S這wackie Tatry na rowerze

Data: 2017-06-17 13:56:20
Autor: PeJot
S這wackie Tatry na rowerze
Czo貫m. Dopiero teraz mam mo磧iwo嗆 uda si z rowerem w S這wackie Tatry ( okolice Popradu ), ale jad w towarzystwie pewnej damy, kt鏎a dysponuje skromniejsz kondycj na rowerze. Dlatego *nie mo瞠 by 瘸dnej wtopy*, inaczej zemsta po urlopie mo瞠 by okrutna :( I tu mam pytanie: kt鏎e z tras MTB nadaj si dla takiej osoby ? Przyk豉dowo, interesuje mnie trasa Kezmarskiej Bialej Wody ( cyklotrasa 2860 ) , cho w jedn stron pewnie trzeba b璠zie uderzy z buta - warto ? Podobnie wygl康a Velicka Dolina ( cyklotrasa 2865 ).

W sumie b璠ziemy dysponowa tak瞠 ko豉mi szosowymi, zastanawiam si nad ichni Drog Wolno軼i - widokowo ciekawa, ale troch za du穎 aut.  Inne propozycje ( Spisz ) mile widziane.

--
P. Jankisz
"Dop鏦i nie skorzysta貫m z Internetu, nie wiedzia貫m, 瞠 na 鈍iecie jest

Data: 2017-06-17 22:26:42
Autor: Titus Atomicus
S這wackie Tatry na rowerze
In article <oi35cc$6d8$1@node2.news.atman.pl>,
 PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> wrote:

[...]

Ja tam przejezdzam co kilka lat ale glownie po szosie, z sakwami.
Co do samegop Popradu, to chyba najgorszy wybor z mozliwych Kezmarok, Spisska bela czy nawet Mikulasz sa znacznie bardziej klimatyczne.
Cesta Swobody/Slobody bardzo ok. Obowiazkowo. Nie zauwazylem nadmiaru aut, zreszta jezdza uwaznie i szanuja cyklistow.
Ostatnio bylem ze 2 lata temu - ze Spisskej Beli do krzyzowki z Cesta Swobody jest obok szosy szeroka droga rowerowa, ktora mieli przedluzac w strone Zdziaru i granicy. Za kazdym razem jade od wschodu i przyznam sie, ze jak juz dojade do Smokowca to wsiadam sobie w elektriczke i nia przejezdzam ostatnie 20km do Szczyrbskiego Jeziora, podziwiajac widoki. Szczyrbskie Pleso To najwyzszy przystanek. Stamtad przefajny zjazd przez Podspady w strone Mikulasza...
Co do cyklotras, to nie mam pojecia, wpakowalem sie w jedna taka w rejonie Magury/Bahledowej Doliny i bardzo mnie tp wykonczylo.
No, ale ja bylem na trekkingu z sakwami.
--
TA

Data: 2017-06-18 14:41:49
Autor: Titus Atomicus
S這wackie Tatry na rowerze
In article <Titus_Atomicus-5D04CA.22264117062017@node2.news.atman.pl>,

> [...]

No, ale ja bylem na trekkingu z sakwami.
Bardzo przepraszam za liczne bledy.
A tu kilka zdjec:
https://goo.gl/photos/vQomcurX4qzNB8K28
https://goo.gl/photos/F1wqXSF68rYvpHYNA
https://goo.gl/photos/P37qKLz2jYTWBNEdA
--
TA

Data: 2017-06-18 11:01:21
Autor: Maciek
S這wackie Tatry na rowerze
W sumie b璠ziemy dysponowa tak瞠 ko豉mi szosowymi, zastanawiam si nad ichni Drog Wolno軼i - widokowo ciekawa, ale troch za du穎 aut.  Inne propozycje ( Spisz ) mile widziane.

Kiedy z 穎n robili鄉y przymiark do jednodniowej p皻li naoko這 Tatr.
Wybrali鄉y si z Zakopanego w stron Smokowc闚.
Po stronie s這wackiej drogami 66, 537, 陰cznie zrobili鄉y ze 120.

