Smierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund

Data: 2015-07-15 10:40:34
Autor: roman
Smierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund
Co to może być, odgrzybiana była, filtr kabinowy wymieniony....

Data: 2015-07-15 04:29:40
Autor: Marcin Kiciñski
Smierdzi klima po w³±czeniu - jakies 30 sekund
W dniu ¶roda, 15 lipca 2015 10:40:53 UTC+2 u¿ytkownik roman napisa³:
Co to moze byc, odgrzybiana byla, filtr kabinowy wymieniony....

A kto odgrzybial i wymienial filtr?

Ja tez tak mialem i myslalem ze tak ma byc. Raz na rok tzw. serwis klimy,
czyli wymiana filtra, odgrzybianie i uzupelnienie czynnika w warsztacie.
Az rok temu sam wymienilem filtr i odswiezylem klime "granatem". Stary filtr byl brudny i wilgotny. Po wymianie przestalo smierdziec. W tym roku tez postanowilem wymienic sam i okazalo sie, ze stary filtr
jest suchy i czysty! Wynika z tego, ze gnoje w serwisach nawet tam nie zagladaja, popsikaja chemia zeby przez klika dni "pachnialo" swiezoscia i
kasuja frajera, a potem jeszcze utrwalaja legendy, ze z klimy musi
smierdziec!

Pozdrawiam
MK

Data: 2015-07-15 13:40:37
Autor: Marcin N
W dniu 2015-07-15 o 13:29, Marcin Kiciñski pisze:
[...]

Mokry filtr? Przecie¿ przep³ywaj±ce powietrze powinno go osuszyæ i kilka chwil.

--
MN

Data: 2015-07-15 06:09:15
Autor: Marcin Kiciñski
Smierdzi klima po w³±czeniu - jakies 30 sekund
W dniu ¶roda, 15 lipca 2015 13:40:36 UTC+2 u¿ytkownik Marcin N napisa³:

Mokry filtr? Przeciez przeplywajace powietrze powinno go osuszyc i kilka chwil.

Ja tam sie nie znam, ale jak patrze na uklad klimy w moim aucie, to wychodzi mi, ze powietrze jest schladzane i osuszane juz za filtrem.

Pozdrawiam
MK

Data: 2015-07-15 15:35:34
Autor: Marcin N
W dniu 2015-07-15 o 15:09, Marcin Kiciñski pisze:
[...]

Raczej przed filtrem. Powietrze jest filtrowane ZANIM trafi do kabiny a nie uciekaj±c z kabiny.

Czyli: och³odziæ, przefiltrowaæ, dmuchn±æ w nos.

--
MN

Data: 2015-07-15 15:40:36
Autor: WW
W dniu 2015-07-15 o 15:35, Marcin N pisze:
[...]

A nie przefiltrowaæ, och³odziæ i dmuchn±æ w nos?

WW

Data: 2015-07-15 15:48:56
Autor: Marcin N
W dniu 2015-07-15 o 15:40, WW pisze:
Czyli: och³odziæ, przefiltrowaæ, dmuchn±æ w nos.

A nie przefiltrowaæ, och³odziæ i dmuchn±æ w nos?

Mo¿e i tak.

--
MN

Data: 2015-07-15 16:09:37
Autor: Myjk
Smierdzi klima po w³±czeniu - jakies 30 sekund
Wed, 15 Jul 2015 15:40:36 +0200, WW
A nie przefiltrować, ochłodzić i dmuchnąć w nos?

Tak, przy czym ujęcie obiegu zamkniętego jest też przed filtrem i wtedy
może dochodzić do jego zawilgocenia. Dlatego czasem przy załączeniu obiegu
zamkniętego daje się poczuć kapcia -- tym prędzej jeśli filtr długo nie
jest wymieniany.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-07-16 07:31:53
Autor: Pszemol
"Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote in message news:55a661a2$0$8369$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie. Masz dmuchawê pracuj±c± na brudnym powietrzu, potem jest
filtr, na koñcu element ch³odz±cy klimy. Jak wyjmiesz filtr to zobaczysz
kaloryferek klimy i wylot z wentylatora/dmuchawy.

Data: 2015-07-16 15:41:47
Autor: nadir
W dniu 2015-07-16 o 14:31, Pszemol pisze:
Nie. Masz dmuchawê pracuj±c± na brudnym powietrzu, potem jest
filtr, na koñcu element ch³odz±cy klimy. Jak wyjmiesz filtr to zobaczysz
kaloryferek klimy i wylot z wentylatora/dmuchawy.

To raczej zale¿y od konkretnego modelu samochodu, te z którymi ja mam do czynienia maj± filtry na samym wlocie uk³adu i s± przed wentylatorem.

Data: 2015-07-16 18:54:15
Autor: Myjk
Smierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund
Thu, 16 Jul 2015 07:31:53 -0500, Pszemol
Masz dmuchawÄ™ pracujÄ…cÄ… na brudnym powietrzu,

Które auta tak genialnie mają to rozwiązane?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-07-16 17:10:48
Autor: Pszemol
"Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> wrote in message news:qprw03v05em7.dlgmyjk.org...
Thu, 16 Jul 2015 07:31:53 -0500, Pszemol

Masz dmuchawÄ™ pracujÄ…cÄ… na brudnym powietrzu,

Które auta tak genialnie mają to rozwiązane?

:-) hm...
muszę się temu jeszcze raz przyjrzeć jak będę zmieniał filtr :-)

Data: 2015-07-16 20:51:02
Autor: Jacek
Smierdzi klima po w³±czeniu - jakies 30 sekund
W dniu 2015-07-16 o 14:31, Pszemol pisze:
Nie. Masz dmuchawê pracuj±c± na brudnym powietrzu,
He, he. U mnie w octavii, jak wyj±³em filtr na zimê aby mieæ silniejszy nadmuch, to zapl±ta³ mi siê w dmuchawê ogonek z li¶cia. Wra¿enia akustyczne niezapomniane, a wyj±æ nie by³o jak. Pomog³a kamera do wziernikowania ;-)
Jacek

Data: 2015-07-15 16:13:27
Autor: Myjk
Smierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund
Wed, 15 Jul 2015 04:29:40 -0700 (PDT), Marcin Kiciński
Ja tez tak mialem i myslalem ze tak ma byc.

W BMW i Skodach (czyli pewnie tu cały VAG jest objęty) pośmiarduje
niezależnie od tego czy instalacja nowa czy stara, czy filtr jest nowy czy
stary. Widać kwestia konstrukcji systemu nawiewowego. W M6 śmierdzi w
zasadzie tylko wtedy, gdy wyłączę w lato na dłużej klimę. Jeśli działa cały
czas, tudzież w trybie AUTO/ECO to nigdy nie śmierdzi.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-07-15 16:25:47
Autor: elmer radi radisson
On 2015-07-15 16:13, Myjk wrote:

W BMW i Skodach (czyli pewnie tu cały VAG jest objęty)

BMW VAG?

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-07-16 17:19:16
Autor: Pszemol
On 2015-07-15 16:13, Myjk wrote:

W BMW i Skodach (czyli pewnie tu cały VAG jest objęty)

BMW VAG?

Nie wiedziałeś że on ma M6 robione przez VW ? :-)

Data: 2015-07-17 11:56:06
Autor: Myjk
Smierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund
Wed, 15 Jul 2015 16:25:47 +0200, elmer radi radisson
W BMW i Skodach (czyli pewnie tu cały VAG jest objęty)
           ^^^^^^^      <-- -     ^^
BMW VAG?

W BMW zauważyłem występowanie problemu od nowości, w Skodach też od nowości
-- więc TU, w aucie należącym do VAGa, pewnie problem występuje w całej
grupie. Generalnie problem będzie występować zawsze w mniejszym lub większym
stopniu w sytuacji gdy używa się klimatyzacji a następnie pozostawi auto na
słońcu (im na zewnątrz bardziej wilgotno i temp. >30sC, gdy w aucie się
chłodzi <24sC, tym większy problem wystąpi). Wtedy wilgoć wykrapla się w kanałach (do niedawna lodowatych), w starszych
autach mieszając się dodatkowo z kurzem, i wynikiem jest pośmiardywanie.
Wyłączenie klimatyzacji i przedmuchanie kanałów to jeszcze gorsze
rozwiÄ…zanie, bo zjawisko wykraplania wody nasila siÄ™. Kiepska konstrukcja
kanałów czy tacki odpływowej może ten problem jeszcze zwiększać. W zasadzie
nie ma przed tym ratunku poza skryciem auta w cieniu. Takie mam
doświadczenia po Skodzie. :P W Mazdzie trzeba się mocno postarać żeby coś
poczuć.

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-07-17 15:22:17
Autor: Marcin N
W dniu 2015-07-17 o 11:56, Myjk pisze:
Mazdzie trzeba się mocno postarać żeby coś
poczuć.

Jakim cudem?

Skoro problem jest natury fizycznej, to czemu Mazda nie śmierdzi a Skoda śmierdzi?

--
MN

Data: 2015-07-17 17:36:02
Autor: Dawid
W dniu 2015-07-17 o 15:22, Marcin N pisze:
[...]

bo w Polsce wszystko co japonskie to super, reszta śmierdzi, to taka norma jest.
mam bmw i żadnych problemów z zapachami, ostatnio ozonowane by wybić wszystko w układzie przewietrzania i tyle.

Data: 2015-07-17 17:45:58
Autor: Marcin N
W dniu 2015-07-17 o 17:36, Dawid pisze:
ostatnio ozonowane by wybić wszystko w układzie przewietrzania i tyle.

I pomogło? W sensie, czy efekt lepszy od preparatów dokanałowych?

--
MN

Data: 2015-07-19 18:51:28
Autor: Dawid
W dniu 2015-07-17 o 17:45, Marcin N pisze:
W dniu 2015-07-17 o 17:36, Dawid pisze:
ostatnio ozonowane by wybić wszystko w układzie przewietrzania i tyle.

I pomogło? W sensie, czy efekt lepszy od preparatów dokanałowych?

Oczywiście, że pomaga.Przez 5 lat użytkowania, ozonowanie zrobione drugi raz.Zabija zapachy i pleśnie szkodliwe dla zdrowia.
Trwa około 20-30min, nie zasyfia dodatkowo kanałów tak jak pianki i inne płyny, dociera wszędzie.
Pozdrawiam

Data: 2015-07-19 22:41:45
Autor: Marcin N
W dniu 2015-07-19 o 18:51, Dawid pisze:
[...]

Jestem zaskoczony. U mnie pomagało na równie krótko, co zwykła chemia. Góra kilka miesięcy.

--
MN

Data: 2015-07-19 23:10:39
Autor: Dykus
Smierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund
Witam!

W dniu 2015-07-19 o 18:51, Dawid pisze:

Oczywiście, że pomaga.Przez 5 lat użytkowania, ozonowanie zrobione drugi
raz.Zabija zapachy i pleśnie szkodliwe dla zdrowia.

