S³ynne drzewo uszkodzone

Data: 2018-09-06 16:16:19
Autor: stefan
S³ynne drzewo uszkodzone
  Jak podaje
https://turystyka.wp.pl/symbol-pienin-zostal-zniszczony-podczas-akcji-ratowniczej-zlamano-korone-drzewa-6292436098369665a
500-letnia sosna bêd±ca symbolem Pienin zosta³a uszkodzona podczas akcji ratowniczej. M³oda turystka upad³a i uderzy³a siê w g³owê, wiêc konieczna by³a pomoc. ¦mig³owiec niestety uszkodzi³ drzewo.

-- -
Ta wiadomo¶æ zosta³a sprawdzona na obecno¶æ wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.

Data: 2018-09-10 11:51:42
Autor: Olin
S³ynne drzewo uszkodzone
Dnia Thu, 6 Sep 2018 16:16:19 +0200, stefan napisa³(a):

500-letnia sosna bêd±ca symbolem Pienin zosta³a uszkodzona podczas akcji ratowniczej. M³oda turystka upad³a i uderzy³a siê w g³owê, wiêc konieczna by³a pomoc. ¦mig³owiec niestety uszkodzi³ drzewo.

Zawsze nale¿y patrzeæ na jasn± stronê ¿ycia: je¶li sosna obumrze,
przestanie zas³aniaæ widoki.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Znam ja ich wszystkich, same ³ajdaki. Ca³e miasto takie: ³ajdak na ³ajdaku
jedzie i ³ajdakiem pogania. Jeden tam tylko jest porz±dny cz³owiek:
prokurator, ale i ten - prawdê mówi±c - ¶winia"
Niko³aj Gogol

Data: 2018-09-10 13:06:50
Autor: Jaros³aw Soko³owski
S³ynne drzewo uszkodzone
Pan Grzesiek napisa³:

[...]

Marna pociecha -- tam i tak wokó³ wszêdzie góry zas³aniaj±ce krajobraz.

--
Jarek

Data: 2018-09-12 09:16:12
Autor: Olin
S³ynne drzewo uszkodzone
Dnia Mon, 10 Sep 2018 13:06:50 +0200, Jaros³aw Soko³owski napisa³(a):

 tam i tak wokó³ wszêdzie góry zas³aniaj±ce krajobraz.

Teraz ju¿ wiem, dlaczego tak wiele osób wybiera wczasy nad morzem.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Kiedy zaczynaj± du¿o mówiæ o patriotyzmie, bogu, honorze i ojczy¼nie to na
pewno znowu co¶ ukradli."
Michai³ Sa³tykow Szczedrin

Data: 2018-09-12 14:15:23
Autor: spoldzielniaturystyczna
S³ynne drzewo uszkodzone
Jaros³aw Soko³owski napisa³(a):

Teraz ju¿ wiem, dlaczego tak wiele osób wybiera wczasy nad morzem.

Nooo... ale nad morzem na dendromaniaków czyha mizerny buczek (chyba?) na skraju
klifu w Jastrzêbiej Górze.
Mo¿e i mikra pieniñska sosenka jest reliktowa, ¿yje wiêcej ni¿ pó³ ¿ywota
Matuzalema, ale wspomniany buczek (chyba) jest ponoæ ostatnim drzewem na
pó³nocnych rubie¿ach RP. https://photos.app.goo.gl/L2vm3RCPAiYXEDnk6

--
Marek

Data: 2018-09-12 23:24:49
Autor: Jaros³aw Soko³owski
S³ynne drzewo uszkodzone
spoldzielnia turystyczna napisa³a:

Jaros³aw Soko³owski napisa³(a):

Teraz ju¿ wiem, dlaczego tak wiele osób wybiera wczasy nad morzem.

Nigdy czego¶ podobnego nie napisa³em!

--
Jarek

Data: 2018-09-12 15:24:23
Autor: Marek
S³ynne drzewo uszkodzone
Jaros³aw Soko³owski napisa³:

spoldzielnia turystyczna napisa³a:

> Jaros³aw Soko³owski napisa³(a):

Nigdy czego¶ podobnego nie napisa³em!

Sorki kalafiorki. Popitoli³em z cytowaniem. Na dodatek nie z konta osobistego,
a obciach wypada braæ na w³asn± klatê.
Zdaje siê, ¿e zareagowa³em na wpis Olina (o ile znów czego¶ nie pitolê).
Niemniej jednak tre¶æ przekazu pozostaje aktualna :).

--
Marek

Data: 2018-09-12 23:23:44
Autor: Jaros³aw Soko³owski
S³ynne drzewo uszkodzone
Pan Grzesiek napisa³:

tam i tak wokó³ wszêdzie góry zas³aniaj±ce krajobraz.

Teraz ju¿ wiem, dlaczego tak wiele osób wybiera wczasy nad morzem.

To wszystko nie jest tak proste, jak siê z pozoru wydaje. Mo¿na
je¼dziæ na wczasy nad morzem, i tam wspinaæ siê na wysokie góry.
Czasem praktykujê. A staram siê wtedy wyj¶æ tak wysoko, by nic
mi niczego nie zas³ania³o!

Jarek

--
Robiê piramidy piramidalne,
Albo rêkê zwichne albo siê w ³eb walnê.

Data: 2018-09-12 12:15:30
Autor: Olin
S³ynne drzewo uszkodzone
[...]

http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,23908740,pieniny-slynna-sosna-na-sokolicy-juz-bez-odcietej-galezi-zdjecia.html

"Szczegó³owe oglêdziny sosny specjali¶ci przeprowadzili w sobotê i
niedzielê, w obecno¶ci stra¿nika Pieniñskiego Parku Narodowego.
Stwierdzili, ¿e uszkodzenie korony jest powa¿niejsze, ni¿ wskazywa³y
zdjêcia i oglêdziny wykonane wcze¶niej. Uznali, ¿e pozostawienie z³amanej
ga³êzi sosny zagra¿a³oby jedynej ocala³ej i ¿ywej ga³êzi.

Bior±c to pod uwagê, zdecydowali o usuniêciu od³amanej korony i
zabezpieczeniu rany na pniu przed chorobami grzybowymi.

Z³amany fragment korony zdeponowano w dyrekcji Pieniñskiego Parku
Narodowego. Zostanie on poddany badaniom dendrochronologicznym i
konserwacji."