Smarowanie sztycy,

Data: 2018-08-24 11:05:42
Autor: Marek
Smarowanie sztycy,
andrzej...@gmail.com napisał:

Jak to jest u was?

U mnie to duperela. A koło dupereli lepiej (a przynajmniej wygodniej) nie chodzić,
niż chodzić. Czyli nie smaruję.
Ewentualne zapieczenie sztycy to pikuś przy np. zapieczeniu połączenia gwintowego
pedału(a) z korbą. Dopiero tu widzę problem.

--
Marek

Data: 2018-08-24 12:09:03
Autor: zbrochaty
Smarowanie sztycy,
Ewentualne zapieczenie sztycy to pikuś przy np. zapieczeniu >połączenia gwintowego pedału(a) z korbą. Dopiero tu widzę problem.

To żaden problem. Wykrecasz korbę z pedałem i zakrecasz nowe..
Zapieczonej sztycy bardzo często nie da się wyjąć. Mój rower od kilku lat robi za magazyn części zamiennych...

Data: 2018-08-24 12:55:17
Autor: Ignac
Smarowanie sztycy,
W dniu piątek, 24 sierpnia 2018 21:09:05 UTC+2 użytkownik zbro...@gmail.com napisał:
>Ewentualne zapieczenie sztycy to pikuś przy np. zapieczeniu >połączenia gwintowego >pedału(a) z korbą. Dopiero tu widzę problem. To żaden problem. Wykrecasz korbę z pedałem i...

Kładziesz na twardym podłożu, a z góry traktujesz miejsce wkręcenia
pedału mocnym uderzeniem młotka, powiedzmy o masie 0,5 kg, jeśli nie daje się odkręcić, ponawiasz próbę uderzenia nieco mocniej,
po trzecim razie, samo się odkręca i przeprasza - sory, coś mnie zapiekło! Przecież każdy gwint to równia pochyła-maszyna prosta.

Data: 2018-08-24 13:13:55
Autor: andrzej.ozieblo
Smarowanie sztycy,
W dniu piątek, 24 sierpnia 2018 21:55:19 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:

Kładziesz na twardym podłożu, a z góry traktujesz miejsce wkręcenia
pedału mocnym uderzeniem młotka, powiedzmy o masie 0,5 kg,

Można młotkiem, można stanąć dynamicznie, czyli delikatnie skacząc, nogą na dobrym kluczu. Albo przedłużyć dobrą rurą. No i nie pomylić kierunków, bo lewy pedał odkręca się w prawo. :) Ale fakt, że dobrze przed założeniem posmarować. Prawie wszystko w rowerze i samochodzie warto podsmarować przed założeniem. Oczywiście są wyjątki np. śruby mocujące koła w samochodzie. Ale i w nich warto posmarować bieżnie.

W rowerze tylko raz się poddałem z odkręceniem czegokolwiek. Konkretnie miski starego typu suportu. W serwisie, na imadle, z odpowiednim kluczem facet musiał się nieźle przyłożyć by odkręcić.

Data: 2018-08-28 09:13:48
Autor: Jacek
Smarowanie sztycy,
W dniu 24.08.2018 o 22:13, andrzej.ozieblo@gmail.com pisze:
Oczywiście są wyjątki np. śruby mocujące koła w samochodzie. Ale i w nich warto posmarować bieżnie.
A niby dlaczego ma się nie smarować śrub do kół?
Jeden niedouczony coś napisze, drugi z trzecim powtórzą i robi się z tego prawda objawiona.
Jacek

Data: 2018-08-28 03:37:53
Autor: andrzej.ozieblo
Smarowanie sztycy,
W dniu wtorek, 28 sierpnia 2018 09:13:50 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

A niby dlaczego ma się nie smarować śrub do kół?
Jeden niedouczony coś napisze, drugi z trzecim powtórzą i robi się z tego prawda objawiona.

W samochodzie. Gwinty. Coby utrudnić im samoczynne odkręcanie się. Nawet stosuje się środki na blokowanie śrub. Pogadaj z kumatymi oponiarzami. Podobnie ze śrubami w zaciskach hamulcowych. A w rowerach smaruje się "loctitem" np. śruby mocujące korby..

Data: 2018-08-28 09:20:26
Autor: ń
Smarowanie sztycy,
Bo się mogą zapiec.
Smarować, smarem miedziowym.

-- -- -
A niby dlaczego ma się nie smarować śrub do kół?

Data: 2018-08-25 01:14:19
Autor: Rowerex
Smarowanie sztycy,
W dniu piątek, 24 sierpnia 2018 20:05:44 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

Ewentualne zapieczenie sztycy to pikuś przy np. zapieczeniu połączenia gwintowego
pedału(a) z korbą. Dopiero tu widzę problem.

Bo pedały powinny mieć możliwość odkręcenia kluczem 15mm, a nie malutkim imbusem, któremu zaraz obrobi się gniazdo... Tych na imbusa nawet nie warto kupować.

A mi się w rami stalowej zapiekła prawa aluminiowa nakrętka suportu Neco na kwadrat. Przy próbie odkręcenia odpadła "główka" z "gniazdami" pod klucz. Lewą odkręciłem, oś z łożyskami wyjąłem, ale musiałem wybić łożysko z zapieczonej nakrętki, po obejrzeniu wbiłem zresztą z powrotem. O ile Neco nie zmieniło rozmiarów łożysk, to będę mógł używać na razie tylko ich suportów.

Gwint suportu był smarowany, a samą ramę mam uszczelnioną przed wlewaniem się wody, ale jak widać nie pomogło.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-08-25 02:53:22
Autor: Rowerex
Smarowanie sztycy,
W dniu sobota, 25 sierpnia 2018 10:14:21 UTC+2 użytkownik Rowerex napisał:

A mi się w rami stalowej zapiekła prawa aluminiowa nakrętka suportu Neco na kwadrat.

Są jeszcze gorsze rzeczy - otóż zapiekła mi się śruba mocująca blok w bucie zimowych Shimano SH-MW80 - to jest mega-problem, bo w tych butach nie da się wyciągnąć gniazd do bloków i np. odwrócić na drugą stronę by wykorzystać drugą parę otworów pod śruby, bo wewnątrz buta nie ma żadnych rozcięć! Nie mogę też przesunąć gniazd, bo blok mam przykręcony maksymalnie w przód, a druga para otworów przesunęłaby mi blok bardzo mocno do tyłu. Musiałem postąpić radykalnie - zrobiłem rozcięcie wewnątrz buta, wyciągnąłem gniazdo i przekręciłem o 180 stopni. Niestety by móc zrobić rozcięcie podeszwy musiałem też rozciąć to co jest nad językiem (warstwa grubego materiału i coś w rodzaju "siateczki"), tak że but mocno ucierpiał.

Prawdopodobnie rozcięty materiał w podeszwie wewnątrz buta po prostu skleję jakimś cyjanem, zresztą otwory na spodzie podeszwy wokół bloków i tak zalewam silikonem, żeby od spodu nie ciągnęło zimna i wilgoci. Gorzej z górą nad językiem, bo but stracił na wodoodporności - ale jeśli było mokro, to i tak na buty zawsze zakładam ochraniacze, więc nie powinno to sprawiać problemu.

Tak przy okazji - z tym butem walczyłem wczoraj a psychika usunęła mi z głowy wczorajszy problem z zapieczoną śrubą i pisząc godzinę wcześniej o "zapieczeniach" różnych połączeń zupełnie zapomniałem o wczorajszych nerwach :-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-08-26 09:34:14
Autor: ToMasz
Smarowanie sztycy,

A mi się w rami stalowej zapiekła prawa aluminiowa nakrętka suportu
jak kiedyś zapragniesz ją wyjąć, weź wyrzynarkę i zrób nacięcie prostopadle do gwintu, i drugie nacięcie 2 mm dalej. potem uderz punktakiem miskę w miejcu pomiędzy nacięciami i wyrwj je. miska cieńsza o 2mm wyjdzie sama, a przy odrobinie szczęścia poprawi gwint

ToMasz

Smarowanie sztycy,