Smuda nie czyta tej grupy :) :)

Data: 2009-06-06 10:34:02
Autor: Przemek Budzyński
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
sądząc po tytule:

"Smuda: nikt nie powie, że zrobiłem gdzieś padlinę"

- Czy ja jestem drogi? Nie. Ale Smuda to marka , gwarantuje wyniki, ładną grę
i emocje na dokładkę. Nikt nie powie, że Smuda zrobił gdzieś padlinę. W
Poznaniu zbudowałem zespół, którego nie muszą się wstydzić. A, że chciałem
zarabiać więcej to chyba normalne - mówi w wywiadzie dla "Przeglądu
Sportowego" Franciszek Smuda. Były trener Lecha Poznań żali się na prezesów, którzy nie chcą płacić trenerom
tak dużo, jak niektórym piłkarzom - w Polsce utarło się, że trenerzy to jakiś
dodatek do interesu. Najważniejsi są panowie piłkarze. Żądania trenerów w
porównaniu z ich kasą są żadne. A wielu z tych piłkarzy nic nigdy nie
osiągnęło - mówi rozgoryczony trener.

- Prezesom klubów wygodnie jest płacić trenerowi jak za jagody lub za frytki.
Po dwóch porażkach pogna się go bez mrugnięcia okiem - dodaje Smuda. -
Prezesom nie żal paru groszy odszkodowania. I bierzemy następnego. Tak to się
kręci. A płaci się na przykład piłkarzom, którzy mecze ustawiali.

Trener nieskromnie wypowiada się o swoich osiągnięciach w Lechu, z którym
zdobył Puchar Polski i efektownie walczył w Pucharze UEFA. - Tłumy kibiców na
stadionie nie biorą się z powietrza, pośrednio dzięki mojej robocie, dlatego
chciałem, żeby bardziej to doceniano, czyli płacono mi więcej.

Mimo takich wymagań finansowych Smuda nie wyklucza podjęcia pracy w mniej
zamożnym beniaminku Ekstraklasy. - Jeśli poszedłbym powiedzmy do Zagłębia
Lubin, to moje zarobki byłyby skrojone na miarę klubu.

Szkoleniowiec chciałby także osiągnąć coś w końcu w zagranicznym klubie. -
Zagranica mnie kręci, bo na dobrą sprawę nic poważnego tam nie prowadziłem. To
byłoby wyzwanie. Chciałbym się tam po prostu sprawdzić. Poprowadzić drużynę o
numer kapelusza większy, niż te w Polsce.

ba, Franz.......powiedzieć łatwo, ale skąd weźmiesz tego prezesa, który ci
zapłaci jak za ......sushi, powiedzmy, w takim właśnie o numer większym klubie?

Data: 2009-06-06 13:01:08
Autor: UGI
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
No to łapiecie już co to znaczy pozegnac sie z klasą czy nie? :-)

Data: 2009-06-06 14:26:46
Autor: Cavallino
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
Użytkownik "UGI" <ugi3@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h0di7k$85j$1inews.gazeta.pl...
No to łapiecie już co to znaczy pozegnac sie z klasą czy nie? :-)

To mniej więcej to samo co różnica między fatalną wiosną a super sezonem.

Data: 2009-06-08 01:19:18
Autor: Cavallino
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
Użytkownik "UGI" <ugi3@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h0di7k$85j$1inews.gazeta.pl...
No to łapiecie już co to znaczy pozegnac sie z klasą czy nie? :-)

No przecież zarząd działał jemu na złość.
Tylko że zarząd ma na ten temat odmienne zdanie:

"Jacek Rutkowski, szef rady nadzorczej Lecha, wypowiedział się dla oficjalnej telewizji klubu, w LechTV. Podał przyczyny rozstania z trenerem Franciszkiem Smudą. Zaprzeczył, jakoby brak tytułu dla Lecha miał jakiś związek ze zmianą trenera. - Tę decyzję podjęliśmy z prezesem Kadzińskim po długich dyskusjach już na przełomie kwietnia i maja. Postanowiliśmy się rozstać, niezależnie od tego, czy będziemy mieli mistrzostwo czy nie. Doszliśmy bowiem do wniosku, że mimo sukcesów i dobrych meczów, jakie miały miejsce przez te ostatnie trzy lata, mamy jednak [ze Smudą] różne spojrzenia na klub i jego strategię. A w każdym klubie powinno być tak, że trener ma mniej więcej te same poglądy jak kierownictwo.

Rutkowski powiedział, że zgadza się z poglądem Smudy, iż Lech miał w zakończonym sezonie zbyt krótką ławkę rezerwowych, jednakże zupełnie inaczej ocenia przyczyny takiego stanu. - W ostatnich trzech latach trener Smuda nie dał szansy nikomu z Młodej Ekstraklasy. Tymczasem gdy spojrzymy np. na Legię, zobaczymy tam Rybusa, Borysiuka, Majkowskiego, Paluchowskiego i innych młodych. W Wiśle zobaczymy Patryka Małeckiego. Dlatego myślę, że ta krótka ławka była na życzenie trenera Smudy. Po to angażujemy Golika, żeby dać trenerowi możliwość zastąpienia Murawskiego czy innego piłkarza. Golik nie wziął się znikąd, obserwowaliśmy go pięciokrotnie. Tymczasem Gordan nie dostał żadnej szansy i to trener Zieliński będzie nam musiał udzielić teraz odpowiedzi na pytanie, czy pomyliliśmy się co do tego piłkarza, czy nie."

Data: 2009-06-08 10:51:15
Autor: Cavallino
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
I kolejne wychodzące kwiatki, które potwierdzają kto miał rację, czy ja, czy moi grupowi, zaślepieni oponenci:

"- Projekt z trenerem Smudą uważam za nieudany. W tamtym czasie to była najlepsza decyzja jaką mogliśmy podjąć, ale jestem rozczarowany. Uważam Smudę za jednego z najlepszych trenerów w Polsce, ale musi istnieć pewna chemia, musi istnieć wspólne spojrzenie na klub - powiedział kilka dni po rozstaniu z "Franzem" właściciel poznańskiej drużyny.

Jak twierdzi Rutkowski brak zdobycia mistrzostwa nie był jedynym powodem rozstania z trenerem. Zarzewiem konfliktu były odmienne zdanie na temat transferów. - Nawet gdyby Lech zdobył mistrzostwo, to zmienilibyśmy trenera. W jednym z wywiadów trener Smuda stwierdził, że dopóki on rzeczywiście decydował o transferach, to było dobrze. W jego wypowiedzi kryła się sugestia, że transfery z lata ubiegłego roku to jego dzieło. Oczywiście to nieprawda. Zaistniał ogromny spór między nami, który wtedy udało nam się utrzymać w tajemnicy - powiedział Rutkowski.

Według niego gdyby szefowie posłuchali Smudy, w Poznaniu nie grałby Robert Lewandowski. - On nalegał żebyśmy zatrudnili Frankowskiego. Nie byłoby możliwości spełnienia oczekiwań Frankowskiego i jednocześnie zatrudnienia Lewandowskiego. - uważa prezes Rady Nadzorczej wielkopolskiej drużyny."

Data: 2009-06-09 17:36:16
Autor: maciej
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
Cavallino napisał:

I kolejne wychodzące kwiatki, które potwierdzają kto miał rację, czy ja, czy moi grupowi, zaślepieni oponenci:

Ale kogo masz na myśli używając liczby mnogiej, bo zdaje się tylko jadrys twierdzi, że Smuda nie popełnia błędów.

Co do racji - Ty twierdząc, że Smuda nie osiągnął w Lechu nic na pewno jej nie masz.

Data: 2009-06-09 19:10:24
Autor: Cavallino
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
Użytkownik "maciej" <f_r_e_n_z_@_o_2_._p_l> napisał w wiadomości news:h0m07i$8sl$1nemesis.news.neostrada.pl...
Cavallino napisał:

[...]

Nic podobnego, zawsze jak pisałem o jego błędach (a było ich więcej niż dobrych posunięć) to znajdowali się jacyś oponenci, którzy dziwili się o co mi chodzi, najczęściej z Tobą na czele.

