Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Śmierć Pasera

Śmierć Pasera

Data: 2015-07-31 18:00:39
Autor: Budzik
Śmierć Pasera
Użytkownik u2 u_2@o2.pl ...

Śmierć Pasera

Jeszcze zwłoki nie ostygły...
Co klasa to klasa...
Zal...

Data: 2015-07-31 11:16:49
Autor: Zenek Kapelinder
Śmierć Pasera
Znajdź lepszy tytuł do tematu opisującego działania polegające na kupowaniu czegoś w czym ma się udziały na poziomie jednej trzydziesu kilku milionowej bardzo tanio a następnie sprzedaży tego czegoś po cenie rynkowej. I cały zysk, a nie 1/trzydziesto kilku milionowa, będący kilkukronością zapłaonej przy kupnie kwoy zostawia się dla siebie. Jeśli Ci się nie podoba nazwa tematu to zaproponuj swoją. Najlepiej żeby skladala z dwóch wyrazów. Prosty człowiek jestem i chętnie sie dowiem jak ludzie mądrzy i wykształceni i nie wykluczone że uczciwi określają ww działania.

Data: 2015-07-31 20:25:56
Autor: A. Filip
Śmierć Pasera
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> pisze:
Znajdź lepszy tytuł do tematu opisującego działania polegające na
kupowaniu czegoś w czym ma się udziały na poziomie jednej trzydziesu
kilku milionowej bardzo tanio a następnie sprzedaży tego czegoś po
cenie rynkowej. I cały zysk, a nie 1/trzydziesto kilku milionowa,
będący kilkukronością zapłaonej przy kupnie kwoy zostawia się dla
siebie. Jeśli Ci się nie podoba nazwa tematu to zaproponuj
swoją. Najlepiej żeby skladala z dwóch wyrazów. Prosty człowiek jestem
i chętnie sie dowiem jak ludzie mądrzy i wykształceni i nie wykluczone
że uczciwi określają ww działania.

Przerabianiem na szaro politykĂłw vel. ostatnich frajerĂłw na poziomie idioty?
Jak się powie że Kulczyk był całkowicie w porządku w tych "super zyskownych
prywatyzacjach" to po prostu się przesuwa ciężar oskarżenia na kogo innego.
Wiec wykazuj więcej cierpliwości w dochodzeniu kto dla kontr-dyskutanta ma być
winnym kozłem ofiarnym i pozwól obrońcom kozła ofiarnego którego wybierze go
rozszarpać :-)

--
A. Filip  -- W Starych Kiejkutach CIA wyprodukowała Kuklińkisch 21 wieku.
Kto uczył cię tylko jeden dzień, jest ci ojcem na całe Ĺźycie.  (Przysłowie chińskie)

Data: 2015-07-31 21:52:57
Autor: Piotr Rezmer
Śmierć Pasera
W dniu 2015-07-31 o 20:16, Zenek Kapelinder pisze:
Znajdź lepszy tytuł do tematu opisującego działania polegające na kupowaniu czegoś w czym ma się udziały na poziomie jednej trzydziesu kilku milionowej bardzo tanio a następnie sprzedaży tego czegoś po cenie rynkowej.

Paser zajmuje się sprzedażą towaru kradzionego.
Z tego co piszesz wynika że najprawdopodobniej za nisko były wycenione przedsiębiorstwa podlegające prywatyzacji.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-07-31 13:04:03
Autor: Zenek Kapelinder
Śmierć Pasera
Problemem jest że nie isnieją wyrazy mogące określić to co się stało. Kradzierż, złodziej, paser są za małego kalibru. To tak jak w procesie w Norymberdze. W kodeksach karnych zwycięzców nie istnialy paragrafy na podstawie których można by było skazać winnych II Wojny Światowej.

Data: 2015-07-31 22:13:55
Autor: Piotr Rezmer
Śmierć Pasera
W dniu 2015-07-31 o 22:04, Zenek Kapelinder pisze:
Problemem jest że nie isnieją wyrazy mogące określić to co się stało. Kradzierż, złodziej, paser są za małego kalibru. To tak jak w procesie w Norymberdze. W kodeksach karnych zwycięzców nie istnialy paragrafy na podstawie których można by było skazać winnych II Wojny Światowej.

Szczerze mówiąc, gdybym miał pieniądze i mógłbym kupić państwowe przedsiębiorstwo mając bardzo dużą szansę na szybką sprzedaż z dużym zyskiem, zrobiłbym to samo. I nie czułbym się oszustem, raczej podejrzewałbym że gdzieś jest haczyk zapisany drobnym drukiem i z całego planu nici.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-07-31 13:48:45
Autor: Zenek Kapelinder
Śmierć Pasera
No patrz a jak w Łodzi ktoś kupił budynek ZUSu i go zaraz sprzedał z podwójną przebitką to dosał wyrok. W sumie wyroki bo było ich trzech.

