Smartfon i GPS na rowerze

Data: 2013-08-27 16:26:20
Autor: Wojtas
Smartfon i GPS na rowerze
W dniu 2013-08-21 13:19, cytawa pisze:

Jakie macie doswiadczenia?

Od kilku lat Nokia e61i + zewnętrzny moduł GPS BT też Nokii + SmartComGPS. Telefon w trybie offline wytrzymuje mniej więcej do 12h normalnej pracy z odbiornikiem BT. Połączenie wszystkich elementów jest bardzo stabilne.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2013-08-30 08:38:30
Autor: cytawa
Smartfon i GPS na rowerze
Wojtas pisze:

[...]

Jeden sezon jezdzilem z Samsungiem, Trebbuddym i modulem GPS. Modul wytrzymywal 8 godzin. Telefon 2 razy dluzej. W sumie to gorzej niz smarfon. A i mozliwosci bez porownania mniejsze.

Jan Cytawa

Data: 2013-08-30 10:24:55
Autor: J.F
Smartfon i GPS na rowerze
Użytkownik "cytawa"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
Wojtas pisze:
[...]

Mam ja stary modulik na chipsecie Nemerix - nie jest to najwyzsza klasa, kiepski bym rzekl ... ale w instrukcji napisali ze wytrzymuje 33h ... i chyba faktycznie tyle wytrzymuje.
Nowy modul miales ? Moze bateria juz nie pierwszej swiezosci, bo oni starali sie wycisnac ze 12h.

Telefon 2 razy dluzej. W sumie to gorzej niz  smarfon.

Hm, 8h ze smartfona ... a jaki konkretnie ?
Te GPS mocno jednak zyluja baterie.

A i mozliwosci bez porownania mniejsze.

W jakim sensie mniejsze ?

J.

Data: 2013-08-30 13:01:12
Autor: cytawa
Smartfon i GPS na rowerze
  J.F pisze:

Nowy modul miales ? Moze bateria juz nie pierwszej swiezosci, bo oni
starali sie wycisnac ze 12h.

Nowy nie byl. Bateria byla swieza. Kolega mial jakis dataloger z bluetoothem i tez mu podobny czas wytrzymywal

Hm, 8h ze smartfona ... a jaki konkretnie ?
Te GPS mocno jednak zyluja baterie.

Mam HTC chyba A8181. Nie uzywam jako telefonu. Tylko Wifi i GPS.

A i mozliwosci bez porownania mniejsze.

W jakim sensie mniejsze ?

pod kazdym. To prawie podreczny komputer. Ma wielowatkowosc i to nawet z korzystania z GPS. Mam w nim wszelkie potrzebne mapy, przewodniki, ksiazki do czytania, filmiki i wielefajnych a pozytecznych aplikacji.
Bardzo mi sie w turystyce przydaja te wszystkie mozliwosci.
Tylko to zasilanie niestety jest problemem.

Jan Cytawa

Data: 2013-08-30 15:25:17
Autor: J.F
Smartfon i GPS na rowerze
 J.F pisze:
Nowy modul miales ? Moze bateria juz nie pierwszej swiezosci, bo oni
starali sie wycisnac ze 12h.

Nowy nie byl. Bateria byla swieza. Kolega mial jakis dataloger z bluetoothem i tez mu podobny czas wytrzymywal

Byc moze, ale to jakies strasznie kiepskie mieliscie :-)

Hm, 8h ze smartfona ... a jaki konkretnie ?
Te GPS mocno jednak zyluja baterie.
Mam HTC chyba A8181. Nie uzywam jako telefonu. Tylko Wifi i GPS.

Ok, ale nadal GPS sporo pradu ciagnie.
A jak jeszcze w terenie lacznosc przez GSM, to juz w ogole kosmiczny pobor :-)

A i mozliwosci bez porownania mniejsze.
W jakim sensie mniejsze ?
pod kazdym. To prawie podreczny komputer.

Ale kolega wczesniej pisal o Nokii E61.
To tez podreczny komputer.

[...]

No coz, mialem ja SE K550, nikt go smartfonem nie nazwie, a jednak java wieloprocesowa byla, trekbuddy chodzil razem z mp3, ksiazki mozna bylo czytac i sluchac, itp ..

Tak czy inaczej - zewnetrzny modul GPS to razem z telefonem juz dwie baterie, wiec powinny na dluzej starczyc.

J.

Data: 2013-09-02 08:27:06
Autor: cytawa
Smartfon i GPS na rowerze
  J.F pisze:

Byc moze, ale to jakies strasznie kiepskie mieliscie :-)

Byly jakie byly. To bylo dawno a technika idzie do przodu.

Ok, ale nadal GPS sporo pradu ciagnie.

O tym cala dyskusja.

Ale kolega wczesniej pisal o Nokii E61.
To tez podreczny komputer.

Bardzo mozliwe. Za slaby jestem w komorkach by po symbolu wiedziec co za jedno.

No coz, mialem ja SE K550, nikt go smartfonem nie nazwie, a jednak java
wieloprocesowa byla, trekbuddy chodzil razem z mp3, ksiazki mozna bylo
czytac i sluchac, itp ..

Moze i mozna. Jednak nie ma co porownywac javy do Androida. To nie ta klasa. A Trekbuddy to jednak w porownaniu z Androzicem namiastka. Poczulem moc posiadania i wygody obslugi w warunkach turystycznych smarfona. Wielkosc ekranu i dotykowosc tez ma znaczenie.

Tak czy inaczej - zewnetrzny modul GPS to razem z telefonem juz dwie
baterie, wiec powinny na dluzej starczyc.

Jesli chodzi o jeden dzien to tak ale po 2 dniach trzeba naladowac 2 baterie. W sumie na jedno wychodzi.

Jan Cytawa

Smartfon i GPS na rowerze