Pozazdrościć. U mnie śmierdzi po wyłączeniu. Akurat mam ozonator, więc zapodałem sobie kilka serii pod rząd, łącznie ok. 6h ozonowania, w tym z 2h wylot prosto na parownik. Efekt - 1 tydzień ciężko było jeździć z zamkniętymi szybami, a 2-3 tygodnie jeszcze śmierdziało w aucie ozonem i chyba jakimiś produktami powstałymi przy okazji jego wytwarzania. "Mokra szmata" po wyłączeniu klimy jednak wróciła.

Później kolega czyścił preparatem Tunap - natrysk bezpośrednio na parownik, z 0,5l preparatu, podobno skuteczne i profesjonalne:
https://youtu.be/bXl01P5X210?t=390

Wcześniej pianki i inne "granaty"... i wszystko o kant dupy potłuc.

Spoglądając kamerą, parownik wydaje się czysty. Nie wiem więc o co chodzi. Klimę wyłączam 2 min przed wyłączeniem silnika i otwieram okna, co by nie zemdleć... ;)

Czy efekt "mokrej szmaty" jest w ogóle niebezpieczny dla zdrowia?

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2015-07-20 13:20:19
Autor: Pszemol
"Dykus" <dykus.grupy@spamy.wp.pl> wrote in message news:moh3ne$nah$1node2.news.atman.pl...
Klimę wyłączam 2 min przed wyłączeniem silnika i otwieram okna, co by nie zemdleć... ;)

Czyli wpuszczasz do auta WIĘCEJ wilgoci z zewnatrz,
aby jeszcze więcej niż w czasie jazdy zamoczyć zakurzone
elementy wentylacji i jeszcze bardziej spotęgować efekty
zawilgacania?

Czy efekt "mokrej szmaty" jest w ogóle niebezpieczny dla zdrowia?

Zarodniki pleśni moga być uczulające, powodować łzawienie oczu, itp.

Data: 2015-07-20 20:57:51
Autor: Dykus

W dniu 2015-07-20 o 20:20, Pszemol pisze:

Czyli wpuszczasz do auta WIĘCEJ wilgoci z zewnatrz,
aby jeszcze więcej niż w czasie jazdy zamoczyć zakurzone
elementy wentylacji i jeszcze bardziej spotęgować efekty
zawilgacania?

Tuż po zakończeniu jazdy powietrze w samochodzie będzie nieco bardziej wilgotne (klima wysusza, wiadomo), ale dzięki temu kanały wentylacyjne (z parownikiem na czele) będą osuszone. A więc nie będzie w nich stała skroplona woda, która normalnie straciła by się z kanałów podczas zwykłego parowania, a dzięki wymuszonemu obiegowi powietrza, proces parowania zalegającej wody przebiega szybciej.

Bez wymuszonego obiegu, parowanie będzie trwało długo i wydaje mi się, że nawet wysuszone powietrze niewiele sytuacje poprawi, a podczas parowania wilgotność powietrza w parowniku będzie duża (brak ruchu powietrza z uwagi na filtr i kanały). Część powietrza w kabinie i tak się wymiesza podczas wychodzenia kierowcy/pasażera...
Wilgotność powietrza atmosferycznego nie wydaje się jakoś przeraźliwie niebezpieczna, żeby trzeba było ratować się klimatyzacją... :)

Prosty przykład - gdy wychodzę z samochodu na 1h i po powrocie włączam nawiew. Przy wcześniejszym wietrzeniu, smrodu po włączeniu nawiewu brak. Jak nie przewietrzę, to mam "mokrą szmatę", a więc była wilgoć...

Tak z resztą radzi wiele poradników dotyczących użytkowania klimy i wydaje mi się to sensowne. Gdzie jest błąd w rozumowaniu?
Nie mam kamery endoskopowej, by oglądać wodę w parowniku po wyłączeniu klimy... ;)

Czy efekt "mokrej szmaty" jest w ogóle niebezpieczny dla zdrowia?

Zarodniki pleśni moga być uczulające, powodować łzawienie oczu, itp.

Chodziło mi o to, czy smród oznacza już pojawienie się zarodników wszelakiej maści grzybów, roztoczy i czego tam jeszcze...
Jeśli tam, to tym bardziej wolę wietrzyć... :)

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2015-07-20 17:47:12
Autor: Pszemol
"Dykus" <dykus.grupy@spamy.wp.pl> wrote in message news:mojgau$4pu$1node1.news.atman.pl...
[...]

Taka jest obiegowa teoria... Pytanie brzmi: czy ktoś to zweryfikował?
Czy te 2 minuty wystarczÄ… faktycznie do osuszenia wentylacji? Nie sÄ…dzÄ™.
Zwłaszcza gdy na te dwie minuty wpuścisz powietrze wilgotne z zewnątrz.

[...]

W ogóle brzmi to jak pudrowanie syfu...
Takie auto z wadliwą konstrukcją należy po prostu sprzedać i kupić dobre.

Prosty przykład - gdy wychodzę z samochodu na 1h i po powrocie włączam nawiew. Przy wcześniejszym wietrzeniu, smrodu po włączeniu nawiewu brak. Jak nie przewietrzę, to mam "mokrą szmatę", a więc była wilgoć...

No cóż... fascynujące masz hobby - podziwiam wytrwałość.

Tak z resztą radzi wiele poradników dotyczących użytkowania klimy
i wydaje mi się to sensowne. Gdzie jest błąd w rozumowaniu?

