Smary , smary , smarowidła ?

Data: 2010-09-23 18:17:04
Autor: Norbert
Smary , smary , smarowidła ?
Jaki smar możecie polecić do łańcucha?
Wymagania : napęd maksymalnie cicho ma chodzić i nie zbierać zbytnio piachu.
Kolega polecił mi w sprayu brunoxa:
http://allegro.pl/brunox-bike-fit-100ml-do-konserwacji-rowerow-i1194078822.html
Rower nowy działał bardzo cicho , pomy¶lałem że dam łańcuchowi troszke brunoxa i to był chyba bł±d.
Zaraz po spryskaniu łańcucha zaczęło dzwonić, skrzypieć itd.
Zaznaczam że na łańcuchu i napędzie nie było piasku bo chwilke wcze¶niej czy¶ciłem rower po dniu używania.
Prosze wskażcie mi co¶ naprawde dobrego , najchętniej na alledrogo.

I kolejna sprawa, czyszcz±c opony naszło mnie by je spryskać takim sprayem jakiego się używa do opon samochodowych zeby opona lepiej wygl±dała i przy okazji s± w tym jakie¶ ¶rodki dobrze wpływaj±ce na gume. I niestety prysneło mi się na obręcz i hamulec przestał łapać tak dobrze jak łapał. Czym to oczy¶cić. Przemyłem benzyn± lakow± bo to miałem pod ręk± ale efekt nie jest jeszcze zadowalaj±cy. Zostawić jak jest i się samo wytrze podczas jazdy czy czym¶ to czy¶cić jeszcze?
Pozdrawiam.

Data: 2010-09-23 09:23:58
Autor: Michał Kie¶
Smary , smary , smarowidła ?
do lubrykacji łańcucha polecam produkty rohloffa, a co do
zatłuszczonego hamulca to inni będ± mieli lepsze rozeznanie, bo sam
jestem użytkownikiem tarcz od tygodnia, ale wykładziny się podobno
wypieka (choc producenci zalecaj± wymianę), a tarcze najzwyczajniej
odtłu¶ć.

Data: 2010-09-23 22:04:14
Autor: Mario
Smary , smary , smarowidła ?
ale wykładziny się podobno wypieka

a dywany? ;-)

pzdr

Data: 2010-09-23 10:37:48
Autor: Rowerex
Smary , smary , smarowidła ?
On 23 Wrz, 17:17, Norbert <nork...@MALPAgmail.com> wrote:
Jaki smar możecie polecić do łańcucha?

Valvoline High Pressure +PTFE - spray 500ml, na allegro 32zł z
dostaw±. Reszta smarów w porównaniu z tym, to marne popłuczyny.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-09-23 18:24:33
Autor: piecia aka dracorp
Smary , smary , smarowidła ?
Dnia Thu, 23 Sep 2010 10:37:48 -0700, Rowerex napisał(a):

Valvoline High Pressure +PTFE - spray 500ml, na allegro 32zł z dostaw±.
Reszta smarów w porównaniu z tym, to marne popłuczyny.

A ja odradzam to. Kupiłem kiedy¶, popsikałem i dopiero zaczęło zbierać syf. Najlepiej jednak się bawić olejem.
Łańcuch nie będzie zbierał syfu jak go mocno nie natłu¶cisz. Ale pomimo tego Rohlof pomimo że daje cich± pracę to "wyłazi na zewn±trz" i zbiera syf.
Kumpel co¶ kupił z kolekcji FinshLine, jaka¶ złota etykieta. Fakt że musiał smarować bardzo często ale nie syfiło mu łańcucha. Co do pracy, to chyba cicho chodził bo nic nie słyszałem. --
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-23 12:02:11
Autor: Rowerex
Smary , smary , smarowidła ?
On 23 Wrz, 19:24, piecia aka dracorp <imie.nazwi...@wp.eu> wrote:
> [...]

> Reszta smarów w porównaniu z tym, to marne popłuczyny.

