Śmierć garbatym nosom". Kibole tym razem oskarżeni.

Data: 2011-05-30 14:39:51
Autor: Przemysław W
Śmierć garbatym nosom". Kibole tym razem oskarżeni.
Czterech kiboli Resovii, którzy rok temu na piłkarskich derbach Rzeszowa rozwiesili antysemickie transparenty, stanie przed sądem - dowiedziała się "Gazeta". To efekt naszych publikacji i interwencji prokuratora generalnego.

Na ławie oskarżonych zasiądą: 20-letni Rami H. i trzech 27-latków: Jakub L., Mariusz K. i Rafał P. Informacje te potwierdza nam Renata Krut-Wojnarowska, szefowa Prokuratury Rejonowej dla miasta Rzeszów.

Cała czwórka została dzisiaj oskarżona o publiczne znieważenie osób o narodowości żydowskiej. Grozi im za to do trzech lat więzienia. W komunikacie, jaki prokuratura przesłała "Gazecie" czytamy, że oskarżenie kiboli Resovii tym razem było możliwe dzięki "nowym, nieznanym dotychczas dowodom". Co to za nowe dowody? Prokuratura nie chce mówić.

- Zostaną one przedstawione w sądzie i to sąd będzie je oceniał - stwierdza krótko prokurator Krut-Wojnarowska.

Akt oskarżenia przeciwko kibolom został dzisiaj skierowany do sądu.

Przypomnijmy: pod koniec ubiegłego roku prokuratura umorzyła wobec pseudokibiców śledztwo. Tłumaczyła wtedy, że kibole "nie mieli świadomości", że trzymali antysemickie transparenty. Decyzją prokuratury były zbulwersowane polskie środowiska żydowskie i organizacje antyrasistowskie.

- To skandal wpisujący się w lekceważenie przez policję czy prokuraturę aktów o charakterze rasistowskim, antysemickim i ksenofobicznym na stadionach i poza nimi - komentował Piotr Kadlcik, prezes Związku Gmin Wyznaniowych Żydowskich w RP.

- Ta decyzja jest skandaliczna pokazuje nieudolność prokuratury. Incydent antysemicki był dyskutowany nie tylko w Polsce, ale także w UEFA i organizacji Football Against Racizm in Europe. Opinia międzynarodowa była nim przejęta i zaszokowana - dodawał Jacek Purski, koordynator akcji "Wykopmy Rasizm ze Stadionów". -

Na ławie oskarżonych prokuratura posadziła tylko dwóch szalikowców: 20-letniego Mirosława Ch. i 19-letniego Mateusza S. Ich proces rozpoczął się w marcu.

"Gazeta", jako pierwsza, napisała o częściowym umorzeniu sprawy. Po naszych publikacjach interweniował Andrzej Seremet, prokurator generalny. Najpierw Prokuratura Apelacyjna w Rzeszowie sprawdzała, czy decyzja o umorzeniu była słuszna. Uznała, że tak. Ale akta trafiły do Prokuratury Generalnej, która pod koniec stycznia, stwierdziła, że śledztwo należy wznowić.

- Decyzja o umorzeniu jest niezasadna, a tym samym przedwczesna. W opinii prokuratora Seremeta prokuratura w Rzeszowie nie wykazała inicjatywy dowodowej - mówił nam wówczas Mateusz Martyniuk, rzecznik Prokuratury Generalnej.

8 maja na piłkarskich derbach Rzeszowa pomiędzy Stalą a Resovią w sektorze zajmowanym przez kilkuset szalikowców Resovii rozwieszono dwa transparenty. Jeden z napisem "Śmierć garbatym nosom", na drugim zaś była przekreślona karykatura Żyda w jarmułce. Kibole Resovii na mecz szli także z transparentem "Nadciąga aryjska horda". Kilka dni później policjanci zatrzymali sześciu szalikowców Resovii, którym postawiono zarzuty.

