Smieci po nowemu cd

Data: 2013-08-01 18:57:18
Autor: witek
Smieci po nowemu cd

Troche tu dyskutowalismy o sortowaniu smieci.

No i co.
No i mamy to o czym mowilem.
Piesze patrole śmietnikowe za milion złotych.

Budzik: hau hau.

"Komendant wrocławskiej straży miejskiej zwrócił się do władz miasta z wnioskiem o 30 dodatkowych etatów dla Referatu Ochrony Środowiska. Nowi pracownicy mają się zająć kontrolą segregacji śmieci. Będą sprawdzać, czy wrocławianie, którzy zadeklarowali sortowanie odpadów, rzeczywiście to robią i czy robią to prawidłowo"

Cały tekst: http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35771,14372930,Kontrola_segregacji_smieci_dopiero_od_przyszlego_roku_.html

Data: 2013-08-01 18:00:45
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
Osobnik posiadający mail witek7205@gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Chetnie odszczekam ale: przeciez cały czas zgadzalem sie z waszymi doniesieniami, ze w tym wrocławiu coś waszą władze popieprzyło...

Hau, hau :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

Data: 2013-08-01 21:37:29
Autor: witek
Smieci po nowemu cd
On 8/1/2013 8:00 PM, Budzik wrote:
[...]

u ciebie tez to bedzie tylko troche pozniej.
albo jak obecnej wladzi odbije, ale jak sie przy okazji wyborow zmieni.

Data: 2013-08-01 20:25:56
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Byc moze.
Na razie słyszałem jakies pomysły o workach z kodami kreskowymi które identyfikowałyby smieci.
Ale słyszałem pół uchem wiec nie umiem ocenic realnosci pomysłu.

--
Pozdrawia... Budzik
"Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

Data: 2013-08-01 23:04:04
Autor: Zbynek Ltd.
Smieci po nowemu cd
Budzik napisał(a) :
[...]

Pomysł z tu i teraz, nie z przyszłości. Niektóre gminy rozdają worki   z numerami seryjnymi. Gdzieś o tym słyszałem, że gdzieś w Polsce. A tu mi kolega dodatkowo powiedział, że u niego w Pucku tak jest. To koło Gdyni. Czyli co najmniej 2 gminy.

    Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

Data: 2013-08-02 06:26:12
Autor: sqlwiel
Smieci po nowemu cd
W dniu 2013-08-01 22:25, Budzik pisze:

Byc moze.
Na razie słyszałem jakies pomysły o workach z kodami kreskowymi które
identyfikowałyby smieci.
Ale słyszałem pół uchem wiec nie umiem ocenic realnosci pomysłu.

Kapitalny pomysł!
Wszak po zawartości worka śmieci można bardzo dużo wywnioskować o ich wytwórcy. Było o tym w paru filmach hamerykańckich. Ile pije, kiedy żona ma okres, czy nie bzyka sąsiadki, co czyta, gdzie ma konta, czy zdrowo je, na co choruje...
Tylko czekać, aż muszle klozetowe też będą zgrabnie i automatycznie pakowały gówienko w worek z kodem paskowym. Nie śmiejcie się. Ja już tego pewno nie dożyję, ale Wy macie szansę.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-02 11:00:42
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
Osobnik posiadający mail @googlepoczta.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Dokładnie takie argumenty pojawiły sie w dyskusji.
Ale tak jak pisałem, nie wiem czy to tylko pomysł czy coś wiecej.
Teoretycznie obecnie tez można przeglądnąć twoje smieci, prawda?
Zwłaszcza, jak mieszkasz w miejscu, gdzie masz wydzielony własny smietnik.

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

Data: 2013-08-02 13:51:52
Autor: sqlwiel
Smieci po nowemu cd
W dniu 2013-08-02 13:00, Budzik pisze:

[...]

Ja akurat w bloku. Ale znajomym mieszkającym w domkach, gdzie dostęp do kubła był od wnętrza i od zewnątrz posesji zawsze radziłem: "patrz co wyrzucasz, kup sobie shredder albo papiery spalaj, a śmieci naprawdę wrażliwe weź do auta i wyrzuć gdzieś po drodze, np. na stacji benzynowej".

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-02 13:57:42
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
Osobnik posiadający mail @googlepoczta.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Kapitalny pomysł!
Wszak po zawartości worka śmieci można bardzo dużo wywnioskować o
ich wytwórcy. [ciach]

[...]
Sam widzisz.
ale fakt jest faktem, ze zwłaszcza niszczenie dokumentów warto przeprowadzic staranniej.

Ale skoro nawet instytucje czasami o tym nie pomyślą...
 --
Pozdrawia... Budzik
"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

Data: 2013-08-02 11:13:56
Autor: marsel
Smieci po nowemu cd
W dniu 02.08.2013 06:26, sqlwiel pisze:
[...]

Akurat coś dla GIODO.
:D

Data: 2013-08-01 22:22:50
Autor: z
Smieci po nowemu cd
W dniu 2013-08-01 20:00, Budzik pisze:
[...]

I w Lublinie i w Lublinie
Wpisuje miasta...

A i jeszcze mamy teraz swobodne stowarzyszenie prokuratorów zamiast PROKURATURY.
Pozornie bez związku ale to takie samo zdziadzienie i psucie tego co działało dobrze.
Tak z mojego punktu widzenia działało dobrze, segregowano i nie wyrzucano do lasu. Teraz się zmieniło. Jest gorszy odbiór i dwa razy drożej.
Wiem... to jest tylko nieliczny wyjątek potwierdzający regułę o genialności, wszechmądrości i co tam jeszcze wadzy lu... :-)
Przedsiębiorczy przedsiębiorcy pod rządami liberałów muszą zamykać zakłady segregacji bo wadza w ramach "oszczędności" kazała sortowanie robić maluczkim. Genialne w swojej prostocie:-)

Tak z ciekawości. Czy w tej "mądrej" ustawie jest też uregulowana kwestia zsypów? Nie do pomyślenia żeby w XXI wieku taki staroświecki, antyekologiczny, wynalazek funkcjonował. ;-)

Data: 2013-08-02 00:13:55
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
On Thu, 1 Aug 2013, z wrote:

Tak z ciekawości. Czy w tej "mądrej" ustawie jest też uregulowana
kwestia zsypów?

  Nie wnikałem, ale pewnie "przez interpretację" są zabronione
w budynkach w których zadeklarowano zbiórkę selektywną.
  O ile wiem, rzeczywiście zsypy były tu i ówdzie fizycznie
zaspawywane.

Nie do pomyślenia żeby w XXI wieku taki staroświecki, antyekologiczny, wynalazek funkcjonował. ;-)

  A bo to działa mniej więcej tak: żarówka to antyekologia
i w ogóle. Ale dodatkowa runda 80kG wcale niegrubego
człowieka w ubraniu windą przez kilka pięter widocznie
nie ma znaczenia. Fakt, ze na niewiele świecenia tej
żarówki starczy, a entuzjaści zaraz wytłumaczą, że można
jeździć na "ekologicznym" prądzie ;)
  W bonusie jest parę dodatkowych minut spędzonych na
zewnątrz mieszkania, rośnie szansa poznania sąsiadów
i tak dalej, same plusy ;>
  Wersja optymistyczna zakłada pewnie optymalizację, znaczy
że weźmie te śmieci "po drodze", najlepiej jak będzie
w najlepszym stroju wybierał się imprezę ;>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-01 19:46:33
Autor: Helios
Smieci po nowemu cd

[...]

ale podawali w tefałenie jakis przykład gdzieś ogrodzono smietniki, wydzielono miejsce i zatrudniono na 2 godziny dziennie pracownika który otwiera "śmietnik" i w jego obecności ludzie wyrzucają, podobno wszyscy są zadowoleni

ja stwierdziłem że to BARDZO DOBRY POMYSŁ, zniknie podrzucanie śmieci, każdy będzie musiał sortować, powstaną miejsca pracy, zamiast kase wyrzucać nie wiadomo na co

skoro do sklepu idziemy w okreslonych godzinach (gdy jest czynny) kupować te śmieci, tam też jesteśmy kontrolowani to analogicznie powinny wyglądać śmietniki (no moze klima zbedna:)

Data: 2013-08-01 19:52:54
Autor: sqlwiel
Smieci po nowemu cd
W dniu 2013-08-01 19:46, Helios pisze:

ja stwierdziłem że to BARDZO DOBRY POMYSŁ, zniknie podrzucanie śmieci,
każdy będzie musiał sortować, powstaną miejsca pracy, zamiast kase
wyrzucać nie wiadomo na co

Przyjmij może do wiadomości, że to nie "miejsca pracy" są dobrodziejstwem, ale powstałe w wyniku czyjejś pracy dobra. W tym przypadku nic nie powstaje. To czarna dziura.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-01 21:09:08
Autor: Andrzej Lawa
Smieci po nowemu cd
W dniu 01.08.2013 19:52, sqlwiel pisze:

Przyjmij może do wiadomości, że to nie "miejsca pracy" są
dobrodziejstwem, ale powstałe w wyniku czyjejś pracy dobra. W tym
przypadku nic nie powstaje. To czarna dziura.

Powstają porządnie posortowane, czyli lepiej nadające się do przetworzenia, odpadki.

Wg twojej "logiki" zbędne są zawody takie jak: sędzia, policjant, żołnierz... itede itepe

PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

Data: 2013-08-01 21:17:44
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Smieci po nowemu cd
W dniu 01.08.2013 21:09, Andrzej Lawa pisze:
Powstają porządnie posortowane, czyli lepiej nadające się do
przetworzenia, odpadki.

Ostatnio usłyszałem, że w Warszawie powstała automatyczna sortownia i że roboty radzą sobie całkiem sprawnie z sortowaniem, nie gorzej niż człowieki w całym kraju. A nie trzeba tych wszystkich Udawanych Akcji Sortowania (u mnie np. ni wuja nie ma gdzie plastiku oddawać).

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-01 20:25:55
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
Osobnik posiadający mail niechce@spamu.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Najlepsza nawet sortownia z całej masy smieci odzyska maksymalnie 70% odpadów.
Z posortowanych odzyskuje sie 90%.

--
Pozdrawia... Budzik
"TPSA - to ludzka rzecz okradać"

Data: 2013-08-02 00:14:07
Autor: witek
Smieci po nowemu cd
[...]

jak ja lubie statystyke.

A jaki procent jest tych posortowanych, z ktorych odzyskuje sie 90%.

Bo u mnie w domu odzyskuje sie 100%. Tyle że z zera.

Data: 2013-08-01 23:22:06
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
Osobnik posiadający mail witek7205@gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

jak ja lubie statystyke.

A jaki procent jest tych posortowanych, z ktorych odzyskuje sie 90%.

ja nie pisze o statystyce tylko technicznych możliwościach.

Bo u mnie w domu odzyskuje sie 100%. Tyle że z zera.

No i?

--
Pozdrawia... Budzik
które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka.    Frank Herbert

Data: 2013-08-02 08:10:51
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Smieci po nowemu cd
W dniu 02.08.2013 01:22, Budzik pisze:
[...]

Tylko, że te techniczne możliwości mogą dać w sumie to samo albo lepiej niż nietechniczne.

Czy odzyskanie 70 z normalnie przetwarzanych śmieci na pewno da gorszy rezultat niż wprowadzenie ogólnonarodowej akcji ręcznego sortowania, z zatrudnianiem Kontrolerów i innymi dzikimi rzeczami? Czy naród dostarczy faktycznie już posortowane, czy też i tak będą przemycać nieposortowane? Czy różnica pomiędzy twoim 70 a 90 usprawiedliwia stałe utrudnianie życia narodu?

Ja np. nie bardzo widzę, jak mam oddzielać resztki jedzenia od obierek np. Mam ustawić 5 kubłów w przedpokoju w mieszkaniu w blokowisku? A potem gdzie to oddawać/wywozić? Do Remondisa do sąsiedniego miasta? Nawet jeśli brak kubłów to przejściowe i w końcu pojawi się 5 kubłów na moim osiedlu i będą odpowiednio opróżniane (bo np. żółte na plastik już są, tylko, że co idę, to kopiasto zasypane i nie ma gdzie wrzucić, bo co to jest 2 kubły na tyle bloków), to jak mam to gromadzić? Na razie mam 1 kubeł na plastik w przedpokoju, bo faktycznie plastiku się  produkuje masa, bo codziennie są różne butelki z mleka (zamiast ustawy śmieciowej, przywróciliby szklane butelki, jak za PRL były), kartony z maślanki, opakowania po jogurtach itp. Ze szkłem nie ma problemu, bo raz za ile się człowiekowi jakaś szklanka stłucze... Ale pozostałe sortowanie to jakaś masakra. Już na etapie zwykłego życia.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-02 11:00:42
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Zgoda.
Tylko kto za to zapłaci?

[...]

Różnice są dwie.
Z jednej strony wiekszy odzysk i tutaj absolutnie sie zgadzam - teoretyczny. Zwłaszcza w pierwszych latach.
Drugi - finansowy, bo sortowanie w domu *teoretycznie* jest darmowe.

[...]

Zgadzam sie ze sortowanie na 5 frakcji to absurd i czym szybciej firmy i miejscowi urzednicy to zrozumieją tym lepiej. Tak samo absurdy typu mycie plastików, wyciaganie zszywek z zeszytów, oddzielanie etykiet od plastikó itp.
Takie wymogi beda tylko ludzi zniechęcac i zachecac do omijania.
Ludzie beda sortować w domu tylko jeżeli bedzie to wzgędnie wygodne i możliwe technicznie. Sam mam od wielu lat w domu 2 duże kubły na normalne i plastiki. Osobno mała siateczka na szkło.
Makulature sortuje tylko przy okazji wiekszych porządków. Wstyd :)

Pytanie - jaki sposób byłby optymalny? co mozna ze sobą połączyć?

Pomijam takie nietypowe przedmioty jak elektronika, baterie - wiadomo, ze do tego są wyspecjalizowane miejsca.

Data: 2013-08-02 14:54:58
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Smieci po nowemu cd
W dniu 02.08.2013 13:00, Budzik pisze:
[...]

Początkowo bank. A później to się zamortyzuje niższymi kosztami segregacji.

Z jednej strony wiekszy odzysk i tutaj absolutnie sie zgadzam -
teoretyczny. Zwłaszcza w pierwszych latach.
Drugi - finansowy, bo sortowanie w domu *teoretycznie* jest darmowe.

Nie, jest drogie, bardzo drogie.
Kosztuje:
a) pracę ludzi segregujących, która to praca przy masówce kosztuje duuuuużo mniej niż przy segregowaniu w domu.

b) konieczność budowy punktów odbioru, z podziałem na 5 rodzajów

c) konieczność budowy sieci transportu,  z podziałem na 5 rodzajów

[...]

No i sam widzisz... A teoretycznie każdy papierek trzeba oddzielnie.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-02 13:57:41
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Jakimi niższymi?
Przeciez mamy gotowe, wybudowane sortownie i wiemy, jakie maja ceny.

[...]

