Slowianie, panslavisci, slaves of the europe

Data: 2009-02-28 00:04:46
Autor: kefirh
Slowianie, panslavisci, slaves of the europe
Ostatnio prowadzilem korespondencje z kilkoma najemcami apartamentow w Dubrovniku. Nigdy nie bylem w Chorwacji ale na dzien dobry zapragnalem wynajac sobie mieszkanie z wiodokiem na Dubrownik i morje.
Z jednym wlascicielem/wlascicielka nawiazal sie dluzszy kontakt majlowy.
Ostatecznie nie zobowiazalem sie do wynajecia lokum w konkretnym terminie. Jednak z mejla na mejl zazylosc (slowianska?) narastala.
W ostatniej odpowiedzie czytalem, cytuje:

"For you and your family always will be place in our  house. When you decide, please write e-mail to me. We shall make a good price for you.
In my family  everybody , every generation (from my  grandmother  till me  ) have read Henryk  Sienkiewics- " Quo vadis ", " Krizari ", " Ognjem i macem", " U pustinji i prasumi". We like Sienkiewicz  very much   and he is very famous in Croatia"

I wtedy pomyslalem o Panslaviscie (siermieznym naszym szlachetce Panslavie).

Sorki wszystkie antyslowianskie k..wy (po ki huj ten 2kropek?)za przydlugi post.
A dla wlasciwych ziomali cosik duszoszczypatjelnje
http://www.youtube.com/watch?v=Uiq_KL42ZJo&feature=channel_page
na dobranoc, dzien dobry i dobry wieczor.

ps
stoja ci nasi poludniowi pobratymcy na granicach

k.

Data: 2009-02-27 23:44:49
Autor: Karol
kefirh <kefirh@prokom.pl> napisał(a):
I wtedy pomyslalem o Panslaviscie (siermieznym naszym szlachetce Panslavie).

..naszym? a moze waszym? A ty chociaz wiesz co to jest panslawizm, kotku?

Jesli, nie, to poczytaj cos na ten temat, zanim sie kolejny raz wyglupisz:

*Ideę panslawizmu popierała Rosja, pragnąc w ten sposób realizować swoje
imperialne interesy wobec narodów o słowiańskim pochodzeniu, nieposiadające
jednak własnej organizacji państwowej. Z tego powodu - w przeciwieństwie do
Czech - panslawizm nigdy nie uzyskał poparcia na ziemiach polskich, mimo że na
początku XX wieku w ruch ten włączyła się endecja (endecy traktowali jednak
ten ruch instrumentalnie jako środek do osłabienia Austro-Węgier i Cesarstwa
Niemieckiego).

Panslawiści dystansowali się od narodów wywodzących się od Zachodnich Słowian,
ze względu na fakt iż były one wyznania rzymskokatolickiego[1]. Niektórzy
wręcz klasyfikowali ich jako wrogów "Słowiańszczyzny" na równi z Niemcami.

Z drugiej strony polski etnograf Franciszek Henryk Duchiński w swojej teorii
gotów był nawet uznać Rosjan za niesłowiańskich potomków Mongołów. Kręgi
związane z ruchem panslawistycznym zwracały się w kierunku Rosji i przeciwko
Austrii i Turcji, gdzie takie mniejszości jak Serbowie, Czesi czy Słowacy
posiadały niską pozycję w systemie politycznym. Było to kolejną przyczyną,
wobec której ideologia ta nigdy nie uzyskała silnego poparcia wśród Polaków: w
Austrii Polacy bowiem cieszyli się daleko idącą autonomią i wolnością
kulturalną, zaś Turcja nigdy nie uznała rozbiorów Polski. Hasła walki z
Austro-Węgrami nie mogły więc stać się atrakcyjne dla polskich opcji
politycznych, szczególnie w obliczu rusyfikacji oraz dyskryminacji Polaków w
zaborze rosyjskim. Sami panslawiści z tego względu wrogo odnosili się do
Polski i narodowości Polskiej, zaś rusyfikacja była dla wielu panslawistów
celem samym w sobie, podobnie jak ich żądania by wszyscy Słowianie przeszli na
prawosławie.

