Data: 2009-09-25 13:07:42 | |
Autor: Jacek Bełdowski | |
Smarowanie łańcucha | |
Witam,
Takie mam pytanie - jak sądzicie, czy można smarować łańcuch towotem maszynowym (X-ringowy)? Ostatnio skończył mi się spray, łańcuch zaczął dzwonić a pod ręką był tylko towot. Zastanawiam się, czy nie będzie się do tego przyklejać piasek i szlifować zębatek jeszcze gorzej (jeżdżę po gruntuwkach trochę), no i czy uszczelek w łańcuchu szlag nie trafi. Bo trzyma się wręcz cudnie - nasmarowałem jakieś kilkanaście ogniw a rozprowadziło się na wszystkie, i zębatka jest tłusta jeszcze po tygodniu, a padało w międzyczasie... Pozdrawiam Hyron CB 500 |
|
Data: 2009-09-25 04:15:26 | |
Autor: Artur Zabroński | |
Smarowanie łańcucha | |
On 25 Wrz, 13:07, Jacek Bełdowski <hy...@wp.pl> wrote:
Witam,To nie był dobry pomysł. Jednak smar który jest w sprayu trochę różni się od towotu. U mnie najlepiej sprawował się motul - bardzo długo się trzyma, jakieś drugi raz tyle co castrol. A co do smarowania towotem to był taki wątek: http://preview.tinyurl.com/ydzbowt -- Artur |
|
Data: 2009-09-25 13:27:12 | |
Autor: newrom | |
Smarowanie łańcucha | |
On Fri, 25 Sep 2009 13:07:42 +0200, Jacek Bełdowski <hyron@wp.pl>
wrote: Witam, czesc Zastanawiam się, czy nie będzie się do tego przyklejać piasek bedzie Bo trzyma się wręcz cudnie - nasmarowałem jakieś kilkanaście ogniw a piasek tez sie trzyma slicznie a padało w międzyczasie... jak nie masz szpreja to wez pedzel i przesmaruj lancuch olejem silnikowym. pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html |
|
Data: 2009-09-25 05:59:13 | |
Autor: scibor1 | |
Smarowanie łańcucha | |
On 25 Wrz, 13:27, new...@spamcom.com wrote:
ja wiem, ze juz bylo i najprosciej odeslac wszystkich pytajacych do archiwum;) tak przez ciekawosc zajrzalem do Haynes'a i oto co rzecze w odniesieniu do mojego motura: lancuch smarowac gdy jest suchy (w sensie juz bez smaru) olejem przekladniowym 80W lub 90W lub smarem w sprayu dedykowanym do lancuchow O-ring'owych; lancuch smarowac po jezdzie, gdy jest cieply jesli jest brudny umyc go nafta (NIE stosowac oleju napedowego i benzyny ani innych rozpuszczalnikow, bo uszkadzaja O-ringi), przetrzec szmatka, wysuszyc sprezonym powietrzem i dopiero przeprowadzic proces smarowania - proces smarowania nalezy przeprowadzic pomiedzy bocznymi plytkami ogniw lancucha (nie smarowac centralnych rolek ogniw) - dlatego tez metode "serwisowa" polegajaca na pryskaniu sprayem gdy kreci sie tylne kolo z obrotami adekwatnymi do pierwszego biegu uwazam za cokolwiek... skrotowa:/ oczywiscie jesli nie ma sie pod reka oleju przekladniowego lub sprayu, lepiej uzyc czegokolwiek rozsadnego (wspomniany olej silnikowy, olej jadalny z pierwszego tloczenia;), Palma i towot w ostatecznosci i przy najblizszej okazji umyc lancuch i przesmarowac czyms dedykowanym). Ja jako srodka awaryjnego uzywam oleju do pily spalinowej:) z rozrzewnieniem wspominam poczciwa Jawe 350, gdzie lancuch nie dosc, ze byl smarowany stalym smarem grafitowym, to jeszcze byl w calkowitej oslonie, co ograniczalo czynnosci serwisowe do sprawdzania luzu:) scibor czarna perla CBF500 |
|
Data: 2009-09-25 15:10:46 | |
Autor: juhass | |
Smarowanie ĹaĹcucha | |
scibor1 pisze:
<ciach...> > z rozrzewnieniem wspominam poczciwa Jawe 350, gdzie lancuch nie dosc, > ze byl smarowany stalym smarem grafitowym, to jeszcze byl w calkowitej > oslonie, co ograniczalo czynnosci serwisowe do sprawdzania luzu:) > Noo.. i ten smar grafitowy taki czarny byĹ jak smoĹa. :) Ale fakt- zaglÄ daĹo siÄ tam nieczÄsto, osĹona powodowaĹa, Ĺźe przy mocy jawy ĹaĹcuch byĹ prawie tak trwaĹy i bezobsĹugowy jak kardan, przynajmniej u mnie. :) Ale Paanie- chcieliĹmy nowoczesnoĹci to mamy... :/ -- Pozdrawiam: juhass (vfr800) gliwice/trzebinia |
|
Data: 2009-09-25 18:07:08 | |
Autor: newrom | |
Smarowanie łańcucha | |
On Fri, 25 Sep 2009 05:59:13 -0700 (PDT), scibor1 <scibor@eranet.pl>
wrote: jesli jest brudny umyc go nafta (NIE stosowac oleju napedowego i Moze i tak, ale nie zauwazylem zeby od oleju silnikowego uszkadzaly mi sie oringi. pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html |
|
Data: 2009-09-25 18:58:25 | |
Autor: Arni | |
Smarowanie łańcucha | |
newrom@spamcom.com pisze:
On Fri, 25 Sep 2009 05:59:13 -0700 (PDT), scibor1 <scibor@eranet.pl> te, a gdzie tam widzisz silnikowy? Napedowy czyli ON czyli tzw ropa, bardzo ładnie niszczy gume. -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat |
|
Data: 2009-09-25 19:39:19 | |
Autor: Jacot | |
Smarowanie łańcucha | |
Jacek Bełdowski <hyron@wp.pl> wrote:
Bo trzyma się wręcz cudnie - nasmarowałem jakieś kilkanaście ogniw a rozprowadziło się na wszystkie, i zębatka jest tłusta jeszcze po tygodniu, Wisz, smarowanie zebatek i lancucha "po wierzchu" mija sie z celem, przynajmniej takich prawdziwych lancuchow i zebatek jakie kiedys robili do motorow. To co wymaga smarowania jest wef srodku ogniwa. -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://www.stokrotka.ath.cx/ |