Smrodziarze atakują. Czy to jakaś nowa moda?

Data: 2019-03-27 17:44:03
Autor: zhbick
Smrodziarze atakują. Czy to jakaś nowa moda?
Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q7echj$d7o$1@node1.news.atman.pl...

Ewentualnie co miesiąc musiałbym wymieniać filtr węglowy w układzie wentylacji wart 800zł

z ciekawości, jak się ma sprawa z filtrem węglowym w zakresie skuteczności eliminacji smrodu i na jak długo wystarcza? Zawsze brałem zwykły, ale jeśli faktycznie działa, to się skuszę.

Data: 2019-03-27 17:55:44
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .03.2019 o 17:44 zhbick <no@spam.pl> pisze:

z ciekawości, jak się ma sprawa z filtrem węglowym w zakresie  skuteczności eliminacji smrodu i na jak długo wystarcza? Zawsze brałem  zwykły, ale jeśli faktycznie działa, to się skuszę.

Weglowy weglowemu nierówny.
Dobry węglowy eliminuje smród papierosów (od miszcza przed tobą w korku,  który pali przy otwartych oknach) i mdły smród od spalanego oleju  silnikowego (najczęściej ople i toyoty avensis :-) ).
Czarnego bąka z diesla też oczywiście nie czuć.
Ja wymieniam trzy razy w roku, średnio co jakieś 15-17kkm.

TG

Data: 2019-03-28 01:08:56
Autor: LordBluzg(R)
[...]

Mujborze, pies za kierownicą :/ Współczuję weterynarzowi, pewnie drogi :/
Ja nie narzekam, wyłączam wentylację jak mi ktoś smrodzi i uchylam okno jak nie smrodzi. Filtry wymieniam/piorę w zależności od zużycia. Zwykła oszczędność a nie dorabianie ideologii i napędzanie kasy sprzedawcom.

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy>>>

Data: 2019-03-28 06:49:06
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .03.2019 o 01:08 LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> pisze:

Ja nie narzekam, wyłączam wentylację jak mi ktoś smrodzi

Czyli, żebym dobrze zrozumiał - poczujesz w kabinie smród i wtedy  wyłączasz wentylację i czekasz aż się rozejdzie? :-)

TG

Data: 2019-03-28 09:04:20
Autor: LordBluzg(R)
[...]

Szybki jestem :] Rozprowadzanie tego w zamkniętym obiegu z filtrem żeby odparowało, trwa podobnie długo.

Data: 2019-03-28 19:50:21
Autor: Marek S
W dniu 2019-03-27 o 17:44, zhbick pisze:

z ciekawości, jak się ma sprawa z filtrem węglowym w zakresie skuteczności eliminacji smrodu i na jak długo wystarcza? Zawsze brałem zwykły, ale jeśli faktycznie działa, to się skuszę.

Nie myl filtra kabinowego z pokropionego węglem aktywowanym z filtrem węglowym. U mnie wygląda on tak:

https://archiwum.allegro.pl/oferta/mercedes-w211-3-2-v6-filtr-weglowy-a2114700359-i7125124663.html

Mam na desce specjalny przycisk do skierowania strumienia powietrza poprzez ten filtr gdyż nie może on być non-stop używany bo szybko się zatka i przestanie filtrować.

Ten pierwszy próbowałem - zerowa skuteczność.

Drugi - ma mega skuteczność. Nawet w Świeciu przy zakładach celulozy zero smrodu. Kłopot w tym, że góra na pół roku rzadkiego używania starcza. Potem przestaje filtrować.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-28 22:10:02
Autor: P.B.
Dnia Thu, 28 Mar 2019 19:50:21 +0100, Marek S napisał(a):

[...]

 To jest filtr oparów paliwa ze zbiornika. Nie wiem do czego masz guzik na
desce, ale obawiam się, że Twojego mercedesa wyprodukował koncern Matell, a
Ty sobie trolujesz w przerwie między matmą i WF'em.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2019-03-29 00:56:28
Autor: Marek S
W dniu 2019-03-28 o 22:10, P.B. pisze:

To jest filtr oparów paliwa ze zbiornika. Nie wiem do czego masz guzik na
desce, ale obawiam się, że Twojego mercedesa wyprodukował koncern Matell, a
Ty sobie trolujesz w przerwie między matmą i WF'em.

https://pl.scribd.com/doc/19153753/Mercedes-E-Class-W211-user-manual

Strona 194, przycisk 9.
Strona 202, prawa kolumna głupi głąbie.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-29 07:52:53
Autor: Mateusz Viste
On Fri, 29 Mar 2019 00:56:28 +0100, Marek S wrote:
[...]

Ja tam się nie znam, ale wpisałem w google cyferki które widnieją na tym cudzie które podlinkowałeś wcześniej: 211-470-03-59

Wyszło... "Vapor canister, $59". Niewykluczone, że trop z Matellem jest faktycznie trafny - w każdym razie bardzo mi się podoba :) (aczkolwiek ja sam preferowałem zawsze Majorette).

Strona 202, prawa kolumna głupi głąbie.

Pełna kulturka, jestem pod wrażeniem.

Mateusz

Data: 2019-03-29 19:39:04
Autor: Marek S
[...]

Nie, to nie to. To jest właśnie filtr oparów paliwa. Ja też mechanikiem nie jestem - zapamiętałem jedynie kształt tego czegoś. Nie ma żadnych lecz duże otwory bo inaczej wentylacja by nie mogła się przez niego przedmuchać. Pomyliłem filtr.

Strona 202, prawa kolumna głupi głąbie.

Pełna kulturka, jestem pod wrażeniem.

Sorki. Poniosło mnie. Ale gość mnie wkurzył swoimi impertynencjami i udzieliło mi się jego chamstwo. Wykorzystał to, że nie jestem mechanikiem i przytoczyłem link do złego filtra, który kształtem wydał mi się podobny. Nie chciało mu się wygooglać instrukcji obsługi samochodu by doczytać jaki to przycisk, co robi. A jak ma mechaniczne doświadczenie, to mógłby poszukać sobie właściwy filtr na tej podstawie. Tymczasem wolał mnie gównem obrzucić. To taki drugi Kris, choć w wersji gnojek++.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-31 23:50:01
Autor: Kris
Smrodziarze atakują. Czy to jakaś nowa moda?
W dniu piątek, 29 marca 2019 19:39:07 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:
\
Tymczasem wolał mnie gównem obrzucić.
Bo jak do tej pory to nie podałeś linka do filtra kabinowego za 800zł.

To taki drugi Kris, choć w wersji

Zauważyłem że od jakiegoś czasu pałasz do mnie miłością
Nieodwzajemnione to uczucie będzie niestety.
Ja co najwyżej lubię od czasu do czasu poczytać co tam znowu wymyślisz.
A jakbyś się chciał spotkać to musisz poczekać aż z Radomia wrócę.

Data: 2019-04-01 21:38:30
Autor: Marek S
W dniu 2019-04-01 o 08:50, Kris pisze:

Tymczasem wolał mnie gównem obrzucić.
Bo jak do tej pory to nie podałeś linka do filtra kabinowego za 800zł.

I nie podam, bo nie potrafię znaleźć i nie znam się - wskutek czego pomyliłem się wskazując niewłaściwy. Drugiej próby nie podejmę by znowu ktoś jadu nie wylewał.

Jeśli kogoś bardzo interesuje konstrukcja, to niech umówi się z jakimś mechanikiem, który biegle porusza się w katalogach części.

A jakbyś się chciał spotkać to musisz poczekać aż z Radomia wrócę.

Że co niby??? :-D :-D :-D Stringi Ci się wżarły za głęboko, że takie gadasz jak powalony?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-04-02 23:29:12
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2019 21:38:34 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:

[...]

Ale taki filtr kabinowy za 800zł to występuje zapewne tylko w limitowanych wersjach Merców limited edition by Marek S
W zwykłych autach to się obieg wewnętrzny nazywa.

Że co niby??? :-D :-D :-D Stringi Ci się wżarły za głęboko, że takie gadasz jak powalony?

Czekaj aż z Radomia wrócę;)

Data: 2019-04-04 23:42:06
Autor: Marek S
W dniu 2019-04-03 o 08:29, Kris pisze:

Ale taki filtr kabinowy za 800zł to występuje zapewne tylko w limitowanych wersjach Merców limited edition by Marek S
W zwykłych autach to się obieg wewnętrzny nazywa.

Co Ty nie powiesz? Z tego co wiem, to w każdej 4ro strefowej klimatyzacji występuje w tym modelu Merca.

Po drugie... serio sądzisz, że obieg zamknięty to jest to samo, co filtr eliminujący zapachy? Gdy w takim np. Świeciu zassie Ci do kabiny zapach odchodów, to obieg zamknięty je wyeliminuje? :D

Po trzecie jakie ma to znaczenie dla dyskusji? A dyskusja jest o tym, że popełniłem zbrodnię nie pamiętając numerów Axxx filtra węglowego jaki jest zainstalowany u mnie.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-04-01 23:13:48
Autor: tom
Smrodziarze atakują. Czy to jakaś nowa moda?
Dnia 01.04.2019 Kris <kszysztofc@gmail.com> napisał/a:
[...]
A jakbyś się chciał spotkać to musisz poczekać aż z Radomia wrócę.

A kiedy się wybierasz do Radomia?

:)

--
Tomek

Data: 2019-04-02 10:28:42
Autor: Kris
W dniu wtorek, 2 kwietnia 2019 01:13:50 UTC+2 użytkownik tom napisał:
> [...]
> [...]
> A jakbyś się chciał spotkać to musisz poczekać aż z Radomia wrócę.

Jak CPK skończą;)

Smrodziarze atakują. Czy to jakaś nowa moda?