Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE

Data: 2011-07-06 23:15:45
Autor: topek
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Na wstepie sorry, ale bedzie troche miesa w poscie.

Sluchajac dzis trojki uslyszalem, ze w Niemczech spadly staty ofiar smiertelnych w wypadkach.

Pogooglalem i znalazlem artykul:
http://www.focus.de/panorama/vermischtes/verkehr-weniger-tote-mehr-unfaelle_aid_643504.html
Zginelo na niemieckich drogach 3648 osob w zeszlym roku.

Na polskich drogach w 2010 zginelo 3907 osob
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wypadek_drogowy

I smutek mnie ogarnia jak to widze.
Polska ma 38 milionow (czy miala? przed migracja do UK i innych krajow?)
Niemcy maja 82 miliony mieszkancow

W niemczech wydaje mi sie ze przecietny obywatel wiecej jezdzi autem niz przecietny Polak (z powodu dobrej infstruktury drogowej, drogiej kolei i lepszych zarobkow (cena paliwa praktycznie jak w PL) ) wiec te staty jeszcze gorzej dla Polski wygladaja.

Przyczyn jest wiele. Tych wymagajacych pieniedzy i tych niewymagajacych.

a) PRZYCZYNY WYMAGAJACE PIENIEDZY:

1. Autostrady a wlasciwie ich brak - Mamy ich malo, tu chyba amaryki nie odkrylem.

2. Nawet jak juz powstawja to przecietnego czlowieka w Polsce nie stac bedzie zeby zaplacic 100zl w jedna strone z Katowic do Gdanska i druga stowka z powrotem. System winietkowy jak w Czechach bylby wskazany.

3. Nowo budowane drogi to czesto wyrob drogopodobny. Kradna prawie wszyscy.
Od pana Edka co druty zbrojeniowe ukradnie celem modernizacji kurnika czy domku na dzialce.
Przez pana Manka ktory kradnie paliwo z gruszki (tzw oszczednosci) i w drodze do budowy drogi pol betonu opchnie panu Walkowi ktory dom stawia. Wszyscy sie maja za zaradnych
Pan Zdzisiek zajebie ze szwagrem i kierownikiem pod oslona nocy kruszywo granitowe za iles milionow.
Pan Waclaw, Prezes firmy da w lape celem wygrania przetargu i potem sobie to na jakosci drogi odbije.

b) PRZYCZYNA MENTALNO-FINANSOWA
Przeglad techniczy to w PL czesto farsa. Nie raz zdarzylo mi sie pojechac na przeglad a koles do mnie: "Dowod prosze"
Ja: "Ke?"
Koles: "no widze przeciez ze nowe auto i kierowca pewny"
Ja: "Ke? Panie moze chociaz pan hamulce sprawdzi dla mojego bezpieczenstwa"
Koles: "A po co?"

Sa i inne przypadki, gdzie za tzw "flaszke" na droge wpuszczany jest trup z niedzialajacym prawidlowo oswietleniem, hamulcami, gubiacy olej.

Z jednej strony czasami kasa jest przyczyna jezdzenia trupem niebezpiecznym dla otoczenia. Jeszcze czesciej przyczyna jest polskie: "jakos to bedzie" i brak wyobrazni + ulanska fantazja:
"Co ja kurwa bez hamulcow nie pojade? Tylko ciota spedalona by sie przejmowala takimi detalami. Prawdziwy mezczyzna, prawdziwy Polak nie peka"

Cytujac Jacka:
"Nie lubi stwarzać się - być chciałby.
Wszak Bóg rzekł: "Niech się stanie Polak",
A szatan w płacz - Das ist unglaublich!
Nieszczęsna w Polsce moja dola!
Słusznie się lęka Pan Ciemności,
Że ciężko będzie miał z Lachami;
W szczegółach przecież diabeł gości,
A Polak gardzi szczegółami!"

Drugim problemem jest cwaniactwo i wciskanie blizniemu upudrowanego gowna.
Kupi jakies padlo owiniete na drzwie odetnie polowke i zespawa z inna polowka.
Potem takie cos sprzeda rodzinie co 5 lat oszczedzala na wymarzonego golfa tdi "w dieslu"
Czy ci ludzie maja sumienie? :-(

c) PRZYCZYNY MENTALNE
Przyznam, ze jak dluzej mnie nie ma w PL to po wjechaniu do ojczyzny w okolicach Zgorzelca, najpozniej przy wjezdzie na stary odcinek A4 przy Krzyzowej banan pt: "jestem u siebie" znika mi z twarzy.

Juz pomijam dyskusje poteg intelektu na CB. Bo to na inny watek.

CHAMSTWO na drogach jest po prostu o wiele wieksze. Przepasc wrecz.
Nawet na zatloczonych niemieckich autobahnach jezdzi sie srednio o wiele spokojniej.

Bezmyslnosc, agresja i przede wszystkim moj konik:
"Ja jade, reszta niech spierdala"

Brak zachowania odstepu.
Niewpuszczanie innych, przy checi zmiany pasa.
Wiszenie na zderzaku.
Jechanie permantnie lewym pasem choc prawy jest pusty.
Lewo-/prawoskret/jazda na wprost nie z tego pasa co sie powinno celem ominiecia kolejki.
Po prostu nie mysli sie o innym czlowieku, mysli sie tylko o sobie.

Pamietam jak wracalem z kumplem mieszkajacym w Wawie, ktory mnie z okecia odebral i on jezdzi wlasnie tak jak ja nieznosze.
Grzeje gierkowka ze 150km/h
Kilometr przed nim tico sie wzielo za wyprzedzanie sznurka tirow.
Tico tnie 110km/h
Tiry kolo 95km/h
kolega 150km/h
Wiec normalne ze dochodzi to tico.
Co robi kolega?
Nie daje spokojnie dokonczyc tico manweru wyprzedzania tylko podjezdza na 2m a przy drugim tirze wali dlugimi.
Lubie kolege ale nie wytrzymalem:

"Tomek kurwa, on tez jedzie na tej drodze i tez chce wyprzedzic, nie jestes sam, drogi ci przeciez nie zajechal, daj mu dokonczyc manewr"

W czym jestesmy naprawde "swietni" to stawianie zniczy i krzyzy (+ ich obrona). W Polsce nie szanuje sie zycia i zdrowia drugiego czlowika. Najwiecej warty jest ten na cmentarzu, bo mozna mu znicz postawic, smutna mine zrobic i SZCZelic przemowe. Najlepiej obrazajaca kogos.

Tyle :-(

--
topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
"MoĹźe Oko tylko mydli oko

Data: 2011-07-06 21:42:19
Autor: masti
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Dnia pięknego Wed, 06 Jul 2011 23:15:45 +0200 osobnik zwany topek
wystukał:

Fakty i mity o niemieckich autosradach
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,9899062,.html

Data: 2011-07-06 23:17:45
Autor: Mariusz_Maniek
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
On 6 Lip, 23:15, topek <topek-spamerom-czlon-w-...@p0st.pl-zamien-0-na-
o> wrote:
[...]

"Może Oko tylko mydli oko
i nawet nie należy do Polaka-katolika?".

Moim zdanem (nie wszyscy się zgodzą) ale największą winę ponosi BRAK
dróg.
Zauważcie w jakich wypadkach wykaszanych przez kostuchę jest najwięcej
duszyczek.. Zderzenia CZOŁOWE a skąd to się bierze - głównie z tego,
że ciągle drogi mają po jednym pasie w każdą stronę. Gdyby było
chociaż tak jak na tzw Gierkówce, czy 7-ce od Łomianek do Płońska (nie
słyszałem, żeby tam ktoś ginął w czołówkach - bo się fizycznie nie
da). To że zawsze znajdzie się idiota wjeżdżający na czerwonym (dla
niego późno pomarańczowym) - przy okazji piętnuję PMSowicza, który
niedawno 'chwalił' się przejechaniem na czerwonym 0,93s i otrzymanym
mandatem oraz zaradnością, że utargował - to chyba norma i w PL i De.
Ciekawi mnie czy istnieje statystyka mówiąca ilu ludzi na naszych
drogach zginęło w wypadkach zderzeń czołowych do wszystkich wypadków
na drodze ?

Zdarzają się z pewnością takie wypadki jak ten zlinkowany wczoraj z
pękającą oponą w rosyjskiej ciężarówce - ale to należy do wypadków/
przypadków.

Będę się upierał, że to drogi i ich jakość jest główną przyczyną
zachowań kierowców - średnio 2-3 razy w miesiącu jeżdżę do Gdańska z
Wawy. Jeśli do Płońska jest w miarę to potem dzięki wysepkom irytacja
w czasie jazdy za gimbusem czy innym łunochodem przez 10 km z
prędkością do 40km/h rośnie i co się wtedy robi ? Celuje w pierwszą
zauważoną dziurę (chwlę wolnego z przeciwka), żeby przeskoczyć
zawalidrogę. Nie raz mam okazję widzieć jadącą stonogę (stokołę) o
długości 2-5km za takim właśnie spowalniaczem i widzę jak mocarne tico
czy inny pojazd o pojemności 3-4 puszek piwa 'szarpie' się na styk by
wyprzedzić. Wystarczy nadlatujące z przeciwka cokolwiek z +20 ponad
przepisy i często małolitrażowy jest ugotowany.

Pozdrawiam,
Mariusz Maniek

Data: 2011-07-07 10:52:02
Autor: elmer radi radisson
On 2011-07-07 08:17, Mariusz_Maniek wrote:

[...]

Do tego jeszcze dochodzi teraz to:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,9905755,Tir_y_uciekly_z_autostrad_na_drogi_lokalne.html

"Jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki od początku lipca prywatnymi autostradami jeździ o 50-70 proc. tirów mniej. Trasą A1 w czerwcu jeździło ponad 5 tys. ciężarówek dziennie, teraz - 1,3 tys. Na A2 dwa tygodnie temu było 8 tys. tirów, dziś - połowa. Gdzie się podziały? Kierowcy wybierają równoległe drogi krajowe, które - jeśli obejmuje je system e-myta - są tańsze lub nawet całkowicie bezpłatne. "

Jak ma byc bezpieczniej, skoro na krajowkach znowu zrobi sie gesciej od
tirow? I od osobowek, ktorych wlascicieli nie stac na przejazdy
autostradami? Czy ktos liczy w tej sytuacji na cuda? Znowu sie bedzie
wszystko zwalac na kierowcow.

--

memento lorem ipsum

Data: 2011-07-07 10:54:37
Autor: MZ
W dniu 2011-07-07 08:17, Mariusz_Maniek pisze:

[...]

Święte słowa, ale... zauważ proszę, że pojemność 4 puszek piwa to 2l,  a
to już całkiem przyzwoicie. Nawet 3 puszki piwa (1.5l) to też nie jest
tragicznie. Problem zaczyna się przy pojemności dwóch puszek, z czego
jednej trochę nadpitej:), ale np. taki Smart 0.8 z przyspieszeniem sobie
radzi (pomijając inne aspekty jazdy tym wynalazkiem). Z innej strony to
jednak technika jazdy się liczy, jak mało kucyków pod maską to niestety
trzeba machać lewarkiem, a nie liczyć, że się na 4 czy 5 "jakoś rozbuja".

--
MZ

Data: 2011-07-07 22:08:31
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 6 Jul 2011 23:17:45 -0700 (PDT), Mariusz_Maniek napisał(a):

Zauważcie w jakich wypadkach wykaszanych przez kostuchę jest najwięcej
duszyczek.. Zderzenia CZOŁOWE a skąd to się bierze - głównie z tego,
że ciągle drogi mają po jednym pasie w każdą stronę.

Owszem nie. Głównym powodem jest to, że wyprzedzaniu ani na kursie, a ni na
egzaminie na PJ nie jest poświęcona ani sekunda, jak również temu, że nasi
drogowcy kasują co rusz miejsca, gdzie wyprzedzanie było dozwolone. --
     ___________ (R)

Data: 2011-07-08 10:49:38
Autor: Arek
[...]

Święte słowa. A ja z uporem maniaka dodam jeszcze głupotę drogowców. Bo wystarczy przemalować pasy na 2+1 i większość niebezpiecznych sytuacji zostaje wyeliminowana.

A.

Data: 2011-07-08 18:52:46
Autor: J.F
Użytkownik "Mariusz_Maniek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:004fd825-09bb-419c-a890-b5cd74ec4616@c41g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Sam brak drog to malo.
Trzeba jeszcze pare czynnikow, ktore powoduja ze po tych drogach nie jedzie sie z bezpieczna predkoscia.

