Smartfon i GPS na rowerze

Data: 2013-08-21 16:18:40
Autor: J.F.
Smartfon i GPS na rowerze
Dnia Wed, 21 Aug 2013 13:19:01 +0200, cytawa napisał(a):
Ozywalem Oziexplorera na Larku, Trekbuddego na komorce z Java i modulem GPS a ostatnio Androzica na smartfonie HTC.

Kazde z tych urzadzen mialo swoje wady i zalety. Glownie z zasilaniem. Zadne z tych moich urzadzen nie jest w stanie pracowac samodzielnie ponad 8 godzin. A ponadto,jak to z elektronika bywa, pojawiaja sie sporadycznie resety i zwisy. To grozi utrata danych.

Sprobuj zewnetrzny GPS na BT. Co dwie baterie to nie jedna.
No i wylacz podswietlenie w Trekbuddy.

Chyba ze jakies zasilanie z dymana :-)

Najlepszy jest smartfon. Ale niestety ten moj ma humory. Gdy sie przegrzeje potrafi nagle sie zresetowac. Praktycznie nie moge jechac ze smartfonem wystawionym na slonce.

Samsung tez sie grzeje z GPS. Ale imo nie az tak.

I jakich aplikacji uzywacie do sporzadzania sladow.?

J.

Data: 2013-08-21 18:04:51
Autor: Krzysztof Rudnik
Smartfon i GPS na rowerze
J.F. wrote:

Sprobuj zewnetrzny GPS na BT. Co dwie baterie to nie jedna.
No i wylacz podswietlenie w Trekbuddy.

Ja mam logger PENTAGRAM Pathfinder P3105 - ma USB i BT, działa w dwóch trybach. W pierwszym działa jak odbiornik GPS z BT, w drugim _dodatkowo_ zapisuje trasę. Zasilany jest akumulatorkiem, ale jest to typowy
BL-5C, łatwo dostępny zarówno jeśli chodzi o sklepy jak i dostęp do akumulatorka w urządzeniu. Zero narzędzi, 10 sekund roboty i rozładowany akumulatorek wymieniony na świeży. Jeden wystarcza na kilkadziesiat godzin pracy. Dzięki rozdzieleniu urządzeń, telefon/tablet można właczać tylko na moment gdzy trzeba sprawdzić pozycję i nie trzeba czekać na fix'a z GPS bo ten jest cały czas włączony.

Polecem tego typu rozwiązanie.

Data: 2013-08-21 19:07:49
Autor: Czesław Wiśniak
Smartfon i GPS na rowerze
Polecem tego typu rozwiązanie.

Ja jestem minimalistą i od paru lat używam Trekbuddego w umieszczonym na kierownicy przy pomocy specjalnej gumki solidzie 2710 :)
http://dx.com/p/universal-bike-bicycle-silicone-holding-elastic-strap-for-flashlight-cell-phone-68460
Uruchomiiony TB w tle moze chodzic kilka dni (można spauzować). Włączony i podswietlony non-stop ze 24h spokojnie. Oczywiście służy również jako licznik. W torebce zapasowa bateria i ew. ładowarka.

Data: 2013-08-23 01:32:01
Autor: Kuba Abuk
Smartfon i GPS na rowerze
W dniu środa, 21 sierpnia 2013 16:18:40 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

> Najlepszy jest smartfon. Ale niestety ten moj ma humory. Gdy sie > przegrzeje potrafi nagle sie zresetowac. Praktycznie nie moge jechac ze > smartfonem wystawionym na slonce.

Podepnę się z pytaniem. Który smartfon z obsługą ANT+ wytrzyma najdłużej?
Oddałem żonie B2710, a sam mam dzielnego BlackBerry 9300, który nie wiem, ile jeszcze podziała.

Wg listy na stronie http://www.thisisant.com/business/opportunities/mobile
ANT+ obsługują telefony  Sony Xperia; ACRO S, ARC, ARC S, ACTIVE, X8, RAY, X10 MINI, S, SL, ION, LIVE WITH WALKMAN, MINI, MINI PRO, NEO, NEO V, X10 MINI PRO, PRO. Poza tym ANT+ ma Apple (odpada) i jakieś dziwne HTC.

Jestem Androidowym ignorantem i, z tego co wiem, chyba jedynie Active jest wodo- i wstrząsoodporny. Przeraża mnie jednak krótki czas działanie telefonu w świetle wspomnianych sytuacji awaryjnych (GOPR, wypadek, najechanie na jeża). Czy Xperia Active ma wymienną (w warunkach terenowych) baterię? Który z ANTowych nadaje się najbardziej na rower? Czy jest dostępny opcjonalny adapter ANT+, który łączyłby się przez BT z dowolnym telefonem (np. B2710)?

Najnowsze Trekbuddy obsługuje ANTa i na pierwszy rzut oka spięcie GPS, czujnika kadencji, pulsometru i ew. sensora prędkości + map offline z OSM, czy  Geoportalu daje nam idealne narzędzie treningowe w kraju i zagranicą. Na Garmina mnie nie stać.

