Służby mogą wyłączać BTSy w Krakowie

Data: 2010-04-14 23:20:23
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Służby mogą wyłączać BTSy w Krakowie
Dla zapewnienia bezpieczeństwa, w ramach tarczy elektronicznej, łacznośc
przez telefony komórkowe w pewnych strefach może być zagłuszana lub wręcz
BTSy mogą być wyłączane.
Chodzi o Kraków i uroczystości z udziałem ważnych osób.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/index3.php

Data: 2010-04-14 23:25:31
Autor: Piotr M
Dnia 15-04-2010 o 00:20:23 Krzysztof 'kw1618' z Warszawy  <adres.na@mojej.www.pl> napisał(a):

[...]

A komórki vipów?

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-04-14 21:50:58
Autor: Jakub Danecki
Piotr M wrote:
> Dla zapewnienia bezpieczeństwa, w ramach tarczy elektronicznej,
> łacznośc przez telefony komórkowe w pewnych strefach może być
> zagłuszana lub wręcz BTSy mogą być wyłączane.
A komórki vipów?

Takie pomalowane czerwoną farbą na tylnej ściance w kształt litery V na
pewno będą działały :D

Jakub

Data: 2010-04-15 01:48:41
Autor: darnok
On 2010-04-14 23:20, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
[...]

Zadna nowosc, juz to w przeszlosci robiono np jak papiez przyjezdzal i byla masowa masza.
Poza tym zwykle w takiej masowce siec sie sama wystarczajaco zapycha ze nie da sie korzystac :)

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2010-04-15 02:00:48
Autor: Piotr M
Dnia 15-04-2010 o 02:48:41 darnok  <darnok-allegroMALPAwpKROPKApl@anty.spam.ch> napisał(a):

Zadna nowosc, juz to w przeszlosci robiono np jak papiez przyjezdzal i  byla masowa masza.
Poza tym zwykle w takiej masowce siec sie sama wystarczajaco zapycha ze  nie da sie korzystac :)

To już wiadomo jakie jest najlepsze rozwiązanie na Euro 2012 - wyłączenie  BTSów..

Ale co z telefonami vipów przy takiej blokadzie, Obama nie zadzwoni ze  swojego Blackberry?
Ani nawet strzałki nie puści?

Data: 2010-04-15 08:10:51
Autor: qwerty
Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.va6fnmvf13q3bq@piotr-asus...
To już wiadomo jakie jest najlepsze rozwiązanie na Euro 2012 - wyłączenie BTSów..

Ale co z telefonami vipów przy takiej blokadzie, Obama nie zadzwoni ze swojego Blackberry?
Ani nawet strzałki nie puści?

Nie ma czym się przejmować. Ochrona bez problemu go wyłapie z tłumu. :)

Data: 2010-04-15 14:01:14
Autor: J.F.
[...]

Przed laty sluzby ponoc zazadaly wylaczenia BTS w metrze, bo mialy podejrzenie ze bedzie bomba.
Operatorzy ponoc to olali i nie wylaczyli i uzasadnili ze pasazerowie nie mogliby po pomoc zadzwonic.

Ale co z telefonami vipów przy takiej blokadzie, Obama nie zadzwoni ze  swojego Blackberry? Ani nawet strzałki nie puści?

Tak bez umowy roamingowej ? :-)

J.

Data: 2010-04-15 20:20:15
Autor: darnok
On 2010-04-15 14:01, J.F. wrote:
[...]

Bo to sie nie wylacza ot tak.
Sa procedury, musi byc to zgloszone wczesniej, zaplanowane. Wtedy jest to wykonywane z dokladnoscia do kilku minut i wszystkie zaplanowane stacje sa blokowane.

Ale z ciekawosci powiem ze sa zarowno procedury blokowania jak i specjalnego nadzoru niektorych stacji :)
Najczesciej stacjami pod specjalnym nadzorem sa te w okolicach np spotkania dyrektorow Operatora, albo jak Prezes jedzie na wakacje :)
Ale oczywiscie takze roznego rodzaju imprezy panstwowe.
Wtedy stacje z takiej listy sa serwisowane 24h/dobe z przyspieszonymi procedurami usuwania awarii. Nawet jak na codzien taka stacja ma 3 priorytet obslugi.

Data: 2010-04-17 14:34:35
Autor: J.F.
Służby mogš wyłšczać BTSy w Krakowie
On Thu, 15 Apr 2010 20:20:15 +0200,  darnok wrote:
On 2010-04-15 14:01, J.F. wrote:
[...]

No wiesz, teoretycznie moze byc tak ze sie sluzby dowiedza o bombie na
5 minut przed spodziewanym wybuchem ..

J.

Data: 2010-04-17 20:32:40
Autor: darnok
S³u¿by mogš wy³šczaÌ BTSy w Krak owie
On 2010-04-15 14:01, J.F. wrote:
[...]

Nikt tego w 5 minut nie zalatwi zeby wylaczyc stacje komorkowe :)
Gwarantuje ci ze u operatorow jest niezla biurokracja w tym wzgledzie.

Jak policjant znalby wysokopostawionego dyrektora w pionie technicznym i ww dyrektor by zadzwonil do osoby odpowiedzialnej za siec to tak.
Ale jak policja oficjalnie zadzwoni do operatora to spokojnie za 3 dni im to zrobia ;-) Eskspresem to moze w 3h ;-)

Data: 2010-04-17 20:38:35
Autor: Piotr M
Dnia 17-04-2010 o 21:32:40 darnok  <darnok-allegroMALPAwpKROPKApl@anty.spam.ch> napisał(a):

Nikt tego w 5 minut nie zalatwi zeby wylaczyc stacje komorkowe :)
Gwarantuje ci ze u operatorow jest niezla biurokracja w tym wzgledzie.

W sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa kraju?
Daje im minutę a później mogą sobie prowadzić wewnętrzną biurokrację nawet  miesiącami.
Nie mówiąc o rozkazach panów "z wizytą na miejscu".

Data: 2010-04-17 19:40:26
Autor: Olgierd
Dnia Sat, 17 Apr 2010 20:38:35 +0300, Piotr M napisał(a):

[...]

A amerykańskim filmie. Albo w radzieckim, o Ameryce ;-)

--
:) Olgierd || Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl
[reklama] fotograf+Wrocław? tylko http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-04-17 22:32:12
Autor: Piotr M
Dnia 17-04-2010 o 22:40:26 Olgierd <no.email.no.spam@no.problem>  napisał(a):

A amerykańskim filmie. Albo w radzieckim, o Ameryce

Myślisz że w Polsce firmy prywatne stoją wyżej nad służbami bezpieczeństwa  narodowego włącznie, i że operatorzy również? Nie sądzę. Poza tym są  przeróżne procedury kryzysowe, etc.

Data: 2010-04-17 21:08:46
Autor: Olgierd
Dnia Sat, 17 Apr 2010 22:32:12 +0300, Piotr M napisał(a):

A amerykańskim filmie. Albo w radzieckim, o Ameryce

Myślisz że w Polsce firmy prywatne stoją wyżej nad służbami
bezpieczeństwa narodowego włącznie, i że operatorzy również? Nie sądzę.

Nie, oczywiście, że nie. Sęk w tym, że te służby działają na podstawie przepisów.

Poza tym są przeróżne procedury kryzysowe, etc.

Wskaż je ;-) Podpowiem: procedury to mogą dotyczyć wewnętrznych spraw takich służb. A jeśli już ABW chce czegoś od operatora, to już musi mieć normę powszechnie obowiązującą.

Data: 2010-04-18 13:36:32
Autor: darnok
On 2010-04-17 23:08, Olgierd wrote:
[...]

przepisĂłw.

[...]

Dokladnie.
Ja pamietam taka sprawe z policjantami wyslanymi po hamburgera do makdonalda, ktorzy potem odwozili kogos radiowozem do domu i zagineli.
Oficjalna procedura trwala dosc dlugo na znalezienie o nich info po telefonach komorkowych. Informacje te jednak zostaly duzo szybciej dostarczone w ramach przyslugi zeby pomoc w poszukiwaniach.

Procedury kryzysowe dotycza dzialan wewnetrzenych operatora majacych na celu podtrzymanie dzialania sieci. A nie jak ktos z zewnatrz decyzjami administracyjnymi ma decydowac o dzialaniu/niedzialaniu stacji bazowych.

To troche tak jak z wylaczaniem pradu i gazu w przypadku wybuchu.
Zazwyczaj wykonywane jest to partyzancko, a nie na podstawie deycyzji.

Data: 2010-04-17 22:15:53
Autor: J.F.
S?u?by mog? wy??cza? BTSy w Krakowie
On Sat, 17 Apr 2010 20:38:35 +0300,  Piotr M wrote:
[...]

Sekretarka nie wpusci, bo nie byli umowieni :-)

Brudny Harry wylaczylby najblizszego BTS w pare sekund, ale obawiam
sie ze w naszej rzeczywistosci to nie przejdzie :-)

J.

Służby mogą wyłączać BTSy w Krakowie