Smartfon bez internetu - czy ja tej Nokii bede załował do konca zycia?

Data: 2013-03-21 09:58:54
Autor: Budzik
Smartfon bez internetu - czy ja tej Nokii bede załował do konca zycia?
Lumia 610

Kupiłem aby mam mogła uzywac na niej skype.
Ale skype nie działa.
Wiec zrezygnowalismy z pakietu internet. Zawsze 10zł mniej miesięcznie.

No iprzyszedł rachunek w którym 60zł to polaczenia internetu. Dzwonie do BOK. Pani radosnie mnie informuje, ze telefon sam sie łączy z netem aby sciągnąć updaty do aplikacji. Mówię jej że żadnych aplikacji nie instalowałem bo jedyny miał być skype ale nie działa. Odpowiedź - to nie ma znaczenia. I tak sie łączy.
Wyłączyłem inet w ogóle, ale to powoduje, że nie można odbierać mmsów.

Pytanie:
- czy będę żałował tej lumii do konca jej życia?
- czy można problem jakość obejsc (może trzeba wybrać odpowiednio sieć w telefonie? Tylko GSM czy coś w tym stylu?
- czy WP rzeczywiscie jest tak pojebany, ze pomimo braku zainstalowania aplikacji potrafi co xchwila łączyć sie z internetem tak, ze miesiecznie kosztuje to 60zł?
- czym jeszcze zaskoczy mnie ten telefon? (oczywiście negatywnie)
- czy coś już wiadomo o skypie któy będzie na nim chodził (miała być jakaś wersja light)

--
Pozdrawia... Budzik
"Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

Data: 2013-03-21 13:27:53
Autor: Trybun
W dniu 2013-03-21 10:58, Budzik pisze:
[...]

A próbowałeś wyrzucić w ogóle APN Internet, zostawiając APN mms? Wtedy MMS-y będziesz mógł transferować, a dostęp do netu będzie odcięty. W telefonie bez systemu można to zrobić.

Data: 2013-03-21 19:47:14
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail ilih@yachuoo.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

A próbowałeś wyrzucić w ogóle APN Internet, zostawiając APN mms? Wtedy
MMS-y będziesz mógł transferować, a dostęp do netu będzie odcięty. W telefonie bez systemu można to zrobić.

dzięki, posuzkam takich ustawien.

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

Data: 2013-03-23 07:35:58
Autor: Trybun
W dniu 2013-03-21 20:47, Budzik pisze:
[...]

  W swoim telefonie też to zastosowałem. I choć mam aparat dwusimowy a transfer danych ustawiony na Aero2, to jednak w jakiś tajemniczy sposób z karty Orange znikało mi dziennie po kilka/kilkanaście groszy.. dezaktywacja APN Internet  zakończyła ten proceder.

Data: 2013-03-23 14:58:40
Autor: Budzik
[...]

i tak włąsnie zrobiłem - na razie pomogło. Zobaczymy na rachunku.

--
Pozdrawia... Budzik
Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."

Data: 2013-03-21 17:20:05
Autor: neoniusz
W dniu 21.03.2013 10:58, Budzik pisze:
- czy będę żałował tej lumii do konca jej życia?

To zalezy.

- czy można problem jakość obejsc (może trzeba wybrać odpowiednio sieć w
telefonie? Tylko GSM czy coś w tym stylu?

A co za problem? Masz gdzies w ustawieniach sieci zakladke "transmisja danych". Wylacz po prostu. APNy pewnie automatycznie sie z sieci pobieraja - tak bylo w przypadku, ktory opisalem ponizej.

- czy WP rzeczywiscie jest tak pojebany, ze pomimo braku zainstalowania
aplikacji potrafi co xchwila łączyć sie z internetem tak, ze miesiecznie
kosztuje to 60zł?

A co to jest 60zl/miesiac? To jakies kilkadziesiat MB pewnie. Zobacz na billingu kiedy pobieralo.
Ostatnio przybiegla do mnie zaplakana laska, ktorej kilkaset zlotych ta sama lumia pobrala. Po co kupowac smartfona (i jeszcze nie umiec go skonfigurowac), jesli nie zamierza sie korzystac z internetu.

Data: 2013-03-21 17:22:41
Autor: neoniusz
W dniu 21.03.2013 17:20, neoniusz pisze:
[...]

http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_Lumia_610_UG_pl.pdf

Strona 41. Pewnie masz taka smieszna ksiazeczke z telefonem, ale kto by to czytal!

Data: 2013-03-21 19:47:13
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail neon@joemonster.org napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Kto by czytał co?

Po pierwsze wyłączając pakiet internet prosiłem pracownika PLAY zeby wyłączył internet i powiedział, mize to zrobił.
Po drugie po co telefon któy nie ma zainstalowanej żadnej dodatkowej aplikacji łączy sie tak czesto z netem zeby nabić 60zł rachunku?

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

Data: 2013-03-23 10:41:10
Autor: Atlantis
[...]

