Smog nas zabija. Prawie 50 tys. Polaków umiera rocznie z powodu zanieczyszczonego powietrza

Data: 2020-11-23 08:26:42
Autor: Jan Osik
Smog nas zabija. Prawie 50 tys. Polaków umiera rocznie z powodu zanieczyszczonego powietrza
A pistargowica na to - jest zima, to do cholery musi śmierdzieć!

https://wyborcza.pl/AkcjeSpecjalne/7,176957,26529944,smog-na-liscie-najwiekszych-zagrozen-zdrowotnych-wg-who-dlaczego.html

Skraca życie nawet o 10 lat, na organizm działa gorzej niż papierosy, powoduje raka. Smog. Niedawno jego cząstki odkryto w moczu dzieci z Rybnika, a Światowa Organizacja Zdrowia nie ma wątpliwości: zanieczyszczenie powietrza to jedno z największych zagrożeń dla zdrowia

- Nigdy czegoś takiego nie widziałem - stwierdził prof. Tim Nawrot, epidemiolog, kiedy zobaczył wyniki polsko-francusko-belgijskich badań. Ich celem było porównanie ilości tzw. czarnego węgla - składnika zanieczyszczonego powietrza - w moczu dzieci z Rybnika i Strasburga. Wyniki okazały się dramatyczne: w moczu dzieci z Rybnika odkryto pięć razy wyższe stężenie czarnego węgla niż u dzieci z Francji. Co to oznacza? - Że dzieci z Rybnika są średnio o ponad 425 proc. bardziej narażone na działanie substancji rakotwórczych niż ich rówieśnicy ze Strasburga - wyjaśniał niedawno w Rybniku prof. Nawrot, podkreślając jednocześnie, że u niektórych dzieci ze Śląska wykryto nawet o 900 proc. więcej ,,czarnego węgla".

,,Czarny węgiel" powstaje przy spalaniu węgla i jest częścią trujących, toksycznych pyłów PM10 i PM2,5. Te z kolei mają bardzo negatywny wpływ na nasze zdrowie: w ciągu minuty docierają do układu oddechowego, krwionośnego i tkanek, a nawet przenikają przez łożysko. Wpływają na rozwój płodu, przyczyniają się do rozwoju wad wrodzonych.

Data: 2020-11-23 18:03:58
Autor: A. Filip
Smog nas zabija.[Rosyjski gaz i rosyjskie elektrownie atomowe przyszłością Polski!]
Jan Osik <japanizer@japanizer.org> pisze:
[...]

Polskę ocali przed smogiem tylko rosyjski gaz i rosyjskie elektrownie atomowe?
[ Nie Francuskie elektrownie atomowe i Duńskie wiatraki?]

--
A. Filip : Pij mleko!!

Data: 2020-11-23 09:58:29
Autor: Jan Osik
On Monday, November 23, 2020 at 6:04:02 PM UTC+1, A. Filip wrote:
Jan Osik <japa...@japanizer.org> pisze:
> [...]
Polskę ocali przed smogiem tylko rosyjski gaz i rosyjskie elektrownie atomowe? [ Nie Francuskie elektrownie atomowe i Duńskie wiatraki?]

Andrzejku, pistargowica zlikwidowała program antysmogowy KAWKA:

https://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,24107863,jak-pis-zakonczyl-walke-ze-smogiem.html

1,8 tys. dymiących pieców w samym Szczecinie, 35 tys. w całym kraju - tyle źródeł smogu zostało zlikwidowanych i zastąpionych ekologicznym ogrzewaniem dzięki programowi "Kawka". PiS po dojściu do władzy go zlikwidował. Aktywnie pistargowica walczy też z programami antysmogowymi w samorządach, a także pistargowica wywaliła projekt ustawy, dzięki której stacje diagnostyczne miałyby badać czystość spalin (ale po dupie dostałby elektorat pistargowicy, tak lubujący się w wycinaniu katalizatorów i filtrów w samochodach).

Data: 2020-11-23 20:09:09
Autor: u2
W dniu 23.11.2020 o 18:58, Jan Osik pisze:
[...]

ubek japa, anty-janosik ujada, i cytuje gazownię, czyli wszystko oki:)))))))))

Data: 2020-11-23 12:23:54
Autor: Zenek Kapelinder
poniedziałek, 23 listopada 2020 o 20:09:11 UTC+1 u2 napisał(a):
> [...]
ubek japa, anty-janosik ujada, i cytuje gazownię, czyli wszystko oki:)))))))))
Owsiki bez gówna nie żyją.

Data: 2020-11-24 11:01:12
Autor: Runt
Smog nas zabija.
W dniu 2020-11-23 o 21:23, kanalia Zenek Kapelinder pisze:

Owsiki bez gówna nie żyją.
jestes ich głównym pożywieniem ;-)))

--
Runt

Oculum pro oculo dentem pro dente!

Data: 2020-11-25 00:03:21
Autor: Pisiorowy Escobar
w <5fbc08d5$0$507$65785112@news.neostrada.pl>, u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

> [...]
> ubek japa, anty-janosik ujada, i cytuje gazownię, czyli wszystko oki:)))))))))

i pierwszy złomiarz z gruzem przed chatą i gruzem w głowie odezwał się :DDD

--
"- To jest takie nowoczesne dziennikarstwo, co z dziennikarstwem prawdziwym nie ma wiele wspólnego - tłumaczył nowo zatrudnionej reporterce zastępca redaktora naczelnego newsweb.pl Dominik S. Jednocześnie wyjaśniał, na czym polega praca w portalu. - Człowiek siedzi i wymyśla jakieś bzdury. Dziennikarze to nad jednym tekstem trzy dni siedzą, a my piszemy po dziesięć dziennie - dodawał. "

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2020-11-23 22:24:21
Autor: _Master_
Smog nas zabija. Prawie 50 tys. Polaków umiera rocznie z powodu zanieczyszczonego powietrza
A już myślałem że to przez diesle.

PS. Gdzie można kupić naklejkę: "Stop hybrid. Go to JTD" ;-)

Smog nas zabija. Prawie 50 tys. Polaków umiera rocznie z powodu zanieczyszczonego powietrza