Sms reklamowe w Orange.

Data: 2009-12-17 23:44:49
Autor: Darek
Sms reklamowe w Orange.
Jak mozna wyłączyć smsy reklamowe z Orange oraz podobne smsy z innych firm które czasem mozna dostać bo czasami to jest denerwujące. Czy Orange ma taką możliwość ich wysyłania bez zgody użytkownika ?

Data: 2009-12-17 16:58:45
Autor: Jacek Skórzewski
Sms reklamowe w Orange.
On 17 Gru, 23:44, "Darek" <alibab...@poczta.gazeta.pl> wrote:
Jak mozna wyłączyć smsy reklamowe z Orange oraz podobne smsy z innych firm
które czasem mozna dostać bo czasami to jest denerwujące. Czy Orange ma taką
możliwość ich wysyłania bez zgody użytkownika ?

Od dawna toczę z nimi boje w tej sprawie. Może zacznę od początku....

Latem 2007 pierwszy raz się wkurzdenerwowałem na smsy o konkursach i
napisałem maila do bok@orange.pl wg wzoru znalezionego tu na grupie.
Wtedy skutek był zadziwiający - po kilku dniach smsy reklamowe
przestały przychodzić. Do maja bieżącego roku był absolutny spokój.
W maju smsy o konkursach zaczęły znów przychodzić, więc posłałem im
identycznego maila, jak w 2007. Tym razem odzew był mniej obiecujący.
Odpowiedzieli mi, że muszę posłać im listę numerów premium, z jakich
dostaję niechciane sms, to oni łaskawie w moim imieniu przekażą
zewnętrznym firmom obsługującym te numery zlecenia usunięcia mojego
numeru z list dystrybucji. Grzecznie odesłałem im kilka numerów oraz
pytanie, dlaczego tym razem procedura jest inna niż ostatnio.
Uzyskałem odpowiedź, że oni nie rozsyłają żadnych materiałów tego
typu, że robią to firmy zewnętrzne, a winny jestem ja, bo wpisanie na
listy dystrybucyjne tych firm spowodowanie jest korzystaniem z ich
usług, np. wysyłaniem sms na numery premium. Ponawiałem zgłoszenia, bo
smsy reklamowe wciąż przychodziły i ciągle dostawałem tą samą
odpowiedź. Przypadkiem wysłałem nawet zapytanie do UKE w tej sprawie.
UKE uzyskało od orange taka samą odpowiedź, jak ja i przekazało mi ją
na piśmie.
Nie rozumiem, jak to możliwe, że w 2007 się wszystko ładnie udało bez
dodatkowych szczegółów z mojej strony, a teraz muszę się spowiadać, co
do mnie przychodzi.
Inna sprawa, że większość tych SMSów rozsyłanych przez rzekome firmy
zewnętrzne, ma w treści info, że regulamin konkursu jest na stronie
orange.pl.

Ogólnie - straciłem pomysły i nie mam nadziei, że cokolwiek uda się w
tej sprawie załatwić.

Pozdrawiam,
Jacek Skórzewski

Data: 2009-12-18 07:47:29
Autor: Dominik & Co
Sms reklamowe w Orange.
Jacek Skórzewski napisał(a):

Ogólnie - straciłem pomysły i nie mam nadziei, że cokolwiek uda się w
tej sprawie załatwić.

Ja miałem ten problem korzystając z Ery.

Maile do BOK, telefony skutkowały na trochę
(za każdym razem przepraszamy, to się więcej
nie powtórzy itp).

Pomogło dopiero wysłanie pism (wzory wg polspam.com)
zgłaszających wykroczenie do rzecznika konsumentów i policji,
z kopią do Ery.

Obecnie mam Play Fresh i ta firma na szczęście respektuje
zaznaczenie na formularzu, że nie życzysz sobie spamu :-)

--
Dominik (& kąpany)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP

Data: 2009-12-18 08:04:05
Autor: ToMasz
Sms reklamowe w Orange.
Jacek Skórzewski pisze:
[...]

ja natomiast żądałem zadoścuczynienia w wyskokości 50zł i... dostawałem.
 Blokada spamu w orange działa do momentu aż sam nie zmienisz
czegokolwiek na koncie(taryfa, usługi dodatkowe) albo samo orange nie
zmieni czegokolwiek ( ostatnio zmiana ceny połączeń na 29 groszy)
Byłem z tym w UKE, UOKiK, ale mnie zbywają - bo niewiadomo czyj to
problem. Sąd polubowny odrzucił prośbę bo nie występują przeciwoko
operatorom telekomunikacyjnym. pozostaje sąd normalny albo policja.