Wrodzona sklonnosc do szybkiej jazdy, poznego wstawania, zle szkolenie, niewydolna policja, brak FR, zbyt dobre samochody itp.

[...]

Da sie. wieksza predkosc i przez barierke sie przebijesz.
A niestety czolowki to nie jedyne wypadki - beda 4 pasy to przybedzie wjazdow w bok, w tyl, ofiar wsrod pieszych.
Nie wystarcza 4 pasy, trzeba jeszcze wiadukty, kladki, tunele czy co tam trzeba do bezkolizyjnego ruchu.
No chyba zeby tak 4 pasy co kawalek - chocby po 500m, zeby sie dalo zawalidroge wyprzedzic.

Na szczescie przybywa autostrad i ekspresowek w podobnym standardzie.

[...]

poczekaj, jesli efekt tego bedzie taki ze jednak zacznie uwazac, to moze nie ma co pietnowac.

Ciekawi mnie czy istnieje statystyka mówiąca ilu ludzi na naszych
drogach zginęło w wypadkach zderzeń czołowych do wszystkich wypadków
na drodze ?

A patrzyles na strony policji ? Oczywiscie ze sa.
I tak - 20% to ofiary czolowek, 18% - bocznych, 13% - drzewo zle zaparkowane, 31% - piesi.

Na prostej drodze zginelo ... a nie, tu jest jakis blad statystyki :-)

J.

Data: 2011-07-06 23:44:10
Autor: Michał Gut
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
przy czym wiele z tego co opisales wynika wprost z kasy.
zamordyzm sowiecki i wojna spaprały w zasadzie 2 pokolenia polakow. Wychodzenie z ekonomicznego bagna po tej traumie zajmie jeszcze nam duzo czasu choc uwazam ze juz teraz jest calkiem dobrze w porownaniu do tego co bylo 1 czy 2 dekady temu (dalej nie moge siegnac pamiecia bom jeszcze mlody:p).
wiem jaki dystans jest pomiedzy polakami a innymi narodami bardziej rozwinietymi.

niemcy maja prezna gospodarke ale nikt nie pamieta ze a) cos niecos ze soba przywiezli z wojenki + kosztownosci zydow i innych mordowanych b) zachodnie niemcy byly po wojnie sponsorowane przez zachod.....
a polska? a polska wysyłała do ruskich cukier a oni w zamian zabierali od nas zboze. z przymrozeniem oka ale kazdy chyba wie jak to dzialalo za komuny. pare ciekawych anegdot sie osluchalem od wiekowych nauczycieli na warsztatach w moim technikum.

my dopiero od raptem 20 lat mamy cos, co mozna nazwac gospodarka. Startowalismy z duzym zadluzeniem ktore nalezy obsluzyc. teraz tez mamy co prawda ale nie takie. tamto w glownej mierze mialo uspokoic niepokoje spoleczne. nvm.

nie licz na to ze ludzie biedni, niedouczeni czesto tak sie zachowuja. sa na dorobku, z zakorzenionym gleboko egoizmem. wymrze nasze i jeszcze pewnie pokolenie naszych dzieci zanim sie to zmieni. niestety to wina przeszlosci bardziej niz samych ludzi.

cierpliwosci topek i wiecej wiary w polakow (nie dotyczy naszej tfu kadry pilkarzy). jako narod i tak sobie radzimy fenomenalnie.

dumny z bycia polakiem, obywatelem narodu niedoskonalego, skatowanego ale jednoczesnie majacego sile by sie rozwijac i przec do przodu

sirapacz

ps. statystyki sie rowniez poprawia... kwestia czasu:)

Data: 2011-07-07 10:39:44
Autor: Robert_J
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
zamordyzm sowiecki i wojna spaprały w zasadzie 2 pokolenia polakow.

Przestań powtarzać tę idiotyczną, obiegową opinię, stworzoną by tłumaczyć nasze wrodzone chamstwo i egoizm :-). Nie wiem czy wiesz, ale Polacy przez kilka wieków byli pod czyimś (mniej lub bardziej dokuczliwym) uciskiem, nie tylko pod sowieckim po drugiej wojnie :-). A nawet jak nie byli, czyli jeszcze dawniej, też nasza mentalność była podobna. "Każden sobie rzepkę skrobie" ;-).

Data: 2011-07-07 10:53:57
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-07-07 10:39, Robert_J pisze:
zamordyzm sowiecki i wojna spaprały w zasadzie 2 pokolenia polakow.

Nie wiem czy wiesz, ale Polacy przez kilka wieków byli pod czyimś (mniej lub bardziej dokuczliwym) uciskiem

A nawet jeśli nie byli jako państwo, to większość narodu była... chłopami pańszczyźnianymi,
a w najlepszym razie zaściankowymi szlachetkami - gołodupcami

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2011-07-07 11:07:02
Autor: Michał Gut
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
generalnie klasa robotnicza zawsze jest najliczniejsza - to akurat zadna nowosc.
slowo golodupiec jednak tu dobrze pasuje bo kazdy ciulal na nie swoim i nie dla siebei.

pamietaj jednak ze pokolenia wtedy istniejace juz dawno wymarly jak i pokolenia nastepne. zwyczaje sie pozacieraly - pozostaly drobne szczatki ktore zoastaly opisane w książkach i rękopisach.

nas w zasadzie istnieja pokolenia urodzonych w XX wieku.

Data: 2011-07-07 11:51:21
Autor: Robert_J
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
A nawet jeśli nie byli jako państwo, to większość narodu była... chłopami
pańszczyźnianymi,

Dokładnie. I taką mentalność ma duża część narodu niestety. Nawet nie trzeba być kierowcą, wystarczy wyjść do dowolnego lasu... Taki chłopek roztropek rozróżnia tylko moje-niemoje, i wyp...la śmieci do lasu, nawet 10 metrów od swojego płotu...

a w najlepszym razie zaściankowymi szlachetkami - gołodupcami

Ale za to z tzw. "honorem" ;-)). Oczywiście pojmowanym na swój specyficzny sposób ;-))

Data: 2011-07-11 09:31:06
Autor: The_EaGle
[...]

Czy przypadkiem okolice Monachium to nie było jeszcze 50 lat temu jedno z najbiedniejszych miejsc w Niemczech? Bawaria to było wygwizdowo i wypi... Niemiec, takie wojewĂłdztwo świętokrzyskie (bez urazy ;) )   a teraz zdaje się najzamoĹźniejsza okolica... Topek potwierdzisz? ;)

A co do chłopów pańszczyźnianych to w całej Europie w tym okresie istniało pojęcie chłopa pańszczyźnianego , w Polsce szlachta była procentowo najliczniejsza w Europie w stosunku do ogółu społeczeństwa.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-07-07 10:59:49
Autor: Heraklit
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Był sobie taki dzień: 7 lipiec (czwartek), gdy o godzinie 10:39
*Robert_J* naskrobał(a):

[...]

rzeczywiście, historia Polski nie jest Twoją mocną stroną. Mam tylko
nadzieję, że edukacja Twoja nie zakończyła się na podręcznikach rodem z
PRL-u.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-07-07 10:53:38

Data: 2011-07-07 11:54:34
Autor: Robert_J
[...]

Pytanie czy Twoja edukacja nie opiera się li tylko na podręcznikach napisanych po PRL-u ;-).

Data: 2011-07-07 14:07:04
Autor: Heraklit
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Był sobie taki dzień: 7 lipiec (czwartek), gdy o godzinie 11:54
[...]

i na tej napisanej w czasach PRL-u, ale niezgodnej zaleceniami Partii.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-07-07 14:05:42

Data: 2011-07-07 14:25:26
Autor: Robert_J
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
i na tej napisanej w czasach PRL-u, ale niezgodnej zaleceniami Partii.

Wiesz, pytam, bo dość jednoznacznie oceniasz moją wiedzę na podstawie jednego zdania :-). Nie miałem na celu wykazywanie swojej wiedzy historycznej, ale raczej zasygnalizowanie, że Polacy byli zniewoleni przez dużo dłuższy czas niż tylko lata powojenne XX wieku :-). I trochę mnie irytuje zwalanie całego naszego zacofania, ignorancji, chamstwa, sobiepaństwa itd. tylko na "sowiecką okupację"... A niestety im młodszy "historyk" (czyt. taki co w PRL z jajka na jajko jeszcze skakał) tym bardziej demonizuje tamte lata... Wystarczy że posłucham mojego dziecka, co im pani na historii w gimnazjum opowiada. Zresztą pani sama niespełna 30-letnia, więc PRL zna tylko z "jedynie słusznych" książek, którymi ją raczono na studiach ;-))

Data: 2011-07-07 14:40:22
Autor: Heraklit
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Był sobie taki dzień: 7 lipiec (czwartek), gdy o godzinie 14:25
*Robert_J* naskrobał(a):

[...]

jeżeli po 150 latach niewoli naród potrafił się zmobilizować i wbrew
bolszewikom i Ententy utworzyć niepodległe państwo to jednak chyba
świadczy, że było to coś dla nas istotnego?

[...]
kiedyś nie mogłem uwierzyć w to co UB-owcy robili w obozie Jaworzno...
niestety to nie jest dyskusja na tą grupę:) --
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-07-07 14:26:59

Data: 2011-07-07 14:47:24
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello Heraklit,

[...]

Są tacy, którzy twierdzą, że państwo nie jest niepodlege i nadal
sięwają "racz na wrócić" zamiast "pobłogosław". Są też tacy, którzy
mają mocne zmartwienie, czy na pewno o taką wolną Polskę walczyli...

[...]

[...]

Wiesz - mnie przeraża bardziej to, co działo się na lotnisku w
Szymanach i okolicach oraz to, że po raz kolejny pozwalamy obcemu
wojsku okupować kawałek naszego kraju.

Po "komunie" zbrodni spodziewać się można. "Demokracja" nie powinna
dopuszczać ani do zbrodni wojennych ani do wkraczania obcych wojsk.

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 22:26:32
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 7 Jul 2011 14:25:26 +0200, Robert_J
[...]

No i właśnie bez sensu jest ta Twoja sygnalizacja, ponieważ stan naszych
dróg to właśnie wynik "zniewolenia" w latach 50-90, tylko i wyłącznie,
kiedy to polska pracowała na ruskich, a obrazuje to idealnie cytat pewnego
kabaretu, tworzącego w latach 70-88: "plan wykoany, produkcja zrobiona,
ludziom zapłacili, produktu nima".  --
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2011-07-08 10:06:30
Autor: Robert_J
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
No i właśnie bez sensu jest ta Twoja sygnalizacja, ponieważ stan naszych
dróg to właśnie wynik "zniewolenia" w latach 50-90, tylko i wyłącznie,

Co Ty gadasz? Jakoś na ruskich nie pracujemy od 22 lat, a drogi buduje się niewiele lepsze. Przykładów choćby w Szczecinie i okolicach mogę podać na pęczki :-). Są miejsca, w których budowa drogi trwała dłużej niż okres jej bezusterkowego użytkowania... Co, ruscy nam asfalt zabierali? Popatrz teraz, masz jaskrawy przykład z ostatnich tygodni, kiedy budowlańcy w dzień układali tłuczeń, a w nocy go podpieprzali i sprzedawali :-). I co? To też wina ruskich? Nie wiem, może przesadzam, ale polskie społeczeństwo dało sobie wmówić (albo chciało żeby mu wmówiono) że samo jest idealne, tylko te ruskie skurwysyny są wszystkiemu winne :-). Częściowo na pewno jest to prawdą, ale tylko częściowo, I wcale nie jest to część tak duża, jak niektórym się wydaje...
Masz swoje zdanie, ja mam swoje. Oczywiście szanuję Twoje, ale się z nim nie zgadzam. Drogi mamy takie jak mamy z kilku powodów. Jednym z najważniejszych jest nasze wrodzone, wręcz genetycznie przypisane, brakoróbstwo. Akurat mam okazję często wykonywać instalacje na budowach. I widzę że mentalność budowlańca nie zmieniła się ani o jotę. Robią "dla siebie" albo "dla kogoś" :-). A że z reguły robią "dla kogoś" to efekty wszyscy znamy ;-). Drogi też robią "dla kogoś", a przynajmniej tak im się wydaje...

