Śmierć kredytobiorcy a ubezpieczenie na życie - proszę o pomoc. Bardzo ważne.

Data: 2010-01-30 15:12:53
Autor: Robert Tomasik
Śmierć kredytobiorcy a ubezpieczenie na życie - proszę o pomoc. Bardzo ważne.

Przy takiej kwocie odżałowałbym na dobrego adwokata. Jeśli koniecznie chcecie to samemu zrobić, to przede wszystkim należy do tych banków wysłać pisma o wypłatę bezspornej części odszkodowania i poinformać ich, że o pozostałą część kwoty składacie pozew. To często pomaga w takich teoretycznie oczywistych sprawach. W wypadku tego rzekomego błędu, to spokojnie ktoś tam w banku się na oszustwo przy zawarciu umowy łapie. No bo to, czy odszkodowanie będzie cztery razy mniejsza, czy większa, to już spora różnica przy zawierane umowy. W piśmie do tego banku podniósłbym ten fakt i wspomniał, że niezależnie od pozwu złożycie zawiadomienie o przestępstwie na szkodę zmarłego.

Data: 2010-02-01 22:17:30
Autor: Paweł
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hk1etr$jq6$2inews.gazeta.pl...
[...]
Dzięki za radę, zobaczymy co uda mi się załatwić w organach Państwa. Jeśli będzie trzeba skorzystamy z usług radcy lub adwokata.
Zapytam o to co mi napisałeś rzecznika praw kons.

[...]

Dzięki. Wg. banku przy składce około 5000 zł (ubepziecz na życie i medical assistance) na 6 miesięcy (sześć!!) suma ubezpieczenia (którą teraz próbują forsować) wynosi około 20.000,00 zł?!
Bez komentarza!
Gdzie mogę / powinienem złożyć zawiadomienie? Do KNF? rzecznik praw kons., rzecznik ubezpieczonych, prokuartura?

Pozdrawiam serdecznie
Paweł

Data: 2010-02-02 08:51:17
Autor: Andrzej Lawa
Paweł pisze:

Dzięki. Wg. banku przy składce około 5000 zł (ubepziecz na życie i
medical assistance) na 6 miesięcy (sześć!!) suma ubezpieczenia (którą
teraz próbują forsować) wynosi około 20.000,00 zł?!

No, trochę zależy od tego pakietu "medical assistance" ;) chociaż raczej
wątpię, żeby "assistance" obejmowało pełną opiekę medyczną ;)

Bez komentarza!
Gdzie mogę / powinienem złożyć zawiadomienie? Do KNF? rzecznik praw
kons., rzecznik ubezpieczonych, prokuartura?

Media...

Data: 2010-02-02 12:54:20
Autor: Mark
Dnia Tue, 02 Feb 2010 08:51:17 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Bez komentarza!
Gdzie mogę / powinienem złożyć zawiadomienie? Do KNF? rzecznik praw
kons., rzecznik ubezpieczonych, prokuartura?

Media...

...ktore pewnie chetnie podlapia temat, zwlaszcza ze to Eurobank - ktory po
wpadce z "uprzejmymi i kulturalnymi" windykatorami jest dla mediow latwym
celem.

--
Mark

Data: 2010-02-02 15:48:45
Autor: Andrzej Lawa
Mark pisze:
[...]

Eurobank? Dlaczego nie jestem zaskoczony...

wpadce z "uprzejmymi i kulturalnymi" windykatorami jest dla mediow latwym
celem.

Na pohybel sk*.*synom! ;)

Data: 2010-02-02 18:40:43
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Mark" <tajny@adres.w.pl> napisał w wiadomości news:w0up5imhh4h2.dlgsmok.wot...
[...]

Ale te ubezpieczenia dołączane do kont wszędzie tak mają. Ja miałem (i mam dalej zresztą) ubezpieczenie od NW przy karcie kredytowej w BPH. Jak skręciłem nogę, to się okazało, że musiałbym ją sobie dać uciąć, by coś dostać. Kolega był ubezpieczony na życie przy kredycie na zakup mieszkania bodaj w Banku Ochrony Środowiska. Jak chłop zmarł, to się Bank zaczął się od wdowy domagać dowodu, ze nie był chory w momencie, gdy sie ubezpieczał. Zdrowy był, to mu do głowy nie przyszło, by na wszelki wypadek zrobić komplet badań. Zmarł, bo mu przy g-wnianym zabiegu wszczepili żółtaczkę, a chłop do końca uparł się pracować, aż go wynieśli z roboty.

Data: 2010-02-03 11:17:06
Autor: Mark
Dnia Tue, 2 Feb 2010 18:40:43 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

Ale te ubezpieczenia dołączane do kont wszędzie tak mają. Ja miałem (i mam dalej zresztą) ubezpieczenie od NW przy karcie kredytowej w BPH.

Ja akurat mam dobre skojarzenia z BPH (aczkolwiek to bylo BPH sprzed
przejecia) - ubezpieczenie kredytu, smierc kredytobiorcy (moj ojciec)..
Poszlo sprawnie i 'bezbolesnie)
Za to jakie cyrki mialem z Lucasem, a raczej z ich ubezpieczycielem - TU
Cardif..

Kolega był ubezpieczony na życie przy kredycie na zakup mieszkania bodaj w Banku Ochrony Środowiska. Jak chłop zmarł, to się Bank zaczął się od wdowy domagać dowodu, ze nie był chory w momencie, gdy sie ubezpieczał.

Na pewno to bank sie domagal? U mnie identycznie bylo w przypadku Lucasa,
gdy "prostowalem" sprawy po smierci taty. Tyle ze bank sie odrazu usunal na
bok i zaczela sie wielomiesieczna zadyma z tymi oszustami z Cardiff (tak
swoja droga, zawsze i wszedzie bede odradzal ta firme, posuneli sie nawet do
tego ze zasugerowali ze to moj Ojciec swiadomie im naklamal co do stanu
zdrowia, dopiero jak ich postraszylem ze wniose pozew o zniewazenie zmarlego
to sie z miejsca zaczeli z tego wycofywac). Bank sie do tego nie mieszal,
choc albo jedni albo drudzy sciemniali mocno - bo po calej tej
korespondencji wynikaloby ze ojciec winien wczesniej zrobic komplet baran,
itp, zanim podpisze umowe, a w rzeczywistosci to tylko kilka minut w banku,
podpisanie umowy z zalacnzikami - studiowalem ja potem dokladnie, NIGDZIE
nie bylo slowa o oswiadczneiu o stanie zdrowia itp.
 A tez gnidy z Cardiff sprawdzaly nawet 20 lat wstecz historie choroby, no
bo skoro w 88 mial zawal, a zmarl w 2005 to oczywiste ze TU nie moze pokryc
kredytu, mimo ubezpieczneia..
Oczywiscie dosc szybko sprawa sie oparla o Rzecznika Ubezpieczonych i cla
korespondencja miedzy nami przechodzila przez jego biuro.. Ale tak jak
mowie, to nie bank ktory umyl rece a bezpsrednio TU. Moze Twoj kolega tez
mial w tej dziadowskiej firmie ubezpieczony?

--
Mark

Data: 2010-02-03 16:41:49
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Mark" <tajny@adres.w.pl> napisał w wiadomości news:ex6o6qyl0lsb.dlgsmok.wot...

Kolega był ubezpieczony na życie przy kredycie na zakup mieszkania
bodaj w Banku Ochrony Środowiska. Jak chłop zmarł, to się Bank zaczął się
od wdowy domagać dowodu, ze nie był chory w momencie, gdy sie ubezpieczał.

Na pewno to bank sie domagal?

Sprawa nie mnie dotyczyła, więc nie zaręczę. Pewnie ubezpieczyciel, a jedynie osoba mi to opowiadająca uprościła nieco.

Data: 2010-02-02 21:09:23
Autor: Paweł
[...]

Myśleliśmy o tym. Próbowałem w sieci znaleźć namiary na dziennikarza z Gazety Wyborczej zajmującego się ta tematyką, ale nie jest to łatwe.
Będę jeszcze próbował.
Pozdr.
Paweł

Data: 2010-02-03 11:01:33
Autor: Mark
Dnia Tue, 2 Feb 2010 21:09:23 +0100, Paweł napisał(a):

Myśleliśmy o tym. Próbowałem w sieci znaleźć namiary na dziennikarza z Gazety Wyborczej zajmującego się ta tematyką, ale nie jest to łatwe.

GW? Walnij z grubej rury, sprobuj zainteresowac "Uwage" TVN.
Zwlaszcza ze to TVN puszczalo nagrania jak to windykatorzy Eurobanku
rozmawiali z klientami.

--
Mark

Śmierć kredytobiorcy a ubezpieczenie na życie - proszę o pomoc. Bardzo ważne.