Smolensk po raz n-ty

Data: 2015-04-09 00:44:10
Autor: V
Smolensk po raz n-ty
W dniu 2015-04-07 o 10:13, J.F. pisze:
Nowa odslona katastrofa - biegli odczytali kolejne slowa z tasm.

Ponoc poprzednie analizy robiono na odczycie zdigitalizowanym przy
11ksps, teraz "skopiowano" przy 96k i slychac znacznie wiecej.

http://www.rmf24.pl/fakty/news-katastrofa-smolenska-rmf-fm-ujawnia-nowy-zapis-rozmow-z-tupo,nId,1711598

http://www.rmf24.pl/raport-lech-kaczynski-nie-zyje-2/fakty/news-nowy-zapis-rozmow-w-kokpicie-tu-154m-udalo-sie-odczytac-wiec,nId,1711642

Rewelacji nie ma, chyba ze to

-   Basiu! - wzywa szefową personelu - Jest nieciekawie, wyszła mgła.
Nie wiadomo, czy wylądujemy!
-    Tak? - upewnia się kobieta - Oni nie zdążą! - mówi.

-    Sorry - odpowiada dowódca.

-   Muszą tam być! - stwierdza Basia bądź któraś z "osób trzecich".
Nagranie jest ciche, pewność odczytu jest jednak duża.

-   A jak nie wylądujemy, to co? - pyta głos opisany jako "osoba trzecia".

-    Dowództwa nie ma - zwraca uwagę głos "osoby trzeciej", nagrany
nieco ciszej.

Chcieli zejsc ponizej minimow za cichym naciskiem dowodztwa, ale pilot
sie pomylil po przestawieniu wysokosciomierza, i moze co do odleglosci
RL, RW go uspokajal, a potem jar sie skonczyl ?

J.

jaki macie z tym problem? lot był wojskowy, na pokładzie był zwierzchnik sił zbrojnych, za sterami żołnierze i generał jako naczelny dowódca, coś nie gra?

V.

Data: 2015-04-09 04:20:22
Autor: TJ_Blues
Smolensk po raz n-ty
On Wednesday, April 8, 2015 at 6:46:10 PM UTC-4, V wrote:

jaki macie z tym problem? lot był wojskowy, na pokładzie był zwierzchnik sił zbrojnych, za sterami żołnierze i generał jako naczelny dowódca, coś nie gra?

Na statku, okrecie i w samolocie kapitan jest panem i wladca, niezaleznie
kto jest jego *pasazerem*. A przypominam, ze mowimy o czasie pokoju, a nie
wojny. Czly prezydent albo gen Blasik rozsiadl sie w lewym fotelu? Nic na to nie
wskazuje. Kpt Protasiuk zamiast pytac co ma robic, powinien zakomunikowac
swoja decyzje. Np. 20min na kregu oczekiwania, a w przypadku braku poprawy
warunkow; odejscie na zapasowe.

Mam wiec z tym problem. Ten problem to sluzalczosc zalogi wymieszana z przerostem ego pasazera, ktora to mieszanka kosztowala zycie blisko setki
ludzi. cheers

Data: 2015-04-09 14:59:02
Autor: Titus Atomicus
Smolensk po raz n-ty
In article <e69a3d83-823d-48fc-ad58-0c0785b8b40a@googlegroups.com>,
 TJ_Blues <tomekania.tj@gmail.com> wrote:

> [...]

Mam wiec z tym problem. Ten problem to sluzalczosc zalogi wymieszana z przerostem ego pasazera, ktora to mieszanka kosztowala zycie blisko setki
A co z sluzalczoscia pasasera zmieszana z przerostem ego jego zwierzchnika?

--
TA

Data: 2015-04-09 19:08:53
Autor: V
Smolensk po raz n-ty
W dniu 2015-04-09 o 14:59, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Genarał (pod polityczna presją swojego zwierzchnika), przekraczając próg kabiny pilotów, przekroczył swoje kompetencje i wprowadził warunki wojenne. W ich rezultacie zginęło 100 osób. Ostatnią fazę lotu (w war. wojennych, a tak naprawdę folwarcznych z domieszką lekceważenia życia swojego i innych) Kapitan wykonał w stanie kompletnej deintegralności własnej osobowości. Słowa: "ktoś za to odpowie" świadczą, że podejście było wykonywane przez załogę bez przyjęcia odpowiedzialności (nie utożsamiali się ze swoimi działaniami), a wręcz z poczuciem krzywdy, przyjęciem i zaakceptowaniem pozycji ofiary. Czy żołnierze (piloci) powinni aresztować generała? Tak. Czy mamy w Naszym kraju instytucje, które bez trudu przyznałyby rację żołnierzom? Nie. Czy powinniśmy mieć? Tak. Co zrobimy żeby mieć? Nic. W dalszym ciągu pozostaniemy laikami? Tak.

V.

Data: 2015-04-09 20:19:24
Autor: the_foe
Smolensk po raz n-ty
W dniu 2015-04-09 o 19:08, V pisze:
[...]

Błasik nie został odesłany na niezasłużoną emeryturę po blamażu z CASĄ. To, ze sam nie podał sie wtedy do dymisji jest wystarczającą cezurą jego osobowsci.

--
@foe_pl

Data: 2015-04-09 21:41:40
Autor: mkarwan
Smolensk po raz n-ty
Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:mg6h6s$d7a$1mx1.internetia.pl...
Błasik nie został odesłany na niezasłużoną emeryturę po blamażu z CASĄ. To, ze sam nie podał sie wtedy do dymisji jest wystarczającą cezurą jego osobowsci.

Jaka winą obciążyła Błasika komisja badająca wypadek Casy?

Data: 2015-04-09 15:14:53
Autor: J.F.
Smolensk po raz n-ty
Użytkownik "TJ_Blues"  napisał w wiadomości
[...]

No, poprzednia eskapada pokazala ze to nie calkiem tak, ale tez potwierdzila ze to pilot decyduje.

[...]

Ale tak zrobil. Wezwal dyrektora protokolu i zakomunikowal - "polecimy, sprobujemy wyladowac, ale prawodopodobnie sie nie uda. [...niezrozumiale...]. Paliwa nam tak duzo nie starczy, zeby wisiec".

Co mi sie nawiasem mowiac nie podobalo - to nie powinna byc jego decyzja, powinien powiedziec ze jest mgla, moze sprobowac wyladowac ale prawdopodobnie sie nie uda, albo moze od razu poleciec na zapasowe.
Moze tam na zapasowym czekaja umowione autokary, zeby wsystkich dowiezc na czas i nie ma co tracic czasu na latanie tam i z powrotem.
Kazdy niech podejmuje decyzje w ramach swoich kompetencji.

Ewentualnie pan dyrektor ma  przygotowany plan na taka okazje - np. wyladowac w Minsku, zatankowac i poczekac na plycie az mgla sie zacznie podniesic.
Choc akurat o tym to moglby pilotow uprzedzic :-)

J.

Data: 2015-04-09 18:55:30
Autor: szczepan bialek
Smolensk po raz n-ty

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:55267b53$0$15666$65785112news.neostrada.pl...

Co mi sie nawiasem mowiac nie podobalo - to nie powinna byc jego decyzja, powinien powiedziec ze jest mgla, moze sprobowac wyladowac ale prawdopodobnie sie nie uda, albo moze od razu poleciec na zapasowe.

Jak jest mgla to nikt nigdzie nie laduje.
Tam byly niskie chmury. Ale byly warunki idealne dla oblodzen:
"temperatura powietrza przy powierzchni ziemi - od +1,0 do +2,0oC;

j) wilgotność względna powietrza - 100%."

Piloci anglojezyczni jak zapoznali sie z relacjami z pierwszych godzin to orzekli:" ice".

S*

Smolensk po raz n-ty