A ja odradzam to. Kupiłem kiedy¶, popsikałem i dopiero zaczęło zbierać

Je¶li popsikałe¶ cały łańcuch, to zbierał brud jak każdy inny smar.
Cały sekret polega na odpowiednim dozowaniu, co w przypadku sprayu
jest trudne, ale nie niemożliwe. Psiknięcia maj± być minimalne - to
jest smar, a nie dezodorant, ma smarować wnętrze i nie wyłazić na
wierzch.

Używałem różnych smarów, zielonego FL, czerwonego FL, szarego FL,
jakiego¶ Pedrosa itp. Przy tym samym minimalno-optymalnym dozowaniu
Valvoline bije na głowę wszystkie wymienione pod każdym względem.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-09-23 22:21:41
Autor: szufla
Smary , smary , smarowidła ?
Po smarze czy oleju, rowniez w sprayu zawsze bedzie sie zbieral syf. To jest kwestia warunkow zew. na szosie mniej, w piachu wiadomo. To o czym piszecie to sa odczucia subiektywne. Nie wydaje mi sie, zeby byla az taka roznica miedzy tymi preparatami. Moze te na teflonie troche dluzej sie utrzymuja. Jednak lepiej nie dac sie zwariowac bo naklad pracy i srodki smarne przekrocza wartosc nowego lancucha :) Jak juz slysze lancuch to pryskam gdzie sie da, potem go owijam szmata i krece korba, az bedzie z zew. w miare suchy i jechane :)

sz.

Data: 2010-09-23 22:38:13
Autor: Norbert
Smary , smary , smarowidła ?
Słyszałem co¶ o smarach stałych czy suchych... nie pamiętam.
W każdym razie obiło się o uszy że daj± cich± prace i nie ima się ich piach i syf. Może kto¶ co¶ wie w temacie?

Data: 2010-09-24 16:10:14
Autor: MichałG
Smary , smary , smarowidła ?
W dniu 2010-09-23 21:02, Rowerex pisze:
On 23 Wrz, 19:24, piecia aka dracorp<imie.nazwi...@wp.eu>  wrote:
Dnia Thu, 23 Sep 2010 10:37:48 -0700, Rowerex napisał(a):

Valvoline High Pressure +PTFE - spray 500ml, na allegro 32zł z dostawą.
Reszta smarów w porównaniu z tym, to marne popłuczyny.

A ja odradzam to. Kupiłem kiedyś, popsikałem i dopiero zaczęło zbierać
syf.

Jeśli popsikałeś cały łańcuch, to zbierał brud jak każdy inny smar.
Cały sekret polega na odpowiednim dozowaniu, co w przypadku sprayu
jest trudne, ale nie niemożliwe. Psiknięcia mają być minimalne - to
jest smar, a nie dezodorant, ma smarować wnętrze i nie wyłazić na
wierzch.

Używałem różnych smarów, zielonego FL, czerwonego FL, szarego FL,
jakiegoĹ› Pedrosa itp. Przy tym samym minimalno-optymalnym dozowaniu
Valvoline bije na głowę wszystkie wymienione pod każdym względem.

Bija jak bije.. ale po prostu dziaĹ‚a. Jednak, jak pisali poprzednicy, jest niezwykle skuteczny w zbieraniu syfu (bez porĂłwnania bardziej niĹĽ np. czerwony finiszlajn). Zapewne nie przeszkadza to w niczym Ĺ‚aĹ„cuchowi a pewnie pomaga ale wzgledy estetyczne i Ĺ‚atwość czyszczenia cierpiÄ… bardzo...  W dodatku 'ten syf' jest wyraĹşnie odporny na sciere i bez jakiegoĹ› rozpuszczalnika czy detergenta - nie do ruszenia.
Kupiłem na wiosne duże opakowanie Valvoline High Pressure +PTFE
i zostanie pewnie na nast. 20 lat do smarowania wszyskiego co skrzypi a nie kurzy sie ... ;)

Michał

Data: 2010-09-23 22:35:09
Autor: Norbert
Smary , smary , smarowidła ?
Rowerex napisał(a):

Valvoline High Pressure +PTFE - spray 500ml, na allegro 32zł z
dostaw±. Reszta smarów w porównaniu z tym, to marne popłuczyny.