Te poradniki robią osoby które mają podobne źle skonstruowane auta?

Nie mam kamery endoskopowej, by oglądać wodę w parowniku
po wyłączeniu klimy... ;)

Może wystarczy oglądać przez otwory po wyjętym filtrze?

[...]

Co to za marka, model, rocznik?

Czy po postoju parę minut w jednym miejscu z klimą włączoną
masz kałużę wody pod autem? Jeśli nie, to może masz zatkany
po prostu ściek tej skroplonej wody z instalacji.

Data: 2015-07-21 17:25:20
Autor: Dykus

W dniu 2015-07-21 o 00:47, Pszemol pisze:

Taka jest obiegowa teoria... Pytanie brzmi: czy ktoś to zweryfikował?
Czy te 2 minuty wystarczÄ… faktycznie do osuszenia wentylacji? Nie sÄ…dzÄ™.

Myślałem, że Ty zweryfikowałeś, skoro swoim pytaniem zarzuciłeś mi złą obsługę klimy... :)

Zwłaszcza gdy na te dwie minuty wpuścisz powietrze wilgotne z zewnątrz.

A wychodząc z samochodu nie wpuścisz? Poza tym - jakie wilgotne powietrze. Dziś, typowy letni dzień - wilgotność powietrza 47% (30st.C). Pomijając (niesłusznie) kwestie temperatury, to wartość zalecanej wilgotności w mieszkaniu...

W ogóle brzmi to jak pudrowanie syfu...

Zgadzam się. Tak to nie powinno działać i chciałbym się tego pozbyć...

Takie auto z wadliwą konstrukcją należy po prostu sprzedać i kupić dobre.

Gdyby to było takie proste... :) Poza tym nie mam pewności, czy to felerny egzemplarz, czy wadliwa konstrukcja...

No cóż... fascynujące masz hobby - podziwiam wytrwałość.

A rzadko to człowiek podjeżdża na zakupy do marketu, aby problemem było coś takiego sprawdzić?

Tak z resztą radzi wiele poradników dotyczących użytkowania klimy
i wydaje mi się to sensowne. Gdzie jest błąd w rozumowaniu?

Te poradniki robią osoby które mają podobne źle skonstruowane auta?

Stawiam, że wszystkie samochody są dobrze skonstruowane, tylko w niektórych rozpoczął się pewien proces, którego nie można już cofnąć bez sporych nakładów pracy...

Nie mam kamery endoskopowej, by oglądać wodę w parowniku
po wyłączeniu klimy... ;)

Może wystarczy oglądać przez otwory po wyjętym filtrze?

Tak, i będę siedział 10 min w samochodzie i oglądał parownik. Aż tak mnie to nie pasjonuje. Poza tym nie w tym samochodzie. Laptopa z kamerą byłbym w stanie jeszcze zostawić...

Chodziło mi o to, czy smród oznacza już pojawienie się zarodników
wszelakiej maści grzybów, roztoczy i czego tam jeszcze...
Jeśli tam, to tym bardziej wolę wietrzyć... :)

Co to za marka, model, rocznik?

Czego, roztoczy? ;) Corolla E11 1999r., wcześniej mało używana... Klima ręczna, wydajna.

Czy po postoju parę minut w jednym miejscu z klimą włączoną
masz kałużę wody pod autem? Jeśli nie, to może masz zatkany
po prostu ściek tej skroplonej wody z instalacji.

Kałuży może nie, ale woda kapie. Pianka dezynfekująca też tamtędy wylata...

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2015-07-21 21:21:16
Autor: Pszemol
"Dykus" <dykus.grupy@spamy.wp.pl> wrote in message news:molo8q$gbl$1node1.news.atman.pl...
[...]

Wyobraź sobie, że nie byłem w stanie zweryfikować :-)
Jak dotąd przejeździłem w 4 autach z klimą ostatnie 15 lat
i w żadnym nic nie śmierdziało i NIGDY nie musiałem niczego
odgrzybiać ani ozonować. Te cztery auta to 1995 toyota camry,
1994 nissan sentra (podobny do nissan sunny w Europie)
2004 honda accord coupe i 2007 acura tl-s. Możesz powiedzieć
że "japończyki" - ok, wniosek z tego że Twój śmierdzi a Japońce nie.

[...]

Ja mieszkam w USA, Chicago - tu jest bardzo duża wilgotność powietrza.
Klima pracuje bez urlopów i produkuje kałużę wody pod autem na postoju.
Wigotność powietrza często w upały przekracza 70-80%. Jest sauna.

W ogóle brzmi to jak pudrowanie syfu...

Zgadzam się. Tak to nie powinno działać i chciałbym się tego pozbyć...

Pozbądź się auta. To jest już dziś rzęch :-)

Takie auto z wadliwą konstrukcją należy po prostu sprzedać i kupić dobre.

Gdyby to było takie proste... :) Poza tym nie mam pewności, czy to felerny egzemplarz, czy wadliwa konstrukcja...

Popytaj na grupie u innych użytkowników 1999 Karolci.

No cóż... fascynujące masz hobby - podziwiam wytrwałość.

A rzadko to człowiek podjeżdża na zakupy do marketu,
aby problemem było coś takiego sprawdzić?

Sprawdzone tysiące razy w wilgotnym Chicago - nic nie śmierdzi.

[...]

Ile miałeś aut z klimą i jak długo nimi jeździłeś że tak stwierdzasz?
Jak wytłumaczysz że od 1998 roku mam auta z klimą w których
żaden proces się tam nie rozpoczyna? :-)

[...]

Szkoda czasu.

[...]

Kupiona nowa w Polsce? Klima fabryczna czy dołożona już po fabryce?

[...]

No jak na dworze 40% wilgotności to kałuży nie będzie...
Poczekaj na upalny dzień z wilgotnością powietrza 70-80% :-)

Data: 2015-07-25 09:29:57
Autor: Myjk
Smierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund
Mon, 20 Jul 2015 20:57:51 +0200, Dykus
Tuż po zakończeniu jazdy powietrze w samochodzie będzie nieco bardziej wilgotne (klima wysusza, wiadomo), ale dzięki temu kanały wentylacyjne (z parownikiem na czele) będą osuszone.

Nie będą osuszone jeśli wyłączysz klimatyzację -- wręcz przeciwnie.
Parownik po chwili przestanie osuszać nawiewane ciepłe powietrze i poleci
ono na lodowate kanały za parownikiem (przypominam, że z nawiewów przy
maksymalnym wydatku może lecieć i 7sC i taką temperaturę ma plastik oraz
jego otoczenie pod deską). Wtedy to występuje punkt rosy i z powietrza
wykrapla się woda. Owszem, parownik (teoretycznie) przestaje być mokry,
mokre za to stają się kanały które nie są przystosowane do odprowadzenia
wody (tak jak parownik). Najlepszym rozwiązaniem do zminimalizowania problemu byłoby niewyłączanie
klimy (aby parownik nadal suszył) z jednoczesnym podniesieniem temperatury
(aby kanały miały szanse się ogrzać do momentu aż nie wystąpi na nich punkt
rosy przy zderzeniu z nieosuszonym powietrzem). Ale to karkołomne zadanie,
bo proces musiaÅ‚by trwać z 15 minut. Komfort idzie w sinÄ… dal.  --
Pozdor Myjk

Data: 2015-07-25 18:47:08
Autor: Pszemol
"Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> wrote in message news:kfpbgj32tjhl.dlgmyjk.org...
[...]

Dobrze kolega myśli... To ma sens.

[...]
bo proces musiałby trwać z 15 minut. Komfort idzie w siną dal.

I to i tamto dyskomfort - zależy który dyskomfort dla kogo gorszy: smród czy 15min.

Data: 2015-07-18 07:01:29
Autor: Pszemol
"Dawid" <xxx@neostada.pl> wrote in message news:55a920e5$0$2206$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No ale jak sam widzisz, w japońcach nic nie trzeba ozonować
a u Ciebie najwyraźniej sam uznałeś że trzeba.

Data: 2015-07-18 07:00:45
Autor: Pszemol
"Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote in message news:55a90183$0$8367$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Najwyraźniej inaczej ma zaprojektowane kanały wentylacyjne,
może inne umiejscowienie filtra kabinowego względem parownika
klimy albo dmuchawy.

Data: 2015-07-19 18:55:02
Autor: Dawid
W dniu 2015-07-18 o 14:00, Pszemol pisze:
[...]

Najwyrazniej inaczej użytkowana klima, to może być powód smrodków.

Data: 2015-07-20 13:16:49
Autor: Pszemol
"Dawid" <xxx@neostada.pl> wrote in message news:55abd667$0$27515$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W wielu dzisiejszych samochodach klima jest częścią automatycznego
systemu wentylacji, ogrzewania i oziębiania kabiny samochodu i nie ma
różnic w "użytkowaniu" klimy bo po prostu ustawiasz temperaturę, tyle.

Data: 2015-07-21 19:01:32
Autor: Dawid
W dniu 2015-07-20 o 20:16, Pszemol pisze:
[...]

jezdzisz raz w tygodniu z klimą, włączasz ją zawsze, jezdzisz po 3 godziny dziennie, jezdzisz 5 min i auto stoi resztę dnia, garażujesz samochód lub stoi pod chmurką itd.
o takie różnice chodzi

Data: 2015-07-21 21:22:21
Autor: Pszemol
"Dawid" <xxx@neostada.pl> wrote in message news:55ae7aec$0$2207$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Rozumiem :-) Co nie zmienia sytuacji, że to śmierdzenie jest podejrzane.

Data: 2015-07-22 07:12:18
Autor: sczygiel
Smierdzi klima po w³±czeniu - jakies 30 sekund
W dniu ¶roda, 22 lipca 2015 04:22:32 UTC+2 u¿ytkownik Pszemol napisa³:
> jezdzisz raz w tygodniu z klim±, w³±czasz j± zawsze, jezdzisz po 3 godziny > dziennie, jezdzisz 5 min i auto stoi resztê dnia, gara¿ujesz samochód lub > stoi pod chmurk± itd.
> o takie ró¿nice chodzi

Rozumiem :-) Co nie zmienia sytuacji, ¿e to ¶mierdzenie jest podejrzane.

IMHO ta ca³a dyskusja jest lekko krzywa :)
Moje auto stoi prawie ca³y czas na s³oñcu.
Jak s±dzisz, ile grzybów sie rozwija i jest w stanie przetrwaæ takie ca³osezonowe pra¿enie?

A klima przy wy³±czaniu po¶mierdywuje.
Zrobi³em jej ostatnio granat+pianke.
Nie ¶mierdzia³o jakie¶ 3 tygodnie. I znowu po¶mierdywuje.

Nastepny krok to przejrzenie wszystkich kana³ów i sprawdzenie czy tam jaki¶ kurz sie nie zebra³ bo takie ¼ród³o smrodu mo¿e byæ.

I w efekcie mo¿e byæ tak ¿e felernie zaprojektowane kana³y siê zasyfiaj± i smierdz± a w innych autach kana³y nie maj± zau³ków i nie ¶mierdz±.

Korzystanie z klimy ci±gle czy na wyrywki niewiele zmieni...

Data: 2015-07-24 06:09:01
Autor: Pszemol
<sczygiel@gmail.com> wrote in message news:7063eeb9-739c-4dc6-bec1-b4d9a15f7cd4googlegroups.com...
[...]

Ple¶nie i grzyby to bardzo skuteczne ewolucyjnie stworzonka...
My¶lê, ¿e wiele jest w stanie przetrwaæ okresy wilgotnego ch³odu i okresy suchego gor±ca - ba, wrêcz do takich warunków i cyklu ¿ycia s± przystosowane.

[...]

Co to za autko u Ciebie?

I w efekcie mo¿e byæ tak ¿e felernie zaprojektowane kana³y siê zasyfiaj± i smierdz± a w innych autach kana³y nie maj± zau³ków i nie ¶mierdz±.

Korzystanie z klimy ci±gle czy na wyrywki niewiele zmieni...

Te¿ mam podobne wra¿enie.

Data: 2015-07-24 04:47:45
Autor: sczygiel
Smierdzi klima po w³±czeniu - jakies 30 sekund
W dniu pi±tek, 24 lipca 2015 13:09:00 UTC+2 u¿ytkownik Pszemol napisa³:

> [...]

My¶lê, ¿e wiele jest w stanie przetrwaæ okresy wilgotnego ch³odu i okresy suchego gor±ca - ba, wrêcz do takich warunków i cyklu ¿ycia s± przystosowane.

To ¿e przetrwaj± to nie budzi w±tpliwo¶ci.
Ale jednak aby zacze³o ¶mierdzieæ to takie suszone grzyby/przetrwalniki musz± jednak troche po¿yæ aby co¶ mia³o ¶mierdzieæ.

A jednak starczy taka klime w³±czyæ na 10 minut po tygodniowym wypra¿eniu auta na parkingu i po zgaszeniu znowu ¶mierdzi.
Czyli to raczej nie wina grzyba tylko jakiego¶ nazbieranego brudu gdzie¶ tam.

> [...]
>
> Nastepny krok to przejrzenie wszystkich kana³ów i sprawdzenie czy tam > jaki¶ kurz sie nie zebra³ bo takie ¼ród³o smrodu mo¿e byæ..

U mnie akurat focus II

> [...]
>
> Korzystanie z klimy ci±gle czy na wyrywki niewiele zmieni...

Musze rozebraæ ten przedzia³ z filtrami co jest ko³o peda³u gazu i zobaczyc czy mechanicy jak robi± wymiane filtra to go wymieniaja czy nie. Bo niby wymieniaja ale pewno¶ci nie ma :)
No i trzeba by naocznie stwierdziæ czy tam gdzie¶ siê jaka¶ kulka sfilcowanego syfu nie szwêda. Obaczymy co wyjdzie :)

Data: 2015-07-24 07:08:25
Autor: Pszemol
<sczygiel@gmail.com> wrote in message news:5ded1fd1-83af-486c-a71c-480b27695868googlegroups.com...
> [...]

Czyli to raczej nie wina grzyba tylko jakiego¶ nazbieranego brudu gdzie¶ tam.

W ogóle mam wra¿enie ¿e ka¿dy z nas ma te¿ inny nos.
To co komu¶ "¶mierdzi" komu¶ innemu mo¿e nie przeszkadzaæ...
Zw³aszcza je¶li jest to jaki¶ chwilowy, przelotny zapaszek
który znika w ci±gu minuty.

> [...]
>
> Nastepny krok to przejrzenie wszystkich kana³ów i sprawdzenie czy tam
> jaki¶ kurz sie nie zebra³ bo takie ¼ród³o smrodu mo¿e byæ.

Rocznik?

> [...]

No i trzeba by naocznie stwierdziæ czy tam gdzie¶ siê jaka¶ kulka sfilcowanego syfu nie szwêda.

A ka³u¿a wody pod autem siê zbiera w upalny, wilgotny dzieñ, jak ma siê zbieraæ?

Data: 2015-07-24 07:07:06
Autor: sczygiel
Smierdzi klima po w³±czeniu - jakies 30 sekund
W dniu pi±tek, 24 lipca 2015 14:08:26 UTC+2 u¿ytkownik Pszemol napisa³:
> [...]

To co komu¶ "¶mierdzi" komu¶ innemu mo¿e nie przeszkadzaæ...
Zw³aszcza je¶li jest to jaki¶ chwilowy, przelotny zapaszek

No znikaæ znika, wiêc katastrofy nie ma. Ale jednak jak ¶mierdzi to konkretnie, ca³y zestaw pasa¿erów stwierdza jednog³o¶nie ¿e "¶mierdzi".
Nie ¿e "co¶ tam czuæ" albo "po¶mierdywuje" :)

> U mnie akurat focus II

Rocznik?

2007.

> [...]
>
> Obaczymy co wyjdzie :)

A ka³u¿a wody pod autem siê zbiera w upalny, wilgotny dzieñ, jak ma siê zbieraæ?

A nie wiem, ale to te¿ warto obejrzeæ. Sprawdze przy okazji.

Data: 2015-07-24 19:36:06
Autor: Pszemol
<sczygiel@gmail.com> wrote in message news:167b3f7f-10a2-45d7-af76-82b7bdda22ddgooglegroups.com...
> [...]

