Smsy w Play Fresch!!

Data: 2010-02-06 22:26:01
Autor: Kris
Smsy w Play Fresch!!
Jak liczone sa smsy we Freschu??

czy jeden wyslany sms to 160 znakow i tyle schodzi z konta czy jakos inaczej bo jakos trudno mi sie doliczyc tego??

Data: 2010-02-06 21:32:07
Autor: Jakub Danecki
Smsy w Play Fresch!!
Kris wrote:
Jak liczone sa smsy we Freschu??

Trudno powiedzieć, zajrzyj do cennika tego niemieckiego, czy
austriackiego (jak sądzę z nazwy) operatora :D

czy jeden wyslany sms to 160 znakow i tyle schodzi z konta czy jakos
inaczej bo jakos trudno mi sie doliczyc tego??

A na poważnie, to Fresz jak wszyscy nalicza opłatę na zasadzie 1 opłata
za SMS za wiadomość do 160 znaków, lub jego wielokrotność przy dłuższych
wiadomościach. Pamiętaj, że niektóre telefony po wpisaniu polskiego znaku
skracają SMS do 90 lub nawet 60 znaków, a jeszcze inne uważają, że SMS ma
140 znaków.

rgrds,
Jakub

Data: 2010-02-06 22:36:16
Autor: Kris
Smsy w Play Fresch!!

Użytkownik "Jakub Danecki" <jak_wytnijto@danecki.net> napisał w wiadomości news:hkkn4n$hhh$1news.onet.pl...
Kris wrote:
[...]

no wlasnie i moze tu tkwi problem bo jakos nie moge sie doliczyc i nic sie nie zgadza
korzystam z T9 i niektore wyrazy sa po polsku inne nie zalezy jak wpisze

czy to zalezy od telefomu czy system jakos automatycznie klasyfikuje wg liczny znakow na zasadzie

1 sms<160
x smsow>160

Data: 2010-02-06 22:21:12
Autor: Jakub Danecki
Smsy w Play Fresch!!
Kris wrote:
no wlasnie i moze tu tkwi problem bo jakos nie moge sie doliczyc i nic
sie nie zgadza korzystam z T9 i niektore wyrazy sa po polsku inne nie
zalezy jak wpisze

Jak choć jeden znak specjalny (plliterka) się pojawi, to domyślnie
większość telefonów przełącza tryb i zostaje ci mniej, niż połowa znaków.
Jednocześnie większość telefonów ma licznik znaków i pokazuje, ile znaków
napisałeś/ile zostało do końca tego SMSa, po przekroczeniu których
utworzysz nową (pod)wiadomość.

czy to zalezy od telefomu czy system jakos automatycznie klasyfikuje wg
liczny znakow na zasadzie
1 sms<160
x smsow>160

Nie bardzo rozumiem. Zawsze (od paru lat już standardowo) jak napiszesz
wiadomość o długości 1 znaku, 100 znaków, czy 160 znaków - zapłacisz za
wysłanie jednej wiadomości. Napisanie 161 znaków (itd aż do 306 - od
drugiej wiadomości co 153 znaki) spowoduje naliczenie opłaty za 2 SMSy. W
przypadku wpisania polskiego znaczka próg powinien być na poziomie 70
znaków, a po przekroczeniu progu jednej wiadomości - co 63.
Popatrz na billing, jak masz na bieżąco dostępny.

Szczegóły: http://en.wikipedia.org/wiki/SMS#Message_size

Jakub

Data: 2010-02-07 15:02:48
Autor: Kris
Smsy w Play Fresch!!

Użytkownik "Jakub Danecki" <jak_wytnijto@danecki.net> napisał w wiadomości news:hkkq0o$ole$1news.onet.pl...
Kris wrote:
[...]

to ze jedna wiadomosc to 160 znakow jest jasne a po przekroczeniu nalicza juz za 2 ale chodzi mi o to czy po wpisaniu poskiego znaku TYLKO telefon zaczyna naliczac wczesniej drugiego smsa czy rowniez uslugodawca.

Co oznaczaloby ze przy smsie ktory ma 159 znakom w tym pare poslkich placa jak za 3 zamiast za 1

Data: 2010-02-07 15:52:12
Autor: dwr
Smsy w Play Fresch!!
Kris pisze:

[...]
[...]

W tym miejscu dobrze sobie radzą Nokie a przynajmniej e51.
Włączony tryb prosty powoduje, że pisze się normalnie z polskimi znakami z T9 lecz taki sms jest wysyłany bez ogonków. Telefon podczas pisania też traktuje taki sms jak "bezogonkowy".
Jedno co zauważyłem to po przekroczeniu 160 znaków drugi sms jest krótszy.

Data: 2010-02-07 17:06:16
Autor: SDD
Smsy w Play Fresch!!