Podrzuć link jak możesz bo ja znalazlem tylko za 19zl i nie wiem czy to to samo co miałe¶ na my¶li.

Data: 2010-09-23 22:51:00
Autor: Norbert
Smary , smary , smarowidła ?
Data: 2010-09-24 08:21:17
Autor: Rowerex
Smary , smary , smarowidła ?
On 23 Wrz, 21:51, Norbert <nork...@MALPAgmail.com> wrote:
Czym się różni± te dwa specyfiki poza cen± bo i na jednym widze łańcuch
i na drugim.http://allegro.pl/valvoline-smar-high-pressure-lubricant-lodz-i123925...http://allegro.pl/valvoline-syntetyczny-smar-do-lancuchow-400ml-i1229...

Na pewno składem ;-) Pierwszy to ten o którym pisałem. Drugiego nie
znam.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-09-24 08:16:27
Autor: Rowerex
Smary , smary , smarowidła ?
On 23 Wrz, 21:35, Norbert <nork...@MALPAgmail.com> wrote:
Rowerex napisał(a):

> [...]
> dostaw±. Reszta smarów w porównaniu z tym, to marne popłuczyny.

Podrzuć link jak możesz bo ja znalazlem tylko za 19zl i nie wiem czy to

To samo, cena na allegro to 19zł bez wysyłki, z wysyłk± 32zł.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-09-23 18:21:02
Autor: Jan Srzednicki
Smary , smary , smarowidła ?
On 2010-09-23, Norbert wrote:
[...]
Rower nowy działał bardzo cicho , pomyślałem że dam łańcuchowi troszke brunoxa i to był chyba błąd.
Zaraz po spryskaniu łańcucha zaczęło dzwonić, skrzypieć itd.
Zaznaczam że na łańcuchu i napędzie nie było piasku bo chwilke wcześniej czyściłem rower po dniu używania.
Prosze wskażcie mi coś naprawde dobrego , najchętniej na alledrogo.

Rohloff. :)

I kolejna sprawa, czyszcząc opony naszło mnie by je spryskać takim sprayem jakiego się używa do opon samochodowych zeby opona lepiej wyglądała i przy okazji są w tym jakieś środki dobrze wpływające na gume. I niestety prysneło mi się na obręcz i hamulec przestał łapać tak dobrze jak łapał. Czym to oczyścić. Przemyłem benzyną lakową bo to miałem pod ręką ale efekt nie jest jeszcze zadowalający. Zostawić jak jest i się samo wytrze podczas jazdy czy czymś to czyścić jeszcze?

Możesz kupić za paręnaście złotych w sklepie samochodowym spray do
czyszczenia tarcz hamulcowych, działa bardzo dobrze. Ale też zwykła
benzyna ekstrakcyjna powinna dać radę, tylko nie jest tak wygodna w
użyciu, jak wspomniany spray. No i dobrze wyczyść też klocki. :)

Data: 2010-09-23 22:44:58
Autor: Norbert
Smary , smary , smarowidła ?
Jan Srzednicki napisał(a):

[...]

Obręcze oczyściłem benzyną lakową, nie wiem czym sie rozni od ekstrakcyjnej ale chyba sie udalo bo jak przeschły to nie są już śliskie.
Klocki przetre bez zdejmowania, rozepne V-ki i szmatkÄ… pucu pucu.

Data: 2010-09-23 23:35:24
Autor: Coaster
Smary , smary , smarowidła ?
Norbert wrote:
Jan Srzednicki napisał(a):

[...]

Benzyna lakowa nie nadaje sie do odtluszczania bo sama jest 'tlusta'. Do odtluszczania uzywaj ekstrakcyjnej.

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2010-09-23 17:25:20
Autor: ArteQ
Smary , smary , smarowidła ?
Benzyna lakowa nie nadaje sie do odtluszczania bo sama jest 'tlusta'. Do
odtluszczania uzywaj ekstrakcyjnej.

W ogóle pomysł odtłuszczania czego¶ tłust± benzyn± jest do kitu.
Albo zwykły detergent, albo najlepiej alkohol izopropylowy - kosztuje
niewiele, a przydaje się też przy innych okazjach (chociaż do picia
nie bardzo ;-)

--
ArteQ

Data: 2010-09-24 02:40:51
Autor: Norbert
Smary , smary , smarowidła ?
ArteQ napisał(a):

[...]

No i juz mam mętlik. Zaraz się wkurze , wezmę żony perfumy w ktorych jest przecież alkohol i nimi pod odłon± nocy umyje klocki i obręcze :-P

Data: 2010-09-24 02:53:47
Autor: Norbert
Smary , smary , smarowidła ?
ArteQ napisał(a):

[...]

jest przecież alkohol i nimi pod osłon± nocy umyje klocki i obręcze :-P

Data: 2010-09-24 14:54:38
Autor: Coaster
Smary , smary , smarowidła ?
On 9/24/10 2:25 AM, ArteQ wrote:
[...]

Ekstrakcyjna nie jest tlusta, nadaje sie jak najbardziej.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-09-23 23:41:37
Autor: Norbert
Smary , smary , smarowidła ?
Coaster napisał(a):

Benzyna lakowa nie nadaje sie do odtluszczania bo sama jest 'tlusta'. Do odtluszczania uzywaj ekstrakcyjnej.

No to musze zakupić bo nie posiadam.
Domyślam się , że zwykłą benzyna z kanistra też się nie nada?

Data: 2010-09-24 00:26:39
Autor: mt
Smary , smary , smarowidła ?
Norbert pisze:

No to musze zakupić bo nie posiadam.
Domyślam się , że zwykłą benzyna z kanistra też się nie nada?

A zwykłą wodą z płynem do mycia naczyń próbowałeś?

--
marcin

Data: 2010-09-24 02:36:56
Autor: Norbert
Smary , smary , smarowidła ?
mt napisał(a):
Norbert pisze:

No to musze zakupić bo nie posiadam.
Domyślam się , że zwykłą benzyna z kanistra też się nie nada?

A zwykłą wodą z płynem do mycia naczyń próbowałeś?

Z doświadczenia "samochodowego" powiem Ci ze nawet się nie skusiłem bo ten specyfik nabłyszczający do opon nie schodzi do końca nawet po aktywnej pianie i myjce ciśnieniowej :-(

Data: 2010-09-24 14:57:04
Autor: Coaster
Smary , smary , smarowidła ?
On 9/24/10 2:36 AM, Norbert wrote:
mt napisał(a):
Norbert pisze:

[...]

A na specyfiku nie bylo napisane: "Do not use on bicycle tires"? ;-)
Kiedys mialem taki i opisane bylo jak pieknie zwieksza ryzyko poslizgu roweru przy skladaniu sie w zakrecie.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-09-24 16:13:07
Autor: Norbert
Smary , smary , smarowidła ?
Coaster napisał(a):

A na specyfiku nie bylo napisane: "Do not use on bicycle tires"? ;-)
Kiedys mialem taki i opisane bylo jak pieknie zwieksza ryzyko poslizgu roweru przy skladaniu sie w zakrecie.

Nie w tym rzecz, napisane nie było , ja wiedzialem że nie wolno , po prostu zakręciłem kołem i popsikałem opone , omsknął sięrower i poszło na obręcz :-(

Data: 2010-09-23 18:37:14
Autor: solar
Smary , smary , smarowidła ?
W dniu 2010-09-23 18:17, Norbert pisze:

Prosze wskażcie mi co¶ naprawde dobrego , najchętniej na alledrogo.

