S³owackie Tatry na rowerze

Data: 2017-06-17 13:56:20
Autor: PeJot
S³owackie Tatry na rowerze
Czo³em. Dopiero teraz mam mo¿liwo¶æ udaæ siê z rowerem w S³owackie Tatry ( okolice Popradu ), ale jadê w towarzystwie pewnej damy, która dysponuje skromniejsz± kondycj± na rowerze. Dlatego *nie mo¿e byæ ¿adnej wtopy*, inaczej zemsta po urlopie mo¿e byæ okrutna :( I tu mam pytanie: które z tras MTB nadaj± siê dla takiej osoby ? Przyk³adowo, interesuje mnie trasa Kezmarskiej Bialej Wody ( cyklotrasa 2860 ) , choæ w jedn± stronê pewnie trzeba bêdzie uderzyæ z buta - warto ? Podobnie wygl±da Velicka Dolina ( cyklotrasa 2865 ).

W sumie bêdziemy dysponowaæ tak¿e ko³ami szosowymi, zastanawiam siê nad ichni± Drog± Wolno¶ci - widokowo ciekawa, ale trochê za du¿o aut.  Inne propozycje ( Spisz ) mile widziane.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest

Data: 2017-06-17 22:26:42
Autor: Titus Atomicus
S³owackie Tatry na rowerze
In article <oi35cc$6d8$1@node2.news.atman.pl>,
 PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> wrote:

[...]

Ja tam przejezdzam co kilka lat ale glownie po szosie, z sakwami.
Co do samegop Popradu, to chyba najgorszy wybor z mozliwych Kezmarok, Spisska bela czy nawet Mikulasz sa znacznie bardziej klimatyczne.
Cesta Swobody/Slobody bardzo ok. Obowiazkowo. Nie zauwazylem nadmiaru aut, zreszta jezdza uwaznie i szanuja cyklistow.
Ostatnio bylem ze 2 lata temu - ze Spisskej Beli do krzyzowki z Cesta Swobody jest obok szosy szeroka droga rowerowa, ktora mieli przedluzac w strone Zdziaru i granicy. Za kazdym razem jade od wschodu i przyznam sie, ze jak juz dojade do Smokowca to wsiadam sobie w elektriczke i nia przejezdzam ostatnie 20km do Szczyrbskiego Jeziora, podziwiajac widoki. Szczyrbskie Pleso To najwyzszy przystanek. Stamtad przefajny zjazd przez Podspady w strone Mikulasza...
Co do cyklotras, to nie mam pojecia, wpakowalem sie w jedna taka w rejonie Magury/Bahledowej Doliny i bardzo mnie tp wykonczylo.
No, ale ja bylem na trekkingu z sakwami.
--
TA

Data: 2017-06-18 14:41:49
Autor: Titus Atomicus
S³owackie Tatry na rowerze
In article <Titus_Atomicus-5D04CA.22264117062017@node2.news.atman.pl>,

> [...]

No, ale ja bylem na trekkingu z sakwami.
Bardzo przepraszam za liczne bledy.
A tu kilka zdjec:
https://goo.gl/photos/vQomcurX4qzNB8K28
https://goo.gl/photos/F1wqXSF68rYvpHYNA
https://goo.gl/photos/P37qKLz2jYTWBNEdA
--
TA

Data: 2017-06-18 11:01:21
Autor: Maciek
S³owackie Tatry na rowerze
W sumie bêdziemy dysponowaæ tak¿e ko³ami szosowymi, zastanawiam siê nad ichni± Drog± Wolno¶ci - widokowo ciekawa, ale trochê za du¿o aut.  Inne propozycje ( Spisz ) mile widziane.

Kiedy¶ z ¿on± robili¶my przymiarkê do jednodniowej pêtli naoko³o Tatr.
Wybrali¶my siê z Zakopanego w stronê Smokowców.
Po stronie s³owackiej drogami 66, 537, ³±cznie zrobili¶my ze 120.

Nasze odczucia, nawet jak na asfalt teren wymagaj±cy, jak trafi siê (jak nam) mocny wiatr skala trudno¶ci wzrasta mocno.
Ruch samochodowy? To nie Polska, znikomy, drogi szersze, na 537 jest do¶æ czyste pobocze którym mo¿na w razie czego pomykaæ normalnie.
Widoki, no có¿, to trzeba prze¿yæ, bajka ;)
Nie ma siê co tej trasy obawiaæ, sporo te¿ polaków na rowerach, tak¿e polecam, tylko wybraæ oczywi¶cie ³adny dzieñ aby co¶ zobaczyæ.

Data: 2017-06-19 03:43:33
Autor: Jacek G.
S³owackie Tatry na rowerze
W dniu sobota, 17 czerwca 2017 13:55:57 UTC+2 u¿ytkownik PeJot napisa³:
wtopy*, inaczej zemsta po urlopie mo¿e byæ okrutna :( I tu mam pytanie: które z tras MTB nadaj± siê dla takiej osoby ? Przyk³adowo, interesuje mnie trasa Kezmarskiej Bialej Wody ( cyklotrasa 2860 )
Podjazd o nachyleniu ok 8% - mo¿e byæ ciê¿ko. Technicznie nie wiem jak to wygl±da.

Podobnie wygl±da Velicka Dolina ( cyklotrasa 2865 ).
Ta jest chyba jeszcze trudniejsza.
£atwe trasy górskie prowadz± z tego co wiem w dol. Cichej i Koprowej.
Spójrz na taka stronkê, mo¿e co¶ wybierzesz:
http://regiontatry.sk/sk/aktivity/cyklistika/cykloturistika-v-tatrach/
--
Jacek G.

Data: 2017-06-19 16:05:37
Autor: PeJot
S³owackie Tatry na rowerze
W dniu 2017-06-19 o 12:43, Jacek G. pisze:
[...]

Ze zdjêæ z netu wygl±da beznadziejnie. W górê bêdzie pchanie roweru, w dó³ nieciekawa walka z kamieniami na szlaku. Tak to wygl±da z perspektywy osoby bez Cyklosis Vulgaris.

Spójrz na taka stronkê, mo¿e co¶ wybierzesz:
http://regiontatry.sk/sk/aktivity/cyklistika/cykloturistika-v-tatrach/
By³em, widzia³em, tym niemniej THX.

Data: 2017-06-19 09:50:46
Autor: kawoN
S³owackie Tatry na rowerze
W dniu 17.06.2017 o 13:56, PeJot pisze:
...  ale jadê w towarzystwie pewnej damy, która
dysponuje skromniejsz± kondycj± na rowerze.

A propos powy¿szego.
Na taki uk³ad idealnym rozwi±zaniem wydaj± siê
byæ rowery ze wspomaganiem elektrycznym.
Pod warunkiem, ¿e bêdzie gdzie pod³adowaæ :-)

pozdr.
kawoN

Data: 2017-08-07 17:21:30
Autor: PeJot
S³owackie Tatry na rowerze
W dniu 2017-06-17 o 13:56, PeJot pisze:

W sumie bêdziemy dysponowaæ tak¿e ko³ami szosowymi, zastanawiam siê nad ichni± Drog± Wolno¶ci - widokowo ciekawa, ale trochê za du¿o aut.  Inne propozycje ( Spisz ) mile widziane.

Byli¶my, obje¼dzili¶my. Trzy trasy:

1. Tatranska Lomnica *) - Strbskie Pleso i z powrotem
2. Tatranska Lomnica *) - Tatranska Kotlina - Lendak - Slovenska Ves - Spiska Bela - Tatranska Lomnica
3. Tatranska Strba - Strbskie Pleso ( kolejk± zêbat± **), powrót rowerem

*) auto pozostawione na darmowym parkingu ko³o kolejki linowej
**) mo¿na zabraæ rower do "zubacki", koszt 1.5E, a ró¿nica wysoko¶ci 450 metrów nie zachêca do jazdy przy +30 stopniach

Najwa¿niejsze, o czym nie wiedzia³em przed wyjazdem:

*na S³owacji obowi±zuj± kaski*

Data: 2017-08-09 11:01:00
Autor: Andrzej Ozieblo
S³owackie Tatry na rowerze
W dniu 2017-08-07 o 17:21, PeJot pisze:
W dniu 2017-06-17 o 13:56, PeJot pisze:

*na S³owacji obowi±zuj± kaski*

My¶la³em, ¿e tylko dla dzieci-m³odzie¿y, ale doczyta³em, ¿e tak¿e dla wszystkich poza teren zabudowanym. Ciekaw jestem jak to jest przestrzegane i kontrolowane? Czyli jazda po duperelnej ma³ej ¶cie¿ce w kasku.

