Smarowanie łańcucha

Data: 2009-09-25 13:07:42
Autor: Jacek Bełdowski
Smarowanie łańcucha
Witam,
Takie mam pytanie - jak sądzicie, czy można smarować łańcuch towotem maszynowym (X-ringowy)? Ostatnio skończył mi się spray, łańcuch zaczął dzwonić a pod ręką był tylko towot.
Zastanawiam się, czy nie będzie się do tego przyklejać piasek i szlifować zębatek jeszcze gorzej (jeżdżę po gruntuwkach trochę), no i czy uszczelek w łańcuchu szlag nie trafi.
Bo trzyma się wręcz cudnie - nasmarowałem jakieś kilkanaście ogniw a rozprowadziło się na wszystkie, i zębatka jest tłusta jeszcze po tygodniu, a padało w międzyczasie...

Pozdrawiam

Hyron
CB 500

Data: 2009-09-25 04:15:26
Autor: Artur Zabroński
Smarowanie łańcucha
On 25 Wrz, 13:07, Jacek Bełdowski <hy...@wp.pl> wrote:
[...]

To nie był dobry pomysł. Jednak smar który jest w sprayu trochę różni
się od towotu. U mnie najlepiej sprawował się motul - bardzo długo się
trzyma, jakieś drugi raz tyle co castrol.

A co do smarowania towotem to był taki wątek:
http://preview.tinyurl.com/ydzbowt

--
Artur

Data: 2009-09-25 13:27:12
Autor: newrom
Smarowanie łańcucha
On Fri, 25 Sep 2009 13:07:42 +0200, Jacek Bełdowski <hyron@wp.pl>
wrote:

Witam,

czesc

Zastanawiam się, czy nie będzie się do tego przyklejać piasek

bedzie

Bo trzyma się wręcz cudnie - nasmarowałem jakieś kilkanaście ogniw a

piasek tez sie trzyma slicznie

a padało w międzyczasie...

jak nie masz szpreja to wez pedzel i przesmaruj lancuch olejem
silnikowym. pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

Data: 2009-09-25 05:59:13
Autor: scibor1
Smarowanie łańcucha
On 25 Wrz, 13:27, new...@spamcom.com wrote:

jak nie masz szpreja to wez pedzel i przesmaruj lancuch olejem
silnikowym.

ja wiem, ze juz bylo i najprosciej odeslac wszystkich pytajacych do
archiwum;)
tak przez ciekawosc zajrzalem do Haynes'a i oto co rzecze w
odniesieniu do mojego motura:

lancuch smarowac gdy jest suchy (w sensie juz bez smaru) olejem
przekladniowym 80W lub 90W lub smarem w sprayu dedykowanym do
lancuchow O-ring'owych; lancuch smarowac po jezdzie, gdy jest cieply
jesli jest brudny umyc go nafta (NIE stosowac oleju napedowego i
benzyny ani innych rozpuszczalnikow, bo uszkadzaja O-ringi), przetrzec
szmatka, wysuszyc sprezonym powietrzem i dopiero przeprowadzic proces
smarowania - proces  smarowania nalezy przeprowadzic pomiedzy bocznymi
plytkami ogniw lancucha (nie smarowac centralnych rolek ogniw) -
dlatego tez metode "serwisowa" polegajaca na pryskaniu sprayem gdy
kreci sie tylne kolo z obrotami adekwatnymi do pierwszego biegu uwazam
za cokolwiek... skrotowa:/

oczywiscie jesli nie ma sie pod reka oleju przekladniowego lub sprayu,
lepiej uzyc czegokolwiek rozsadnego (wspomniany olej silnikowy, olej
jadalny z pierwszego tloczenia;), Palma i towot w ostatecznosci i przy
najblizszej okazji umyc lancuch i przesmarowac czyms dedykowanym). Ja
jako srodka awaryjnego uzywam oleju do pily spalinowej:)

z rozrzewnieniem wspominam poczciwa Jawe 350, gdzie lancuch nie dosc,
ze byl smarowany stalym smarem grafitowym, to jeszcze byl w calkowitej
oslonie, co ograniczalo czynnosci serwisowe do sprawdzania luzu:)

scibor
czarna perla CBF500

Data: 2009-09-25 15:10:46
Autor: juhass
Smarowanie łańcucha
scibor1 pisze:
<ciach...>
> z rozrzewnieniem wspominam poczciwa Jawe 350, gdzie lancuch nie dosc,
> ze byl smarowany stalym smarem grafitowym, to jeszcze byl w calkowitej
> oslonie, co ograniczalo czynnosci serwisowe do sprawdzania luzu:)

Noo..
i ten smar grafitowy taki czarny był jak smoła. :)
Ale fakt- zaglądało się tam nieczęsto, osłona powodowała, że przy mocy jawy łańcuch był prawie tak trwały i bezobsługowy jak kardan, przynajmniej u mnie. :)
Ale Paanie- chcieliśmy nowoczesności to mamy...
:/

--
Pozdrawiam:
juhass (vfr800)

Data: 2009-09-25 18:07:08
Autor: newrom
Smarowanie łańcucha
On Fri, 25 Sep 2009 05:59:13 -0700 (PDT), scibor1 <scibor@eranet.pl>
wrote:

jesli jest brudny umyc go nafta (NIE stosowac oleju napedowego i
benzyny ani innych rozpuszczalnikow, bo uszkadzaja O-ringi), przetrzec

Moze i tak, ale nie zauwazylem zeby od oleju silnikowego uszkadzaly mi
sie oringi. pozdr
newrom

Data: 2009-09-25 18:58:25
Autor: Arni
Smarowanie łańcucha
wrote:

[...]

te, a gdzie tam widzisz silnikowy? Napedowy czyli ON czyli tzw ropa, bardzo ładnie niszczy gume.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2009-09-25 19:39:19
Autor: Jacot
Smarowanie łańcucha
Jacek Bełdowski <hyron@wp.pl> wrote:

Bo trzyma się wręcz cudnie - nasmarowałem jakieś kilkanaście ogniw a rozprowadziło się na wszystkie, i zębatka jest tłusta jeszcze po tygodniu,

Wisz, smarowanie zebatek i lancucha "po wierzchu" mija sie z celem,
przynajmniej takich prawdziwych lancuchow i zebatek  jakie kiedys
robili do motorow. To co wymaga smarowania jest wef srodku ogniwa.

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Smarowanie łańcucha