Koncepcje polityczne wczesnego ruchu panslawistycznego były oparte na idei
stworzenia swego rodzaju federacji wszystkich Słowian, pozostającej pod
polityczną oraz kulturową dominacją i przywództwem Imperium Rosyjskiego, gdzie
lokalne słowiańskie tożsamości zostaną zintegrowane w rosyjską, a głównym
językiem komunikowania się będzie język rosyjski, główną wykładaną historią
historia Rosji, szkolnictwo prowadzone w języku rosyjskim [2]. Pośrednio
ugrupowania panslawistyczne wpłynęły na wybuch wojny rosyjsko-tureckiej
1877-1878 oraz zaangażowania Rosji na Bałkanach, co pośrednio doprowadziło do
wybuchu pierwszej wojny światowej.

Polacy często byli pomijani w zaproszeniach na Kongresy Słowiańskie
organizowane w Rosji. Sam naród Polski ze względu na swój opór wobec
rusyfikacji i Imperium Rosyjskiego w powstaniu styczniowym został nazwany
przez panslawistów "Judaszem Słowiańszczyzny".

http://pl.louddomain.com/wiki/Panslawizm

Sorki wszystkie antyslowianskie k..wy (po ki huj ten 2kropek?)za przydlugi post.

zanim zacznie sie ublizac ludziom, warto najpierw nabyc nieco wiedzy w temacie
o ktorym ma sie mgliste wyobrazenie.
Latwo cie widze kazdy kto cie tylko po plecach poklepie i milych slowek nagada, na manowce moze wywiesc:) Piosenki, piosenkami, ale na ziemi twardo trza stac, a nie z glowa w churach.

Data: 2009-02-28 00:08:21
Autor: Karol
Użytkownik  Karol napisał:
> *Ideę panslawizmu popierała Rosja, pragnąc w ten sposób realizować swoje
> imperialne interesy wobec narodów o słowiańskim pochodzeniu, nieposiadające

Kocie, kotele.
Ty nie rozumisz myslenie Katholic Ateista.
Ta pokrentosc jest Ci niedostepna, djakujem Bohu Pomyluj.
Twoja myslec logistic mit primitive Ordnung musst sein.
Ale twoja Gedank keine Zukunft hast.
Czy ty mnie rozumiesz Polacku?

..juz dawno cie zrozumialem, kotku. Mam nadzieje, ze teraz i inni tez beda wiedzic w co tutaj sie zabawiasz
kolejny *polski patrioto* i *rodaku* :))))

djakujem tebe:)

Data: 2009-02-28 01:17:36
Autor: kefirh
Użytkownik  Karol napisał:

.juz dawno cie zrozumialem, kotku. Mam nadzieje, ze teraz i inni tez beda wiedzic w co tutaj sie zabawiasz
kolejny *polski patrioto* i *rodaku* :))))

djakujem tebe:)

wez to w cudzyslow
http://www.youtube.com/watch?v=Ux49UBie-w8

Data: 2009-02-28 00:30:48
Autor: Karol
Slowianie, panslavisci, slaves of the europe
kefirh <kefirh@prokom.pl> napisał(a):
wez to w cudzyslow
http://www.youtube.com/watch?v=Ux49UBie-w8

Dzieki, fajne:)))

..a ty w ramach rewanzu wez to, ale bez cudzyslowia:

http://www.youtube.com/watch?v=MzDHay7vadM&feature=related

Data: 2009-02-28 11:23:05
Autor: ColgatesBilly

"Karol " <jef_f.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:goa0jo$pn0$1inews.gazeta.pl...
[...]

POP music?

( nie mylic Popow z ..   Podstawowa Organizacja Partyjna ;)

Kol

Data: 2009-02-28 00:42:58
Autor: Panslavista
Slowianie, panslavisci, slaves of the europe
On 28 Lut, 00:44, " Karol" <jef_f.SKA...@gazeta.pl> wrote:

Historia i biologia zweryfikowały wiele stereotypów powielanych nawet
przez naukowców - Rosjanie i Ukraińcy to nie Skandynawowie /
Wikingowie , to ci sami Słowianie jak Polacy czego dowiodły badania
DNA. Rozwinięcie panslawizmu o Węgry, Rumunię, a nawet myslano o
Turcji to chęć stworzenia organizmu federacyjnego o sile mogącej
konkurować z cesarzami Austrii, Niemiec i Rosji I mogącego doprowadzić
do wyzwolenia się narodów słowiańskich spod władzy pangermanizmu, bez
wchodzenia pod władztwo cara i Ochrany.
     Stąd też doszło do zamachu na arcyksięcia i wybuchu IWŚ która
faktycznie doprowadziła do wyzwolenia się Słowian.