Konsultant zrobił dokładnie to, o co go poprosiłeś - wyłączył pakiet internetowy. Naprawdę sądzisz, że zwykły konsultant powinien mieć prawa administratora do wszystkich telefonów w sieci i mógł zdalnie grzebać w jego systemie? Bo chyba tego właśnie oczekujesz...

Po drugie po co telefon któy nie ma zainstalowanej żadnej dodatkowej
aplikacji łączy sie tak czesto z netem zeby nabić 60zł rachunku?

Kupiłeś smartfona. Smartfona tak naprawdę nie jest telefonem, ale raczej przenośnym komputerem, posiadającym wbudowany modem GSM/3G, z możliwością nawiązywania połączeń głosowych. Urządzenie posiada system operacyjny. System operacyjny składa się z całej masy rozmaitych procesów i aplikacji. Niektóre z nich będą próbowały co jakiś czas połączyć się z Internetem - żeby zsynchronizować czas, sprawdzić pocztę, ściągnąć paczki z aktualizacjami albo wymienić jakieś dane z chmurką. Tak to właśnie robią duże komputery, nie wiem dlaczego tak bardzo dziwi cię, że mały też tak pracuje.

Data: 2013-03-23 11:22:40
Autor: J.F.
Dnia Sat, 23 Mar 2013 10:41:10 +0100, Atlantis napisał(a):
[...]

Ale poprosil o wylaczenie internetu, a nie wylaczenie pakietu :-)

Naprawdę sądzisz, że zwykły konsultant powinien mieć prawa administratora do wszystkich telefonów w sieci i mógł zdalnie grzebać w jego systemie? Bo chyba tego właśnie oczekujesz...

No nie, przeciez wystarczy jeden haczyk w systemie operatora i masz
wylaczona transmisje danych. Telefon chce ... a siec mowi "wala".

[...]

Wiele lat uzywalem komputera bez internetu, albo dokladnie wiedzialem kiedy
i po co sie laczy :-)

Tak to właśnie robią duże komputery, nie wiem dlaczego tak bardzo dziwi cię, że mały też tak pracuje.

Ale on nie chce zebu mu tak pracowal. On chce inaczej ..

J.

Data: 2013-03-23 14:58:40
Autor: Budzik
[...]

Dzięki JF - myslalłem ze pisze po chinsku

[...]

ano, nawet tak jeden zrobił po mojej reakcji na rachunek
A potem naprowadziliscie mnie na APNy

[...]

Ano ja też z tych czasów.
P.S. Pamiętacie 60 godzinne pakiety w TPSA?

Tak to właśnie robią duże komputery, nie wiem dlaczego tak bardzo
dziwi cię, że mały też tak pracuje.

Ale on nie chce zebu mu tak pracowal. On chce inaczej ..

Własnie, Czyzby pracownicy byli tak zaprogramowani, że juz jakiekolwiek działanie poza defaultowym jest nie do ogarnięcia?

Data: 2013-03-23 20:22:40
Autor: Atlantis
W dniu 2013-03-23 15:58, Budzik pisze:

Ano ja też z tych czasów.
P.S. Pamiętacie 60 godzinne pakiety w TPSA?

Miałem go przez parę ładnych lat. Gdy ta możliwość się pojawiła, przyjąłem ją jak wybawienie. Jednak w późniejszym okresie nawet korzystanie z tej formy dial-upu było prawdziwą męczarnią. Znajomi korzystali już wtedy z lokalnej radiówki, a ja mieszkając za przeklętym pagórkiem musiałem czekać, aż TP łaskawie zmodernizuje centralę. ;)

Własnie, Czyzby pracownicy byli tak zaprogramowani, że juz jakiekolwiek
działanie poza defaultowym jest nie do ogarnięcia?

Myślę, że duża część pracowników pomocy technicznej to przypadkowi ludzie, którzy dorabiają sobie szukając lepszej pracy, w swoim zawodzie. Przeszli kilka szkoleń, które nauczyły ich udzielania pomocy zgodnie ze schematem wymienionym w materiałach instruktażowych, z którymi zapoznali się na początku.

Data: 2013-03-23 14:58:40
Autor: Budzik
Smartfon bez internetu - czy ja tej Nokii bede załował do konca zycia?
Użytkownik Atlantis marekw1986NOSPAM@wp.pl ...

[...]

W jakim systemie? Jakie wszystkie telefony?
Po pierwsze nie wszedłem do salonu i nie powiedziałem" wyłącznie mi internet".
Bardzo dokładnie wyjaśniłem, co po co i dlaczego.
Po drugie dopiero sugestia grupy o APNach naprawodziła mnie na dobry trop. Dlaczego pracownicy play nie mogli mi tego powiedzieć?
Przeciez to oni są profesjonalistami a nie ja, wiec to ze mówie wyłączyć internet" ni oznacza, że kaze wyłączyć internet na świecie i to oni mają zrozumieć co mam na mysli, jakie są moje potrzeby i jak to dopasować do możliwości technicznych telefonu i sieci.

[...]

