Smartfon i GPS na rowerze

Data: 2013-08-23 12:22:29
Autor: piecia aka dracorp
Smartfon i GPS na rowerze
Dnia Fri, 23 Aug 2013 13:25:47 +0200, JDX napisał(a):

Moze gdyby moje zycie zalezalo od znajomosci wlasnego polozenia w
czasoprzestrzeni, to kto wie czy bym Garmina nie kupil ale upierdliwosc
w uzywaniu i mocno ograniczone funkcje dodatkowe przy rownoczesnie
wygorowanej cenie urzadzenia i map skutecznie mnie zniechecaja.
Garminowski Oregon 650T za ~2,3kzł ma w zestawie mapę topograficzną
Polski + rok darmowych aktualizacji. Czy na Androida da się kupić taką
mapę (i jaki soft ją obsługuje) czy też trzeba sobie samemu "pospawać"
przy użyciu papierowych map, skanera i OziExplorera a następnie używać
pod Androzikiem?
No bez jajec. Inne modele można taniej nabyć. A w obsłudze jest znośny chociaż od kiedy używam ekranu dotykowego to takiego mi brakuje w gpsie.

Na Androida możesz przecież użyć ump pc pl i innych map w podobnej konfiguracji.
http://ump.fuw.edu.pl/wiki/DlaAndroida

Ja naprzemiennie używam UMP i OSM. Bo czasem w niektórych rejonach OSM jest dokładniejsza. A czasem bywa na odwrót. No i są jeszcze inne mapy, dokładniejsze ale okrojone do małych rejonów.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-08-23 15:05:37
Autor: cytawa
Smartfon i GPS na rowerze
piecia aka dracorp pisze:

No bez jajec. Inne modele można taniej nabyć. A w obsłudze jest znośny
chociaż od kiedy używam ekranu dotykowego to takiego mi brakuje w gpsie.

Kazdy kto ma Garmina bedzie go chwalil, bo co ma powiedziec. Zasilanie ma bezkonkurencyjne. Obsluge daleko od idealu.

Na Androida możesz przecież użyć ump pc pl i innych map w podobnej
konfiguracji.

Mam rowniez w smartfonie OSMAnda. Jako bezplatna nawigacja jest super i ma oczywiscie wszelkie zalety wektorowe. Chocby wyszukiwanie adresow czy POI. Korzystam czasem z OSMAnda tylko do tych celow lub by zaplanowac kilometraz wycieczki. Ale, jak pisalem, jako mapa turystyczna mnie nie podnieca. Tam nic nie ma.

Wektorowki maja dla mnie wielka wade niepokazywania drog gorszej klasy przy malych powiekszeniach. Czesto jest tak, ze na danej skali jest duzy pusty obszar a spokojnie niektore drogi by mogly byc. To rowniez dotyczy OSM i googli. Np. skala 10 by spokojnie wystarczyla na dluzszej trasie ale tam prawie zadnych drog nie widac. Sa dopiero na 12 ale mapa robi strasznie duza.

Data: 2013-08-23 15:45:38
Autor: JDX
Smartfon i GPS na rowerze
On 2013-08-23 15:05, cytawa wrote:
[...]
Kazdy kto ma Garmina bedzie go chwalil, bo co ma powiedziec. Zasilanie
ma bezkonkurencyjne. Obsluge daleko od idealu.
Ja nie mam Garmina. Na razie. :-D

Mam rowniez w smartfonie OSMAnda.
[...]
Tam nic nie ma.