Teraz wszyscy będą odpowiadać przed sądem.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,9692653,_Smierc_garbatym_nosom___Kibole_tym_razem_oskarzeni.html#ixzz1Nq3npuz3

Czy kurdupel stanie w ich obronie? Może jest jakiś powód, dla którego tego nie zrobi?

Przemek

--

"Musiał minąć rok, by Jarosław Kaczyński uznał wynik wyborów z 4 lipca 2010. I musiał do Polski przylecieć prezydent Stanów Zjednoczonych, by "pan z wąsami" stał się prezydentem Komorowskim. Dobrze się stało. Choć pamiętamy, że już raz, na chwilę, na czas wyborów właśnie, Jarosław Kaczyński odnalazł przyjaciół Rosjan, a w Józefie Oleksym - polityka lewicowego średnio-starszego pokolenia."

Data: 2011-05-30 07:25:34
Autor: matador
Śmierć garbatym nosom". Kibole tym razem oskarżeni.
On 30 Maj, 14:39, PrzemysĹ aw W <Brońmy RP przed pisem@...pl> wrote:

Więcej...http://wyborcza.p

"...kto czyta gazetę, ten gazetę wie..."

matador.

Data: 2011-05-30 10:31:32
Autor: Antenka
[...]

A kto ma garbaty nos? Niemcy?  Uderz w stół, a nożyce się odezwą....
ech jewreje, jewreje  ;-o

Antenka

P.s. Tak po prawdzie icka z niegarbatym nosem nigdy nie widziałam...

Data: 2011-05-31 12:41:39
Autor: Grzegorz Z.
Śmierć garbatym nosom". Kibole tym razem oskarżeni.
Antenka napisał:

P.s. Tak po prawdzie icka z niegarbatym nosem nigdy nie widziałem....

Spójrz w lustro trans.

Data: 2011-05-31 13:46:19
Autor: Antenka
On 31 Maj, 12:41, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:
Antenka napisał:

> P.s. Tak po prawdzie icka z niegarbatym nosem nigdy nie widziałem....

Spójrz w lustro trans.

Tak? Patrzę, patrzę i co widzę? Piękny zgrabny, słowiański nosek, a
nie haczykowaty icowski kulfon :-P

Antenka

Data: 2011-06-01 09:49:42
Autor: Antenka
Śmierć garbatym nosom". Kibole tym razem oskarżeni.
On 1 Cze, 02:16, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:
Antenka napisał:

Z gilem czy bez?<

Spadaj ćmoku!

Antenka :-E

Data: 2011-06-01 18:51:12
Autor: u2
W dniu 2011-06-01 18:49, Antenka pisze:
On 1 Cze, 02:16, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:
Antenka napisał:

Z gilem czy bez?<

Spadaj ćmoku!

Antenka :-E

Gila to ma zgrzesiu, dlatego pyta :)

Data: 2011-06-01 10:06:16
Autor: Antenka
On 1 Cze, 18:51, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> Spadaj moku!

> Antenka :-E

Gila to ma zgrzesiu, dlatego pyta :)

GrześZ. to jest tak po poznańsku mówiąc: gielejza :D.

Antenka

Data: 2011-06-01 19:15:36
Autor: u2
W dniu 2011-06-01 19:06, Antenka pisze:
Gila to ma zgrzesiu, dlatego pyta :)
GrześZ. to jest tak po poznańsku mówiąc: gielejza :D.

Czyli zgrzesiu to zwykla zydowska lewicujaca lajza :)

Data: 2011-06-01 10:17:44
Autor: Antenka
On 1 Cze, 19:15, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> GrześZ. to jest tak po poznańsku mówiąc: gielejza :D.

Czyli zgrzesiu to zwykla zydowska lewicujaca lajza :)

Oooo właśnie! Tak, to typowa łajza hihihi :D

Antenka

Śmierć garbatym nosom". Kibole tym razem oskarżeni.