Smart 2000r 800 Turbo - na co zwrócić uwagę?

Data: 2009-11-05 03:12:58
Autor: Karthoon
Smart 2000r 800 Turbo - na co zwrócić uwagę?
On 4 Lis, 22:08, "Piotr C." <kangyo...@g.m.a.i.l.c.om> wrote:
Witam,

Na co powinienem szczególnie zwrócić uwagę w takim aucie?
Czy ew. naprawy typowych usterek są drogie?

Moja kobieta jeździła takim przez kilka lat.
Od nowości do 50-60 tyś. km nie zepsuło się nic oprócz przełącznika
świateł (coś +- 300 pln w serwisie z wymianą).
Przeglądy w ASO Mercedesa tanie.

Warto zwrócić uwagę:
- na automat (FATALNY, drugiego tak tragicznego nie znam) - można
podobno poprawić oprogramowanie
- zachowanie auta (przejedź się, to zrozumiesz co mam na myśli)
- raczej nie nadaje się poza miasto (nasz przez te kilka lat W-wy nie
opuścił)
- przebieg - z kilku źródeł wiem, że 100-110 tyś, km oznacza remont
silnika, diesel nawet wcześniej
- zapytaj właściciela, ile oleju dolewa - jak powie, że nic - to albo
o tym nie wie (i jeździ bez), albo nie do końca mówi prawdę. W każdym
razie ja nie znam żadnego Smarta, który nie bierze oleju.

Na Plus:
- tym sie parkuje naprawdę wszędzie
- spalanie - w turbo benzynie tej o mocy +-60 w korkach w W-Wie
mieścił się w 5-5,5/100
- tak w ogóle to bardzo wdzięczne autko

Radzę poszukać trochę młodszego, ew. samemu pojechać - podobno
standardem jest kupowanie prawie 10-cio letnich z przebiegiem >90
tyś.za grosze i cofanie licznika (właśnie ze względu na spodziewane
remonty silnika).

Data: 2009-11-05 12:35:09
Autor: Czarek Daniluk
Karthoon pisze:
[...]

Zacznijmy od tego, iż nie jest to żaden automat - tylko zwykła 3biegowa skrzynia biegów zautomatyzowana.
6 przełożeń masz w niej z tego że masz 2 przełożenia przekładni głównej (mostu).
Czytałem gdzies że przy takiej konstrukcji niestety nie da się tego znacząco przyspieszyć - faktycznie siłowniki wybierają 2 przełożenia na 1 zmianę biegu.

Pozdrawiam !!

Data: 2009-11-05 11:45:46
Autor: Massai
Czarek Daniluk wrote:

Karthoon pisze:
> [...]

gdzies że przy takiej konstrukcji niestety nie da się tego znacząco
przyspieszyć - faktycznie siłowniki wybierają 2 przełożenia na 1

Każde?
To jak idzie kolejność przełożeń?

a1-b1;a1-b2;a2-b1;a1-b3;a2-b2 czy cos w tym guście?

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-05 17:21:28
Autor: Czarek Daniluk
Użytkownik Massai napisał:

Każde?
To jak idzie kolejność przełożeń?

a1-b1;a1-b2;a2-b1;a1-b3;a2-b2 czy cos w tym guście?

Tak było napisane w gazecie jakiejś specjalistycznej którą czytałem.

Pozdrawiam !!

PS:
Jutro mogę to spróbować zeskanować.

Smart 2000r 800 Turbo - na co zwrócić uwagę?