Data: 2009-06-09 19:18:27
Autor: maciej
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
Cavallino napisał:

Nic podobnego, zawsze jak pisałem o jego błędach (a było ich więcej niż dobrych posunięć) to znajdowali się jacyś oponenci, którzy dziwili się o co mi chodzi, najczęściej z Tobą na czele.

Jak zwykle twoja percepcja rzeczywistości jest na poziomie mało dojrzałego ogórka.

Data: 2009-06-09 19:30:25
Autor: Cavallino
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
Użytkownik "maciej" <f_r_e_n_z_@_o_2_._p_l> napisał w wiadomości news:h0m63d$gkn$1nemesis.news.neostrada.pl...
Cavallino napisał:

Nic podobnego, zawsze jak pisałem o jego błędach (a było ich więcej niż dobrych posunięć) to znajdowali się jacyś oponenci, którzy dziwili się o co mi chodzi, najczęściej z Tobą na czele.

Jak zwykle

Jak zwykle bredzisz.
PLONK WARNING

Data: 2009-06-09 20:43:28
Autor: jadrys
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
maciej pisze:
Cavallino napisał:

[...]

Wypraszam sobie macieju - nigdy nie twierdziłem że Smuda jest bezbłędny..

Data: 2009-06-09 20:40:24
Autor: jadrys
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
Cavallino pisze:

[...]

A wg. Ciebie? Lepszy wybór to Lewandowski? Przypominam że Twoim zdaniem Lech poniósł  w tym sezonie klęskę..  Masz pewność  że z Frankiem  Kolejorz też nie zdobyłby majstra? Że klęska byłaby jeszcze dotkliwsza?

Data: 2009-06-09 23:47:00
Autor: Cavallino
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
Użytkownik "jadrys" <che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:h0maai$j1b$1news.task.gda.pl...
Cavallino pisze:

[...]

100 razy.

Data: 2009-06-11 06:01:43
Autor: Przemek Budzyński
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
jadrys <che@yahoo.com> napisał(a):
A wg. Ciebie? Lepszy wybór to Lewandowski?

naprawdę, nie odstawiaj tych proszków - dajesz czadu jak Lenny Bruce....

Data: 2009-06-11 21:40:15
Autor: jadrys
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
Przemek Budzyński pisze:
jadrys <che@yahoo.com> napisał(a):
A wg. Ciebie? Lepszy wybór to Lewandowski?

naprawdę, nie odstawiaj tych proszków - dajesz czadu jak Lenny Bruce....

Nie wiem co przez to rozumiesz?  Czy chcesz powiedzieć że facet który zdobył ponad 100 bramek w lidze powinien  czyścić buty  takiemu który zdobył ich 14?
Naprawdę polecam namysł przed pisaniem postów..

Data: 2009-06-11 23:33:08
Autor: AJK
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
11-06-2009  o godz. 21:40 jadrys napisał:

[...]

A gdyby Lech kupił Kazimierza Kmiecika... Ohoho!

--
AJK

Data: 2009-06-11 23:41:45
Autor: jadrys
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
AJK pisze:
[...]

Nie wiem, nawet go nie znam. Jego, ani jego możliwości..

Data: 2009-06-12 20:21:06
Autor: Przemek Budzyński
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
jadrys <che@yahoo.com> napisał(a):

> A gdyby Lech kupił Kazimierza Kmiecika... Ohoho!
>
>   Nie wiem, nawet go nie znam. Jego, ani jego możliwości..

facet, który nie zna nazwiska Kmiecik, pisuje na polską grupę usenetową o
piłce nożnej.

Signum temporis.

Data: 2009-06-12 22:55:58
Autor: jadrys
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
Przemek Budzyński pisze:
[...]

Tak po prawdzie to interesuję się głównie drużyną Lecha Poznań.. A pozostałymi  klubami  i reprezentacją tylko pośrednio..

Data: 2009-06-13 08:00:26
Autor: AJK
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
12-06-2009  o godz. 22:55 jadrys napisał:

[...]

Mo widzisz, Przemku? Nie signum temporis, tylko genius loci ;-)

--
AJK

Data: 2009-06-13 11:06:12
Autor: Cavallino
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
Użytkownik "Przemek Budzyński" <bat_oczir@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h0udbh$gd2$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Nie wiem, nawet go nie znam. Jego, ani jego możliwości..

facet, który nie zna nazwiska Kmiecik, pisuje na polską grupę usenetową o

I dlatego już kibelek okupuje, przecież on nie ma zielonego pojęcia o czym pisze.

Data: 2009-06-14 21:13:59
Autor: jadrys
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
Cavallino pisze:
> [...]

piłce nożnej.

I dlatego już kibelek okupuje, przecież on nie ma zielonego pojęcia o czym pisze.

Nie myśl że się wymigasz od zakładu..  W 2011 roku stawiasz dużą flaszkę.. --

Data: 2009-06-06 20:55:55
Autor: jadrys
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
Przemek Budzyński pisze:

ba, Franz.......powiedzieć łatwo, ale skąd weźmiesz tego prezesa, który ci
zapłaci jak za ......sushi, powiedzmy, w takim właśnie o numer większym klubie?

Prezes któremu zależy na wynikach zapłaci. A wyniki u Smudy są gwarantowane..

Data: 2009-06-06 21:39:40
Autor: Cavallino
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
Użytkownik "jadrys" <che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:h0ee3l$gti$2news.task.gda.pl...
Przemek Budzyński pisze:

[...]

Jasne.
Takie jak ostatnio - czyli najgorsze miejsce z możliwych.

Data: 2009-06-06 21:52:33
Autor: jadrys
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
Przemek Budzyński pisze:

[...]

Naprawdę nie rozumiem Cię - całą winę zwalasz na Smudę,  nie chcesz w ogóle widzieć że zbudował niezłą  drużynę. A może jednak rozumiem - Smuda nie ma u ciebie żadnych szans, nieważne co by zrobił.  Gdyby Lech zdobył majstra byłaby to zasługa zarządu, skautów itp. tylko nie Smudy.  A to że Kolejorz nie zdobył majstra to wina tylko Franza.. :-(

Data: 2009-06-06 22:04:29
Autor: Cavallino
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
Przemek Budzyński pisze:

[...]

Nieprawda.
Doceniam to co zrobił (przez pierwsze pół roku).
Ale pozostałe dwa i pól to już niestety czas stracony, na szczęście nie w 100% dzięki PP i występom PUEFA.

A może jednak rozumiem - Smuda nie ma u ciebie żadnych szans, nieważne co by zrobił.

Też nieprawda.

Gdyby Lech
zdobył majstra byłaby to zasługa zarządu, skautów itp. tylko nie Smudy.

Smudy również.
Zwłaszcza gdyby drużyna zagrała wiosną tak jak jesienią.
Ale już jesienią byłem przekonany, że tak nie będzie.
Choć bardzo chciałem się mylić.
Niestety - nie pomyliłem się.
Trener, który od lat nie potrafi przygotować drużyny do rundy wiosennej, nie może pracować w zespole walczącym o majstra, w której to walce runda wiosenna jest decydująca.

A to że Kolejorz nie zdobył majstra to wina tylko Franza.. :-(

Dokładnie.

Data: 2009-06-07 09:54:14
Autor: Przemek Budzyński
Smuda nie czyta tej grupy :) :)
jadrys <che@yahoo.com> napisał(a):
Prezes któremu zależy na wynikach zapłaci. A wyniki u Smudy są gwarantowane..

powiedz to kibicom Legii :) :) :)

Data: 2009-06-09 13:32:01
Autor: topek
[OT] Re: Smuda nie czyta tej grupy :) :)
jadrys <che@yahoo.com> napisał(a):
-- Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..
Czy kolega moglby ta swiatla idee rozwinac?
Czy moze kolega z tych co w koszulka z Che biegaja?

topek -> jak zawsze...

Data: 2009-06-09 20:47:34
Autor: jadrys
topek pisze:
[...]

NTG...  wpadnij kiedy na p.s. polityka, tam odpowiem..

Data: 2009-06-09 19:32:53
Autor: topek
[OT] Re: Smuda nie czyta tej grupy :) :)
jadrys <che@yahoo.com> napisał(a):
NTG...  wpadnij kiedy na p.s. polityka, tam odpowiem..
NIe wpadne. Podobnie chora jazda jak na pregierzu.
Chce Cie tylko uswiadomic, ze kapitalizm + demokracja czyli taka jaka dzisiaj
jest Polska jest najlepszym mozliwym systemem.

A lewactwo wysylal bym na przymusowe wakacje na kube lub do korei polnocnej.
NIe wiem czy jestes lewakiem, ale jesli jestes to wysluchaj sobie: "Alter"
zespolu "Afro kolektyw"

topek -> jak zawsze...

Data: 2009-06-09 21:59:59
Autor: maciej
topek napisał:

Chce Cie tylko uswiadomic, ze kapitalizm + demokracja czyli taka jaka dzisiaj
jest Polska jest najlepszym mozliwym systemem.

Litości...
Obecnie kapitalizmu nie ma. W Polsce:
- biurokracja
- koncesje i zezwolenia
- cła
- państwowa własność
- dopłaty państwowe
- podatki w sumie pewnie z 60% w kapitaliźmie???
i wiele innych

To co mamy nie ma nic wspólnego z kapitalizmem (Stany Zjednoczone do 1900 roku mniej więcej). Żyjemy w socjaliźmie, tylko nie wiedzieć czemu cicho o tym.

Co do demokracji to już w ogóle piramidalna bzdura. Najważniejsze decyzje zapadaja w Komisji Europejskiej - wybierałeś ich? Wiesz ile krajów demokratycznie odrzuciło konstytucję europejską, która mimo to (wbrew demokracji) jest nadal wprowadzana?

W jednym się zgadam - lewactwo to zaraza. Tyle, że ono właśnie się panoszy.

Wiesz kto to powiedział? "Na to, by w danym kraju zapanował socjalizm, wystarczy wprowadzić w nim demokrację."

Data: 2009-06-11 06:11:10
Autor: Przemek Budzyński
maciej <f_r_e_n_z_@_o_2_._p_l> napisał(a):
[...]

tyle, że są to (  większośc wymienionych)  powszechne zjawiska we wszystkich gospodarkach świata. I nie ma co robić ultraoortodoksyjnych napinek. Kapitalizm niejdno imię ma, nadane przez mu przez niejednego ekonomistę. Jak się tak zachwycasz USA przed 1900 rokiem, zawsze możesz jeździć do pracy dyliżansem. Aha, od razu proszę żeby mi tu nie bredzić o pinochetowskim Chile (ulubiony argument panów mówiących Korwinem z braku własnego języka), bo stary Augusto też dobrze wiedział, kiedy skorzystać z państwowego interwencjonizmu, a kiedy nie.......

Data: 2009-06-11 09:17:58
Autor: maciej
[OT] Re: Smuda nie czyta tej grupy :) :)
Przemek Budzyński napisał:

Kapitalizm niejdno imię ma

Nie, po prostu obecne lewactwo wstydzi się używać niepopularnej nazwy i podpina się pod kapitalizm uzasadniajac to na 50 sposobów, jeden głupszy od drugiego.

Data: 2009-06-09 22:14:38
Autor: jadrys
topek pisze:
[...]

To skąd tyle żebraków  i biedaków grzebiących w śmietnikach? Gdzie ponad połowa ludzi to biedacy żyjący na granicy egzystencji. Nie ma co dobry i sprawiedliwy system..

A lewactwo wysylal bym na przymusowe wakacje na kube lub do korei polnocnej.

Tak z ręką na sercu powiedz- czy wiesz coś więcej o tych krajach niż usłyszysz i zobaczysz tego Ci zaserwowała  propaganda?

Data: 2009-06-09 22:30:33
Autor: UGI
[OT] Re: Smuda nie czyta tej grupy :) :)

Użytkownik "jadrys" <che@yahoo.com> napisał w wiadomości

Nie ma co dobry i sprawiedliwy system..

Poprzedni system mial ponoc takie zalozenia. Podobalo Ci sie?

Tak z ręką na sercu powiedz- czy wiesz coś więcej o tych krajach niż usłyszysz i zobaczysz tego Ci zaserwowała  propaganda?

A co, dowiemy sie ze to krainy mlekiem plynace?

Data: 2009-06-09 22:42:51
Autor: jadrys
UGI pisze:
Użytkownik "jadrys" <che@yahoo.com> napisał w wiadomości

Nie ma co dobry i sprawiedliwy system..

Poprzedni system mial ponoc takie zalozenia. Podobalo Ci sie?

Jeżeli chodzi o sam  system -  to tak - podobał mi się, w Jugosławii. Natomiast to co było w Polsce - nie.

Tak z ręką na sercu powiedz- czy wiesz coś więcej o tych krajach niż usłyszysz i zobaczysz tego Ci zaserwowała  propaganda?

A co, dowiemy sie ze to krainy mlekiem plynace?
Jeżeli byś chciał, to możesz się dowiedzieć że takiego poziomu życia jak na Kubie nie znajdziesz na Jamajce, Haiti ani na żadnej z okolicznych wysp.

Data: 2009-06-09 23:07:27
Autor: UGI
[OT] Re: Smuda nie czyta tej grupy :) :)

Użytkownik "jadrys" <che@yahoo.com> napisał w wiadomości

Jeżeli chodzi o sam  system -  to tak - podobał mi się, w Jugosławii. Natomiast to co było w Polsce - nie.

System nalezy traktowac calosciowo. Tito nie byl wyjatkiem. Rozwalal kraj pozyczkami i gdyby dożył kryzysu lat 80. jego uwielbienie w Jugoslawii przemieniloby sie w strajki i demonstracje, czyli to co u nas.

Jeżeli byś chciał, to możesz się dowiedzieć że takiego poziomu życia jak na Kubie nie znajdziesz na Jamajce, Haiti ani na żadnej z okolicznych wysp.

Czyli potwierdzasz ze Kuba to raj dla jej mieszkancow? I Korea tez?

Data: 2009-06-09 23:18:14
Autor: jadrys
UGI pisze:
Użytkownik "jadrys" <che@yahoo.com> napisał w wiadomości

Jeżeli chodzi o sam  system -  to tak - podobał mi się, w Jugosławii. Natomiast to co było w Polsce - nie.

System nalezy traktowac calosciowo.

Jednak różnica była zasadnicza -,Jugosławia  a Polska w tamtych latach to dwa różne światy, pod różnymi względami.. Mieszkałem tam w tamtych czasach..

 Tito nie byl wyjatkiem. Rozwalal kraj pozyczkami i gdyby dożył kryzysu lat 80. jego uwielbienie w Jugoslawii przemieniloby sie w strajki i demonstracje, czyli to co u nas.

A jednak gdy Slobo przejmował stery kraj nie był zadłużony.

Jeżeli byś chciał, to możesz się dowiedzieć że takiego poziomu życia jak na Kubie nie znajdziesz na Jamajce, Haiti ani na żadnej z okolicznych wysp.

Czyli potwierdzasz ze Kuba to raj dla jej mieszkancow? I Korea tez?

Na Kubie w stosunku do sąsiadów - *tak* , natomiast o Korei nie mam zielonego pojęcia..

Data: 2009-06-10 16:18:18
Autor: topek
UGI pisze:
> [...]
>   Jeżeli chodzi o sam  system -  to tak - podobał mi się, w Jugosławii. Natomiast to co było w Polsce - nie.
I Jugole jak tylko mieli szasne wyjezdzali z tego raju do roboty do RFN,
Austrii czy innego kraju.
NIE WIERZE, ZE MOZESZ BYC TAK GLUPI.
Sorry, ale nie umiem inaczej :-/

Jeżeli byś chciał, to możesz się dowiedzieć że takiego poziomu życia jak na Kubie nie znajdziesz na Jamajce, Haiti ani na żadnej z okolicznych wysp.
I to tez wina kapitalizmu ze tam poruta jest?
:-/
Jezuuuu

topek -> jak zawsze... --

Data: 2009-06-10 20:14:24
Autor: jadrys
UGI pisze:

[...]

Jednak w zdecydowanej większości wracali do kraju. Dlaczego?  W RFN zarabiali a wydawali w swoim kraju.  Różnica cen panie kolego.. Za tysiąc DM można było kupić pół Belgradu..

NIE WIERZE, ZE MOZESZ BYC TAK GLUPI.
Sorry, ale nie umiem inaczej :-/

Bez komentarza..

[...]

Oczywiście. Gdyby nie rewolucja, nędza  na Kubie byłaby taka sama jak na Haiti i innych wyspach.

topek -> jak zawsze...

Data: 2009-06-10 16:12:10
Autor: topek
[...]
Bo sa glupi, niezaradni, mieli pecha, wyuczona bezradnosc?
Nie wiem dlaczego.
Wiem natomiast, ze nigdy nie bedzie po rowno.
Nierownosc zaczyna sie juz w fakcie, ze taki Zebrowski czy Zakoscielny moze
miec tyle lasek, a mnie chce o wiele mniej :) (o ile jakas w ogole chce).
Czy chcesz zeby wszyscy byli tak samo ladni?
Juz wiesz dlaczego sa bogaci?
Bo sa zaradniejsi, madrzejsi, mieli szczescie lub umiejetnosci.

> A lewactwo wysylal bym na przymusowe wakacje na kube lub do korei > polnocnej.
Tak z ręką na sercu powiedz- czy wiesz coś więcej o tych krajach niż usłyszysz i zobaczysz tego Ci zaserwowała  propaganda?
Rok temu bylem na Key West na florydzie. 90 mil do kuby. Slyszalem o uciekinierach z tego raju.

Zrobmy test na inteligencje. Widziales amerykanow uciekajacych ze stanow
pontonem na kube?
PRZECIEZ TO JEST OCZYWISTE!!

Dlaczego ludzie uciekaja z korei polnocnej do chin a nikt z chin nei ucieka do
korei polnocnej.
Facet, trzeba miec minimalny zmysl obserwacji i rozumienia zdarzen.

Dlaczego pol reprezentacji kuby poprosilo o azyl w Kanadzie?

NIe wierze, ze mozna byc tak glupim

topek -> jak zawsze...

Data: 2009-06-10 18:51:03
Autor: maciej
topek napisał:

NIe wierze, ze mozna byc tak glupim

No, jak na przykład można nie rozróżniać zamordystycznej dyktatury (Kuba, Korea) od lewactwa i socjalizmu (cały obecny tzw. cywilizowany świat).
Do kapitalizmu to chyba chińczykom obecnie najbliżej.

Data: 2009-06-10 20:30:33
Autor: jadrys
maciej pisze:
topek napisał:

[...]

Tak? A wiesz że w Chinach nie ma bezdomnych?

Data: 2009-06-10 20:42:12
Autor: maciej
jadrys napisał:

Tak? A wiesz że w Chinach nie ma bezdomnych?

1. Zbyt głęboka jak dla mnie ta uwaga w tym off topie.
2. To nie miejsce na większe ciągnięcie tematu niż tylko 2-3 posty
3. Każdego lewaka uważam za idiotę i chodzącą zarazę, więc i tak nie znajdziemy wspólnego języka.

Data: 2009-06-10 20:47:00
Autor: jadrys
maciej pisze:
jadrys napisał:

[...]

Też nie widzę sensu w dyskusji z ogłupionymi propagandą parobkami..

Data: 2009-06-10 21:12:56
Autor: maciej
jadrys napisał:

Też nie widzę sensu w dyskusji z ogłupionymi propagandą parobkami..

Parobek to ktoś kto pracuje na nierobów. Do tego jest idiotą, bo daje się okradać i nawet dał sie przekonać, że to dla niego dobrze (nigdy nie zrozumiem jak można być tak głupim, żeby przekonywać innych do radości z bycia okradanym z 60-70% własnej pracy). No chyba, że jesteś jednym z tych nieudaczników, którzy na cudzej pracy żerują (jakiś nikomu niepotrzebny urzędas).

Ja pracuję na siebie.

Data: 2009-06-10 22:43:58
Autor: jadrys
maciej pisze:
jadrys napisał:

[...]

Po prostu - mentalność niewolnicza.. Harowanie  w pocie czoła na pana i jeszcze wychwalanie tego stanu rzeczy (jak ja mam fajnie a jak źle mają  ci Kubańczycy) . Kapitalistyczna propaganda to potęga.

No chyba, że jesteś jednym z tych nieudaczników, którzy na cudzej pracy żerują (jakiś nikomu niepotrzebny urzędas).

Przeważnie to "udacznicy" żerują na czyjejś pracy..

Ja pracuję na siebie.

Wobec tego nie było to do Ciebie.

Data: 2009-06-10 21:34:43
Autor: tees
jadrys pisze:

Też nie widzę sensu w dyskusji z ogłupionymi propagandą parobkami..

Lol - koleś, który zachwyca się życiem na Kubie i Chinach ma czelność wyzywać innych od ogłupionych propagandą parobków :))))

Jak Ci tak kolego śpieszno do tego raju na ziemi - co Cię jeszcze na tym zgniłym zachodzie trzyma?

pzdrw
tees

Data: 2009-06-10 22:51:53
Autor: jadrys
tees pisze:
jadrys pisze:

Też nie widzę sensu w dyskusji z ogłupionymi propagandą parobkami..

Lol - koleś, który zachwyca się życiem na Kubie i Chinach ma czelność wyzywać innych od ogłupionych propagandą parobków :))))

O tyle się zachwycam, o ile się bierze pod uwagę kraje sąsiadujące z Kubą. Chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie oczekuje że po dziesiątkach lat różnych międzynarodowych sankcji będzie na tej wyspie poziom życia na poziomie krajów europejskich.

Jak Ci tak kolego śpieszno do tego raju na ziemi - co Cię jeszcze na tym zgniłym zachodzie trzyma?

Raj na ziemi należy zrobić w Polsce..

pzdrw
tees

Data: 2009-06-11 00:50:04
Autor: tees
jadrys pisze:

Raj na ziemi należy zrobić w Polsce..

Byli już tacy co próbowali. Dla Ciebie  zła wiadomość jest taka, że spóźniłeś się o jakieś 60 lat i na szczęście wdrażać równie poronionych pomysłów okazji miał już nie będziesz :)

Ale zawsze możesz w ramach protestu rozbudować bardziej sygnaturkę - ku chwale boskiego i zupełnie niewykreowanego marketingowo Che :)

pzdrw
tees

Data: 2009-06-11 21:48:55
Autor: jadrys
tees pisze:
jadrys pisze:

[...]

A dla Ciebie to wiadomość dobra?  Podobają Ci się nędzarze grzebiący w śmietnikach?

Instalując Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy w tym kierunku..

Data: 2009-06-11 22:11:51
Autor: topek
jadrys pisze:
tees pisze:
jadrys pisze:

[...]

A podoba ci sie to, ze ktos urodzil sie maly, lysy, z malym fiutem, glupi i z zezem?

topek -> jak zawsze...

Data: 2009-06-11 22:27:39
Autor: jadrys
topek pisze:
jadrys pisze:
tees pisze:
jadrys pisze:

[...]

Czysto kapitalistyczna buta przez Ciebie przemawia - ja mam za co kupić chleb więc jest ok..

Instalując Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy w tym kierunku..

Data: 2009-06-11 23:13:21
Autor: maciej
[OT] Re: Smuda nie czyta tej grupy :) :)
jadrys napisał:

[ciach debilizmy]

Mógłbyś w końcu wypierdalać z tą polityką z grupy o piłce?

Data: 2009-06-11 23:39:12
Autor: jadrys
[OT] Re: Smuda nie czyta tej grupy :) :)
maciej pisze:
jadrys napisał:

[ciach debilizmy]

[kretyńskie pytanie]

Ani ja tego nie zacząłem ani nie ciągnę, przez grzeczność  odpowiadam na pytania.. A tobie przydałoby się trochę kultury..  Recenzent zas..any się znalazł...

Data: 2009-06-12 10:55:44
Autor: maciej
[OT] Re: Smuda nie czyta tej grupy :) :)
jadrys napisał:

Ani ja tego nie zacząłem

Zacząłeś ładując się z debilnym hasłem w każdym poście, porównywalnie do próby wejścia do opery w gumiakach.

Data: 2009-06-12 20:54:12
Autor: jadrys
maciej pisze:
jadrys napisał:

Ani ja tego nie zacząłem

Zacząłeś ładując się z debilnym hasłem w każdym poście, porównywalnie do próby wejścia do opery w gumiakach.

Nikomu nie każę się odnosić do sygnatury..

Data: 2009-06-12 10:53:41
Autor: topek
topek pisze:

> A podoba ci sie to, ze ktos urodzil sie maly, lysy, z malym fiutem, > glupi i z zezem?
>
> topek -> jak zawsze...

Czysto kapitalistyczna buta przez Ciebie przemawia - ja mam za co kupić chleb więc jest ok..
LOL :)))))))))))))
Nie wiedzialem, ze az taki beton tu bedzie.

W czym przejawia sie moja kapitalistyczna buta gdy pytam, czy pdooba ci sie,
ze niektorzy maja malego fiuta, zeza albo sa inaczej ulomni?
:))))))))))))
Podoba Ci sie to, ze jeden facet jest przystojny i ma 100 lasek a inny jest
maly, gruby i brzydki. Podoba czy nie?

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Data: 2009-06-12 20:53:49
Autor: jadrys
topek pisze:

jadrys pisze:

tees pisze:

jadrys pisze:

[...]

 Fiutki i męska uroda mnie nie interesuje, i tak naprawdę, to nie porównuj czyichś  cech wrodzonych do biedaków, których kapitalizm uczynił nędzarzami..

Data: 2009-06-13 21:19:29
Autor: Koriat
Użytkownik "jadrys" <che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:h0rn36$abv$1news.task.gda.pl...
tees pisze:
jadrys pisze:

[...]

A tak z czystej ciekawości: ile lat przeżyłeś w tej innej (by nie pisać lepszej/gorszej) rzeczywistości, czyli wtedy, gdy u nas nie było kapitalizmu?

Data: 2009-06-14 21:11:41
Autor: jadrys

tees pisze:

jadrys pisze:

[...]

Dostatecznie długo,  Tylko że ja wcale nie pochwalam tej "rzeczywistości" która była w Polsce..  Był to twór nie mający wiele wspólnego z socjalizmem, i tym bardziej z komunizmem..

Data: 2009-06-14 22:24:49
Autor: Mark
Dnia Sun, 14 Jun 2009 21:11:41 +0200, jadrys napisał(a):

Dostatecznie długo,  Tylko że ja wcale nie pochwalam tej "rzeczywistości" która była w Polsce..  Był to twór nie mający wiele wspólnego z socjalizmem, i tym bardziej z komunizmem..

A jaki pochwalasz, z ciekawosci zapytam.
Ten twor ktory wprowadzil Lenin? Czy ten co Stalin?
A moze wersje Mao Tse Tunga? Albo Fidela Castro?

--
Mark

Data: 2009-06-14 22:38:17
Autor: jadrys
Mark pisze:
[...]

 Z tych wymieniłeś - zdecydowanie Lenin.  A także Fidel, jak również początkowy Mao. Natomiast ogólnie, najbardziej podoba mi się wersja komunizmu wprowadzona przez Tito..

Data: 2009-06-14 22:51:14
Autor: AJK
14-06-2009  o godz. 22:38 jadrys napisał:

[...]

Chodź do nas, do nas, na pl.pregierz!

FUT-ując

--
AJK (i karmiąc garściami[1])

Data: 2009-06-14 23:04:49
Autor: Mark
Dnia Sun, 14 Jun 2009 22:38:17 +0200, jadrys napisał(a):

 Z tych wymieniłeś - zdecydowanie Lenin.  A także Fidel, jak również początkowy Mao

No, to gratuluje autorytetow. Dwaj zbrodniarze, brawo, brawo.

--
Mark

Data: 2009-06-14 23:50:26
Autor: Marcin Bielewicz
Mark <x@op.pl> writes:

Dnia Sun, 14 Jun 2009 22:38:17 +0200, jadrys napisał(a):

 Z tych wymieniłeś - zdecydowanie Lenin.  A takĹźe Fidel, jak rĂłwnieĹź początkowy Mao

No, to gratuluje autorytetow. Dwaj zbrodniarze, brawo, brawo.

 (A trzeci święty jakiś...?)

--
............................ http://finally.blox.pl -- rozmowy z żoną
.................... http://prokocimski.blox.pl -- to teĹź jest krakĂłw

Data: 2009-06-15 00:08:19
Autor: Mark
Dnia Sun, 14 Jun 2009 23:50:26 +0200, Marcin Bielewicz napisał(a):

 Z tych wymieniłeś - zdecydowanie Lenin.  A także Fidel, jak również początkowy Mao

No, to gratuluje autorytetow. Dwaj zbrodniarze, brawo, brawo.

 (A trzeci święty jakiś...?)

No nie. Ale skala nie ta - oczywiscie nie z powodu lagodnosci, tylko na
calej Kubie nie ma tylu ludzi, ile zginelo przez Mao w czasie np "rewolucji
kulturalnej"
Po prostu - nizsza liga w tej branzy...

--
Mark

Data: 2009-06-15 08:55:28
Autor: jadrys
Mark pisze:
Dnia Sun, 14 Jun 2009 22:38:17 +0200, jadrys napisał(a):

 Z tych wymieniłeś - zdecydowanie Lenin.  A także Fidel, jak również początkowy Mao

No, to gratuluje autorytetow. Dwaj zbrodniarze, brawo, brawo.

Lenin zbrodniarzem? Od kiedy?  Może sobie nie zdajesz sprawy z tego że rewolucja to nie majówka, nie zrywanie kwiatków.. Tym bardziej że wyzyskiwacze nawet za cenę życia nie chcieli się pozbywać swoich "przywieli" ..

Data: 2009-06-15 12:57:36
Autor: Mark
[OT] Re: Smuda nie czyta tej grupy :) :)
Dnia Mon, 15 Jun 2009 08:55:28 +0200, jadrys napisał(a):

Lenin zbrodniarzem?

Tak tak.Lenin zbrodniarzem. Nie przeslyszaleś sie.

Od kiedy?

O kiedy? Chlopie, ty powaznie pytasz?
Od kiedy przejał władze. Znasz wogole historie, czy też przesiąkłeś
propagando czasuw Chruszczowa, kiedy to "zlemu Stalinowi" przeciwstawiano
"dobrego Lenina" wybielonego w ramach odwilzy?
Mowia Ci cos takie pojecia jak "CzeKa"? "czerwony terror"? Slyszałeś o
gościu nazwiskiem Feliks Dzierzynski? To zrodnie idace w setki tysiecy, ale
sa i przyklady "mniejszych", jak chocby wymordowanie carskiej rodziny. I o
ile zabicie cara daloby sie usprawiedliwic, to wymordowanie calej rodziny, w
tym dzieci, jest zwyczajna zbrodnia.

Może sobie nie zdajesz sprawy z tego że  rewolucja to nie majówka, nie zrywanie kwiatków..

Sa rewolucje i rewolucje. Jakoś Waszyngtona, mimo iż rewolucja amerykańska
też była krwawa, nikt o zbrodnie nie posadza. Pewnie dlatego ze nie
stosował, jak Lenin, *terroru*

Tym bardziej że  wyzyskiwacze nawet za cenę życia nie chcieli się pozbywać swoich "przywieli" ..

"wyzyskiwacze"? Czlowieku, obudz sie, jest rok 2009 a nie 1970. Jak mozna
byc tak zindokrynowanym?
Ty naprawde sadzisz ze Rosja 1918-22 dzielila sie na podlych  bialych -
arystokratow, i reszte uciemiezonej braci robotniczej, czyli czerwonych pod
wodza Lenina?
To musze cie rozczarowac. Czerwonie wcale nie mieli sie tak dobrze, co
wiecej. wcale nie mieli  takiego wielkiego poparcia spolecznego jak potem
przez 70 lat wtlaczano do glow. A przede wszystkim nie mieli poparcia
chlopstwa, ktorym zrobilo sie gorzej i biedniej nawet niz za cara.
Slyszales kiedys o Zielonej Armii? o powstaniach chlopskich przeciw
*bolszewikom*? Jak chocby najwieksze z nich, powstanie tambowskie?
Pewnie nie slyszales, wszak w oficjalnej propagandzie bolszewicy nie mogli
walczyc z chlopami, walczyli tylko z "wyzyskiwaczami". WIec nie wiesz tez
pewnie o masowej eksterminacji ludnosci chlopskiej w okregu tambowskim, o
rozkazie uzycia gazow bojowych wydanym Tuchaczewskiemu?
Tylko w tym jednym powstaniu szacuje sie ze zginelo okolo 240 tysiecy
ludnosci chlopskiej - to za malo by Twojego idola nazwac zbrodniarzem?
 --
Mark

Data: 2009-06-15 11:36:04
Autor: topek
Mark <tajny@adres.w.pl> napisał(a):
Dnia Mon, 15 Jun 2009 08:55:28 +0200, jadrys napisał(a):

cut

ludnosci chlopskiej - to za malo by Twojego idola nazwac zbrodniarzem?

