Data: 2018-08-24 11:05:42 | |
Autor: Marek | |
Smarowanie sztycy, | |
andrzej...@gmail.com napisał:
Jak to jest u was? U mnie to duperela. A koło dupereli lepiej (a przynajmniej wygodniej) nie chodzić, niż chodzić. Czyli nie smaruję. Ewentualne zapieczenie sztycy to pikuś przy np. zapieczeniu połączenia gwintowego pedału(a) z korbą. Dopiero tu widzę problem. -- Marek |
|
Data: 2018-08-24 12:09:03 | |
Autor: zbrochaty | |
Smarowanie sztycy, | |
Ewentualne zapieczenie sztycy to pikuś przy np. zapieczeniu >połączenia gwintowego pedału(a) z korbą. Dopiero tu widzę problem. To żaden problem. Wykrecasz korbę z pedałem i zakrecasz nowe.. Zapieczonej sztycy bardzo często nie da się wyjąć. Mój rower od kilku lat robi za magazyn części zamiennych... |
|
Data: 2018-08-24 12:55:17 | |
Autor: Ignac | |
Smarowanie sztycy, | |
W dniu piątek, 24 sierpnia 2018 21:09:05 UTC+2 użytkownik zbro...@gmail.com napisał:
>Ewentualne zapieczenie sztycy to pikuś przy np. zapieczeniu >połączenia gwintowego >pedału(a) z korbą. Dopiero tu widzę problem. To żaden problem. Wykrecasz korbę z pedałem i... Kładziesz na twardym podłożu, a z góry traktujesz miejsce wkręcenia pedału mocnym uderzeniem młotka, powiedzmy o masie 0,5 kg, jeśli nie daje się odkręcić, ponawiasz próbę uderzenia nieco mocniej, po trzecim razie, samo się odkręca i przeprasza - sory, coś mnie zapiekło! Przecież każdy gwint to równia pochyła-maszyna prosta. |
|
Data: 2018-08-24 13:13:55 | |
Autor: andrzej.ozieblo | |
Smarowanie sztycy, | |
W dniu piątek, 24 sierpnia 2018 21:55:19 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:
Kładziesz na twardym podłożu, a z góry traktujesz miejsce wkręcenia Można młotkiem, można stanąć dynamicznie, czyli delikatnie skacząc, nogą na dobrym kluczu. Albo przedłużyć dobrą rurą. No i nie pomylić kierunków, bo lewy pedał odkręca się w prawo. :) Ale fakt, że dobrze przed założeniem posmarować. Prawie wszystko w rowerze i samochodzie warto podsmarować przed założeniem. Oczywiście są wyjątki np. śruby mocujące koła w samochodzie. Ale i w nich warto posmarować bieżnie. W rowerze tylko raz się poddałem z odkręceniem czegokolwiek. Konkretnie miski starego typu suportu. W serwisie, na imadle, z odpowiednim kluczem facet musiał się nieźle przyłożyć by odkręcić. |
|
Data: 2018-08-28 09:13:48 | |
Autor: Jacek | |
Smarowanie sztycy, | |
W dniu 24.08.2018 o 22:13, andrzej.ozieblo@gmail.com pisze:
Oczywiście są wyjątki np. śruby mocujące koła w samochodzie. Ale i w nich warto posmarować bieżnie.A niby dlaczego ma się nie smarować śrub do kół? Jeden niedouczony coś napisze, drugi z trzecim powtórzą i robi się z tego prawda objawiona. Jacek |
|
Data: 2018-08-28 03:37:53 | |
Autor: andrzej.ozieblo | |
Smarowanie sztycy, | |
W dniu wtorek, 28 sierpnia 2018 09:13:50 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
A niby dlaczego ma się nie smarować śrub do kół? W samochodzie. Gwinty. Coby utrudnić im samoczynne odkręcanie się. Nawet stosuje się środki na blokowanie śrub. Pogadaj z kumatymi oponiarzami. Podobnie ze śrubami w zaciskach hamulcowych. A w rowerach smaruje się "loctitem" np. śruby mocujące korby.. |
|
Data: 2018-08-28 09:20:26 | |
Autor: Ĺ | |
Smarowanie sztycy, | |
Bo się mogą zapiec.