Po pierwsze dlateog, ze ja tam nic nie zainstalowałem ale niech bedzie - to sa potrzeby systemu.
Po drugie dlatego, ze bardzo dokładnie tłumaczyłem czego oczekuje od operatora i on tego nie zrobił.

Podałem następujące dane:
- telefon miał korzystac ze skype ale nie mozna go zainstalować w związku z czym prosze zablokować internet.
- uzytkownik nie bedzie korzystał z internetu, przegladał stron itd, jedyne co miał robic przez internet to rozmawiac via skype
- prosze wyłączyć płatny pakiet
- jezeli bede potrzebował aktualizacji to zrobie sobie po wifi

Naprawde uważasz, że odpowiednią reakcją pracownika sieci jest wyłączenie pakietu INTERNET?

Data: 2013-03-23 20:23:45
Autor: Atlantis
[...]

W takim razie źle zrozumiałem, najmocniej przepraszam.

Data: 2013-03-23 22:58:50
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail marekw1986NOSPAM@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Naprawde uważasz, że odpowiednią reakcją pracownika sieci jest
wyłączenie pakietu INTERNET?

W takim razie źle zrozumiałem, najmocniej przepraszam.

Ja sie nie gniewam. :)

--
Pozdrawia... Budzik
"TPSA - to ludzka rzecz okradać"

Data: 2013-03-26 11:02:22
Autor: destrojer
Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości news:kijtbt$8qd$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

W komputerze mogę wyłączyć w panelu sterowania połączenie, w laptopie fizycznie przełączyć wifi na off, w ostateczności mogę nawet przegryźć kabel sieciowy,
a w sramtonach trzeba szukać w 10 miejscach, żeby ten nie właził do netu niepytany.

Data: 2013-03-26 10:14:39
Autor: Michal Tyrala
On Tue, 26 Mar 2013 11:02:22 +0100, destrojer wrote:
[...]

Pardon, ale w takim Androidzie transmisje danych 3G wylacza się
konkretnie i w jednym miejscu (Settings/Mobile network = Off)

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-03-27 10:51:55
Autor: gawfron
W dniu 2013-03-26 11:14, Michal Tyrala pisze:
[...]

Oj tam, android to kupa i racja destrojera jest mojsza niż twojsza. W końcu włażenie do panelu sterowania na pc jest dużo bardziej intuicyjne niż w 'ustawienia' na telefonie.

Data: 2013-03-21 19:47:12
Autor: Budzik
[...]

Ale chodzi o to, zeby jednoczesnie mmsy działały.

[...]

Wyjasniałem nie raz.
Maił byc do telefonowwania + skype + pakiet internet.
Skype nie działa (ma wyjsc jakas wersja lite ale kto wie kiedy) wiec na razie pakiet internet zawieszony (wyłączony)

Osoba starsza, wiec z internetu korzysta na komputerze a nie na telefonie.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic na to nie można poradzić. To byłby

Data: 2013-03-21 21:21:17
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Thu, 21 Mar 2013 19:47:12 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

[...]

APN internet i APN mms są zupełnie niepowiązane ze sobą.

--
ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

Data: 2013-03-21 20:33:14
Autor: G Nowak
[...]

I jestes pewny, ze brandowanym sofcie da sie je ustawic z palca? Juz nie sprawdze bo Nokia zostala odeslana, ale moglbym sie zalozyc o piwo, ze firmowych APN nie da sie usunac.

--
Pozdr

Data: 2013-03-21 21:42:07
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Thu, 21 Mar 2013 20:33:14 +0000, G Nowak napisał(a):

[...]

Niestety, używam jedynie sprzętu z czystym softem, bez bzdetów opa. Nie mam
pojęcia jak jest z brandowanym.

Data: 2013-03-22 09:47:32
Autor: m4rkiz
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:21032013.5AABC95Fbudzik61.poznan.pl...
[...]

podejrzewam (a moge sie mylic) ze jedyne co zalatwiles to rezygnacja z pakietu,
watpie zeby oferowali faktyczne odciecie od internetu - a to oznacza ze placisz
za to co zassiesz, zazwyczaj setki czy tysiace procent drozej niz w pakietach

Data: 2013-03-22 13:58:43
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

dokładnie to mi ustawili (rezygnacja z akietu) ale wiem o czym rozmawiałem z bok i rozmawiałem o tym, ze zarówno wyłaczyc pakiet jak i wyłączyć dostęp.

Tak czy siak dzis załatwiłem sprawe za pomocą ustawienia APNów (dzięki za podpowiedz!)

Natomiast przy okazji rozmowy dzisiaj tez zapytałem BOK jak to zrobić i znowu powiedzieli mi ze jedynym sposobem jest całkowite odciecie internetu wiec chyba jednak skusze sie na napisania reklamacji...
Ale przyznaje, ze Pan dopytany o szczegóły ustawiania APNów przyznał, że tak tez sie da i wtedy wszystko poszło już gładko.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2013-03-22 18:59:32
Autor: Trybun
W dniu 2013-03-21 17:20, neoniusz pisze:

[...]

Przyznasz jednak chyba że korzystanie z netu to trochę inna sprawa niż samoistne próby telefonu z logowaniem się na Twitterze, Facebooku i innych nachalnie instalowanych przez producentów aplikacjach dających dostęp do tych serwisów?

Data: 2013-03-26 11:00:30
Autor: destrojer
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:kifbvi$dkg$1node1.news.atman.pl...
[...]

Niestety nowe smartfony są porąbane i coś czuję, że niedługo Unia wymusi na 1 stronie instrukcji obsługi wielkimi wołami,
że trzeba wszędzie poblokować ustawienia internetowe. To tak jakby nowy samochód sam włączał silnik w garażu i spalał benzynę, bo musi sobie pobrać ustawienia.
To nie znaczy że ludzie są kompletnymi debilami, tylko smartfony są w tym do dupy.

Data: 2013-03-22 17:48:19
Autor: J.F
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości
Wyłączyłem inet w ogóle, ale to powoduje, że nie można odbierać mmsów.

do mms jest chyba inny apn.

- czy będę żałował tej lumii do konca jej życia?

Gorzej ... do konca swojego. Chyba ze jeszcze kiedys gorszy kupisz :-)

Poza tym zawsze mozesz sprzedac. (ale zalowac bedziesz nadal .. chyba ze dobra cena)

- czy WP rzeczywiscie jest tak pojebany, ze pomimo braku zainstalowania
aplikacji potrafi co xchwila łączyć sie z internetem tak,

Przeca to norma w dzisiejszych czasach.

ze miesiecznie  kosztuje to 60zł?

10zl. Ale zachcialo ci sie poprawiac dobra oferte operatora :-)

- czym jeszcze zaskoczy mnie ten telefon? (oczywiście negatywnie)

Pewnie jeszcze nie raz :-)

J.

Data: 2013-03-23 10:19:44
Autor: Atlantis
Smartfon bez internetu - czy ja tej Nokii bede załował do konca zycia?
W dniu 2013-03-21 10:58, Budzik pisze:

Wiec zrezygnowalismy z pakietu internet. Zawsze 10zł mniej miesięcznie.

Jak sam piszesz, zrezygnowaliście z PAKIETU na Internet. O ile operator przy okazji nie zapewnił Cię, iż jednocześnie zdalnie wyłączono wszystkie opcje automatycznego łączenia z Siecią, to do nikogo poza samym sobą nie powinieneś mieć pretensji.

- czy WP rzeczywiscie jest tak pojebany, ze pomimo braku zainstalowania
aplikacji potrafi co xchwila łączyć sie z internetem tak, ze miesiecznie
kosztuje to 60zł?

Nie wiem jak WP, ale współczesne systemy do smartfonów są projektowane z myślą o pracy podobnej, jak w przypadku współczesnych komputerów, które zazwyczaj cały czas są podłączone do sieci.
Rozmawiałem kiedyś ze znajomym, który przez jakiś czas mieszkał w USA. Z tego co mówił, u nich przy najtańszym abonamencie smartfonowym operator włącza opłatę za dostęp do Sieci w podstawową comiesięczną opłatę. Gdy wspominał, iż w kraju zwanym Polską trzeba wykupywać dodatkowe pakiety, ludzie patrzyli z niedowierzaniem.

Nie obwiniaj twórców telefonu, że mieszkasz w takim kraju, a nie innym. ;)

Wierz mi, 60 zł miesięcznie to wcale nie tak dużo. Raz w ciągu JEDNEGO DNIA nabiło mi ponad 100 zł. Dlaczego? Zmieniałem pakiet na większy. Konsultant wyłączył poprzedni i aktywował nowy. Sprawa załatwiona. Przynajmniej tak to wtedy wyglądało. Potem przyszedł rachunek i co się okazało? Pracownik zapomniał dodać, że system stary pakiet co prawda zdejmuje natychmiast, ale już na aktywowanie nowego potrzebuje całego dnia...
W owym dniu zaledwie przez kilka godzin przebywałem poza domem, gdzie mam WiFi...

- czy coś już wiadomo o skypie któy będzie na nim chodził (miała być jakaś
wersja light)

Hmm... Na stronie Skype'a jest dostępna wersja pod WP. Byłoby czymś dziwnym, gdyby komunikator Microsoftu nie miał wersji na komórkowe okienka. ;)

Data: 2013-03-23 09:31:31
Autor: Michal Tyrala
On Sat, 23 Mar 2013 10:19:44 +0100, Atlantis wrote:
 Rozmawiałem kiedyś ze znajomym, który przez jakiś czas mieszkał w USA. Z  tego co mówił, u nich przy najtańszym abonamencie smartfonowym operator  włącza opłatę za dostęp do Sieci w podstawową comiesięczną opłatę.

Mówiąc ściśle, u nas też *dostęp* do sieci masz wliczony. --

Data: 2013-03-23 10:45:56
Autor: Atlantis
W dniu 2013-03-23 10:31, Michal Tyrala pisze:

Mówiąc ściśle, u nas też *dostęp* do sieci masz wliczony.

Tyle tylko, że u nad działa to na podobnej zasadzie, jak "darmowy" Internet dial-up, wprowadzony przez Tepsę w 1996 roku. ;)
Darmowy - bo operator rezygnował z comiesięcznej opłaty abonamentowej. Za same impulsy jednak wciąż trzeba było (słono) płacić. W moim przypadku aż do 2005 roku. ;)

Data: 2013-03-23 10:47:00
Autor: Michal Tyrala
On Sat, 23 Mar 2013 10:45:56 +0100, Atlantis wrote:
> [...]

 Tyle tylko, że u nad działa to na podobnej zasadzie, jak "darmowy"  Internet dial-up, wprowadzony przez Tepsę w 1996 roku. ;)

Wiesz, ja pamietam, ze w Plusie musialem sobie wlaczyc cos pt ,,pakietowa
transmicja danych''. I kosztowało 0zl. I za wlaczenie, i miesiecznie. :)

I w głuchym telefonie któregoś rzędu (kolega kolegi słyszał że) to ja
nie do konca wiem, czy wszyscy mowili o tym samym ;-) Bo jakos niewierny
Tomasz się we mnie budzi, gdy mam łyknac że w kraju, w ktorym trzeba
bulnac za tethering transmisja danych jest nielimitowana. Bardziej kupie
taki wariant, ze im daja np 1GB w abo, a oni tego do konca nie są swiadomi.

Data: 2013-03-23 12:47:05
Autor: Atlantis
W dniu 2013-03-23 11:47, Michal Tyrala pisze:

bulnac za tethering transmisja danych jest nielimitowana. Bardziej kupie
taki wariant, ze im daja np 1GB w abo, a oni tego do konca nie są swiadomi.

Wiesz, nikt nie mówił, że dostają nielimitowany dostęp do mobilnego Internetu wliczony w abo. Niemniej nawet niechby to i było 1GB - przecież to bardzo dużo. Ja za mniejszy pakiet muszę dopłacać.
Kolejna kwestia to zachowanie po wyczerpaniu limitu danych - transfery spadają czy zaczynają się naliczać kolejne pakiety po 100kB?

Sęk w tym, że wliczanie choćby małego pakietu do abonamentu ze smartfonem ma sporo sensu. Klient odczuwa, że i tak ma to "za darmo" (przynajmniej w takim sensie jak "darmowe" pakiety minut czy SMS-ów) i nie rodzą się w jego głowie takie poronione pomysły jak korzystanie z takiego telefonu w trybie offline. ;)

Data: 2013-03-23 12:16:41
Autor: Michal Tyrala
On Sat, 23 Mar 2013 12:47:05 +0100, Atlantis wrote:
> [...]

 Wiesz, nikt nie mówił, że dostają nielimitowany dostęp do mobilnego  Internetu wliczony w abo.

Tak zrozumialem, ze ,,dziwili się ze są jakies pakiety''.

 Niemniej nawet niechby to i było 1GB -  przecież to bardzo dużo. Ja za mniejszy pakiet muszę dopłacać.

A ja mam wliczony. :-) I bynajmniej nie wyemigrowałem. ;)

BTW, szwedajac się troche po kraju mozna to nienerwowo zezrec. I to bez
popadania w jakas euforie multimedialną.

 Kolejna kwestia to zachowanie po wyczerpaniu limitu danych - transfery  spadają czy zaczynają się naliczać kolejne pakiety po 100kB?

W abonamentach raczej standardem jest lejek.

Data: 2013-03-24 13:37:37
Autor: J.F.
Dnia Sat, 23 Mar 2013 10:47:00 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):
[...]

Nie pamietasz Pszemola ? Moze byc nielimitowana, bo ile danych ze smartfona
przeslesz ? Dopiero podlaczenie komputera wzmaga transfer i dlatego trzeba
doplacic :-)

Oczywiscie gdzies tam beda ludzie, ktory nie przeczytaja 17-tego punktu
regulaminu ze komputera nie wolno, i sie zdziwia ze majac nielimitowany
internet musza placic za transmisje. Albo sie zdziwia ze Kanada to nie USA
:-)

(p.s. kiedys czytalem - ich regulami to kupa smiechu, az dziwne :-)

I tak moze byc, dopoki ktos nie odkryje ze telefon to najtansza kamera do
podgladu dziecka :-)

Bardziej kupie
taki wariant, ze im daja np 1GB w abo, a oni tego do konca nie są swiadomi.

Moze 1, moze 10 - bo jednak warto sie zabezpieczyc. J.

Data: 2013-03-23 11:26:56
Autor: J.F.
Dnia Sat, 23 Mar 2013 10:19:44 +0100, Atlantis napisał(a):
[...]

Bo to narod durni (w wiekszosci). Nie potrafi taki telewizora
zaprogramowac, to jak ma zrozumiec ze abonament smartfonowy to taki specjalny abonament z wliczonym pakietem :-)

Nie obwiniaj twórców telefonu, że mieszkasz w takim kraju, a nie innym. ;)

Ale przeciez u nas tez tak jest. Jak kupujesz smartfona u operatora, to ci
doradzi dobra taryfe, z wliczona transmisja. I po paru aferach predzej ograniczy transfer niz nabije dodatkowe koszty.

J.

Data: 2013-03-23 12:55:03
Autor: Atlantis
W dniu 2013-03-23 11:26, J.F. pisze:

Bo to narod durni (w wiekszosci). Nie potrafi taki telewizora
zaprogramowac, to jak ma zrozumiec ze abonament smartfonowy
to taki specjalny abonament z wliczonym pakietem :-)

A u nas to niby lepiej? Parę lat temu słyszałem o człowieku, który wybrał się za granicę z jakąś symbianową Nokią. Miał na niej zainstalowaną nawigację, z której ochoczo skorzystał. Po paru tygodniach doznał szoku, widząc rachunek za telefon. Nawigacja oczywiście była darmowa, operująca na na mapach na bieżąco ściąganych z sieci. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że ponoć ktoś go przed wyjazdem ostrzegał, ale on to zignorował - bo niby jak to? Co ma rachunek do nawigacji, która przecież jest "za darmo"?

Odkąd smartfony zrobiły się "trendy" co jakiś czas słyszę o delikwencie, który kupił sobie taki telefon, zrezygnował z pakietu, a potem dziwił się, że są jakieś dodatkowe opłaty. "Przecież ja do Internetu z tego telefonu nie wchodziłem". ;)

Z ignorancji Amerykanów już się nie śmieję, odkąd w sieci pojawiła się seria "Matura to bzdura". ;)

Ale przeciez u nas tez tak jest. Jak kupujesz smartfona u operatora, to ci
doradzi dobra taryfe, z wliczona transmisja.
I po paru aferach predzej ograniczy transfer niz nabije dodatkowe koszty.

Gorzej jeśli trafisz na wybitnie opornego delikwenta. Pracownik salonu zaproponuje mu pakiet internetowy, ale on "nie da sobie go wcisnąć", będzie głuchy na wszelkie argumenty i wyjdzie z salony zadowolony z siebie, bo zaoszczędził. ;)

Data: 2013-03-24 13:28:37
Autor: J.F.
Dnia Sat, 23 Mar 2013 12:55:03 +0100, Atlantis napisał(a):
[...]

Do tego nie trzeba symbiana - pierwsze takie niespodzianki zaczely sie na
"dumbfonach". Jeszcze feja, twitera i innych nie bylo, a telefon mial opcje
sprawdzania poczty.

I nie ma sie co dziwic ze nieswiadomi wpadaja w takie pulapki ... ale
Budzik jest chyba swiadomy.
Z ignorancji Amerykanów już się nie śmieję, odkąd w sieci pojawiła się seria "Matura to bzdura". ;)

Tam jest inna sprawa - to nie tak ze oni nie potrafia wymienic zarowki -
oni czesto wynajmuja mieszkania, a wtedy ma byc z oswietleniem, woda itp.
I nie zastanawiasz sie jaka tam zarowka czy uszczelka, tylko dzwonisz po
ciecia - to sa jego obowiazki.
Wysokosc tez moze byc rozna, a z drabine niekoniecznie sie ma i mozna z
niej spasc.

J.

Data: 2013-03-23 14:58:39
Autor: Budzik
[...]

parafrazujac klasyka - skąd kurwa ci biedni ludzie mająto wiedzieć?
Ja Tv programuje sobie sam, windę wgrywam sam, swojego smartfona mam z internetem.
Ale potrzebowałem smartfona do skype - mówiłem o tym wszedzie i wszystkim.

Najpierw nikt nie zająknął sie, ze nie będzie działać.
Potem jak ide w tej sprawie zrobić coś niestandardowego, to bardzo dokładnie tłumacze co po co i dlaczego i jestem wrzucany na coraz to nowe minuy.
Nie chodzi o 50 zł - nie zbiednieje.
Chodzi o to, że skoro ja sobie nie mogę z tym poradzić, to nie wiem, jak miałaby sobie z tym poradzić np. moja 60 letnia mama...

Data: 2013-03-24 13:22:14
Autor: J.F.
Dnia Sat, 23 Mar 2013 14:58:39 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
[...]

TV to z instrukcji obslugi. Ale oni wiedza ze sport maja na kanale 67,
naciskaja 67 i sa zadowoleni. I bardzo sie dziwia ze sa na swiecie kraje w
ktorych cos jeszcze trzeba programowac.

Ale potrzebowałem smartfona do skype - mówiłem o tym wszedzie i wszystkim.
Najpierw nikt nie zająknął sie, ze nie będzie działać.

No ale w druga strone ... skad operator ma wiedziec cokolwiek o jakims
programie ? Ktory nie jest zwiazany z jakakolwiek swiadczona przez niego
usluga.
Chciales miec smartfona z WP i internetem - dostales.

Potem jak ide w tej sprawie zrobić coś niestandardowego, to bardzo dokładnie tłumacze co po co i dlaczego i jestem wrzucany na coraz to nowe minuy.

A oni mowia "nie mamy pojecia, radz se pan sam ze swymi niestandardowymi
problemami". No chyba ze sa dobrymi sprzedawcami, wtedy odpowiedza "tak,
oczywiscie", majac na uwadze w szczegolnosci prowizje :-)

Chodzi o to, że skoro ja sobie nie mogę z tym poradzić, to nie wiem, jak miałaby sobie z tym poradzić np. moja 60 letnia mama...

Dla mamy jest telefon emporia. Nieskomplikowany w obsludze, duze wygodne
klawisze, duze cyferki i nie nabija rachunku na internecie.
Choc zapewne sprzedawca pakiet wcisnie :-)

J.

Data: 2013-03-23 14:58:39
Autor: Budzik
[...]

Nie, to nie tak. W tym duecie to nie ja jestem specjalistą.
Operator nim jest - teoretycznie.
Więc idąc do operatora i tłumacząc problem oczekuję pełnej odpowiedzi a nie "czepiania się słówek".

Innymmi słowy w tej sytuacji operator powinien:
- zaproponować rozwiązanie z APNami (ale tu to chyba idealistą jestem)
- wyłączając pakiet internet zwrócic uwagę, ze telefon i tak będzie się łączyc i zaproponować blokadę intenretu.

Abastrahuję od faktu, że wiem o co prosiłem i było to zarówno wyłączenie pakietu jak i i nternetu.

[...]

twórców telefonu obwiniam za to, ze zapoczątkowali tę komedię pomyłek.
Jak sam piszesz, stworzyli telefon na podobienstwo komputera na któym to telefonie nie mozna zainstalować tak podstawowego programu jak SKYPE.
Gdyby nie twórcy tewlefonu, żadna z kolejnymch pomyłek nie miała by miejsca.

[...]

To ma być dużo.
Mi kiedys nabiło 2500 bo zapomniałem telefonu odłączyć od kompa.
Ale tam to rzeczywiście była moja wina - ot skleroza.

[...]

Nie chodzi o wersje na WP.
Chodzi o wersje na Lumie 610 któa ponoc ma za mało pamięci.

Ale ciesze sie, że rozumiesz tę dziwnośc...

Data: 2013-03-23 20:16:39
Autor: Atlantis
[...]

Ja już dawno przestałem na to liczyć. Prawdziwi specjaliści, którzy naprawdę znają się na rzeczy mają pewnie lepsze etaty. Mam wrażenie, że do siedzenia przy telefonie w trybie ekspresowym przeszkala się przypadkowych ludzi, którzy mają radzić sobie z najbardziej powszechnymi problemami wedle przygotowanej listy. No i potem są takie przypadki, że dzwoni się do operatora Internetu, bo router nie synchronizuje się z centralą, a tam zaraz pada pytanie czy próbowałem restartować KOMPUTER. ;)

Abastrahuję od faktu, że wiem o co prosiłem i było to zarówno wyłączenie
pakietu jak i i nternetu.

Ok, w takim razie przepraszam. Źle zinterpretowałem twoją poprzednią wypowiedź.

[...]

Tutaj akurat mogę się zgodzić w 100%. Widziałem takie sytuacje u paru znajomych - kupił jeden z drugim smartfona w "super promocji" - patrzę na ten sprzęt, a tam parametry sprzed paru lat. Procesor poniżej 1 GHz, 256 MB RAM-u. Biedny android rzeźbi jak może, ale z próżnego i Salomon nie naleje. Efekt? System co chwilę uwala jakiś proces, żeby uzyskać trochę drogocennych zasobów. Włączysz przeglądarkę - siada graficzna nakładka na system i potem trzeba czekać na jej ponowne załadowanie.
A przecież w dzisiejszych czasach głupia strona WWW potrafi zająć sporo zasobów systemowych.

A potem słyszę od tych ludzi, że ich zdaniem idea smartfona to poroniony pomysł - bo oni mieli przez chwilę i wszystko cały czas muliło...

Sądząc po specyfikacji Lumia 610 to właśnie kolejny taki przypadek.

Nie chodzi o wersje na WP.
Chodzi o wersje na Lumie 610 któa ponoc ma za mało pamięci.

To tutaj faktycznie może być problem... Podobnie było w konsolkach PSP - na pierwszej wersji odpalenie Skype'a nie było możliwe ze względu na zbyt mały RAM (32MB). Kolejne miały dwa razy więcej pamięci i Skype'a dostępnego w fabrycznym sofcie.

Niby swego czasu używałem Skype'a na PDA z Windowsem Mobile i 64 MB RAM-u (chodził znośnie) ale od tamtego czasu sporo się zmieniło. Współczesne mobilne systemy potrzebują więcej pamięci do normalnego działania niż wymagały mobilne okienka sprzed paru lat...

