Smaczki z filmu "Alternatywy 4"..

Data: 2009-04-19 16:41:39
Autor: Tzva Adonai
Smaczki z filmu "Alternatywy 4"..
Docent podczas rozmowy z dyrektorem spółdzielni zwierza się, że w nagrodę za
swoj± patriotyczn± i propolsk± działalno¶ć zamieszkał w mieszkaniu "po takim
jednym syjoni¶cie"..

Ten sam docent na weselu u Balcerka zarzuca czarnoskóremu, że w jego kraju
syjoni¶ci bij± Murzynów.. Celem poparcia swych słów wręcza mu najnowszy numer
"Żołnierza Wolno¶ci"..

Profesor zaproszony do mieszkania Winnickiego celem skorzystania z telefonu
trzyma w ręce "Pamiętnik Słowiański". W prywatnej biblioteczce profesora
znajduje się również wielka kniga zatytułowana "Panslawizm - wczoraj i dzi¶".

Jutro ogl±dnę kolejne 4 odcinki, może wyłapię jeszcze co¶ ciekawego...

Data: 2009-04-19 18:40:34
Autor: konserwator
Smaczki z filmu "Alternatywy 4"..
a kogo twoje gowniane "smaczki" kupa obchodza?

rym

Data: 2009-04-19 19:40:09
Autor: matusm
Smaczki z filmu "Alternatywy 4"..

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva_adonai@onet.eu> napisał w wiadomo¶ci news:46a1.0000005b.49eb3823newsgate.onet.pl...
[...]

istniej±ce gremia kierownicze tych organizacji na szczeblu centralnym
i wojewódzkim, a także na szczeblach podstawowych, musz± być one
przez nas operacyjnie opanowane.Musimy zapewnić operacyjne możliwo¶ci
ich polityk±." -- Czeslaw Kiszczak,luty 1989 roku z posiedzenia kierownictwa MSW -
Pozdrowienia
matusm

Data: 2009-04-19 20:20:38
Autor: Tryton
Smaczki z filmu "Alternatywy 4"..

Użytkownik "matusm" <matusm@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gsfnoc$j9n$1news.onet.pl...

[...]

-- "Służba Bezpieczeństwa może i powinna kreować różne stowarzyszenia,
[...]

Troche bez sensu. Ten film powstal ladne kilka lat wczesniej.

Data: 2009-04-19 21:25:01
Autor: Jerzy Tabortowski
Smaczki z filmu "Alternatywy 4"..
... ogl±dnę ....

Naucz się bucu mówić po POLSKU. Obejrzę.

Data: 2009-04-19 21:28:16
Autor: raff
Jerzy Tabortowski pisze:
... ogl±dnę ....

Naucz się bucu mówić po POLSKU. Obejrzę.

On nie umi. Ma to po dziadku-szmalcowniku.

R.

Data: 2009-04-19 21:30:19
Autor: Jerzy Tabortowski
Smaczki z filmu "Alternatywy 4"..
On nie umi. Ma to po dziadku-szmalcowniku.
R.

Geldełe ??

Data: 2009-04-20 07:28:16
Autor: A_Zet
Smaczki z filmu "Alternatywy 4"..
On Sun, 19 Apr 2009 21:25:01 +0200, Jerzy Tabortowski
<Jerzy.Tabortowski@gazeta_wyborcza_gowno_prawda.edd.pl> wrote:

... ogl±dnę ....

Naucz się bucu mówić po POLSKU. Obejrzę.

http://www.sjp.pl/co/ogl%B1dn%B1%E6

Bucu.

Data: 2009-04-20 18:42:27
Autor: Jerzy Tabortowski
Smaczki z filmu "Alternatywy 4"..
http://www.sjp.pl/co/ogl%B1dn%B1%E6

Taki słowniczek to możesz, wiesz gdzie, nie ??

Data: 2009-04-20 19:11:57
Autor: A_Zet
Smaczki z filmu "Alternatywy 4"..
On Mon, 20 Apr 2009 18:42:27 +0200, Jerzy Tabortowski
<Jerzy.Tabortowski@gazeta_wyborcza_gowno_prawda.edd.pl> wrote:

http://www.sjp.pl/co/ogl%B1dn%B1%E6

Taki słowniczek to możesz, wiesz gdzie, nie ??

A Buc brnie dalej?  Buce tak majÄ…, niestety.
ProszÄ™:

"Południowopolskim wariantem czasownika obejrzeć jest oglądnąć. (...)
— Mirosław Bańko, PWN"
http://poradnia.pwn.pl/lista.php?szukaj=ogl%B1dn%B1%E6&kat=18

Data: 2009-04-20 19:16:50
Autor: A_Zet
Smaczki z filmu "Alternatywy 4"..
On Mon, 20 Apr 2009 19:11:57 +0200, A_Zet <adek124@poczta.onet.pl>
wrote:

[...]

I dalej, Ĺ‚opatologicznie:

"oglądnąć
Witam serdecznie,
moje pytanie dotyczy poprawności używania słowa oglądnąć. Uważam je za
całkowicie niepoprawne. Czy jest to regionalizm?
Pozdrawiam.

Tak, oglądnąć to regionalizm małopolski. Ale regionalizmy nie są
niepoprawne. Tych mniej znanych należy unikać w komunikacji
ponadregionalnej ze względu na groźbę nieporozumienia. Bardziej znane
– takie jak oglądnąć – mogą być używane wszędzie bez ograniczeń. — Mirosław Bańko, PWN"

Regionalizmy NIE SĄ NIEPOPRAWNE, Bucu. Ale co tu gadać ze ślepym o kolorach.

Data: 2009-04-20 19:56:36
Autor: Jerzy Tabortowski
Smaczki z filmu "Alternatywy 4"..
Regionalizmy NIE SĄ NIEPOPRAWNE, Bucu. Ale co tu gadać ze ślepym o kolorach.

Nie zamierzam mówić "południowopolsko" tylko z tego powodu że nie jest to niepoprawne. Używasz południowopolskiego dialektu na codzień ??
W Krakowie mówi się "spaźniać" a ja mam to w dupie, nie żyje tam i nie posługuję się takim językiem.

Data: 2009-04-20 13:10:18
Autor: adek124
Smaczki z filmu "Alternatywy 4"..
On 20 Kwi, 19:56, Jerzy Tabortowski
> [...]

Nie zamierzam mówić "południowopolsko" tylko z tego powodu że nie jest
to niepoprawne. Używasz południowopolskiego dialektu na codzień ??
W Krakowie mówi się "spaĽniać" a ja mam to w dupie, nie żyje tam i nie
posługuję się takim językiem.

Żyjesz w Polsce, i winiene¶ zrozumieć, że skoro regionalizmy s±
poprawne (tu: po polsku), należy to z jednej strony USZANOWAĆ, za¶ z
drugiej strony jest grubym nadużyciem a w poł±czeniu z inwektyw± w
stosunku do rozmówcy - wręcz nagannym chamstwem twierdzenie, że "Naucz
się bucu mówić po POLSKU", jako regionalizm, nie jest po polsku. Na
tym polega urok odrębno¶ci ludzi, że potrafi± współżyć w kraju z
różnicami regionalnymi. Skoro tego nie rozumiesz ani nie potrafisz, to
nie dziw się, że takich ludzi jak Ty nazywaj± Polaczkami a nie
Polakami. MNIE przynosisz wstyd, bo ja JESTEM Polakiem.Bo język
literacki jest tylko FORMALNˇ wersj± języka natywnego, chwalebne gdy
ludzie go znaj± i używaj±, ale stokroć chwalebniejsze rozumienie ducha
języka i rozumienie roli i znaczenia odrębno¶ci regionalnych.

Normalny człowiek by przeprosił tego, którego z głupoty nazwał bucem
każ±c mu się uczyć po polsku...
Tak postępowali głupcy tępi±c ¦l±zaków, tak postępowali głupcy tępi±c
przesiedleńców z kresów, tak postępuj± głupcy uważaj±cy, że język jest
sztywny, poddany raz na zawsze aktualnie poznanej regule. To żabia
perspektywa. Listy krzywd wynikłych z zapiekłej głupoty, często
głupoty maj±cej Ľródło w odrębno¶ciach dialektów, krzywd będ±cych
udziałem ludzi "regionów" na wołowej skórze nie da się spisać.

Uczmy się różnić...

Data: 2009-04-21 07:59:29
Autor: konserwator
adek124 wrote:
[...]

??
[...]

swiete slowa panie Adku...

rym

Platforma cie kocha http://www.youtube.com/watch?v=TppqEVD1ekE
(generał) Waldemar Pawlak naszym przyjacielem jest.....
Czlowiek, ktory w swoim otoczeniu toleruje aferzystow nie moze byc
prezydentem Polski!

Data: 2009-04-20 19:57:46
Autor: Jerzy Tabortowski
Smaczki z filmu "Alternatywy 4"..
Umówmy się: obejrzeć jest ogólnopolskie, poprawne, literackie. A oglądnąć jest pewnym regionalnym smaczkiem.
Pozdrawiam,

— Jerzy Bralczyk, Uniwersytet Warszawski

Smaczki z filmu "Alternatywy 4"..