Data: 2009-02-28 00:05:22
Autor: Karol

Data: 2009-02-28 01:04:46
Autor: kefirh
Użytkownik  Karol napisał:

[...]

Herr Karol.
My rhozumiec wasza wasza.
My slowianie jak najbardziej czytac w wasza wasza.
Nie slowianie was palic gazowac.
Slowianie to filozofowie / poddani.
Sluchaj:
http://www.youtube.com/watch?v=ixpAKQtpCD4&feature=channel_page

Data: 2009-02-28 01:39:13
Autor: kefirh
Użytkownik  Karol napisał:

[...]

Karol.Karol.
Sorki, teraz doczytalem do konca ..

Czytales Konecznego.
Rus doplynel do nas Dnieprem. Wogóle droga rzeczna z polnocy.
Rus to Skandynaw. Obce plemie.
Tak to rozumie. Jesli masz inne zrodla chetnie poczytam.
Panslawie rozumialem wylacznie przez Sienkiewicza (w domysle Rzeczpospolita glabie).
Dosyc tlumaczenia. Spierdalaj.

pozdrawiam.

Data: 2009-02-28 00:52:57
Autor: Karol
[...]

a co mnie Koneczny obchodzi? Chyba tylko w kontekscie historycznym. Mnie interesuje terazniejszosc i ewentualnie przyszlosc, a historia o tyle aby nie popelniac tych samych bledow co zrobili moim przodkowie.
Powtarzam, Polacy ciagle babraja sie w przszlosci, a zycie ucieka i madre
narody ida do przodu, bo sie szybciej potrafia przystosowac do nowej
rzeczywistosci.

Razi mnie chamstwo, a jak widze taki tekst z inwektywami zamiast spokojnej
wymiany pogladow jak to robia normalni ludzie, to juz wiem, ze od kogos
takiego nie mozna zbyt wiele wymagac.

Trza sie najpierw ze swoimi fobiami i chamstwem uporac, a pozniej dopiero brac
sie za politykowanie.

Jesli to sie nie zmieni, to bedzieta nadal zyc w piekielku ktore sobie sami
tworzycie.

Data: 2009-02-28 02:08:33
Autor: kefirh
Użytkownik  Karol napisał:
Mnie interesuje terazniejszosc i ewentualnie przyszlosc, a historia

Dobra Karole ciagniemy ta gatka.

Karol, nie moze cie interesowac EWENTUALNA  przyszlosc ino.
Musi cie interesowac Przeszlosc. Musi.
To jest sinkwanon, podstawa homosapiensa.
Z kosci robisz braz z brazu zeliwo itepe.
Musisz skorzystac z wiedzy ojcow.
Jezeli jestes z domu dziecka to zapytaj starszych jakis.
Nie mozesz chlopcze ciagla wywazac drzwi skoro maja zamki.

k.

Data: 2009-02-28 01:32:55
Autor: Kanada
Użytkownik  Karol napisał:
> Mnie interesuje terazniejszosc i ewentualnie przyszlosc, a historia ....

Dobra Karole ciagniemy ta gatka.

Karol, nie moze cie interesowac EWENTUALNA  przyszlosc ino.
Musi cie interesowac Przeszlosc. Musi.

mnie nic nie musi interesowac. Ja ma wolny wybor i z niego korzystam.
Jak bede starcem, to moze zaczne powracac do przeszlosci.

[...]

kotku, mam taka propozycje dla ciebie: podciagnij sie troche w zasadach
normalnej, partnerskiej dyskusji i naucz sie szanowac adwersarza, to wtedy bedziemy sobie rozmaiac i do bialego rana.

A teraz zycze spokojnej nocy.

Data: 2009-02-28 00:14:48
Autor: raff
kefirh pisze:
[...]

A Slowency ciagle pamietaja Misia Uszatka. I ciagle mi z nim wyjezdzaja ze "Medved Uhatec" i nawet piosenke z misia pamietaja ;)

R.

Data: 2009-02-28 00:41:32
Autor: kefirh
Użytkownik raff napisał:

kefirh pisze:

[...]