Data: 2011-07-12 11:19:46
Autor: J.F
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
UĹźytkownik "Robert_J"  napisał w wiadomości grup
poniewaĹź stan naszych
dróg to właśnie wynik "zniewolenia" w latach 50-90, tylko i wyłącznie,

Co Ty gadasz? Jakoś na ruskich nie pracujemy od 22 lat, a drogi buduje się niewiele lepsze. ... Co, ruscy nam asfalt zabierali? Popatrz teraz, masz jaskrawy przykład z ostatnich tygodni, kiedy budowlańcy w dzień układali tłuczeń, a w nocy go podpieprzali i sprzedawali :-). I co? To też wina ruskich?

A kto wie - kto nam tak pokolenia wychowal ?
To co prawda jakby nowa wariacja na temat :-)

Nie wiem, może przesadzam, ale polskie społeczeństwo dało sobie wmówić (albo chciało żeby mu wmówiono) że samo jest idealne, tylko te ruskie skurwysyny są wszystkiemu winne :-).

No ba, zawsze to lepiej  - i dla spoleczenstwa i dla wmawiajacych :-)

[...]

Ja tam nie wiem - ale tych wybrakowanych autostrad tez nie mamy. Trudno zeby bylo bublem cos co nie jest nawet zaczete.
Ot - wychodzenie z kryzysu postkomunistycznego i kraju na autostrady nie stac ... albo wladze do d*. Po co wyplacac zasilki dla bezrobotnych - nie lepiej zeby drogi robili ?
Niemcy tez nie wiem ile by tych autostrad mieli gdyby to nie byla Hitlera recepta na bezrobocie.

J.

Data: 2011-07-07 11:04:06
Autor: Michał Gut
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
tyle ze ta obiegowa opinia akurat dobrze odzwierciedla rzeczywistosc. poobserwuj ludzi. najlepiej ok 60-70 letnich.

zabory to byla inna bajka. mowimy tu o pokoleniu ktore jeszcze zyje.

Data: 2011-07-07 11:43:03
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 7 Jul 2011 10:39:44 +0200, Robert_J
Przestań powtarzać tę idiotyczną, obiegową opinię, stworzoną by tłumaczyć nasze wrodzone chamstwo i egoizm :-).

Chamstwo i egoizm, który natężniał właśnie w czasie "zamordyzmu
sowieckiego". Można oczywiście z tym dyskutować, ale fakt jest taki, że
nasze państwo zostało skrajnie wyniszczone, nie tylko mentalnie, ale także
gospodarczo, w tym także właśnie brakiem budowy infrastruktury drogowej --
bo niby komu na co ulice, jak samochody na kartki i to jeszcze skarpety w
przewadze, w wypasie moskwicz. Co powstało za tych gównianych czasów?
Gierkówka i Trasa Ł. w Warszawie, które dzisiaj dzień w dzień są
zakorkowane?

Nie wiem  czy wiesz, ale Polacy przez kilka wiekĂłw byli pod czyimś (mniej lub bardziej dokuczliwym) uciskiem, nie tylko pod sowieckim po drugiej wojnie :-).

Ale to własnie wtedy była, a właściwie powinna być, budowana infrastruktura
drogowa. Wtedy było jeszcze mało zabudowań, a ziemie tanie -- ludzie
chętnie sprzedawali ziemie by przenieść się bliżej miasta. Teraz jesteśmy w
ciemnej dupie w budowaniu dróg, bo ekolodzy, bo pańszczyzna, bo...

A nawet jak nie byli, czyli jeszcze dawniej, też nasza mentalność była podobna. "Każden sobie rzepkę skrobie" ;-).

Z tym akurat się zgodzę. hehehh
http://www.youtube.com/watch?v=gQ_M3lVMNdw

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-07-07 12:24:54
Autor: Artur Maśląg
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
W dniu 2011-07-07 11:43, Myjk pisze:
(...)
Chamstwo i egoizm, który natężniał właśnie w czasie "zamordyzmu
sowieckiego". Można oczywiście z tym dyskutować,
(...)

Nie warto, ponieważ to nieprawda. "Natężniał" jak to określiłeś
w czasach, kiedy "ten zamordyzm sowiecki" odchodził w przeszłość.
Zresztą Twoja wizja "tamtych czasów" jest bardzo płytka oraz
fałszywa.

Data: 2011-07-07 13:04:13
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 07 Jul 2011 12:24:54 +0200, Artur Maśląg
Nie warto, ponieważ to nieprawda. "Natężniał" jak to określiłeś
w czasach, kiedy "ten zamordyzm sowiecki" odchodził w przeszłość.

Jak już wcześniej napisałem, zgadzam się z faktem, że z polakami jest coś
"cywilizacyjnie" nie w porządku. Co mimo wszystko nie zmienia faktu, że
nasilenie naszych złych cech to wynik, blisko pół wieku, komunistycznych
rządów.
Zresztą Twoja wizja "tamtych czasów" jest bardzo płytka oraz
fałszywa.

Zatem chętnie posłucham co masz więcej do napisania w temacie, gdy będziesz
próbował zaprzeczyć, że nasza dzisiejsza sytuacja społeczna i drogowa, nie
jest wynikiem lat spędzonych pod parasolem czerwonych.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-07-07 14:01:23
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-07-07 13:04, Myjk pisze:
[...]

W Polsce nie było rządów komunistycznych (może poza chwilowym dryfem
w na przełomie lat 40/50. Jak już to przyswoisz to być może zobaczysz
coś więcej niż napisałeś we wcześniejszym postingu.

Data: 2011-07-07 14:14:20
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 07 Jul 2011 14:01:23 +0200, Artur Maśląg
W Polsce nie było rządów komunistycznych (może poza chwilowym dryfem
w na przełomie lat 40/50. Jak już to przyswoisz to być może zobaczysz
coś więcej niż napisałeś we wcześniejszym postingu.

ROTFL

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-07-07 14:27:59
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello Myjk,

[...]

Z czego przylewasz? Prawdę napisał. Nijak polskiego realnego
socjalizmu komunizmem nazwać nie można.

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 14:50:49
Autor: Heraklit
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Był sobie taki dzień: 7 lipiec (czwartek), gdy o godzinie 14:27 *RoMan
Mandziejewicz* naskrobał(a):

Hello Myjk,

[...]

przecież wywodzą się z jednej ideologii.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-07-07 14:49:30

Data: 2011-07-07 15:05:30
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

W życiu. Realny socjalizm to ideologia przetrwania. Okazała się bardzo
skuteczna. Po wierzchu socjalizm a pod spodem każdy i tak robił to co
chciał.

Ile masz lat i co pamiętasz z tamtych czasów?

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 15:09:56
Autor: Heraklit
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Był sobie taki dzień: 7 lipiec (czwartek), gdy o godzinie 15:05 *RoMan
Mandziejewicz* naskrobał(a):

[...]

to po co takiemu państwu był aż tak rozbudowany aparat bezpieczeństwa??

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-07-07 15:06:05

Data: 2011-07-07 15:14:42
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

ROTFL! A teraz jest mniejszy? Jest jeszcze bardziej rozbudowany. I
nadal mamy bardzo dziwne "samobójstwa"...

Odpowiedz na pytanie o wiek - nie wstydź się.

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 15:45:59
Autor: Heraklit
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Był sobie taki dzień: 7 lipiec (czwartek), gdy o godzinie 15:14 *RoMan
Mandziejewicz* naskrobał(a):

to po co takiemu państwu był aż tak rozbudowany aparat bezpieczeństwa??
ROTFL!
Nie uważam by było coś śmiesznego w działalności UB/SB. Warto zajrzeć do
książek to może odechce ci się śmiać:
A. Zybertowicz, Niewidoczna władza: komunistyczne państwo policyjne w
Polsce lat osiemdziesiątych,
A. Paczkowski, Terror i kontrola: funkcje aparatu bezpieczeństwa w
systemie komunistycznym. Polska 1944?1956
Bełdzikowski R., System i paranoja. Polityka 1992 nr 24 s. 13 [Dwa
miliony pod obserwacją ? tajne służby 1944?1981]
itd...

A teraz jest mniejszy? Jest jeszcze bardziej rozbudowany. I
nadal mamy bardzo dziwne "samobójstwa"...
podaj źródło tych informacji.

Odpowiedz na pytanie o wiek - nie wstydź się.
nic ci do tego ile mam lat.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-07-07 15:15:55

Data: 2011-07-07 22:00:20
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 7 Jul 2011 15:05:30 +0200, RoMan Mandziejewicz
Realny socjalizm to ideologia przetrwania.

....w komuniĹşmie.
Po wierzchu socjalizm a pod spodem każdy i tak robił to co chciał.

Czyli mówiąc wprost: kombinował. No czyż nie jest to chodowla chamstwa i
egoizmu, zwłaszcza w połączeniu z naszą polską naturą?

Zresztą to wszystko nie ma większego znaczenia. Zepchnęliście dyskusję na
jakiś boczny tor. Fakt jest taki, że czy system panujący w PL do 89
nazwiemy po miłemu "realnym socjalizmem" czy wprost "komunizmem", to tak
czy siak od lat 50 staliśmy w miejscu i dzisiaj za to płacimy m.in. brakiem
infrastruktury drogowej (by wrócić do tematu przewodniego).

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-07-07 22:13:56
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 7 Jul 2011 22:00:20 +0200, Myjk
hodowla

Ależ byki sadzę ostatnio... :/ --
Pozdor Myjk

Data: 2011-07-07 22:36:14
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-07-07 22:00, Myjk pisze:
Thu, 7 Jul 2011 15:05:30 +0200, RoMan Mandziejewicz

Realny socjalizm to ideologia przetrwania.

...w komuniĹşmie.

W czym?

Po wierzchu socjalizm a pod spodem kaĹźdy
i tak robił to co chciał.

Czyli mówiąc wprost: kombinował. No czyż nie jest to chodowla chamstwa i
egoizmu, zwłaszcza w połączeniu z naszą polską naturą?

Nie masz zielonego pojęcia o tym, na czego temat tak się jednoznacznie
wypowiadasz. RoMan pewnie Ci to wyjaśni - mi już szkoda sił. W PRL-u
nie było chamstwa i egoizmu (znaczy był, ale nie tak jak to
przedstawiasz), a dodatkowo ciężko pisać cokolwiek o polskiej naturze.
Nie masz o tym zielonego pojęcia, ale teorie tworzysz dość absurdalne,
choć medialnie chwytliwe. Typowe dla ludzi Twojego pokolenia..

Zresztą to wszystko nie ma większego znaczenia.

Naprawdę?

Zepchnęliście dyskusję na jakiś boczny tor.

Jaki boczny tor? My piszemy o faktach, Ty o czasach o ktĂłrych zielonego
pojęcia nie masz.

AleĹź Ty bzdury opowiadasz.

Data: 2011-07-07 22:44:29
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 07 Jul 2011 22:36:14 +0200, Artur Maśląg
[...]

Bzdurą jest, że przez 50 lat, gdy reszta budowała DROGI zgodnie ze
wzrastającą liczbą pojazdów, to my staliśmy w miejscu? --
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2011-07-07 23:00:21
Autor: Przemysław Czaja
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE

UĹźytkownik "Myjk"

[...]

Eeee...patrząc na rozwój sytuacji w DEMOKRATYCZNO-KAPITALISTYCZNEJ Grecji stwierdzam, że jednak nasz socjalizm był bardziej rozwojowy - MY kryzysu nie mamy, podobnie jak dróg ;-)

Data: 2011-07-07 23:43:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Ależ Ty bzdury opowiadasz.
Bzdurą jest, że przez 50 lat, gdy reszta budowała DROGI zgodnie ze
wzrastającą liczbą pojazdów, to my staliśmy w miejscu?

Reszta to znaczy kto? Bo Czesi budowali dopiero wtedy, jak my się o
aborcję kłóciliśmy zamiast budować. Słowacja dawno w strefie euro a u
nas temat aborcji znów na tapecie.

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 23:46:28
Autor: Cavallino
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomości news:

Reszta to znaczy kto? Bo Czesi budowali dopiero wtedy, jak my się o
aborcję kłóciliśmy zamiast budować.

Chorwaci zaczęli jeszcze później, bo za czasów kłótni o aborcję to oni jeszcze wojnę o kraj toczyli, a i tak nakrywają nas czapką.

Słowacja dawno w strefie euro a u
nas temat aborcji znów na tapecie.

Z drugiej strony całe szczęście że i nam się nie udało do tego euro, bo mielibyśmy ciężko jak oni z tego powodu.

Data: 2011-07-08 10:19:11
Autor: Robert_J
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Bzdurą jest, że przez 50 lat, gdy reszta budowała DROGI zgodnie ze
wzrastającą liczbą pojazdów, to my staliśmy w miejscu?

Mam dla Ciebie radę: nie oglądaj już telewizji i zacznij myśleć, a nie powielać teksty gadających głów ;-)).

Data: 2011-07-08 10:17:22
Autor: Robert_J
[...]

Nie wiem ile masz lat, ale zapewne mniej więcej tyle co ja, czyli znamy końcówkę PRL z autopsji :-). I zgadzam się z Tobą że większość tu piszących zna te czasy z książek, na dodatek "jedynie słusznych", a mają najwięcej do powiedzenia ;-). Widzę jak szkoła uczy o tych czasach, gdybym córki nie prostował i nie tłumaczył jej jak wtedy było, to pewnie za parę lat byłaby całkowicie przekonana, że przed 89 rokiem to na każdym rogu stał komunista z cekaemem i strzelał do niewinnych Polaków idących na mszę za ojczyznę...

[...]

Dokładnie :-). Kolega nie zauważa np. faktu, że większość plujących na ten "zbrodniczy system" zawdzęcza mu prawie wszystko. Z wykształcenie włącznie, za które na dodatek niczego nie musieli płacić. Ale to typowe ;-)

Data: 2011-07-08 12:06:34
Autor: Heraklit
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Był sobie taki dzień: 8 lipiec (piątek), gdy o godzinie 10:17 *Robert_J*
naskrobał(a):

Dokładnie :-). Kolega nie zauważa np. faktu, że większość plujących na ten "zbrodniczy system" zawdzęcza mu prawie wszystko. Z wykształcenie włącznie, za które na dodatek niczego nie musieli płacić. Ale to typowe ;-)

to demagogia i to taka z "Folwarku zwierzęcego".

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-07-08 12:03:56

Data: 2011-07-08 12:09:12
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, July 8, 2011, 12:06:34 PM, you wrote:

[...]

Żadna demagogia - proste stwierdzenie faktu.

--
Best regards,

Data: 2011-07-08 12:28:06
Autor: Heraklit
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Był sobie taki dzień: 8 lipiec (piątek), gdy o godzinie 12:09 *RoMan
Mandziejewicz* naskrobał(a):

[...]

fakt, że za naukę się nie płaciło czesnego. A pisanie, że wykształcenie
lub wszystko "zawdzięcza" się systemowi to demagogia i to oględnie
mówiąc.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-07-08 12:10:37

Data: 2011-07-08 13:28:51
Autor: kakmar
Dnia 08.07.2011 Heraklit <wet_12@poczta.onet.pl> napisał/a:

fakt, że za naukę się nie płaciło czesnego. A pisanie, że wykształcenie
lub wszystko "zawdzięcza" się systemowi to demagogia i to oględnie
mówiąc.

Nie no wypas był w tej komunie, nauka za darmo, władza zapewniała, nawet system przyjmowania na studia, taki specjalny był. Jakość specjali-
stów wykształconych w komunie przebija oczywiście najlepsze światowe uczelnie, zwłaszcza techniczne. Komuna zapewniała też po studiach pracę, tak dostawało się skierowanie i już, żadnych poszukiwań, wysyłania ofert problemów z zatrudnieniem. Z czasem w ramach usprawnień ułatwiono także obywatelom zakupy w sklepach, drukując specjalne wskazówki na małych kartonikach, co i ile na miesiąc można sobie kupić.
Produkty luksusowe, takie jak auto, telewizor, czy mieszkanie spółdzielcze,
też oczywiście były dostępne w specjalnie zorganizowany sposób, mnie np. rodzice zapisali do spółdzielni zaraz po tym jak się urodziłem. Tak żebym już przed trzydziestką mógł liczyć na mieszkanie. Podobnie było z autami.
Można było sobie na kilka lat z góry zaplanować jakim autem będzie się chciało jeździć. Władza specjalnie wpierała też turystykę, oraz gry miejskie.
Ach te nocne wyjazdy aby już o 5 rano ustawić się w kolejce pod sklepem przy fabryce żarcia, czy płytek ceramicznych, a takie zeszyty w sklepach z kolejką oczekujących na półkotapczan (bardzo praktyczne wyposażenie w standardowym socjal metrażu), pralkę, czy nawet zwykłe buty. Jak to zacieśniało więzy społeczne, takie dyżury w, albo i przed sklepem, pilnując kolejno zeszytu i kolejki. Oczywiście większość tych dóbr można było kupić inaczej, były sklepy za bony/dolary, były sklepy dla wybranych, i nie tylko partyjnych działaczy, czy milicji, były też dla górników i niektórych specjalnych grup zawodowych. Był też "czarny rynek" najpierw szemrany, z czasem coraz bardziej widoczny na targowiskach i giełdach. Można było kupić
"kasprzaka" w długiej kolejce z zapisami albo przez znajomości spod lady,
czy z dostawą do domu po ~3x wyższej cenie. A jak fajnie mieli ci którzy wyjechali na kontrakty, już zwykły DDR czy Węgry były b.atrakcyjne, nie wspominając o tych co się załapali na budowy gdzieś dalej. Dzieci rodzica
niewiele widziały, ale głupi długopis, piłka czy piórnik z "zachodu" wywoływały sensacje na podwórku. Oczywiście o ile było to zwykłe podwórko
a nie takie gdzie bawiły się dzieci funkcjonariuszy, walczących o socjalistyczną przyszłość ojczyzny i jej obywateli.
Oczywiście było też tak że można było mieć lepiej, partia na wielu czekała
z otwartymi rękami. Były zachęty, otwierały się możliwości awansu itp.
Znacznie łatwiej było też w codziennym życiu. Wystarczyło się zapisać żeby dziecko nie czekało 3 lata na miejsce w przedszkolu, i wiele podobnych. --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-07-08 19:12:54
Autor: Przemysław Czaja
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE

UĹźytkownik "kakmar"

[...]

Ładnie wszystko opisałeś i trudno się z tym nie zgodzić ponieważ TAK BYŁO, ja ponieważ nie miałem żadnej styczności z UB, SB, milicją czy innym dziadostwem myślę jednak o czymś innym...Zyło się jednak inaczej - o narkotykach mało kto wiedział, nikt nie łaził w kapturach, na dyskach się prali, ale nikt nie wyciągał noży, czy pistoletów, bezrobocie? a co to takiego? Żyło się SPOKOJNIEJ bez ciągłej pogoni za pieniądzem, ludzie ze sobą się spotykali twarzą w twarz a nie na fejsbuku i nie siedzieli całymi latami przed telewizorem. I jeszcze jedno, ja pamiętam jeszcze czasy przed kryzysem, gdy półki w sklepie GS na wsi uginały się od towaru...

Pozdrawiam.

Data: 2011-07-08 21:47:53
Autor: Artur Maśląg
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
(...)
Ładnie wszystko opisałeś i trudno się z tym nie zgodzić ponieważ TAK
BYŁO,

Nieprawda. To tylko wycinek części tamtych czasów, do tego pokazany
dość tendencyjnie. Mało tego, nikt tutaj (przynajmniej nie zauważyłem)
nie twierdzi, że system był świetny, dobry, czy też chciałby jego
powrotu. Miał swoje "ciekawostki", ale takie to czasy były.

ja ponieważ nie miałem żadnej styczności z UB, SB, milicją czy
innym dziadostwem myślę jednak o czymś innym...

A ja miałem. Z różnych przyczyn.

Zyło się jednak inaczej - o narkotykach mało kto wiedział,

Nieprawda - zwyczajnie ze względu na dostępność nie było to
niby jakimś problemem społecznym, choć kompot takim się stał.

nikt nie łaził w kapturach, na dyskach się prali, ale nikt nie wyciągał noży,
> czy pistoletĂłw,

Naprawdę? Kaptury to kwestia mody, ale kastet czy sprzedanie "noża" nie
było czymś bardzo dziwnym. Faktem jest, że milicja trochę bardziej
dbała o porządek... Relacje międzyludzkie też były trochę inne...

bezrobocie? a co to takiego?

Wiesz, Ĺźe to teĹź nieprawda? MoĹźe nie nazywano tego bezrobociem,
niemniej było i bezrobocie "ukryte", jak też bezrobocie nazywane
"lokalnymi nadwyżkami siły roboczej". Tego też nie podawano do
publicznej wiadomości, ponieważ system miał realizować politykę
"pełnego zatrudnienia".

Żyło się SPOKOJNIEJ bez ciągłej pogoni za pieniądzem, ludzie
ze sobą się spotykali twarzą w twarz a nie na fejsbuku i nie siedzieli
całymi latami przed telewizorem.

Widzisz - ten spokój wynikał z wielu kwestii. Nie było internetu,
telewizja miała 1-2 programy na krzyż. Społeczeństwo było bardziej
homogeniczne, ponieważ w sumie wszystkich trapiły te same problemy.
Nawet jak ktoś tam miał coś więcej niż przeciętnie, to rzadko się
z tym afiszował, ponieważ to i tak było widać. Mało tego - zazwyczaj
nie był wrogiem, tylko zwyczajnym kolegą, znajomym, który wręcz
chętnie zaprosił np. na wspólne obejrzenie programu tv w kolorze :)
Chamów oczywiście nie brakowało, ale to jak zwykle. Żyło się
spokojniej, ponieważ to znienawidzone państwo jednak zapewniało
leczenie, minimum socjalne, naukę itd. Niemniej ludzie jednak
gonili za pieniądzem, choć zdecydowanie nie tak agresywnie jak
teraz.

I jeszcze jedno, ja pamiętam jeszcze czasy przed kryzysem,

Ja teĹź.

gdy półki w sklepie GS na wsi uginały się od towaru...

Z GS-ami to w ogóle była fajna sprawa. Można było przypadkiem kupić
coś, czego nie sposób było kupić w mieście.

Data: 2011-07-08 13:34:41
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, July 8, 2011, 12:28:06 PM, you wrote:

[...]

Nie. To tez stwierdzenie faktu. Wszystko co dobre i wszystko co złe
zawdzieczało się tamtemu systemowi.

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 23:38:41
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello Myjk,

Realny socjalizm to ideologia przetrwania.
...w komuniźmie.

Ile masz lat?

Wokół były jakieś namiastki komunizmu - w Polsce było naprawdę fajnie.

Najwięcej kościołów wybudowano "za komuny" właśnie. Bieruta
podtrzymującego prymasa Hlonda podczas procesji Bożego Ciała na
filmach z tamtych lat można zobaczyć.
Kto zaprosił JPII do Polski? Nie pamiętasz? "Komunista" Edward Gierek.

Pielgrzymki do Częstochowy po drogach publicznych za przyzwoleniem
władz. Procesje po drogach publicznych, wizyty "świętych" obrazów,
święta kościelne obchodzone w środkach masowego przekazu - w żadnym
innym kraju "komunistycznym" kościół katolicki nie cieszył się taką
swobodą i wręcz serwilizmem władz jak w Polsce.

Formalnie istniała cenzura - byłeś za komuny w Jarocinie? Wszystkie
teksty przechodziły. Kabarety i kabareciarze mieli swoje złote lata.
Wręcz byli pieszczochami "komuny" - rozładowywali śmiechem napięte
nastroje społeczne. I co z tego, że Marcin Wolski jeździł na koncerty
z własnym oficerem SB i jego sekretarką - oficer rżał z dowcipów
"politycznych" razem z publiką.

"Komuna" w Polsce łagodniała razem z narastającą sklerozą Breżniewa -
to był ostatni przywódca ZSRR, którego bali się na poważnie
"komuniści" w Polsce. Ideowców w Polsce praktycznie nie było.

Po wierzchu socjalizm a pod spodem każdy i tak robił to co chciał.
Czyli mówiąc wprost: kombinował. No czyż nie jest to chodowla chamstwa i
egoizmu, zwłaszcza w połączeniu z naszą polską naturą?

A kto mówi o kombinowaniu? Partyjni udawali komunistów a w sąsiedniej
parafii śluby brali i dzieci chrzcili. Pozostali robili co mogli, żeby
przeżyć. Pracowali i żyli. Część kombinowała.

Dzisiaj nie ma kombinacji? Dopiero co przerabialiśmy sprawę 99%
mieszkańców Przemyśla i okolic trudniących się przemytem. Potem się
okazało, że problem dotyczy gospodarstw a nie mieszkańców ale to na
jedno wychodzi.

Wydaje Ci się, że przed wojną wszyscy tacy uczciwi byli? Popytaj
(pra)dziadków - jeśli jeszcze ich masz - jak to wtedy było.

[...]

Za brak infrastruktury podziękuj naszym drogim aliantom z czasu II
wojny światowej, którzy zaprzedali nas ZSRR. A ZSRR nie pozwolił na
skorzystanie z planu Marshalla. Polskie władze, bez względu z jakiego
nadania, nie miały tu nic do powiedzenia. Dopiero po śmierci doktryny
Breżniewa razem z jej autorem udało się to rozpieprzyć. Kto to zrobił?
My, Polacy. Nikt inny się nie odważył.

Większość kasy, która z planu Marshalla miała trafić do Polski poszła
na odbudowę Niemiec Zachodnich i stąd oni mają autobahny a my musimy
nadrabiać.

--
Best regards,

Data: 2011-07-08 10:21:11
Autor: Robert_J
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Ile masz lat?

Nie daję mu więcej jak 20 i kilka :-). Gada jak z podręcznika historii...

Data: 2011-07-08 10:38:17
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello Robert_J,

Friday, July 8, 2011, 10:21:11 AM, you wrote:

Ile masz lat?
Nie daję mu więcej jak 20 i kilka :-). Gada jak z
podręcznika historii...

Nie ma lepszego podręcznika historii niż samodzielne jej przeżycie.

--
Best regards,

Data: 2011-07-11 08:05:42
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 7 Jul 2011 23:38:41 +0200, RoMan Mandziejewicz
Ile masz lat?

31 -- Twoja ciekawość została zaspokojona, i tym miłym akcentem zakończę.
Ciężko dyskutuje się z kimś, dla kogo podstawowym wykładnikiem wiedzy i
podstawowym argumentem jest wiek i krocząca za nim "mądrość". --
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2011-07-11 09:10:34
Autor: RoMan Mandziejewicz

Monday, July 11, 2011, 8:05:42 AM, you wrote:

[...]

Nie. Chodzi o samodzielne i bezposrednie doświadczenia a nie
teoretyzowanie na podstawie tego, co nauczyciel w szkole powiedział.

Masz 31 lat czyli urodziłeś się w 1980 roku. W 1989 roku, kiedy
skończyła się "komuna" miałeś zaledwie 9 lat. Nie miałeś szany poznać
komuny bezpośrednio.

Szkoda, że z całego posta starczyło Ci "argumentacji" na odniesienie
się jedynie o pytanie o wiek. I źle się dzieje, że z pogardą
traktujesz to, co doświadczyli starsi od Ciebie.

--
Best regards,

Data: 2011-07-11 09:59:17
Autor: Robert_J
[...]

Ten post dość dobitnie świadczy o Twojej ignorancji ;-). Uważasz że nam chodzi o określenie czy jesteś od nas starszy czy młodszy jako potwierdzenie czyjejś wyższości? Otóż spróbuj zrozumieć że nie o to. Raczej chodzi o fakt w miarę świadomego przeżycia choć kilku lat w tej "strasznej" komunie :-). A Ty, wybacz, ale w momencie śmierci komuny stawałeś do Komunii ;-)). Dlatego choćbyś nie wiem jak się starał nie jesteś w stanie z własnego doświadczenia powiedzieć jak się wtedy żyło... Ja też weteranem nie jestem, ale u schyłku ustroju samodzielnie zarabiałem na chlebuś :-)

Data: 2011-07-11 10:32:51
Autor: Axel
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
"Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> wrote in message
Ile masz lat?
31 -- Twoja ciekawosc zostala zaspokojona, i tym milym akcentem zakoncze.
Ciezko dyskutuje sie z kims, dla kogo podstawowym wykladnikiem wiedzy i
podstawowym argumentem jest wiek i kroczaca za nim "madrosc".

ROTFL!
Jak widac, zupelnie nie zrozumiales...
A o komunizmie i socjalizmie w Polsce wiesz w zasadzie tyle, ile moja corka, ktora urodzila sie w 1988 roku...

--
Axel

Data: 2011-07-07 15:26:50
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-07-07 14:14, Myjk pisze:
[...]

Czasem jednak warto poznać historię, a nie powtarzać bezmyślnie to
co jest politycznie popularne, czy tez chwilowo jedynie słuszne...

Data: 2011-07-07 15:36:57
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 07 Jul 2011 15:26:50 +0200, Artur Maśląg
Czasem jednak warto poznać historię, a nie powtarzać bezmyślnie to
co jest politycznie popularne, czy tez chwilowo jedynie słuszne...

Nazywam rzeczy po imieniu, zamiast zdrobniale -- to nie oznacza, Ĺźe nie
znam historii, wręcz przeciwnie. No, ale nadal czekam, aż wyjaśnisz
dlaczego wg Ciebie, np. Niemcy, w latach 1950-1990 budowali setki jak nie
tysiace km. ekspresówek i autostrad, a my całą Gierkówkę i Trasę Ł.
Przecież to był tak wpaniały okres "socjalizmu realnego". --
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2011-07-07 15:42:04
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Nazywam rzeczy po imieniu, zamiast zdrobniale -- to nie oznacza, że nie

Którzy Niemcy budowali? Może NRD?

Mówi Ci coś "plan Marshalla"?

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 22:01:41
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 7 Jul 2011 15:42:04 +0200, RoMan Mandziejewicz
KtĂłrzy Niemcy budowali? MoĹźe NRD?

No właśnie, którzy?

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-07-07 23:39:18
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello Myjk,

Którzy Niemcy budowali? Może NRD?
No właśnie, którzy?

Doczytałeś dalej? Lekcję z planu Marshalla odrobileś?

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 17:34:36
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-07-07 15:36, Myjk pisze:
[...]

To widać - wręcz przeciwnie, że przeciwnie. Inna sprawa, że nie
nazywasz pewnych rzeczy po imieniu, tylko wręcz błędnie. Nic nie
poradzę, że w ten sposób się wychowuje młodych ludzi i tak im się
przekazuje pewne "fakty", a nie wiedzę.

[...]

Tak, tak, DDR-ony z całą pewnością. Poczytaj sobie o "Planie Marshalla"
itd.

Data: 2011-07-07 22:01:00
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 07 Jul 2011 17:34:36 +0200, Artur Maśląg
Poczytaj sobie o "Planie Marshalla" itd.

....który nas nie dotyczył, bo siedzieliśmy po peleryną komuchów?

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-07-07 23:02:11
Autor: Przemysław Czaja
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE

UĹźytkownik "Myjk"

Poczytaj sobie o "Planie Marshalla" itd.

...który nas nie dotyczył, bo siedzieliśmy po peleryną komuchów?

O ile dobrze pamiętam Polska została objeta planem Marshalla, ale został przez nas odrzucony i dobrze się stało bo omineły nasz wszystkie obecne kryzysy :)

Data: 2011-07-07 23:40:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello Myjk,

Poczytaj sobie o "Planie Marshalla" itd.
...który nas nie dotyczył, bo siedzieliśmy po peleryną komuchów?

Blisko. Ale nie bezpośrednio.

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 14:23:18
Autor: Heraklit
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Był sobie taki dzień: 7 lipiec (czwartek), gdy o godzinie 14:01 *Artur
Maśląg* naskrobał(a):

[...]

pewnie tak samo byłoby Ci trudno uwierzyć, że Bierut był etatowym
funkcjonariuszem NKWD.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-07-07 14:18:44

Data: 2011-07-07 15:13:03
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-07-07 14:23, Heraklit pisze:
[...]

A co ma do tego moja wiara?

Data: 2011-07-07 15:37:48
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 07 Jul 2011 15:13:03 +0200, Artur Maśląg
A co ma do tego moja wiara?

Naprawdę znasz tylko jedną wiarę? :P

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-07-07 15:49:46
Autor: Heraklit
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Był sobie taki dzień: 7 lipiec (czwartek), gdy o godzinie 15:13 *Artur
Maśląg* naskrobał(a):

[...]

moje przejęzyczenie. Może być tak: "przyjąć do wiadomości" zamiast
"uwierzyć"?

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-07-07 15:47:42

Data: 2011-07-07 16:01:36
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 7 Jul 2011 15:49:46 +0200, Heraklit
moje przejęzyczenie. Może być tak: "przyjąć do wiadomości" zamiast
"uwierzyć"?

Nie tłumacz się, dobrze napisałeś, to słowo ma parę znaczeń.
2. «przekonanie, że coś jest słuszne, prawdziwe, wartościowe lub że coś się spełni»

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-07-07 16:46:18
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-07-07 15:49, Heraklit pisze:
[...]

LOL - Ty chyba naprawdę w swym zaślepieniu nie kojarzysz pewnych
faktów.

Data: 2011-07-07 14:18:06
Autor: Heraklit
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Był sobie taki dzień: 7 lipiec (czwartek), gdy o godzinie 13:04 *Myjk*
naskrobał(a):

[...]

komuniści w budowie socjalizmu postawili na lumpenproletariat. A
inteligencja i "Panowie" zostali wymordowani, na emigracji lub siedziała
w obozach. --
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-07-07 14:08:41

Data: 2011-07-07 14:29:44
Autor: Robert_J
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
...nasilenie naszych złych cech to wynik, blisko pół wieku, komunistycznych
rządów.

Wiesz? Musieliśmy chyba w jakichś różnych Polskach mieszkać ;-). Wiesz co to są rządy komunistyczne? Poza okresem 1944-56 trudno takowych w Polsce szukać, poza nielicznymi epizodami może... Trochę brakuje do pół wieku ;-)

Data: 2011-07-07 21:13:28
Autor: topek
[...]

Bo sa ludzie, ktorzy tez zyli pod czerwonym parasolem a mimo to zachowali klase wtedy i zachowuja sie przyzwoicie teraz.
Nie szukaja wymowek: bo kasy brak bo to czy tamto.

"Zawsze warto byc czlowiekem"

Nie wiem, moze nigdy mi nie bylo w zyciu tak zle, zeby wybierac: zaplacic prad czy kupic cos do jedzenia, ale na ta chwile wiem, ze nie bede bezmyslnym skurwysynem, ktory nei liczy sie z innymi.

"Coraz łatwiej dostać w czerep chodząc nocami nieznajomymi osiedlami oj oj oj oj
Od tak zupełnie za nic, już się nie zna granic,
Więc dla ludzi poupychanych w blokach z betonowych płyt.
Ja tez tam byłem z rodziną klepałem biedę,
Lecz nigdy nie było we mnie zawiści dla tych, którym wiodło się lepiej, aha
Więc dla ludzi w betonowych blokach głowa do góry,
Więcej miłości, a wtedy cuda spadają z nieba jak deszcz z chmury.
Ja w to wierzę i zawsze wierzyłem, więc nie będę tylko prochem i pyłem
I chwastem, co przeszkadza innym wzrastać, ja nie jestem z tych , "

Chociaz mnie nie wpuszczaja, chociaz zajezdzaja droge, cwaniakuja, wisza na zderzaku, jada permanentnie lewym pasem, to ja sie nie przystosuje.
"Zadasz czystosci, zachowaj ja sam" :)

Data: 2011-07-07 22:14:25
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-07-07 21:13, topek pisze:
[...]

A o czym tu deliberować? Takich ludzi jest większość. Każdy kto zna
tamte czasy z autopsji, to wie, że tak było. My nie żyliśmy w
komunizmie, tylko w dość komfortowych warunkach jak na strefę
sowieckich wpływów. Milicjant, jego dzieci, czy ktoś z PZPR był
nam sąsiadem, przyjacielem, znajomym. Wszyscy wiedzieliśmy jak
ten system wygląda i tak naprawdę dziękowaliśmy polskim władzom,
że mimo sowieckich nacisków jednak pozwalają żyć w sposób dość
dowolny i otwarty. Jak ktoś przegiął to i dostał za swoje.
Socjalizm nie upadł z przyczyn politycznych - on upadł z przyczyn
ekonomicznych. ZSRR ciągnęło od nas ile można, ale Polska to
kraj, który jednak ma pewną świadomość. Doszliśmy pod koniec
lat 70 na kraniec stabilności gospodarczej i przyszła zima 100
lecia. To wykończyło socjalizm - czy ktoś tutaj pamięta postulaty
Solidarności z 1980?

13. Wprowadzić na mięso i jego przetwory kartki - bony żywnościowe (do czasu opanowania sytuacji na rynku).
14. Obniżyć wiek emerytalny dla kobiet do 55 lat, dla mężczyzn do 60 lub przepracowanie w PRL 30 lat dla kobiet i 35 dla mężczyzn bez względu na wiek.
18. Wprowadzić urlop macierzyński płatny przez okres 3 lat na wychowanie dziecka.

Teraz pytanie - czy te znienawidzone władze zrobiły nam masakrę,
czy też pozwoliły i ułatwiły nam przemianę ustrojową?
Solidarność tylko żądała...

[...]

Sporo młodszy jesteś, więc i doświadczeń mniej, niemniej zgadzam się
z Twoją argumentacją. Pamiętam moją Mamę jak płakała, jak przyszedł
glejt z US - w latach 70. Szczegóły to już na priv - nie chcę słuchać
teoretyzowania "dorobkiewiczĂłw".

[...]

LOL - kiedyś chwasty nie miały szans zaistnieć, ponieważ sytuacja
ekonomiczna niespecjalnie pozwalała. Później było luźniej i było różnie
:)

Chociaz mnie nie wpuszczaja, chociaz zajezdzaja droge, cwaniakuja, wisza
na zderzaku, jada permanentnie lewym pasem, to ja sie nie przystosuje.
"Zadasz czystosci, zachowaj ja sam" :)

LOL - ktoś mi tutaj napisał, że powinienem wymrzeć, by było normalnie ;)

Data: 2011-07-11 11:19:39
Autor: Michał Gut
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
LOL - ktoś mi tutaj napisał, że powinienem wymrzeć, by było normalnie ;)

nie ty a pokolenia:)
tobie zycze 100lat zycia + to co juz przezyles;)

w nawet najbardziej cywilizowanym kraju znajda sie mendy. Chcesz by bylo lepiej? Trzeba samemu starac sie byc wzorem.

skonczcie juz tego flejma:)
jest tyle innych tematow - swiatla w dzien np;) :)))))))))))))))
sir

Data: 2011-07-08 10:28:57
Autor: J.F
UĹźytkownik "Michał Gut"  napisał w wiadomości
przy czym wiele z tego co opisales wynika wprost z kasy.
zamordyzm sowiecki i wojna spaprały w zasadzie 2 pokolenia polakow.

tak gwoli scislosci to samowole kultywujemy od ~900 lat, narzekalismy tez na zamordyzm prusko-niemiecki, a wystarczylo pare lat zamordyzmu murzynsko-amerykanskiego i spaprano niemiecki narod :-)

niemcy maja prezna gospodarke ale nikt nie pamieta ze a) cos niecos ze soba przywiezli z wojenki + kosztownosci zydow i innych mordowanych b) zachodnie niemcy byly po wojnie sponsorowane przez zachod.....

Nie tak duzo bylo tego sponsoringu.

Inne zachodnie kraje byly nawet mocniej sponsorowane, a autostrad maja mniej :-)

my dopiero od raptem 20 lat mamy cos, co mozna nazwac gospodarka. Startowalismy z duzym zadluzeniem ktore nalezy obsluzyc. teraz tez mamy co prawda ale nie takie.

A w liczby patrzyles ? :-)
Gierek dorobil sie 24mld $ dlugow. Jaruzelski podwoil do 41mld w 1989.
Teraz w budzet zadluza sie na dodatkowe 10mld co roku :-)

J.

Data: 2011-07-08 08:35:50
Autor: masti
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Dnia pięknego Fri, 08 Jul 2011 10:28:57 +0200 osobnik zwany J.F wystukał:

[...]

porównywanie tych liczb w wartościach bezwzględnych jest bez sensu.
Nie tylko wartość dolara była inna ale też stosunek długu do możliwości spłaty przez państwo.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-07-08 10:39:54
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello J.F,

Friday, July 8, 2011, 10:28:57 AM, you wrote:

[...]

A w liczby patrzyles ? :-)
Gierek dorobil sie 24mld $ dlugow. Jaruzelski podwoil do 41mld w 1989.
Teraz w budzet zadluza sie na dodatkowe 10mld co roku :-)

Urealnij te liczby uwzględniając inflację. Mocno Cię zaskoczą.

--
Best regards,

Data: 2011-07-06 23:47:34
Autor: DoQ
W dniu 06-07-2011 23:15, topek pisze:

[...]

Dlatego uważam że drogi-drogami, ale po to człowiek ma mózg żeby się dostosować do otaczających go warunków. U nas niestety zawodnicy muszą nonstop udowadniać iż są lepsi niż ci poprzedzający.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-07 10:36:20
Autor: Maciek
Dnia Wed, 06 Jul 2011 23:47:34 +0200, DoQ napisał(a):

Dlatego uważam że drogi-drogami, ale po to człowiek ma mózg żeby się dostosować do otaczających go warunków. U nas niestety zawodnicy muszą nonstop udowadniać iż są lepsi niż ci poprzedzający.

Zgadzam sie w 100 procentach, ale na tej grupie to bardzo niepopularny
poglad. Wiadomo przeciez powszechnie, ze Polacy sa doskonalymi kierowcami,
a kazdy miszcz prostej ma niezbywalne prawo przycinac 150 w zabudowanym, bo
mu sie spieszy, a autostrad nie zbudowali.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-07-07 11:38:24
Autor: Michał Gut
[...]

zastanow sie - masz czlowieka ktory prowadzi mikroprzedsiebiorstwo. mijasz takiego co ok. 10 samochodów.
osob fizycznych prowadzacych dzialalnosc gospodarcza jest ok 1,66mln. samochodow ok 14,6mln.
czlowiek ten zarobi tyle ile wypracuje. czyli zalozmy bardzo ambitnie ze pracuje 8h (co jest bzdura bo nie znam mikroprzedsiebiorcy ktory pracuje mniej niz 10h). jedzie sobie do centrum warszawy na zlecenie zalozmy z konstancina czy inszego okolicznego miasteczka. Dystans pokonalby normalnie w ile - 30-40 minut? jadac zgodnie z przepisami. Z racji swiatel, korkow i ogolnie tloku bedzie jechal 1h. Oczywiscie zalezy gdzie ale to szczegoly. do niektorych miejsc dostanie sie po 1,5h.
zalozmy ze na jednej takiej trasie traci 0,5h w jedna i 0,5h w druga. Jedna sprawa do zalatwienia a skonsumowala juz ponad 10% z jego dnia na sama logistyke. To co robi taki czlowiek? cisnie but zeby jechac szybciej i szybciej dojechac. oszczedzi z 15 minut tu i tam i juz ma zaoszczedzone kilka %.

a ze ryzykuje? no coz... kto nic nie ryzykuje ten nic nie ma.
kazdy chce zarobic i utryzmac rodzine. przyklad mikroprzedsiebiorcy dalem nie bez powodu. Wszyscy ktorych znam maja wieksze lub mniejsze problemy z prowadzeniem firmy(kasa). kazdy dazy do jak najwiekszego przerobu zeby jak najwiecej zarobic. Ta godzina to moze byc zarobek ktory pozwolic przekroczyc prog kosztow stalych a jej brak moze byc kolejnym malym gwozdkiem do trumny.

jak bedzie lepsza siec drog - bedzie szybsza komunikacja a ta oznacza mniej strat w korkach czy z powodu za malej sredniej predkosci.

jak myslisz ile zlotych zarobku wygeneruje pracownik stojący godzine w korku?
oni sa cisnieci przez wlascicieli i kierownikow. a zwykly szary kowalksi to kto? pracownik. otoz jak jezdiz to musi pracowac - inaczej nie byloby go stac na auto. kazdy swiadomy jest ze traci 10 a czasem 20% na dojazd do pracy (np gojezdzajacy do warszawy z dalszych miast codziennie rano a wiem doskonale ile ich jest przez remont drogi 724 w konstancinie). stara sie ta strate zmniejszyc zeby moc odpoczac, pobyc z rodzina albo zarobic wiecej.

wiec nie pitol ze wychodzi to tylko i wylacznie z checi szpanowania i rywalizacji.
niektorzy z pewnoscia - ale to mniejszosc. wiekszosc wynika niestety w prostej linii z ekonomii.

Data: 2011-07-07 11:44:48
Autor: DoQ
W dniu 07-07-2011 11:38, Michał Gut pisze:

[...]

[ciach]
wiec nie pitol ze wychodzi to tylko i wylacznie z checi szpanowania i
rywalizacji.
niektorzy z pewnoscia - ale to mniejszosc. wiekszosc wynika niestety w
prostej linii z ekonomii.

To logiczne i zrozumiałe. Jak kogoś rozwalisz to wytłumaczysz rodzinie, że za chlebem cisnąłeś bo na plazmę zmierasz. Na pewno to zrozumieją i jeszcze ci dorzucą pare groszy.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-07 11:54:33
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-07-07, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

[ciach]
[...]

Nie potrzebnie ironizujesz, Michał dobrze wyjaśnił zjawisko. Kluczowe:
wyjaśnił, a nie usprawiedliwił.

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-07-07 12:26:45
Autor: Maciek
Dnia Thu, 07 Jul 2011 11:54:33 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Nie potrzebnie ironizujesz, Michał dobrze wyjaśnił zjawisko. Kluczowe:
wyjaśnił, a nie usprawiedliwił.

Wyjasnil i opisal cos, co jest powszechne. Stad blisko do wniosku, ze te
tlumy pedzacych na zlamanie karku uwazaja, ze presja ekonomiczna stanowi
usprawiedliwienie dla ryzykowania CUDZYM zyciem, zdrowiem i mieniem.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-07-07 12:50:41
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-07-07, Maciek <docktor@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

To już jest wniosek innej osoby.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-07-07 16:42:13
Autor: Maciek
Dnia Thu, 07 Jul 2011 12:50:41 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

To już jest wniosek innej osoby.

Wszystko jedno - podal, czym wedle wszelkiego prawdopodobienstwa
usprawiedliwiaja sie piraci drogowi...

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-07-07 16:54:43
Autor: Cavallino
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1t07yj46ll9ps.vr3srdoogm3x$.dlg40tude.net...
Dnia Thu, 07 Jul 2011 12:50:41 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

To już jest wniosek innej osoby.

Wszystko jedno - podal, czym wedle wszelkiego prawdopodobienstwa
usprawiedliwiaja sie piraci drogowi...

Przy czym pirat drogowy to każdy kto przekracza jakiś kretyński limit?
No to KAPELUSZ PLONK WARNING

Data: 2011-07-07 17:53:35
Autor: Maciek
Dnia Thu, 7 Jul 2011 16:54:43 +0200, Cavallino napisał(a):

Przy czym pirat drogowy to każdy kto przekracza jakiś kretyński limit?
No to KAPELUSZ PLONK WARNING

A plonkuj sobie do woli. Piratem jest ten, kto przekracza granice nakladane
przez zdrowy rozsadek, a przy okazji jest na tyle arogancki, zeby miec
wszystkich poza soba za debili - ze szczegolnym uwzglednieniem sluzb
drogowych.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-07-07 18:01:19
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello Maciek,

[...]

Znaczy służby drogowe jako piraci? Całkiem ciekawe podejście... Piraci
to zazwyczaj dokonują napaści na kogoś w celu ich ograbienia. Rozumiem
policja, ITD ale służby drogowe? Co Ci biedacy od asfaltu mają
wspólnego z piraceniem?

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 18:05:30
Autor: Maciek
Dnia Thu, 7 Jul 2011 18:01:19 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

[...]

Albo podejmujesz wyjatkowo nedzna probe trollowania, albo masz potezne
klopoty ze zrozumieniem zdan zlozonych.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-07-07 19:15:08
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

A w dupę Cię coś nie ugryzło?

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 20:05:08
Autor: Maciek
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Dnia Thu, 7 Jul 2011 19:15:08 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

A w dupę Cię coś nie ugryzło?

Masz jeszcze jakies inne, rownie inteligentne uwagi?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-07-07 20:42:30
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello Maciek,

A w dupę Cię coś nie ugryzło?
Masz jeszcze jakies inne, rownie inteligentne uwagi?

Z jakiej choinki żeś się urwał?

http://www.google.com/search?q=ironia+gryzie+w+dup%EA&hl=pl

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 22:11:08
Autor: Maciek
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Dnia Thu, 7 Jul 2011 20:42:30 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Chyba z choinki dla przepracowanych :-\

Zle odczytalem intencje, sorry.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-07-07 19:17:35
Autor: Cavallino
[...]

A kto znaki ustawia i pożywkę do piracenia daje?
Co najmniej współudział.

Data: 2011-07-07 20:10:08
Autor: Maciek
Dnia Thu, 7 Jul 2011 19:17:35 +0200, Cavallino napisał(a):

A kto znaki ustawia i pożywkę do piracenia daje?
Co najmniej współudział.

Skup sie i sprobuj jeszcze raz, na pewno Ci sie uda zrozumiec.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-07-07 23:17:25
Autor: Cavallino
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ux2hh8kc8uft$.pekddxu64bcz$.dlg40tude.net...
Dnia Thu, 7 Jul 2011 19:17:35 +0200, Cavallino napisał(a):

A kto znaki ustawia i pożywkę do piracenia daje?
Co najmniej współudział.

Skup sie i sprobuj jeszcze raz, na pewno Ci sie uda zrozumiec.

Co ma mi się udać zrozumieć?
Kretynizm kapelusznika?
Nie, nie zrozumiem, co najwyżej przyjmuję do wiadomości że taki idiota idiotą pozostanie.

Data: 2011-07-07 23:40:42
Autor: Maciek
Dnia Thu, 7 Jul 2011 23:17:25 +0200, Cavallino napisał(a):

Co ma mi się udać zrozumieć?
Kretynizm kapelusznika?
Nie, nie zrozumiem, co najwyżej przyjmuję do wiadomości że taki idiota idiotą pozostanie.

A kapelusznikiem jest dla Ciebie kazdy, kto nie wisi na zderzaku innym, nie
wpycha sie na trzeciego, nie wymusza i nie pedzi 90 na godzine w terenie
zabudowanym. No to gratuluje.

Znamienne, ze pewien gatunek kierowcow zaczyna okazywac agresje, gdy tylko
delikatnie napomnknac chocby slowem o ich stylu jazdy...

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-07-07 23:44:29
Autor: Cavallino
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:7r8wyw1jj52i.o3265hidqiy0$.dlg40tude.net...
[...]

Żadna z w/w pierdół nie stanowi dokładnie o niczym.
Prędzej kretyńska wiara w kretyńskie limity i zamiłowanie do utrudniania życia innym na drodze i grupie.

Data: 2011-07-07 23:48:17
Autor: Maciek
Dnia Thu, 7 Jul 2011 23:44:29 +0200, Cavallino napisał(a):

Żadna z w/w pierdół nie stanowi dokładnie o niczym.
Prędzej kretyńska wiara w kretyńskie limity i zamiłowanie do utrudniania życia innym na drodze i grupie.

No to wlasnie probuje sie od Ciebie dowiedziec, jak definiujesz zachowanie
tego mitycznego potwora, zwanego kapelusznikiem. Bo poki co wyglada, ze
zaleznie od widzimisie.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-07-08 09:17:45
Autor: Cavallino
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1i592ht1rfe5o$.1mjnzteewv3ml$.dlg40tude.net...
[...]

No to się dowiedziałeś, więc po co jeszcze to ciągniesz?

Data: 2011-07-08 09:45:12
Autor: Maciek
Dnia Fri, 8 Jul 2011 09:17:45 +0200, Cavallino napisał(a):

No to się dowiedziałeś, więc po co jeszcze to ciągniesz?

Masz racje, to jest jak walenie glowa o sciane.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-07-08 09:49:00
Autor: Cavallino
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:uszp16s73iqu.5yaxchoox75z.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 8 Jul 2011 09:17:45 +0200, Cavallino napisał(a):

No to się dowiedziałeś, więc po co jeszcze to ciągniesz?

Masz racje, to jest jak walenie glowa o sciane.

Dokładnie.
Ani w ten sposób z szufladki nie wylecisz, ani zapewne złych cech u siebie nie zredukujesz.
Zamiast zadawać głupie pytania zacznij myśleć co piszesz, w miejsce słuchania rozkazów "władzy".

Data: 2011-07-08 10:09:51
Autor: Maciek
Dnia Fri, 8 Jul 2011 09:49:00 +0200, Cavallino napisał(a):

Ani w ten sposób z szufladki nie wylecisz, ani zapewne złych cech u siebie nie zredukujesz.
Zamiast zadawać głupie pytania zacznij myśleć co piszesz, w miejsce słuchania rozkazów "władzy".

To nie wladza nakazuje mi jezdzic spokojnie i bez agresji, tylko rozum. To
jest to cos, co sie ma pod kapeluszem.

Jesli jakas tam "wladza" jest dla Ciebie glownym punktem odniesienia, to
szczerze wspolczuje.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-07-08 10:14:30
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, July 8, 2011, 10:09:51 AM, you wrote:

[...]

Z tym kapeluszem, to masz zdecydowanie rację.

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-07-08 10:22:21
Autor: Maciek
Dnia Fri, 8 Jul 2011 10:14:30 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Z tym kapeluszem, to masz zdecydowanie rację.

Znasz pojecie "back seat driver"? Bo mam wrazenie, ze Ty i Cavallino
jestescie newsowymi wersjami takiego "drivera" - zaden z was ze mna nie
jechal, ale do pouczania jestescie pierwsi. I to dlaczego? Bo uderzylem w
stol...

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-07-08 10:27:04
Autor: Cavallino
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1cn3huv96vux6.tpt9ycn8cfua.dlg40tude.net...
[...]

LOL !!!!
Przyszedł szczeniak na grupę i się szarogęsi, pouczając wszystkich dookoła, nawet gdy uni jeździli i pisali na grupie gdy on jeszcze prawa jazdy nie miał, a może i skończonej podstawówki.
Wyluzuj dzieciaku, bo się tylko ośmieszasz.

A z propagowaniem kapeluszniczych teorii znajdź sobie jakieś forum dla mepelepetów, to grupa jest o samochodach, a nie o frustracjach kapeluszników.

Data: 2011-07-08 10:49:56
Autor: Maciek
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Dnia Fri, 8 Jul 2011 10:27:04 +0200, Cavallino napisał(a):

(...)

Ales mnie rozbawil.

Ile ty masz lat, gowniarzu, ze siegasz po takie argumenty? Kompleksy
jakies? Bo sadzac po stopniu glupoty i bezmyslnosci, jaki prezentujesz,
przypuszczam, ze jezdzilem samochodem, jak ty sie jeszcze na stojaco
miesciles w bagazniku. Puszczasz teksty w stylu dwudziestoletniego
pryszczersa.

Zreszta - im jestes starszy, tym gorzej dla ciebie, bo z wiekiem coraz
trudniej ci bedzie wyleczyc sie z tej durnoty.

Na tej grupie poza pajacami twojego gatunku jest pare normalnych osob,
ktore mimo roznicy pogladow potrafia dyskutowac kulturalnie, wiec bede tu
nadal z przyjemnoscia bywal. Jak sie nie podoba - nie czytaj i grzecznie
milcz!

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-07-08 10:37:44
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, July 8, 2011, 10:22:21 AM, you wrote:

[...]

Dziecko, Ty się naprawdę z jakieś choinki urwałeś...

--
Best regards,

Data: 2011-07-08 10:54:12
Autor: Maciek
Dnia Fri, 8 Jul 2011 10:37:44 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Dziecko, Ty się naprawdę z jakieś choinki urwałeś...

To sie robi nudne. Masz argumenty, to slucham. Nie masz - do widzenia.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-07-08 11:10:02
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, July 8, 2011, 10:54:12 AM, you wrote:

Dziecko, Ty się naprawdę z jakieś choinki urwałeś...
To sie robi nudne. Masz argumenty, to slucham. Nie masz - do widzenia.

Nie podoba się? To spadaj, szczawiku.

--
Best regards,

Data: 2011-07-08 11:13:37
Autor: Maciek
Dnia Fri, 8 Jul 2011 11:10:02 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Nie podoba się? To spadaj, szczawiku.

Brak argumentow pokrywasz brakiem kultury? To juz lepiej poprobuj sloma z
butow.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-07-08 11:18:48
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, July 8, 2011, 11:13:37 AM, you wrote:

Nie podoba się? To spadaj, szczawiku.
Brak argumentow pokrywasz brakiem kultury? To juz lepiej poprobuj sloma z
butow.

Ale jakich argementów, dzieciuchu? Na jaki temat? Poczytaj trochę
grupę, nabierz ogłady i przestań zaciekać (tego też nie zrozumiesz).

--
Best regards,

Data: 2011-07-08 11:28:08
Autor: Maciek
Dnia Fri, 8 Jul 2011 11:18:48 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Ale jakich argementów, dzieciuchu? Na jaki temat? Poczytaj trochę
grupę, nabierz ogłady i przestań zaciekać (tego też nie zrozumiesz).

Czytam te grupe od paru lat, dziadziu. Jesli to za malo, to znaczy, ze sie
metnie wyrazasz. Moze to juz demencja?

A teraz pozwolisz, ze zakoncze temat. Walka z rycerzami klawiatury dawno
przestala mnie interesowac.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-07-08 11:38:08
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, July 8, 2011, 11:28:08 AM, you wrote:

Ale jakich argementów, dzieciuchu? Na jaki temat? Poczytaj trochę
grupę, nabierz ogłady i przestań zaciekać (tego też nie zrozumiesz).
Czytam te grupe od paru lat, dziadziu.

Długo zbierałeś odwagę, żeby zacząć pisać. Pampersa sobie zmień, bo na
pewno już pełny.

Jesli to za malo, to znaczy, ze sie metnie wyrazasz.

Za mało, skoro nie kojarzysz "zaciekać".

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-07-08 10:56:48
Autor: Przemysław Czaja
[...]

żle Cię zrozumiał :)

Data: 2011-07-08 11:10:25
Autor: Maciek
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Dnia Fri, 8 Jul 2011 10:56:48 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

żle Cię zrozumiał :)

No to proponuje obnizyc poziom ironii na rzecz jasnosci przekazu.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-07-08 11:11:52
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello Przemysław,

Friday, July 8, 2011, 10:56:48 AM, you wrote:

[...]

On w ogóle ma jakieś problemy z rozumieniem czegokolwiek.
Ale to niestety normalne - przypełznie takie coś na grupę, poswawoli,
ucywilizuje się i może za jakiś czas będzie z nim można normalnie
porozmawiać.

--
Best regards,

Data: 2011-07-08 10:19:58
Autor: Cavallino
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1drfol5bkf4au.szfphq2zox20$.dlg40tude.net...
[...]

Nie?
To po co brandzlujesz się jakimiś limitami?
Można jechać spokojnie i setką lub więcej przez miasto (gdy są ku temu warunki) i jest to kilka razy bardziej bezpieczne niż dopuszczona 50 w wielu innych miejscach.

spokojnie i bez agresji, tylko rozum.

Mylisz "spokojnie" z "wolno i ślamazarnie".

Data: 2011-07-07 19:16:56
Autor: Cavallino
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:lredi163zwmi$.z3720cd4onux$.dlg40tude.net...
[...]

Tu się zgadzam.
Tyle że takie granice są tak z 5 razy wyższe niż się kapelusznikowi wydaje.

Data: 2011-07-07 19:30:44
Autor: Michał Gut
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Tu się zgadzam.
Tyle że takie granice są tak z 5 razy wyższe niż się kapelusznikowi wydaje.

no troche przesadzasz:) powiedzialbym ze mnoznik to tak 1.5 by szybko i bezpiecznie jechac*  w wiekszosci przypadkow

*nie dotyczy gruchotow bez hamulcow, sciaganych z niemiec niebitych przystanków i innych pojazdow niezdatnych do jazdy z predkosciami >60

Data: 2011-07-07 23:14:44
Autor: Cavallino
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:iv4qg3$pej$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Nie zajarzyłeś, chodziło mi o to, że kapelusznikowi 60/50 już będzie roiło się koło tych granic.

Data: 2011-07-08 09:49:13
Autor: Michał Gut
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Nie zajarzyłeś, chodziło mi o to, że kapelusznikowi 60/50 już będzie roiło się koło tych granic.

juz kumam:)

Data: 2011-07-07 20:07:37
Autor: Maciek
Dnia Thu, 7 Jul 2011 19:16:56 +0200, Cavallino napisał(a):

Tu się zgadzam.
Tyle że takie granice są tak z 5 razy wyższe niż się kapelusznikowi wydaje.

Tzn. jak ograniczenie jest do 50 km/h, to sie jedzie 250, a jak bezpieczny
odstep wynosi 25 metrow, to sie go skraca do 5 m?

Czy moze miales cos innego na mysli, a to tylko tak Ci sie wypsnelo?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-07-07 23:16:32
Autor: Cavallino
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:wtajsv113812.1ua6mswqkk2hz$.dlg40tude.net...
[...]

