Smartfon i GPS na rowerze

Data: 2013-08-21 19:52:16
Autor: Ghost
Smartfon i GPS na rowerze
Kazde z tych urzadzen mialo swoje wady i zalety. Glownie z zasilaniem. Zadne z tych moich urzadzen nie jest w stanie pracowac samodzielnie ponad 8 godzin. A ponadto,jak to z elektronika bywa, pojawiaja sie sporadycznie resety i zwisy. To grozi utrata danych.

Najlepszy jest smartfon. Ale niestety ten moj ma humory. Gdy sie przegrzeje potrafi nagle sie zresetowac. Praktycznie nie moge jechac ze smartfonem wystawionym na slonce. A juz nie do pomyslenie jest by byl w etui przy kierownicy. W to gorace lato musialem nawet downgradowac Androzica do starszej wersji, bo mi z 10 razy w ciagu dnia sie wylaczyl. Stara wesja nie. I oczywiscie musialem moczyc kieszen w koszulce by schladzac urzadzenie. Gdy jest chlodno nie ma sprawy. Chodzi dobrze.

Pomijając kwestie aplikacji (o ten temat w sumie przerabiałem na X forach już dość często, a jeśli chodzi o aplikacje też już czasem mam dość "wiecznego poszukiwania" i raczej wolałbym już zdecydować się na coś i po prostu z tego korzystać) jeśli chodzi o kwestie związane z problematycznym działaniem telefonu to z własnego doświadczenia wiem, że czasem to mogę być totalne pierdoły (o których w gruncie rzeczy nawet być nie pomyślał). Po primo: sprawdź, czy bateria jest w telefonie właściwie dociśnięta. Swego czasu woziłem telefon w kieszeni. Właśnie dlatego, że była obluzowana bateria telefon wiecznie się wyłączał. Po sekundo sprawdź czy masz wystarczającą ilość miejsca w pamięci telefonu (absolutne minimum to ok. 30MB). Z czasem pamięć telefonu się zapełnia. Swego czasu miałem taką sytuację, że telefon mi się restartował w momencie kiedy miałem odpalonego GPS`a + ileś tam różnych procesów systemowych. Wywal wszystkie niepotrzebne aplikacje (zwalniając pamięć telefonu) i wszystkie niepotrzebne widżety z pulpitu (żrą pamięć - absolutnie każdy z nich - to było wówczas jedną z przyczyn resetowania się fona). Telefon woź w plecaku, żeby nie był jakoś specjalnie narażony na wstrząsy. Jeśli aplikacja tego nie wymaga wyłącz GPRS. Poza tym na czas jazdy wyłącz Wi-Fi (chociaż GPRS, a szczególnie EDGE, żre zdecydowanie więcej). Nie wiem czy te rady i optymalizacja sytemu pomogą, ale z telefonami - w odróżnieniu od ludzi jest tak, że jak zadbasz o system i zoptymalizujesz go trochę to przynajmniej będzie działać sprawnie. A jeśli nie pomoże to po prostu możesz - zamiast się z nim wiecznie użerać - po prostu "zmienić go na lepszy model". Taki, który już nie będzie miał w systemie "nasrane" i zamiast wiecznie utrudniać życie będzie działał względnie sprawnie :)

Pozdrawiam, M.

Data: 2013-08-22 09:02:53
Autor: cytawa
Smartfon i GPS na rowerze
  Ghost pisze:

[...]

Niestety tak z elektronika jest.

Po primo: sprawdź, czy bateria jest w telefonie właściwie dociśnięta.

Sadze, ze tak.

[...]

Mam wolnego 27 MB i to po wyrzuceniu Googleplay. Troche malo, wiem o tym. Moj smarfon ma pamieci telefonu 150 MB i 8G na SD. Bede chcial wsadzic karte 16G i tak ja sformatowac, by czesc dac na pamiec telefonu. Podobno tak mozna.

[...]

Hmm. Moze masz racje. Szkodami mi jednak tych rzeczy. Naprawde ich uzywam.

Telefon woź w plecaku, żeby nie był jakoś
specjalnie narażony na wstrząsy.

To odpada. Musze miec mape pod reka. Woze w kieszeni koszulki.

wyłącz GPRS. Poza tym na czas jazdy wyłącz Wi-Fi (chociaż GPRS, a
szczególnie EDGE, żre zdecydowanie więcej).

Mam wylaczone wszystko poza GPS. Chodzi w trybie samolotowym.

[...]

Nie wiem jak zmusic Androida by samodzielnie nie odpalal procesow. Mam nawet na pulpicie Menadzera procesow i ubijam co moge ale ciagle sie cos uaktywnia.

Jan Cytawa

Data: 2013-08-24 21:51:10
Autor: biodarek
Smartfon i GPS na rowerze
W dniu 2013-08-22 09:02, cytawa pisze:
[...]

Musisz mieć zrootowany telefon. Wtedy masz, porównując do komputerowego Linuxa, uprawnienia root'a i sam decydujesz o wszystkich procesach. Procedury rootowania telefonów są różne. W najprostszej wersji jest do tego dedykowany program. W innych przypadkach trzeba się trochę natrudzić poprzez wgrywanie innych Firmewerów. Na forach Androida można znaleźć "przepis".

--
biodarek

Data: 2013-08-26 08:15:23
Autor: cytawa
Smartfon i GPS na rowerze
biodarek pisze:

[...]

Dzieki za inspiracje. Cos bede walczyl. Jeszcze chce by przy restarcie odpalal sie jeden program. Podobno tez to jest mozliwe. Na razie sie ucze ale juz widze, ze android jest dobry a nawet wiecej.

Jan Cytawa

Data: 2013-09-06 09:25:52
Autor: rmikke
[OT]Re: Smartfon i GPS na rowerze
W dniu sobota, 24 sierpnia 2013 21:51:10 UTC+2 użytkownik biodarek napisał:
W dniu 2013-08-22 09:02, cytawa pisze:

> Nie wiem jak zmusic Androida by samodzielnie nie odpalal procesow. Mam
> nawet na pulpicie Menadzera procesow i ubijam co moge ale ciagle sie cos
> uaktywnia.

Musisz mie� zrootowany telefon. Wtedy masz, por�wnuj�c do komputerowego Linuxa, uprawnienia root'a i sam decydujesz o wszystkich procesach.

Bo to właściwie JEST linux :D

Smartfon i GPS na rowerze