Data: 2013-03-25 17:34:33
Autor: m4rkiz
"Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> wrote in message news:kikv2v$jht$1portraits.wsisiz.edu.pl...
A potem słyszę od tych ludzi, że ich zdaniem idea smartfona to poroniony pomysł - bo oni mieli przez chwilę i wszystko cały czas muliło...

a juz za chwile:

"Według tej osoby firma LG przedstawiła projekt smartfona Nexus 5.
Urządzenie to wyposażone jest w ekran OLED o przekątnej 5,2 cala i rozdzielczości 1080 x 1920 pikseli. Pod maską kryć się ma procesor Qualcomm Snapdragon 800, pracujący z częstotliwością 2,3 GHz (!), a także aż 3 GB pamięci RAM typu LPDDR3 (Low-power DDR3). Nexus 5 ma być dostępny w wersjach z pamięcią flash o pojemności 16, 32 oraz 64 GB.

To jednak nie wszystkie ciekawostki. LG Nexus 5 ma mieć, jeśli wierzyć w prawdziwość specyfikacji, aparat cyfrowy z 16-megapikselową matrycą firmy OmniVision, dzięki której urządzenie może nagrywać wideo w rozdzielczości 4K, przy częstotliwości 30 klatek na sekundę. Rejestrowanie filmów w rozdzielczości 1080p może odbywać się z częstotliwością 30 lub 60 klatek na sekundę. Dodatkowo Nexus 5 ma mieć możliwość tworzenia zdjęć oraz filmów HDR - w czasie rzeczywistym. Z przodu znaleźć ma sie kamera internetowa o rozdzielczości 2,1 megapiksela, która może rejestrować materiał wideo w rozdzielczości 1080p (30 klatek na sekundę).

Nowy Nexus ma być wyposażony też w akumulator o pojemności 3300 mAh, umieszczone z przodu głośniki (stereo) antenę Qualcomm RF360 oraz tuner telewizyjny DVB-T."

Data: 2013-03-26 11:11:43
Autor: destrojer
Użytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości news:kiq1nn$tnf$1dont-email.me...
[...]

Ciekawe ile wytrzyma bateria, pół dnia?

Data: 2013-03-24 19:35:27
Autor: John Kołalsky
Smartfon bez internetu - czy ja tej Nokii bede załował do konca zycia?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

Abastrahuję od faktu, że wiem o co prosiłem i było to zarówno wyłączenie
pakietu jak i i nternetu.

To reklamuj. Co się bedziesz

twórców telefonu obwiniam za to, ze zapoczątkowali tę komedię pomyłek.
Jak sam piszesz, stworzyli telefon na podobienstwo komputera na któym to
telefonie nie mozna zainstalować tak podstawowego programu jak SKYPE.

Co w nim podstawowego ? Nie są dostępne jego źródła, komunikuje się nieznanym protokołem i nie wiadomo co wysyła. Jakieś zbędne badziewie :-)

Nie chodzi o wersje na WP.
Chodzi o wersje na Lumie 610 któa ponoc ma za mało pamięci.

A nie mówiłem ?! :-)

Data: 2013-03-26 11:12:34
Autor: destrojer
Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości news:kinhh4$clm$1mx1.internetia.pl...

[...]

Niedawno przez ładnych kilkanaście minut nie działały mi DNSy, nic nie chodziło, a Skype trzymał połączenie, dobrzy są ;)

Data: 2013-03-31 10:10:23
Autor: Marek
On Sat, 23 Mar 2013 10:19:44 +0100, Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl> wrote:
[...]
zdejmuje natychmiast, ale juĹź na aktywowanie nowego potrzebuje
całego
dnia...

Nigdy nie przestaje mnie dziwić jaką magiczną rzeczą sa dla polskich operatorow te "pakiety". Wyłączenie "pakietu" nagle generuje operatorowi 1000 krotnie wyĹźszy koszt utrzymania sieci i musi obciążać abonenta wyĹźsza opłatą za transfer. Włączenie "pakietu" dopier po 24h magicznie usuwa te koszty i juĹź abonent moĹźe łaskawie płacić mniej.  Ale oczywiście wszystko to jedna wielka bzdura mająca na celu wyłudzanie pieniędzy. Czy nie da sie tego podciagnac pod niuczciwe praktyki (sprawa dla rzecz. praw konsum.)? Niech oper. uzasadni wyĹźszy koszt (swoj) za transfer generowany bez "pakietu".

--
Marek

Data: 2013-03-31 13:58:28
Autor: Budzik
Smartfon bez internetu - czy ja tej Nokii bede załował do konca zycia?
Osobnik posiadający mail fake@fakeemail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Ale oczywiście wszystko to jedna wielka bzdura mająca na celu wyłudzanie pieniędzy. Czy nie da sie tego podciagnac pod niuczciwe praktyki (sprawa dla rzecz. praw konsum.)? Niech oper. uzasadni wyższy koszt (swoj) za transfer generowany bez "pakietu".

Zapewne w jakims sensie wyjaśni bo jak znam zycie to np. średnio klienci płącą za pakiet 1Gb a wykorzystauja np. średnio 10%. A może przesadzam i wykorzystujemy jeszcze mniej? --
Pozdrawia... Budzik
udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć."  William Wharton

Smartfon bez internetu - czy ja tej Nokii bede załował do konca zycia?