Z tego, co przetestowałem, najlepszy był Penzzoil Z1. Ale nie do kupienia. Więc teraz Rohlhoff.

[...]

To już przerost ambicji nad zdrowym rozs±dkiem. :)
Spróbuj namoczyć w bezynie, a potem wypal w ogniu. Naprawdę.
Potem ciut przeszlifować papierem ¶ciernym. Ale nawet to nie zawsze pomaga.

"Dziewczynki powstaj± z uszkodzonego nasienia lub też w następstwie wilgotnych wiatrów."
                           ¶w. Tomasz z Akwinu

Data: 2010-09-23 23:18:50
Autor: Coaster
Smary , smary , smarowidła ?
solar wrote:

Spróbuj namoczyć w bezynie, a potem wypal w ogniu. [...]

Obrecz w ogniu? Jak w cyrku? ;-)

Data: 2010-09-24 07:19:31
Autor: solar
Smary , smary , smarowidła ?
W dniu 2010-09-23 23:18, Coaster pisze:

Obrecz w ogniu? Jak w cyrku? ;-)

A bo to qrna V s±? :)

"Ani Marks, ani Engels czy Lenin nie odci±gn± ludzi od ko¶cioła - sam proboszcz to zrobi."
                                     ks. J. Tischner

Data: 2010-09-24 02:34:38
Autor: Michał Kie¶
Smary , smary , smarowidła ?
On 24 Wrz, 07:19, solar <sola...@opBEZTEGO.pl> wrote:
W dniu 2010-09-23 23:18, Coaster pisze:

> Obrecz w ogniu? Jak w cyrku? ;-)

A bo to qrna V s±? :)

No w sumie to wychodzi na to, ze v-ki, mowa o obreczach i klockach :)
czyli odtluscic obrecz benzyna np. ekstrakcyjna, a klocki wystarczy
umyc w wodzie z plynem do naczyn.

Data: 2010-09-24 14:59:10
Autor: Coaster
Smary , smary , smarowidła ?
On 9/24/10 7:19 AM, solar wrote:
W dniu 2010-09-23 23:18, Coaster pisze:

Obrecz w ogniu? Jak w cyrku? ;-)

A bo to qrna V s±? :)

A wczytaj sie w posta - sa. :-P

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-09-23 18:46:30
Autor: szufla
Smary , smary , smarowidła ?
Przeciez to jest zwykly penetrant typu WD40. Kup sobie jakis smar do lancuchow typu:
http://allegro.pl/valvoline-syntetyczny-smar-do-lancuchow-400ml-i1229996222.html
http://allegro.pl/testowany-smar-do-lancuchow-przeczytaj-test-i1225185350.html
Takich srodkow jest setki,  ktory zastosujesz to rzecz gustu. Potem dobrze wytrzyj z zewnatrz szmata i wsio.

sz.

Data: 2010-09-23 23:14:39
Autor: Yogi\(n\)
Smary , smary , smarowidła ?
Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:i7fupq$dri$1mx1.internetia.pl...
Jaki smar możecie polecić do łańcucha?

Ja używam zefala i pedrosa, wcze¶niej finishline. W zasadzie nie ma różnicy pomiędzy nimi, to znaczy smaruj± porównywalnie, przy czym pedros zbiera najmniej syfu po jeĽdzie po piachu. Ale sekretem jest takie smarowanie, żeby rzeczywi¶cie posmarować ogniwa, a nie cały łańcuch, co nie jest trudne, wymaga tylko trochę cierpliwo¶ci.

Norbert,  a może pokażesz jakie¶ zdjęcie tego noweego cuda, skoro nawet opony mu poczerniłe¶?

--
Yogi(n)
http://www.cartoonstock.com/directory/l/lemming.asp

Data: 2010-09-23 23:39:03
Autor: Norbert
Smary , smary , smarowidła ?
Yogi(n) napisał(a):

Norbert,  a może pokażesz jakie¶ zdjęcie tego noweego cuda, skoro nawet opony mu poczerniłe¶?

Hmmm... wła¶nie mi u¶wiadomiłe¶, że nie zrobiłem jeszcze fotek tak strikte roweru. Mam pare ale mało na nich widać. Się obiecuje poprawić i jutro pstryknę co¶ w plenerze.
Tak ogólnie to jest to hexagon V3 tyle że troszeczke z własn± inwencj± bo domontowane o¶wietlenie, amortyzowana sztyca podsiodłowa, regulowany mostek, rogi itd...
Dzi¶ nawet chciałem pstrykn±ć ale jak się zatrzymałem zobaczyłem że córcia zasnęła w foteliku więc darowałem sobie z obawy by rower nie przewrócił się z mał± w foteliku podczas robienia fotki.
Jutro się pochwale :-)

Data: 2010-09-24 10:26:55
Autor: ikov
Smary , smary , smarowidła ?
Aż się zdziwiłem, że chyba nikt nie polecił vexola :)
Ja używam z tej samej butelki od ponad 4 lat po rozcieńczeniu benzyn± ekstrakcyjn±. Leje się do ¶rodka łańcucha (z buteleczki po jakim¶ FL który dużo lepszy nie był, a kosztował więcej niż niż litr vexolu). Potem łańcuch do sucha szmatk± (kilka razy pokręcić, zetrzeć co wylazło - i tak kilka razy). Benzyna odparuje i w ¶rodku mamy czysty smar do łańcucha za ułamek ceny firmówek, a z zewn±trz suchy... chociaż nieprzekonanych nie przekonam i tak :)

Data: 2010-09-24 11:04:18
Autor: Fabian
Smary , smary , smarowidła ?
W dniu 24.09.2010 10:26, ikov pisze:
Aż się zdziwiłem, że chyba nikt nie polecił vexola :)
Ja używam z tej samej butelki od ponad 4 lat po rozcieńczeniu benzyn±
ekstrakcyjn±. Leje się do ¶rodka łańcucha (z buteleczki po jakim¶ FL

To pochwal się jeszcze w jakich proporcjach rozcieńczasz. Chociaż
orientacyjnie.

Fabian.

Data: 2010-09-24 16:17:16
Autor: MichałG
Smary , smary , smarowidła ?
W dniu 2010-09-24 11:04, Fabian pisze:
W dniu 24.09.2010 10:26, ikov pisze:
Aż się zdziwiłem, że chyba nikt nie polecił vexola :)
Ja używam z tej samej butelki od ponad 4 lat po rozcieńczeniu benzyną
ekstrakcyjną. Leje się do środka łańcucha (z buteleczki po jakimś FL

To pochwal się jeszcze w jakich proporcjach rozcieńczasz. Chociaż
orientacyjnie.

ma być wyraźnie rzadki, prawie jak nafta. (Vexol + benzyna - ja używałem extrakcyjnej), wyparowuje prawie bezsladowo, pozostaje olej).
Działa całkiem fajnie. Rozcienczenie umożliwia penetracje roztworui dokładne wytarcie łancucha. Starcza tak jak finiszlajn na 100-200 km po suchym (asfalt).
michał

Data: 2010-09-24 19:28:29
Autor: Fabian
Smary , smary , smarowidła ?
W dniu 24.09.2010 16:17, MichałG pisze:
[...]

Dzięki. Sprawdzę jak u mnie się sprawdzi patent.

Fabian.

Data: 2010-09-25 07:31:17
Autor: Jane
Smary , smary , smarowidła ?
Dnia Thu, 23 Sep 2010 18:17:04 +0200, Norbert napisał(a):

Jaki smar możecie polecić do łańcucha?
Wymagania : napęd maksymalnie cicho ma chodzić i nie zbierać zbytnio piachu.
Kolega polecił mi w sprayu brunoxa:

Motul Offroad do motocykli enduro. Do nabycia w salonach
sprzedaj±cych motory, albo typu InterCars.
Pzdr

J.

Smary , smary , smarowidła ?