Smarowanie łańcucha - nowy głos w sprawie

Data: 2011-05-31 23:04:46
Autor: harman/kardon
Smarowanie łańcucha - nowy głos w sprawie
On 31 Maj, 12:39, misza <stypkamar...@gmail.com> wrote:
Witam,
cytat z forum  http://autokacik.pl/(niestety wymaga logowania)

Ponoć wolno czyścić tylko powierzchownie, najlepiej myć myjką
ciśnieniową, z benzynką to ewentualnie na szmatę i tylko po wierzchu.
Smaru spod rolek nie wolno tykać(niby jakiś specjalny, bardzo
przyczepny przewidziany na cały okres eksplatacji łańcucha, a oliwki
te z buteleczek tylko go uzupełniają w działaniu i w rzadnym wypadku
nie zastąpią). "

Dla mnie nowość, ktoś coś na ten temat słyszał?

Pozdrawiam
MS

Z całym szacunkiem, ale to czysta herezja. Jak niby usuniesz wodę
dosłownie wtłoczoną w głębiny łańcucha? Nie dość, że chyba bym musiał
wrzucić łańcuch na suszenie, to na dodatek nie usuwa starego
smarowidła z wnętrza łańcucha skutecznie. Nie mam pojęcia na jakiej
podstawie ktoś podsuwa tak bezsensowne pomysły jak mycie łańcucha
myjką.

Data: 2011-06-01 08:26:08
Autor: ...::QRT::...
Dnia Tue, 31 May 2011 23:04:46 -0700 (PDT), harman/kardon napisał(a):

[...]

wyschnie. Np na słońcu przez godzinę. Albo na kaloryferze. Albo suszarką. Albo popsikać WD40.
 Nie dość, że chyba bym musiał
wrzucić łańcuch na suszenie, to na dodatek nie usuwa starego
smarowidła z wnętrza łańcucha skutecznie.

a po co usuwać stare smarowidło?

Data: 2011-06-01 05:07:15
Autor: misza
On 1 Cze, 08:26, "...::QRT::..." <ni...@m.mejla> wrote:
Dnia Tue, 31 May 2011 23:04:46 -0700 (PDT), harman/kardon napisał(a):

a po co usuwać stare smarowidło?

Bo smar + kurz/piach/syf = pasta ścierna i rolki łańcucha wycierają
się szybciej.

Chodziło mi o rzekomy "niby jakiś specjalny, bardzo przyczepny
przewidziany na cały okres eksploatacji łańcucha",
ale z doświadczenia i dyskusji wynika że w przypadku łańcucha
rowerowego to bzdura.

Myjki ciśnieniowej nawet koło roweru nie stawiam.

Pozdrawiam
MS

Data: 2011-06-01 12:26:31
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-06-01, misza wrote:
[...]

A właściwie ma ktokolwiek coś konkretniejszego na poparcie tej tezy? O
ile mi wiadomo, "właściwa" pasta polerska/ścierna jest zupełnie czymś
innym, niĹź smarem zmieszanym z piaskiem.

Data: 2011-06-01 05:37:43
Autor: Piotrpo
Smarowanie łańcucha - nowy głos w sprawie
On 1 Cze, 14:26, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
On 2011-06-01, misza wrote:

> [...]

A właściwie ma ktokolwiek coś konkretniejszego na poparcie tej tezy? O
ile mi wiadomo, "właściwa" pasta polerska/ścierna jest zupełnie czymś
innym, niż smarem zmieszanym z piaskiem.
Kwarc (piasek) ma twardość 7 w skali Mohsa, znaczy więcej niż
większość stopów stali. Nawet po rozdrobnieniu jest dostatecznie
skuteczny.

Data: 2011-06-01 05:44:27
Autor: misza
On 2011-06-01, misza wrote:

> Bo smar + kurz/piach/syf = pasta ścierna i rolki łańcucha wycierają
> się szybciej.

A właściwie ma ktokolwiek coś konkretniejszego na poparcie tej tezy?

Hmm, weź trochę smaru do łańcucha rozetrzyj między palcami.
Teraz dodaj do tego trochę piachu (przy gęstym oleju świetnie trzyma
się powierzchni) i powtórz.

Po przemnożeniu wyniku przez tysiące (dziesiątki, setki tysięcy?)
cykli ogniwa na zębatkach i na zginanie, zapewne nie pozostaje to bez
efektu. IMHO.

Pozdrawiam
Marcin Stypka

Data: 2011-06-01 14:53:33
Autor: ...::QRT::...
Dnia Wed, 1 Jun 2011 05:07:15 -0700 (PDT), misza napisał(a):

[...]

no ale przecież jak wyczyścisz i nasmarujsze to kurz i piach i tak sie tam
dostanie (i to bardzo szybko) bez wiekszego problemu. Rzekłbym nawet iż bedzie jeszcze gorzej bo miast drobnego (roztartego)
kurzu/piasku dostanie się tam grubszy (nieroztarty) kurz i piasek który
bedzie IMO mocniej wycierał owe nieszczęsne sworznie.

Data: 2011-06-01 06:02:40
Autor: misza
Smarowanie łańcucha - nowy głos w sprawie
On 1 Cze, 14:53, "...::QRT::..." <ni...@m.mejla> wrote:
Dnia Wed, 1 Jun 2011 05:07:15 -0700 (PDT), misza napisa (a):

> Bo smar + kurz/piach/syf = pasta cierna i rolki a cucha wycieraj
> si szybciej.

no ale przecie jak wyczy cisz i nasmarujsze to kurz i piach i tak sie tam
dostanie (i to bardzo szybko) bez wiekszego problemu.
Rzek bym nawet i bedzie jeszcze gorzej bo miast drobnego (roztartego)
kurzu/piasku dostanie si tam grubszy (nieroztarty) kurz i piasek kt ry
bedzie IMO mocniej wyciera owe nieszcz sne sworznie.

No ale jak pisałeś

ja tam uważam iż łańcuch najlepiej nie myć wcale - tylko smarować

to się i tak brudzi i do starego roztartego piasku dochodzi nowy gruby
i "pasty" robi się więcej. Poza wycieraniem łańcuch zasyfiony w środku
jest mniej elastyczny
i przez to mniej chętny do współpracy z przerzutkami.

MS

Smarowanie łańcucha - nowy głos w sprawie