Zawsze jestem ciekawy takich wyliczeń.
Statystyczny Kowalski sortował plastiki.
Jego praca kosztowała Państwo 5 mld zł.
Tylko ze tak naprawde Kowalski po prostu wyrzucał butelki do 2 rożnych koszy, nic go to nie kosztowało wiecej, no chyba ze ciezko mysli i doliczymy stracony czas na myslenie.

b) konieczność budowy punktów odbioru, z podziałem na 5 rodzajów

Chcesz mnie przekonać, ze drozej jest przyjac 5 rodzajów smieci niz przyjac wzystko razem i to przesortować?

c) konieczność budowy sieci transportu,  z podziałem na 5 rodzajów

Chcesz mnie przekonac, ze w srednio zurbanizowanym miescie wazniejszy jest kilomentraz niz gabaryt odbieranych smieci?

Swiadomośc to podstawa :)

--
Pozdrawia... Budzik
Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

Data: 2013-08-02 16:24:57
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Smieci po nowemu cd
W dniu 02.08.2013 15:57, Budzik pisze:
[...]
No więc je wykorzystujmy.

[...]

Nic? Wiesz ile ja mam zamieszania z sortowaniem u mnie? powtórzę w skrócie, choć pisałem w osobnym liście -- jak mam w bunkrze w blokowisku ustawić sobie 5 koszy? Jak zadbać o to, żeby je opróżniać? Nawet jak ktoś ma domek z ogródkiem, to 5 koszy w ogródku + latanie do ogródka z każdą pierdołą....

A potem jak mam te 5 koszy w bunkrze, to muszę z nimi lecieć. Albo będę latał jak gupi po całym osiedlu z 5 koszami albo poustawiają mi za pomysłem gotfryda, 5 koszy co 2., powiedzmy 3. klatka i będę mieszkał na śmietniku.

b) konieczność budowy punktów odbioru, z podziałem na 5 rodzajów
Chcesz mnie przekonać, ze drozej jest przyjac 5 rodzajów smieci niz przyjac
wzystko razem i to przesortować?

Takie mam wrażenie. Przed całą reformą mieliśmy ładnie pochowane kosze w śmietnikach, raz na jakiś czas (chyba tydzień) przejeżdżała 1 śmieciara, wtedy ciecie wystawiali kosze przed śmietniki, nie spotkałem się z przepełnionymi koszami, nawet jak przepełnił się w śmietniku A, to blok dalej był śmietnik B.

A teraz widzisz, odmienne kubły, odmienny odbiór, do tego Kontrolerzy Czy Aby Na Pewno Kowalski Sortuje....

c) konieczność budowy sieci transportu,  z podziałem na 5 rodzajów
Chcesz mnie przekonac, ze w srednio zurbanizowanym miescie wazniejszy jest
kilomentraz niz gabaryt odbieranych smieci?

Nie wiem jak oni to odbierają, bo jeszcze nie przyuważyłem. Czy 1 śmieciara umie odebrać z różnych kubłów (nie mieszając oczywiście)....

Świadomość czego?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-02 16:38:15
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Nie wiem, ile masz zamieszania.
Tez mieszkam w bloku.
Mam w kubły, jeden na smieci, drugi, wiekszy na plastiki.
Butelki odstawiam z boku.
Musze jeszcze pomyslec o makulaturze bo obecnie rzeczywiscie sortuje tylko wtedy jak robie porządki w dokumentach.
Jak zadbać o to zeby oprózniac - nie bede komentował.

[...]

Ja tam smieci wynosze dosc czesto, bo smierdza. Plastiki wynosze jak jest pełno, Butelki przy okazji.
Tyle razy wychodzi sie z domu...

[...]

Chyba ie odpowiedziałes na pytanie...
taniej dostać posortowane niz przesortować bo potrzebne 5 okienek?

A teraz widzisz, odmienne kubły, odmienny odbiór, do tego Kontrolerzy Czy Aby Na Pewno Kowalski Sortuje....

Kubly oddzielne były i tak tyle ze nie w jednym miejscu.
Kontrolerów *jeszcze* nie widziałem.

[...]

Nawet jakby jechało ich 5.
Pytanie czy droga jest kubatura czy przejechane kilomentry?
Podejrzewam, ze w miastach jednak kubatura, bo po miescie pozbiera sie szybko a potem trzeba daleko wywieźc to za miasto.
A skoro tak, to nie ma znaczenia, co sie wiezie - wazne, ile.

[...]

Świadomośc tego, ze musze zrobić miejsce dla makulatury.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

Data: 2013-08-03 10:33:38
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Smieci po nowemu cd
W dniu 02.08.2013 18:38, Budzik pisze:
Nie wiem, ile masz zamieszania.
Tez mieszkam w bloku.
Mam w kubły, jeden na smieci, drugi, wiekszy na plastiki.

No widzisz, a nie 5. Czyli nie sortujesz właściwie.
gdzie mam ustawić 5 koszy i do tego ile będzie mnie kosztowało zapewnienie ich wypróżniania?

Butelki odstawiam z boku.

Z boku czego?

Jak zadbać o to zeby oprózniac - nie bede komentował.

No więc sam widzisz.

[...]

Ile razy? ja wychodzę raz, z psem wieczorem na spacer. I 5 kubłów wtedy nie wyniosę.

[...]

Ano taniej sortować w sortowniach.

A teraz widzisz, odmienne kubły, odmienny odbiór, do tego Kontrolerzy
Czy Aby Na Pewno Kowalski Sortuje....
Kubly oddzielne były i tak tyle ze nie w jednym miejscu.

U nas nie było, a teraz coraz więcej, zaczynam mieszkać na śmietniku :(

Kontrolerów *jeszcze* nie widziałem.

No bo minął miesiąc i dopiero się ich rekrutuje.

[...]

No to masz 5 wozów, 5 załóg obsługujących, 5 razy przejechana trasa....

Pytanie czy droga jest kubatura czy przejechane kilomentry?

Nie rozumiem.

[...]

Czyli kolejny kubeł. Genialne...  Nie wiem jakie masz mieszkanie, ale ja nie mam Pokoju Śmietnikowego.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-03 10:26:40
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

?
skąd takie przekonanie?
U mnie nie ma 5 kubłów.

Butelki odstawiam z boku.

Z boku czego?

Z boku. W sensie, nie potrzebuje do tego osobnego kubła. Stawiam z boku kubła i wykosze przy okazji.

Jak zadbać o to zeby oprózniac - nie bede komentował.

No więc sam widzisz.

Widze. Ze wymyslasz problemy.

[...]

Wynieś 2. Raz na 2 dni wystarczy.
Poza tym ja rzeczywiście wychodze czesciej.
Praca, odwiedziny, sport, zakupy... raz dziennie?!?!?

[...]

Ciekawe. Za 5zł nikt ci smieci nie posegreguje.
A ludzie tyle tu podawali, ze płacą.
Za 10 zł tez raczej nie.

[...]

:(
Kontrolerów *jeszcze* nie widziałem.

No bo minął miesiąc i dopiero się ich rekrutuje.

Możesz podać ogłoszenia o naborze?

[...]

Myslałeś, ze dotychczas jezdziła *jedna* smieciarka?

Pytanie czy droga jest kubatura czy przejechane kilomentry?

Nie rozumiem.

Policz koszty 5 ciezarówek w dwoch wariantach i zobaczysz, ze duzy koszt to  wcale nie zbieranie odpadów a wyjazd z miasta i wywiezienie ich na smietnisko.

[...]
:)
[...]

Nie do wszystkiego trzeba mieć kubel.
Wiesz, osobno zbieram np. baterie, zarówki ale nie mam do tego osobnego kubła.
To samo makulatura - po co specjalny kubeł? wieksze ilosci wynosze od razu.

P.S. Nie mam specjalnie duzego mieszkania.

--
Pozdrawia... Budzik
"Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

Data: 2013-08-03 14:04:10
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Smieci po nowemu cd
W dniu 03.08.2013 12:26, Budzik pisze:
[...]

A to nie jest w całym kraju tak samo? U nas wywiesili plakaty:

żółte == plastik i metal
jakieś = papier
jakieś = szkło
brązowe = obierki
szare, te dawne = to co nie pasuje wyżej

[...]

Wydaje ci się. Założę się, że koszt sortowania MOICH śmieci jest poniżej 1zł.

A ludzie tyle tu podawali, ze płacą.
Za 10 zł tez raczej nie.

Bo liczysz ,,jednorazowo zamówię kogoś specjalnie''. Ale sortowania działa jak chińska fabryka, sortuje śmieciarę za śmieciarą.

https://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=navclient&q=kontrolerzy+%C5%9Bmieci

[...]

No. Jedna. MPGK czy jakośtak. Jechali dwaj panowie uliczka po uliczce na osiedlu.

[...]

A w czym będziesz gromadził papierki? Na kupce w przedpokoju?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-03 12:42:52
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Aha.
Nie, no to spoko.
Skoro Twoje smieci sa ok, to pewnie można rozciagnąc to na caly kraj...

A ludzie tyle tu podawali, ze płacą.
Za 10 zł tez raczej nie.

Bo liczysz ,,jednorazowo zamówię kogoś specjalnie''. Ale sortowania działa jak chińska fabryka, sortuje śmieciarę za śmieciarą.

Nie, nie licze jednorazowo.
Liczę według kosztów firm w poprzednich meisiacach za wywóz smieci.
Jeżeli posortowanie metra szesciennego smieci w dobrej sortowni kosztowałoby 1zł to pewnie nie byłoby tematu. (trzeba by tylko wybudowac te nowoczesne sortownie)

[...]

sprawdzi np. pracę firm, które odbierają śmieci, a także to, czy liczba pojemników na posesjach jest zgodna z deklarowaną.
No rzeczywiście - beda ci smieci przed domem sprawdzać.

To chyba nic dziwnego, ze skoro miasto zamówiło usługe to sprawdzi jak ona działa?
Wybacz ze przeczytalem tylko pierwszy artykuł, bo ja pytam o nabory na konstrolerów a ty piszesz o kontrolach usługi.

[...]

Na całe miasto?

[...]

Dam rade jakos w szafce smieciowej pod zlewem.
Nie szukam sztucznych problemów wiec pewnie sie uda.

Ja rozumiem, ze czasami z miejscem moze byc problem.
Ale wtedy wraca problem ogólny.
Skoro propozycją jest np. kaucja za butelki plastikowe, to aby nie płacic wiecej - tez trzeba bedzie je gdzies składować.

--
Pozdrawia... Budzik
"Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

Data: 2013-08-03 15:34:51
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Smieci po nowemu cd
W dniu 03.08.2013 14:42, Budzik pisze:
[...]

Nie o to chodzi, chodzi o to, że są to masówka i moje śmieci kosztują grosze. Bo są masowo przetwarzane. Co innego zatrudnić kogoś, żeby przesortował moje śmieci, a co innego jak sortowania sortuje moje i 1000000000000 innych

[...]

Czyli co, mogę lać to całe pieprzone sortowanie i wyjebywać dalej wszystko razem, w jednym worze, jak dawniej?

[...]

No przecież od tego zaczął się wątek:

[...]

Na całe więcej i co z tego? Teraz też na całe miasto więcej.

[...]

Nie wiem co to jest szafka śmieciowa, ale skoro ma gromadzić papierki, to jest kubłem na śmieci. Czyli wracamy do 5 kubłów. Nie ważne czy kubłem będzie u ciebie szuflada. Bo owszem, mogę wywalić sztućce i zrobić w kuchni jedną szufladę na papier, potem wywalę inne rzeczy i drugą szufladę zrobię na obierki... Ale to jest CHORE.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-03 13:49:23
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

A mimo to nikt na to nie wpadl i sortownie są drogie?

[...]

Obecnie - zapewne.
W przyszłosci - zapewne wszystko zalezy od tego, jakie beda wyniki w ilosciach wyrzucanych odpadow.
Jeżeli to sie bedzie systematycznie poprawiać i coraz wiecej bedzie odzyskiwane to raczej nikt sie czepiac nie bedzie.
Z drugiej strony juz pisałem, ze słyszałem o workach z kodami kreskowymi.
Tylko jak rozumiem, to dotyczy smieci *posortowanych*.
A przeciez jezeli bedzie jakis problem - to raczej w smieciach nieposortowanych czyli w tej całej reszcie.

[...]

mieci_dopiero_od_przyszlego_roku_.html ,,Nowi pracownicy mają się zająć kontrolą segregacji śmieci. Będą sprawdzać, czy wrocławianie, którzy zadeklarowali sortowanie odpadów, rzeczywiście to robią i czy robią to prawidłowo"

Juz mowiłem - o debilach z Wrocławia nie dyskutuję.
Tak zawsze słyszałem pochwały Dutkiewicza, ale albo nie kontroluje urzedników albo od upałów upadli na glowe.

No. Jedna. MPGK czy jakośtak. Jechali dwaj panowie uliczka po
uliczce na osiedlu.
Na całe miasto?

Na całe więcej i co z tego? Teraz też na całe miasto więcej.

No to z tego ze wracamy do pytania co jest kosztem dominującym - zbieranie czy wywożenie.
Jeżeli zbieranie to ty masz racje, jezeli wywozenie, to ja mam rację.

[...]

Szafka smieciowa to u mnie szafka podzlewowoa (to chyba dośc czeste rozwiazanie?).
Iw tej szafce mam 2 kosze na plastiki i smieci zwykle.
Pomiedzy miejsce na butelki oraz mały pojemniczek na smieci nietypowe typu baterie.
Makulatura od dzis wedruje po lewej stronie kubła.
Do tego w szafce miesci sie jeszcze troche srodków czystości.

Nadal nie widze problemu o którym mówisz.
Aha, pojeminiki na smieci to duze kubły z ideki - stosunkowo wąskie ale wysokie i głebokie - dosc fajnie wykorzystuja głębokość szafki.
Minus jest taki, ze pasują na nie dośc duze worki ale w przypadku plaastików to plus - mozna worek podciagnac do gory ponad rant kubła i wiecej sie miesci.

Ale można to rozwiazac na kilka innych sposobów - w sumie sporo fajnych pomysłów jest własnie w idea, np. takie petrowe pojemniki itp.

--
Pozdrawia... Budzik
udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć."  William Wharton

Data: 2013-08-03 15:58:41
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Smieci po nowemu cd
W dniu 03.08.2013 15:49, Budzik pisze:
[...]

I mieści ci się tam kolejny kubeł na papierki?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-03 14:08:56
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
Osobnik posiadający mail niechce@spamu.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

I mieści ci się tam kolejny kubeł na papierki?

Znowu sztuczny problem.
Po co kubeł?

--
Pozdrawia... Budzik
Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

Data: 2013-08-03 18:57:32
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Smieci po nowemu cd
W dniu 03.08.2013 16:08, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail niechce@spamu.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

I mieści ci się tam kolejny kubeł na papierki?

Znowu sztuczny problem.
Po co kubeł?

A w czym te papierki chcesz gromadzić?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-03 19:27:05
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Nie widze powodu, aby gromadzic je w czymkolwek.
Ale skoro bardzo chcesz, to mozesz sobie jakiś woreczek czy reklamówkę uszykować.

Data: 2013-08-05 17:58:05
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Smieci po nowemu cd
W dniu 03.08.2013 21:27, Budzik pisze:
[...]

z każdym papierkiem zasuwasz do śmietnika?

Ale skoro bardzo chcesz, to mozesz sobie jakiś woreczek czy reklamówkę
uszykować.

I obwiesić przedpokój? Nie dość, że już mój dom stoi na śmietniku, to jeszcze moje mieszkanie ma być śmietnikiem?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-05 18:00:59
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

To juz zgodnie z wymaganiami estetycznymi.
Ja włożyłbym gdzies z boku smietnika ale przecież możesz i w dużym pokoju.
 --
Pozdrawia... Budzik
"Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

Data: 2013-08-03 23:24:14
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
On Sat, 3 Aug 2013, Budzik wrote:

Osobnik posiadający mail niechce@spamu.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
(i nie ja wyciąłem kolejną wrotkę)

Kontrolerów *jeszcze* nie widziałem.

No bo minął miesiąc i dopiero się ich rekrutuje.

Możesz podać ogłoszenia o naborze?

  Przedpiśca chyba przesadził z rekrutacją.
  Prędzej spodziewałbym się procedury przetargowej, w której
"powinien" wygrać Zdzichu ze szwagrem, bo co za problem
śmieci sprawdzać a pieniądz jest ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-03 22:00:24
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
Osobnik posiadający mail smolik@stanpol.com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Tak czy siak, nadal nie potrafię zrozumieć, dlaczego to odbiorca śmieci czyli wykonawca usługi nie ma tgo sprawdzać.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2013-08-05 18:15:30
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Smieci po nowemu cd
W dniu 04.08.2013 00:00, Budzik pisze:
[...]

A co za różnica kto? Ważne, że to kolejny koszt.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-05 18:00:59
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

I tak i nie.
Zakładam, ze tradycyjnie firma prywatna zrobi to lepiej niż urzędnicy.
Wiec wolalłbym, zeby robili to smieciarze.

Po drugie - firmy już ogłosiły ceny, wiec zrobia to w ramach ceny.

Po trzecie - na grupie prawo chyba ma znaczenie, dlaczego? ;-) --
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się
z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg

Data: 2013-08-05 18:14:45
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Smieci po nowemu cd
  Przedpiśca chyba przesadził z rekrutacją.
  Prędzej spodziewałbym się procedury przetargowej, w której
"powinien" wygrać Zdzichu ze szwagrem, bo co za problem
śmieci sprawdzać a pieniądz jest ;)

Wiesz, nie wnikałem w metody rekrutacji. Nie mówiłem,że będą ogłoszenia o pracy... Raczej miałem na myśli rekrutowanie pośród swoich. Chodziło mi o sam efekt końcowy.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-03 09:21:56
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
On Fri, 2 Aug 2013, Budzik wrote:

[...]

  My.
  Pytaniem jest, ile płacimy za ręczną segragację?
  Bo jak napiszesz że "nic", to wniosek będzie że po prostu NIE LICZYSZ
tych kosztów, których nie ponosisz w pieniadzu.

  Moim zdaniem, "preselekacja" w uproszczonej postaci ma sens.
  Ale to NIE ZNACZY, że NIE POWODUJE KOSZTU.

Drugi - finansowy, bo sortowanie w domu *teoretycznie* jest darmowe.

  NIE JEST.
  To jest po prostu podatek nałożony w naturze.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-03 10:26:40
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Ok. Tylko jakie to są koszty?
Bo moge sie zgodzic, ze jakies są.
Pytanie tylko czy sa konieczne do uwzględnienia na poziomie pojedynczego gospodarstwao domowego?

Drugi - finansowy, bo sortowanie w domu *teoretycznie* jest darmowe.

  NIE JEST.
  To jest po prostu podatek nałożony w naturze.

Zgoda.
Pytanie, jakie są opcje.

Załóżmy ze dotycczas płaciłes 20zł od osoby za smieci (tak mi wychodzilo w domku jednorodzinnym, w zaokrągleniu)
I teraz co wybierasz:
- płacic 30 i wysyłac smieci do droższej segregowni która nowoczesnymi maszynami wysegreguje z calej masy smieci maks 70% do ponownej obróbki
- płacic nadal 20 ale presegregację zrobić w domu.

Zapewne wiekszosc ludzi odpowie: b.

--
Pozdrawia... Budzik
"Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

Data: 2013-08-03 12:44:33
Autor: sqlwiel
Smieci po nowemu cd
W dniu 2013-08-03 12:26, Budzik pisze:
[...]

A nie zauważyłeś, że zaaplikowano nam "zamiast płacić 20, to płacimy 80 i dodatkowo mamy obowiązek segregować w domu"?
I o to właśnie są te wszystkie awantury tutaj (i nie tylko).

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-03 04:34:24
Autor: Kris
Smieci po nowemu cd
W dniu sobota, 3 sierpnia 2013 12:44:33 UTC+2 użytkownik sqlwiel napisał:
A nie zauważyłeś, że zaaplikowano nam "zamiast płacić 20, to płacimy 80 i dodatkowo mamy obowiązek segregować w domu"?
I o to właśnie są te wszystkie awantury tutaj (i nie tylko).

Nam zaaplikowano tańsze opłaty, i więcej odbiorów. Generalnie taniej i wygodniej.
Już dwa razy odbierali niesegregowane, raz platyki i szkło. Zabrali pełne worki zostawili puste.
I to wszystko mam bez limitów ilosciowych 25,5zł. Wcześniej jeden wywóz kosztował 29zł

Data: 2013-08-03 11:54:50
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Pisałem nie raz - takie miejscowe ustalenia to jest absurd i czym szybciej władza to zrozumie tym lepiej (dla nas ale i dla władzy)

Piszę z innego punktu widzenia, ponieważ u mnie (w Poznaniu) ceny praktycznei sie nie zmieniły, co na początek uważam za logiczne. Trudno bowiem oczekiwac, ze zmiany poczynia sie od razu i zapewne ppierwszy rok da stosunkowo niewielką zmianę w jakosci smieci.

Zmiany cen oczekuję w kolejnym okresie rozliczeniowym, mając nadzieję, ze ładnie posorotwane smieci dadza firmom szanse na obnizenie kosztów i dodatkowe dochody.

--
Pozdrawia... Budzik
"Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

Data: 2013-08-03 23:31:47
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
On Sat, 3 Aug 2013, Budzik wrote:

Ok. Tylko jakie to są koszty?

  Spróbuj sam spisać, ale uczciwie, czas na tym spędzony.
  Przelicz na pensję brutto brutto (czyli to co pracodawca
musi mieć dla pracownika, wliczając obok składek ZUS
i podatku jego urlop itede).

  NIE JEST.
  To jest po prostu podatek nałożony w naturze.

Zgoda.
Pytanie, jakie są opcje.
[...]

I teraz co wybierasz: - płacic 30 i wysyłac smieci do droższej segregowni
[...]
płacić nadal 20 ale presegregację zrobić w domu.

Zapewne wiekszosc ludzi odpowie: b.

  Wątpię.
  Wybiorą opcję "płacić 20 ale wysyłać śmieci do droższej segregowni" ;)
(stłuczony słoik do szkła, reszta równo do "zmieszanych", zaś
konstrola "zmieszanych" stanowi kolejny koszt).

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-03 22:00:24
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Licząc w ten sposób nigdy nie pojechałbym nad jezioro czy nie poszedł pograć w piłke bo stwierdziłbym, ze mnie na to nie stać.

[...]

Nawet jeżeli obecnie nie bedzie kotrolerów, takie podejscie generuje koszty na przyszłość. Wiec te 20 to takie udawane oszczedzanie.
Przeciez jak ludzien ieb eda sortować i zmieszanych bedzie nadal tak duzo jak jest obecnie, to w koncu ktos cos z tym zrobi.

--
Pozdrawia... Budzik
Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

Data: 2013-08-05 13:46:16
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
[...]

  Hm...
  Wyjaśnienie jest proste.
  Chyba w Niemczech był niedawno popularny taki "dowcip grecki".
  Obiecaj, że zajmiesz się sortowaniem, sądzę, że na grupie znajdą
się chętni którzy w zamian pójdą pograć w piłkę.

  :>

Przeciez jak ludzien ieb eda sortować i zmieszanych bedzie nadal tak duzo
jak jest obecnie, to w koncu ktos cos z tym zrobi.

  Przywróci ceny sprzed rewolucyjnej ustawy? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-05 13:34:29
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

A to spowoduje lepsze wyniki w ilości przyjmowanych na wysypiska smieci niesortowanych?

--
Pozdrawia... Budzik
"Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

Data: 2013-08-02 11:33:01
Autor: Jacek Midura
Smieci po nowemu cd
 Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl> Wrote in message:

 faktycznie plastiku się  produkuje masa, bo codziennie są różne butelki z mleka (zamiast ustawy śmieciowej, przywróciliby szklane butelki, jak za PRL były)

ZTCP recycling szkła jest *dużo* kosztowniejszy (energetycznie i
 surowcowo - np. woda) niż plastiku. Ekologiczność opakowań
 szklanych to mit.

--
Jacek Midura

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://www.piaohong.tk/newsgroup

Data: 2013-08-02 14:50:50
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Smieci po nowemu cd
W dniu 02.08.2013 11:33, Jacek Midura pisze:
  Przemysďż˝aw Adam ďż˝miejek<niechce@spamu.pl>  Wrote in message:

>  faktycznie plastiku siďż˝  produkuje
>masa, bo codziennie s� r�ne butelki z mleka (zamiast ustawy �mieciowej,
>przywr�ciliby szklane butelki, jak za PRL by�y)
ZTCP recycling szkďż˝a jest*duďż˝o*  kosztowniejszy (energetycznie i
  surowcowo - np. woda) niďż˝ plastiku. Ekologiczno�� opakowaďż˝
  szklanych to mit.

Ale nie recycling przez przetapianie, tylko kaucja i ponowne uĹźycie butelek po samym myciu.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-02 13:57:41
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
Osobnik posiadający mail niechce@spamu.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Ale nie recycling przez przetapianie, tylko kaucja i ponowne użycie butelek po samym myciu.

Tez chyba jest drogi, patrzac na to, ze duzo firm wycofala sie z zwrotnych butelek szklanych.

--
Pozdrawia... Budzik
"Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

Data: 2013-08-02 16:25:14
Autor: hiki o!
Smieci po nowemu cd
On 02.08.2013 15:57, Budzik wrote:
[...]

Czyli wbrew ekologii i takim tam.

A wystarczyla ustawa "wszystkie butelki szklane sa zwrotne".

Uzupelniona "wszystkie butelki plastikowe sa zwrotne".

By byly po 5 gorszy to by zulernia robila za recykling.

UMOWA SMIECIOWA TO ETAT! Dostajesz śmieci!  Gdy ty ciężko pracując

   http://www.pracuj.pl/kalkulatory/kalkulator-wynagrodzen.aspx

Data: 2013-08-02 16:38:15
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
Osobnik posiadający mail hikikomorisan@amorki.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Jest inna ustawa :)
Wszystko zwrotne jest zwrotne, tyle ze po posortowaniu.

Uzupelniona "wszystkie butelki plastikowe sa zwrotne".

By byly po 5 gorszy to by zulernia robila za recykling.

Pewnie tak.
Ale mamy jeszcze szereg innych rzeczy do sortowania.
Tez kaucja?

Data: 2013-08-02 20:45:16
Autor: witek
Smieci po nowemu cd
On 8/2/2013 6:38 PM, Budzik wrote:
>By byly po 5 gorszy to by zulernia robila za recykling.
Pewnie tak.
Ale mamy jeszcze szereg innych rzeczy do sortowania.
Tez kaucja?

Nie. Wystarczy edukacja.
Nic na siłę.

Data: 2013-08-02 21:30:36
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
> [...]

>By byly po 5 gorszy to by zulernia robila za recykling.
Pewnie tak.
Ale mamy jeszcze szereg innych rzeczy do sortowania.

Edukacja i ile lat?
bo ma wrażenie, ze ci co wyrzucaja do lasu, wylewaja olej silnikowy to sie nigdy nie nauczą.
A ze dodatkowo sam widzisz, ze pod przymusem ludzie nie chca bo to, bo tamto, bo miejsce, bo trzeba chodzic to edukacja tu nie pomoże.

Innymi słowy - ludzie wiedza, ze trzeba sortować, rozumieją ze zasmiecają ziemie - po prostu czesto mająto głeboko.

--
Pozdrawia... Budzik
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."  Mark Twain

Data: 2013-08-03 09:17:25
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
[...]

  To jest JEDNA sprawa do niej się NIE WTYKAM.

bo ma wrażenie, ze ci co wyrzucaja do lasu,

  A to jest DRUGA sprawa, zupełnie odrębna, i stanowi argument od
czapy, w kontekście dyskusji jest to ZUPEŁNE nieporozumienie.
  Wywiezienie do lasu wymaga wysiłku i NIJAK nie pokrywa się
z brakiem edukacji.
  Wynikało WYŁACZNIE z faktu, że wywiezienie do lasu jest TAŃSZE
(dla wywożącego oczywiscie).
  Jeśli wyrzucacz śmieci może NISZYM KOSZTEM i ŁATWIEJ swoich
śmieci pozbyć się po prostu w przydomowym śmietniku, to NIE
będzie wywoził ich do lasu.
  Jeśli NIE może tego zrobić TANIO, łatwo, prosto i przyjemnie, to
owszem, dalej będa tacy którzy będą wywozić i tyle, niezależnie
czy będą to "indywidualni" którzy zostali ukarani za niesortowanie
(dopłatę do "niesortu" potraktuje jako karę i za kolejny okres
całe jego "oddane" śmieci będą składały się ze stłuczonej
szklanki, reszta w lesie, ale opłata bonusowa) czy np. firmy.
  Złośliwie wywożących śmieci do lasu tylko po to, aby właścicielowi
dokuczyć (co jest możliwe), jest w kraju pewnie mniej niż
Brunonów K i raczej problem z tej strony nie istnieje.
  Większymi literkami nie da się tego wyrazic.
  I to była chyba jedyna spośród stanowiących podstawę konstrukcji
ustawy tez, która jest bezdyskysyjna.

  Nie ma sensu jej podważać, bo jest "oczywiście prawdziwa".
  I nie, *NIE* zająłem się w tym miejscu resztą Twojej listy,
a jednym konkretnym oderwanym od rzeczywistości argumentem :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-03 09:28:51
Autor: witek
Smieci po nowemu cd
On 8/2/2013 11:30 PM, Budzik wrote:
[...]

jedno pokolenie minimum.
najlepiej dwa.

bo ma wrażenie, ze ci co wyrzucaja do lasu, wylewaja olej silnikowy to sie
nigdy nie nauczą.

naucza sie, a do tych co pozostaną nie trzeba bedzie szwadronu strazy miejskiej.

[...]

ale to wlasnie jedno z drugim sie zazenia.

sortowanie jest tak zrobione, ze ludziom się po prostu nie chce bo jest to zbyt skomplikowane i dlatego maja to gleboko w ...

Gdyby calosc uproscic lubz zachecic a nie karac to ludziom by sie chcialo, a nawet jakby sie nie chcialo to mogloby sie opłacać.

narazie wszystko jest zrobione na odwrót.

Data: 2013-08-03 15:42:33
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Smieci po nowemu cd
W dniu 02.08.2013 23:30, Budzik pisze:
Innymi słowy - ludzie wiedza, ze trzeba sortować, rozumieją ze zasmiecają
ziemie - po prostu czesto mająto głeboko.

Co ciekawe, robi się to wszystko od dupy strony. Bo np. za PRL jakoś nie było tych problemów. Ale można było w mięsnym mięso pakować w eko-papier? Można było. A teraz każdy plasterek szynki ladaco (to co stoi za ladą) zawija mi w woreczek, a potem wrzuca do kolejnego worka. Ba! Robi to nawet z metką tatarską, która już od producenta jest zafoliowana. Kupuję banana, to samo, choć banan ma naturalną skórę za opakowanie... Kupuję pastę do zębów -- tubka wpakowana w kartonik. Po wuj? Ba! Kupuję syropek w butelce od 13 lat i zawsze dostawałem butelkę. Od mniej więcej 2 lat mam butelkę w kartonowym pudełku.

Ostatnio byłem wściekły na Kasperskiego, bo licencja elektroniczna jest droższa niż wersja Box, gdzie dostaję płytę, pudełko i wszystko to wywalam w pizdu do kosza, bo potrzebny mi jest klucz aktywacyjny, który w wersji ,,na mejla'' wychodzi drożej. Bezsens. Ja wiem, że wygenerowanie klucza kosztuje czas pracy, a pudełka generuje maszyna zapewne. Ale to nie mogą zrobić systemu generującego same klucze na mejla?

Po każdych zakupach wyrzucam tony worków i woreczków, pudełek, choć za PRL wyrzucałem 0. Ale zamiast jakieś sensowne normy dać dla producentów to nie... Lepiej obarczyć tym obywatela.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-04 06:30:53
Autor: jureq
Smieci po nowemu cd
Dnia Sat, 03 Aug 2013 15:42:33 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

[...]

No nie żartuj. Współczesna wędlinę w papier? Z tą ilością wstrzykniętej solanki? Toż ten papier po 10 minutach rozmięknie całkowicie.

Ba! Kupuję syropek w butelce od 13 lat i zawsze dostawałem butelkę.
Od mniej więcej 2 lat mam butelkę w kartonowym pudełku.

A jak inaczej do tej butelki przymocować tą wielgachną unijną instrukcje stosowania leku?

Data: 2013-08-05 13:55:02
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
On Sun, 4 Aug 2013, jureq wrote:

[...]

  Ciekawe, czy "tfurcy" przepisów zdają sobie sprawę ze skutków.
  Podobno ma być ekologicznie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-05 17:56:09
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Smieci po nowemu cd
W dniu 04.08.2013 08:30, jureq pisze:

A jak inaczej do tej butelki przymocować tą wielgachną unijną instrukcje
stosowania leku?

Akurat do tego jest niewielka. Widziałem większe klejone na butelce.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-05 18:00:59
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Powodów pakowania w kartoniki jest kilka:
- marketingowe - syrop w kartoniku musi byc lepszy bo jest droższy i lepiej wygląda
- prawne - zapisy w prawie farmaceutycznym są tak bzdurne ze lepiej nawet nie wspominać. Inspektorzy farmaceutyczni potrafia się czepiać ze na pólce suplement diety lezy obok leku (a nie powinien!) pomimo tego, ze oba są zapakowane w szczelne puidełka. I gdzie tu miejsce na ekologię? ;-/ --

Data: 2013-08-02 17:33:27
Autor: witek
Smieci po nowemu cd
On 8/2/2013 4:25 PM, hiki o! wrote:
[...]

I jeszcze by sie kolejka ustawiała

http://www.youtube.com/watch?v=idwiUU5MMaY

Data: 2013-08-02 17:26:48
Autor: witek
Smieci po nowemu cd
On 8/2/2013 3:57 PM, Budzik wrote:
[...]

Nie. TO nie zwrotne butelki szklane są drogie, tylko nowe plastikowe jednorazowe są tańsze.

Data: 2013-08-02 16:38:15
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Czesto kupujesz piwo w plastiku? --
Pozdrawia... Budzik
"Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest
miliarderem"   - Charlie Chaplin

Data: 2013-08-02 20:48:17
Autor: witek
Smieci po nowemu cd
[...]

a wiesz, ze piwa w plastiku jeszcze nie kupowałem.
Ale za tydzien znowu mam małą wędrówkę po świecie, wiec zwrócę na to uwagę. Jak spotkam to pstryknę fotkę.

Wino w kartonie, wódka w plastiku to na porządku dziennym.

Data: 2013-08-02 21:18:21
Autor: sqlwiel
Smieci po nowemu cd
W dniu 2013-08-02 20:48, witek pisze:

a wiesz, ze piwa w plastiku jeszcze nie kupowałem.
Ale za tydzien znowu mam małą wędrówkę po świecie, wiec zwrócę na to
uwagę. Jak spotkam to pstryknę fotkę.

Nie trzeba aż do (cywilizowanego) świata.
W Lidlu jest "Argus mocne" w 1l plastikowych butelkach, 7% za 3,1zł około.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-02 22:12:30
Autor: witek
Smieci po nowemu cd
On 8/2/2013 9:18 PM, sqlwiel wrote:
[...]

jutro sobie kupię.
chyba, ze odradzisz.

Data: 2013-08-02 21:30:36
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Nie wiem jak mocne, ale generalnie argusa polecam.

--
Pozdrawia... Budzik
"Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

Data: 2013-08-03 06:22:57
Autor: Maruda
Smieci po nowemu cd
W dniu 2013-08-02 22:12, witek pisze:

W Lidlu jest "Argus mocne" w 1l plastikowych butelkach, 7% za 3,1zł
około.

jutro sobie kupię.
chyba, ze odradzisz.

Nie napisałem... Co prawda jest na tym napisane "Piwo jasne", ale ja takie produkty określam jako "płyn zdatny do picia, piwopodobny" :)
You get what you pay for.
W każdym razie - ja to pijam od paru lat i jeszcze literki na ekranie widzę...

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Data: 2013-08-02 21:30:36
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Chyba nawet w dyskontach u nas jest.
Ale ad meritum - pisząc o wycofywaniu sie z butelek zwrotnych miałem na mysli np. walsnie piwo a nie napoje które przechodża na plastiki, bo te to juz chyba przeszły 10 i wiecej lat temu

Wino w kartonie, wódka w plastiku to na porządku dziennym.

Ano.

--
Pozdrawia... Budzik
"Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac 'wali' i mam ja gdzies"  MikeXex

Data: 2013-08-03 09:18:17
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
On Fri, 2 Aug 2013, witek wrote:

[...]

  Nieporozumienie.
  Chyba wszystkie piwa w Lidlu są w *SZKLANYCH* butelkach *BEZZWROTNYCH*.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-03 10:26:40
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

No o tym własnie piszę! :)

--
Pozdrawia... Budzik
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

Data: 2013-08-05 08:43:01
Autor: Tomasz Kaczanowski
Smieci po nowemu cd
On Fri, 2 Aug 2013, witek wrote:

[...]

Bo tu nie chodzi o to, czy są droższe, czy tańsze, chodzi o obowiązek przyjmowania takich butelek, a więc przede wszystkim o logistykę. Stąd taniej jest zrobić bezzwrotne szklane dla niektórych sklepów, które nie chcą zajmować się późniejszym przyjmowaniem butelek.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2013-08-05 09:00:41
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
Osobnik posiadający mail kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Czyli chodzi o to, ze jest drożej...
Nie sama butelka, tylko obsługa, ale z punktu widzenia płacacego to przecież nie ma znaczenia.

--
Pozdrawia... Budzik
"W demokracji wolno głupcom głosować,

Data: 2013-08-05 11:06:41
Autor: Tomasz Kaczanowski
Smieci po nowemu cd
W dniu 2013-08-05 11:00, Budzik pisze:
[...]

W jakiś sposób jest drożej, ale to bardziej aspekty prawne niźli inne. Bo tak czy inaczej za tę butelkę zapłaci klient. Kwestia, czy będzie mógł odzyskać część pieniędzy zwracając ją, czy wyrzuci do śmieci.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2013-08-05 09:32:13
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Dlaczego prawne a nie ekonomiczne?

--
Pozdrawia... Budzik
"Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

Data: 2013-08-05 12:02:25
Autor: Tomasz Kaczanowski
Smieci po nowemu cd
W dniu 2013-08-05 11:32, Budzik pisze:
[...]

Bo prawo wymusza na sprzedawcy odbiór opakowań zwrotnych nie dając nic w zamian.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2013-08-05 13:34:28
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Czyli te niezwrotne butelki to wymysł sklepów a nie producentów?

--
Pozdrawia... Budzik
"Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

Data: 2013-08-05 15:42:15
Autor: Tomasz Kaczanowski
Smieci po nowemu cd
W dniu 2013-08-05 15:34, Budzik pisze:
[...]

Gdyby był to wymysł producentów, to zapewne nikt nie robiłby butelek zwrotnych. A jednak są tacy co robią. Ba - mają serie z butelkami zwrotnymi i z butelkami bezzwrotnymi.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2013-08-02 08:16:01
Autor: witek
Smieci po nowemu cd
On 8/2/2013 1:22 AM, Budzik wrote:
[...]

No i te 100% wchodzi mniej niz 70%

Data: 2013-08-02 11:00:43
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Gdzie wchodzi?
Piszesz o jakiś niestandardowych sytuacjach (nie masz śmieci...???) i mamy z tego jakieś ogólne wnioski wyciągać?

--
Pozdrawia... Budzik
"Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

Data: 2013-08-01 21:28:40
Autor: hiki o!
Smieci po nowemu cd
On 01.08.2013 21:17, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

u mnie dalej nie ma zadnych dodatkowych pojemnikow na sortowane

mialo byc slicznie, a niesmak pozostanie na dlugo.

wczesniej sortowalem, bo choc dzwony byly blisko, teraz ni chuja, nie ma dzwonow, nie ma pojemnikow, JEST USTAWA i wyzsze ceny.

Data: 2013-08-01 20:25:55
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

U mnie (Poznań i okolice) na razie jest tak:
..w bloku
- nie zmieniono pojemników (nie wiem czy jeszcze, nie pytałem spółdzielni)
- dzwony jak stały tak stoją
- czyli nic sie nie zmieniło poza ceną - o złotówkę drożej

..w domku jednorodzinnym
- odbierają wszystko
- jezdza tak jak jezdzili 2 x w tygodniu
- dodatkowo odbieraja zielone wiec nie ma problemu z trawa itp.
- cena praktycznie bez zmian.

--
Pozdrawia... Budzik
"Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

Data: 2013-08-02 07:42:22
Autor: Michal
Smieci po nowemu cd

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości >
[...]

- jak u Budzika
- cena x2,4 (z 5 na 12 zł)
Michał

Data: 2013-08-01 21:42:00
Autor: witek
Smieci po nowemu cd
On 8/1/2013 9:17 PM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

oczywiscie.

Przyklad juz dawalem
http://metromsn.gazeta.pl/Portfel/1,133386,14244027,Firmy_przetwarzajace_odpady__Mycie_smieci_nie_ma_sensu.html

Data: 2013-08-01 22:08:42
Autor: Andrzej Lawa
Smieci po nowemu cd
W dniu 01.08.2013 21:42, witek pisze:
[...]

LOL, może uważaj jak przytakujesz człowiekowi, wg którego na drewnianej łódce zmieści się po parze wszelkich zwierząt świata, a jak mu tajemniczy głos w głowie każe zabijać, to on uzna to za słuszne (o ile głos zidentyfikuje się jako Jahwe albo inny Jeszua).

Roboty do sortowania śmieci... Może pozytonowe, z Trzema Prawami Robotów? ;->

Przyklad juz dawalem
http://metromsn.gazeta.pl/Portfel/1,133386,14244027,Firmy_przetwarzajace_odpady__Mycie_smieci_nie_ma_sensu.html

Przeczytaj dokładniej - pewne wstępne sortowanie jest konieczne.

Automatyczne mycie to faktycznie pikuś. Patrz: zmywarki.

Zaś sortowanie metalu, plastyku i papieru metodami czysto fizycznymi (nie w sensie fizycznej pracy ;) ) też jest już dość proste z uwagi na inną gęstość czy reakcje na wodę.

U mnie w gminie jest identyczny podział jak w tym artykule. Tylko ceny niższe :)

PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

Data: 2013-08-02 00:21:24
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
On Thu, 1 Aug 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

A nie trzeba tych wszystkich Udawanych Akcji Sortowania (u mnie
np. ni wuja nie ma gdzie plastiku oddawać).

  Y??
  Niemożliwe.
  Weź rower i przejedź się po okolicy (tak, wiem, ":>")
  Jako że "u mnie" w tym zakresie nie zmieniło się na gorsze,
a zmieniło na lepsze (znam co najmniej jedno miejsce, gdzie
dostawiono "darmowe" pojemniki na sortowane), to umiarkowanie
wierzę.
  OSOBNA sprawa, to fakt iż w zupełności zgadzam się iż znacznie
lepszy efekt zamiast całego "ustawowego zamieszania" dałoby
ZACZĘCIE od tego, aby "darmowe" pojemniki na sort porozmieszczać
jednak wyraźnie gęściej niż co kilometr blokowiska :]
(pewnie z luźniejszej zabudowie daje to już mocno "niepiesze"
odległości)
  Niemniej jest możliwe że takie pojemniki masz gdzieś w okolicy,
tylko o tym nie wiesz (wystarczy że nie widać ich z samochodu ;>)

  Jest jeszcze jedna wersja - uważnie czytaj co napisali, jak
jedziesz samochodem to za szybko Ci miga, i może nie doczytałeś
że pojemniki są wspólne na plastki I METALE :D
(to tak a propos flejmów nt. potrzebnego zakresu sortowania :D)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-02 01:47:18
Autor: BartekK
Smieci po nowemu cd
np. ni wuja nie ma gdzie plastiku oddawać).

  Y??
  NiemoĹźliwe.
  WeĹş rower i przejedĹş się po okolicy (tak, wiem, ":>")
  Jako Ĺźe "u mnie" w tym zakresie nie zmieniło się na gorsze,
a zmieniło na lepsze (znam co najmniej jedno miejsce, gdzie
dostawiono "darmowe" pojemniki na sortowane), to umiarkowanie
wierzę.
Co kraj to obyczaj. Np w Opolu - jeszcze są (niektóre) "dzwony" na selektywne darmowe zbieranie, ale tylko przejściowo i dlatego że jeszcze nie wszyscy dostali swoje segregacyjne (a tak po prawdzie - to mało kto w ogóle dostał, i hałdy syfu leżą i śmierdzą w tym upale).
źródło:
" Przed wejściem nowej ustawy w życie takich miejsc na terenie Opola, gdzie mieszkańcy mogli wrzucać posegregowane odpady, było ponad 500. Zdecydowana większość została już zlikwidowana - tłumaczy Klepacz z Remondisu (firma która tu zajmuje się śmieciami) Teraz podobne pojemniki można spotkać w 35 miejscach. - Podjedliśmy decyzję, że przez pierwszy miesiąc nowej ustawy nie zrezygnujemy z nich, bo część mieszkańców nie otrzymała jeszcze kubłów. (...)
_Zapewnia, że wraz z końcem miesiąca wszystkie tego typu pojemniki znikną z opolskich ulic, bo zgodnie z obowiązującymi przepisami odbiór odpadów ma odbywać się "u źródła", czyli w mieszkaniach i domach._"

http://opole.gazeta.pl/opole/1,35086,14367377,Haldy_smieci_rosna_na_ulicach_Opola.html

Data: 2013-08-02 08:18:42
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Smieci po nowemu cd
[...]

A jednak. Postawili na cały waryniol chyba z 3 kubły i ciągle są przepełnione.
Obok stoi papier i szkło, te lepiej. Ale np. kubła brązowego na obierki z warzyw to nie znalazłem na osiedlu...

  Weź rower i przejedź się po okolicy (tak, wiem, ":>")

Wiesz, że mi nie wolno od lat na rowerze.... Ale nadal nie wiem, gdzie miałbym się przejeżdżać. Na sąsiednie osiedla? I będę im podrzucał śmieci, za wywóz których oni płacą?

[...]

A ić, to jest następna sprawa. Zwykłe kosze na waryniolu są w każdej dużej (11p.) klatce zamaskowane w przybudówce i w takich ładnych budkach-śmietnikach w okolicach klatek niższych. Wszystko ładnie zakryte. Teraz najebali tych koszy segregacyjnych na trawnik. Jak jeszcze zwiększą liczbę, żeby się nie przelewały śmieciem, to w ogóle będę mieszkał wśród koszy. Nie dość, że mieszkam w bunkrze, to mi don Ald zafundował mieszkanie w bunkrze wśród koszy.

  Niemniej jest możliwe że takie pojemniki masz gdzieś w okolicy,
tylko o tym nie wiesz (wystarczy że nie widać ich z samochodu ;>)

Nie bądź taki złośliwy, bo po osiedlu chodzę z psem codziennie na spacery. To że na rowerze nie wolno mi jeździć, nie znaczy że siedzę tylko w samochodzie...

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-02 11:00:42
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
Osobnik posiadający mail niechce@spamu.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

A jednak. Postawili na cały waryniol chyba z 3 kubły i ciągle są przepełnione.

Wydaje sie, ze na to sposób jest dośc prosty:
- telefon do administracji
- drugi telefon do administracji (tym razem juz z jakims szefem)
- przy braku reakcji smieci przy drzwiach tejze administracji.

:)

U mnie kiedys tez był problem z przepelnionymi dzwonami - nie musiałem trenowac calej sciezki, bo pomogł jeden telefon. Od tgo czasu nigdy nie było problemu z wyrzucaniem plastików.

Data: 2013-08-02 13:03:43
Autor: Liwiusz
Smieci po nowemu cd
[...]

A dlaczego do administracji? Raczej do prezydenta miasta.

--
Liwiusz

Data: 2013-08-02 13:57:41
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
Osobnik posiadający mail lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

A ty jak chcesz wypłacic pieniadze z bankomatu to do prezesa banku dzwonisz?

Data: 2013-08-02 20:49:27
Autor: Liwiusz
Smieci po nowemu cd
W dniu 2013-08-02 15:57, Budzik pisze:
[...]

Na pewno nie dzwonię do administracji bloku.

--
Liwiusz

Data: 2013-08-02 21:30:36
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Totez ja tego nie postuluje.

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

Data: 2013-08-03 09:17:13
Autor: Liwiusz
Smieci po nowemu cd
W dniu 2013-08-02 23:30, Budzik pisze:
[...]

Zatem się nie zrozumieliśmy :)

--
Liwiusz

Data: 2013-08-02 14:55:38
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Smieci po nowemu cd
W dniu 02.08.2013 13:03, Liwiusz pisze:
[...]

A to prezydent zapewnia, nie spółdzielnia?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-02 13:57:41
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Obecnie jakiś urzad miasta gminy, wiec należy dzwonic do odpowiednich komórek w tych urzedach - to miałem na mysli, piszac administracja. --
Pozdrawia... Budzik
Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

Data: 2013-08-02 15:15:09
Autor: Tomasz Kaczanowski
Smieci po nowemu cd
[...]

Teraz tak. Zamawiającym usługę jest prezydent/lub inna władza miejska/gminna

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2013-08-03 09:30:36
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
On Fri, 2 Aug 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

[...]

  I Ty potem piszesz, że wszyscy się czepiają.

  Pisałeś *O PLASTIKU* czy nie pisałeś?

  Jak chciałeś napisać O OBIERKACH to było trzeba pisać O OBIERKACH,
nie zabierałbym głosu, czy to trudne?
  ;>

Jak jeszcze zwiększą liczbę, żeby się nie przelewały śmieciem,

  A, tu się w 100% zgadzam

  Pomysł, żeby śmieci odbierać rzadko jest wyjątkowo głupi.
  A w miejscach w których tych śmieci jest dużo już zupełnie
stanowi przegięcie.
  Tyle, że to są bardzo konkretne argumenty, których *NIE* poruszałeś!

Nie dość, że mieszkam w bunkrze, to mi don Ald zafundował mieszkanie
w bunkrze wśród koszy.

  Daj mu kosza ;)

Nie bądź taki złośliwy, bo po osiedlu chodzę z psem codziennie na spacery.

  No OK.
  Ale pisałeś tak, jakby koszy na plastiki nie było.

To że na rowerze nie wolno mi jeździć

  Prawdę mówiąc, nie zajarzyłem, nie wiem czy kiedyś pisałeś czy nie,
więc włażę pod stół i przepraszam :]

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-03 10:40:47
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Smieci po nowemu cd
[...]

Dałbyś spokój, bo się to robi lawowe.

  Pisałeś *O PLASTIKU* czy nie pisałeś?

No i nadal piszę. I co?

  Jak chciałeś napisać O OBIERKACH to było trzeba pisać O OBIERKACH,
nie zabierałbym głosu, czy to trudne?
  ;>

A to nie może być dwóch problemów? Braku miejsca na oddawanie plastików i braku miejsca na oddawanie obierków?

  Pomysł, żeby śmieci odbierać rzadko jest wyjątkowo głupi.

Ale im częściej odbierasz, tym drożej. O tym piszę budzikowi. Jak kiedyś jechała jedna śmieciara i brała zwykłe kosze po kolei jak leci, to teraz musi jechać 5 zespołów. Więc będą jeździć rzadziej. W dodatku odbiór śmieci segregowanych jest dużo droższy, więc żeby ciąć cenę, tną dojazdy.

  A w miejscach w których tych śmieci jest dużo już zupełnie
stanowi przegięcie.
  Tyle, że to są bardzo konkretne argumenty, których *NIE* poruszałeś!

chyba z 10 razy, ale co tam...

Nie dość, że mieszkam w bunkrze, to mi don Ald zafundował mieszkanie
w bunkrze wśród koszy.
  Daj mu kosza ;)

Ja mu nigdy słowa nie dawałem, od razu miał czarną polewkę. Niestety naiwniaki, co myślały, że do końca życia będą siedzieć w UK i Irlandii masowo na debila głosowały.

Nie bądź taki złośliwy, bo po osiedlu chodzę z psem codziennie na
spacery.
  No OK.
  Ale pisałeś tak, jakby koszy na plastiki nie było.

Bo można powiedzieć, że nie ma. Pierdolnęli 2 ciągle przepełnione w centrum pomiędzy 8 dużymi bunkrowiskami, to tak, jakoby ich nie było. Zresztą nie pisałem, że nie ma pojemnika, ale że nie ma gdzie oddawać.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-03 23:02:07
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
On Sat, 3 Aug 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

  Pisałeś *O PLASTIKU* czy nie pisałeś?

No i nadal piszę. I co?

  I nic.
  Nie napisałeś, że to problem przepełnienia zbiorników w konkretnym
miejscu.

  Jak chciałeś napisać O OBIERKACH to było trzeba pisać O OBIERKACH, nie zabierałbym głosu, czy to trudne?
  ;>

A to nie może być dwóch problemów?

  Ależ może być.
  Tylko problem obierek *NIE STANOWI* argumentu w sprawie plastików.
  Żadnego!
  A Ty go w tej roli użyłeś, co mija się z logiką.

  Pomysł, żeby śmieci odbierać rzadko jest wyjątkowo głupi.

Ale im częściej odbierasz, tym drożej.

  Jednak nie jest to "proporcjonalnie drożej" to raz, a jeśli
załadowanie śmieciarki jest na tyle duże, że jednym kursem nie
jest w stanie wyczyścić całego osiedla, to różnica może być
bardzo niewielka.
  Mało, wyjaśnij teraz jakim prawem twierdzisz, że PRZEDTEM
nie miałeś problemu z częstszym odbiorem śmieci, bo zdaje
się to Ty pisałeś, prawda?

O tym piszę budzikowi. Jak kiedyś jechała jedna śmieciara i brała zwykłe kosze po kolei jak leci, to teraz musi jechać 5 zespołów.

....albo auto "wielopojemnikowe".
  Ale z tym, to *JA* nie polemizowałem.
  Nie widzę sensu żeby więc ten kawałek ciągnąć.

  Tyle, że to są bardzo konkretne argumenty, których *NIE* poruszałeś!

chyba z 10 razy, ale co tam...

  A poście na który ja odpowiadałem???
  Weź Ty i sprawdź, że przyczepiłem się JEDNEGO elementu, bardzo
konkretnego. Kwestii plastiku, ktora z tego co ja widzę raczej
problemu nie stanowi - wniosek, że umiejętnie ściągnąłeś ów
problem w swoje okolice ;)

  Ale pisałeś tak, jakby koszy na plastiki nie było.

Bo można powiedzieć, że nie ma. Pierdolnęli 2 ciągle przepełnione w centrum pomiędzy 8 dużymi bunkrowiskami, to tak, jakoby ich nie było.

  No to teraz wyjaśnij, jak to wspógra z wyrażoną przez Ciebie samego
(wyżej jest cytat) tezą, jakoby częstszy odbiór miał być DROŻSZY.
  Bo jeśli dobrze rozumiem do rozwiązania problemu są dwie wersje:
- dołożenie do 2x (a może 4x) tylu pojemników
- 2x (a może 4x) częstsze opróżnianie tych co są.

Zresztą nie
pisałem, że nie ma pojemnika, ale że nie ma gdzie oddawać.

  Ależ jest "gdzie" (skoro jest wyznaczony pojemnik), tylko
nie ma "jak" ;)
  Coś mi w Twoim opisie nie gra.
  Skoro jest wyznaczone miejsce, to ludzie nie rzucają przyniesionych
plastików w tym miejscu właśnie? (na piramidkę obejmującą pojemnik)
  W sumie to byłoby dość oczekiwane zachowanie :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-03 10:54:38
Autor: Robert Tomasik
Smieci po nowemu cd
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1308030924090.3492quad...

Jak jeszcze zwiększą liczbę, żeby się nie przelewały śmieciem,

 A, tu się w 100% zgadzam

Początkowo byłem gorącym zwolennikiem nowego rozwiązania. Teraz widzę pewną podstawową niedoróbkę w odniesieniu do osób fizycznych. Skoro gmina bierze od osoby, a nie od objętości - i słusznie, bo nie będą nadwyżki do rzeki wywalać - to przy deklarowaniu segregacji wystarczy jedną puszkę wysegregować i też będzie segregowane. No przecież nie będzie nikt kubłów przeglądał, czy tam papieru nie wyrzuciłem. Zwłaszcza, że u nas każą oklejać worki z segregowanym i starsze, ze jak znajdą coś złego, to kary będą traszą. No to w razie wątpliwości lepiej wywalić do niesegregowanych.
Moim zdaniem - teraz patrząc z perspektywy realiów - to sensowniej było pobierać jedną opłatę i płacić za segregowane odpady od worka, czy kilograma. Wiem, że to technicznie trudne, ale moim zdaniem możliwe.

Data: 2013-08-03 22:14:29
Autor: witek
Smieci po nowemu cd
On 8/3/2013 10:54 AM, Robert Tomasik wrote:
No przecież nie będzie nikt kubłów przeglądał, czy tam papieru nie
wyrzuciłem.

Nosz przeciez od tego sie watek zaczal.
Wroc do pierwszego postu i przeczytaj jak to komendant strazy miejskiej we Wroclawiu  zazadal 1.3 mln zlotych i 30 dodatkowcyh etatow na straznikow zagladajacych do smietnikow i wystawiajacych mandaty za to ze sie zadeklarowalo sortowanie a sie nie sortuje.

Data: 2013-08-03 22:46:23
Autor: hiki o!
Smieci po nowemu cd
On 03.08.2013 22:14, witek wrote:
[...]

Dodam:

Krakół city: "Po miesiącu działania nowego systemu segregowania odpadów, teraz przyjdzie także czas na kontrole. MPO zapowiada, że będzie sprawdzać, czy gospodarowanie odpadami jest zgodne z wypełnionymi deklaracjami."

http://wiadomosci.onet.pl/krakow/ostatni-dzien-na-zlozenie-deklaracji-smieciowych-mozliwe-kontrole/bywy0

Data: 2013-08-03 23:10:03
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
On Sat, 3 Aug 2013, Robert Tomasik wrote:

No przecież nie będzie nikt kubłów przeglądał

  Nie doceniasz administracji (szeroko rozumianej, z samorządową
i państwową włącznie).
  Już ktoś Ci napisał - od tego właśnie zaczął się wątek :)
  Od sfinansowania przeglądania kubłów.

  Przypomnę, że sam walczyłem dawno temu z administracją de
facto samorządową (bo budynku komunalnego) i doprawdy
dziwy były w ich ruchach, a chodziło o rzecz wydawałoby
się prostą pt. "rower na strychu".
  Dlatego *żadna* teza postawiona przez szeroko rozumianą
administrację nie wydaje mi się już niemożliwa :D

Moim zdaniem - teraz patrząc z perspektywy realiów - to sensowniej było pobierać jedną opłatę i płacić za segregowane odpady od worka, czy kilograma. Wiem, że to technicznie trudne, ale moim zdaniem możliwe.

  Owszem, też jest to jakieś rozwiązanie.
  Ale również już ktoś pisał - odpłatność w *dowolnym* dostępnym
indywidualnie kanale odbioru "sortu" rozwikłałaby problem
wszystkich dający się rozsortować śmieci.
  Szczerze - widziałeś GDZIEKOLWIEK w Polsce problem z odpadkami
metalowymi/złomem metali?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-03 22:00:24
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
Osobnik posiadający mail smolik@stanpol.com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

  Szczerze - widziałeś GDZIEKOLWIEK w Polsce problem z odpadkami
metalowymi/złomem metali?

Ja widziałem.
Wystawiłem ostatnio 2 monitory do śmietnika - cąłkiem dobre, ale nie chciało mi sie wystawiac na jakies allegro itp.
Włożylem w worki, opisałem ze działają i co to jest.
Po 20 minutach przyszedł "smietnikowy", rozpierdzielił monitory, wyciągnął ze srodka wszelkie żelastwo a reszte wrzucił do ogólnych...

to tak z przymrużeniem oka ;-)

--
Pozdrawia... Budzik
Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

Data: 2013-08-01 21:39:57
Autor: witek
Smieci po nowemu cd
On 8/1/2013 9:09 PM, Andrzej Lawa wrote:
[...]

pytanie tylko kto ma to robic i dlaczego mieszkancy.
Bo rownie dobrze od jutra mozesz miec obowiazek odzielania puszek czerwonych od niebieskich.

Data: 2013-08-01 20:25:55
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Ale po co?
bo sens sortowania plastiki, szkło itp jest jasny.
A po co miałoby sie sortować na kolory puszek?

--
Pozdrawia... Budzik
Henry Louis Mencken

Data: 2013-08-02 00:12:12
Autor: witek
Smieci po nowemu cd
[...]

Po nic.
Tak samo jako po nic sortujem teraz roznego rodzaju frakcje.
Urzednik jest w stanie wymyslec wszystko.

bo sens sortowania plastiki, szkło itp jest jasny.
dokladnie przeciwnie.
Absolutnie jest to dla mnie niejasne.
To sie robi w sortowniach smieci, nie w domach

A po co miałoby sie sortować na kolory puszek?

jak wyzej
po nic, ale fajnie jest wydac rozporzadzenie.
moze premia bedzie.

Data: 2013-08-01 23:22:06
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Czyli zgadzasz sie dodatkowo płacić?
I jednoczesnie mieć mniejszą skutecznośc?

A po co miałoby sie sortować na kolory puszek?

jak wyzej
po nic, ale fajnie jest wydac rozporzadzenie.
moze premia bedzie.

ta... --
Pozdrawia... Budzik
"Nic na to nie można poradzić. To byłby
dobry tytuł do historii mojego życia."  Irwin Shaw

Data: 2013-08-02 07:57:11
Autor: Michal
Smieci po nowemu cd

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości
To sie robi w sortowniach smieci, nie w domach

Czyli zgadzasz sie dodatkowo płacić?
I jednoczesnie mieć mniejszą skutecznośc?

Przepraszam, że się wcinam. Już kiedyś wcześniej pisałem. Tak, zgadzam się płacić za profesjonalną obróbkę śmieci, trak jak płacę za profesjonalną obróbkę ścieków i wiele innych rzeczy. Praca amatorów (pospolite ruiszenie) z definicji jest mniej efektywna. Niech śmieciami zajmują się specjaliści od śmieci.Odrębną kwestią jest, czy rzeczywiście wymaga to wyższych opłat. Odzysk surowców lub ich spalanie daje korzyści ekonomiczne (nie podejmę się oceny ile tych korzyści a ile ksztów).
Naprawdę nie rozumiem, dlaczego tak wiele osób przyjęło jako prawdę objawioną, że akurat kwestia utylizacji odpadów jest jakąś nadzwyczajną sprawą. którą powinni się zajmować wsdzyscy obywatele. Strach myśleć co będzie, kiedy ktoś uzna, że lepiej sortować ścieki u źródła a nie w oczyszczalni.
Michał

Data: 2013-08-02 10:17:46
Autor: z
Smieci po nowemu cd
W dniu 2013-08-02 07:57, Michal pisze:

[...]

Święte słowa. Segregacja na poziomie obywatela powinna odbywać się tak:
- suche do odzysku
- mokre na wysypisko
- ew. trzeci na szkło
Reszta roboty dla "fachowców".
I jeśli już ustawa to odgórnie jednakowo w całej Polsce.
Od wielu lat w mojej spółdzielni to tak właśnie wygląda.
Spółdzielnia sobie jakoś radziła sama, nikt do lasu nie wywoził, DZIAŁAŁO!!!
Wpie... się "mądrzy" i namieszali. Skutek: 2 razy drożej i rzadszy odbiór=sterta wokół śmietników.

Zastanawiam się tylko jak ten bajzel wadza przekuje w kolejny wielki sukces?

Data: 2013-08-02 11:00:37
Autor: hiki o!
Smieci po nowemu cd
On 02.08.2013 10:17, z wrote:
[...]

Reszta roboty dla "fachowcĂłw".
[...]

 butelki,

Ja zaobserwowalem za to masowy atak okolicznej zulerni na kontenery z sortowanymi - wybieraja butelki wiec zielone pojemniki ich ciesza najbardziej.

Nawet zapuszczaja zurawia do dzwonow.

Data: 2013-08-03 08:44:30
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
On Fri, 2 Aug 2013, z wrote:

Zastanawiam się tylko jak ten bajzel wadza przekuje w kolejny wielki sukces?

  Uchwałą sejmową.
  A jakżeby inaczej?

  Dla jasności: wbrew narzekaniom Przemka, "u mnie" nie licząc
zmiany cen przy okazji zmiany "od kubła" na "od osoby", z tym,
że nie są to tak drastyczne ceny jak podawane tutaj >40zł
od osoby (konkretnie: 13 zł za niesortowane), na razie nie
zaobserwowałem istotnych zmian na gorsze.
  Na lepsze też nie bardzo, nie licząc jednego (kolejnego)
zaobserwowanego w promieniu 5 km punktu "darmowej" zbiórki
śmieci sortowanych (ale to może byc zupełnie niezwiązane
z ustawą śmieciową, a mieć źródło w specprogramie śmieciowym
w który to podobno miasto jest zamieszane - podobno, bo
nie sprawdzałem - dofinansowanego "unijnie", więc punkty
muszą powstawać wedle planu i niezależnie od zamieszania
z ustawą).
  Natomiast ustawa oczywiście otwiera pole do "popsucia",
i to jest groźne.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-03 08:52:38
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
On Fri, 2 Aug 2013, z wrote:

Święte słowa. Segregacja na poziomie obywatela powinna odbywać się tak:
- suche do odzysku
- mokre na wysypisko
- ew. trzeci na szkło
Reszta roboty dla "fachowców".

  IMO nieco przesadziłeś z ograniczeniem :)
  Na mój gust jest sens zbierania plastiku i metali, być może
razem ze szkłem.
  Objaśniam, ze w systemie o którym wspominam obok, miasto zbiera
"darmowo" platiki i metale *RAZEM*.
  Widocznie oddzielenie nie stanowi problemu.
  Podejrzewam, że szkła dotyczy to w takim samym stopniu.

  Czyli nadal mielibyśmy 3 pojemniki.
  Ale na czwarty IMO wypadałoby się zgodzić: odpady organiczne.
  Idzie o wszelkiego rodzaju liście (jak masz posesję, to masz spore
szanse na "zaliścienie" jej liśćmi "miejskimi" i to w sporych
ilościach :>) i inne takie, nie tylko zepsutą żywność.

I jeśli już ustawa to odgórnie jednakowo w całej Polsce.

  Oj nie.
  Wiesz dlaczego?
  Bo wtedy jest ZERO możliwości porównania, jak bardzo można
zepsuć konstrukcję i wszędzie będzie jednakowo źle, z koniecznosci
"równania w dół" (weź sobie Warszawę - chyba nie sądzisz, że
rząd wysłałby drogą administacyjną "koalicyjną" ekipę na
zieloną trawkę za niedostosowanie się do "odgórnego" systemu,
prawda? No to co by zrobili, jak nie update przez downgrade?)

Od wielu lat w mojej spółdzielni to tak właśnie wygląda.

  I słusznie.
  Jak jest to blokowisko, to problemu śmieci organicznych nie
macie i dlatego czwarty pojemnik Ci umknął :)

Spółdzielnia sobie jakoś radziła sama, nikt do lasu nie wywoził, DZIAŁAŁO!!!

  Cóż, u mnie też.
  Ale faktem jest, że przypadki "podrzucania" śmieci z posesji obok
miewały miejsce, włącznie z porzuceniem worka tak wot przy skrzyżowaniu.

Zastanawiam się tylko jak ten bajzel wadza przekuje w kolejny wielki sukces?

  To skomentowałem obok ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-03 10:26:40
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Powiedziałbym, ze to nie były przypadki incydentalne.
U mnie, dopóki smietniki były ogólnie dostepne, regularnie 4 duze kontenery były wypęlnione po brzegi.
po zabudowaniu i zamknieciu smieci jest tak mało, ze najczesciej wypełnione sa maks w 1/4.
Wniosek: podrzucanie smieci to nie jest jakis wyimaginowany problem.
Pytanie: gdzie podrzucają obecnie.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2013-08-03 23:19:01
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
On Sat, 3 Aug 2013, Budzik wrote:

Wniosek: podrzucanie smieci to nie jest jakis wyimaginowany problem.
Pytanie: gdzie podrzucają obecnie.

  Chyba zależy, czy z tytułu zapłaconego podatku BEZPROBLEMOWO
odbierają już im (tym podrzucającym) śmieci.
  Jak mają "bez dalszych kosztów" i wygodnie, to po prostu
nie podrzucają.
  Jak mają sortować na 500 pozycji i DODATKOWO jeszcze narażać
się na karę, to pewnie dalej podrzucają.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-03 22:00:24
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Źle sie wyraziłem. Chodziło mi o to, gdzie podrzucali, jak zamknęliśmy śmietniki.

Rzeczywiście, żeby podrzucac obecnie, to trzeba być kretynem albl przynajmniej mega leniwym.

--
Pozdrawia... Budzik
Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy potrafią zepsuć stalową kulę...

Data: 2013-08-05 13:37:52
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
On Sat, 3 Aug 2013, Budzik wrote:

Źle sie wyraziłem. Chodziło mi o to, gdzie podrzucali, jak zamknęliśmy
śmietniki.

  W pierwszej kolejności lasy i rowy, potem pod różne ogródki itede.

Rzeczywiście, żeby podrzucac obecnie, to trzeba być kretynem

  Niektóre działania proponowane na grupie chcą do tego zachęcać :>
(jak np. pomysł otwarcia śmietników tylko w określonych godzinach)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-05 13:34:28
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Widziałem reportaż o jakims miejscu gdzie otwieraja na 2 godziny rano i dwie po południu.
do tego stoi pan i poucza, jak sortowac :) W sumie nawet ciekawie - skoro jest potrzebna pomoc i nauczenie - nie widze problemu.

Wypowiadali sie ludzie i twierdzili, ze to dobry pomysł - co to sie porobiło.
dla mnie jest to nie do pomyslenia i na pewno gdyby pomysł sie utrzymał i  musiałbym wyrzucic poza godzinami to po prostu przerzuciłbym przez płot.

--
Pozdrawia... Budzik
"Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

Data: 2013-08-02 08:15:01
Autor: witek
Smieci po nowemu cd
[...]

Nie.
Jelsi juz mamy pozostac przy tej formie co mamy teraz to
stawka powinna byc jednakowa dla wszystkich.
Co moze miec kaucję, powinno miec kaucje.
Sortowanie powinno polegac na tym, ze co ma znak recyklingu ląduje w recyklingu, reszta w smieciach zwyklych.
A edukację powinno się zacząć w podstawowce.
Z czasem nawyk sortowania beda mieli wsyscy.
Ten kto nie chce sortowac i tak tego robil nie bedzie i zadne kary go to tego nie zmusza.
Koniec.

Data: 2013-08-02 11:00:42
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Czyli np. kaucja na wszystkie butelki plastikowe?

Sortowanie powinno polegac na tym, ze co ma znak recyklingu ląduje w recyklingu, reszta w smieciach zwyklych.

Nie wiem co chciałes przez to powiedzieć.
Przeciez cały w tym ambaras...
:)

A edukację powinno się zacząć w podstawowce.
Z czasem nawyk sortowania beda mieli wsyscy.

Zgadzam sie, ze trzeba uczyć od młodego.
Ale obawiam sie, tfu, zazdroszcze, ze jestes wiekszym idealistą ode mnie.

Ten kto nie chce sortowac i tak tego robil nie bedzie i zadne kary go
to tego nie zmusza.
Koniec.

niestety to może być smutna prawda.

--
Pozdrawia... Budzik
....i to by było na tyle

Data: 2013-08-02 13:03:07
Autor: Liwiusz
Smieci po nowemu cd
W dniu 2013-08-02 13:00, Budzik pisze:

Czyli np. kaucja na wszystkie butelki plastikowe?

Tak jest w niektórych krajach. Plus kaucja na puszki.

--
Liwiusz

Data: 2013-08-02 13:57:41
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
Osobnik posiadający mail lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Czyli np. kaucja na wszystkie butelki plastikowe?

Tak jest w niektórych krajach. Plus kaucja na puszki.

Rozumiem. W sumie nie spotkałem sie, ale mogłem po prostu nie zauważyć.
Jak myslisz - ile w polsce musiałby wynosic kaucja, zeby to miało sens?
Czy nie zrobi sie z tego kolejny butelkowy problem? (tylko z paragonem itp.)
Dlaczego firmy coraz czesciej wycofuja sie z kaucji za butelki? (za drogie powtórne przetworzenie?)

Data: 2013-08-02 17:37:42
Autor: witek
Smieci po nowemu cd
[...]

5 do 10 gr

Czy nie zrobi sie z tego kolejny butelkowy problem? (tylko z paragonem
itp.)

w Polsce z wszytkiego mozna zrobic problem.

pogoolaj can recycling machine
jeden pogooglalem za ciebie

http://www.youtube.com/watch?v=idwiUU5MMaY

Widzialem to w praktyce.
Kolejki czy to zulerni czy bezdomnych z wielkimi worami uzbieranych puszek.  Nic sie nie zmarnuje.

Dlaczego firmy coraz czesciej wycofuja sie z kaucji za butelki? (za drogie
powtórne przetworzenie?)

bo za tanie są nowe plastikowe.
Ja już wódkę w plastikowych butelkach widziałem.

..

Data: 2013-08-02 16:38:15
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Kurcze, 10gr to juz dośc drogo.
Wyszłoby ładnych pare złotych miesiecznie. Ja nie chce płacic wiecej niz obecnie ;-)

[...]

Ale ty chyba nie mówisz powaznie, ze z puszkami jest problem?
Pytam o plastiki.
To ze zulernia wybiera puszki to jest sprawa oczywista.

Dlaczego firmy coraz czesciej wycofuja sie z kaucji za butelki? (za
drogie powtórne przetworzenie?)

bo za tanie są nowe plastikowe.
Ja już wódkę w plastikowych butelkach widziałem.

Sporadycznie.
Piwo tez. Ale tez sporadycznie.
Nawet wino w kartonikach mozna spotkać. Ale sporadycznie.

--
Pozdrawia... Budzik
Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

Data: 2013-08-02 20:44:12
Autor: witek
Smieci po nowemu cd
[...]

przeciez to jest transparentne.
Odnies do skupu to odzyskasz. Po drodze moze jeszcze pare nqa ulicy znajdziesz i juz bedziesz do przodu.
Przy takiej stawce to sie po prostu opłaca. Żadna butelka nie trafi do smieci.

[...]

Dokładnie tak samo.
Maszyny do butelek plastikowych i szklanych.
Te "szklane" ładny dzwięk wydają jak maszyna te butelki tłucze.

prosze cie bardzo.

http://www.youtube.com/watch?v=prM6Asc9a-o

[...]

zapomniales dopisac ze sporadycznie w Polsce.

Data: 2013-08-02 21:30:36
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Moźe i racja. Tylko ze jest gro plastików które butelkami nei są. co z nimi?

[...]

Racja, nawet chyba coś takiego we włoszech widziałem.

Tak.

--
Pozdrawia... Budzik
Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."

Data: 2013-08-03 09:33:53
Autor: witek
Smieci po nowemu cd
On 8/2/2013 11:30 PM, Budzik wrote:

Moźe i racja. Tylko ze jest gro plastików które butelkami nei są. co z
nimi?

to do recyklingu.
gdyby na wiekszosc opakowac byla kaucja to ta reszta, ktora pozostanie da sie juz łatwo sortowac tam gdzie to sie powinno odbywac. wiec zostałby dwa kosze. recykling i smieci zwykle.
Jedyna pozyteczna rzecz w tym recyklingu to byłby papier
a reszta i  tak w wiekszosci przypadków poszłaby w piec, a nie do powtórnego przetworzenia.

Data: 2013-08-03 08:57:30
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
On Fri, 2 Aug 2013, witek wrote:

[...]

  Hej tam na okręcie, optymista jeden.
  W krajach w których płacisz pół euro kaucji za puszkę od piwa
takie puszki NIE walają się po ulicy :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-02 20:56:13
Autor: witek
Smieci po nowemu cd
On 8/2/2013 6:38 PM, Budzik wrote:
Pytam o plastiki.

Jeszcze jeden przyklad

tak od 1:00

da sie? da sie, jak widac.

Data: 2013-08-02 21:05:28
Autor: witek
Smieci po nowemu cd
On 8/2/2013 8:56 PM, witek wrote:
On 8/2/2013 6:38 PM, Budzik wrote:
Pytam o plastiki.

Jeszcze jeden przyklad

tak od 1:00

da sie? da sie, jak widac.

Ups link zjadło

http://www.youtube.com/watch?v=rWlw-slO2zE

Data: 2013-08-02 20:48:51
Autor: Liwiusz
Smieci po nowemu cd
[...]

Myślę, że cokolwiek powyżej zera będzie ok, choćby 5 gr, to wystarczy, aby nawet wyrzucane puszki były zbierane przez "nurków", co zresztą się dzieje (do skupu zlomu)

Czy nie zrobi sie z tego kolejny butelkowy problem? (tylko z paragonem
itp.)

O tak, w Polsce zrobiłby się problem paragonowy. W Szwecji, gdzie to podpatrzyłem, po prostu oddaje się butelki do dowolnego sklepu tym handlującego.

Dlaczego firmy coraz czesciej wycofuja sie z kaucji za butelki? (za drogie
powtórne przetworzenie?)

Nie wiem.

--
Liwiusz

Data: 2013-08-03 09:01:37
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
On Fri, 2 Aug 2013, Liwiusz wrote:

[...]

  Ale tam ta kaucja nie wynosi 5 groszy, prawda?
  Wedle usłyszanych danych, nie pamiętam czy w Niemczech czy Holandii,
kaucja za aluminiową puszkę po piwie to pół euro.
  Można przypuszczać, że 5 groszy to zarobek sprzedawcy na zwrocie,
a wtedy być może "koniecznosć odbioru" przestanie być problemem.

Dlaczego firmy coraz czesciej wycofuja sie z kaucji za butelki? (za drogie
powtórne przetworzenie?)

Nie wiem.

  Po prostu zero groszy zarobku na obsłudze zwrotu przez sklep.
  No to sklep każe się wypchać.
  W sumie mało dziwne.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-03 08:54:49
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
On Fri, 2 Aug 2013, Budzik wrote:

Osobnik posiadający mail witek7205@gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Co moze miec kaucję, powinno miec kaucje.

Czyli np. kaucja na wszystkie butelki plastikowe?

  A co w tym dziwnego?
  W systemach "państwowych" jest ta różnica wobec .pl, że kaucja jest
znacznie "przewymiarowana" i jednakowa u wszystkich sprzedawców.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-02 08:25:46
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Smieci po nowemu cd
W dniu 02.08.2013 01:22, Budzik pisze:
Czyli zgadzasz sie dodatkowo płacić?

Dodatkowo? Przecież taka sortowanie jest tańsze, zwłaszcza po uwzględnieniu kosztów społecznych.

I jednoczesnie mieć mniejszą skutecznośc?

Tylko czy na pewno i o ile.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-02 11:00:43
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Dodatkowo.
Skoro dotychczas sporo lądowało na śmietnisku a teraz miałoby wszystko iśc do sortowni to dodatkowo.
Koszty społeczne? No to własnie społeczenstwo płaci :(

I jednoczesnie mieć mniejszą skutecznośc?

Tylko czy na pewno i o ile.

No przeciez ja tych liczb sobie z powietrza nie wyciągnałem.
Pojawiały sie w dyskusji i linkowanych materiałach.

--
Pozdrawia... Budzik
jest mniemanie, że się nie ma go wcale."  Nikos Kazantzakis

Data: 2013-08-02 16:27:16
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Smieci po nowemu cd
W dniu 02.08.2013 13:00, Budzik pisze:
Skoro dotychczas sporo lądowało na śmietnisku a teraz miałoby wszystko iśc
do sortowni to dodatkowo.

No ale teraz za Nowe Śmieci płacę więcej niż kiedyś. Więc już samo prawo do sortowania kosztuje mnie drożej.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-02 16:38:15
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

I z tym trzeba walczyć!
Absolutnie nie powinniśmy płacić wiecej. Wydaje sie ze kwota rzedu 10zl jest wzglednie przyzwoita.
Oczywiscie ona powinna maleć w czasie jak skutecznosc segregacji bedzie rosła. bo wtedy smieci bedzie coraz mniej a i wykorzystanie frakcji recyclingowych bedzie przynosic dodatkowe zyski.

Jeżeli bedzie inaczej - pierwszy rzuce Grobelnego jajkiem (oczywiscie w przenosni)

Najwiecej stracą ci którzy juz dotychczas mieli swietnie rozwiniety system segregowania dzieki czemu smieci mieli bardzo mało i dlatego płacili np. 5zł miesiecznie. Tutaj nie mam dobrego rozwiazania.

--
Pozdrawia... Budzik
"Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo milczysz."   Nina Liedtke

Data: 2013-08-04 13:03:42
Autor: Smok Eustachy
Smieci po nowemu cd
W dniu 02.08.2013 18:38, Budzik pisze:
/..../.
I z tym trzeba walczyć!
Absolutnie nie powinniśmy płacić wiecej.

Absolutnie powinniśmy, bo koszty wywozu śmieci wzrosły monstrualnie.

Ale kluczowe jest tu "rozumienie ustawy".
Okazuje się, ze papier jest metalem, metal - plastikiem. Plastik - papierem.

No i promocja terroru i donosicielstwa.

Data: 2013-08-04 13:00:39
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
Osobnik posiadający mail smok@wurg.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

I z tym trzeba walczyć!
Absolutnie nie powinniśmy płacić wiecej.

Absolutnie powinniśmy, bo koszty wywozu śmieci wzrosły monstrualnie.

W jakim sensie wzrosły?

Ale kluczowe jest tu "rozumienie ustawy".
Okazuje się, ze papier jest metalem, metal - plastikiem. Plastik -
papierem.
Możesz wyjaśnić?
To ze jedno sie składuje z durgim bo łatwo wyodrębnic frakcję to chyba nic dziwnego?

No i promocja terroru i donosicielstwa.

Tak, oczywiscie.

--
Pozdrawia... Budzik
Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

Data: 2013-08-04 15:52:46
Autor: hiki o!
Smieci po nowemu cd
On 04.08.2013 13:03, Smok Eustachy wrote:
[...]

Oby. To byloby najtaniej. Ale beda patrole, kontrole, specjalne komorki do tego - cala machuna biurwokratyczna zasilana z czego? Z dodatkowej kaski za wywoz smieci.

Jedyne co mnie cieszy to ostateczne rozwiazanie u mnie. Smieci sortuje sie na:
- sortowane
- pozostale

Pierwsze wrzuca sie do w koncu postawionych kontenerow - szklo, metal, plastik, papier - wsio do jednego miejsca.

Drugie, oprocz wielkogabarytowych  (np. ciężarĂłwka) i niebezpiecznych (np. akumulator ;) wrzuca sie tak jak poprzednio.

Oczywiscie mam swiadome "spolecznestwo lokalne" i gdyby bez ustawy postawiono tak pojemniki i wywieszono plakaty informacyjne, to samobysiedzialo. Skad to wiem?

Bo jak w okolicy niedalekiej byly dzwony to samo sie dzialo, ze az nie nadazali oprozniac.

Jedyne zaś co mnie smuci to to, ze choc placimy jak za sortowane (przy powyzszym ukladzie) to placimy wiecej niz wczesniej. A za niesortowane byloby jeszcze wiecej.

Podsumowując - zostaliśmy ukarani za sortowanie.

Za niesortowanie zostalibysmy ukarani jeszcze bardziej.

Ale to normalne, jak sie ma osły w parlamencie.

Data: 2013-08-04 23:09:56
Autor: animka
Smieci po nowemu cd
W dniu 2013-08-04 15:52, hiki o! pisze:
[...]

Przecież śmieciarzom trzeba podać wszystko na tacy, a to im płacą- nie Tobie. Ty jesteś przecież pan. Płacisz i g. powinno Cię obchodzić gdzie sobie powsadzają te śmieci. I tak wwalą na jedną ciężarówkę.
Oby wysypiska przed domem Ci nie zrobili i nie spowodowali w związku z tym zarazy.
Z tego co wiem to w niektórych miastach śmieci się walają juz wszędzie, bo ktoś kradnie (i sprzedaje z zyskiem) pojemniki i nie ma pojemników.

--
animka

Data: 2013-08-05 14:01:04
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
On Sun, 4 Aug 2013, animka wrote:

[...]

  Animko szanowna, błąd, gruby błąd.

  NIE PŁACISZ za usługę.
  To co płacisz to jest PODATEK.
  Nie możesz (i hiki nie może i ja nie mogę) podskakiwać śmieciarzom,
bo to NIE TY im płacisz!
  Masz grzecznie dopasować się do zarządzonych wymagań i już.
  A jak komu nie pasuje do droga administracyjna jest otwarta,
przy czym z ustawy wynika że gmina (gmina, nie śmieciarze!)
to i owo "może", więc jak z łaski zrobi lub pozwoli to dobrze,
a jak nie to nie.

Oby wysypiska przed domem Ci nie zrobili

  Otóż to.
  Wnioski całkiem prawidłowe, tylko teza jakobyśmy Ty, hiki czy
ja płacili *za śmieci* jest błędna :|
  Płacimy "podatek na śmieci" i basta.
  Różnica dramatyczna, jak przy każdym podatku.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-05 09:00:20
Autor: Tomasz Kaczanowski
Smieci po nowemu cd
[...]

Raczej lokalne administracje korzystają z doświadczeń innych pilotażowych doświadczeń. Pisałem, że kiedyś już podobne rozwiązania wprowadzano w kilku gminach i były one tańsze... tyle, że okazało się, że o ile z części mieszkańców nie ma problemu ze ściąganiem opłat, to z części jest duży problem, a że urzędnikowi nie chce się nic robć, to nie egzekwuje. Więc teraz w tych gminach opłata wzrosła, tak by pokryć ubytek spowodowany przez tych co nie płacą.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2013-08-02 08:20:46
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Smieci po nowemu cd
W dniu 01.08.2013 22:25, Budzik pisze:
Ale po co?
bo sens sortowania plastiki, szkło itp jest jasny.
A po co miałoby sie sortować na kolory puszek?

Nie wiem czy jest sens na koloru puszek, ale o kolorach coś było w filmie Witka o sortowni. Pojawia się tam moment, gdzie opisywane jest, że przetwarzalnia PETów chce mieć kolorami. Więc następny etap, to będzie kolejne 20 kubłów do kolorów?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-02 13:32:03
Autor: witek
Smieci po nowemu cd
On 8/2/2013 8:20 AM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

beda tylko trzy kubly; RGB
a ty bedziesz mial obowiazek rozlozyc puszki na kolory składowe.

Data: 2013-08-02 13:57:42
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Dobrze, ze nie na poszczególne pierwiastki.

--
Pozdrawia... Budzik
"Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

Data: 2013-08-01 22:08:04
Autor: Andrzej Lawa
Smieci po nowemu cd
W dniu 01.08.2013 21:39, witek pisze:

[...]

Penn i Teller zrobili w tym zakresie eksperyment ;)

Swoją droga chyba doszło do niewielkiego nieporozumienia - miałem na myśli sortowanie takie, jak u mnie w gminie. Dalej już dość łatwo sobie wielkoskalowo poradzić.

PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

Data: 2013-08-02 07:39:46
Autor: Helios
Smieci po nowemu cd

Przyjmij może do wiadomości, że to nie "miejsca pracy" są
dobrodziejstwem, ale powstałe w wyniku czyjejś pracy dobra. W tym
przypadku nic nie powstaje. To czarna dziura.

dobra? jakie dobra? każda wytwarzana rzecz to śmieć prędzej czy później, od samochodu po skarpetki, jeżeli stawia się fabrykę produkującą coś to obok powinno stawiać sie fabrykę demontującą to coś

Data: 2013-08-02 09:18:52
Autor: sqlwiel
Smieci po nowemu cd
W dniu 2013-08-02 07:39, Helios pisze:

[...]

OK, podaj adres. Wpadnę do Ciebie uwolnić Cię od zalegających Twój dom śmieci. Nie musisz sortować, wskaż tylko gdzie trzymasz "papier", ten z wizerunkami polskich królów lub amerykańskich prezydentów.

Nie kompromitowałbyś się...

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-02 00:04:52
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
On Thu, 1 Aug 2013, Helios wrote:

skoro do sklepu idziemy w okreslonych godzinach (gdy jest czynny) kupować te śmieci, tam też jesteśmy kontrolowani to analogicznie powinny wyglądać śmietniki (no moze klima zbedna:)

  Zapomniałeś o szczególe.
  Takim mianowicie, że PODOBNO cała ustawa miała miedzy innymi raz a dobrze
zlikwidować problem wysypywania śmieci gdzie tylko się da.
  Podobno w oparciu o taki mechanizm, że skoro każdy już będzie płacił
za BEZPROBLEMOWE legalne wywalanie śmieci, to nie będzie miał motywacji
że wywalać je komuś pod ogródkiem albo na polu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-02 00:21:07
Autor: witek
Smieci po nowemu cd
On 8/2/2013 12:04 AM, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

raz a dobrze to efekt uboczny ustawy.

Ustawa została wprowadzona bo... miała być już wprowadzona dawno temu i Polske grozily kary za jej niewprowadzenie.
Wiec typowo polskim zwyczejem, zrobiono to na odpierdol w ostatniej chwili byleby sie tylko bruksela odwaliła.

Data: 2013-08-03 08:28:54
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
On Fri, 2 Aug 2013, witek wrote:

Ustawa została wprowadzona bo... miała być już wprowadzona dawno temu
i Polske grozily kary za jej niewprowadzenie.

  Hm... pierwsze słyszę.
  Acz nie wykluczam rzecz jasna :)
  Dotąd słyszałem, że Polska *nie spełnia wymogów dotyczących poziomu
odzyskiwania odpadów*.
  A to jakby coś mocno innego, niż silne wewnętrzene przekonanie
(charakterystyczne dla administracji) że przepis wszystko załatwi
i że jak Sejm klepnie to od jutra słońce będzie świeciło na różowo.

Wiec typowo polskim zwyczejem, zrobiono to na odpierdol w ostatniej chwili byleby sie tylko bruksela odwaliła.

  Ale dla Brukseli chyba to miała być zasłona "no przecież mocno pracujemy
nad problemem", a nie wypełnienie nakazu wydania ustawy?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-03 10:59:06
Autor: Robert Tomasik
Smieci po nowemu cd
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1308030825250.3492quad...
On Fri, 2 Aug 2013, witek wrote:

[...]