ToMasz

Data: 2009-12-19 02:15:38
Autor: Chris
Sms reklamowe w Orange.
Dnia Fri, 18 Dec 2009 08:04:05 +0100, ToMasz napisał(a):

ja natomiast żądałem zadoścuczynienia w wyskokości 50zł i... dostawałem.

To już się chyba uodpornili na te żądania, bo pomimo, że też takie
żądanie zgłosiłem, to nie tylko nic nie zapłacili, ale również nie
odpowiedzieli na moje pismo, ani nie wstrzymali przysyłania SMS-owego
spamu.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-12-18 17:38:10
Autor: Animka
Sms reklamowe w Orange.
Jacek Skórzewski pisze:

Ogólnie - straciłem pomysły i nie mam nadziei, że cokolwiek uda się w
tej sprawie załatwić.

Poszukaj w swoim telefonie coś takiego jak: wiadomości sieciowe. Wyłącz to.
Ja to już testowałam (wyłączałam i włączałam) i widać różnicę. Duuuużo mniej dziadostwa przychodzi.

--
animka

Data: 2009-12-18 18:13:21
Autor: Darek
Sms reklamowe w Orange.

Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:hgg9t5$24d$1node1.news.atman.pl...
Jacek Skórzewski pisze:

[...]

U mnie jet to wyłączone a i nadal przychodzą smsy reklamowe itp.

Data: 2009-12-18 14:14:11
Autor: Jacek Skórzewski
Sms reklamowe w Orange.
On 18 Gru, 18:13, "Darek" <alibab...@poczta.gazeta.pl> wrote:
Użytkownik "Animka" <ani...@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomościnews:hgg9t5$24d$1node1.news.atman.pl...

> [...]

> --
> animka

U mnie jet to wyłączone a i nadal przychodzą smsy reklamowe itp.

U mnie też. Z tym cellbroadcastem (jeśli to o niego chodziło) to jakaś
bzdura jest.

Pozdrawiam,
Jacek Skórzewski

Data: 2009-12-20 02:33:19
Autor: Animka
Sms reklamowe w Orange.
Jacek Skórzewski pisze:

U mnie też. Z tym cellbroadcastem (jeśli to o niego chodziło) to jakaś
bzdura jest.

Nie wiem czy cellbroadcastem (nie wiem co to jest), ale mam w telefonie SE opcję wiadomości sieciowe i to wyłączyłam, bo jak włącze to dziadostwo na dziadostwo mi się pcha.

--
animka

Data: 2009-12-20 16:31:33
Autor: Tomaszek
Sms reklamowe w Orange.
W dniu 2009-12-20 02:33, Animka pisze:
Nie wiem czy cellbroadcastem (nie wiem co to jest), ale mam w telefonie
SE opcję wiadomości sieciowe i to wyłączyłam, bo jak włącze to
dziadostwo na dziadostwo mi się pcha.

No tak to się właśnie nazywa;) Wiadomości sieciowe to taki sobie termin zastępczy, trochę na siłę spolszczony w telefonach.
| Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać.   |
|              Nie należę do żadnej partii politycznej               |
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2010-01-08 18:57:21
Autor: Jacek
Sms reklamowe w Orange.
Jacek Skórzewski <jacek.skorzewski@gmail.com> napisał(a):
[...]

Stan na dzień dzisiejszy jest taki, że przyznali mi się (chyba jakiś nowy,
"niedoszkolony" konsultant w BOKu), że nie tylko zewnętrzne firmy rozsyłają
niechciane SMSy. Męczę ich dalej, ciekawe co się stanie. Pozdrawiam,
Jacek

Data: 2010-02-13 01:17:34
Autor: Jacek
Sms reklamowe w Orange.
Jacek <grx750.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): >
Stan na dzień dzisiejszy jest taki, że przyznali mi się (chyba jakiś nowy,
"niedoszkolony" konsultant w BOKu), że nie tylko zewnętrzne firmy rozsyłają
niechciane SMSy. Męczę ich dalej, ciekawe co się stanie.