Nie ¿e "co¶ tam czuæ" albo "po¶mierdywuje" :)

Przykre.

> U mnie akurat focus II

Rocznik?

2007.

To znacznie m³odszy od mojej hondy 2004 w której nic nie ¶mierdzi.

> [...]

zbieraæ?

A nie wiem, ale to te¿ warto obejrzeæ. Sprawdze przy okazji.

To jest zewnêtrzny efekt, ³atwy do sprawdzenia - wiêc warto to sprawdziæ zaraz po stwierdzeniu ¿e co¶ ¶mierdzi.

Data: 2015-07-25 09:34:30
Autor: Myjk
Smierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund
Sun, 19 Jul 2015 18:55:02 +0200, Dawid
Najwyrazniej inaczej użytkowana klima, to może być powód smrodków.

Obydwa moje auta wyjechały z salonów.
Warunki użytkowania Skody i Mazdy były _identyczne_ .

Ktoś tu zarzucił podniecanie się "japońcami".
Więc kolejne auto jakie chcę, to Audi albo Skoda.

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-07-25 09:54:16
Autor: Myjk
Smierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund
Fri, 17 Jul 2015 15:22:17 +0200, Marcin N
Mazdzie trzeba się mocno postarać żeby coś poczuć.
Jakim cudem?
Skoro problem jest natury fizycznej, to czemu Mazda nie śmierdzi a Skoda śmierdzi?

Przecież napisałem, prawdopodobnie jest to kwestia konstrukcji systemu
wentylacyjnego. Być może w VAGach kanały poprowadzone są zbyt blisko
"deski", a w japońcach są od niej oddalone co zmniejsza albo wręcz
eliminuje problem. Na pierwszy rzut oka i na ile rozbierałem Mazdę, to
konstrukcja jest prosta, kanały "frontowe" i "boczne" są bardzo daleko od
powierzchni "deski".

Tu film gdzie widać system klimy w M6:
https://youtu.be/S-eK5fH9f3s?t=1m20s

Jest też pokazane co ląduje na filtrze i jak głupie byłoby wpuszczanie
"brudnego" powietrza na wentylator bez użycia filtra kabinowego. Daje także
pojęcie co może się dziać na parowniku jak ktoś filtra nie wymienia (a
brudny filtr to zasysanie powietrza "bokami", czyli z kurzem itp.), albo
wręcz go wcale nie montuje -- bo "po co".

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-07-15 12:02:18
Autor: Jacek
W dniu 2015-07-15 o 10:40, roman pisze:
Co to może być, odgrzybiana była, filtr kabinowy wymieniony....
Że tak zapytam: a jak wyłączasz klimę?
A. sama się wyłącza, nic mnie to nie obchodzi
B. kilka minut przed końcem jazdy wyłączam klimę i puszczam nadmuch, aby się parownik osuszył
Jacek

Data: 2015-07-15 12:06:40
Autor: roman
Smierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund
nie wylaczam:) wylacza sie jak zgasze silnik i jak zapale silnik to sie zalacza, ale wydaje mi sie ze jak nawet wlacze ja podczas jazdy to smierdzi przez chwile

Data: 2015-07-16 07:28:36
Autor: Pszemol
"Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> wrote in message news:mo5b38$4g7$1node2.news.atman.pl...
[...]

Obie hondy jakie mam majÄ… automatycznÄ… klimÄ™ (ustawiam tylko
temperaturę i sama się reguluje) i od wielu lat używam w taki
automatyczny sposób, bez specjalnego suszenia parownika.
Nic nie śmierdzi. Nie powielaj jakichś bajek i mitów.

Data: 2015-07-16 16:20:26
Autor: t-1
Smierdzi klima po w³±czeniu - jakies 30 sekund

W dniu 2015-07-16 o 14:28, Pszemol pisze:

Obie hondy jakie mam maj± automatyczn± klimê (ustawiam tylko
temperaturê i sama siê reguluje) i od wielu lat u¿ywam w taki
automatyczny sposób, bez specjalnego suszenia parownika.
Nic nie ¶mierdzi. Nie powielaj jakich¶ bajek i mitów.

  Poziom czucia smrodu jest bardzo subiektywny i zale¿y od codziennego t³a np. palenia papierosów. .

Data: 2015-07-16 17:07:33
Autor: Pszemol
"t-1" <t-1@todlaspamu.pl> wrote in message news:mo8eja$d3d$1pippin.nask.net.pl...
[...]

Zgadzam siê... Ale ani ja ani nikt w rodzinie nie pali.

Nie u¿ywamy równie¿ w aucie ¿adnych chemicznych zapachów.

Czujê subteln± ró¿nicê zapachu gdy raz w roku wymieniê filtr
w kabinie na nowy, oryginalny filtr Hondy - pachnie on
charakterystycznie tym czym w procesie produkcji napachnie
ta tkanina z której jest zrobiona charmonijka filtra i tyle.
Po pewnym czasie ten ¶wie¿y zapach chemiczny znika.

Data: 2015-07-17 23:35:00
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Pszemol pisze tak:

[...]

Naciskaj±c h przypadkiem tr±ci³e¶ s±siedni klawisz c.

Tak to jest. Jak sie cz³owiek ¶pieszy to siê diabe³ cieszy :)

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2015-07-18 06:58:57
Autor: Pszemol
"PiteR" <email@fauszywy.pl> wrote in message news:XnsA4DAEFE769B52elektroniklocalhost.net...
na  ** p.m.s **  Pszemol pisze tak:

[...]

Dziêki - harmonijka.

Data: 2015-07-16 16:36:26
Autor: yabba
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:mo87ur$h9q$1dont-email.me...
[...]

Jak widzisz zależy to od samochodu. Astra II fabrycznie nowa - śmierdziało jeśli parownik nie był wysuszony co najmniej minutę przed wyłączeniem silnika. Stilo fabrycznie nowe - nic nie śmierdziało przez 7 lat. Zaczęło po niefortunnym odgrzybianiu. :)

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-07-16 17:09:31
Autor: Pszemol
"yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message news:55a7c0ee$0$27511$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No ale to może znaczyć że Astra ma wadę fabryczną - ktoś
nie przemyślał projektu: być może woda skraplająca się
z parownika w normalny sposób zamiast spływać pod auto
gromadzi się tam gdzieś, a może nawet nasiąka nią filtr - nie wiem,
Astry nigdy nie miałem, ale nie było rozmowy o Astrze, nie? :-)
A w ogólnym temacie, jak tylko auto jest dobrze zaprojektowane,
to nic w nim nie śmierdzi i niczego nie trzeba "odgrzybiać".

Data: 2015-07-15 12:39:35
Autor: Marcin N
Smierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund
W dniu 2015-07-15 o 10:40, roman pisze:
Co to może być, odgrzybiana była, filtr kabinowy wymieniony....

Porządne oczyszczenie klimy wymaga jej rozebrania. Te preparaty chemiczne dobre są do przypudrowania tylko. Tam trzeba ze szrobrem wkroczyć, żeby osiągnąć skutek.

Po prostu trzeba z tym żyć...

--
MN

Data: 2015-07-16 15:14:14
Autor: Mumin
Smierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund
W dniu 2015-07-15 o 10:40, roman pisze:
Co to może być, odgrzybiana była, filtr kabinowy wymieniony....

U mnie podobnie, tyle, że śmierdzi przez kilkadziesiąt sekund po wyłączeniu. Filtr wymieniam co rok i odgrzybiam (albo robię to sam albo nadzoruje więc o ściemie nie ma mowy) i po chwili jest to samo. Tak jak ktoś wcześniej pisał, pewnie trzeba by całość rozebrać, wyczyścić porządnie mechanicznie to byłby spokój na jakiś czas, a tak trzeba z tym chyba żyć...
Dobrym zwyczajem chyba jest wyłączyć klimę na parę minut przed zgaszeniem silnika żeby się całość osuszyła, ale robię tak i tez nic to nie zmienia.

--

Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2015-07-19 23:19:33
Autor: Dykus
Smierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund
Witam!

W dniu 2015-07-16 o 15:14, Mumin pisze:

Filtr wymieniam co rok i odgrzybiam (albo robiÄ™ to sam albo
nadzoruje więc o ściemie nie ma mowy)

Kiedyś kupiłem serwis klimy na Grouponie i przy okazji było odgrzybianie. I było - lato, temperatura powietrza wewnątrz 30 st.C albo lepiej, wężyk od ozonatora do samochodu długości 10 metrów. Efekt - po zakończeniu ledwie było czuć ozon w środku. Szkoda tylko paliwa, bo oczywiście "klimatyzacja musiała pracować" - nie wiem po co.
Więc trzeba być świadomym... :)

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2015-07-20 13:23:40
Autor: Pszemol
"Dykus" <dykus.grupy@spamy.wp.pl> wrote in message news:moh47v$no1$1node2.news.atman.pl...
[...]

Po to aby ozonować w warunkach w miarę suchego powietrza...
I po to, aby ozon cyrkulował w układach wentylacji w samochodzie.
Sam ozonator nie ma na tyle "cugu" aby wepchnąć ozon wszędzie.

Data: 2015-07-20 21:10:29
Autor: Dykus

W dniu 2015-07-20 o 20:23, Pszemol pisze:

Po to aby ozonować w warunkach w miarę suchego powietrza...
I po to, aby ozon cyrkulował w układach wentylacji w samochodzie.
Sam ozonator nie ma na tyle "cugu" aby wepchnąć ozon wszędzie.

Rzeczywiście, suche i chłodne powietrze wydłuża czas rozkładu ozonu.

Nie wiem jak powinno śmierdzieć po skutecznym ozonowaniu (podobno 13 ug/dm3) i jaką wydajność mają stosowane powszechnie ozonatory, ale moim zdaniem te pompki mają kiepską wydajność i nie są w stanie zapewnić należytego stężenia w nieszczelnej kabinie samochodu. Zapach może usunąć, ale w likwidację pleśni po prostu nie wierzę.

Ja tam preferuję wkładanie wężyka bezpośrednio do dolotowych i w okolice parownika, a ozonowanie całej kabiny jak dodatek. :)

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2015-07-26 11:23:09
Autor: Maciek
[...]

U mnie w tym roku ten sam objaw. Ozonowanie jednak dało u mnie bardzo dużo i efekt na razie znikł. Zobaczymy co będzie dalej.
Tylko, że... ozonowałem 4 razy po 30min. mam ozonator produkujący 7g ozonu a nie np. 400mg jak te z allegro.
Przełączałem kanały nawiewu podczas ozonowania (oczywiście obieg wewnętrzny) oraz włączałem i wyłączałem klimę w odstępach ~5min.
Po ozonowaniu samochód stał sobie jeszcze ze 2h zamknięty, potem dopiero wietrzenie.

> a tak trzeba z tym chyba żyć...

Na razie nie do końca się z tym zgodzę ;-) da się powalczyć.

Smierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund