Smart Fortwo vs inne maluchy

Data: 2011-05-20 13:36:48
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Smart Fortwo vs inne maluchy
Cześć!
Szybko, krótko i na temat: trzeba w domu drugiego auta. Małego. Wybór padł
na używanego Smarta Fortwo z manualną skrzynią biegów i silnikiem diesla
(do wyhaczenia za jakieś 8-10kPLN). Jak ten Smart ma się do innych, równie
małych aut typu Ford Ka czy Vw Lupo? Chodzi mi nie o kwestie pakowności (bo
to wiadomo: ze Smartem wygrywa nawet rower), tylko o ogólną kulturę
użytkowania, głównie o awaryjność auta w wieku około 10 lat.
TIA!

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-05-20 13:04:18
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 20 May 2011 13:36:48 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

[...]

A to już są jakieś smarki co dotrwały na chodzie do wieku 10 lat?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-05-20 13:55:23
Autor: Pan Piskorz
Smart Fortwo vs inne maluchy
Jak ten Smart ma się do innych, równie
małych aut typu Ford Ka czy Vw Lupo?

jak 0,5 do 1,0

P.

Data: 2011-05-20 14:19:13
Autor: MW
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:1ks6838xgxa0t$.dlgpedaluje.ile.moze...
[...]

Remont silnika przy 80 tys przebiegu. Komfort jak w matizie, ilosć miejsca jak w budce telefonicznej. Problematyczne skrzynie biegów. Zalety - parkowanie, skrętność. Tak powaznie - kup c1/107/aygo.

--
MW

Data: 2011-05-20 16:08:20
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Smart Fortwo vs inne maluchy
MW, Fri, 20 May 2011 14:19:13 +0200, pl.misc.samochody:
Tak powaznie - kup c1/107/aygo.

Za około 9-10k PLN? Sądzę, że wątpię, ale rzucę okiem w Allegro.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-05-20 17:08:48
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Smart Fortwo vs inne maluchy
MW, Fri, 20 May 2011 14:19:13 +0200, pl.misc.samochody:

Tak powaznie - kup c1/107/aygo.

Za około 9-10k PLN? Sądzę, że wątpię, ale rzucę okiem w Allegro.

NO TO LU...po.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-05-20 17:13:48
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Smart Fortwo vs inne maluchy
Marek 'marcus075' Karweta, Fri, 20 May 2011 16:08:20 +0200,
pl.misc.samochody:
MW, Fri, 20 May 2011 14:19:13 +0200, pl.misc.samochody:
Tak powaznie - kup c1/107/aygo.

Za około 9-10k PLN? Sądzę, że wątpię,

Ba. Sądzę, że miałem racje.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-05-20 21:17:06
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:zxmmqf9mmqiy.dlgpedaluje.ile.moze...
[...]

Za 10 cięzko, ale za 13-14 już można kupić. Aygo mam w rodzinie i to naprawdę b. fajny maluszek. Oczywiście to Twoje pieniądze, ale ja wolałbym dołożyć i kupić coś, co w zasadzie wszyscy chwalą, niż coś, czego moja sąsiadka pozbyła się po pół roku ;-)

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-05-21 12:56:35
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Smart Fortwo vs inne maluchy
Yogi(n), Fri, 20 May 2011 21:17:06 +0200, pl.misc.samochody:
Oczywiście to Twoje pieniądze, ale ja wolałbym dołożyć i kupić coś, co w zasadzie wszyscy chwalą, niż coś, czego moja sąsiadka pozbyła się po pół roku ;-)

Idąc tym tropem można dokładać do 60k i kupić wypasionego, nowego Forda
Ka...

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-05-21 15:24:12
Autor: Icek
[...]

można też wypasionego smarta za 100k

Icek

Data: 2011-05-22 00:35:56
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:gnprca5dhtc3$.dlgpedaluje.ile.moze...
[...]

Idąc Twoim, można kupić matiza za 4 kafle. I to będzie lepszy wybór od smarta, naprawdę...

