Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Smar do przegubów

Smar do przegubów

Data: 2016-09-23 10:53:07
Autor: J.F.
Smar do przegubów
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup
Czy zna ktoś jakieś lepsze smary do przegubów, niż takie, które można kupić
w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym?

A rajdowe srodowisko nie zna ?
Smarow o ile pamietam jest cala masa.

Zewnętrzne przeguby które normalnie chodzą idealnie przez długie przebiegi,
po założeniu do rajdówki, po przejechaniu sportowo 100km się zacierają.

Generalnie jest to przypadłość tego modelu i tak póki co to jedyna znana
opcja to nowe półosie co 2-3 rajdy, albo nowe-używane co każdy, ale cena
takiego rozwiązania jest trudna do zaakceptowania.
Każdy przegub kosztuje około 1000zł, a jedyna półoś z przegubami jakieś
2400zł. Używane w przyzwoitym stanie to też 300-500zł sztuka.

No to jeszcze jednen pomysl - wymieniac smar co rajd, albo nawet co odcinek..

Winne myślę że są obciążenia - dyferencjał z blokadą powoduje przekazanie
na przegub 2x większego momentu niż normalnie (do tego nie zawsze w stronę
napędzającą),

Eee, nie. Przekazany moment bedzie podobny. Za to moga byc ciekawe momenty roznicowe, wieksze nawet niz te od silnika.

Jesli to naprawde obciazenia - to  warto sprobowac gestszego smaru.

A moze wystarczy dorzucic smaru do nowych przegubow ?

No chyba że przyczyna jest jeszcze jakaś inna (np. bliskość gorących tarcz
hamulcowych, chociaż osłony hamulców mam).

Ceramiczne tarcze powinny zmniejszyc nagrzewanie przegubu.

I prawde mowiac w temperaturze bym szukal powodu.

Przeguby muszą pozostać seryjne.
Opcje z tym żeby nie cisnąć na jedynce, zwłaszcza w zakrętach aktualnie
stosuję i udało mi się nawet przejechać ostatnio cały rajd bez urwania
niczego w osiach, no ale to nie jest najlepsze wyjście :)

Zmienic auto, to sie nie nadaje do rajdow - najwyrazniej :-)
Predkosci masz tak male, ze jedynka sie nadaje ?


J.

Data: 2016-09-23 11:06:14
Autor: Zenek Kapelinder
Smar do przegubów
Po co wymieniac czesto smar skoro on nie pracuje. Przy duzych obciazeniach smar jest wyciskany i elementy pracuja na sucho. W miejscach styku odksztalcaja sie i silnie rozgrzewaja. Wysoka temperatura i duzy nacisk powoduje ze sa zgrzewane i zaraz zgrzew jest rozrywany. Powoduje to zmiane ksztaltu wspolpracujacych elementow. A ze sa one robione w tolerancjach jak dla lozysk to niewielkie zmiany ksztaltu powoduja ze sprzeglo staje. Potrzebny jest smar do lozysk tocznych silnie obciazonych. Nie jest wykluczone ze odpowiedni bylby smar inny niz z przerobki ropy. Oliwa i oleje wyciskane z nasion czesto maja lepsze wlasnosci smarne od mineralnych. Wada ich jest ze wlasnosci smarne szybko im sie koncza. Moze istnieja smary robione na bazie olejow roslinnych.

Data: 2016-09-24 01:09:54
Autor: Tomasz Pyra
Smar do przegubów
Dnia Fri, 23 Sep 2016 10:53:07 +0200, J.F. napisał(a):

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup
Czy zna ktoś jakieś lepsze smary do przegubów, niż takie, które można kupić
w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym?

A rajdowe srodowisko nie zna ?

Generalnie to nie jest szeroki problem, a dotyczy tylko Civica EP3.
Tam zresztą widać że problemy z przegubami były jeszcze na etapie projektu
- auto ma zdecydowanie mniejszy maksymalny skręt kół niż wszystkie inne
znane mi auta.

I o ile w cywilnych warunkach jeszcze to jakoś działa (chociaż też jest to
wtedy awaryjny element i poszukiwany na rynku wtórnym = drogi), to w
sporcie już problem się robi poważny.

Smarow o ile pamietam jest cala masa.

No jest, tylko co z tego skoro każdy jest "najlepszy".
A nawet porównując parametry nie do końca wiem czego tam u mnie brakuje.

Każdy przegub kosztuje około 1000zł, a jedyna półoś z przegubami jakieś
2400zł. Używane w przyzwoitym stanie to też 300-500zł sztuka.

No to jeszcze jednen pomysl - wymieniac smar co rajd, albo nawet co odcinek..

No co rajd to teraz testuję, częściej nie da rady.


Winne myślę że są obciążenia - dyferencjał z blokadą powoduje przekazanie
na przegub 2x większego momentu niż normalnie (do tego nie zawsze w stronę
napędzającą),

Eee, nie. Przekazany moment bedzie podobny. Za to moga byc ciekawe momenty roznicowe, wieksze nawet niz te od silnika.

No nie tak podobny.
Normalnie opona ma współczynnik tarcia około 1 i każda dociśnięta jest
swoją ćwiartką samochodu.

Na zakręcie nie będzie więcej, bo nawet jak zewnętrzne koło się dociąża, to
dyfer i tak nie poda większego momentu niż ten dla koła odciążonego.

A sportowa opona i ma współczynnik tarcia coś tam większy, a dyfer pozwoli
przekazać nawet cały moment tylko na zewnętrzne koło.

Do tego dyfer też się spina przy hamowaniu przeciwdziałając blokowaniu
tylko jednego koła - to też spore momenty przenoszone przez przeguby.

A moze wystarczy dorzucic smaru do nowych przegubow ?

No tak zrobię - będę ładował tego smaru do pełna, może pomoże.


No chyba że przyczyna jest jeszcze jakaś inna (np. bliskość gorących tarcz
hamulcowych, chociaż osłony hamulców mam).

Ceramiczne tarcze powinny zmniejszyc nagrzewanie przegubu.

I prawde mowiac w temperaturze bym szukal powodu.

Tarcze muszą zostać takie jakie są.


Przeguby muszą pozostać seryjne.
Opcje z tym żeby nie cisnąć na jedynce, zwłaszcza w zakrętach aktualnie
stosuję i udało mi się nawet przejechać ostatnio cały rajd bez urwania
niczego w osiach, no ale to nie jest najlepsze wyjście :)

Zmienic auto, to sie nie nadaje do rajdow - najwyrazniej :-)
Predkosci masz tak male, ze jedynka sie nadaje ?

Na jedynce to może niezbyt dużo, ale na dwójce już całkiem sporo.

Data: 2016-09-24 13:20:11
Autor: Zenek Kapelinder
Smar do przegubów
Smar grafitowy to najpodlejszy z istniejacych smarow. Smaruje sie nim najbardziej toporne mechanizmy gasiennice, liny, mechanizmy pracujace w ciezkich warunkach takie jak resory, elementy mlynow do skal, malo odpowiedzialne mechanizmy w kopalniach, zwrotnice w transporcie szynowym. Dozuje sie go za pomoca narzedzi typu szpachelka albo lopata, garsciami tez mozna. Jest odporny na duze obciazenia ale do lozysk kulkowych sie nie nadaje. Sprzegla popularnie zwane w samochodach przegubami sa robione w tolerancjach wymiarowych lozysk. Jesli w samochodzie zacieraja sie sprzegla zwane przegubami bo wystepuja za duze obciazenia to trzeba zmienic sprzegla na numer wieksze. Jak sie nie da to trzeba zmienic samochod.

Data: 2016-09-26 14:01:06
Autor: J.F.
Smar do przegubów
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup
Smar grafitowy to najpodlejszy z istniejacych smarow.
Smaruje sie nim najbardziej toporne mechanizmy gasiennice, liny, mechanizmy
pracujace w ciezkich warunkach takie jak resory, elementy mlynow do skal,
malo odpowiedzialne mechanizmy w kopalniach, zwrotnice w transporcie szynowym.
Dozuje sie go za pomoca narzedzi typu szpachelka albo lopata, garsciami tez mozna.
Jest odporny na duze obciazenia ale do lozysk kulkowych sie nie nadaje.

A moze jednak jest to smar lepszy niz "zwykly" ?
Jak sam piszesz - na duze obciazenia, i odporny na warunki srodowiskowe - w sensie - nawet jak ten "tlusty smar" wymyje, wyparuje, wyschnie, to grafit zostanie i troche smarowac bedzie.

Do lozysk faktycznie sie nie uzywa ... ale moze warto sprobowac, skoro "zwykly smar" zawodzi ...

J.

Data: 2016-09-26 13:35:03
Autor: Zenek Kapelinder
Smar do przegubów
Jak element do testow kosztuje tysiaczka to troche droga probe proponujesz. Wydaje mi sie ze pytajacemu chodzilo o recepte na dzialajace lekarstwo. Ze ktos zna i stosowal lub stosuje smar ktory w podobnych warunkach sie sprawdzil. Nie przewidzial ze tutaj uzytkownicy zesmarow to znaja smar, smar grafitowy, smar z miedzia. Znaja tylko z nazwy i nic nie wiedza o wlasciwosciach. Bo jak by przewidzial to by sobie dupy nie zawracal z zakladaniem tematu bo wychodzi ze wie wiecej niz doradzajacy. Siebie w tej wyliczance pomine z grzecznosci bo nie wypada twierdzic ze sie wie wiecej niz wszyscy wy tutaj wzieci. Ogolnie mozna przyjac ze jesli ja nie znam dostepnego gatunku smaru na jego dolegliwosc to takiego smaru nie ma.

Data: 2016-09-26 00:26:29
Autor: przemek.jedrzejczak
Smar do przegubów
-- Tam zresztą widać że problemy z przegubami były jeszcze na etapie projektu, auto ma zdecydowanie mniejszy maksymalny skręt kół niż wszystkie inne znane mi auta

bledu konstrukcyjnego nie zlikwidujesz smarem a jesli w autach jezdzacych "normalnie" ten problem tez wystepuje to IMHO nie jest to tylko sprawa wysokiej temperatury ... probuj na forum hondy ale jesli tam po prostu zalecaja czestsza wymiane to nie oczekiwalbym cudow

Smar do przegubów

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona