Słuchaczka do Radia Maryja: Błagam was, nie podjudzajcie ludzi!

Data: 2011-04-14 14:48:15
Autor: Przemysław W
Słuchaczka do Radia Maryja: Błagam was, nie podjudzajcie ludzi!
Słuchacze Radia Maryja nie wytrzymali dyskusji o katastrofie smoleńskiej. - Ja się polityką nie interesuję, ale jak słucham takich rzeczy, to naprawdę to jest straszne - protestuje Paweł. - Błagam was, nie podjudzajcie ludzi! - apeluje Teresa.
Oburzenie odbiorców stacji o. Rydzyka wywołała wypowiedź innej słuchaczki, która dodzwoniła się do rozgłośni w nocy z wtorku na środę i reakcja prowadzącego audycję redemptorysty. Kobieta przedstawiająca się jako Karolina z Warszawy, omówiła na antenie rewelacje z książki "Zamach w Smoleńsku" Leszka Szymowskiego. Powołując się na lekturę opowiadała, że amerykańskie satelity szpiegowskie zarejestrowały 10 kwietnia 2010 r. awaryjne lądowanie prezydenckiego tupolewa w lesie koło lotniska smoleńskiego. Samolot miał być tylko trochę pokiereszowany, dopiero później wybuchła bomba próżniowa, której siła odwróciła kadłub maszyny na grzbiet i zmasakrowała pasażerów. - Ci, którzy przeżyli zostali zamordowani strzałami z broni palnej - czyta kobieta.

- Podobno też ciekawe przygody ludzie, którzy chcieli kupić tę książkę mieli, opisują je na wielu stronach internetowych - podsumowuje wypowiedź słuchaczki redemptorysta ojciec Benedykt Cisoń. Po czym pozdrawia panią Karolinę.

Niespełna dwie minuty z toruńską rozgłośnią łączy się pan Paweł, sądząc po głosie młody mężczyzna. - Słucham teraz Radia Maryja i tej słuchaczki, czy ona jest sprawna na umyśle?

- Pani Karolina cytowała Leszka Szymowskiego z jego książki - wyjaśnia ze stoickim spokojem o. Cisoń.

Paweł: - Jak można cytować takie rzeczy, jak można pisać takie rzeczy, że tupolew wylądował w błocie i później się obrócił na grzbiet! To jest coś strasznego!

O. Cisoń: - Jeżeli to jest prawda, to jest coś strasznego. Ma pan rację.

Paweł: - Na pewno to nie jest prawda. To tylko może być dla Jarosława Kaczyńskiego prawda, dla nikogo więcej. Ja się polityką nie interesuję, ale jak słucham takich rzeczy, to naprawdę to jest straszne. Słuchacz nazywa rewelacje Szymowskiego i pani Karoliny bzdurami. - Zaraz jeszcze usłyszymy, że wszyscy żyją, tylko są przez Rosjan przetrzymywani gdzieś. Jak Rosjanie zrobili mgłę, to może teraz zrobili śnieg i deszcz! - ironizuje.

- Nie wiem panie Pawle co zrobili Rosjanie, czego nie zrobili Polacy. Stawiam duży znak zapytania dlaczego - odpowiada tajemniczo redemptorysta.

Ostatnie słowo należy do duchownego. O. Cisoń mówi m.in., że dopóki nie ma dokumentów w sprawie katastrofy, każda hipoteza, "która ma jakieś argumenty" jest prawdopodobna. - A niewiarygodne rzeczy, które działy się na przestrzeni historii potem okazały się jeszcze bardziej straszliwe niż sam pogląd o ich niewiarygodności - wskazuje zakonnik.

Kolejny telefon. Głos starszej, poruszonej kobiety. Teresa z Warszawy mówi, że stacja napuszcza na siebie Polaków, że może się to skończyć konfliktem między ludźmi, takim jak na Ukrainie przed wojną i podczas drugiej wojny światowej.

- Uważam, że trochę Radio Maryja przesadza. Bądźmy ludźmi, bądźmy katolikami, bądźmy lojalni - apeluje Teresa z Warszawy. - Czy jak zginęła Anna Jantar to też był zamach? No wypadek, wszyscy płaczemy do tej pory, ale tak nie można. Mój mąż już przestał słuchać Radia Maryja, bo uważam, że to jest takie troszkę podjudzanie ludzi. Tak nie powinno być. Radio Maryja powinno łagodzić, ja nie mówię, żeby przykrywało przykrywką, ale łagodzić, a nie podjudzać.

- Proszę was, błagam was: nie podjudzajcie ludzi - ciągnie słuchaczka.

O. Cisoń: - Ja tyko słucham pani Karolino (redemptorysta myli imię - red.), słucham.

Teresa: - Ciężko mi jest, naprawdę ciężko. Ja się modlę, ja wysyłam datki, ale proszę was, boję się naprawdę, boję się, a nie powinno tak być.

Zakonnik pyta słuchaczkę o lojalność i niedzielne wydarzenia na Krakowskim Przedmieściu. Teresa odpowiada, że była tam, modliła się.

- Ale Kościół i wy księża jesteście od tego, aby to jakoś łagodzić - ciągnie kobieta. - Myślę, że to nie zamach. Nasz prezydent był kochany, chciał wszystko naraz robić, może to było jego błędem, bo on wszystko na łapu-capu chciał robić. Boże, to nie mógł być zamach! To był wypadek. Ja tak uważam.

O. Cisoń: - Rodzą się w nas pytania związane z wyjaśnianiem katastrofy smoleńskiej, z ratowaniem ludzi na Krakowskim Przedmieściu, z podejściem do pamięci, do żałoby, do tej katastrofy.

Dwadzieścia minut później interweniuje o. Tadeusz Rydzyk.

- To kłamstwo doprowadza do niepokoju - mówi szef Radia Maryja. - Jestem zdziwiony, że można tak się bać. Lepiej nic nie mówić, bo może coś się zdarzyć. Nic się nie zdarzy jeżeli będziemy prowadzili dialog, jeżeli będziemy nawzajem się uczyli, jeżeli będziemy się nawzajem modlili. I mówić prawdę, prawdę z wielkim taktem, z miłością, stawiać pytania.

Więcej o Radiu Maryja czytaj na blogu Głos Rydzyka

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75478,9431672,Sluchaczka_do_Radia_Maryja__Blagam_was__nie_podjudzajcie.html#ixzz1JV85y3Gp

Przemek

--

"Natrętna retoryka męczeństwa, ofiary, spisku i smoleńskiego kłamstwa złączyła się z moralnym szantażem - wymuszaniem kultu prezydenta Lecha Kaczyńskiego.
Jedność pierwszych dni zamieniono w spektakl wykluczania z polskości, a z krzyża uczyniono symbol podziału społeczeństwa i Kościoła."

Data: 2011-04-14 15:14:42
Autor: abc
Słuchaczka do Radia Maryja: Błagam was, nie podjudzajcie ludzi!
Pewnie dyżurnym ze "Szkła kontaktowego" TVN polecono zadzwonić do Radia
Maryja i podjudzać przeciw patriotom.

Data: 2011-04-14 15:24:38
Autor: Przemysław W

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4da6f343$0$2485$65785112news.neostrada.pl...
Pewnie dyżurnym ze "Szkła kontaktowego" TVN polecono zadzwonić do Radia
Maryja i podjudzać przeciw patriotom.

Ja myślę, że ci słuchacze RM, którym pozostała resztka zdrowego rozsądku mają już dość draństwa szerzonego przez oszusta i w niedługim czasie radio umrze śmiercią naturalną. Czego mu z całego serca życzę.

Przemek

Data: 2011-04-14 15:30:29
Autor: cirrus
[...]

A skąd ty znasz te metody, sam je stosujesz/

--
stevep

Słuchaczka do Radia Maryja: Błagam was, nie podjudzajcie ludzi!