Śmiertelny wypadek na Hańczy, TMX

Data: 2010-11-07 16:37:09
Autor: Paweł \"Nekton\" Poręba
Śmiertelny wypadek na Hańczy, TMX
Rozumiem,że jakiś kretyn, który się do mnie przy#ierdolił, insynuuje teraz
bezczelnie, że to moja wina.
Bentosowy kał wydobywa się wulkanicznie.
Tak na prawdę to nic mnie nie obchodzi, że moje zalecenia dekompresyjne nie są
przez nikogo pozytywnie zaopiniowane.
Nurkowanie to taki sport, w którym każdy powinien sam dbać o siebie. Wymyśliłem
coś i udało mi się to opublikować. I to jest ważne.
Przecież nikogo nie zmuszałem do stosowania metod przeliczania dekompresji w locie. Dla mnie to jasne, że każdy stosował to na własną ręką.
Jakiekolwiek roszczenia materialne rodzin i bliskich w takich przypadkach, będę
z góry uznawał za nieuzasadnione.
Z tego samego powodu nie zamierzam również płacić za benzynę do helikopterów.
Jak ktoś czyta i mu się spodoba - to niech stosuje, a jak nie - to jego wybór.

Tego typu insynuacje, że jest w tym cień mojej winy, uważam z zamach na wolnośc
słowa.

Paweł Poręba
http://www.nurkowanie.nekton.com.pl --

Data: 2010-11-07 17:04:23
Autor:
Paweł \Nekton\ Poręba <torilis@wp.pl> <torilis@vp.pl> napisał(a):
Rozumiem,że jakiś kretyn, który się do mnie przy#ierdolił, insynuuje teraz
bezczelnie, że to moja wina.
Bentosowy kał wydobywa się wulkanicznie.

Popis kultury osobistej Pawła Poręby (środowisko IANTD Żabierek).

Tak na prawdę to nic mnie nie obchodzi, że moje zalecenia dekompresyjne nie

przez nikogo pozytywnie zaopiniowane.

Zwróciłeś się do: Prof Oszańskiego, Prof Kłos, dr Sićko, dr Kot, dr Siermontowski ?
Masz opinię i publikację w naukowym periodyku takim jak PHR ?

Nurkowanie to taki sport, w którym każdy powinien sam dbać o siebie.

W książce "Aparaty Nurkowe jest na początku str 4 wpis:
"Korzystanie z Zawartych w Książce Tabel Dekompresyjnych Tylko na Własną Odpowiedzialność Użytkownika". Potem są tabele U.S. Navy.

Wymyśliłem
coś i udało mi się to opublikować. I to jest ważne.

Opublikowanie w dzisiejszej technologii DTP to betka.

Przecież nikogo nie zmuszałem do stosowania metod przeliczania dekompresji w
lo
cie. Dla mnie to jasne, że każdy stosował to na własną ręką.

Akurat nie zauważyłem takiej przestrogi jaka jest w publikacji 4 oficerów ze stopniami naukowymi z MW.
[...]

"Uwaga ! Ani ta, ani żadna inna metoda planowania dekompresji nie gwarantuje 100% bezpieczeństwa dekompresyjnego.
Używając metod planowania dekompresji w locie trzeba być świadomym, że żadna z tych metod nie jest modelem dekompresyjnym. Dlatego też teoretycznie istnieje możliwość, że w pewnych, nietypowych i nie przetestowanych przez autora nurkowaniach ta metoda się nie sprawdzi."

To fragmentz NOF który nie jest jasną przestrogą, nie ma tu powiedziane że robi się to na własną odpowiedzialność i żadne roszczenia nie będą uwzględnione. Sygnalizowałem te problemy jeszcze przed drukiem nakładu.
Warto było skorzystać.
W cytowanym fragmencie ze stron 1 i 2 jest napisane: że mozliwe teoretycznie że coś jest w tej metodzie skopane.
No jest, letalna dekompresja awaryjna na str 17 !!!
To co teoretycznie jest możliwe udało się Tobie napisać zalecić i się pod tym podpisałeś.

pozdrawiam rc

Data: 2010-11-07 19:01:10
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik <demolant.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ib6m6n$s4u$1inews.gazeta.pl...
To fragmentz NOF który nie jest jasną przestrogą, nie ma tu powiedziane że
robi się to na własną odpowiedzialność i żadne roszczenia nie będą
uwzględnione. Sygnalizowałem te problemy jeszcze przed drukiem nakładu.

Nie stając po niczyjej stronie uważam  za OCZYWISTE, że nurkowanie techniczne robi się wyłącznie i w 100% na własną odpowiedzialność.

[...]

Każde tabele zabiją pewien procent nurków. Nawet te najbardziej konserwatywne.
Nie wypowiadam się na temat tabel Poręby, tylko ogólnie.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-11-07 18:51:15
Autor:
Jan Werbinski <jaœ@tralala.bez.maj.la> napisał(a):
Nie stając po niczyjej stronie uważam  za OCZYWISTE, że nurkowanie techniczne robi się wyłącznie i w 100% na własną odpowiedzialność.

Dlatego takie nurkowania partnerskie nie są optymalnym rozwiązaniem.

Każde tabele zabiją pewien procent nurków. Nawet te najbardziej konserwatywne.
Nie wypowiadam się na temat tabel Poręby, tylko ogólnie.

To prawda nie ma 100% pewnych tabel, tyle że Paweł Poręba dał zalecenie które morduje większość populacji. Nawet woda w butelce miała eksplozywną dekompresję, po nasyceniu się w warunkach podobnych (czas i iloraz ciśnień saturacja powierzchnia).

pozdrawiam rc

Data: 2010-11-07 19:54:47
Autor: DŻejKej
Śmiertelny wypadek na Hańczy, TMX
morduje większość populacji. Nawet woda w butelce miała eksplozywną

bprosze wybrubuj metode na sobie

jk

Data: 2010-11-07 19:00:35
Autor:
DŻejKej <worobiow55@onet.pl> napisał(a):
> morduje większość populacji. Nawet woda w butelce miała eksplozywną

bprosze wybrubuj metode na sobie

To pole do pokazu autorskiego Geniusza Bałtyku Pawła Poręby.

pozdrawiam rc

--

Śmiertelny wypadek na Hańczy, TMX