Okazało się, że chyba jednak się da. Wszystko dzięki loterii BMW. :P
Przysłali mi spamSMSa z zachętą do wzięcia udziału w w/w konkursie. Oczwiście
od razu posłałem im standardowego maila, że nie życzę sobie również wiadomości
marketingowych z  numeru 7400. Dostałem równie standardową odpowiedź, że
zlecili firmie zewnętrznej, która dla nich robi tą loterię wykasowanie mojego
numeru z bazy. Standardowo zlecenie miało być zrealizowanie w ciągu tygodnia.
Nic nadzwyczajnego niby, zwykle tak było. Po ponad 2 tygodniach dostałem kolejną zachętę do wszczęcia starań o moje
pierwsze własne BMW. Napisałem do BOKu trochę mniej standardowego maila
informacją, że wcale nic nie zablokowali i poprosiłem grzecznie o wyjaśnienia.
Nic nie odpowiedzieli na maila, ale zacząłem z BOKu dostawać SMSy. Pierwszy
informował, że zgłoszenie zostało przyjęte i że realizują je zwykle w terminie
do 7 dni. Potem przez tydzień, średnio co 2 dni informowali mnie SMSowo, że
zgłoszenie jest w trakcie realizacji. Po tygodniu treść SMSa była inna -
informowali, że moje zgłoszenie wymaga dodatkowej analizy (dziwne - około 20
wcześniejszych zgłoszeń było prawie identyczne) i niezwłocznie poinformują
mnie o jego realizacji. Po paru dniach dostałem dwa SMSy informujące o włączeniu usług "Blokada SMS MT
- Prepaid" oraz "Blokada MMS MT - Prepaid", maila potwierdzającego realizację
zgłoszenia oraz kolejnego SMSa z zachętą do oceny jakości obsługi klienta pod
jakimś bezpłatnym nrem telefonu. Czas pokaże co daje ta blokada - ja nadal twierdzę, że kiedyś potrafili
zablokować wszystkie marketingowe.

Pozdrawiam,
Jacek

Data: 2009-12-18 05:13:50
Autor: januszek
Sms reklamowe w Orange.
Darek napisał(a):

Jak mozna wyłączyć smsy reklamowe z Orange oraz podobne smsy z innych firm które czasem mozna dostać bo czasami to jest denerwujące. Czy Orange ma taką możliwość ich wysyłania bez zgody użytkownika ?

Orange tego nie potrafi. W swoim czasie z tego powodu zmienilem sie. Okazalo sie, ze w Plusie sie da. Latwo nie jest ale sie da ;)
wiecej: http://ussburaque.org/2008/06/reklamowa-masakra-sms-em.html

j.

Data: 2009-12-18 08:24:45
Autor: qwerty
Sms reklamowe w Orange.
Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnhim3s7.v2i.januszek@gimli.mierzwiak.com...
Darek napisał(a):

[...]

Trzeba było się spytać skąd maja twój numer telefonu i w drugim przypadku nazwisko. Przecież nie ma w książce telefonicznej, a firmy chyba nie prowadzisz.
W play jak zarejestrujesz sim to nie przychodzą żadne smsy reklamowe. Tutaj dla nich wielki +.

Data: 2009-12-18 09:02:58
Autor: Flo
Sms reklamowe w Orange.
qwerty pisze:

Trzeba było się spytać skąd maja twój numer telefonu i w drugim przypadku nazwisko. Przecież nie ma w książce telefonicznej, a firmy chyba nie prowadzisz.

To nie takie proste.
Też walczę ze spamem podpisywanym Orange (na firmowym numerze) i już zapadła decyzja, a także podjąłem już kroki w kierunku zmiany opa i przechodzę sukcesywnie z numerami do Plusa.

Wysyłałem pisma, dzwoniłem i zawsze Orange mnie zbywało.
Jednego dnia zapewnienie, że już jest OK, a następnego dnia kolejna akcja reklamowa.
Nawet na piśmie zwróciłem sie o usunięcie mojej firmy z bazy Meritum do której mają dostęp wszyscy pracownicy Orange ale i tego nie załatwili.

--
Florian Marzejewski
bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2009-12-18 15:30:31
Autor: JohnyK
Sms reklamowe w Orange.
On 18 Gru, 09:02, Flo <flori...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

Nawet na piśmie zwróciłem sie o usunięcie mojej firmy z bazy Meritum do
której mają dostęp wszyscy pracownicy Orange ale i tego nie załatwili.

A kto ci takich głupot nagadał, że wszyscy mają dostęp do bazy
Meritum?

JK

Data: 2009-12-19 14:18:40
Autor: Flo
Sms reklamowe w Orange.
JohnyK pisze:

A kto ci takich głupot nagadał, że wszyscy mają dostęp do bazy
Meritum?

Pracowałem w Orange więc wiem jak to wygląda.
Jeśli nie jesteś przypisany do jakiegoś KKB czy innej maści opiekuna to w Meritum każdy ma dostęp do konta abonenta.

Data: 2009-12-19 13:46:27
Autor: JohnyK
Sms reklamowe w Orange.
On 19 Gru, 14:18, Flo <flori...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
JohnyK pisze:

> [...]

Jeśli nie jesteś przypisany do jakiegoś KKB czy innej maści opiekuna to
w Meritum każdy ma dostęp do konta abonenta.

To co piszesz, oznacza, że nie pracowałeś w Orange (PTK), tylko dla
Orange.
A to jest jednak pewna różnica.

JK

Data: 2009-12-20 10:30:11
Autor: Flo
Sms reklamowe w Orange.
JohnyK pisze:

To co piszesz, oznacza, że nie pracowałeś w Orange (PTK), tylko dla
Orange.

Fakt, co nie zmienia sytuacji, że wszelkiej maści partnerzy Orange są upierdliwi niczym wrzód ..........

Data: 2009-12-20 13:08:33
Autor: JohnyK
Sms reklamowe w Orange.
On 20 Gru, 10:30, Flo <flori...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
JohnyK pisze:

> To co piszesz, oznacza, że nie pracowałeś w Orange (PTK), tylko dla
> Orange.

Fakt, co nie zmienia sytuacji, że wszelkiej maści partnerzy Orange są
upierdliwi niczym wrzód ..........

Skoro pracowałeś "dla", to sam wiesz, jakie ciśnienie w tej firmie
panuje. Kiedy dwóch takich, co byli swego czasu najważniejsi w dziale
AP
poszło do POLKOMTELA to się dealerzy PLUSa buntować zaczęli na metody
rodem z Orange. I w końcu jeden trafił do POLSATU a zaraz potem na
bruk a drugi... na bruk via Netia. I dobrze zresztą, bo kolesie mieli
"nadźgane".
Zresztą dzwonienie w "ciemno" jest nadal popularne.
Szkoda, że wszyscy korzystają z tej samej książki telefonicznej :)

JK

Data: 2009-12-20 16:45:01
Autor: Tomaszek
Sms reklamowe w Orange.
W dniu 2009-12-18 06:13, januszek pisze:
Orange tego nie potrafi. W swoim czasie z tego powodu zmienilem sie.
Okazalo sie, ze w Plusie sie da. Latwo nie jest ale sie da ;)
wiecej: http://ussburaque.org/2008/06/reklamowa-masakra-sms-em.html

Nigdy nie uwierzę w to, że jakiś operator nie potrafi zablokować przychodzenia sms-ów z określonej puli numerów. Operator tego raczej nie chce, bo ma z tego zysk. Nigdy nie uwierzę, że nie ma takiej technicznej możliwości. Oczywiście operatorzy robią ludziom wodę z mózgu i wciskają im różne kity zamiast po prostu zablokować dostarczanie smsów z numerów premium. Zachowanie uczciwe byłoby jednak dla operatora wysoce nieopłacalne.

Data: 2009-12-20 19:37:58
Autor: J.F.
Sms reklamowe w Orange.
On Sun, 20 Dec 2009 16:45:01 +0100,  Tomaszek wrote:
[...]

No i dobrze myslisz, ale to niewiele da - przyjdzie ci SMS z numeru
bezplatnego, a bedzie w tresci "wyslij SMS o tresci GRAM na numer
7500".

Trzeba przyznac ze SMS sa w ogole uposledzone - nie mozna ich
przekierowac, zablokowac.

Rozwiazanie niestety lezy po stronie panstwa - jesli mamy miec spokoj,
to ma to byc karalne ustawowo. Nie tylko SMS ale tez fonia, nie tylko
loterie i biznes, ale tez propaganda polityczna i religijna.

A wtedy iles tam osob straci prace, i strach bedzie do kogos
nieznajomego zadzwonic :-)

J.

Data: 2009-12-20 20:05:28
Autor: Tomaszek
Sms reklamowe w Orange.
W dniu 2009-12-20 19:37, J.F. pisze:
A wtedy iles tam osob straci prace, i strach bedzie do kogos
nieznajomego zadzwonic :-)

No, trochę Cię poniosło;)

Data: 2009-12-20 20:10:01
Autor: J.F.
Sms reklamowe w Orange.
On Sun, 20 Dec 2009 20:05:28 +0100,  Tomaszek wrote:
W dniu 2009-12-20 19:37, J.F. pisze:
A wtedy iles tam osob straci prace, i strach bedzie do kogos
nieznajomego zadzwonic :-)

No, trochę Cię poniosło;)

No nie bardo, bo zadzwonisz do kogos, a przeciez zakaz jest niepokoic
w jakimkolwiec celu :-)

J.

Data: 2009-12-18 13:44:35
Autor: Amir
Sms reklamowe w Orange.
Mi pomogło napisanie do ery 3 lata temu, od tamtej pory
ani jednego sms-a spamowego

Data: 2009-12-18 23:29:05
Autor: Wasyl
Sms reklamowe w Orange.
najszybciej i najłatwiej wyłączyć przenosząc numer do innego operatora

pozdrawiam
Wasyl

Data: 2009-12-19 08:34:05
Autor: qwerty
Sms reklamowe w Orange.
Użytkownik "Wasyl" <wasyl_wlan@o2.pl> napisał w wiadomoœci grup dyskusyjnych:hggukr$57b$1@node1.news.atman.pl...
najszybciej i najłatwiej wyłączyć przenosząc numer do innego operatora

Jak dobrze pamiętam ktoœ tutaj opisywał, że przenosił z orange -> do innej sieci i po przeniesieniu dalej przychodziły sms'y z pomarańczy.

--
Jeżeli nie potrafisz skonfigurować NOD32, aby nie wysyłał œmieci
to lepiej nic nie pisz, gdyż nie jesteœ obdarzony inteligencjš.

Data: 2009-12-19 10:23:01
Autor: X
Sms reklamowe w Orange.
Użytkownik Darek napisał:
Jak mozna wyłączyć smsy reklamowe z Orange oraz podobne smsy z innych firm które czasem mozna dostać bo czasami to jest denerwujące. Czy Orange ma taką możliwość ich wysyłania bez zgody użytkownika ?

ja załatwiłem to w białych rękawiczkach. Napisałem do rzecznika TP/Orange o zaniechanie wysyłania spamu reklamowego Orange. Następnego dnia miałem telefon z BOKu Orange od pani która poinformowała mnie żebym na przyszłość nie brał w konkursach i nie wysyłał smsów na numery premium bo oznacza to w większosci przypadków zgodę na przetwarzanie danych osobowych. I w ciągu kilku najbliższych dni powinien zaniknąć przychodzący spam;) Zobaczymy..

Data: 2009-12-19 16:39:26
Autor: Darek
Sms reklamowe w Orange.

Użytkownik "X" <konsultant@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hgi61b$2m6$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik Darek napisał:
[...]

Tylko że jak samego Orange też dostaje, nawet dostaje info że w moim mieście w salonie na takiej i takiej ulicy jest promocja a przecież nigdzie nie wysyłałem o informacje z tego salonu :)

Data: 2009-12-19 17:23:26
Autor: X
Sms reklamowe w Orange.

Użytkownik Darek napisał:

[...]

Dokładnie tak, napisałem mu że głównie z Orange przychodzi spam. A i pojawił się również sms z nru Orange informujący moją mamę iż umowa Zetafon się już skończyła i zapraszają po nowy telefon do salonu na ul. xxxx w Łodzi:)

Data: 2009-12-19 16:40:07
Autor: Patryx
Sms reklamowe w Orange.
Jak mozna wyłączyć smsy reklamowe z Orange oraz podobne smsy z innych firm które czasem mozna dostać bo czasami to jest denerwujące. Czy Orange ma taką możliwość ich wysyłania bez zgody użytkownika ?

Zmieniłem Orange na mBank mobile i nie mam już problemu z debilnymi smsami.
Polecam: http://www.patbank.pl/mbank/mobile.html

Data: 2009-12-21 10:07:07
Autor: Shadow
Sms reklamowe w Orange.
Darek napisał(a):

Jak mozna wyłączyć smsy reklamowe z Orange oraz podobne smsy z innych firm
które czasem mozna dostać bo czasami to jest denerwujące. Czy Orange ma
taką możliwość ich wysyłania bez zgody użytkownika ?

Jak korzystałem z usług na kartę Idei/Orange to było tego trochę. Zmieniłem na simplusa, na początku przychodziły takie smsy, ale jeden email do BOKu i odtąd (od czterech lat) nie dostałem ani jednego takiego smsa. :)

Sms reklamowe w Orange.