Data: 2017-01-01 17:37:05 | |
Autor: Rowerex | |
Smarowanie rapidfire | |
W dniu niedziela, 1 stycznia 2017 19:38:05 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
Czołem. Zamierzam przeserwisować manetki rapidfire, A konkretnie jakie? Optymalny wydaje się jakiś smar syntetyczny, odporny na gęstnienie. Smar do mechanizmów precyzyjnych :) Jakieś pomysły ? A może nie bawić się w demontaż, tylko w całości wypłukać w benzynie, zalać (jakimś ) olejem i odstawić do odcieknięcia, albo zaaplikować smar na bazie rozpuszczalnika, np. smar do łańcuchów Kilka lat temu przy rozbieraniu manetek SL-M770 byłem w szoku widząc to co jest w środku, nie chodzi o to ile tego było, tylko co to było - najbardziej zaskakujące były duże ziarna piasku - spodziewałbym się kurzu i drobnego pyłu, ale co ciekawe, tego było mało, a przeważały właśnie duże ziarna piachu... Jeśli wypłuczesz całość benzynie, to po pierwsze nie usuniesz grubszych zanieczyszczeń, a mniejsze wlezą w szczeliny i wcale nie będzie lepiej, po drugie nalejesz smaru w zupełnie niepotrzebne miejsca. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2017-01-02 09:13:24 | |
Autor: PeJot | |
Smarowanie rapidfire | |
W dniu 2017-01-02 o 02:37, Rowerex pisze:
W dniu niedziela, 1 stycznia 2017 19:38:05 UTC+1 użytkownik PeJot napisał: Bardzo stare, Sh LX jeszcze 8 biegowe.
Jest stanowczo za lekki - oryginalnie te mechanizmy są przesmarowane jakimś smarem stałym. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2017-01-02 12:57:15 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
Smarowanie rapidfire | |
W dniu 2017-01-02 o 09:13, PeJot pisze:
Jest stanowczo za lekki - oryginalnie te mechanizmy są przesmarowane Ja od dawna stosuję w takich przypadkach Ballistol. Niby do broni, ale sprawdza się jako środek smarny do wszystkiego. Coś takiego jak WD-40 tylko cięższy i skuteczniejszy do smarowania. |
|
Data: 2017-01-02 19:19:46 | |
Autor: PeJot | |
Smarowanie rapidfire | |
W dniu 2017-01-02 o 09:13, PeJot pisze:
W dniu 2017-01-02 o 02:37, Rowerex pisze: Dokładnie: SL-M596, to jest LX z 1997 roku. Jak na 19 lat eksploatacji nie ma się co czepiać zużycia, bo go nie ma. Obawiałem się luzów na osi na której obraca się kółko wybierające linkę. Tymczasem owo kółko obraca się na solidnej tulejce, a *blaszane krzywki* całkiem dobrze sobie radzą. BTW: w sumie przyczyną leniwej pracy był stary, zgęstniały smar, zlepiający wszystkie sprężyny, jak tu: http://www.4bc.org/instruc/shimano/53.jpg -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2017-01-03 18:13:16 | |
Autor: Akarm | |
Smarowanie rapidfire | |
W dniu 02.01.2017 o 19:19, PeJot pisze:
BTW: w sumie przyczyną leniwej pracy był stary, zgęstniały smar, Wczoraj już miałem dość, nie dało się zmienić biegu. Dobrze, że mechanizmy zastygły w nienajgorszym położeniu. Też muszę wreszcie porozbierać manetki, wypłukać (WD40?) stary smar i nasmarować. Tylko czym, wazeliną? Już w zeszłym sezonie powinienem to zrobić, ale nie chce mi się zdejmować chwytów... -- Akarm http://www.bykomstop.avx.pl Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego |
|
Data: 2017-01-04 10:26:59 | |
Autor: PeJot | |
Smarowanie rapidfire | |
W dniu 2017-01-03 o 18:13, Akarm pisze:
Też muszę wreszcie porozbierać manetki, wypłukać (WD40?) Benzyna + pędzel. stary smar i Poszedłem na skróty i dałem smar do łańcucha w sprayu. w stanie ciekłym Ładnie penetruje zakamarki mechanizmów. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2017-01-04 14:55:52 | |
Autor: PeJot | |
Smarowanie rapidfire | |
W dniu 2017-01-04 o 10:26, PeJot pisze:
W dniu 2017-01-03 o 18:13, Akarm pisze: Aha, gdyby nawet za rok okazało się że zastosowany smar robi za klej, mechanizmy RapidFire nie są jakoś specjalnie upierdliwe do serwisowania. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2017-01-05 17:04:48 | |
Autor: Prot Ogenes | |
[OT] chwyty | |
On 2017-01-03 18:13, Akarm wrote:
Już w zeszłym sezonie powinienem to zrobić, ale nie chce mi się Przesiadłem się jakiś czas temu na przykręcane. Polecam. Poprzednie, całkowicie gumowe przyprawiały mnie o lekki wkurw gdy je zdejmowałem od czasu do czasu do solidnego mycia. pozdr Prot |
|
Data: 2017-01-05 21:30:19 | |
Autor: Akarm | |
[OT] chwyty | |
W dniu 2017-01-05 o 17:04, Prot Ogenes pisze:
On 2017-01-03 18:13, Akarm wrote: Ja swoich nie mam zamiaru zmieniać. Żadne mi tak nie przypasowały, jak te: http://www.jensonusa.com/images/Default-Image/Zoom/3/GR295A01.jpg Są świetne, tylko niezwykle ciasno wchodzą na kierownicę. Poprzednie, całkowicie gumowe przyprawiały mnie o lekki wkurw gdy je Te moje to wcale nie o lekki... ;) -- Akarm http://www.bykomstop.avx.pl Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego |
|
Data: 2017-01-06 09:00:30 | |
Autor: PeJot | |
[OT] chwyty | |
W dniu 2017-01-05 o 21:30, Akarm pisze:
Ja swoich nie mam zamiaru zmieniać. Żadne mi tak nie przypasowały, jak te: A jak z trwałością ? Tworzywa gumopodobne lubią z czasem kleić się do rąk. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2017-01-06 21:44:00 | |
Autor: Prot Ogenes | |
[OT] chwyty | |
On 2017-01-06 09:00, PeJot wrote:
W dniu 2017-01-05 o 21:30, Akarm pisze: Właśnie w moim przypadku to był jeden z powodów wymiany. Kiedy po kilku latach zaczęły się kleić, to do wszystkiego. I dłoni i brudu. pozdr Prot |
|