Smrodzące motocykle

Data: 2012-07-07 23:13:43
Autor: Arbiter
Smrodzące motocykle

Użytkownik "pbanasik" <pbanasik@(z)interia.pl> napisał w wiadomości news:jta3k5

Czy istnieją jakieś normy emisji spalin dla współczesnych motocykli, motorowerów, motorynek ?

istnieją - niestety tylko EURO 3

Pytam dlatego, ponieważ każdy wyprzedzający lub przejezdzajacy obok mnie motocykl czy motorower albo motorynka zostawia za sobą strugę smrodu, którą muszę wdychać.

najbardziej śmierdzą 2T. Na nie też sa normy ale nie wiem jak to działa, bo smrodzą na maxa. Co do motocykli 4T to stare złomy na gaźnikach tez smrodzą. Nowe sprzęty  nie smierdzą tak bardzo

Czy smród ten jest efektem nieprawidłowej pracy silnika tych pojazdów ? Czy nie stosuje się w motocyklach, motorowerach, motorynkach jakichś katalizatorów, podobnie jak w samochodach, które w znacznym stopniu

Są katalizatory. Nawet w 2T. Ale one chyba nic nie dają. Mam 2T z wydechem "catalyzed", ale śmierdzi i juz mi się to sprzykrzyło i zamieniłem na 4T który normę Euro 3 spełnia bez problemu (o połowę mniejsze zanieczyszczenia). W garażu mogę go odpalić i moze stać kilka minut i nie bedzie za bardzo śmierdzieć.

Data: 2012-07-08 17:34:51
Autor: pbanasik
Smrodzące motocykle

Użytkownik "Arbiter" <niemam@hotmail.com> napisał w wiadomości news:jta8q8$6di$1inews.gazeta.pl...

[...]

Dzięki za info.
Szkoda, że euroekologia dwukołowców jest co najmniej rok świetlny za samochodową.
Miejmy nadzieję, że i tu się coś poprawi.

Pozdrawiam
Pawik

Data: 2012-07-08 20:55:16
Autor: The_EaGle
Smrodzące motocykle

Czy istnieją jakieś normy emisji spalin dla współczesnych motocykli,
motorowerów, motorynek ?

istnieją - niestety tylko EURO 3

Norma EURO 3 od EURO 4 różni się bardzo nieznacznie po za tym ilość emitowanych gazów takich jak NOx i SOx jest uzależniona o wielkości katalizatora która jak wiadomo w motocyklu nie może być  duża.
Najważniejsze to EURO 3 dla motocykli jest ostrzejsze niż EURO3 dla samochodów benz.  Zreszta to i tak nie ma znaczenia bo przeciętny motocykl spala połowę albo zaledwie 30% paliwa co samochód w tych samych warunkach wiec i zanieczyszczenia są mniejsze.

Po za tym EURO3 obowiązywała do końca 2005 roku w samochodach a wiec to ogromna większość aut na ulicach. Dopiero od 2006 roku produkcji jest EURO4 a od 2011 EURO5 która dla silników benz niczym sie nie rózni po za liczeniem cząstek PM.

[...]

Ekologia motocykli jest tuż za samochodową. Największe postępy są w normach EURO dla diesli i tutaj różnica po między EURO3 a EURO5 to przepaść ale EURO3 a EURO5 dla silników benz to kosmetyka.
EURO4, EURO5 i EURO6 dla sam. z silnikami benz to praktycznie to samo.

Miejmy nadzieję, że i tu się coś poprawi.

Pamiętaj że silnik motocykla to średnio 600cm3 a samochodu 1600cm3 w związku z tym różnica w spalaniu i zanieczyszczaniu jest znaczna. Jadąc spokojnie motocyklem jak samochodem w ruchu miejskim nie ma problemu z osiągnięciem spalania około 4-4.5l na 100km co w przypadku przeciętnego auta należy przemnożyć przez 2.

Pozdrawiam
Rafał

Smrodzące motocykle