Panie dawa³y radê?

Data: 2017-08-09 19:18:13
Autor: PeJot
S³owackie Tatry na rowerze
W dniu 2017-08-09 o 11:01, Andrzej Ozieblo pisze:

*na S³owacji obowi±zuj± kaski*

My¶la³em, ¿e tylko dla dzieci-m³odzie¿y, ale doczyta³em, ¿e tak¿e dla wszystkich poza teren zabudowanym. Ciekaw jestem jak to jest przestrzegane i kontrolowane?

Nie wiem, nie sprawdza³em. Ale *ma³o kogo* widaæ by³o na rowerze bez kasku.

Panie dawa³y radê?

Jasne. Trzeba szukaæ tras grubo powy¿ej 50 km :)

Data: 2017-08-10 10:09:03
Autor: ±æê³ñ󶼿
S³owackie Tatry na rowerze
I lepiej mieæ ubezpieczenie (us³ugi np. Horskiej Sluzby s± bardzo s³ono p³atne).

-- -- -
*na S³owacji obowi±zuj± kaski*

Data: 2017-08-21 05:56:48
Autor: mmateusz
S³owackie Tatry na rowerze
[...]

Jecha³em ta tras± w sobotê - na zasadzie najwy¿szy szlak oficjalnie dostêpny dla rowerów, wiec trzeba "odfajkowac" :). Jecha³em na wypo¿yczonym (14 EUR za 4h) hardtailu MTB z ko³ami 29'.

1. Podjazd - to jest 600+ metrów w górê, nachylenie 8%, ale oby³o siê bez specjalnej spiny i zaciskania zêbów.
Jezeli chodzi o technike, to jest dosyæ ciê¿ko pozostac w siodle, mnie miota³o na kamieniach po ca³ej szerokosci drogi, ale uda³o mi sie calosæ podjechaæ. Preferowany full, na hardtailu z ko³ami 26' mo¿e byc ciezko.
Kilka napotkanych po drodze osób pewnie po³owê przepcha³a.

2. Zjazd:
8% wiec raczej ³agodnie, szeroko - na jakies 2-2.5m wiec nie trzeba sie spinaæ z lini±, zakrêty ³agodne
kamienie - górna po³owa to w ca³osci kamienie: g³ównie grejpfruty, niewiele ceg³ówek i tosterów. Mikrofalówki i wieksze nie wystêpuj±. Ni¿ej to szutrówka z kamieniami.
Ludzie - trochê by³o i co chwila trzeba zwolnic do tych 7-10km/h, ale by³em w sobote.
Czyli w skrócie - "dzida" w dó³ na krechê, bez ¿adnego kombinowania.

Skala trudnosci jakie¶ P1+ (na P2 trochê za p³asko)
http://portal.bikeworld.pl/artykul/porady/trening_kolarza/12121/skala_trudnosci_zjazdow

czy by³o warto - tak fajne widoki i "epicko¶c" wycieczki, "odfajkowanie" Tatr.
czy pojade jeszcze raz: szkoda czasu, lepiej sie wybrac do Bielska-Bia³ej.
czy wybra³bym sie tam z dam± - nie polecam. Oj dawno mnie tak nie wyt³uk³o, nawet na "baskidzkich r±bankach" - tam zazwyczaj jest bardziej stromo i jedzie siê wolniej.
--
mm

Data: 2017-08-21 16:05:39
Autor: PeJot
S³owackie Tatry na rowerze
W dniu 2017-08-21 o 14:56, mmateusz pisze:

czy wybra³bym sie tam z dam± - nie polecam.

Odpu¶ci³em tê trasê ju¿ po analizie profilu.