No to moim zdaniem teraz jeszcze bardziej nie będziemy spełniać. Wszyscy zadeklarują segregację, ale niktgo segregować nie będzie w praktyce. Chyba, ze chodziło o wykazanie statystyczne,m że to są segregowane odpady, no to majstersztyk :-)

Data: 2013-08-03 23:16:14
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
On Sat, 3 Aug 2013, Robert Tomasik wrote:

No to moim zdaniem teraz jeszcze bardziej nie będziemy spełniać.

  A z tym się zgadzam.
  O ile się nie mylę, dokładnie ta sama wartość która jest wyznaczona
jako minimum przez UE dla całej Polski (nie pamiętam terminu, ale
ładne parę lat) została przyjęta jako limit dla gmin (w tym samym
terminie).
  A to oznacza, że większość gmin pojedzie "po bandzie", mieszcząć
się w limicie (a jakże), ale wystarczy jedna naprawdę duża gmina
pt. "Warszawa" która wymogów nie spełni aby suma dla Polski już
była pod kreską.

Chyba,
ze chodziło o wykazanie statystyczne,m że to są segregowane odpady, no to
majstersztyk :-)

  W tym pomyśle może coś być...
  Bo wszystkie obowiązkowe konstrukcje działają w zbliżony sposób:
"zaliczają" nawet niewykonane czynności, choć niewykonanie podlega
karze oraz egzekucji przymusu do wykonania.
  Dajmy na to składka zdrowotna na NFZ: jak jest obowiązkowa, to
niezapłacenie nie powoduje jej "nieważności".

  Będziemy więc mieli odpady posortowane, tylko źle posortowane,
ale tak jak piszesz - do statystyki do pozycji "posortowane" :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-03 22:03:31
Autor: Budzik
Smieci po nowemu cd
[...]

Wydaje sie jednak, ze z psoortowanymi nie bedzie problemu - jak juz ktos bedzie sortował, to raczej zrobi to dobrze - to przeciez nie jest jakas wyższa matematyka.

Problemem są smieci pozostałe, nieposortowane.
Ich liczba musi sie zmniejszać. Pytanie czy bedzie.

--
Pozdrawia... Budzik
"Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

Data: 2013-08-02 06:07:39
Autor: sqlwiel
Smieci po nowemu cd
[...]

G. tam.
Wczoraj w Katowicach, teren jak najbardziej "miejski", ale jednak są nieuczęszczane drogi gruntowe w zalesionym terenie, odkryłem ze dwa kubiki ładnie popakowanych w plandeki świeżych (jak jechałem "tam" to ich nie było) odpadów poprodukcyjnych z jakiegoś zakładu tekstylno-tapicerskiego.
Znów "władza chciała dobrze, ale naród się nie spisał".

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-03 08:29:51
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
On Fri, 2 Aug 2013, sqlwiel wrote:

G. tam.
Wczoraj w Katowicach, teren jak najbardziej "miejski", ale jednak są
nieuczęszczane drogi gruntowe w zalesionym terenie, odkryłem ze dwa kubiki

  Ta... ale to są skutki wyjątków od idealnie kulistej konstrukcji
ustawy ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-02 07:51:59
Autor: Helios
Smieci po nowemu cd
  Zapomniałeś o szczególe.
  Takim mianowicie, że PODOBNO cała ustawa miała miedzy innymi raz a dobrze
zlikwidować problem wysypywania śmieci gdzie tylko się da.

miało być a jest jak zawsze

na wsi każdy płaci od objętości posegregowanych śmieci, sam dba o segregowanie bo jest indywidualnie kontrolowany - umowa o wywóz jest na jedno gospodarstwo i jego nazwisko

w mieście mamy segregować ale niektórzy mają to w dupie, efekt cała wspólnota może płacić więcej, i tu jest problem

za śmieci niesegregowane chcą od nas ok 44zł za śmieci segregowane 15-19zł od osoby, różnica gigantyczna

Data: 2013-08-02 08:18:56
Autor: witek
Smieci po nowemu cd
On 8/2/2013 7:51 AM, Helios wrote:

za śmieci niesegregowane chcą od nas ok 44zł za śmieci segregowane
15-19zł od osoby, różnica gigantyczna

czyli zaczyna sie. Niedlugo roznice beda jeszcze wieksze.
Wyszlo typoow po polsku.
Stawka za sorotwanie miala byc nagrodą, a wyszlo ze stawka za niesortowanie stała się karą.

Data: 2013-08-02 09:17:59
Autor: krys
Smieci po nowemu cd
witek wrote:

[...]

"Jest super, jest super, więc o co Ci chodzi?"
U mnie sortowane są 2,5 raza tańsze niż niesortowane.
Za to ogólnie stawka wzrosła z 42 na kwartał, do 44 na miesiąc.
Odbiera ta sama firma, co przed ustawą, za to dwa tygodnie trzeba było się użerać z gminą i urzędasami, żeby raczyli zabrać, skoro wyznaczyli termin i biorą za to kasę.
Za to "złomiarze" nie wygrali żadnego przetargu, w lipcu były trzy różne ekipy chętne odebrać złom, sami wynieśli z podwórka, podziękowali i chcieli zapłacić za możliwość zabrania - cuda, panie.
J.

Data: 2013-08-03 08:31:51
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
On Fri, 2 Aug 2013, krys wrote:

Za to "złomiarze" nie wygrali żadnego przetargu, w lipcu były trzy różne
ekipy chętne odebrać złom, sami wynieśli z podwórka, podziękowali i chcieli
zapłacić za możliwość zabrania - cuda, panie.

  Przypuszczam że w żadnej polskiej gminie nie ma problemu ze zbiórką
śmieci składających się z metali :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-06 12:34:40
Autor: krys
Smieci po nowemu cd
Gotfryd Smolik news wrote:

On Fri, 2 Aug 2013, krys wrote:

[...]

Do czasu, aż ktoś nie wpadnie na pomysł, że trzeba zadbac o ucywilizowanie procederu, znaczy - dopóki państwo sie tym nie zajmie;-P

Data: 2013-08-08 01:08:29
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
On Tue, 6 Aug 2013, krys wrote:

Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

  Po polsku: ZABRONI :D
  W sumie, w świetle dyskusji nad gałęziami na ognisku, to chyba już
zabroniło - skoro "przetwarzanie śmieci" wymaga uprawnień :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-08 06:39:01
Autor: jureq
Smieci po nowemu cd
Dnia Thu, 08 Aug 2013 01:08:29 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

  Przypuszczam Ĺźe w Ĺźadnej polskiej gminie nie ma problemu ze zbiĂłrką
[...]

  ognisku, to chyba juĹź
zabroniło - skoro "przetwarzanie śmieci" wymaga uprawnień :>

A to jest jeszcze legalne? Bo przecież odpady komunalne są obecnie WŁASNOŚCIĄ gminy, więc ich zbieranie to po prostu kradzież. Nie, ja nie żartuję. Mam wśród sąsiadów właścicieli firmy zajmującej się między innymi skupem makulatury. Oni w tej chwili poszukują prawnika, który im będzie potrafił wskazać jakie warunki muszą spełnić aby nie zostać oskarżonymi w sprawie o paserstwo.

Data: 2013-08-09 12:47:05
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
On Thu, 8 Aug 2013, jureq wrote:

[...]

A to jest jeszcze legalne?

  Nie sądzę.
  Ale również nie sądzę aby "organy" chciały ścigać meneli, bo
więzienia są zapchane po sufit a grzywnę to sobie można.

Bo przecież odpady komunalne są obecnie
WŁASNOŚCIĄ gminy, więc ich zbieranie to po prostu kradzież.
Nie, ja nie żartuję.

  W żadnym razie nie wygląda to na żart, bo nie umiem
od ręki wskazać kryterium które przesądza o "niezawłaszczeniu"
czegoś co *może* być odpadem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-02 09:42:16
Autor: Helios
Smieci po nowemu cd
W dniu 2013-08-02 08:18, witek pisze:
[...]

tylko że w skrajnych przypadkach płaciłem 7.5zł a mogę/bede 44zł
I PYTAM SIĘ GDZIE i DO KOGO TA RÓŻNICA IDZIE?

przecież to są ogromne kwoty

Data: 2013-08-02 10:57:23
Autor: hiki o!
Smieci po nowemu cd
On 02.08.2013 09:42, Helios wrote:

tylko że w skrajnych przypadkach płaciłem 7.5zł a mogę/bede 44zł
I PYTAM SIĘ GDZIE i DO KOGO TA RÓŻNICA IDZIE?

przecież to są ogromne kwoty

Jak rzad chce Twojego Dobra to po prostu je sobie bierze.

Data: 2013-08-02 14:28:24
Autor: witek
Smieci po nowemu cd
On 8/2/2013 9:42 AM, Helios wrote:
[...]

zysk gminy

formalnie powinno byc tak, ze oplaty maja pokrywac koszty.
Ale zycie swoje.

Data: 2013-08-08 11:49:04
Autor: Marcin N
Smieci po nowemu cd
W dniu 2013-08-02 14:28, witek pisze:

przecież to są ogromne kwoty

zysk gminy

Zabrali gminom fotoradary - to dają coś na osłodę.

--
MN

Data: 2013-08-02 08:27:54
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Smieci po nowemu cd
  Podobno w oparciu o taki mechanizm, że skoro każdy już będzie płacił
za BEZPROBLEMOWE legalne wywalanie śmieci, to nie będzie miał motywacji
że wywalać je komuś pod ogródkiem albo na polu.

No ale przecież BEZPROBLEMOWO i legalnie wywalam śmieci do zsypu albo do zabudowanego ładnego śmietnika od kilkunastu lat, jak tu mieszkam... To teraz zrobiło się PROBLEMOWE.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-03 08:36:13
Autor: Gotfryd Smolik news
Smieci po nowemu cd
[...]

  Khem... a ironia w moim poście coś Ci nie przeszła...? ;>
  Oczywiscie że kpiłem z wersji, w której Helios stwierdził że to
dobrze, że zainteresowani wywaleniem śmieci zostają ustawieni w szyku
i doprowadzeni do pionu.
  Drobna niespójność polega właśnie na tym, że wprowadzanie UTRUDNIEŃ
poskutkuje ewentualnie brakiem efektów.
  No, można jeszcze będzie będzie powołać "Wysoki Urząd Do Spraw" :>
(dobrać sobie listę pozycji w nazwie)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-02 08:53:24
Autor: RadoslawF
Smieci po nowemu cd
Dnia 2013-08-01 19:46, Użytkownik Helios napisał:

[...]

Gorzej jak te dwie godziny będą kolidować komuś z czasem pracy.
Ale kogo to obchodzi, niewolnicy maja się dostosować i nie marudzić.

ja stwierdziłem że to BARDZO DOBRY POMYSŁ, zniknie podrzucanie śmieci, każdy będzie musiał sortować, powstaną miejsca pracy, zamiast kase wyrzucać nie wiadomo na co

Głupi jesteś. Kiedyś podrzucał innym bo nie płacił, teraz będzie
podrzucał bo oszczędza czas i worki na sortowaniu. A przed każdym
zamkniętym śmietnikiem policjanta czy innego ciecia nie postawisz.

skoro do sklepu idziemy w okreslonych godzinach (gdy jest czynny) kupować te śmieci, tam też jesteśmy kontrolowani to analogicznie powinny wyglądać śmietniki (no moze klima zbedna:)

Ale sklepy są czynne po kilkanaście godzin dziennie, plus znam
kilka tzw. nocnych czyli całodobowych. Ale twoje tłumaczenie tylko
potwierdza że zdajesz sobie sprawę jaką durnotą jest ograniczanie
czasu dojścia do śmietników.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-02 09:02:56
Autor: m
Smieci po nowemu cd
W dniu 02.08.2013 08:53, RadoslawF pisze:
[...]

Gdybym był korzystający z takiego sortowania śmieci, zostawiałbym śmieci pod bramką do śmietnika z karteczką o treści: "Drogi .....(tutaj określenie tego kto otwiera)..... Proszę o instruktaż sortowania śmieci na przykładzie moich. Niestety ze względu na nawał obowiązków nie mogę być przy tym obecny. (podpis)"

p. m.

Data: 2013-08-02 12:03:27
Autor: RadoslawF
Smieci po nowemu cd
Dnia 2013-08-02 09:02, Użytkownik m napisał:
[...]

Ludzie zrobią to co zawsze czyli rzucą śmieci przed wejściem.
A nazajutrz pracownik spółdzielni przez sześć godzin będzie
je zbierał rozwłóczone przez wiatr, psy, dzieci i zbieraczy.
Przez 6 bo pozostałe dwie poświęci na pilnowanie otwartego
śmietnika.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-02 08:27:02
Autor: Tomasz Kaczanowski
Smieci po nowemu cd
W dniu 2013-08-01 18:57, witek pisze:

Troche tu dyskutowalismy o sortowaniu smieci.

No i co.
No i mamy to o czym mowilem.
Piesze patrole śmietnikowe za milion złotych.

Budzik: hau hau.

A będzie tak: http://kabaret.tworzymyhistorie.pl/11660_kabaret_pod_wyrwigroszem__xv_mazurska_noc_kabaretowa_.php

:))

--
Kaczus
http://kaczus.cba.pl

Data: 2013-08-02 10:51:51
Autor: Marcin N
Smieci po nowemu cd
W dniu 2013-08-01 18:57, witek pisze:

Troche tu dyskutowalismy o sortowaniu smieci.

No i co.

W Gdyni mam tak:

Płaciłem 24 zł, płacę 39. Śmieci wywożone są rzadziej, śmietnik prawie permanentnie jest przepełniony. W domu męczę się z jakimiś workami wiszącymi na haczyku, w których mam "posortowane". I tak nie sortuję tak, jak życzy sobie miasto: na 4 kategorie. Plastik i metal ładuję razem. Nie będę się wygłupiał. W sklepach nie ma nawet śmietników czterokomorowych.

Ale najlepsze jest to: śmieciarka przyjeżdża o 5:30 rano i tak hałasuje, że budzi wszystkich na osiedlu. Kiedyś przyjeżdżała "w godzinach urzędowania".

--
MN

Data: 2013-08-02 11:04:25
Autor: hiki o!
Smieci po nowemu cd
On 02.08.2013 10:51, Marcin N wrote:

Ale najlepsze jest to: śmieciarka przyjeżdża o 5:30 rano i tak hałasuje,
że budzi wszystkich na osiedlu. Kiedyś przyjeżdżała "w godzinach
urzędowania".

To ja z kolei narzekam, bo jak przyjezdzali wlasnie bladym switem, to tylko w lecie budzilo, ale szlo sie spac potem jak trzeba ;)

Teraz w slonsu kontenery potrafia czekac od rana do nawet 15-tej.

Neapol kurwa.

Rozgrzane na sloncu smieci biologiczne capia przez caly dzien.

Podobnie jest w centrum - przechodzilem jakis tydzien temu i filipa, dluga, i cala okolica - powystawiane kubly, godzina kolo 16-tej, skwar, kubly czekaja...

Data: 2013-08-03 13:32:40
Autor: Zbynek Ltd.
Smieci po nowemu cd
Marcin N napisał(a) :
[...]

Ja też plastik i metal razem. Dlatego, że tak kazali :-P

    Zbyszek, Gdynianin
PGP key: 0xC62E926B

Smieci po nowemu cd