Data: 2015-07-31 16:01:53
Autor: szklanynocnik
Śmierć Pasera
użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
No patrz a jak w Łodzi ktoś kupił budynek ZUSu i go zaraz sprzedał z podwójną przebitką to dosał wyrok. W sumie wyroki bo było ich trzech.



Widać całość nie była pod "ochroną" dużych, mądrych i władnych.

Data: 2015-08-01 08:23:30
Autor: Piotr Rezmer
Śmierć Pasera
W dniu 2015-07-31 o 22:48, Zenek Kapelinder pisze:
No patrz a jak w Łodzi ktoś kupił budynek ZUSu i go zaraz sprzedał z podwójną przebitką to dosał wyrok. W sumie wyroki bo było ich trzech.

Czy mógłbyś podrzucić jakiś link do sprawy?



--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-08-01 02:58:10
Autor: Zenek Kapelinder
Śmierć Pasera
Nie. Znajdź sobie. Były wiceprezydent Łodzi i dyrektor ZUSu był w to umoczony. Prywana firma w której ten człowiek był doradcą kupila od fabryki biurowiec. Za 9,5 mln. Tydzień później sprzedała ZUSowi za chyba 14. Pierwsza instancja 3 lata i 22 tysie grzywny. Druga instancja grzywna 5 tysięcy za jakieś zaniedbania proceduralne. Pewno od razu nie chcieli podzielić się z tym kim trzeba było. W sumie szmaciarska sprawa bo bo to 5 kmilionów, na jakieś kurwa waciki. Niedawno słyszalem ze póżniej jakieś ordery dostawał.

Data: 2015-08-01 11:00:35
Autor: Budzik
Śmierć Pasera
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Nie. Znajdź sobie. Były wiceprezydent Łodzi i dyrektor ZUSu był w to
umoczony. Prywana firma w której ten człowiek był doradcą kupila od
fabryki biurowiec. Za 9,5 mln. Tydzień później sprzedała ZUSowi za
chyba 14. Pierwsza instancja 3 lata i 22 tysie grzywny. Druga
instancja grzywna 5 tysięcy za jakieś zaniedbania proceduralne. Pewno
od razu nie chcieli podzielić się z tym kim trzeba było. W sumie
szmaciarska sprawa bo bo to 5 kmilionów, na jakieś kurwa waciki.
Niedawno słyszalem ze póżniej jakieś ordery dostawał.
http://www.pb.pl/1259260,53916,w-piatek-wyrok-w-sprawie-zakupu-biurowca-
przez-lodzki-zus

W sumie co sie dziwic, skoro mogli zarobic na tym 15mln a prokurator rzada kar pienieznych w wysokosci 20-45tysiecy - gdzie równosc?
Z tym ze to sprawa z 99 roku...

Data: 2015-08-01 00:22:28
Autor: the_foe
Śmierć Pasera
W dniu 2015-07-31 o 21:52, Piotr Rezmer pisze:
W dniu 2015-07-31 o 20:16, Zenek Kapelinder pisze:
Znajdź lepszy tytuł do tematu opisującego działania polegające na
kupowaniu czegoś w czym ma się udziały na poziomie jednej trzydziesu
kilku milionowej bardzo tanio a następnie sprzedaży tego czegoś po
cenie rynkowej.

Paser zajmuje się sprzedażą towaru kradzionego.
Z tego co piszesz wynika że najprawdopodobniej za nisko były wycenione
przedsiębiorstwa podlegające prywatyzacji.




Art. 292. Paserstwo nieumyślne
§ 1. Kto rzecz, o której na podstawie towarzyszących okoliczności powinien i może przypuszczać, że została uzyskana za pomocą czynu zabronionego, nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
§ 2. W wypadku znacznej wartości rzeczy, o której mowa w § 1, sprawca
podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

--
@foe_pl

Data: 2015-08-01 11:27:18
Autor: u2
Śmierć Pasera
W dniu 2015-08-01 o 00:22, the_bankster pisze:
§ 1. Kto rzecz, o której na podstawie towarzyszących okoliczności
powinien i może przypuszczać, że została uzyskana za pomocą czynu
zabronionego, nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje
lub pomaga do jej ukrycia

wszystko sie zgadza, na prywatyzacje TPSA kluczyk wzial kredyt, nabyl udzialy za pomoca oszustwa i sprzedal z kilkakrotna przebitka:)

podobny mechanizm byl z prywatyzacja PZU i Eureco tyle ze w innym wykonaniu:)))


--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywają slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-08-01 12:10:43
Autor: Anatol
Śmierć Pasera
W dniu 2015-08-01 o 11:27, u2 pisze:
W dniu 2015-08-01 o 00:22, the_bankster pisze:
§ 1. Kto rzecz, o której na podstawie towarzyszących okoliczności
powinien i może przypuszczać, że została uzyskana za pomocą czynu
zabronionego, nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje
lub pomaga do jej ukrycia

wszystko sie zgadza, na prywatyzacje TPSA kluczyk wzial kredyt, nabyl
udzialy za pomoca oszustwa i sprzedal z kilkakrotna przebitka:)

Sprzedał po cenie zakupu czyli ok 35 PLN za 1 akcję  plus odsetki minus otrzymane dywidendy, w czasie gdy France Telecom mógł je kupować na GPW po 15 PLN.

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Kulczyk-Holding-ma-opcje-sprzedazy-akcji-TPSA-264493.html

Wydymany został France Telecom - najpierw przez Skarb Państwa (sprzedaż akcji operatora schyłkowej technologii po najwyższej chyba cenie w historii tej spółki - 35 PLN wobec obecnego kursu 8 PLN za 1 akcję), a później przez Kulczyka. Kulczyk zarobił na tej transakcji na czysto chyba 40 mln EUR czyli 0,28 EUR na 1 akcji czyli grosze.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kulczyk-sprzedal-akcje-tp


Anatol

Data: 2015-08-01 12:58:15
Autor: u2
Śmierć Pasera
W dniu 2015-08-01 o 12:10, Anatol pisze:
Wydymany został France Telecom


bzdura, FT tez sie wtedy oblowil, pamietam tych doradcow z dniowka 10 tysiakow, ktorzy "doradzali" tepsie przez kilka lat wyprowadzajac miliony do Francji:)

--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywają slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-08-01 22:51:51
Autor: Anatol
Śmierć Pasera
W dniu 2015-08-01 o 12:58, u2 pisze:
W dniu 2015-08-01 o 12:10, Anatol pisze:
Wydymany został France Telecom


bzdura, FT tez sie wtedy oblowil, pamietam tych doradcow z dniowka 10
tysiakow, ktorzy "doradzali" tepsie przez kilka lat wyprowadzajac
miliony do Francji:)

To były dobrze zainwestowane miliony, które pomogły wydymać France Telekom na miliardy.

Anatol

Data: 2015-08-02 10:06:26
Autor: u2
Śmierć Pasera
W dniu 2015-08-01 o 22:51, Anatol pisze:
W dniu 2015-08-01 o 12:58, u2 pisze:
W dniu 2015-08-01 o 12:10, Anatol pisze:
Wydymany został France Telecom


bzdura, FT tez sie wtedy oblowil, pamietam tych doradcow z dniowka 10
tysiakow, ktorzy "doradzali" tepsie przez kilka lat wyprowadzajac
miliony do Francji:)

To były dobrze zainwestowane miliony, które pomogły wydymać France
Telekom na miliardy.



zara zara tolus, podlicz ile FT wytransferowalo do Francji, a potem podyskutujemy:)


--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywają slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-08-02 13:37:13
Autor: Anatol
Śmierć Pasera
W dniu 2015-08-02 o 10:06, u2 pisze:

W dniu 2015-08-01 o 12:10, Anatol pisze:
Wydymany został France Telecom


bzdura, FT tez sie wtedy oblowil, pamietam tych doradcow z dniowka 10
tysiakow, ktorzy "doradzali" tepsie przez kilka lat wyprowadzajac
miliony do Francji:)

To były dobrze zainwestowane miliony, które pomogły wydymać France
Telekom na miliardy.



zara zara tolus, podlicz ile FT wytransferowalo do Francji, a potem
podyskutujemy:)

Policz sobie odsetki (odsetki od obligacji SP których nie trzeba było dodatkowo emitować) za 15 lat, samą kwotę uzyskaną ze sprzedaży tj. 4,6 mld EUR (czyli  jakieś 19 mld PLN). 15 lat temu inflacja dochodziła do 10% a oprocentowanie lokat i obligacji SP ok. 20% (czyli tylko za 2000 rok odsetki to koszt 4 mld PLN). Po prywatyzacji TPSA buliła też kary państwu - znalazłem info na kwoty co najmniej 400 mln PLN.

Zyski TPSA wynoszą obecnie kilkadziesiąt mln PLN rocznie i od takiej kwoty można wypłacić dywidendy (wszystkim akcjonariuszom a nie tylko FT które ma 51% akcji). Koszt rembrandingu na Orange to 100 mln PLN oraz 1,6% przychodów rocznie. Odzyskiwanie kwoty zainwestowanej w TPSA wraz z kosztem odsetek zajmie pewnie jeszcze kilkadziesiąt lat.


