[Prasa] Śmiertelne potracenie na chodniku

Data: 2011-03-22 17:45:54
Autor: biodarek
[Prasa] Śmiertelne potracenie na chodniku
Możliwe, że już ktoś pisał tutaj o samym zdarzeniu. Teraz jest wyrok:
http://torun.gazeta.pl/torun/1,35576,9302133,Cyklista_z_wyrokiem_za_smiertelne_potracenie.html

Dwa nieszczęścia. Utrata życia przez kobietę. Ale i nieszczęście tego cyklisty. Wydarzyło się to w miejscu, gdzie jezdnia jest stosunkowo wąska, ograniczenie do 40km/h. Ja tam sobie jeżdżę tą jezdnią i nie robi wrażenia na mnie ciśnienie powietrza z przedniej szyby autobusu (nie da się wyprzedzić rowerzysty). Ale 99% rowerzystów wybiera chodnik szacując co się bardzie opłaca: narażenie na niebezpieczeństwo na jezdni czy też mandat za jazdę po chodniku.

W pobliżu, na tyłach osiedla mieszkaniowego, przebiegała wydzielona DDR umożliwiająca komunikację rowerową. Ale urzędnik miejski sprzedał ją spółdzielni, bo "nie wiedział, że tam jest droga rowerowa" (cytat z prasy). Spółdzielnia się odgrodziła i droga rowerowa stała się nieprzejezdna. I teraz ludzie jeżdżą chodnikami...

--
biodarek

Data: 2011-03-22 20:56:16
Autor: Wojtas
W dniu 2011-03-22 17:45, biodarek pisze:

[...]

"Cyklista trafi też pod dozór kuratora, przez cztery lata nie będzie mógł jeździć na rowerze"

Co za kretynizm.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2011-03-23 11:54:37
Autor: granat
Wojtas pisze:

"Cyklista trafi też pod dozór kuratora, przez cztery lata nie będzie mógł jeździć na rowerze"

Co za kretynizm.

masz na mysli zbyt lagodny wyrok?

granat

Data: 2011-03-23 12:32:27
Autor: biodarek
granat pisze:
Wojtas pisze:

"Cyklista trafi też pod dozór kuratora, przez cztery lata nie będzie mógł jeździć na rowerze"

Co za kretynizm.

masz na mysli zbyt lagodny wyrok?

Nasuwa się do porównania przypadek, o którym tutaj pisano niedawno. O wyroku za zabicie rowerzysty w czasie wyprzedzania na skrzyżowaniu, z nadmierną prędkością i przy omijaniu wysepki. Kierowca wielokrotnie karany za wykroczenia. Za to rowerzysta, wg sądu, w pewien sposób sam przyczynił się do swojej śmierci: nie miał nieobowiązkowej kamizelki i nie jechał poboczem, którego tam nie ma.
Tutaj ta dyskusja:
http://tinyurl.com/695m6rh  czyli:
https://groups.google.com/group/pl.rec.rowery/browse_thread/thread/d714d28aa4c9dad3/2b642a1dc271f095?hl=pl&lnk=gst&q=omijaj%C4%85c+wysepk%C4%99#2b642a1dc271f095

--
biodarek

Data: 2011-03-23 19:17:32
Autor: Wojtas
W dniu 2011-03-23 11:54, granat pisze:

masz na mysli zbyt lagodny wyrok?

Nie. Mam na myśli dawanie roboty dla nieroba kuratora i zakaz jazdy. Czyn społeczny byłby nie lepszy?

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2011-03-23 15:35:30
Autor: m4rkiz
Użytkownik "Wojtas" <wojtas@!#NOSPAM#!rubikon.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:imaut5
"Cyklista trafi też pod dozór kuratora, przez cztery lata nie będzie mógł jeździć na rowerze"

Co za kretynizm.

moze i bylby to kretynizm gdyby nie:

"Rowerzysta przyznał, że jadąc zerknął na telefon komórkowy
aby zobaczyć, kto do niego dzwoni."

Data: 2011-03-23 12:44:09
Autor: zly
Dnia Tue, 22 Mar 2011 17:45:54 +0100, biodarek napisał(a):

Możliwe, że już ktoś pisał tutaj o samym zdarzeniu. Teraz jest wyrok:
http://torun.gazeta.pl/torun/1,35576,9302133,Cyklista_z_wyrokiem_za_smiertelne_potracenie.html

"Kobieta tak niefortunnie upadła, że uderzyła głową w chodnik. Zmarła
następnego dnia w szpitalu na skutek stłuczenia mózgu i pęknięcia czaszki."

I wszystko jasne. Czy ktoś jeszcze jest przeciwko obowiązkowym kaskom dla
pieszych? Chyba tylko idiota. Każdy normalny powinien być za. Kaski ratują
życie.

--
marcin

Data: 2011-03-23 13:46:15
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Wed, 23 Mar 2011 12:44:09 +0100, zly napisał(a):

I wszystko jasne. Czy ktoś jeszcze jest przeciwko obowiązkowym kaskom
dla pieszych? Chyba tylko idiota. Każdy normalny powinien być za. Kaski
ratują życie.
Nędzny prowokator, jak śmiesz? Kiedyś myślałem, żeby w okresie zimowym z chęcią bym używał czapki, którą zrobiono na narciarzy i innej maści, z materiału który momentalnie twardniał po uderzeniu. Oczywiście myślałem nad takim czapko-kaskiem na rower a nie do pieszej wędrówki.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-03-23 14:54:05
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-03-23 14:46, piecia aka dracorp pisze:

Kiedyś myślałem, żeby w okresie zimowym z chęcią bym używał czapki, którą
zrobiono na narciarzy i innej maści, z materiału który momentalnie
twardniał po uderzeniu.

Czyli jak? Pierwsze uderzenie było na "gołą głowę", a kolejne już na kask?

--
Liwiusz

Data: 2011-03-23 15:21:53
Autor: biodarek
Liwiusz pisze:
[...]

Nie trzeba myśleć :-)
Wystarczy zapoznać się z najnowszą technologią ;-)
Kask nadmuchiwany: http://www.youtube.com/watch?v=d7Oud3iGXWY

[OT] Mnie zaciekawiło, w ostatnich sekundach filmu, przy OTB, wygięcie przednich widełek aż do styku z ramą. Może przemawia to za tym, że ma sens montowanie prostych widelców amortyzowanych. W tym przykładzie pewnie nie uchroniłby od upadku, ale chyba mógłby pomóc w sytuacjach awaryjnych typu niespodziewany wjazd w dziurę lub konieczność szybkiego wjazdu na krawężnik. Oczywiście komfortu, po tego typu amortyzatorach, nie można oczekiwać.

--
biodarek

Data: 2011-03-23 15:40:38
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-03-23 15:21, biodarek pisze:

Nie trzeba myśleć :-)
Wystarczy zapoznać się z najnowszą technologią ;-)
Kask nadmuchiwany: http://www.youtube.com/watch?v=d7Oud3iGXWY

Obejrzałem, ciekawe, ale nadal nie wiem po czym kask rozpoznaje kiedy ma się nadmuchać :)

[OT] Mnie zaciekawiło, w ostatnich sekundach filmu, przy OTB, wygięcie

Przepraszam za lamerskie pytanie, ale jestem tu nowy: co to znaczy OTB?

--
Liwiusz

Data: 2011-03-23 15:56:36
Autor: Tomasz Minkiewicz
[Prasa] Śmiertelne potracenie na chodniku

Off The Bar.
HTH, HaND.

--
Tomasz Minkiewicz

Data: 2011-03-23 16:02:54
Autor: Mariusz Kruk
[Prasa] Śmiertelne potracenie na chodniku
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Minkiewicz"
Przepraszam za lamerskie pytanie, ale jestem tu nowy: co to znaczy
OTB?
Off The Bar.

Over The Bar.

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2011-03-23 16:08:51
Autor: Tomasz Minkiewicz
[Prasa] Śmiertelne potracenie na chodniku
On Wed, 23 Mar 2011 16:02:54 +0100
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz
Minkiewicz"
>Off The Bar.

Over The Bar.

Rzeczywiście. Przepraszam, coś mi się pochrzaniło.

--
Tomasz Minkiewicz

Data: 2011-03-23 16:05:48
Autor: MadMan
[Prasa] Śmiertelne potracenie na chodniku
Dnia Wed, 23 Mar 2011 15:40:38 +0100, Liwiusz napisał(a):

co to znaczy OTB?

Over the Bar. Przelot przez kierownicę. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-03-23 18:47:45
Autor: Michoo
W dniu 23.03.2011 15:40, Liwiusz pisze:
[...]

Obstawiam, że odpowiednio duże przyspieszenie w odpowiednim kierunku.

Michoo

Data: 2011-03-23 15:49:28
Autor: Mariusz Kruk
[Prasa] Śmiertelne potracenie na chodniku
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "biodarek"
[OT] Mnie zaciekawiło, w ostatnich sekundach filmu, przy OTB, wygięcie przednich widełek aż do styku z ramą.

Przecież po to jest widelec, żeby pracował.

Może przemawia to za tym, że ma sens montowanie prostych widelców amortyzowanych.

Ę? A po polsku?

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2011-03-23 17:54:48
Autor: piecia aka dracorp
[Prasa] Śmiertelne potracenie na chodniku
Raczej to: <http://www.youtube.com/watch?v=tKQxDoXqc_I>

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-03-24 07:44:55
Autor: zly
Dnia Wed, 23 Mar 2011 17:54:48 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):

Raczej to: <http://www.youtube.com/watch?v=tKQxDoXqc_I>

I co? Każdy pieszy musiałby coś takiego nosić? A gdzie jakieś poczucie
stylu, mody..? Przecie to szybko by się stało passe.
--
marcin

Data: 2011-03-24 07:33:09
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 24 Mar 2011 07:44:55 +0100, zly napisał(a):

I co? Każdy pieszy musiałby coś takiego nosić? A gdzie jakieś poczucie
stylu, mody..? Przecie to szybko by się stało passe.
Ja tam nie mówiłem żeby każdy pieszy to nosił zawsze można wprowadzić przepis regulujący to :)

--
piecia aka dracorp

[Prasa] Śmiertelne potracenie na chodniku