Smierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund

Data: 2015-07-16 15:14:14
Autor: Mumin
Smierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund
W dniu 2015-07-15 o 10:40, roman pisze:
Co to może być, odgrzybiana była, filtr kabinowy wymieniony....

U mnie podobnie, tyle, że śmierdzi przez kilkadziesiąt sekund po wyłączeniu. Filtr wymieniam co rok i odgrzybiam (albo robię to sam albo nadzoruje więc o ściemie nie ma mowy) i po chwili jest to samo. Tak jak ktoś wcześniej pisał, pewnie trzeba by całość rozebrać, wyczyścić porządnie mechanicznie to byłby spokój na jakiś czas, a tak trzeba z tym chyba żyć...
Dobrym zwyczajem chyba jest wyłączyć klimę na parę minut przed zgaszeniem silnika żeby się całość osuszyła, ale robię tak i tez nic to nie zmienia.

--

Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2015-07-19 23:19:33
Autor: Dykus
Smierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund
Witam!

W dniu 2015-07-16 o 15:14, Mumin pisze:

Filtr wymieniam co rok i odgrzybiam (albo robiÄ™ to sam albo
nadzoruje więc o ściemie nie ma mowy)

Kiedyś kupiłem serwis klimy na Grouponie i przy okazji było odgrzybianie. I było - lato, temperatura powietrza wewnątrz 30 st.C albo lepiej, wężyk od ozonatora do samochodu długości 10 metrów. Efekt - po zakończeniu ledwie było czuć ozon w środku. Szkoda tylko paliwa, bo oczywiście "klimatyzacja musiała pracować" - nie wiem po co.
Więc trzeba być świadomym... :)

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2015-07-20 13:23:40
Autor: Pszemol
"Dykus" <dykus.grupy@spamy.wp.pl> wrote in message news:moh47v$no1$1node2.news.atman.pl...
[...]

Po to aby ozonować w warunkach w miarę suchego powietrza...
I po to, aby ozon cyrkulował w układach wentylacji w samochodzie.
Sam ozonator nie ma na tyle "cugu" aby wepchnąć ozon wszędzie.

Data: 2015-07-20 21:10:29
Autor: Dykus

W dniu 2015-07-20 o 20:23, Pszemol pisze:

Po to aby ozonować w warunkach w miarę suchego powietrza...
I po to, aby ozon cyrkulował w układach wentylacji w samochodzie.
Sam ozonator nie ma na tyle "cugu" aby wepchnąć ozon wszędzie.

Rzeczywiście, suche i chłodne powietrze wydłuża czas rozkładu ozonu.

Nie wiem jak powinno śmierdzieć po skutecznym ozonowaniu (podobno 13 ug/dm3) i jaką wydajność mają stosowane powszechnie ozonatory, ale moim zdaniem te pompki mają kiepską wydajność i nie są w stanie zapewnić należytego stężenia w nieszczelnej kabinie samochodu. Zapach może usunąć, ale w likwidację pleśni po prostu nie wierzę.

Ja tam preferuję wkładanie wężyka bezpośrednio do dolotowych i w okolice parownika, a ozonowanie całej kabiny jak dodatek. :)

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2015-07-26 11:23:09
Autor: Maciek
[...]

U mnie w tym roku ten sam objaw. Ozonowanie jednak dało u mnie bardzo dużo i efekt na razie znikł. Zobaczymy co będzie dalej.
Tylko, że... ozonowałem 4 razy po 30min. mam ozonator produkujący 7g ozonu a nie np. 400mg jak te z allegro.
Przełączałem kanały nawiewu podczas ozonowania (oczywiście obieg wewnętrzny) oraz włączałem i wyłączałem klimę w odstępach ~5min.
Po ozonowaniu samochód stał sobie jeszcze ze 2h zamknięty, potem dopiero wietrzenie.

> a tak trzeba z tym chyba żyć...

Na razie nie do końca się z tym zgodzę ;-) da się powalczyć.

Smierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund