Słychać wycie. Komorowski chce postawienia Andrzeja Dudy przed Trybunałem Stanu

Data: 2020-06-09 02:36:21
Autor: Lord Donald
Słychać wycie. Komorowski chce postawienia Andrzeja Dudy przed Trybunałem Stanu
Słychać wycie. Komorowski chce postawienia Andrzeja Dudy przed Trybunałem Stanu

W Polskim Radiu 24 rzecznik prezydenta Błażej Spychalski poinformował, że Andrzej Duda podpisał ustawy reformujące sądownictwo. Decyzję głowy państwa skomentował będący w studiu RMF FM były prezydent Bronisław Komorowski.

     W tym momencie otrzymujemy informację, że pan prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację najnowszej ustawy sądowej. Tej przewidującej kary dla sędziów.

- powiedział red. Marcin Zaborski.

     Mamy potwierdzenie tego co mówiłem. Pan prezydent Duda jest prezydentem Prawa i Sprawiedliwości, wykonuje dyrektywy - w moim przekonaniu - płynące z Nowogrodzkiej

- odpowiedział Komorowski.

     Politycy opozycji mówili: "jeśli prezydent podpisze tę ustawę, to złamie Konstytucję". Wierzy pan w to, że prezydent Andrzej Duda, tak jak mówią politycy opozycji, odpowie kiedyś za to przed Trybunałem Stanu?

- spytał dziennikarz.

     Mam nadzieję, że odpowie (...) Jeszcze raz panu mówię: mam nadzieję, że tak się stanie. Dla jakości polskiej demokracji rzeczą szalenie ważną jest to, aby nie pozostawały bez skwitowania tego rodzaju złe zachowania - także głowy państwa. Działania przeciw Konstytucji albo wbrew Konstytucji.

- skwitował Komorowski. Na uwagę redaktora, że aby postawić prezydenta przed Trybunałem Stanu trzeba mieć dwie trzecie głosów Zgromadzenia Narodowego, czyli 374 cztery głosy w Sejmie i Senacie, Komorowski odparł:

     Co się odwlecze, to nie uciecze (...) Myślę, że w działaniach pana prezydenta i PiS-u skierowanych także przeciwko Sądowi Najwyższemu widać lęk właśnie przed tym, czy nie staną przed Trybunałem Stanu

- powiedział Bronisław Komorowski.

https://www.tysol.pl/a43163-Slychac-wycie-Komorowski-chce-postawienia-Andrzeja-Dudy-przed-Trybunalem-Stanu?fbclid=IwAR2_WBoyzhXvQ62Yj2wiUk111GlaMrFyVXyjelBVFdI80IshjHM-GhTgHyY

Słychać wycie. Komorowski chce postawienia Andrzeja Dudy przed Trybunałem Stanu