Smar do łańcucha

Data: 2017-05-13 18:52:26
Autor: Smokun
Smar do łańcucha
Cze¶ć

Co teraz jest "na topie"? ;-)
Dotychczas używałem Rohloffa i czerwonego Finish Line.

--
Pozdrawiam,
Smokun

-- -
Ta wiadomo¶ć została sprawdzona na obecno¶ć wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.

Data: 2017-05-13 18:47:22
Autor: Piotr aka dracorp
Smar do łańcucha

Ja używam dalej Rohloffa i oleju do pił łańcuchowych. Przez jaki¶ czas używałem muc-off http://muc-off.pl/dry-lube. Nawet fajny, bo syf nie czepiał się łańcucha. Ale skończył się a butla oleju do pił łańcuchowych jest zdecydowanie tańsza. Przy okazji wyczaiłem tańszego rofhloffa w Gdańsku i jeszcze go trochę mam. Ale to i tak wszystko syfi niestety.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2017-05-13 23:19:49
Autor: Akarm
Smar do łańcucha
W dniu 2017-05-13 o 20:47, Piotr aka dracorp pisze:

Dotychczas używałem Rohloffa i czerwonego Finish Line.

Ja używam dalej Rohloffa i oleju do pił łańcuchowych.
Ale to i tak wszystko syfi niestety.

Ja niezmiennie od lat tylko olej parafinowy.
Widocznie jestem inny, niż wy. Nie lubię jak się łańcuch syfi.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-05-13 21:27:10
Autor: Piotr aka dracorp
Smar do łańcucha
Dnia Sat, 13 May 2017 23:19:49 +0200, Akarm napisał(a):

Ja niezmiennie od lat tylko olej parafinowy.
Widocznie jestem inny, niż wy. Nie lubię jak się łańcuch syfi.

Na pewno jeste¶ inny. Trzeba być indywidualist±. Też nie lubię syfu ale też nie lubię suchego łańcucha.

Data: 2017-05-14 15:30:52
Autor: Smokun
Smar do łańcucha
W dniu 2017-05-13 o 23:27, Piotr aka dracorp pisze:
[...]

IMO, z suchym łańcuchem jest jak z such± ci.. ;-)
Ja tam nie upieram się na jaki¶ drogi wynalazek, ale 30 zł na sezon to nie jest jaka¶ masakra.

--
Pozdrawiam,
Smokun

-- -
Ta wiadomo¶ć została sprawdzona na obecno¶ć wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.

Data: 2017-05-15 10:22:59
Autor: Piotr Majka
Smar do łańcucha
W dniu 13.05.2017 o 20:47, Piotr aka dracorp pisze:
[...]

Finish to pomyłka, po 120-150km łańcuch znów gło¶ny. Od długiego czasu Shimano PTFE Lube.

Data: 2017-05-15 15:23:30
Autor: Andrzej Ozieblo
Smar do łańcucha
W dniu 2017-05-13 o 18:52, Smokun pisze:

Co teraz jest "na topie"? ;-)
Dotychczas używałem Rohloffa i czerwonego Finish Line.

Zależy do czego. Do jazdy miejskiej, a jeżdżę całorocznie (choc unikam soli), stosuję zielony Finish Line, a ostatnio jakis jego odpowiednik. Bardzo odporny na mokre, ale łapie syp. Smaruję jedynie 2-3 razy w roku przy przebiegu 2500 km.

Do jazdy rekreacyjnej stosuję, podobnie do Akarma, tzw. "suchy" smar. U mnie jest to White Lightning (Clean Dry). Idealny na pyłowe i piaskowe warunki (dużo jeżdżę nad Bałtykiem). Nic sie nie przyczepia. Ale trzeba ponowić smarowanie (dokładnie polewanie) łańcucha najwyżej po 100 km.

Kiedy¶ stosowałem czerwony Finish Line. Potwierdzam - kiepski.

Data: 2017-05-15 15:55:01
Autor: Akarm
Smar do łańcucha
W dniu 2017-05-15 o 15:23, Andrzej Ozieblo pisze:

mnie jest to White Lightning (Clean Dry). Idealny na pyłowe i piaskowe
warunki (dużo jeżdżę nad Bałtykiem). Nic sie nie przyczepia. Ale trzeba
ponowić smarowanie (dokładnie polewanie) łańcucha najwyżej po 100 km.

Prawda, White Lightning starczał mi też na ok. 100km. Tylko jeden raz łańcuchowi wystarczyło jedno smarowanie na ok. 300km. Ale to zdarzyło się tylko jeden raz, po zimowej przerwie.
Jaki¶ czas temu spróbowałem (bo kupiłem kilka po 22zł za 120ml) Ceramic Wax Lube i nic nie wskazuje na to, żebym w najbliższym czasie zmienił. Zdaje się prawd± jest, że z każdym smarowaniem wystarcza na dłużej. Przynajmniej tak mi się wydaje. Nie zapisuję sobie stanu licznika przy smarowaniu, ale chyba już kilkaset kilometrów dzieli smarowania. :)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-05-15 18:10:00
Autor: PeJot
Smar do łańcucha
W dniu 2017-05-13 o 18:52, Smokun pisze:
Cze¶ć

Co teraz jest "na topie"? ;-)
Dotychczas używałem Rohloffa i czerwonego Finish Line.

Obecnie smar do łańcucha w sprayu z Lidla/Decathlonu. Może nie jaki¶ kosmicznie trwały, za to łatwy do aplikowania i tani.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2017-05-15 19:29:09
Autor: ±ćęłń󶼿
Smar do łańcucha
Podobnie.
Choć bardzo tani nie jest, kilkana¶cie złotych za opakowanie (aerozol, więc sporo ulatuje gdzie¶ w powietrze nawet przy zastosowaniu rurki).
Na zmianę z olejem "grafitowym" z tego samego Ľródła (pod mark± W5 lub Baufix).
A olej do frytek zaledwie po 4-5 zł/ litr ;-))
Jazda miejska całoroczna.

-- -- -