Smutna historia o "nauce" katechizmu

Data: 2010-02-16 21:27:56
Autor: Grzegorz Z.
Smutna historia o "nauce" katechizmu
Lekcje religii dla najmłodszych klas kojarzą się nam z sympatycznymi
pogadankami, kolorowymi obrazkami i uśmiechniętym księdzem. Jdnak nie
zawsze tak się dzieje.

Zacznę od tego, że od niedawna mieszkam na wsi, przeprowadziłam się tutaj z
dużego miasta. Historia ta wydarzyła się już tutaj i myślę sobie, że gdyby
wydarzyła się w mieście, miałaby zupełnie inne zakończenie. Ale zacznijmy
od początku.

Zazwyczaj tak się dzieje, że nasze dzieci będąc w drugiej klasie mają
Komunię Świętą. Dla wielu bardzo ważne wydarzenie. Dla mnie również takie
miało być, lecz zanim doszło do owego wydarzenia, zaczęłam mieć
wątpliwości, i to nie tylko ja, ale cała moja rodzina.

Mała wraca ze szkoły ze szlochem

Jest styczeń - do Ważnego Wydarzenia i pozostało jeszcze sporo miesięcy,
lecz jakiś czas temu rozpoczęły się wielkie przygotowania. Mała wraca ze
szkoły ze szlochem na ustach, że dzisiaj to chyba nie zdąży się położyć
spać, bo na jutro... i tu zaczyna wymieniać, co i ile ma umieć na jutro, na
pamięć, a jeśli nie będzie umieć, to czeka ją sroga kara - kara od Księdza.
Niejedno już słyszałam od moich dzieci o tym człowieku, zresztą nie tylko
moich dzieci. Że nerwowo się zachowuje na lekcjach, że pisze na tablicy
tak, że ledwo czytające dzieci nie mogą go odczytać, że jak nie siedzą na
baczność, to najgorszymi wyzwiskami traktuje, że stosuje dziwne kary.
Ksiądz przez wielkie K. Spokojnie, bez nerwów - pomyślałam. To niemożliwe,
żeby ktoś zadał dziecku - małemu dziecku - tyle do zapamiętania na następny
dzień. A jednak. Oczywiście nie zdążyłam wszystkiego opanować z Małą, lecz
miałam nadzieję na wyrozumiałość Księdza. Jakież było moje zdziwienie,
kiedy Mała wróciła z płaczem ze szkoły, mówiąc, że została wyzwana od
najgorszych, że została potraktowana, jak to określiła, najgorzej na
świecie i że prosi mnie bardzo, żebym na lekcje religii już jej nie kazała
chodzić. Że ma już dość i że się boi.

Nic się nie da zrobić...

Cóż – pomyślałam, pójdę i wyjaśnię, a przy okazji powiem, co o tym
wszystkim sądzę za siebie i za innych, którzy, aby mieć nieskazitelne
relacje z duszpasterzem, siedzieli cicho jak myszy za miotłą. Rozmowa
trwała krótko, lecz była dość burzliwa. Dowiedziałam się, że przecież nie
jest tak źle, że może czasem i bywa niemiły i czasem coś nieładnego
dzieciom powie, ale Bóg przecież wybacza. Cóż - ja nie wybaczyłam. Dyrektor
szkoły tłumaczył, że to ksiądz proboszcz kościółka obok szkoły, że to ważna
persona świata kościelnego, że słyszał coś od rodziców... lecz nie jest w
stanie nic zrobić. Nic.

Szkoda, że Mała nie pójdzie już do kościoła...

Szkoda, że lekcje religii często prowadzone są przez ludzi
nieprzystosowanych do ich nauczania, chociaż to ich zawód. Czy ponieważ są
tak blisko Boga, to wolno im więcej? Tak im się chyba wydaje. Szkoda, że
inni rodzice wiedząc o tym, co się dzieje na lekcjach religii, wolą zamknąć
buzię na kłódkę i siedzieć cicho - bo tak łatwiej, bo co ludzie powiedzą.
Szkoda, że moja Mała nie pójdzie już do kościoła - bo nie chce, bo się boi,
bo nie rozumie. A BĂłg wybacza wiele...

http://interia360.pl/artykul/smutna-historia-o-nauce-religii,29866

szarpanie za dzwony zdenerwowanych plebanĂłw"

Data: 2010-02-16 21:34:07
Autor: Artur Borubar
Smutna historia o "nauce" katechizmu

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w

Lekcje religii dla najmłodszych klas kojarzą ....

Potem się tłumaczą, że coraz mniej ludzi chodzi do kościoła przez........pogodę.

Przemek

--
Sledztwo w sprawie afery hazardowej Jarosława Kaczyńskiego wykazało, że w czasie rządów PiS
liczba automatów o niskich wygranych wzrosła o 200 proc., a wicepremier Gosiewski lobbował na rzecz Totalizatora Sportowego.

http://pepepe.pl/

Data: 2010-02-16 22:19:09
Autor: mkarwan
Smutna historia o "nauce" katechizmu
Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:fkj4cceq2wxd.1rbh29qcbm7vn$.dlg40tude.net...
to najgorszymi wyzwiskami traktuje, Ĺźe stosuje dziwne kary.

