Smolensk po raz n-ty

Data: 2015-04-07 01:38:22
Autor: mcmlxxi.xi.xi
Smolensk po raz n-ty
W dniu wtorek, 7 kwietnia 2015 10:13:57 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Nowa odslona katastrofa - biegli odczytali kolejne slowa z tasm.

Ponoc poprzednie analizy robiono na odczycie zdigitalizowanym przy 11ksps, teraz "skopiowano" przy 96k i slychac znacznie wiecej.

http://www.rmf24.pl/fakty/news-katastrofa-smolenska-rmf-fm-ujawnia-nowy-zapis-rozmow-z-tupo,nId,1711598
http://www.rmf24.pl/raport-lech-kaczynski-nie-zyje-2/fakty/news-nowy-zapis-rozmow-w-kokpicie-tu-154m-udalo-sie-odczytac-wiec,nId,1711642

Rewelacji nie ma, chyba ze to

-   Basiu! - wzywa szefow± personelu - Jest nieciekawie, wyszła mgła. Nie wiadomo, czy wyl±dujemy!
-    Tak? - upewnia się kobieta - Oni nie zd±ż±! - mówi.

-    Sorry - odpowiada dowódca.

-   Musz± tam być! - stwierdza Basia b±dĽ która¶ z "osób trzecich". Nagranie jest ciche, pewno¶ć odczytu jest jednak duża.

-   A jak nie wyl±dujemy, to co? - pyta głos opisany jako "osoba trzecia".

-    Dowództwa nie ma - zwraca uwagę głos "osoby trzeciej", nagrany nieco ciszej.

Chcieli zejsc ponizej minimow za cichym naciskiem dowodztwa, ale pilot sie pomylil po przestawieniu wysokosciomierza, i moze co do odleglosci RL, RW go uspokajal, a potem jar sie skonczyl ?

J.

Szybka riposta

Mastalerek o nowych odczytach z tupolewa: kto¶ gra katastrof± i chce podgrzać emocje - To jest wstrz±­sa­j±­ce, że pięć lat po ka­ta­stro­fie po­wta­rza­ne s± tezy pani Ano­di­ny - oce­nił w "Kontr­wy­wia­dzie RMF FM" pu­bli­ka­cję no­wych na­grań z kok­pi­tu Tu-154M Mar­cin Ma­sta­le­rek. Jak dodał, jego zda­niem, to nie s± "twar­de do­wo­dy", bo na­gra­nia, na któ­rych pra­co­wa­li bie­gli to "kopie, a nie ory­gi­na­ły". - Kto¶ gra ka­ta­stro­f± smo­leń­sk±, kto¶ chce pod­grzać emo­cje - dodał rzecz­nik PiS.

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/mastalerek-o-nowych-odczytach-z-tupolewa-ktos-gra-katastrofa-i-chce-podgrzac-emocje/ydxbmw

Data: 2015-04-07 19:37:31
Autor: Robert Tomasik
Smolensk po raz n-ty
W dniu 07-04-15 o 10:38, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze:

[...]

W mojej ocenie skandalem jest to, że na zapisanie tego w wyższej rozdzielczo¶ci wpadli o 5 latach. To krańcowy brak profesjonalizmu. Pozostaje pytanie, o czym jeszcze nie pomy¶lano.

Bo, innych rewelacji ja w tym nagrani nie widzę. Zdanie, że oni tam musz± być, to żaden nacisk.

Data: 2015-04-07 21:06:18
Autor: the_foe
Smolensk po raz n-ty
W mojej ocenie skandalem jest to, że na zapisanie tego w wyższej
rozdzielczo¶ci wpadli o 5 latach.

bed±c bardziej szczególowym, ponowiony odczyt był 3,5 roku po pierwszym.

--
@foe_pl

Data: 2015-04-08 10:03:26
Autor: J.F.
Smolensk po raz n-ty
Użytkownik "the_foe"  napisał w wiadomo¶ci grup
W mojej ocenie skandalem jest to, że na zapisanie tego w wyższej
rozdzielczo¶ci wpadli o 5 latach.

bed±c bardziej szczególowym, ponowiony odczyt był 3,5 roku po pierwszym.

W miedzyczasie byl chyba jeszcze jakis odczyt, wiec sporo tych odczytow.

J.

Data: 2015-04-08 06:51:22
Autor: Krzysztof Rudnik
Smolensk po raz n-ty
Robert Tomasik wrote:

W dniu 07-04-15 o 10:38, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze:

Mastalerek o nowych odczytach z tupolewa: ktoĹ› gra katastrofÄ… i chce
podgrzać emocje - To jest wstrzą­sa­ją­ce, że pięć lat po
ka­ta­stro­fie po­wta­rza­ne są tezy pani Ano­di­ny - oce­nił w
"Kontr­wy­wia­dzie RMF FM" pu­bli­ka­cję no­wych na­grań z kok­pi­tu
Tu-154M Mar­cin Ma­sta­le­rek. Jak dodał, jego zda­niem, to nie są
"twar­de do­wo­dy", bo na­gra­nia, na któ­rych pra­co­wa­li bie­gli
to "kopie, a nie ory­gi­na­ły". - Ktoś gra ka­ta­stro­fą smo­leń­ską,
ktoś chce pod­grzać emo­cje - dodał rzecz­nik PiS.
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/mastalerek-o-nowych-odczytach-z-tupolewa-ktos-gra-katastrofa-i-chce-podgrzac-emocje/ydxbmw

W mojej ocenie skandalem jest to, ĹĽe na zapisanie tego w wyĹĽszej
rozdzielczości wpadli o 5 latach. To krańcowy brak profesjonalizmu.
Pozostaje pytanie, o czym jeszcze nie pomyślano.

Większa rozdzielczość sama z siebie jest bez sensu przy źródle sygnału tak marnej jakości.

Oglądałem jakiś program w TV i tam padło IMHO kluczowe stwierdzenie - teraz odczytano taśmę wielokrotnie. Jak myślę w celu zsumowania kolejnych nagrań. Taką metodą można uzyskać polepszenie stosunku sygnał-szum. Sygnał z kolejnych nagrań się sumuje, natomiast szumy aparatury mniej (są przypadkowe), czasami się dodają a czasami odejmują. Ogólnie, w takiej operacji szumy rosną wolniej niż sygnał. Wymaga to jednak zsynchronizowania czasu i do tego potrzebna była wysoka częstotliwość próbkowania.

Data: 2015-04-08 07:12:28
Autor: Robert Tomasik
Smolensk po raz n-ty
W dniu 08-04-15 o 06:51, Krzysztof Rudnik pisze:

[...]
aparatury mniej (sÄ… przypadkowe), czasami siÄ™ dodajÄ… a czasami
odejmujÄ….
Ogólnie, w takiej operacji szumy rosną wolniej niż sygnał. Wymaga
to jednak zsynchronizowania czasu i do tego potrzebna była
wysoka częstotliwość próbkowania.

Sposób znany od dawna. Ale przede wszystkim mieliśmy sygnał analogowy, a tu zwiększenie próbkowania zawsze jest pomocne.

Data: 2015-04-09 20:15:38
Autor: mkarwan
Smolensk po raz n-ty

Użytkownik "Krzysztof Rudnik" <rudnik@kki.net.pl> napisał w wiadomości news:mg2c4a$p2u$1node1.news.atman.pl...
[...]

Gdyby to były nagrania analogowe z różnych mikrofonów, ale tu mamy jedno źródło analogowe.
O jakich szumach piszesz?

Data: 2015-04-09 20:07:13
Autor: mkarwan
Smolensk po raz n-ty
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:552415e1$0$2206$65785112news.neostrada.pl...
W mojej ocenie skandalem jest to, że na zapisanie tego w wyższej rozdzielczo¶ci wpadli o 5 latach. To krańcowy brak profesjonalizmu. Pozostaje pytanie, o czym jeszcze nie pomy¶lano.

"Najwyższa" rozdzielczo¶ć to sygnał analogowy.
Próbkowanie to wycinanie fragmentów zapisu analogowego.

Data: 2015-04-09 20:22:53
Autor: the_foe
Smolensk po raz n-ty
W dniu 2015-04-09 o 20:07, mkarwan pisze:
[...]

nie, najwyzsza rozdzielczo¶ć to fizyczne rozmieszczenie i wartosc ładunków na tasmie.

--
@foe_pl

Smolensk po raz n-ty