Anatol

Data: 2015-08-02 14:34:20
Autor: u2
Śmierć Pasera
W dniu 2015-08-02 o 13:37, Anatol pisze:
zara zara tolus, podlicz ile FT wytransferowalo do Francji, a potem
podyskutujemy:)

Policz sobie odsetki


franko loko towar

https://www.youtube.com/watch?v=JGVOtZjtY-s


--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywają slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-08-02 13:18:57
Autor: the_foe
Śmierć Pasera
W dniu 2015-08-01 o 22:51, Anatol pisze:
W dniu 2015-08-01 o 12:58, u2 pisze:
W dniu 2015-08-01 o 12:10, Anatol pisze:
Wydymany został France Telecom


bzdura, FT tez sie wtedy oblowil, pamietam tych doradcow z dniowka 10
tysiakow, ktorzy "doradzali" tepsie przez kilka lat wyprowadzajac
miliony do Francji:)

To były dobrze zainwestowane miliony, które pomogły wydymać France
Telekom na miliardy.


he? Byc moze ale na rzecz Kulczyka. Pamietajmy ze FT chyba gdzies od 2000 roku chciała przejac pełną kontrolę nad TP, ale był sztucznie ograniczany przez Skarb Panstwa i Kulczyka. SP mówił nie, a Kulczyk żądał nieracjonalnych kwot ktore wynikały z posiadanych przez niego opcji (FT musiał kupić akcje posiadane przez Kulczyka do 2007 i to po cenie nie rynkowej ale gwarantujące KH duża stopę zwrotu). Stanowisko rządu jednak wspierało Kulczyka  bo uniemozliwiało, mimo dużych wydatków FT, przejecie pelnej kontroli nad TP co wywierało presję na Francuzów by wykupić Kulczyka jak najszybciej. Zmniejszyło do przychody Skarbu Panstwa bo gdy w 2010 roku sprzedawał resztęudziałów to FT juz dawno zrobił porządki mając absolutną władzę nad spolką. Widac, ze rzad SLD wspierał Kulczyka by ten na tym interesie zarobił jak najwiecej i jak najszybciej. Gdyby SP sprzedał pakiet kontrolny FT przed KH to ten ostatni zostałby z reka w nocniku i musiałby czekac do 2007 roku i byłby zapewne odciety od wplywu na spolke i nie dostawałby dywident.


--
@foe_pl

Data: 2015-08-02 13:40:47
Autor: Anatol
Śmierć Pasera
W dniu 2015-08-02 o 13:18, the_foe pisze:
W dniu 2015-08-01 o 22:51, Anatol pisze:
W dniu 2015-08-01 o 12:58, u2 pisze:
W dniu 2015-08-01 o 12:10, Anatol pisze:
Wydymany został France Telecom


bzdura, FT tez sie wtedy oblowil, pamietam tych doradcow z dniowka 10
tysiakow, ktorzy "doradzali" tepsie przez kilka lat wyprowadzajac
miliony do Francji:)

To były dobrze zainwestowane miliony, które pomogły wydymać France
Telekom na miliardy.


he? Byc moze ale na rzecz Kulczyka.

Państwo dostało 20 mld PLN na koszt France Telekom i Kulczyka a ostatecznie całosc na koszt France Telekom który oddał kasę Kulczykowi.


 Gdyby SP sprzedał pakiet kontrolny FT przed KH to ten
ostatni zostałby z reka w nocniku i musiałby czekac do 2007 roku i byłby
zapewne odciety od wplywu na spolke i nie dostawałby dywident.

To już są kwestie pomiędzy FT a Kulczykiem. Państwo zadecydował żeby to FT został z ręką w nocniku a nie Kulczyk.


Anatol

Data: 2015-08-02 14:06:26
Autor: the_foe
Śmierć Pasera
W dniu 2015-08-02 o 13:40, Anatol pisze:
 Gdyby SP sprzedał pakiet kontrolny FT przed KH to ten
ostatni zostałby z reka w nocniku i musiałby czekac do 2007 roku i byłby
zapewne odciety od wplywu na spolke i nie dostawałby dywident.

To już są kwestie pomiędzy FT a Kulczykiem. Państwo zadecydował żeby to
FT został z ręką w nocniku a nie Kulczyk.

kiedy w 2005 roku Kulczyk sprzedaje swoje akcje były ona po 15 zł. FT musiał je kupic od Kulczyka po... 35 zł. Dostaje jeszcze na pozegnanie dodatek 200 mln zł. FT wtedy nie uzyskuje pelnego przejecia bo zwieksza swoj udział z 34 do 47,5%. Gdyby wtedy SP zaproponował sprzedaz pakietu kontrolnego (co najmniej 17 pkt%) móglby zażądać duzo wiecej niz rynkowa cena, np 30 zł Francuzi wzieliby bez szemrania bo to taniej niz Kulczyk i dawałoby pełne przejęcie (kontrola wyplat dywident).  A Kulczyk musiałby czekac do 2007 i dostałby tylko tyle ile mu sie nalezało, FT odjalby wczesniej wyplacoen dywidendy i nie dałby "odprawy" co spowodowałby ze Kulczyk wyszedłby na tym na 0 a wlasciwie na stracie bo przez 7 lat jego wkład niczego by nie zarobił. A tak to Kulczyk sie obłowił a SP sprzedał resztę akcji za... 15 zł w 2010 roku.

--
@foe_pl

Data: 2015-08-02 14:21:52
Autor: Anatol
Śmierć Pasera
W dniu 2015-08-02 o 14:06, the_foe pisze:
W dniu 2015-08-02 o 13:40, Anatol pisze:
 Gdyby SP sprzedał pakiet kontrolny FT przed KH to ten
ostatni zostałby z reka w nocniku i musiałby czekac do 2007 roku i byłby
zapewne odciety od wplywu na spolke i nie dostawałby dywident.

To już są kwestie pomiędzy FT a Kulczykiem. Państwo zadecydował żeby to
FT został z ręką w nocniku a nie Kulczyk.

kiedy w 2005 roku Kulczyk sprzedaje swoje akcje były ona po 15 zł. FT
musiał je kupic od Kulczyka po... 35 zł.

No bo za tyle kupili Kulczyk i FT od SP.


  Dostaje jeszcze na pozegnanie
dodatek 200 mln zł.

To jest właśnie zysk Kulczyka z tej transakcji (i chyba nie pokrywał kosztów odsetek od kapitału włożonego w zakup akcji), bo 35 PLN to zwrot kosztów zakupu akcji od SP.

  FT wtedy nie uzyskuje pelnego przejecia bo zwieksza
swoj udział z 34 do 47,5%. Gdyby wtedy SP zaproponował sprzedaz pakietu
kontrolnego (co najmniej 17 pkt%) móglby zażądać duzo wiecej niz rynkowa
cena, np 30 zł Francuzi wzieliby bez szemrania bo to taniej niz Kulczyk
i dawałoby pełne przejęcie (kontrola wyplat dywident).

Przecież SP dostał 35 PLN za akcje przy ich sprzedaży. To za ile i komu później te akcje są odsprzedawane to prywatna spraw FT i Kulczyka. To że FT musiał dodatkowo zapłacić Kulczykowi to problem FT a nie SP.


 A Kulczyk
musiałby czekac do 2007 i dostałby tylko tyle ile mu sie nalezało, FT
odjalby wczesniej wyplacoen dywidendy i nie dałby "odprawy" co
spowodowałby ze Kulczyk wyszedłby na tym na 0 a wlasciwie na stracie bo
przez 7 lat jego wkład niczego by nie zarobił. A tak to Kulczyk sie
obłowił a SP sprzedał resztę akcji za... 15 zł w 2010 roku.


Tak to jest jak się spowalniało prywatyzację po 2002. Zarzut dla SP jest co najwyżej taki że nie sprzedał od razu wszystkiego co posiadał po dobrej przecież cenie.

A 15 PLN to wciąż była dobra cena wobec obecnej 8 PLN gdyby te akcje SP trzymał do dzisiaj.


Anatol

Data: 2015-08-01 21:22:23
Autor: the_foe
Śmierć Pasera
W dniu 2015-08-01 o 12:10, Anatol pisze:
W dniu 2015-08-01 o 11:27, u2 pisze:
W dniu 2015-08-01 o 00:22, the_bankster pisze:
§ 1. Kto rzecz, o której na podstawie towarzyszących okoliczności
powinien i może przypuszczać, że została uzyskana za pomocą czynu
zabronionego, nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje
lub pomaga do jej ukrycia

wszystko sie zgadza, na prywatyzacje TPSA kluczyk wzial kredyt, nabyl
udzialy za pomoca oszustwa i sprzedal z kilkakrotna przebitka:)

Sprzedał po cenie zakupu czyli ok 35 PLN za 1 akcję  plus odsetki minus
otrzymane dywidendy, w czasie gdy France Telecom mógł je kupować na GPW
po 15 PLN.

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Kulczyk-Holding-ma-opcje-sprzedazy-akcji-TPSA-264493.html


Wydymany został France Telecom - najpierw przez Skarb Państwa (sprzedaż
akcji operatora schyłkowej technologii po najwyższej chyba cenie w
historii tej spółki - 35 PLN wobec obecnego kursu 8 PLN za 1 akcję), a
później przez Kulczyka. Kulczyk zarobił na tej transakcji na czysto
chyba 40 mln EUR czyli 0,28 EUR na 1 akcji czyli grosze.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kulczyk-sprzedal-akcje-tp


Podstawową wartością TP dla Francuzów było to, ze rząd dał im szeroki monopol na rynku. To było jak za czasów feudalizmu: sprzedano prawo do łupienia ludzi ile się da. Podobnie było z GSM, gdzie wprowadzono centralnie planowany oligopol, za który wzieto haracz tzw. koncesję. Tu tez przewija się nazwisko Kulczyka.
Kulczyk nie był nadczłowiekiem kapitalizmu. Jak się przyjrzeć  to unikał wolnego rynku jak ognia.


--
@foe_pl

Data: 2015-08-01 12:47:04
Autor: Zenek Kapelinder
Śmierć Pasera
Cały czas obstawiam tezę że on nie zarabiał tylko dla siebie i że się dzielił może i oddawal większość tego co zarobił dla jak u Rywina " grupy nie zidenyfikowanych osób która mu zleciła.....". Ludzie w tamych czasdach co on robił świetne interesy często płotu nie mogli postawić a on kupował fabryki, tereny pod autostrady, dostarczał rządowi samochody bez przetargu itp. Ktoś w emacie słusznie napisał że jak się rozwiódł to w rankingach spadł w dół. Zgodnie z prawem żonie należala się połowa. To obok niego w rankingach powinna pojawić się jego żona. Ale się nie pojawiła. To gdzie jest ta kasa, akcje, obligacje, udziały itp?

Data: 2015-08-01 22:50:10
Autor: Anatol
Śmierć Pasera
W dniu 2015-08-01 o 21:22, the_foe pisze:

Wydymany został France Telecom - najpierw przez Skarb Państwa (sprzedaż
akcji operatora schyłkowej technologii po najwyższej chyba cenie w
historii tej spółki - 35 PLN wobec obecnego kursu 8 PLN za 1 akcję), a
później przez Kulczyka. Kulczyk zarobił na tej transakcji na czysto
chyba 40 mln EUR czyli 0,28 EUR na 1 akcji czyli grosze.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kulczyk-sprzedal-akcje-tp


Podstawową wartością TP dla Francuzów było to, ze rząd dał im szeroki
monopol na rynku.

Monopol skończył się wraz z upowszechnieniem dostępu do GSM oraz szerokopasmowego internetu.

http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/756488,1163610-Tylko-23-proc-- Polakow-ma-telefon-stacjonarny.html

Francuzi liczyli na rozwój rynku telefonii stacjonarnej w Polsce do poziomu francuskiego, który rozwinął się na długo przed powstaniem telefonii bezprzewodowej.


Anatol

Data: 2015-08-01 22:59:01
Autor: boukun
Śmierć Pasera
Francuzi liczyli na rozwój rynku telefonii stacjonarnej w Polsce do poziomu francuskiego, który rozwinął się na długo przed powstaniem telefonii bezprzewodowej.

To powinno być priorytetem władz polskich, w dobie rakotwórczego rozwoju telefonii bezprzewodowej...

boukun

Data: 2015-08-02 10:08:06
Autor: u2
Śmierć Pasera
W dniu 2015-08-01 o 22:50, Anatol pisze:
Podstawową wartością TP dla Francuzów było to, ze rząd dał im szeroki
monopol na rynku.

Monopol skończył się wraz z upowszechnieniem dostępu do GSM oraz
szerokopasmowego internetu


zara zara tolus, gdzie ty widzisz szerokopasmowy internet w czeciej ubeckiej ?:)))))

--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywają slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-08-02 14:03:29
Autor: Anatol
Śmierć Pasera
W dniu 2015-08-02 o 10:08, u2 pisze:
W dniu 2015-08-01 o 22:50, Anatol pisze:
Podstawową wartością TP dla Francuzów było to, ze rząd dał im szeroki
monopol na rynku.

Monopol skończył się wraz z upowszechnieniem dostępu do GSM oraz
szerokopasmowego internetu


zara zara tolus, gdzie ty widzisz szerokopasmowy internet w czeciej
ubeckiej ?:)))))


http://www.upc.pl/internet/

http://www.netia.pl/oferta-dom/internet.html

https://www.vectra.pl/pakiety/internet



Anatol

Data: 2015-08-02 14:47:46
Autor: u2
Śmierć Pasera
W dniu 2015-08-02 o 14:03, Anatol pisze:

http://www.upc.pl/internet/

http://www.netia.pl/oferta-dom/internet.html

https://www.vectra.pl/pakiety/internet


toz to kpina, a nie szerokopasmowy internet:)))

--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywają slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-08-02 17:00:23
Autor: Budzik
Śmierć Pasera
Użytkownik u2 u_2@o2.pl ...

http://www.upc.pl/internet/

http://www.netia.pl/oferta-dom/internet.html

https://www.vectra.pl/pakiety/internet

toz to kpina, a nie szerokopasmowy internet:)))

u2 chciałby conajmniej Gigabit swiatłowód do domu - inaczej mu newsy kiepsko "chodzą".

Data: 2015-08-01 10:00:36
Autor: Budzik
Śmierć Pasera
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Znajdź lepszy tytuł do tematu opisującego działania polegające na
kupowaniu czegoś w czym ma się udziały na poziomie jednej trzydziesu
kilku milionowej bardzo tanio a następnie sprzedaży tego czegoś po
cenie rynkowej. I cały zysk, a nie 1/trzydziesto kilku milionowa,
będący kilkukronością zapłaonej przy kupnie kwoy zostawia się dla
siebie. Jeśli Ci się nie podoba nazwa tematu to zaproponuj swoją.
Najlepiej żeby skladala z dwóch wyrazów. Prosty człowiek jestem i
chętnie sie dowiem jak ludzie mądrzy i wykształceni i nie wykluczone
że uczciwi określają ww działania.
Gdybys pisał o tym tydzien wczesniej - pomyslałbym ze masz po prostu prostolinijne podejscie do tematu a kwestia demagogii nie jest ci obca.
Piszac lub cytujac taki artykuł w dniu lub kilka dni po smierci Kulczyka odczytuje to jak ujadanie hien nad zwłokami.
Nawet krytyka ma swoje miejsce i czas.

Data: 2015-08-01 03:24:41
Autor: Zenek Kapelinder
Śmierć Pasera
W tej sytuacji każdy czas jest dobry. Przez niego pośrednio każdy Polak stracił minimum dwa tysiące. Bezpośrednio dużo więcej stracili pracownicy fabryk które tanio kupował i drogo sprzedawał. On te fabryki resrukturyzował. Czyli wypierdalał wszystkich z roboty po to żeby nowy właściciel nie był obciążony jakimiś wysługami lat itp. Tylko zeby od najniższej krajowej proponował. Nie był sam. Byli i inni, mniejsi. Dużo wszyscy Polacy na nich stracili. Dalej uważasz że nie powinno się mówić o tej sprawie? Jeśli tak to rozpocznij na grupie cykl wykładów pod tytułem " Jakim wielkim humanistą był Stalin".

Data: 2015-08-01 14:00:30
Autor: Budzik
Śmierć Pasera
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

W tej sytuacji każdy czas jest dobry.

Jak w wielu innych sprawach, równiez tutaj nie ma miedzy nami zgody.

Data: 2015-08-01 07:29:15
Autor: Zenek Kapelinder
Śmierć Pasera
Nie o zgode chodzi, bo sie nie klocimy. Ty nie masz argumentow.

Data: 2015-08-02 02:00:18
Autor: Budzik
Śmierć Pasera
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Nie o zgode chodzi, bo sie nie klocimy. Ty nie masz argumentow.
Argumentów na to, ze nawet w krytyce wypada miec wyczucie chwili?
hmm...

Data: 2015-08-02 05:41:26
Autor: Zenek Kapelinder
Śmierć Pasera
Jak się ludzie dowiedzieli że Adolf H nie żyje to część płakała a inni się cieszyli, wiwatowali, pili wódkę, panienki z radości dawały dupy bez specjalnego proszenia się. Kto miał wtedy wyczucie chwili?

Data: 2015-08-02 17:00:21
Autor: Budzik
Śmierć Pasera
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Jak się ludzie dowiedzieli że Adolf H nie żyje to część płakała a inni
się cieszyli, wiwatowali, pili wódkę, panienki z radości dawały dupy
bez specjalnego proszenia się. Kto miał wtedy wyczucie chwili?

Porównanie nasuwa tylko jeden komentarz: bez komentarza...

Data: 2015-08-02 10:35:24
Autor: Zenek Kapelinder
Śmierć Pasera
Jest możliwy tylko jeden komentarz, że mam rację i że się myliłeś. To nie wsyd przyznać się do pomyłki.

Data: 2015-08-02 21:00:19
Autor: Budzik
Śmierć Pasera
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Jest możliwy tylko jeden komentarz, że mam rację i że się myliłeś. To
nie wsyd przyznać się do pomyłki.

Napisze dobitniej bo widac nie dotarło - trudno wyobrazic sobie bardziej idiotyczne porównanie.

Data: 2015-08-02 15:15:46
Autor: Zenek Kapelinder
Śmierć Pasera
Idioyczne bo niezgodne z Twoim zdaniem.

