Smart

Data: 2017-05-08 23:34:10
Autor: Yogi\(n\)
Smart

Użytkownik "Trybun" <cheilimx@jachu.ru> napisał w wiadomości news:59102fde$0$15203$65785112news.neostrada.pl...
Miał/ma ktoś? Jak wygląda sprawa z spalaniem, awaryjnością, no i czy w ogóle warto kupować używanego?

Jeżeli szukasz czegoś w tym rozmiarze, to bezawaryjne i oszczędne będzie aygo/c1/107. Pali 4,2 l/100km (w trasie) vs ok 4,8-5,4 w mieście. Na trasy nadaje się średnio, dlatego moja siostra, która ujeżdża aygo od 2008, ostatnio kupiła avensisa (z przeznaczeniem na trasy).
Wady trojaczków: brak bagażnika (za to jest balkonowa skrzynka na kwiaty), tylne siedzenia dla osób po amputacji dolnych kończyn, głośny. Strefa zgniotu kończy się w bagażniku. Silnik traktorowy trójcylindrowiec, klekocze. Ale zbiera się żwawo. Zalety - b. fajne własności jezdne (czytaj: gokart), dużo miejsca z przodu, spalanie, bezawaryjność, jakość materiałów. Auto wydaje się toporne jak na dzisiejsze standardy, (coś jak matiz), ale zyskuje przy bliższym poznaniu. Dużo blachy na drzwiach, twarde plastiki (ale nic nie skrzypi i ładnie spasowane). Bardzo fajne przednie fotele. Przez dziewięć lat, poza elementami eksploatacyjnymi (płyny, klocki,tarcze), wymieniono przycisk awaryjnych (akcja serwisowa), bo popękał samoistnie na słońcu i sprzęgło po stu tysiącach z hakiem. Akumulator, przy jeździe w trybie miejskim (prawie wyłącznie) wytrzymał 8 lat i trzy miesiące. Ruda go nie lubi. Komplet nowych opon (chyba yokohamę kupiła) -  700 PLN. Na miasto i jako drugi samochód w rodzinie - idealne.

--
Yogi(n)

Data: 2017-05-09 09:42:41
Autor: Trybun
Smart
W dniu 2017-05-08 o 23:34, Yogi(n) pisze:

[...]

A podobno Aygo to Cytryna C1 z  innym logo i różnicą luzów w portfelu po zakupie.,. Oczywiście na niekorzyść Aygo.. Auto ma być nie dla mnie. Znajomego zauroczyła jazda próbna Smartem. Auta potrzebuje do poruszania się w małym mieście (jednak i w nim są problemy z parkowaniem) i najbliższej jego okolicy. Aygo z pewnością będzie droższe od Smarta z tego samego rocznika, wyeksploatowanie przypuszczalnie większe, także chyba nie przebije Smarta w zwrotności. Zagadką mogą być tylko koszty eksploatacji, dostępność części zamiennych, no i awaryjności, ale z tym ostatnim podobno nie jest źle.

Data: 2017-05-09 09:58:06
Autor: radekp@konto.pl
Smart
Tue, 9 May 2017 09:42:41 +0200, w <591172cd$0$642$65785112@news.neostrada.pl>,
Trybun <cheilimx@jachu.ru> napisał(-a):

A podobno Aygo to Cytryna C1 z  innym logo i różnicą luzów w portfelu po zakupie.,. Oczywiście na niekorzyść Aygo..

Przecież napisał... c1, aygo i 107 to to samo. Klepane w Czechach na jednej
taśmie.

Data: 2017-05-10 08:43:59
Autor: Trybun
Smart
W dniu 2017-05-09 o 09:58, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Napisał również - "siostra go miała".. Zwyczajnie nie skojarzyłem tych symboli z konkretnymi autami.

Data: 2017-05-09 18:32:10
Autor: Cavallino
Smart
W dniu 09-05-2017 o 09:42, Trybun pisze:

[...]

Dlaczego?
Jako nowy Smart jest droższym autem .....

Data: 2017-05-10 08:45:44
Autor: Trybun
Smart
W dniu 2017-05-09 o 18:32, Cavallino pisze:
[...]

Nie wiem, pewnie na stare lata te ograniczenia w funkcjonalności rzutują na większe  spadki ceny.  W przypadku benzyniaków być może  chodzi też o niską trwałość silników. Sporo opinii w necie że powyżej 100tys przebiegu to już może być trup silnika.

Data: 2017-05-10 19:52:20
Autor: Yogi\(n\)
Smart

Użytkownik "Trybun" <cheilimx@jachu.ru> napisał w wiadomości news:591172cd$0$642$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie wiem czy będzie droższe, ale aygo z 2005 można kupić za kilka tysięcy, a nowe za trzydzieści pięć. Cen smarta nie znam, bo nigdy mnie nie interesował, ale net mówi, że nowy to przynajmniej 47.
Trojaczki -silnik toyoty z VVTi, ocynk, materiały b. fajnej jakości (tapicerka, plastiki trochę gorzej). Niezawodność - nie wiem, ale ten siostry bez zarzutu.
W zwrotności nie przebije także taczki, ale co to za argument. Przebije wiele innych większych, własnościami trakcyjnymi również. Stopień wyeksploatowania zależeć będzie od egzemplarza,więc argument również z kapelusza. Trojaczków jest więcej, więc łatwiej trafić niezajechany. Ceny części przyzwoite, dostępność b. dobra (ale piszę to na podstawie krótkiego żurawia na allegro i iparts, bo poza klockami/tarczami i sprzęgłem  młoda niczego nie wymieniała. Nie było potrzeby.)
No ale rzeczywiście - jeśli ma być koniecznie smart, to aygo się nie nadaje ;-)

--
Yogi(n)

Data: 2017-05-13 15:37:59
Autor: Trybun
Smart
W dniu 2017-05-10 o 19:52, Yogi(n) pisze:

[...]

No, zwrotność to coś co może stanowić cel sam w sobie. Przecie Smarta nikt nie kupuje dla bagażnika czy ilości miejsca dla pasażerów w drugim rzędzie siedzeń. Smart to też coś za czym inni się oglądają, oczywiście dla jednych jest to bez znaczenia, ale sporo ludzi lubi się wyróżniać w tłumie. Miejsca dla kierownika i pasażera tyle co w aucie średniej klasy. - Ma i ten Smart swoje zalety...  W niedzielę mam go zawieźć na giełdę, i gdy na niej nie trafi się coś ciekawego, to zdecydowany jest jechać do tego komisu ze Smartem z gotówką w kieszeni. Oczywiście zasugeruję mu Twoja opinię, że jest również coś takiego jak Aygo i bliźniaki..

Data: 2017-05-13 15:48:23
Autor: Cavallino
Smart
W dniu 13-05-2017 o 15:37, Trybun pisze:
[...]

Dzisiaj widziałem Smarta z karteczką na szybie, raczej stary, ale był.
Głogowska przed wjazdem na wiadukt Górczyński, od strony miasta.

Data: 2017-05-10 00:48:05
Autor: re
Smart

Użytkownik "Yogi(n)"

Miał/ma ktoś? Jak wygląda sprawa z spalaniem, awaryjnością, no i czy w ogóle warto kupować używanego?

Jeżeli szukasz czegoś w tym rozmiarze, to bezawaryjne i oszczędne będzie
aygo/c1/107. ...
-- -
Ty widziałeś kiedyś Smarta For Two ?

Data: 2017-05-10 19:06:42
Autor: Yogi\(n\)
Smart

Użytkownik "re" <re@re.invalid> napisał w wiadomości news:oetgvf$ga2$2mx1.internetia.pl...

Użytkownik "Yogi(n)"

[...]

Wyższy i krótszy od aygo. Ale klasa A i tu i tu.

--
Yogi(n)

Data: 2017-05-12 03:30:31
Autor: re
Smart

Użytkownik "Yogi(n)"

[...]

Co ważne "też ma 4 kółka" :-)

Data: 2017-05-12 13:14:36
Autor: Kamil 'Model'
Smart
W dniu 2017-05-12 o 03:30, re pisze:

Użytkownik "Yogi(n)"

[...]

I dwa różne rozmiary opon. Inne na przodzie i inne na tyle. Z przodu koło szerokie jak przy rowerze, a z tyłu jak w bolidzie F1...

Data: 2017-05-14 08:11:36
Autor: Tomasz Stiller
Smart
On Fri, 12 May 2017 13:14:36 +0200, Kamil 'Model' wrote:

Z przodu koło szerokie jak przy rowerze, a z tyłu jak w bolidzie F1...

Przód 155/60R15, tył 175/55R15 faktycznie magiczne ;)

Tomek

Data: 2017-05-25 21:01:34
Autor: Przyjazny
Smart
On 2017-05-08 21:34, Yogi(n) <yogi_n@kwasorud.pl> wrote:

[...]

Ja jeździłem parę dni wypożyczalniowym i dla 2 osób zdecydowanie chwalę i
potwierdzam pochwały powyżej. Wnętrze dla kierowcy jest super przemyślane,
znacznie lepiej niż standard w dzisiejszych czasach, wszystko jest pod ręką,
znacznie wygodniejsze niż w smarcie. W mieście nawet nieźle przyspiesza, ale
powyżej 100 km/h już nie bardzo. Ja jeździłem spokojniej i w trasie typu
ekspresówka wyszło spalanie 3.5. Miał najeżdżone 50 kkm i nie było widać
zużycia.

Smart