Smarować, smarem miedziowym. -- -- - A niby dlaczego ma się nie smarować śrub do kół? |
|
Data: 2018-08-25 01:14:19 | |
Autor: Rowerex | |
Smarowanie sztycy, | |
W dniu piątek, 24 sierpnia 2018 20:05:44 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
Ewentualne zapieczenie sztycy to pikuś przy np. zapieczeniu połączenia gwintowego Bo pedały powinny mieć możliwość odkręcenia kluczem 15mm, a nie malutkim imbusem, któremu zaraz obrobi się gniazdo... Tych na imbusa nawet nie warto kupować. A mi się w rami stalowej zapiekła prawa aluminiowa nakrętka suportu Neco na kwadrat. Przy próbie odkręcenia odpadła "główka" z "gniazdami" pod klucz. Lewą odkręciłem, oś z łożyskami wyjąłem, ale musiałem wybić łożysko z zapieczonej nakrętki, po obejrzeniu wbiłem zresztą z powrotem. O ile Neco nie zmieniło rozmiarów łożysk, to będę mógł używać na razie tylko ich suportów. Gwint suportu był smarowany, a samą ramę mam uszczelnioną przed wlewaniem się wody, ale jak widać nie pomogło. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2018-08-25 02:53:22 | |
Autor: Rowerex | |
Smarowanie sztycy, | |
W dniu sobota, 25 sierpnia 2018 10:14:21 UTC+2 użytkownik Rowerex napisał:
A mi się w rami stalowej zapiekła prawa aluminiowa nakrętka suportu Neco na kwadrat. Są jeszcze gorsze rzeczy - otóż zapiekła mi się śruba mocująca blok w bucie zimowych Shimano SH-MW80 - to jest mega-problem, bo w tych butach nie da się wyciągnąć gniazd do bloków i np. odwrócić na drugą stronę by wykorzystać drugą parę otworów pod śruby, bo wewnątrz buta nie ma żadnych rozcięć! Nie mogę też przesunąć gniazd, bo blok mam przykręcony maksymalnie w przód, a druga para otworów przesunęłaby mi blok bardzo mocno do tyłu. Musiałem postąpić radykalnie - zrobiłem rozcięcie wewnątrz buta, wyciągnąłem gniazdo i przekręciłem o 180 stopni. Niestety by móc zrobić rozcięcie podeszwy musiałem też rozciąć to co jest nad językiem (warstwa grubego materiału i coś w rodzaju "siateczki"), tak że but mocno ucierpiał. Prawdopodobnie rozcięty materiał w podeszwie wewnątrz buta po prostu skleję jakimś cyjanem, zresztą otwory na spodzie podeszwy wokół bloków i tak zalewam silikonem, żeby od spodu nie ciągnęło zimna i wilgoci. Gorzej z górą nad językiem, bo but stracił na wodoodporności - ale jeśli było mokro, to i tak na buty zawsze zakładam ochraniacze, więc nie powinno to sprawiać problemu. Tak przy okazji - z tym butem walczyłem wczoraj a psychika usunęła mi z głowy wczorajszy problem z zapieczoną śrubą i pisząc godzinę wcześniej o "zapieczeniach" różnych połączeń zupełnie zapomniałem o wczorajszych nerwach :-) Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2018-08-26 09:34:14 | |
Autor: ToMasz | |
Smarowanie sztycy, | |
A mi się w rami stalowej zapiekła prawa aluminiowa nakrętka suportujak kiedyś zapragniesz ją wyjąć, weź wyrzynarkę i zrób nacięcie prostopadle do gwintu, i drugie nacięcie 2 mm dalej. potem uderz punktakiem miskę w miejcu pomiędzy nacięciami i wyrwj je. miska cieńsza o 2mm wyjdzie sama, a przy odrobinie szczęścia poprawi gwint ToMasz |