Data: 2011-05-23 14:52:25
Autor: Massai
MW wrote:

> [...]

miejsca jak w budce telefonicznej. Problematyczne skrzynie biegów.
Zalety - parkowanie, skrętność. Tak powaznie - kup c1/107/aygo.

Ja bym jeszcze dołożył "stabilność monocykla".

Co do komfortu - yyy, matiz to przy smarku limuzyna. W smarcie czuć jak
się przejedzie po gazecie na ulicy.

Kiedyś mi się wydawało że to fajny samochodzik, ale miałem okazję tym
pojeździć trochę, i zmieniłem zdanie.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-05-24 23:10:51
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Smart Fortwo vs inne maluchy
Massai, Mon, 23 May 2011 14:52:25 +0000 (UTC), pl.misc.samochody:
Ja bym jeszcze dołożył "stabilność monocykla".

A ja bym odpowiedział, że to się również parkuje niczym motocykl, co w
mieście jest znacznym plusem.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-05-24 21:18:42
Autor: masti
Smart Fortwo vs inne maluchy
Dnia pięknego Tue, 24 May 2011 23:10:51 +0200 osobnik zwany Marek
'marcus075' Karweta wystukał:

[...]

weź mnie nie rozśmieszaj. Jak wózek dziecięcy to prędzej ale na motocyklu to ty nawet na targach nie siedziałeś.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-05-26 21:32:58
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Smart Fortwo vs inne maluchy
masti, Tue, 24 May 2011 21:18:42 +0000 (UTC), pl.misc.samochody:
[...]

Też pięknie. W ostateczności, jak się spieprzy, mogę z nim wsiąść do
autobusu. ;-P

ale na motocyklu to ty nawet na targach nie siedziałeś.

I, powiem Ci, nawet mnie nie ciągnie.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-05-26 19:39:43
Autor: masti
Smart Fortwo vs inne maluchy
Dnia pięknego Thu, 26 May 2011 21:32:58 +0200 osobnik zwany Marek

to widać :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-05-27 00:02:32
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Smart Fortwo vs inne maluchy
masti, Thu, 26 May 2011 19:39:43 +0000 (UTC), pl.misc.samochody:
[...]

Skoro mam zginąć przygnieciony przez ciężarówkę, to wolę zginąć i puszeczce
zwanej "Smart" niż pozostać w postaci mielonki turystycznej z motoru.

Poza tym, do Smarta można kupić bagażnik rowerowy. Wszystko za nim
przemawia i oświadczam, że kocham to auto.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-05-24 22:07:16
Autor: Tomasz Stiller
On Fri, 20 May 2011 14:19:13 +0200, MW wrote:

Remont silnika przy 80 tys przebiegu. Komfort jak w matizie, ilosć
miejsca jak w budce telefonicznej. Problematyczne skrzynie biegĂłw.
Zalety - parkowanie, skrętność. Tak powaznie - kup c1/107/aygo.

Bzdura. Najslabszy silnik w fortwo, to 600cm benzyna. Ten wymaga remontu przy okolo 120k, 700cm, 1.0l i CDI robia bez problemu po 200k i wiecej. Ciezko tyle nakrecic w samym miescie.

Tomek

Data: 2011-05-20 14:33:55
Autor: mister
[...]

przy zakupie spytaj sie poprzedniego wlasciciela ile oleju lyka na 1000 km.
jezeli powie, ze 0,5-1 litr to przemysl czy ci sie to oplaca.
jezeli powie, ze nie bierze to znaczy ze jezdzi bez oleju.

Data: 2011-05-20 14:39:27
Autor: MW
Użytkownik "mister" <bez@emaila.com> napisał w wiadomości news:ir5n20$9r5$1inews.gazeta.pl...
jezeli powie, ze nie bierze to znaczy ze jezdzi bez oleju.
Jezeli powie, ze nie bierze to znaczy ze mówi ;-)

--
MW

Data: 2011-05-24 22:05:54
Autor: Tomasz Stiller
On Fri, 20 May 2011 14:33:55 +0200, mister wrote:

przy zakupie spytaj sie poprzedniego wlasciciela ile oleju lyka na 1000
km. jezeli powie, ze 0,5-1 litr to przemysl czy ci sie to oplaca. jezeli
powie, ze nie bierze to znaczy ze jezdzi bez oleju.

To ciekawe co piszesz, bo moj przy ponad 120k przebiegu nie wymaga dolewek miedzy wymianami co 10k. Tomek

Data: 2011-05-20 20:03:03
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

dużo złego słyszałem o tych dieslach. Zdecydowanie korzystniej wypadają benzyny.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-05-24 22:08:44
Autor: Tomasz Stiller
On Fri, 20 May 2011 20:03:03 +0200, Kuba \(aka cita\) wrote:

dużo złego słyszałem o tych dieslach. Zdecydowanie korzystniej wypadają
benzyny.

Mozesz nieco konkretniej? Co zlego slyszales o tych CDI i dlaczego benzyna wypada korzystniej?

Tomek

Data: 2011-05-21 15:14:32
Autor: Staszek Sosenko
[...]

Nie wypowiadam się co do Smarta - o nim już napisano trochę w tym wątku. Zaproponuję natomiast alternatywę.

Seat Arosa - tańszy bliźniak Lupo. Prosta budowa, dość solidnie wykonany w środku, 1.4 8V daje radę w mieście (może warto rozważyć też 1.7 SDI?), jak na malucha dość wygodny (zarówno fotele jak i zawias). Ogólnie bardzo sympatyczne, mało awaryjne autko do miasta, a w razie potrzeby przewiezie co-nieco (po złożeniu kanapy).

--
### Staszek Sosenko - Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków ##############
### SR20DE by Nissan -> http://picasaweb.google.com/Ssnk87/Nissan# ###

Data: 2011-05-21 15:44:09
Autor: pavellz
Użytkownik "Staszek Sosenko" <szukaj@w.sigu.pl> napisał w wiadomości news:ir8dte$f15$1news.onet.pl...

[...]

A ja bym proponował poprzedniego Chevroleta Sparka. Małe, sprawdzone auto
(w końcu to 12 - letnia już konstrukcja po 2 gruntownych faceliftach,
gdzie usunięto sporo niedoróbek matiza, np. zmieniono zapłon).
Jak się zakręcisz za sprowadzanymi - możesz kupić wersję z silnikiem 1.0 68 KM.
W cenie do 15 000 możesz kupić kilkuletnie auto, które nie dość że ma 4 drzwi,
to jeszcze wbrew pozorom sporo miejsca z przodu (jak na tę klasę oczywiście)
+ więcej schowków na drobiazgi niż w niektórych kompaktach.
W każdym razie jadąc we dwie osoby nawet na dalszą trasę - nie czuję się
jakoś strasznie zapuszkowany (mimo 180 cm wzrostu), mam miejsce na nogi,
głowę i trochę wolnego po bokach. Z tyłu siedzi się gorzej,
ale jakby nie patrzyć i tak wygodniej niż w Smarcie. ;)
Acha, jakby ci nawet w najczarniejszym scenariuszu padł silnik czy skrzynia biegów
- masz tanie używki z matizów na allegro.
Z kosztów serwisowych - komplet wahaczy i gum zawieszenia na jedną oś to ok. 150 zł.
Reszta części też nie szokuje ceną.

Pzdr
Paweł

Data: 2011-05-21 15:23:08
Autor: Icek
[...]

a one są z manualną skrzynią ???

Icek

Data: 2011-05-22 19:46:20
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Smart Fortwo vs inne maluchy
Icek, Sat, 21 May 2011 15:23:08 +0200, pl.misc.samochody:

Rzekomo.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-05-24 22:04:55
Autor: Tomasz Stiller
On Fri, 20 May 2011 13:36:48 +0200, Marek 'marcus075' Karweta wrote:

[...]

Jezdze takim od ponad roku, wiec troche juz moge na ten temat powiedziec.

Na poczatek mala uwaga, nie ma smartow fortwo z manualna skrzynia biegow. We wszystkich jest zautomatyzowana (soft tip), czyli nie masz sprzegla ale machasz wajcha +1 -1. Te co lepsze maja jeszcze tryb full auto (soft touch) ktory zmienia za ciebie. Generalnie ten soft touch sprawdza sie raczej srednio i nie warto do niego doplacac.

Przy zakupie CDI uwazaj na przebieg. Przy 160-200k lubi sie w nim konczyc sprzeglo (niestety ~1500pln + wymiana) i turbina (kolejne ~1700 + wymiana). Warto o nie zapytac sprzedawcow. Jesli nic nie bylo robione, trzeba uwazac.

Sprzeglo charakterystycznie szarpie przy ruszaniu, turbina w pierwszej kolejnosci zaczyna cieknac, a potem dosc specyficznie gwizdac. Te dwa elementy trzeba bezapelacyjnie sprawdzic przy zakupie. Nie musisz sie natomiast martwic o rozrzad, bo jest tam lancuszek, ktory zyje zazwyczaj dluzej niz silnik.

Jesli chodzi o porownanie z tymi popularnymi maluchami, to w smarcie masz znacznie wiecej miejsca. Jezdzilem do tej pory matizem, seicento, aygo. Nic nie moge powiedziec niestety o Ka. W kazdym z tych o ktorych pisalem miejsca jest znacznie mniej.

Przyklad: Jestem dosc spory 180cm/105kg - ale fotel kierowcy moge odsunac jeszcze o niemal 10cm. Przy maks odsunieciu niemal nie siegam do kierownicy.

Jesli chodzi o ladownosc, to mozna sie mocno zdziwic. Smart ma fotele zitegrowane z zaglowkami, ktore siegaja bardzo wysoko. Przez to bagaznik ladujesz niemal pod sufit. Do kufra fortwo wchodzi ponad dwa razy wiecej niz do seicento czy matiza. Spokojnie jestes sie w stanie zabrac na kilkudniowy wyjazd.

Auto ma kilka zalet w miescie. Promien skretu jest na prawde maly, bez wiekszych problemow zawracasz na raz na dowolnej dwukierunkowej ulicy. Parkowanie to bajka, zajmujesz na dlugosc tyle miejsca ile duze auta na szerokosc. Spalanie w zaleznosci od stylu jazdy i pory roku. Do pieciu 5l w zime przy mocnym deptaniu, latem spokojnie okolice 4l/100. Na trasie nieco ponad 3l.

Z wad do miasta zdecydowanie twarde zawieszenie. Niestety takie w tym autku byc musi ze wzgledu na jego proporcje proporcje. Powyzej tych 70-80km/h takze zaczyna sie powoli robic glosno.

Jesli bedziesz mial jeszcze jakies pytania, wal smialo.

Tomek

Data: 2011-05-26 21:32:14
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Smart Fortwo vs inne maluchy
Tomasz Stiller, Tue, 24 May 2011 22:04:55 +0000 (UTC), pl.misc.samochody:
[...]

O tę ładowność chciałem zapytać. Możesz zmierzyć ile szerokości i
głębokości ma bagażnik? Chodzi mi głównie o to, czy zmieszczę tam dwa
plecaki w góry, który ma ze 30cm głębokości i 45cm szerokości, wysokości
koło metra?

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-05-28 09:28:24
Autor: Tomasz Stiller
On Thu, 26 May 2011 21:32:14 +0200, Marek 'marcus075' Karweta wrote:

[...]

Nie postawisz ich pionowo, ale leżące płasko pleckami w dół bez problemu wejdą:

Wymiary przestrzeni bagaĹźnika:

Wysokość ~72 cm
Głębokość: ~45 cm
Szerokość: ~97 cm

W praktyce jest nieco więcej, ponieważ foteli zazwyczaj nie odsuwasz na maksa, zatem głębokość rośnie o kolejne 10-20cm. IMO wejdą te plecaki plus sporo innych klamotów.

Tomek

Smart Fortwo vs inne maluchy