Smarowanie łańcucha - nowy głos w sprawie

Data: 2011-05-31 04:26:15
Autor: Piotrpo
Smarowanie łańcucha - nowy głos w sprawie
On 31 Maj, 12:39, misza <stypkamar...@gmail.com> wrote:
Witam,
cytat z forum  http://autokacik.pl/(niestety wymaga logowania)

"[...] Przestrzegał mnie kumpel (serwisant po mądrych szkoleniach), że
z benzyną wara... Ja oczywiście nie wierzyłem i umyłem ,,doszczętnie''
jak ten niewierny Tomasz. Efekt był taki, że łańcuch pomimo
pedantycznego nasmarowania, po totalnym wysuszeniu benzyną
ekstrakcyjną( myłem kilka razy aż benzyna była czysta...) zdziadział
po ok. 50-150 km i nadaje się tylko do kosza. Zrobiły się straszne
luzy i zmiana biegów stała się koszmarem.
Ponoć wolno czyścić tylko powierzchownie, najlepiej myć myjką
ciśnieniową, z benzynką to ewentualnie na szmatę i tylko po wierzchu.
Smaru spod rolek nie wolno tykać(niby jakiś specjalny, bardzo
przyczepny przewidziany na cały okres eksplatacji łańcucha, a oliwki
te z buteleczek tylko go uzupełniają w działaniu i w rzadnym wypadku
nie zastąpią). "

Dla mnie nowość, ktoś coś na ten temat słyszał?

Teoria przynajmniej dziwna i nie potwierdzona praktyką. Możliwe, że
jak ktoś ten łańcuch wyczyścił, to faktycznie nagle zrobił się luźny i
za bardzo wyciągnięty bo sworznie straciły oparcie w postaci
wieloletniego syfu, który jeszcze utrzymywał go przy życiu.
Pomysł mycia łańcucha myjką ciśnieniową, to już jakiś absurd - po
dostaniu się wody w te zakamarki po prostu nie da się łańcucha
nasmarować, bo woda nie pozwoli się wyprzeć w trakcie smarowania.

Data: 2011-05-31 13:33:50
Autor: Ryszard Mikke
Piotrpo <piotrpo@gmail.com> napisał(a):
> [...]
> luzy i zmiana bieg=F3w sta=B3a si=EA koszmarem.
> Pono=E6 wolno czy=B6ci=E6 tylko powierzchownie, najlepiej my=E6 myjk=B1
> ci=B6nieniow=B1, z benzynk=B1 to ewentualnie na szmat=EA i tylko po wierz=
chu.
> Smaru spod rolek nie wolno tyka=E6(niby jaki=B6 specjalny, bardzo
> przyczepny przewidziany na ca=B3y okres eksplatacji =B3a=F1cucha, a oliwk=
> te z buteleczek tylko go uzupe=B3niaj=B1 w dzia=B3aniu i w rzadnym wypadk=
> nie zast=B1pi=B1). "
>
> Dla mnie nowo=B6=E6, kto=B6 co=B6 na ten temat s=B3ysza=B3?

Teoria przynajmniej dziwna i nie potwierdzona praktyk=B1. Mo=BFliwe, =BFe
jak kto=B6 ten =B3a=F1cuch wyczy=B6ci=B3, to faktycznie nagle zrobi=B3 si=
=EA lu=BCny i
za bardzo wyci=B1gni=EAty bo sworznie straci=B3y oparcie w postaci
wieloletniego syfu, kt=F3ry jeszcze utrzymywa=B3 go przy =BFyciu.
Pomys=B3 mycia =B3a=F1cucha myjk=B1 ci=B6nieniow=B1, to ju=BF jaki=B6 absur=
d - po
dostaniu si=EA wody w te zakamarki po prostu nie da si=EA =B3a=F1cucha
nasmarowa=E6, bo woda nie pozwoli si=EA wyprze=E6 w trakcie smarowania.

Metoda zalecana przez ten i ow serwis rowerowy, jako "pozbyc sie tego calego
syfu w miare szybko". WD40 potem wode wyprze i mozna smarowac.

W praktyce wygladalo to tak: * Przed dojechaniem do domu zaglodam do myjki i jej uzywam.
* W domu (niecaly kilometr od myjki) wpuszczam WD40
* Wieczorkiem smaruje normalnym smarem

Metoda w miare skuteczna, ale
* Nie umywa sie, nomen omen, do maszynki czyszczacej
* Troche ryzykowna (raz tak sobie piaste zalatwilem).

rmikke

Data: 2011-05-31 18:33:05
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Smarowanie łańcucha - nowy głos w sprawie
Ryszard Mikke, Tue, 31 May 2011 13:33:50 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
* Troche ryzykowna (raz tak sobie piaste zalatwilem).

No weź. Przecież roweru się nie myje, bo rama pęka. A taką myjką
przypadkiem śmigniesz po ramie i nieszczęście gotowe.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-06-01 06:03:04
Autor: Ryszard Mikke
Smarowanie łańcucha - nowy głos w sprawie
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a):
Ryszard Mikke, Tue, 31 May 2011 13:33:50 +0000 (UTC), pl.rec.rowery: > * Troche ryzykowna (raz tak sobie piaste zalatwilem).

No weź. Przecież roweru się nie myje, bo rama pęka. A taką myjką
przypadkiem śmigniesz po ramie i nieszczęście gotowe.

Hmm... Jedna rama mi pekla, i to ta, w ktorej wczesniej piaste musialem
wymieniac... Cos jest na rzeczy!

rmikke

Data: 2011-06-04 08:27:40
Autor: amrac
On 05/31/11 18:33, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

  A o cięciu wodą kolega słyszał?
http://waterjet.bystronic.com/landing_pages/waterjet/index.php
Wiem, że ciśnienie nie to ale kumpel raz sobie ściągnął całą skórę z kostek jak przypadkiem skierował nań lance na stacji.

Smarowanie łańcucha - nowy głos w sprawie