Mnie bardzo fascynuje jak mozna byc tak pierdolnietym jak jadrys?
Po prostu w pale mi sie to nie miesci, ze mozna byc tak bezdennie glupim trepem.

Zaloze sie o paczke czipsow ze jadrys to looser zyciowy, ktory najchetniej
wyciaga reke po nie swoje i bogaci maja sie z nim podzielic bo on biedny nie ma.

Data: 2009-06-15 16:06:49
Autor: jadrys
topek pisze:
[...]

Wiesz nawet Cię nie nazwę głupim, Ty jesteś tylko ogłupionym przez propagandę..

Zaloze sie o paczke czipsow ze jadrys to looser zyciowy, ktory najchetniej
wyciaga reke po nie swoje i bogaci maja sie z nim podzielic bo on biedny nie ma.

Przegrałbyś,
topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Data: 2009-06-15 17:36:08
Autor: UGI
[OT] Re: Smuda nie czyta tej grupy :) :)

Użytkownik "jadrys" <CHE@yahoo.com> napisał w wiadomości

Wiesz nawet Cię nie nazwę głupim, Ty jesteś tylko ogłupionym przez propagandę..

To jeszcze nam oznajmij że holocaust to tez propaganda, tym razem żydowska.

Pół Europy i kawał świata walczyło przez lata by ten system upadł a tu nam pewien wesoły ludek oznajmia że uciekliśmy z raju :)

Data: 2009-06-15 23:10:48
Autor: jadrys
UGI pisze:
Użytkownik "jadrys" <CHE@yahoo.com> napisał w wiadomości

Wiesz nawet Cię nie nazwę głupim, Ty jesteś tylko ogłupionym przez propagandę..

To jeszcze nam oznajmij że holocaust to tez propaganda, tym razem żydowska.

W tym wypadku dowody są  niezbite.

Pół Europy i kawał świata walczyło przez lata by ten system upadł a tu nam pewien wesoły ludek oznajmia że uciekliśmy z raju :)
To nie był raj.. Raj to dopiero nastanie.. Gdy otumanionemu ludowi opadną klapki z oczu i weźmie sprawy w swoje ręce.

Data: 2009-06-15 14:40:37
Autor: tees

Użytkownik "Mark" <tajny@adres.w.pl> napisał w wiadomości news:1v6tdvtcmll4l$.dlgsmok.wot...

Mowia Ci cos takie pojecia jak "CzeKa"? "czerwony terror"? Slyszałeś o
gościu nazwiskiem Feliks Dzierzynski?

Do tego co pisał Mark można dołożyć choćby eksterminację na masową skalę ludności kozackiej, oraz wprowadzenie obozow koncentracyjnych (swojsko nazwanych gułagami), w których za czasów Lenina życie straciło coś ponad pół miliona ludzi  - na lata przed tym zanim na taki pomysł wpadł Hitler (któremu to przypadła później zupełnie nisłusznie rola "wynalazcy").

Już nie wspomnę, że polityka zapoczątkowana przez dobrego towarzysza Lenina doprowadziła na szczyty władzy Stalina, który pragnąc za wszelką cenę urzeczywistnić szaleńcze majaki swojego guru (rewolucja ogólnoświatowa) chciał za wszelką cenę doprowadzić do konfliktu na globalną skalę, co mu się w dużej części dzięki zręcznej polityce wobec Niemiec i reszty Europy udało.

No nie mogę - rozumiałbym takie teksty w latach 40-50 ale teraz to się nóż w kieszeni otwiera, a te miliony ofiar się w grobach przewracają słysząc jaki to zajebisty był towarzysz Ilicz i inni bandyci spod znaku sierpa i młota.

pzdrw
tees

Data: 2009-06-15 20:48:04
Autor: Mark
Dnia Mon, 15 Jun 2009 14:40:37 +0200, tees napisał(a):

Do tego co pisał Mark można dołożyć choćby eksterminację na masową skalę ludności kozackiej, oraz wprowadzenie obozow koncentracyjnych (swojsko nazwanych gułagami),

Oczywiscie, nawet nie chcialo mi sie przytaczac dziesiatkow innych
przykladow.
To nie jest prawda, ze byli tylko biali i czerwoni, jak chcialaby
komunistyczna propaganda.
byli chlopi - jak w powstaniu tambowskim, byli robotnicy - jak w powstaniu
izowskim, byli kozacy. Ludnosc Rosji wcale sie nie granela ochotniczo do
czerwonych, ale terror byl skutecznym narzedziem. A ten gostek jeszcze sie
pyta "co rozumiem przez terror"!

--
Mark

Data: 2009-06-15 16:02:16
Autor: jadrys
Mark pisze:
[...]

Bełkot kapitalistycznej propagandy..

Mowia Ci cos takie pojecia jak "CzeKa"? "czerwony terror"? Slyszałeś o
gościu nazwiskiem Feliks Dzierzynski? To zrodnie idace w setki tysiecy, ale
sa i przyklady "mniejszych",

To nie zbrodnie, to normalna walka klas.. Jeśli myślisz że ginęli tylko "czerwoni" to jesteś w błędzie..

 jak chocby wymordowanie carskiej rodziny. I o
ile zabicie cara daloby sie usprawiedliwic, to wymordowanie calej rodziny, w
tym dzieci, jest zwyczajna zbrodnia.

Akurat to zdarzenie można śmiało nazwać bezprawną niczym nie usprawiedliwioną zbrodnią.  Sprawiedliwe byłoby postawienie cara przed sądem.  To był zwykły lincz..

[...]

Nie wiem co rozumiesz przez słowo "terror"?

Tym bardziej że  wyzyskiwacze nawet za cenę życia nie chcieli się pozbywać swoich "przywieli" ..

"wyzyskiwacze"? Czlowieku, obudz sie, jest rok 2009 a nie 1970. Jak mozna
byc tak zindokrynowanym?

Raczej - jak można być odpornym na propagandowy bełkot..

Ty naprawde sadzisz ze Rosja 1918-22 dzielila sie na podlych  bialych -
arystokratow, i reszte uciemiezonej braci robotniczej, czyli czerwonych pod
wodza Lenina?

Byli jeszcze bojarzy >najgorsze okazy wyzysku<.  Chyba słyszałeś o ich polowaniach na ludzi?

[...]

Dobrze napisałeś - zginęło, zginęło w walce, a nie zostało zamordowanych.  A ilu  zginęło w tym powstaniu "czerwonych"?

Data: 2009-06-15 20:41:52
Autor: Mark
Dnia Mon, 15 Jun 2009 16:02:16 +0200, jadrys napisał(a):

[...]

Ja pier... Czy Ciebie przpadkiem nie zahibernowali w 1960?

[...]

"normalna walka klas"? Gosciu, z taka argumentacja to ty bys Hitlera
usprawiedliwil. Gdyby nie bylo to przerazajace, ze sa tacy ludzie jak Ty, to
moze nawet bym sie usmial - nazywac "czerwony terror" czekistow
Dzierzynskiego "walka klas".. O ja pierdu.

Akurat to zdarzenie można śmiało nazwać bezprawną niczym nie usprawiedliwioną zbrodnią.  Sprawiedliwe byłoby postawienie cara przed sądem.  To był zwykły lincz..

....ktory nakazal Lenin.

Nie wiem co rozumiesz przez słowo "terror"?

Czlowieku, czy ty chcesz przykladow? Ok, prosze - z tegoz powstania
tambowskiego:
Masowe ekzekucje zakladnikow i _rodzin_ podejrzanych, przesiedlenia calych
wiosek, konkwiskata calego mienia, obozy koncentracyjne dla *rodzin*
powstancow, tortury, glod, nastepnie - ekstermincacja calych wiosek -
polegalo to na tym ze  bolszewicka armia otaczala wies, zaczynal sie ostrzal
artyleryjski wsi, a uciekinierow - glownie kobiety i dzieci - mordowano. W
koncowej  fazie powstania - gazy bojowe. Po prostu na las, w ktorym chronili
sie uciekinierzy - mezczyzni, kobiety i dzieci, rozpylano gazy.
To tylko jedno z powstan, to najwieksze chlopskie, drugie rownie niemal duze
bylo robotnicze.
O metodach stosowanych przez czekistow nawet nie chce mi sie pisac, ale
"zawstydziliby" nawet gestapowcow.
Czy dalej, do ciezkiej cholery, nie wiesz co to terror?

"wyzyskiwacze"? Czlowieku, obudz sie, jest rok 2009 a nie 1970. Jak mozna
byc tak zindokrynowanym?

Raczej - jak można być odpornym na propagandowy bełkot..

Wybacz, nie znam cie, ale jesli naprawde jestes taki jakie pogladu tu
prezentujesz - kaze mi to watpic czy posiadasz cos takiego jak inteligencja.
I rozum. Czlowieku, do ciebie nic nie dociera -  caly swiat klamie tylko ty
masz racje?

[...]

Oh rili?? *byli* jeszcze bojarzy? czlowieku, ty bladego pojecia nie masz o
czym piszesz.
Wiesz kim byli bojarzy? To mniej wiecej odpowiednik naszej szlachty. I skad
zes ich wzial za Lenina to ja nie wiem, skoro bojarstwo zostalo zniesione
dekretem Piotra I Wielkiego, 200 lat wczesniej.
Pewnie chodilo ci o kulakow - czyli bogatszych chlopow.

Dobrze napisałeś - zginęło, zginęło w walce, a nie zostało zamordowanych.  A ilu  zginęło w tym powstaniu "czerwonych"?

Nie pierd... mi tu, nie napisalem "zginelo w walce" a "zginelo".
"zginelo, zamordowanych przez bolszewikow. I chcesz danych - prosze bardzo.
240 tysiecy wymordowanych chlopow z rodzinami, Zielona armia zabila okolo 2
tysiecy bolszewikow.
100:1  w zabitych - jestes az tak glupi by uwierzyc ze takie proporcje
osiaga sie w zwyklej walce?

--
Mark

Data: 2009-06-15 23:05:57
Autor: jadrys
Mark pisze:
[...]

Nie...

[...]

...ktory nakazal Lenin.

Nie wiadomo, działo się to na głębokiej prowincji, a więc są możliwe różne opcje. A jakby na to nie patrzeć była to zwykła niczym nie usprawiedliwiona zbrodnia..

[...]

Artyleria? Gazy bojowe? Na bezbronnych?  No niestety nie trzyma się to kupy.. A tak właściwie użyłeś słowa "powstanie" - można wiedzieć na czym ono polegało?

[...]

Jaki cały świat? Tylko kapitalistyczna propaganda. Szkoda tylko że zdarzają się ludzie powtarzający jej bełkot.

[...]

Nie, nie o zwykłych chłopów.  O szlachtę, posiadaczy ziemskich..  Fakt bojarów wtedy już nie było.

[...]

Zależy kto z kim walczy.  Podżegacze na pewno nie wyszkolili należycie powstańców..

Data: 2009-06-15 23:17:55
Autor: Mark
Dnia Mon, 15 Jun 2009 23:05:57 +0200, jadrys napisał(a):

Artyleria? Gazy bojowe? Na bezbronnych?  No niestety nie trzyma się to kupy..

Tak, a to dlaczego? bo burzy ci to swietlana przeszlosc twojego idola?
Tak, artyleria, i na bezbronnych.  W koncu te 240 tysiecy zabitych skads sie
wzielo.

A tak właściwie użyłeś słowa "powstanie" - można wiedzieć na czym ono polegało?

A na czym polega powstanie? Na tym ze chlopi, ktorzy juz za cara byli biedni
- jak zostali ograbieni przez czerwonych to miara sie przebrala - jak smierc
glodowa zaglada w oczy tobie i twojej rodzinie, bierzesz kose w reke i
idziesz przeciw ciemiezcy. Domysl sie sam kogo uznali za gnebiciela.
Zreszta, poczytaj sobie sam o tym.

Jaki cały świat? Tylko kapitalistyczna propaganda. Szkoda tylko że zdarzają się ludzie powtarzający jej bełkot.

Szkoda mi czasu na dyskusje - sorry, ale jesli jedyna twoja metoda jest
odrzucanie argumentow bo sa "kapitalistyczne", to ja dziekuje za taka
rozmowe - z nawiedzonymi, fanatykami i z wypranym mozgiem po prostu sie nie
dyskutuje.

--
Mark

Data: 2009-06-15 23:28:55
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mark" <x@op.pl> napisał w wiadomości news:xv0n1uui333k.dlgsmok.wot...
[...]

Szybko zauważyłeś.
Ale lepiej późno niż wcale.

Data: 2009-06-15 23:52:16
Autor: jadrys
Mark pisze:
[...]

Nic mi się nie burzy. Lenin był i jest facetem godnym naśladowania.

[...]

A nie było tak że to wichrzyciele (za pieniądze zachodnich imperialistów) podburzyli chłopów..  Nie wiem czy pamiętasz instrukcje przesłane przez  sączące jad  rozgłośnie RFE,  VOA i inne, jak to rzucać szybą w tarcze ZOMO?

[...]

A może nie chcesz żeby się pojawiła rysa na Twoim kryształowym wizerunku kapitalizmu?

Data: 2009-06-16 22:03:26
Autor: Koriat
[OT] Re: Smuda nie czyta tej grupy :) :)
Użytkownik "jadrys" <CHE@yahoo.com> napisał w wiadomości news:h16fql$9qj$1news.onet.pl...
[...]
[...]
Nie. Ty sobie z nas wszystkich hece robisz.

Data: 2009-06-17 14:03:27
Autor: jadrys
Koriat pisze:
[...]

Po prostu - przytaczam fakty..

Data: 2009-06-16 23:14:30
Autor: topek
jadrys pisze:
[...]

O ja pierdole :>>>>>>>>>>>>>>
To nie moze byc prawda.
Jadrysa zmumifikowac powinni jak jego wzor.
Kliniczna postac glupoty, albo koles sobie jaja robi :>>>>>>

topek -> jak zawsze....

Data: 2009-06-17 14:02:40
Autor: jadrys
topek pisze:
jadrys pisze:
[...]

Bez urazy, ale taka jak Twoja reakcja na prawdę i fakty  jest normą wśród ludzi ogłupionych przez propagandę..

Data: 2009-06-15 20:37:00
Autor: Koriat
Użytkownik "jadrys" <CHE@yahoo.com> napisał w wiadomości news:h13n3v$abj$1news.onet.pl...
Mark pisze:
[...]

A Ho Chi Min? Co o nim powiesz? Też był w porządku? Pytam na poważnie, bo to w zasadzie był jedyny człowiek, który występował w dziejach w sytuacji istnienia dwóch państw tego samego narodu. Następnie pokonał to drugie i zjednoczył Wietnam. Jest więc skala porównawcza.

Natomiast ogólnie, najbardziej podoba mi się wersja komunizmu wprowadzona przez Tito..
A co Ci się takiego podobało w Jugosławii Tity? Zastavy? To, że sami decydowali na co wydawać pieniądz i nie musieli słuchać w tym zakresie genseków, czy jeszcze coś więcej? Np. wielopartyjny system polityczny, prawa mniejszości narodowej?
Pozdrawiam
Koriat

-- Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..

Data: 2009-06-15 23:06:32
Autor: jadrys

Mark pisze:

[...]

Oczywiście że on również  był w porządku. Przepędził żabojadów i jankesów. Wprowadził ustrój sprawiedliwości społecznej.

[...]

Przede wszystkim życie na luzie, w miarę dostatnio, bez charakterystycznego dla państw tzw zachodu  "wyścigu szczurów".. Poza Albańczykami w Kosovie nie istniał problem mniejszości narodowych.
Pozdrawiam
Koriat

Data: 2009-06-16 22:01:00
Autor: Koriat
[OT] Re: Smuda nie czyta tej grupy :) :)
Użytkownik "jadrys" <CHE@yahoo.com> napisał w wiadomości news:h16d4m$1bh$2news.onet.pl...
[...]
[...]

Czytałeś coś o nim i o tym co robił, jak wyglądał Wietnam Płd przed podbiciem, a jak po podbiciu?

[...]

Pogadaj z Chorwatami na temat luzackiego życia i równouprawnienia z Serbami. A nie pomyślałeś jakie były przyczyny, że kilka lat po śmierci Tity to fajne państwo rozwaliło się z cholernym hukiem, nieporównywalnym wręcz do rozpadu a chociażby Czechosłowacji - o Husaku nic nie pisałeś, więc pewnie podobał Ci się mniej.
Pozdrawiam
Koriat

Data: 2009-06-17 14:03:11
Autor: jadrys
Koriat pisze:
[...]

Przed był normalnym jankeskim  "burdelo" jak mawiają włosi.. Po wyzwoleniu przestał być burdelem.. A na dodatek skończył sie wyzysk. Zdecydowana większość normalnych ludzi na tym skorzystała.

[...]

Nie muszę. Jak już wspominałem - żyłem tam niemal 20 lat, i muszę powiedzieć że nie zauważyłem żadnych animozji między tymi dwoma narodami.

 A nie pomyślałeś jakie były przyczyny, że kilka lat po śmierci Tity to fajne państwo rozwaliło się z cholernym hukiem,

Przyczyna była taka że USA i ich pieski nie chcieli mieć w tym rejonie świata silnego państwa - sojusznika Rosji.

 nieporównywalnym wręcz do rozpadu a chociażby Czechosłowacji - o Husaku nic nie pisałeś, więc pewnie podobał Ci się mniej.
Pozdrawiam
Koriat

A co można napisać pozytywnego o Husaku?  Zwykły pionek tańczący jak mu zagrali w Moskwie.

Data: 2009-06-14 22:40:09
Autor: tees
Mark pisze:
[...]

Komunizm tak, ale bez wypaczeń :P

pzdrw
tees

Data: 2009-06-14 23:43:01
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mark" <x@op.pl> napisał w wiadomości news:qhyaawo2msui.dlgsmok.wot...
[...]

Obstawiam Czerwonych Khmerów.

Data: 2009-06-15 09:00:09
Autor: jadrys
Cavallino pisze:
[...]

Oni czerwonymi byli tylko z nazwy. Nie mieli nic wspólnego z komunizmem. Jakoś dziwnie nikt nie chce pamiętać że reżim  Pol Pota obalił komunistyczny Wietnam.

Data: 2009-06-10 23:35:18
Autor: Cavallino
Użytkownik "maciej" <f_r_e_n_z_@_o_2_._p_l> napisał w wiadomości news:h0ovcp$gi0$1nemesis.news.neostrada.pl...
jadrys napisał:

[...]

No i zyskałeś w moich oczach.
Serio.

Data: 2009-06-10 20:27:11
Autor: jadrys
topek pisze:
[...]

Bo kapitalizm odebrał im ich zakłady pracy i próbuje uczynić niewolnikami.

[...]

Bo ich bogactwo bierze się z wyzysku tych słabszych. Żerowanie na kimś to  dla Ciebie taka zaleta?

[...]

Wszyscy słyszeli.  Natomiast nic się nie mówi o uciekinierach z innych wysp basenu morza Karaibskiego gdzie dużo ludzi przymiera głodem..

Zrobmy test na inteligencje. Widziales amerykanow uciekajacych ze stanow
pontonem na kube?
PRZECIEZ TO JEST OCZYWISTE!!

Co widzisz w tym oczywistego? Dlaczego od razu USA? 3/4 świata by chciało uciec do USA. Zadałeś sobie pytanie dlaczego Kubańczycy nie uciekają  do kapitalistycznego raju chociażby w Meksyku? Przecież na Jukatan jest tak daleko jak na Florydę..

[...]

J.W..

NIe wierze, ze mozna byc tak glupim

Trochę pomyśl samodzielnie zanim wydasz opinie o kimś.

topek -> jak zawsze...

Data: 2009-06-10 23:34:32
Autor: Cavallino
Użytkownik "jadrys" <che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:h0ottn$8db$1news.task.gda.pl...
topek pisze:
[...]

PLONK
Nie mam siły czytać tych durnoctw.
Zresztą już po tekstach o Smudzie było widać że ten gość nie może mieć równo pod sufitem, więc strata żadna.

Data: 2009-06-11 21:57:30
Autor: jadrys
topek pisze:
[...]

Na pewno miałbyś siłę czytać gdybym  pisał o tym że Michniewicz to król trenerów, a Smuda to amator..  Jak również o tym  że kapitalizm to jest to czego ludziom brakuje do szczęścia.

Tylko przez wrodzony takt nie będę się wypowiadał o Twojej "równości pod sufitem"..

Instalując Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy w tym kierunku..

Data: 2009-06-10 00:47:44
Autor: Danpe
[OT] Re: Smuda nie czyta tej grupy :) :)
On Tue, 9 Jun 2009 19:32:53 +0000 (UTC), "topek "
<topek2000@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

A lewactwo wysylal bym na przymusowe wakacje na kube lub do korei polnocnej.
NIe wiem czy jestes lewakiem, ale jesli jestes to wysluchaj sobie: "Alter"
zespolu "Afro kolektyw"

dodatkowo tych co biegaja z koszulka Che czy innego Lenina powinno sie
na oboz pracy skazac albo inne represje stosowane przez wyzej
wymienionych, ciekawe czy pozniej popierdalac beda w tych koszulkach.

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-06-09 22:30:33
Autor: jadrys
Danpe pisze:
[...]

To byś musiał skazać miliony, o ile nie miliardy..

Data: 2009-06-10 16:16:06
Autor: topek
[OT] Re: Smuda nie czyta tej grupy :) :)
jadrys <che@yahoo.com> napisał(a):
To byĹ&#65533; musiaĹ&#65533; skazaÄ&#65533; miliony, o ile nie miliardy..
Glupich chujow nigdy nie brakowalo.

Najafajniejsze jest to, ze lewackie bydlo zawsze wyciaga rece po pieniedza
tych znienawidzonych kapitalistow.
Oni sie maja podzielic bo inni sa biedni.

Jeszcze idioty z koszulka Che w erefenie zachodnim moge zrozumiec. Jest "cool".
Ale ktos z Polski, kraju z ktorego komunizm zrobil ludzi dziadami moze
popierac ta chora ideologie to juz jakis kosmos.
Jak mozna byc tak glupim?

Pozostajac w klimacie pilkarskim.
Wiesz dlaczego rodzice podolskiego wyjechali do RFN?
Bo w PL bylo chujowo i beznadziejnie, kto tego nie widzi jest debilem.
Howgh.

topek -> jak zawsze...

Data: 2009-06-11 10:26:14
Autor: Danpe
[OT] Re: Smuda nie czyta tej grupy :) :)
On Wed, 10 Jun 2009 16:16:06 +0000 (UTC), "topek "
[...]

to ciekawe dlaczego moi zostali i miliony innich? Nie byli cipami?

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-06-12 11:01:03
Autor: topek
Danpe <danpe_@poczta.onet.pl> napisał(a):
to ciekawe dlaczego moi zostali i miliony innich? Nie byli cipami?
Rozne byly motywacje, ale wydaje mi sie, ze Podolskich glownie dobrobyt w
RFNie i przepasc dzielaca tamtejsza Polske.
Po drugie oni mieli, z powodu mieszkania na slasku, pewnie jakies pochodzenie
niemieckie wiec im byloby latwiej. Gdyby tak kazdy mogl na luzaka wyjechac, to
o wiele wiecej ludzi by emigrowalo.

Sa jednak ludzie przywiazani do ziemi, maja juz jakis majatek w miejscu
zamieszkania, sa  patriotami albo tacy co boja sie zmian, nie znaja jezyka,
jeszcze inni widza w tym cos nowego, rozwijajaceo wyjazd za granice itd.
Jak pisalem, rozne sa motywacje sklaniajace do emigracji, jak i te sklaniajace
do pozostania.

Jednak pozostajac w temacie. Przy dysproporporcjach miedzy RFN a PL przed 25
laty o wiele wiecej ludzi sklonnych bylo emigrowac.
Patrz rozszerzenie UE.