Smartfony czy Palmofony?

Data: 2010-11-01 06:34:57
Autor: zdumiony
Smartfony czy Palmofony?
Według Wikipedii palmofon ma ekran dotykowy i nie posiada klawiatury. A jak nazwać telefon zarówno z ekranem dotykowym jak i klawiaturą QWERTY (fzyczną lub ekranową) ?
Np. LG GW620,Google Nexus One,HTC Desire,HTC HD2,Motorola Milestone

Data: 2010-11-01 09:20:40
Autor: Jakub Danecki
Smartfony czy Palmofony?
zdumiony wrote:
[...]

Póki co rynek nie jest ustabilizowany, a więc sztywne i jasne
nazewnictwo nie powstało w żadnym języku. Jedyny istniejący podział to
telefony (zwykłe, proste) oraz PDA i PDA z funkcją telefonu, czasem
nazywany smartphone. Więc jak chcesz wskazać, że jest dotykowy (pamiętaj,
że są 2 rodzaje "dotyków" i/lub ma klawiaturę numeryczną lub pełną, to...
musisz to powiedzieć :) Ba, masz dodatkowy problem - czasem klawiatura
jest wysuwana, a czasem pod (obróconym o 90 stopni) ekranem. I robi się
mętlik :)
A wracając do twoich terminów:
Nazwa palmofon opiera się na nazwie firmy Palm i słowa oznaczającego
dłoń za razem. Czyli opisuje ona telefon mieszczący się w dłoni, czyli...
w zasadzie wszystko (mało jest teraz telefonów NIE mieszczących się w
dłoni).
Znowu smartphone sugeruje posiadanie przez urządzenia standardowego OS,
ale w zasadzie nie ma reguły i "smartfonem" nazywana jest avila :)

W sumie darowałbym sobie ustalanie precyzyjnego nazewnitwa w takich
sytuacji.

Jakub

Data: 2010-11-01 09:38:09
Autor: Waldek Godel
Smartfony czy Palmofony?
Dnia Mon, 1 Nov 2010 09:20:40 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

[...]

co najwyżej Palmofon.
Bo palmofon to już połączenie palmtop i telefon, zresztą wciąż dosyć
nieoficjalne. Pierwszym palmtopem był Apple Newton w styczniu 1992, firma
Palm dopiero wtedy była w dalekich planach, bo powstała pod koniec tego
roku. Urządzenie nazywało się Zoomer, a system Geoworks - jak widać nic
specjalnie związanego ze słowem Palm.
Jakieś 7-10 lat później można było już mówić o Palmtopie od firmy Palm i
palmtopie od każdej innej firmy.
Mniej więcej równo z firmą Palm był już w użyciu termin P/PC czyli
palm-size PC (pierwowzory późniejszych Pocketów i dzisiejszych smartphone)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-11-01 13:03:07
Autor: TGor
Smartfony czy Palmofony?
On 2010-11-01 06:34, zdumiony wrote:
[...]

Po co Ci ten podział potrzebny?
Rozróżniasz też pomiędzy "laptopem" a "notebookiem" (bo i takie zażarte dywagacje kiedyś były, co jako żywo imitujesz w ww poście)?

"Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
mam pleśń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

Data: 2010-11-01 20:32:35
Autor: J.F.
Smartfony czy Palmofony?
On Mon, 01 Nov 2010 13:03:07 +0100,  TGor wrote:
Po co Ci ten podział potrzebny?
Rozróżniasz też pomiędzy "laptopem" a "notebookiem" (bo i takie zażarte dywagacje kiedyś były, co jako żywo imitujesz w ww poście)?

laptop z definicji nie moze dmuchac goracym po j.... :)

J.

Data: 2010-11-01 20:27:29
Autor: Jakub Danecki
Smartfony czy Palmofony?
J.F. wrote:
laptop z definicji nie moze dmuchac goracym po j.... :)

Proponuję wprowadzić do nomenklatury jądrotop - komputer przenośny z
wywiewem z przodu w dół :)

Jakub

Data: 2010-11-02 13:40:55
Autor: grin
Smartfony czy Palmofony?

Użytkownik "Jakub Danecki" <jak_wytnijto@danecki.net> napisał w wiadomości news:ian7rg$g8q$1news.onet.pl...
J.F. wrote:
laptop z definicji nie moze dmuchac goracym po j.... :)

Proponuję wprowadzić do nomenklatury jądrotop - komputer przenośny z
wywiewem z przodu w dół :)

A co maja powiedzieć ci bez jaj? Np. kobiety:-)

Data: 2010-11-02 12:47:03
Autor: Jakub Danecki
Smartfony czy Palmofony?
grin wrote:
> Proponuję wprowadzić do nomenklatury jądrotop - komputer przenośny z
> wywiewem z przodu w dół :)
A co maja powiedzieć ci bez jaj? Np. kobiety:-)

To nie jest sprzęt dla wszystkich ;P

Smartfony czy Palmofony?