Użytkownik "Kris" <kropa1000@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hkmh5j$eor$1news.onet.pl...

[...]

Oczywiscie, ze uslugodawca takze.
Tak jest w kazdej sieci, nie od dzis o tym jest mowa i nie ma co miec tu pretensji do Playa.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-08 07:10:16
Autor: Dominik & Co
Smsy w Play Fresch!!
Jakub Danecki rzecze:

[...]

Można wiedzieć, skąd to 90 i 60?
http://en.wikipedia.org/wiki/Short_message_system#Message_size
Najczęściej polskie ogonki=>UTF=>70 znaków na sms.

--
Dominik (& kąpany)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP

Data: 2010-02-08 23:54:18
Autor: Jakub Danecki
Smsy w Play Fresch!!
Dominik & Co wrote:
Można wiedzieć, skąd to 90 i 60?
http://en.wikipedia.org/wiki/Short_message_system#Message_size
Najczęściej polskie ogonki=>UTF=>70 znaków na sms.

Na podstawie tego wyjaśniłem dokładniej w następnym poście. Jako
ciekawostkę dodam, że u mnie z dziwności w N900 długość SMSa jest zawsze
140 znaków :) i to też zgodne ze standardem...

rgrds,
Jakub

Data: 2010-02-09 07:10:44
Autor: Dominik & Co
Smsy w Play Fresch!!
Jakub Danecki rzecze:

Można wiedzieć, skąd to 90 i 60?
http://en.wikipedia.org/wiki/Short_message_system#Message_size
Najczęściej polskie ogonki=>UTF=>70 znaków na sms.

Na podstawie tego wyjaśniłem dokładniej w następnym poście. Jako

MSGID? Albo jestem ślepy (cóż, starość nie radość), albo nie ma tam
nic o 90 i 60. Chyba, że uwzględnimy "63", ale nadal nie widzę "90"...

Zacytuję Twój post jeszcze raz:

>Pamiętaj, że niektóre telefony po wpisaniu polskiego znaku
>skracają SMS do 90 lub nawet 60 znaków, a jeszcze inne uważają, że SMS ma
>140 znaków.

Jakie telefony po wpisaniu pliterki skracają esemesa do 90 lub 60
znaków i z czego to wynika?

Zawsze się czegoś nowego można dowiedzieć...

ciekawostkę dodam, że u mnie z dziwności w N900 długość SMSa jest zawsze
140 znaków :) i to też zgodne ze standardem...

Jeśli kodowanie ośmiobitowe, to jak najbardziej zgodne. Pozostaje pytanie,
czy drugi telefon to prawidłowo odczyta i nie będzie krzaków w miejsce
pliterek.

Data: 2010-02-09 11:31:34
Autor: Jakub Danecki
Smsy w Play Fresch!!
Dominik & Co wrote:
> [...]
> SMS ma 140 znaków.
Jakie telefony po wpisaniu pliterki skracają esemesa do 90 lub 60

Dlatego właśnie napisałem, że wyjaśniłem i poprawiłem się w następnym
poście.

> [...]
Jeśli kodowanie ośmiobitowe, to jak najbardziej zgodne. Pozostaje
pytanie, czy drugi telefon to prawidłowo odczyta i nie będzie krzaków w

Nie wiem, bo nei używam takich wynalazków jak plliterki w SMSach.

Jakub

Data: 2010-02-06 22:28:35
Autor: Marcin Lubojański
Smsy w Play Fresch!!
Kris wrote:
Jak liczone sa smsy we Freschu??

czy jeden wyslany sms to 160 znakow i tyle schodzi z konta czy jakos inaczej bo jakos trudno mi sie doliczyc tego??

No kto wie może kiedyś zrobią rozliczanie znakowe za smsy :P
W końcu jeszcze kilka lat temu nikt nie myślał o rozliczaniu sekundowym za rozmowy :D

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
jędrny biust

Data: 2010-02-11 12:43:10
Autor: S P 1 Q X L
Smsy w Play Fresch!!
W dniu 2010-02-06 22:26, Kris pisze:
Jak liczone sa smsy we Freschu??

A co to Fresch?
Jakiś nowy operator?

Bo jeśli chodzi o Play to Fresh :)

-- -
Baza sygnatur wirusow (VPS): 100210-0, 2010-02-10
Przetestowano na: 2010-02-11 12:43:10

Data: 2010-02-11 11:58:43
Autor: Olgierd
Smsy w Play Fresch!!
Dnia Thu, 11 Feb 2010 12:43:10 +0100, S P 1 Q X L napisał(a):

A co to Fresch?
Jakiś nowy operator?

Bo jeśli chodzi o Play to Fresh

Napisałeś to tylko po to, by dorzucić reklamę programu do wirusów?

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Smsy w Play Fresch!!