Grupy dyskusyjne   »   pl.comp.pecet   »   Smierc peceta ?

Smierc peceta ?

Data: 2009-03-22 19:54:36
Autor: Gil
Smierc peceta ?
mt <mt@magicbox.pl> napisał(a):
Po wielu latach malzenstwa z PC kupilem PS3 i jestem w malym szoku,
cena 1200zl wersja 60GB kompatybilna z PS1,PS2.

A tego nie wiesz, że konsola, to okrojona wersja PECeta.
Skrojona na miarę do gier.
Grałeś w Obiviona? Skończyłeś? Dodaj tam teraz bezpłatny fanmod mod.
Przykład chyba nienajlepszy. Kto gra w Obliviona na konsoli


--


Data: 2009-03-23 22:56:35
Autor: Marcin
Smierc peceta ?
Witam

Użytkownik " Gil" <gil0@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gq651s$mc8$1inews.gazeta.pl...


A tego nie wiesz, że konsola, to okrojona wersja PECeta.
Skrojona na miarę do gier.

Ale z drugiej strony ile mocy PCta jest marnowane? Wszytskie te posrednie
warstwy miedzy gra(czy innym programem) a sprzetem sprawiaja,
ze program da sie uruchomic na wielu konfiguracjach
ale nie jest zoptymalizowany do zadnej. Kompilacja na jeden
konkretny prcoesor - wspolny mainownik dla obecnie
uzywanego sprzetu. Jezeli ktos pisal kiedys komercyjnie
(albo nawet i hobbistycznie) soft na peceta oraz
na jakis system wbudowany (chodzby MIDlet na telefon)
to pewnie bedzie wiedzial o roznicy w  podejsciu.
Na pececie czesto bardziej oplaca sie zostawic soft w takim stanie
jak jest, nic nie poprawiac a uzytkownik niech sobie
dokupi RAMu albo szybszy procesor/szybsza karte,
wymieni CD na DVD (za chwile pewnie DVD na Blue).
W przypadku systemow wbudowanych tak sie nie da.
Albo sie przylozymy i zrobimy soft ktory dziala na
sprzecie jaki jest albo softu sie nie sprzeda. Z drugiej
strony odpadaja problemy z konfiguracjami bo
sprzet jesc scicsle okreslony. Wiec jest z jednej
strony trudniej bo trzeba optymalizowac a z drugiej
latwiej bo mamy skonczona krotka liczbe konfiguracji.
Dlatego nie da sie wprost przelozyc 256 MB konsoli
na 256 MB peceta.
Oczywisacie pecety maja swoje zastosowania,
ale w wielu wypadkach pecet sie
bedzie sprawowal gorzej niz dedykowane
urzadzenie.


Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-03-24 07:03:29
Autor: KILu
Smierc peceta ?
Marcin wrote:
Dlatego nie da sie wprost przelozyc 256 MB konsoli
na 256 MB peceta.

Megahercow rowniez. :) Kto pamieta pierwsze PlayStation, ktore z prockiem
33MHz i 2MB RAM (oraz 1MB video-ram) odpalalo wszystkie Tomb Raidery, Soul
Reavera (i to bez loadingow), smigajace w stalych 60fps Wipeouty i tysiace
innych gier, a wczytywanie w napedzie o predkosci 2x (300B/s) wcale nie
trwalo dlugo?

k,

Data: 2009-03-24 14:00:05
Autor: Maciej Bojko
Smierc peceta ?
On Mon, 23 Mar 2009 22:56:35 +0100, "Marcin" <unknow@unknown.eu>
wrote:

sprzet jesc scicsle okreslony. Wiec jest z jednej
strony trudniej bo trzeba optymalizowac a z drugiej
latwiej bo mamy skonczona krotka liczbe konfiguracji.
Dlatego nie da sie wprost przelozyc 256 MB konsoli
na 256 MB peceta.

Chyba że ktoś chce użyć konsoli by, cytuję, "zainstalowac Linux'a i
zapuscic Windowsa i programy na niego".

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Smierc peceta ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona