Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Służby w białych rękawiczkach - domyślcie się sami, kim są ci ludzie- piętrzą trudności w rozwoju geotermii w Toruniu.

Służby w białych rękawiczkach - domyślcie się sami, kim są ci ludzie- piętrzą trudności w rozwoju geotermii w Toruniu.

Data: 2010-07-11 11:01:23
Autor: jadrys
Służby w białych rękawiczkach - domyślcie się sami, kim są ci ludzie- piętrzą trudności w rozwoju geotermii w Toruniu.
  W dniu 2010-07-10 20:17, Antenka pisze:
Ojciec Dyrektor jest bardzo tajemniczy - ja stawiam na WSI bardzo
zaprzyjaźnionej z prezydentem elektem.

Antenka

To bardzo ciekawe komu aż tak bardzo zależy żeby torpedować próby pozyskiwania taniej energii :-\ . Myślę że to jakieś dotychczas działające lobby paliwowo-energetyczne mające bardzo bliskie kontakty z polityką :-(

Rozmawiałem kiedyś z facetem który usiłował włączyć swoja prywatna elektrownię wodną do ogólnopolskiej sieci energetycznej. Chłop był bliski załamania, co chwile rzucano mu kłody pod nogi żeby to uniemożliwić :-( .

Data: 2010-07-11 11:14:34
Autor: u2
W dniu 2010-07-11 11:01, jadrys pisze:
[...]

Zgadza się to lobby stawia n.p. setki wiatraków z ktorych korzyść jest
minimalna, a straty w krajobrazie w gospodarce ziemią ogromne.

[...]

Zauważ, jak w przeciągu 20 lat nie przeforsowano ustawy demonopolizujące
biopaliwa. A to jest realna alternatywa dla drożejących paliw z Rosji.

Obecnie agenturalnemu nie-rządowi kolesiów z peło priorytetem jest
storpedowanie wydobycia u nas złóż gazu łupkowego.

Wyprzedzić w tym wydobyciu mogą nas Austria, Rumunia itd.

Data: 2010-07-11 17:38:12
Autor: jadrys
  W dniu 2010-07-11 11:14, u2 pisze:
[...]

Z tymi wiatrakami to też do niedawna trzeba było na uszach stawać żeby dostać pozwolenie. Oj nie sadzę zeby one nie przynosiły korzyści - przybywa ich masa, nawet w krajach wysoko uprzemysłowionych. Nawet w tych posiadających elektrownie atomowe. Osobiście myślę że w tym leży cała przyszłość energetyczna świata - w czerpaniu energii z sił natury.

[...]

No oczywiście, rynek paliwowy to dochodowa branża, nie tak łatwo wyrwać go kolesiom z chciwych pazurów.

Data: 2010-07-11 12:50:58
Autor: Antenka
On 11 Lip, 11:01, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:
> [...]

elektrownię wodną do ogólnopolskiej sieci energetycznej. Chłop był
bliski załamania, co chwile rzucano mu kłody pod nogi żeby to
\

Ano właśnie! Należy zadać pytanie:

komu zależy na tym,  by Polacy nie mogli korzystać z taniej energii
np. geotermalnej z własnych zasobów, z kopalin, które im się należą
jak psu miska zupy?

I następne pytanie:

Dlaczego na polskich zasobach za friko mają nabijać sobie kabzy ludzie
z układu i nie-Polacy?

Antenka

Data: 2010-07-11 22:10:50
Autor: abc
[...]

Po Polacy są narodem ujarzmionym. Potrzebujemy własnego państwa.

Służby w białych rękawiczkach - domyślcie się sami, kim są ci ludzie- piętrzą trudności w rozwoju geotermii w Toruniu.