Smarowanie łańcucha - nowy głos w sprawie

Data: 2011-06-03 13:31:09
Autor: ikov
Smarowanie łańcucha - nowy głos w sprawie
Ponoć wolno czy¶cić tylko powierzchownie, najlepiej myć myjk±
ci¶nieniow±, z benzynk± to ewentualnie na szmatę i tylko po wierzchu.
Smaru spod rolek nie wolno tykać(niby jaki¶ specjalny, bardzo
przyczepny przewidziany na cały okres eksplatacji łańcucha, a oliwki
te z buteleczek tylko go uzupełniaj± w działaniu i w rzadnym wypadku
nie zast±pi±). "

Dla mnie nowo¶ć, kto¶ co¶ na ten temat słyszał?

Od¶wieżę w±tek, ale niedawno wyszejkowałem w benzynie łańcuch (jak wiele razy wcze¶niej). I chociaż zawsze było dobrze, teraz po usunięciu z niego całego syfu można mocno wygi±ć go na boki, szczeliny między tulejami a blaszkami s± dużo większe a łańcuch gło¶niejszy. W dodatku na najwyższych przełożeniach (a w zasadzie używam prawie wył±cznie kombinacji 3x6,7,8) o co¶ ociera - w sumie jest gorzej niż było, chociaż to pierwszy taki przypadek. Będę smarował i czekał aż złapie trochę syfu (chociaż jeżdż±c głównie asfaltami pewnie trochę poczekam).

Data: 2011-06-03 14:27:13
Autor: Coaster
On 6/3/11 1:31 PM, ikov wrote:
[...]

Ale mam nadzieje, ze zdajesz sobie sprawe, ze benzyna nie ma nic do tego? :-P

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-03 14:46:12
Autor: ikov
[...]

Jak to nie? Gdybym wyszejkował w mleku albo sosie pomidorowym to raczej by mi nie wymyło smaru :P

Data: 2011-06-03 14:51:13
Autor: Coaster
On 6/3/11 2:46 PM, ikov wrote:
[...]

Jasne, jakbys wymyl w mleku, "szczeliny między tulejami a blaszkami byly by dużo mniejsze a łańcuch cichszy" :-P

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-03 14:59:17
Autor: ikov
[...]

Może następnym razem. Tylko nie wiem czy uhate czy niepasteryzowane, ale to już sprawa do obadania.

Data: 2011-06-03 13:20:37
Autor: Ryszard Mikke
ikov <ikov1@t-l-e-n.pl> napisał(a):

> Jasne, jakbys wymyl w mleku, "szczeliny między tulejami a blaszkami byly
> by dużo mniejsze a łańcuch cichszy" :-P

Może następnym razem. Tylko nie wiem czy uhate czy niepasteryzowane, ale to już sprawa do obadania.

Jedno i drugie po paru dniach zasmiardnie...

rmikke

Data: 2011-06-06 13:02:07
Autor: ikov
[OT] Re: Smarowanie łańcucha - nowy głos w sprawie
[...]

Mimo że już nie na temat, ale z tym mlekiem nie jest zły pomysł:
primo: będziesz jechał szybciej by nie czuć
secundo: nikt w grupie nie będzie chciał jechać z tyłu z w/w powodu, a więc można będzie jechać komu¶ na kole, więc zmęczenie sporo mniejsze
tertio: dla ekomaniaków - biodegradowalne :)

Data: 2011-06-06 18:35:12
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-06-06, ikov wrote:
Jasne, jakbys wymyl w mleku, "szczeliny między tulejami a blaszkami byly
by dużo mniejsze a łańcuch cichszy" :-P

Może następnym razem. Tylko nie wiem czy uhate czy niepasteryzowane, ale
to juĹĽ sprawa do obadania.

Jedno i drugie po paru dniach zasmiardnie...

Mimo że już nie na temat, ale z tym mlekiem nie jest zły pomysł:
primo: będziesz jechał szybciej by nie czuć
secundo: nikt w grupie nie będzie chciał jechać z tyłu z w/w powodu, a więc można będzie jechać komuś na kole, więc zmęczenie sporo mniejsze
tertio: dla ekomaniakĂłw - biodegradowalne :)

Nie mam pojęcia, jak bardzo sferementowane było to mleko sojowe, które
miałeś okazję wąchać, ale świeże jest praktycznie bezzapachowe (tak jak
tofu jest praktycznie bezsmakowe;).

Data: 2011-06-06 18:38:39
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-06-06, Jan Srzednicki wrote:
On 2011-06-06, ikov wrote:
[...]

Ech, dobra, pospieszyłem się, nie zauważyłem, że odpisujesz już w
kwestii zaśmierdniętego... :)

Data: 2011-06-08 11:39:23
Autor: Coaster
[OT] Re: Smarowanie łańcucha - nowy głos w sprawie
On 6/6/11 8:35 PM, Jan Srzednicki wrote:
[...] mleko sojowe [...] świeże jest praktycznie bezzapachowe (tak jak
tofu jest praktycznie bezsmakowe;).

Z tego co napisales wynika, ze to starszne paskudztwo - ktos to w ogole pije? Chyba Ci, ktorzy pija wode destylowana ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-08 09:49:50
Autor: Ryszard Mikke
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):
> [...]

Z tego co napisales wynika, ze to starszne paskudztwo - ktos to w ogole pije? Chyba Ci, ktorzy pija wode destylowana ;-)

Spadaj, nie bede tego swinstwa pic!

rmikke

Data: 2011-06-08 15:21:33
Autor: Coaster
On 6/8/11 11:49 AM, Ryszard Mikke wrote:
[...]

Hmm, soi czy wody destylowanej? ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-08 13:40:14
Autor: Ryszard Mikke
[OT] Re: Smarowanie łańcucha - nowy głos w sprawie
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):

> Spadaj, nie bede tego swinstwa pic!

Hmm, soi czy wody destylowanej? ;-)

Mleka sojowego. Wode destylowana pilem.

rmikke

Data: 2011-06-08 09:54:07
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-06-08, Coaster wrote:
[...]

Nie. Przecież na świecie nie ma wegetarian, ludzi uczulonych na mleko
bÄ…dĹş nietrawiÄ…cych laktozy.

Anyway, jakżeś wykoncypował, że skoro coś prawie nie ma zapachu, to i
smaku teĹĽ nie?

Data: 2011-06-08 15:25:10
Autor: Coaster
On 6/8/11 11:54 AM, Jan Srzednicki wrote:
On 2011-06-08, Coaster wrote:
[...]

A musza koniecznie stosowac koniecznie 'jakies' mleko?

Anyway, jakżeś wykoncypował, że skoro coś prawie nie ma zapachu, to i
smaku teĹĽ nie?

Aaa, nie spozywam zadnego z tych wynalazkow i 'zlalo' mi sie to 'mleko' z Twoim "tofu jest praktycznie bezsmakowe". ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-08 13:37:59
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-06-08, Coaster wrote:
[...]

Nic nie muszą. Ale akurat 'mleko' sojowe jest całkiem wygodne jako
substytut do różnych rzeczy typu kawa (choć tu są głosy, że się robi
paskudna, kawy nie pijam, więc nie wiem), płatki śniadaniowe itp.

Zaś soja ogólnie bardzo dobrze się sprawdza jako źródło białka.

[...]

A, tak. Mleko sojowe mi smakuje, ale tofu to już jest chyba ściśle dla
tych, którzy muszą kompensować brak białka odzwierzęcego w diecie - a
przynajmniej nie wyobraĹĽam sobie konsumpcji tegoĹĽ dla smaku. ;)

Data: 2011-06-03 15:01:19
Autor: Coaster
On 6/3/11 2:59 PM, ikov wrote:
[...]

Podpowiedz: dobrze ukwaszone ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Smarowanie łańcucha - nowy głos w sprawie