Smarowanie rapidfire

Data: 2017-01-01 14:18:54
Autor: Ignac
Smarowanie rapidfire
W dniu niedziela, 1 stycznia 2017 19:38:05 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
Czołem. Zamierzam przeserwisować manetki rapidfire, które z racji wieku i wyeksploatowania zaczynają leniwie działać. Kiedyś już rozbierałem taki mechanizm i samo składanie mnie nie przestrasza, ale nie mam koncepcji, *czym* toto przesmarować. Optymalny wydaje się jakiś smar syntetyczny, odporny na gęstnienie. Jakieś pomysły ? A może nie bawić się w demontaż, tylko w całości wypłukać w benzynie, zalać (jakimś ) olejem i odstawić do odcieknięcia, albo zaaplikować smar na bazie rozpuszczalnika, np. smar do łańcuchów ? Wydaje się to najłatwiejsze do wykonania, ale wątpię by tą metodą smar dotarł do osi obrotu kółka wybierającego linkę.

Oczyścić włosianym pędzlem z zewnątrz obie przerzutki i popsikać
wd-40 ich sworznie, oraz wnętrza manetek. Rano jeśli nie poczujesz
poprawy pracy całości, to sprężyna/sprężyny w przerzutkach są zbyt
naciągnięte/wypracowane i przerzutka/i są niestety do wymiany.
A jeśli nastąpi istotne polepszenie w przełączaniu, to czystym olejem do łańcucha i pędzelkiem do plakatówek posmaruj wszystko to
co wcześniej wd-40, wytrzyj szmatką z zewnątrz posmarowane mechanizmy
do sucha i gotowe.
O przełączaniu decydują przede wszystkim sprężyny w przerzutkach, a nie
sprężyniuniunie w manetkach.

Data: 2017-01-01 17:43:04
Autor: Rowerex
Smarowanie rapidfire
W dniu niedziela, 1 stycznia 2017 23:18:56 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
[...]

Bzdury opowiadasz.

[...]

Jak wyżej.

O przełączaniu decydują przede wszystkim sprężyny w przerzutkach,

Aaaa, teraz rozumiem, przesiadłeś się w całości na Di2 lub odpowiedniki

a nie
sprężyniuniunie w manetkach.

Mimo wszystko bzdury opowiadasz.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-01-02 21:17:32
Autor: ąćęłńóśźż
Smarowanie rapidfire
Gdzie Cię nauczyli takiej kultury?

-- -- -
Bzdury

Data: 2017-01-03 08:05:01
Autor: Rowerex
Smarowanie rapidfire
W dniu poniedziałek, 2 stycznia 2017 21:17:30 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Gdzie Cię nauczyli takiej kultury?

-- -- -
> Bzdury

Mogę machnąć elaborat o działaniu mechanicznych przerzutek, tylko po co? Jeśli ktoś nie dostrzega najważniejszych elementów w systemie sterowania przerzutką, to albo nie wie o czym mówi, albo tych elementów w swoim systemie nie posiada, a jeśli nie ich posiada, to znaczy że ma Di2, ESP lub coś w tym stylu...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-01-03 09:23:58
Autor: Liwiusz
Smarowanie rapidfire
W dniu 2017-01-02 o 21:17,  ąćęłńóśźż pisze:
Gdzie Cię nauczyli takiej kultury?

Stwierdzanie faktu to nie brak kultury.

Idź gdzieś się nauczyć cytowania, bo tu dopiero obciach robisz.

--
Liwiusz

Data: 2017-01-03 16:29:39
Autor: ąćęłńóśźż
Smarowanie rapidfire
Myślę, że większości ludzi już się nie chce z Tobą gadać.

Smarowanie rapidfire