Smartphone Omna Roxy

Data: 2015-10-07 00:41:05
Autor: pkmail000
Smartphone Omna Roxy
Witam,
Moja zona posiada chinski smartphone Omna Roxy 4,5'' oparty na Androidzie. Telefon ma 8 GB pamieci na dane jednak w systemie sa widoczne 2 rodzaje pamieci: pamiec wewnetrzna 1 GB oraz pamiec telefonu o wielkosci 7 GB. Wszystkie aplikacje instaluja sie w pamieci wewnetrznej i po kilku miesiacach jest ona pelna, zdjecia i filmiki zapisywane sa w pamieci telefonu. W Ustawieniach nie da sie zmienic domyslnego miejsca zapisu na pamiec telefonu. Po podlaczeniu kablem USB do komputera widoczna jest cala dostepna pamiec 8 GB jako jeden dysk. W zwiazku z tym mam 2 pytania:
1) czy jest mozliwosc instalacji latki na Androida aby w systemie byla widoczna jedna pamiec o wielkosci 8 GB?
2) jaki program polecacie do fizycznego przenoszenia zainstalowanych aplikacji?

Mam nadzieje ze wyrazilem sie w sposob jasny i zrozumialy. Z gory dziekuje za przeczytanie i pomocne wskazowki. Pozdrawiam.

Piotrek

Data: 2015-10-07 11:22:14
Autor: Trybun
Smartphone Omna Roxy
W dniu 2015-10-07 o 09:41, pkmail000@gmail.com pisze:
[...]

Mam inny telefon, ale opcje ustawień powinny być takie same jak w telefonie żony. A wiec:
1/ Ustawienia-> pamięć-> preferowana lokalizacja instalacji.
2/Ustawienia ->aplikacje, i tu klikamy  na konkretny program i z menu kontekstowego wybieramy opcję - przenieś do innej lokalizacji.
3/ Klikamy na aparat foto i wybieramy ustawienia, następnie opcje "pamięć" i tu wybieramy lokalizację dla zrobionych fotek i nagrywanych filmików.

Data: 2015-10-07 13:13:14
Autor: radekp@konto.pl
Smartphone Omna Roxy
Wed, 7 Oct 2015 11:22:14 +0200, w
<5614e424$0$27518$65785112@news.neostrada.pl>, Trybun <ilih@jachu.ru>
napisał(-a):

> [...]

3/ Klikamy na aparat foto i wybieramy ustawienia, następnie opcje "pamięć" i tu wybieramy lokalizację dla zrobionych fotek i nagrywanych filmików.

Zapewne u autora to nie zadziała, dopóki nie włoży karty SD.
To pamięć telefonu u mnie zgłasza się jako Nośnik USB i nic tam nie
przeniesiesz.
Dopiero po włożeniu karty zadziała opcja ApptoSD.

Data: 2015-10-09 02:05:13
Autor: pkmail000
Smartphone Omna Roxy
Witam,
Dziekuje wszystkim za udzielone odpowiedzi. Smartphone w Ustawieniach systemu ma ustawiony domyslny zapis w pamieci telefou (obszar 7 GB) a nie w pamieci wewnetrznej (obszar 1 GB).

Niestety wszystkie aplikacje i aktualizacje automatycznie instaluja sie w pamieci wewnetrznej (1 GB). Aparat domyslnie zapisuje wszystkie zdjecia i filmy w pamieci telefonu

Czy istnieje program, ktory potrafi prawidlowo rozpoznac 2 rodzaje pamieci i przeniesc zainstalowane aplikacje? Probowalem znanego Appmgr3 ale nie widzial pamieci telefonu (7 GB).

Czy jedynym rozsadnym rozwiazaniem problemu jest dolozenie karty microSD? Z gory dziekuje za pomoc. Pozdrawiam.

Piotrek

Data: 2015-10-09 13:29:00
Autor: radekp@konto.pl
Smartphone Omna Roxy
Fri, 9 Oct 2015 02:05:13 -0700 (PDT), w
<f20218b3-aca6-43a9-ba8b-ec9a9a63172f@googlegroups.com>, pkmail000@gmail.com
napisał(-a):

Czy jedynym rozsadnym rozwiazaniem problemu jest dolozenie karty microSD? Z gory dziekuje za pomoc. Pozdrawiam.

Tak, to jedyne działające.

Są gdzieś na necie przeróbki softu, by pamięć USB widział jako kartę, ale nie
sądzę by warto było próbować z uwagi na ew. ryzyko utrupienia telefonu.

Kup kartę i zapomnij o problemie. Zdjęcia/filmy też będziesz mógł zapisywać
wówczas na karcie.

Data: 2015-10-18 09:19:20
Autor: Trybun
Smartphone Omna Roxy
W dniu 2015-10-07 o 13:13, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Widać w każdym urządzeniu jest inaczej. Np. są takie z większymi pamięciami wewnętrznymi w których producent dzieli ją na dwie partycje - "pamięć wewnętrzna" i 'karta sd". I jak najbardziej jest opcja " przenieś na wewnętrzną kartę sd", zainstalowanych programów. Zewnętrzna karta pamięci jest widoczna jako SDCard 2.

Data: 2015-10-18 09:35:59
Autor: Pszemol
Smartphone Omna Roxy
"Trybun" <ilih@jachu.ru> wrote in message news:562347f7$0$27507$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Po co producent tak robi? Jakie to ma korzyści dla niego lub dla usera?

Data: 2015-10-19 10:31:54
Autor: Trybun
Smartphone Omna Roxy
W dniu 2015-10-18 o 16:35, Pszemol pisze:
[...]

O to należałoby zapytać samego producenta.

Data: 2015-10-19 11:56:21
Autor: radekp@konto.pl
Smartphone Omna Roxy
Sun, 18 Oct 2015 09:35:59 -0500, w <n00akk$rbt$1@dont-email.me>, "Pszemol"
<Pszemol@PolBox.com> napisał(-a):

> [...]
> "przenieś na wewnętrzną kartę sd", zainstalowanych programów.

Po co producent tak robi? Jakie to ma korzyści dla niego lub dla usera?

Że można przenosić na taką partycję programy.

Data: 2015-10-19 07:46:34
Autor: Pszemol
Smartphone Omna Roxy
<radekp@konto.pl> wrote in message news:ugf92bpf4qfqk7jep285revpjk0lfontl54ax.com...
> [...]

Po co producent tak robi? Jakie to ma korzyści dla niego lub dla usera?

Że można przenosić na taką partycję programy.

Po co dzielić... o to chodziło w pytaniu.
Gdybyś nie dzielił nie musiałbyś nic przenosić.

Data: 2015-10-19 15:40:08
Autor: radekp@konto.pl
Smartphone Omna Roxy
Mon, 19 Oct 2015 07:46:34 -0500, w <n02ok4$nvq$1@dont-email.me>, "Pszemol"
> [...]

> Że można przenosić na taką partycję programy.

Po co dzielić... o to chodziło w pytaniu.
Gdybyś nie dzielił nie musiałbyś nic przenosić.

Ponieważ pamięć wewnętrzna nie jest z gumy.

Data: 2015-10-19 16:32:12
Autor: Pszemol
Smartphone Omna Roxy
<radekp@konto.pl> wrote in message news:als92b9b4buiqbha25652s5ac1b6dbm5sc4ax.com...
> [...]

Po co dzielić... o to chodziło w pytaniu.
Gdybyś nie dzielił nie musiałbyś nic przenosić.

Ponieważ pamięć wewnętrzna nie jest z gumy.

Obie są wewnętrzne. Nie doczytałeś czegoś chyba... Popatrz:
"są takie z większymi pamięciami *wewnętrznymi*
w których producent dzieli ją na dwie partycje"
Pytam się więc po co dzielić WEWNĘTRZNĄ PAMIĘĆ
na dwie partycje. Łatwiej i prościej używać większą
pamięć w jednym bloku: zamiast defragmentować
wolne miejsce na dwa mniejsze kawałki tu i tam
wolę mieć jeden większy wolny kawałek - Ty nie?

Data: 2015-10-20 11:05:37
Autor: radekp@konto.pl
Smartphone Omna Roxy
Mon, 19 Oct 2015 16:32:12 -0500, w <n03ncu$qes$1@dont-email.me>, "Pszemol"
> [...]

pamięć w jednym bloku: zamiast defragmentować
wolne miejsce na dwa mniejsze kawałki tu i tam
wolę mieć jeden większy wolny kawałek - Ty nie?

1. Pamięć wewn. jest na aplikacje, pamięć telefonu (czy nośnik USB -- zależy
jak nazwać) na dane. Po podłączeniu do komputera widzisz tylko tą drugą pamięć,
do wewnętrznej nie masz dostępu.

2. Po to, aby drożej sprzedawać wersje z większą ilością pamięci wewn.

Data: 2015-10-20 06:59:00
Autor: Pszemol
Smartphone Omna Roxy
<radekp@konto.pl> wrote in message news:oq0c2b13jm1saeo9a8eeaqjstos16rr6dr4ax.com...
> [...]

Obie są wewnętrzne. Nie doczytałeś czegoś chyba... Popatrz:

"pamiec wewnetrzna 1 GB oraz pamiec telefonu o wielkosci 7 GB"

Bo pamięć wewnętrzna nie jest pamięcią telefonu?

Acha :-)

Data: 2015-10-20 15:03:07
Autor: radekp@konto.pl
Smartphone Omna Roxy
Tue, 20 Oct 2015 06:59:00 -0500, w <n05a65$gp8$1@dont-email.me>, "Pszemol"
> [...]

> do wewnętrznej nie masz dostępu.
>
> 2. Po to, aby drożej sprzedawać wersje z większą ilością pamięci wewn.

Pkt 2 to raczej odpowiedź na ew. pytanie "dlaczego jeden telefon ma 512MB, a
drugi 2GB wewnętrznej".

Pkt 1 to odpowiedź na pytanie dlaczego pamięć jest dzielona.

Smartphone Omna Roxy