Zdravim,
Kuba

Data: 2013-08-23 12:29:44
Autor: JDX
Smartfon i GPS na rowerze
On 2013-08-23 10:32, Kuba Abuk wrote:
[...]
[...]
Idealne? To jest rozwiązanie uniwersalne, a więc niejako z definicji
jest do bani. Chociaż dla niektórych może być wystarczające. Chcesz
używać tego również jako licznik rowerowy? Nie wiem jak inni, ale ja
często zerkam na różne wielkości pokazywane przez licznik więc jeśli
smartfon miałby pełnić jego funkcje to pewnie nie działałby on dłużej
niż 5h. :-D Czyli byłby raczej bezużyteczny. :-D

BTW. Można kupić samodzielne czujniki prędkości/kadencji nadające
ANT-em? Możesz podać jakieś linki?

Data: 2013-08-23 06:01:18
Autor: Kuba Abuk
Smartfon i GPS na rowerze
W dniu piątek, 23 sierpnia 2013 12:29:44 UTC+2 użytkownik JDX napisał:

[...]

Tryb nocny TB (wygaszone tło, jasne cyfry) nie grzeje całego ekranu. W dzień jest wystarczająco czytelny i nie żre tak bakterii. Odnośnie bieżącej prędkości, to wierzę jedynie pomiarowi z koła.

Chodzi o możliwość analizy treningu na komputerze. Co mi po osobnych danych HR i CAD? Nie mogę ich nawet zgrać - stary licznik kabelkowy Sigmy i tani pulsometr Medion, czy jak mu tam. W jednym urządzeniu dodatkowo mapa Topo w sytuacjach awaryjnych. Nie da się "doczepić" odbiornika ANT+ poprzez Bluetooth do np. B2710? Zdravim,
Kuba

Data: 2013-08-23 13:58:25
Autor: bans
Smartfon i GPS na rowerze
W dniu 2013-08-23 12:29, JDX pisze:

BTW. Można kupić samodzielne czujniki prędkości/kadencji nadające
ANT-em? Możesz podać jakieś linki?

Standardowy garminowski  GSC 10

http://e-azymut.pl/pozostale/59-licznik-kadencji-gsc-10.html - tu co prawda nie piszą o ANT+, ale tu już tak:

http://www.digifit.com/garmin-gsc10-speed-cadence-sensor/ (ale lepiej dopytać, bo Garmin coś kręci i nie pisze wprost)

--
bans

Data: 2013-08-24 08:42:12
Autor: Rafal Bielawski
Smartfon i GPS na rowerze
On Friday, August 23, 2013 10:32:01 AM UTC+2, Kuba Abuk wrote:

[...]

Uzywam SXA od stycznia, najpierw do biegania(pasek hr + footpod ant+) potem do szosowki (powertap) i mtb(sensor speed/cad)
Czas dzialania z wlaczonym podswietleniem i lcd to 4-5h, po wylaczeniu gsmu(air plane mode) czas idzie do 6h
Ogolnie dla mnie najlepsza zabawka treningowa jaka mialem w reku :)

Baterie mozna wyciagnac i wymienic, jakis normalny akumulatorek li-po, mysle ze do kupienia na allegro.
Nie ma na rynku mostkow ant+ do bt.

Ipbike, ktorego uzywam ZAWSZE obsluguje mapy :)
http://www.iforpowell.com/cms/index.php?page=ipbike

Maly "test" ;)
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/476493_4689475475159_1757943556_o.jpg

Rafal

Data: 2013-08-24 21:43:52
Autor: biodarek
Smartfon i GPS na rowerze
W dniu 2013-08-24 17:42, Rafal Bielawski pisze:
Maly "test" ;)
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/476493_4689475475159_1757943556_o.jpg

Średnia 107 W?
Słabiutko ;)

--
biodarek

Data: 2013-08-28 00:40:44
Autor: Rafal Bielawski
Smartfon i GPS na rowerze
On Saturday, August 24, 2013 9:43:52 PM UTC+2, biodarek wrote:

�rednia 107 W?

S�abiutko ;)

http://connect.garmin.com/activity/362655387 a obecnie jest 4.35W/kg ;)

Data: 2013-08-28 09:43:55
Autor: bans
Smartfon i GPS na rowerze
W dniu 2013-08-28 09:40, Rafal Bielawski pisze:

http://connect.garmin.com/activity/362655387 a obecnie jest 4.35W/kg ;)

"Nie masz wystarczających uprawnień do pokaż aktywności o ID 362655387."

--
bans

Data: 2013-08-28 19:27:57
Autor: biodarek
Smartfon i GPS na rowerze
[...]

Ciemność widzę.
4,35W/kg to już bardzo ładnie. Ciekawe w jakim czasie utrzymane.

--
biodarek

Data: 2013-08-28 14:31:29
Autor: Rafal Bielawski
Smartfon i GPS na rowerze
On Wednesday, August 28, 2013 7:27:57 PM UTC+2, biodarek wrote:

4,35W/kg to już bardzo ładnie. Ciekawe w jakim czasie utrzymane.

Odpowiednim!
Tak czy siak moc za mala...5W/kg jest moim celem :)

Smartfon i GPS na rowerze