Gdy dobierasz teksty zastanów się na ich wiarygodnością bo ten jest niewiarygodny przez ten fragment.
Nadal robisz siebie durnia i nadal zachowujesz się jak chamidło.

Data: 2010-02-17 09:30:12
Autor: cyc

Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hlf295$2gf$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

To przez takich jak Ty koltunow , ksieza sa tacy jacy sa , bija po pyskach swoje owieczki , okradaja je , molestuja seksualnie i czuja sie calkowicie bezkarnie .
Zapewniam Cie , ze to sie skonczy , predzej czy pozniej ale sie skonczy . Szkoda jednak ze odbedzie sie to rowniez kosztem samej wiary , ktora stanie sie tylko agzotycznym folklorystycznym elementem naszej rzeczywistosci . Wine za to poniosa tacy ksieza jak opisany w temacie i takie koltuny jak Ty !.

cyc

Data: 2010-02-17 11:25:21
Autor: mkarwan

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:hlg9en$6un$1news.onet.pl...
[...]

Jak zwykle robisz z siebie durnia.
Ci którzy bija po pyskach , okradaja je , molestuja seksualnie pownni być osądzeni przez sąd.
Wszyscy nie tylko księża.

Data: 2010-02-17 12:57:52
Autor: cyc

Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hlggrr$ivt$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

To dlaczego takie jak Ty koltuny z taka determinacja bronicie to co jest nie do obrony dajac zboczencom w koloratkach wolna droge do kolejnych seksualnych ekscesow ? .
To dlaczego bronicie zlodziei , aferzystow i i pospolitych chamow w sutannach a przeciez takich jest wielu ?
Daczego nie wzywacie hierarchie do jednoznacznego potepiania ich i eliminowania z grona przedstawicieli kosciola celem wyczysczenia sacrum z kanalii ? .

cyc

Data: 2010-02-17 10:30:35
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Tue, 16 Feb 2010 22:19:09 +0100, mkarwan napisał(a):

[...]

Wpiszcie sobie w Google frazę: "ksiądz pedofil skazany"

Nadal robisz siebie durnia i nadal zachowujesz się jak chamidło.

Ostrzegam was, ze piszecie nieprawdę mając na celu pomówienie i znieważenie mnie. Zgodnie z art. 212 par. 2 i art.216 par.2 KK. są to czyny zabronione.

Data: 2010-02-17 02:29:46
Autor: Antenka
On 17 Lut, 10:30, "Grzegorz Z." <blogfi...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

Ostrzegam was, ze piszecie nieprawdę mając na celu pomówienie i
znieważenie mnie. Zgodnie z art. 212 par. 2 i art.216 par.2 KK.

Nie strasz, nie strasz, bo się ze......sz! To po jaką cholerę
zamieszczasz takie niewairygodne teksty? Kto kłamie makarwan, czy ty
zamieszczając na forum stek kłamstw hm? Rusz tym pustym gorkiem. Na
pierwszy rzut oka to bajka wyssana z palca i to bardzo kiepska bajka.

Antenka

"Każdy myślący czlowiek nie jest GrzegorzemZ" - A. :-P

Data: 2010-02-17 12:16:57
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Wed, 17 Feb 2010 02:29:46 -0800 (PST), Antenka napisał(a):

[...]

Wpisz sobie w Google frazę "ksiądz pedofil skazany" to przekonasz się jak
bardzo takie teksty są niewiarygodne.

Data: 2010-02-17 14:18:37
Autor: mkarwan

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:yojz32xhwkq1$.1ghr0kh8q1uc$.dlg40tude.net...
[...]

Co ma tekst cytowany przez ciebie w liście otwierającym wątek z fazą "ksiądz pedofil skazany"?
Potrafisz to wytłumaczyć czy nie?

Data: 2010-02-17 18:12:23
Autor: mkarwan
Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iktr3kts944e$.ra4mtpnipwba$.dlg40tude.net...
[...]

Mój czytnik nie obsługuje takich adresów, więc wymyśl cos innego.

Data: 2010-02-17 18:48:45
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Wed, 17 Feb 2010 18:12:23 +0100, mkarwan napisał(a):

[...]

Pora pomyśleć o lepszym czytniku. Wszystko jest lepsze od OE. Nawet Dialog
z 2005 roku. On jest lata świetle przed Outlookiem jako czytnik news.

Czyżbyście strony WWW przeglądali także z użyciem IE 6 ? ================

Pastuję więc raz jeszcze:

Lustro się kłania.

Co było wg was niewiarygodne?

Artykuł który przytoczyłem czy ksiądz będący jego bohaterem?

Wpisanie w Google frazy "ksiądz pedofil skazany" uwiarygadnia twierdzenia
księdza opisane w artykule czy tezę jego autorki - że księża kat. po prostu
lubią krzywdzić dzieci?

Data: 2010-02-17 11:26:34
Autor: mkarwan
Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:p3530euj99cn.eobbb91s95x7.dlg40tude.net...
to najgorszymi wyzwiskami traktuje, że stosuje dziwne kary.

Gdy dobierasz teksty zastanów się na ich wiarygodnością

Wpiszcie sobie w Google frazę: "ksiądz pedofil skazany"

Czy ten ksiądz został skazany?
Znowu robisz z siebie durnia, sam z siebie.

Data: 2010-02-17 12:16:15
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Wed, 17 Feb 2010 11:26:34 +0100, mkarwan napisał(a):

[...]

Pytałeś nie o tego księdza, tylko o wiarygodność, w dodatku o wiarygodność
jednego fragmentu.

Znowu robisz z siebie durnia, sam z siebie.

Po raz kolejny ostrzegam was ze piszecie nieprawdę mając na celu pomówienie

Data: 2010-02-17 12:45:39
Autor: mkarwan
Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:13qkda1q4521s.nr6wymzkej7h.dlg40tude.net...
[...]

Więc po co wstawiasz coś co nie ma związku z tym księdzem?

Znowu pokazujesz, że masz problemy ze zrozumieniem tego co czytasz.
Nie pytałem ani o księdza ani o wiarygodność.
Napisałem przecież wyraźnie. Gdy dobierasz teksty zastanów się na ich wiarygodnością bo ten jest
niewiarygodny przez ten fragment.
Pozostawiony przeze mnie fragment jest niewiarygodny i  przez to podważa wiarygodność całej informacji.
Tak trudno ci to zrozumieć?

Data: 2010-02-17 12:48:22
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Wed, 17 Feb 2010 12:45:39 +0100, mkarwan napisał(a):

[...]

Pytałeś o wiarygodność artykułu czy o wiarygodność księdza?

Data: 2010-02-17 14:16:02
Autor: mkarwan
Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:m4xnym7tyuil.mgz3f1cmsjyk.dlg40tude.net...
[...]

Znowu będziesz robił z siebie durnia?
Znowu nieudolnie manipulujesz!
Przecież wyraźnie napisałem, a ty to w tym liście wyciąłeś.
Przeczytaj więc raz jeszcze.

Data: 2010-02-17 18:11:26
Autor: mkarwan
Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:7elweegi6uda$.tvgy1sbvqwit.dlg40tude.net...
[...]

Przecież o tym pisałem, nie rozumiesz tego czytasz, czy rozumiesz ale robisz z siebie durnia?

Data: 2010-02-17 20:17:01
Autor: mkarwan
Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jnnwkv9qxptp$.iphod8zkp47q$.dlg40tude.net...
[...]

Czy ksiądz o którym mowa w artykule jest pedofilem?
Czy ksiądz o którym mowa w artykule został skazany?
Jeśli nie, to twoja propozycja jest manipulacją mającą za wszelka cenę udowodnić, że artykuł jest wiarygodny.
Nawet za cenę ośmieszenia ciebie.
Ten fragment artykułu "to najgorszymi wyzwiskami traktuje, że stosuje dziwne kary" jest niewiarygodny, ponieważ ksiądz musiałby na lekcjach religii używać przekleństw, najgorszych przekleństw, co jest już na pierwszy rzut oka jest nieprawdopodobne.
Nie potrafisz przyznać się do błędu więc twoim listom zacznę się przyglądać dokładniej.
Prosiłem cię abyś przestał zachowywać się po chamsku, jak grochem o ścianę.

Data: 2010-02-17 21:06:58
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Wed, 17 Feb 2010 20:17:01 +0100, mkarwan napisał(a):

[...]

A czy artykuł jest wiarygodny już was nie interesuje?

Data: 2010-02-17 11:36:56
Autor: =heÂŽsk=
Smutna historia o "nauce" katechizmu

 grzesiuz, mozesz mus naskoczyc ;o)))

http://tech.wp.pl/kat,1009785,title,Sad-uznal-ze-mozna-uzywac-wulgaryzmow-w-Internecie,wid,11913308,wiadomosc.html

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-02-17 12:20:25
Autor: Grzegorz Z.

<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

[...]

Gdy napiszę "jesteś złodziejem" w przypadku gdy złodziejem nie jesteś to
zostaniesz przeze mnie pomówiony, mimo że nie użyłem przy tym wulgaryzmu.

Jeszcze musisz się trochę nauczyć hehehe

szarpanie za dzwony zdenerwowanych plebanĂłw"

Data: 2010-02-17 11:36:56
Autor: =heÂŽsk=
Smutna historia o "nauce" katechizmu
On Tue, 16 Feb 2010 21:27:56 +0100, "Grzegorz Z."
<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

Lekcje religii dla najmłodszych klas kojarzą się nam z sympatycznymi
pogadankami, kolorowymi obrazkami i uśmiechniętym księdzem. Jdnak nie
zawsze tak się dzieje. [...]

 kazdy katabas to pedofil. w glowce kazdego komucha.

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Smutna historia o "nauce" katechizmu