Data: 2015-08-05 21:28:18
Autor: Piotr Rezmer
Śmierć Pasera
W dniu 2015-08-02 o 14:41, Zenek Kapelinder pisze:
Jak się ludzie dowiedzieli że Adolf H nie żyje to część płakała a inni się cieszyli, wiwatowali, pili wódkę, panienki z radości dawały dupy bez specjalnego proszenia się. Kto miał wtedy wyczucie chwili?

Sam się zastanawiałem dokładnie nad takim samym scenariuszem i obawiam się że w taki przypadku jednak zachowałbym się nie po chrześcijańsku i cieszyłbym się ze śmierci Hitlera.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-08-05 21:33:46
Autor: u2
Śmierć Pasera
W dniu 2015-08-05 o 21:28, Piotr Rezmer pisze:
W dniu 2015-08-02 o 14:41, Zenek Kapelinder pisze:
Jak się ludzie dowiedzieli że Adolf H nie żyje to część płakała a inni
się cieszyli, wiwatowali, pili wódkę, panienki z radości dawały dupy
bez specjalnego proszenia się. Kto miał wtedy wyczucie chwili?

Sam się zastanawiałem dokładnie nad takim samym scenariuszem i obawiam
się że w taki przypadku jednak zachowałbym się nie po chrześcijańsku i
cieszyłbym się ze śmierci Hitlera.




hitla = rezma :)

--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywają slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-08-06 07:39:29
Autor: Ivan Hoe
Śmierć Pasera
Dnia Wed, 5 Aug 2015 21:33:46 +0200, klon barana u2 napisał(a):

W dniu 2015-08-05 o 21:28, Piotr Rezmer pisze:
W dniu 2015-08-02 o 14:41, Zenek Kapelinder pisze:
Jak się ludzie dowiedzieli że Adolf H nie żyje to część płakała a inni
się cieszyli, wiwatowali, pili wódkę, panienki z radości dawały dupy
bez specjalnego proszenia się. Kto miał wtedy wyczucie chwili?

Sam się zastanawiałem dokładnie nad takim samym scenariuszem i obawiam
się że w taki przypadku jednak zachowałbym się nie po chrześcijańsku i
cieszyłbym się ze śmierci Hitlera.




hitla = rezma :)

Co ty powiesz? Ja pierdziele! Ale szarpnąłeś się intelektualnie! O k...wa
ale z ciebie geniusz! Jakie nauki pobierałeś żeś taki inteligentny! Lol,
lol!

Ivan Hoe

Data: 2015-08-01 21:17:00
Autor: the_foe
Śmierć Pasera
W dniu 2015-08-01 o 12:00, Budzik pisze:
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Znajdź lepszy tytuł do tematu opisującego działania polegające na
kupowaniu czegoś w czym ma się udziały na poziomie jednej trzydziesu
kilku milionowej bardzo tanio a następnie sprzedaży tego czegoś po
cenie rynkowej. I cały zysk, a nie 1/trzydziesto kilku milionowa,
będący kilkukronością zapłaonej przy kupnie kwoy zostawia się dla
siebie. Jeśli Ci się nie podoba nazwa tematu to zaproponuj swoją.
Najlepiej żeby skladala z dwóch wyrazów. Prosty człowiek jestem i
chętnie sie dowiem jak ludzie mądrzy i wykształceni i nie wykluczone
że uczciwi określają ww działania.

Gdybys pisał o tym tydzien wczesniej - pomyslałbym ze masz po prostu
prostolinijne podejscie do tematu a kwestia demagogii nie jest ci obca.
Piszac lub cytujac taki artykuł w dniu lub kilka dni po smierci Kulczyka
odczytuje to jak ujadanie hien nad zwłokami.
Nawet krytyka ma swoje miejsce i czas.


Miałbyś rację gdyby nie ta nagla apoteoza. Moze brać na wymioty i reakcja uzasadniona. Nie zapominajmy, ze ten człowiek za marny miliard "działki" chciał za wszelką cenę sprzedać jeden z ostatnich bastionów naszej niezaleznosci energetycznej od Rosji. Jak nisko upadł "doktor" moze swiadczyć fakt, ze taka niegodność to było za wiele nawet dla tak szemranej osobowosci jak W.Kaczmarek. Ten sam człowiek, który nie miał skrupułów robienia przekrętów na krwi (dosłownie!) odnalazł sobie pierwiastek męża stanu i zablokował (i to kilkakrotnie) tę transakcję. Jak to swiadczy o Kulczyku, ze powtrzymywał go przed hanbą ktos taki jak W.Kaczmarek?

--
@foe_pl

Śmierć Pasera

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona