Słupki graniczne, chodnik i wykonawca wchodzący na teren działki

Data: 2010-07-28 07:55:25
Autor: beezle
Słupki graniczne, chodnik i wykonawca wchodzący na teren działki
Witajcie,

Mam działkę - 20x65m. Słupki graniczne znajdują się na swoich miejscach. wzdłuż jednej krawędzi jest pas przydrożny , na którym wykonawca robi chodnik. Wszystko było by ok, ale zaczęli wchodzić głęboko (ponad 4m) wgłąb
działki - poza słupki graniczne. Tłumaczą się, że tak mają na szkicach
(jakiś ogólny projekt) i tak muszą zrobić. Usypali mi Pytanie - obowiązują ich granice z mapek (aktualnych) uzyskanych w Starostwie i wymiary (a zatem max 2m pasa przy krawędzi działki - tak jak na mapce), czy też mają prawo wchodzić na moją działkę i robić co chcą, bo tak mają w swoim projekcie?

To, co zrobili wygląda tak, jak w wątku opisanym poniżej
http://forumprawne.org/prawo-cywilne/141072-pismo-z-urzadu-gminy-oferta-nabycia-nieruchomosci.html
Co robić?

Data: 2010-07-28 09:02:23
Autor: PesTYcyD
W dniu 2010-07-28 07:55, beezle pisze:
[...]

Twoja działka - twoja własność. Nie mają prawa i nie ważne co mają na projekcie. A gdyby projekt zakładał wyburzenie twojego domu? Ja bym ich pogonił. Bo to ich sprawa że mają problemy techniczne. Wchodzić na cudze działki nie mogą.

Data: 2010-07-28 09:17:55
Autor: beezle
Dnia Wed, 28 Jul 2010 09:02:23 +0200, PesTYcyD napisał(a):

[...]

Tak też uważam. Obowiązują mapki, a nie ich projekt - jednak przez chwilę
zgłupiałem - podali mi kilka kartek z fragmentami ustaw, które rzekomo
im na to pozwalają (w tym fragment Ustawy o Drogach Publicznych z 1985 roku
który - mniej więcej - mówi, że od krawędzi jezdni musi być - w przypadku tej konkretnej drogi - 0.75 pasa... i jest).

Zastanawiam się nad opcją pozwania ich do sądu o próbę oszustwa (art. 286 KK). W najbliższych dniach podejdę też do prawnika, aby coś jeszcze znaleźć.

Najciekawsze jest, że na początku realizacji chodnik był ok - miał właściwą szerokość i nie było przy nim takiego olbrzymiego nasypu). Po miesiącu zmienili jego szerokość i teraz jest, jak na podanym zdjęciu.

Prawdopodobnie próbują na bezczelnego zrobić szerzej, a potem liczyć że będę chciał odszkodowanie... No tak, na pewno się zgodzę - piękna działka
z mediami przy drodze - dostanę kilka tysięcy max, a nic na niej już
nie wybuduję :(. Bez prawnika, a potem sądu się chyba nie obejdzie. Kłamią bezczelnie
zasłaniając się rzekomymi przepisami.

Data: 2010-07-28 08:35:49
Autor: Massai
beezle wrote:

> [...]

Publicznych z 1985 roku który - mniej więcej - mówi, że od krawędzi
jezdni musi być - w przypadku tej konkretnej drogi - 0.75 pasa... i

Jak sądzę - te przepisy są "bazą".

Tzn. nie mozna zrobić projektu przebudowy/budowy, dopóki nie gmina nie
zapewni terenu na którym można budować (działki odpowiedniej
szerokości).

Bo na takiej samej zasadzie możnaby wszystko - jest np. przepis że dom
budowany ma być ileś tam od granicy działki - robimy projekt na budowę
w granicy i przesuwamy słupki na działkę sąsiada ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-07-28 17:26:29
Autor: Pa.pa5merf
Órzytkownik "beezle" napisał:
[...]

mało kto zdaje sobie sprawę (bo to tajemnica i wszystko się robi za plecami
po cichu:O) że geodeci kradną ziemię (prawdopodobnie na polecenie HUJNI:O)
geodeci porobili ostatnio nowe mapki geodezyjne na kturych pozmniejszali
prawie fszystkie działki o parę, parenaście metrów, więc tfoją napewno
też!:O(
więc budowlańcy budują drogę na podstawie nowych mapek a ty kupiłeś działkę
na podstawie starych mapek:O)
prawdopodobnie jesynym dowodem na to gdzie są granice twojej działki są owe
słupki graniczne, więc ich pilnuj dzień i noc, bo geodeci również cichaczem
wykopują owe słupki graniczne po to żeby nie było możliwości ustalenia
granic, jak w razie czego wezwiesz geodeteę to ten wymierzy ci działkę z
nowych zmniejszonych map, to jest przekręt na skalę krajową, można się
domyślać że jest to kolejny cichy rozbiór polski, bo przecież co się stało z
tą ziemią ktura zniknęła, przeniosłą sie do rosi i niemiec?:O(

acha, nie idż na żadne układy, oni na to liczą że cię zbędą i potem będziesz
mógł gówno zrobić, chyba jedynym sensownym wyjściem na teraz to pozwanie
budowlańców z KK za naruszenie twojej własności i wyduszenie jak najwyższego
odszkodowania, bez dobrego prafnika tego nie załatfisz:O(

Słupki graniczne, chodnik i wykonawca wchodzący na teren działki