Dla odreagowania tej progermanskiej praktycznosci podsunal bym im subtelnie Misia Kolargola.

k.

Data: 2009-02-28 02:16:32
Autor: sofu
Slowianie, panslavisci, slaves of the europe

Użytkownik "kefirh" <kefirh@prokom.pl> napisał w wiadomości
Użytkownik raff napisał:
-- -- -- -- -

> [...]
>
> R.

Dla odreagowania tej progermanskiej praktycznosci podsunal bym im

-- -- -- -- -- -

Zdziwisz sie, ale Kolargol jest zdaje sie polsko-francuzki. Z tym, ze
zrobiony w Polsce.

sofu

Data: 2009-02-28 00:22:43
Autor: Panslavista
On 28 Lut, 02:16, "sofu" <manhunt...@o2.pl> wrote:
Użytkownik "kefirh" <kef...@prokom.pl> napisał w wiadomościnews:go9tnb$vq8$1news.ett.com.ua...

> Użytkownik raff napisał:
-- -- -- -- -

> Dla odreagowania tej progermanskiej praktycznosci podsunal bym im
> subtelnie Misia Kolargola.

> k.

-- -- -- -- -- -

Zdziwisz sie, ale Kolargol jest zdaje sie polsko-francuzki. Z tym, ze
zrobiony w Polsce.

sofu

Dokładnie - germański był "Piaskowy Dziadek"...

     A ogĂłlnie to wszystko co w postach to bełkot stworzony z półprawd
dla obalenia panslawizmu. Zauważcie, ze parchy podsuwają rosyjską
imperialną odmianę panslawizmu jako główną (podczas Kongresu poseł
cara moskiewskiego zasugerował wzięcie calej Słowiańszczyzny pod swoje
berło - parchy z tego wykręciły swoją i dla siebie korzystną wersję
sofizmatĂłw parahistorycznych). Panslawizm ten nie imperialny to
właśnie polski produkt i został przez inne narody słowiańskie przyjety
jako ten porządany.
     Parchy współcześnie swĂłj Ĺźydokomunizm pokazują jako realizację
panslawizmu, nie jest to prawda - żydokomuchy zwalczały czynnie
panslawizm jako przejaw nacjonalizmu i konkurenta do Ĺźydokomuszego
internacjonalizmu jako do jedynie słusznej drogi do parchatego
panowania nad światem - realizowanego obecnie poprzez globalizm.

Data: 2009-02-28 00:34:06
Autor: Panslavista
On 28 Lut, 00:04, kefirh <kef...@prokom.pl> wrote:

I wtedy pomyslalem o Panslaviscie (siermieznym naszym szlachetce
Panslavie).

     My, hrabiowie Sas, byliśmy skromnymi żołnierzami w służbie
Korony, co parchło zauważa jako siermiężność, a nie skromność opisaną
przez Sienkiewicza jako postawę Pana Wołodyjowskiego czy postawę
rotmistrza Pileckiego. To mój dziad major - walczył w Legionach
Piłsudskiego - poszukiwany przez NKWD i Gestapo - dobry Pan Bóg i
Maryja zawsze Dziewica ochroniły Go przed zakusami wrogów Polski
zabierając na czas do siebie. Niestety, jego dwaj starsi synowie
polegli z rąk okupantów. Mój ojciec św. pamięci pozostał, aby dać we
mnie ciągłość rodu, która jak dotąd przedłuzyła się we wnuku Connorze
Wilemie hr. Sas, mam nadzieję, że nie jedynym...
    My nie musimy stroić się w piórka na wzór papuzi.

Data: 2009-03-01 00:45:18
Autor: kefirh
Użytkownik Panslavista napisał:

[...]

Panie Panslav,

przez siermiezny rozumialem wlasnie taki zgrzebny, prosty, wojskowy wlasnie humor.
I tylko tak to prosze rozumiec.

Data: 2009-02-28 19:38:38
Autor: Panslavista
On 1 Mar, 00:45, kefirh <ogrodn...@vp.pl> wrote:

> [...]