Nasze odczucia, nawet jak na asfalt teren wymagaj帷y, jak trafi si (jak nam) mocny wiatr skala trudno軼i wzrasta mocno.
Ruch samochodowy? To nie Polska, znikomy, drogi szersze, na 537 jest do嗆 czyste pobocze kt鏎ym mo積a w razie czego pomyka normalnie.
Widoki, no c騜, to trzeba prze篡, bajka ;)
Nie ma si co tej trasy obawia, sporo te polak闚 na rowerach, tak瞠 polecam, tylko wybra oczywi軼ie 豉dny dzie aby co zobaczy.

Data: 2017-06-19 03:43:33
Autor: Jacek G.
S這wackie Tatry na rowerze
W dniu sobota, 17 czerwca 2017 13:55:57 UTC+2 u篡tkownik PeJot napisa:
wtopy*, inaczej zemsta po urlopie mo瞠 by okrutna :( I tu mam pytanie: kt鏎e z tras MTB nadaj si dla takiej osoby ? Przyk豉dowo, interesuje mnie trasa Kezmarskiej Bialej Wody ( cyklotrasa 2860 )
Podjazd o nachyleniu ok 8% - mo瞠 by ci篹ko. Technicznie nie wiem jak to wygl康a.

Podobnie wygl康a Velicka Dolina ( cyklotrasa 2865 ).
Ta jest chyba jeszcze trudniejsza.
ζtwe trasy g鏎skie prowadz z tego co wiem w dol. Cichej i Koprowej.
Sp鎩rz na taka stronk, mo瞠 co wybierzesz:
http://regiontatry.sk/sk/aktivity/cyklistika/cykloturistika-v-tatrach/
--
Jacek G.

Data: 2017-06-19 16:05:37
Autor: PeJot
S這wackie Tatry na rowerze
W dniu 2017-06-19 o 12:43, Jacek G. pisze:
[...]

Ze zdj耩 z netu wygl康a beznadziejnie. W g鏎 b璠zie pchanie roweru, w d馧 nieciekawa walka z kamieniami na szlaku. Tak to wygl康a z perspektywy osoby bez Cyklosis Vulgaris.

Sp鎩rz na taka stronk, mo瞠 co wybierzesz:
http://regiontatry.sk/sk/aktivity/cyklistika/cykloturistika-v-tatrach/
By貫m, widzia貫m, tym niemniej THX.

Data: 2017-06-19 09:50:46
Autor: kawoN
S這wackie Tatry na rowerze
W dniu 17.06.2017 o 13:56, PeJot pisze:
...  ale jad w towarzystwie pewnej damy, kt鏎a
dysponuje skromniejsz kondycj na rowerze.

A propos powy窺zego.
Na taki uk豉d idealnym rozwi您aniem wydaj si
by rowery ze wspomaganiem elektrycznym.
Pod warunkiem, 瞠 b璠zie gdzie pod豉dowa :-)

pozdr.
kawoN

Data: 2017-08-07 17:21:30
Autor: PeJot
S這wackie Tatry na rowerze
W dniu 2017-06-17 o 13:56, PeJot pisze:

W sumie b璠ziemy dysponowa tak瞠 ko豉mi szosowymi, zastanawiam si nad ichni Drog Wolno軼i - widokowo ciekawa, ale troch za du穎 aut.  Inne propozycje ( Spisz ) mile widziane.

Byli鄉y, obje寮zili鄉y. Trzy trasy:

1. Tatranska Lomnica *) - Strbskie Pleso i z powrotem
2. Tatranska Lomnica *) - Tatranska Kotlina - Lendak - Slovenska Ves - Spiska Bela - Tatranska Lomnica
3. Tatranska Strba - Strbskie Pleso ( kolejk z瑿at **), powr鏒 rowerem

*) auto pozostawione na darmowym parkingu ko這 kolejki linowej
**) mo積a zabra rower do "zubacki", koszt 1.5E, a r騜nica wysoko軼i 450 metr闚 nie zach璚a do jazdy przy +30 stopniach

Najwa積iejsze, o czym nie wiedzia貫m przed wyjazdem:

*na S這wacji obowi您uj kaski*

Data: 2017-08-09 11:01:00
Autor: Andrzej Ozieblo
S這wackie Tatry na rowerze
W dniu 2017-08-07 o 17:21, PeJot pisze:
W dniu 2017-06-17 o 13:56, PeJot pisze:

*na S這wacji obowi您uj kaski*

My郵a貫m, 瞠 tylko dla dzieci-m這dzie篡, ale doczyta貫m, 瞠 tak瞠 dla wszystkich poza teren zabudowanym. Ciekaw jestem jak to jest przestrzegane i kontrolowane? Czyli jazda po duperelnej ma貫j 軼ie盧e w kasku.