Panie Panslav,

przez siermiezny rozumialem wlasnie taki zgrzebny, prosty, wojskowy

Nie mam zwyczaju obrażać się, nie wszyscy są lingwistami. Siermięga to
w zasadzie ciężka codzienna i prawie bez wytchnienia chłopska praca na
roli. Siermiężny może być też ubiór do takiej pracy, teraz mówimy
ubranie robocze...
Przez analogię ciężka codzienna służba zołnierza też może być (raczej
poetycko) nazwana siermiężną

Data: 2009-02-28 09:04:11
Autor: ColgatesBilly

"kefirh" <kefirh@prokom.pl> wrote in message news:go9rid$ups$1news.ett.com.ua...
[...]

Wdarli sie nawet do nas... i okupuja druzyne ...LECHA
wykonujac katorznicza prace... wiec tylko mysla, jak bryknac na..
Z a c h o d  ;)

Kol

Data: 2009-03-01 00:39:16
Autor: kefirh
Użytkownik ColgatesBilly napisał:
[...]

Mam troche kompleksu kibica bo nigdy za bardzo nie interesowalem sie liga. Znaczy sie gralem w noge i ostatni nie bylem. Jednak nie imponuje mi ten agresywny polswiatek nacechowany (nie boje sie tego slowa) NIETOLERANCJA, fobiami a nawet trzeba to sobie jasno powiedziec. iz nie rzadko zakrada sie i tam antysemityzm.
Najlepszym tego przykladem niech bedzie ta piesn przeciwko brzydkiemu potraktowaniu Lodzkiego Klubu Sportowego.
http://www.youtube.com/watch?v=QWlkOk-mcU0

Data: 2009-03-01 16:58:19
Autor: ColgatesBilly

"kefirh" <ogrodnick@vp.pl> wrote in message news:gochv3$5sm$1news.onet.pl...
[...]

Po takim filmie swiat sie zatrzonsl, zaplakal ( ze smiechu), i juz nigdy nie bedzie taki sam...

A jakiz to zwiazek z antysemityzmem maja te malunki kiboli?

ZXreszta, czy na pewno ich, a nie... dzialaczy tolerancji
chcacych sobie zapewnic kase na dalsze dzialanie i boskie zycie?

Kol

Data: 2009-03-01 17:27:13
Autor: Tzva Adonai
Slowianie, panslavisci, slaves of the europe
Ostatnio prowadzilem korespondencje z kilkoma najemcami apartamentow w Dubrovniku.

"Slaves" to po angielsku niewolnicy... Freudowska pomyłka, kacapski sowiecie?...

Data: 2009-03-01 08:48:54
Autor: Panslavista
On 1 Mar, 17:27, "Tzva Adonai" <tzva_ado...@vp.pl> wrote:
> Ostatnio prowadzilem korespondencje z kilkoma najemcami apartamentow w
> Dubrovniku.

"Slaves" to po angielsku niewolnicy... Freudowska pomyłka, kacapski sowiecie?...

Pułapka na głupców.

Data: 2009-03-01 22:33:31
Autor: kefirh
[...]

Ten wasz aprioryczny mozdzek nie lapie wlasnie takich niuansow.
Wy, okaleczone fizycznie mutanty macie wszyty nozem rzeznickim kompleks wobec NIENARUSZONEJ czlowieczym paluchem natury. Natury ktora jest sluga wobec grzesznego czlowieka.
Panslav jestes szabes cwokiwm.

Data: 2009-03-01 23:11:03
Autor: Panslavista
On 1 Mar, 22:33, kefirh <kef...@doda.pl> wrote:

> [...]

Wy, okaleczone fizycznie mutanty macie wszyty nozem rzeznickim kompleks
wobec NIENARUSZONEJ czlowieczym paluchem natury. Natury ktora jest sluga

Robisz za gupiego.
Niewolnik to sclavus po łacinie, a angielski to mieszanina łaciny i
niemieckiego i nie ma nic wspólnego ze słowem czyli mowa słowiańską
dawniej rozumianą przez wszystkie plemiona słowiańskie. Grę słów i
czarny PR wprowadzili Niemcy i parchy próbując zdołować Słowian.

Data: 2009-03-01 22:43:59
Autor: kefirh
Użytkownik Tzva Adonai napisał:

Ostatnio prowadzilem korespondencje z kilkoma najemcami apartamentow w Dubrovniku.

"Slaves" to po angielsku niewolnicy... Freudowska pomyłka, kacapski sowiecie?...

Mialem cie za inteligetniejszego,
no wiesz, w takim rebusowym sensie.

k.

Slowianie, panslavisci, slaves of the europe