Panie dawa造 rad?

Data: 2017-08-09 19:18:13
Autor: PeJot
S這wackie Tatry na rowerze
W dniu 2017-08-09 o 11:01, Andrzej Ozieblo pisze:

*na S這wacji obowi您uj kaski*

My郵a貫m, 瞠 tylko dla dzieci-m這dzie篡, ale doczyta貫m, 瞠 tak瞠 dla wszystkich poza teren zabudowanym. Ciekaw jestem jak to jest przestrzegane i kontrolowane?

Nie wiem, nie sprawdza貫m. Ale *ma這 kogo* wida by這 na rowerze bez kasku.

Panie dawa造 rad?

Jasne. Trzeba szuka tras grubo powy瞠j 50 km :)

Data: 2017-08-10 10:09:03
Autor: 望窸嚧飲
S這wackie Tatry na rowerze
I lepiej mie ubezpieczenie (us逝gi np. Horskiej Sluzby s bardzo s這no p豉tne).

-- -- -
*na S這wacji obowi您uj kaski*

Data: 2017-08-21 05:56:48
Autor: mmateusz
S這wackie Tatry na rowerze
W dniu sobota, 17 czerwca 2017 13:55:57 UTC+2 u篡tkownik PeJot napisa:
Przyk豉dowo, interesuje mnie trasa Kezmarskiej Bialej Wody ( cyklotrasa 2860 ) , cho w jedn stron pewnie trzeba b璠zie uderzy z buta - warto ?

Jecha貫m ta tras w sobot - na zasadzie najwy窺zy szlak oficjalnie dost瘼ny dla rower闚, wiec trzeba "odfajkowac" :). Jecha貫m na wypo篡czonym (14 EUR za 4h) hardtailu MTB z ko豉mi 29'.

1. Podjazd - to jest 600+ metr闚 w g鏎, nachylenie 8%, ale oby這 si bez specjalnej spiny i zaciskania z瑿闚.
Jezeli chodzi o technike, to jest dosy ci篹ko pozostac w siodle, mnie miota這 na kamieniach po ca貫j szerokosci drogi, ale uda這 mi sie calos podjecha. Preferowany full, na hardtailu z ko豉mi 26' mo瞠 byc ciezko.
Kilka napotkanych po drodze os鏏 pewnie po這w przepcha豉.

2. Zjazd:
8% wiec raczej 豉godnie, szeroko - na jakies 2-2.5m wiec nie trzeba sie spina z lini, zakr皻y 豉godne
kamienie - g鏎na po這wa to w ca這sci kamienie: g堯wnie grejpfruty, niewiele ceg堯wek i toster闚. Mikrofal闚ki i wieksze nie wyst瘼uj. Ni瞠j to szutr闚ka z kamieniami.
Ludzie - troch by這 i co chwila trzeba zwolnic do tych 7-10km/h, ale by貫m w sobote.
Czyli w skr鏂ie - "dzida" w d馧 na krech, bez 瘸dnego kombinowania.

Skala trudnosci jakie P1+ (na P2 troch za p豉sko)
http://portal.bikeworld.pl/artykul/porady/trening_kolarza/12121/skala_trudnosci_zjazdow

czy by這 warto - tak fajne widoki i "epicko軼" wycieczki, "odfajkowanie" Tatr.
czy pojade jeszcze raz: szkoda czasu, lepiej sie wybrac do Bielska-Bia貫j.
czy wybra豚ym sie tam z dam - nie polecam. Oj dawno mnie tak nie wyt逝k這, nawet na "baskidzkich r帳ankach" - tam zazwyczaj jest bardziej stromo i jedzie si wolniej.
--
mm

Data: 2017-08-21 16:05:39
Autor: PeJot
S這wackie Tatry na rowerze
W dniu 2017-08-21 o14:56, mmateusz pisze:

czy wybra豚ym sie tam z dam - nie polecam.

Odpu軼i貫m t tras ju po analizie profilu.