Nie.
Już wyjaśniłem Michałowi o co chodziło - o wielkość przekroczenia bzdurnych limitów.

Data: 2011-07-07 12:27:35
Autor: DoQ
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE

Nie potrzebnie ironizujesz, Michał dobrze wyjaśnił zjawisko. Kluczowe:
wyjaśnił, a nie usprawiedliwił.

Wyjaśnienie typu ryzykowanie życia (szczególnie cudzego) dla pieniędzy jakoś do mnie nie przemawia. Duża część poważnych wypadków i śmiertelnych potrąceń zdarza się właśnie w obrębie miast i aglomeracji miejskich - właśnie tam gdzie jeździ się do klientów. Dużo samochodów firmowych nawet nie wyjeżdża poza ten obręb. W takich przypadkach autosrada na nic się nie zda.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-07 12:44:14
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-07-07 12:27, DoQ pisze:

[...]

Trafne spostrzeżenie. ~70% wypadków to teren zabudowany (w granicach
50% ofiar śmiertelnych oraz 70% rannych). Oczywiście, zaraz podniosą
się głosy, że jakby było więcej autostrad itd. to by ludzie jeździli
grzeczniej i spokojniej - pewnie, szczególni ci dzidujący  w większości
po zabudowanych. Zobaczymy jak będą wyglądały statystyki po oddaniu
do użytku nowych dróg + obwodnic miejskich (np. w DC). Sytuacja się
niedługo poprawi, jak w końcu uruchomią ten automatyczny system
pomiaru prędkości, wjeżdżania na czerwonym itd. Nawet bez obwodnic ;)

Data: 2011-07-07 13:03:07
Autor: DoQ
W dniu 07-07-2011 12:44, Artur Maśląg pisze:

[...]

Oj tam, zawsze będzie jakieś ALE - pieczywo na pace stygnie, żona rodzi, żelazko etc. :)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-07 15:46:46
Autor: Michał Gut
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
się głosy, że jakby było więcej autostrad itd. to by ludzie jeździli
grzeczniej i spokojniej - pewnie, szczególni ci dzidujący  w większości

beda jezdzili tak samo szybko a moze tyci wolniej bo nie beda nadrabiac predkoscia 20 minut zatoru z jakiego dopiero co wyjechali.
wieksza przepustowosc drog przy tej samej sredniej predkosci da mniejsze ekstrema. teraz masz 0kmph bo stoisz a za chwile 140kmph zeby nadrobic. a zachowujac ta sama srednia predkosc mozesz jechac minima 40 na ograniczeniach i powiedzmy 100 na wolnej drodze.
przeciez jak wyjezdzasz do pracy to ni ejedziesz non stop 120 tylko tam gdzie "się da" (celowo w "").

Data: 2011-07-07 15:56:07
Autor: DoQ
W dniu 07-07-2011 15:46, Michał Gut pisze:

[...]

Chyba nie przeczytałeś tego co Artur napisał, a już na pewno nie postu na który odpisywał.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-07 16:01:36
Autor: Michał Gut
[...]

nie wspomnialem nic o plazmie. w bledzie jestes uwazajac ze ten mikroprzedsiebiorca zapieprza tylko po to zeby miec 2cale wiekszy telewizor.
niektorzy maja bardziej przyziemne troski - splate dlugow (widziales jakikolwiek biznes uruchomiony bezkosztowo ktory generowal od razu zyski?), utrzymanie dzialania firmy w czasach kryzysu (mnie tez dlugo obchodzil doookola kryzys ale i sam zaczalem go odczuwac), utrzymanie zony ktora bez pensji siedzi i wychowuje dziecko (wiesz ile kosztuje zlobek? zwlaszcza w wawie i okolicach?), trzeba splacac hipoteke (ile osob jest teraz w czarnej dupie z powodu cholernie drogiego franka?)....

jestes bardzo naiwny(lub zwyczajnie głupi) wierząc ze kazdy zapierdala tylko po to by miec na nowa plazme.

krzysiek napisal ze nie usprawiedliwialem tylko opisalem zjawisko.
teraz usprawiedliwiam. Pracujac na etacie zastanawiasz sie kiedy wylecisz z pracy - roboty dla firm coraz mniej to i nie moga utrzymywac pracownikow ktorym nie maja czego zlecic. Mikroprzedsiebiorca i zatrudnieni u niego ludzie sa swiadomi ze w tym miesiacu jak sie cos trafi to bedzie dobrze a za 2 miesiace moze byc katastrofa.
zdarzenia prawie losowe moga skasowac nie jedna firme. mnie na ten przyklad kasuje remont drogi. rok temu byl remontowany most umozliwiajacy dojazd do mojej firmy (druga koniec drogi jest od strony obrzezy miasta). mial trwac bodajze 3 miesiace a trwal bodajze pol roku. dosc mocno ucierpialem na tym. Wiedzialem ze w tym roku bedzie remont głównej drogi 724 biegnacej przez moje miasto - myslalem to teraz nadrobie straty bo caly ruch bedzie szedl objazdem kolo mojej firmy.
dupa. nagle okazalo sie ze mimo wylaczenia glownej drogi i  mostu w miescie (sa 2 mosty glowne i jeden daleko bez znaczenia) miasto opustoszalo. 3/4 ruchu to byl tranzyt pracownikow pracujacych w warszawie a dojezdzajacych ponad 30 kilometrow!.
Dostalem drugi raz i tkwie w tym caly czas. Obroty spadly, wykorzystuje czas na przebudowe firmy ale nie zmienia to faktu ze drugi rok pod rząd dostalem w dupe na zdarzeniu nie zalezacym ode mnie. Nie pamietam kiedy widzialem tyle tablic "do wynajecia" na lokalach ostatni raz.

rozumiesz juz ze wiekszosc martwi sie o przetrwanie a nie o wyjazd na teneryfe w sezonie? myslenie ze kazdy ryzykuje swoje zycie i innych tez tylko dla telewizora jest bardzo glupie i populistyczne.

sirapacz

Data: 2011-07-07 16:10:28
Autor: DoQ
W dniu 07-07-2011 16:01, Michał Gut pisze:

[...]

Nie, to ty jesteś zwyczajnie głupi i pusty skoro (a jednak) usprawiedliwiasz się w taki sposób. Mało mnie obchodzi w jaki sposób zarabiasz na chleb i czy masz co do gara wsadzić. Masz zarabiać tak żeby nie narażać życia innych - jak nie potrafisz, zmień profil działalności.

Data: 2011-07-07 17:49:41
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello DoQ,

[...]

zarabiasz na chleb i czy masz co do gara wsadzić. Masz zarabiać tak żeby
nie narażać życia innych - jak nie potrafisz, zmień profil działalności.

A Ty co? Święta panienka, co to nigdy prędkości nie przekracza a
resztę kodeksu ma w rzyci?

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 18:14:08
Autor: DoQ
[...]

Skąd Ci się wzięło przekraczanie prędkości?
Mowa jest o pajacowaniu na drodze.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-07 18:19:22
Autor: Michał Gut
[...]

puchatku tak sie sklada ze jest mi ciezko z firma ale nie widze na horyzoncie wizji upadku biorac pod uwage w jakim otoczeniu musze prowadzic firme(remonty,kryzys). natomiast wiem jak dzialalem na poczatku - jezdzilem jak glupek. obecnie po 9 latach jezdze duzo wolniej (choc i tak z pewnoscia nie grozi mi kapelusz plonk warning od cavalino:))). Moje obserwacje sa na podstawie klientow jakich obsluguje, swojej przeszlosci, troche terazniejszosci.

twoje podejscie natomiast wskazuje ze jestes zwyczajnie jeszcze mlody (choc majac 29 lat uwazam siebie za mlodego). i szczerze mowiac zwisa mi co myslisz o mnie czy mojej dzialanosci. przedstawilem ci moje wnioski jakie wyciagnalem po prawie dekadzie prowadzenia wlasnej firmy, obserwacji innych, mojej wiedzy o historii (choc noga jestem to rozmawialem z bardzo wieloma osobami ktore pamietaja komunizm w polsce bardziej powiedzmy od zaplecza. i nie mowie tu o polictyce).

sirapacz

Data: 2011-07-07 19:25:25
Autor: DoQ
W dniu 07-07-2011 18:19, Michał Gut pisze:

puchatku tak sie sklada ze jest mi ciezko z firma ale nie widze na

Nie spoufalaj się.

[...]

Z twoich postów wynika, że reprezentujesz poziom typowego, polskiego przedsiębiorcy. Najgorzej jak zatrudni pracownika a później WYMAGA cudów - "Ma być zawiezione/zrobione, choćby po trupach na czas - g. mnie obchodzą korki, kryzys jest, chcesz mieć robotę? Masz łeb i ch.. to kombinuj. Nie zdążysz? Po premii albo wypad." Taki typ biznesmena, jak z koziej dupy wuwuzela.
Przyjmij do wiadomości, że choćbyś miał trzy autostrady z Krakowa do Warszawy, to wielkomiejskie aglomeracje NIGDY nie będą płynnie przejezdne w godzinach szczytu. Możesz sobie co najwyżej zmienić miejsce zamieszkania i prowadzenie działalności - może zachodniopomorskie albo jakieś podkarpacie?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-07 19:28:50
Autor: Michał Gut
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Z twoich postów wynika, że reprezentujesz poziom typowego, polskiego przedsiębiorcy. Najgorzej jak zatrudni pracownika a później WYMAGA cudów

"i tu sie mylisz "Grucha""

pozdrawiam tym radosnym akcentem:)

Data: 2011-07-07 19:32:55
Autor: DoQ
W dniu 07-07-2011 19:28, Michał Gut pisze:
Z twoich postów wynika, że reprezentujesz poziom typowego, polskiego
przedsiębiorcy. Najgorzej jak zatrudni pracownika a później WYMAGA cudów
"i tu sie mylisz "Grucha""
pozdrawiam tym radosnym akcentem:)

Wiesz, znam wielu takich "biznesmenów" i żaden nie ma sobie nic do zarzucenia.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-07 20:52:51
Autor: Michał Gut
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Wiesz, znam wielu takich "biznesmenów" i żaden nie ma sobie nic do zarzucenia.

ja rowniez.
ale nie bede przekonywal ciebie ze nie jestem wielbladem:)

Data: 2011-07-07 18:14:16
Autor: Artur Maśląg
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
W dniu 2011-07-07 16:01, Michał Gut pisze:
(...)
nie wspomnialem nic o plazmie. w bledzie jestes uwazajac ze ten
mikroprzedsiebiorca zapieprza tylko po to zeby miec 2cale wiekszy
telewizor.

Nie tylko, co zresztą udowadniasz...

[...]

Czy Ty sobie robisz żarty w żywe oczy, usprawiedliwiając zap****nie
wątpliwymi kwestiami ekonomicznymi? Co mnie obchodzi Twój kredyt,
a w szczególności opłacalność Twojego interesu, jeżeli po drugiej
stronie jest życie ludzkie? Ja wiem, że człowiek chciałby osiągnąć
jakiś tam poziom finansowy, ale bez przesady proszę...

krzysiek napisal ze nie usprawiedliwialem tylko opisalem zjawisko.
teraz usprawiedliwiam.

To usprawiedliwienie niestety nie jest satysfakcjonujące. Pokazuje
niestety mechanizm, który prowadzi do wypadków, czy też zwykłego
chamstwa.

Pracujac na etacie zastanawiasz sie kiedy wylecisz z pracy

Nieprawda. Zależy od kwalifikacji, zapotrzebowania na rynku oraz
okoliczności.

- roboty dla firm coraz mniej to i nie moga utrzymywac
pracownikow ktorym nie maja czego zlecic.

Jw. - zresztą ja nie zauważam, by dla firm było coraz mniej roboty.

Mikroprzedsiebiorca i
zatrudnieni u niego ludzie sa swiadomi ze w tym miesiacu jak sie cos
trafi to bedzie dobrze a za 2 miesiace moze byc katastrofa.

Z tego wynika, że to żadna stabilizacja i nie usprawiedliwia to
zap*****. Inna sprawa, że zdaje masz problem z poprawną oceną
pewnych zjawisk, stąd też takie podejście.

zdarzenia prawie losowe moga skasowac nie jedna firme. mnie na ten

Taki lajf - chciało się kapitalizmu i rynku? Jest. Niestety, każdy
kij ma dwa końce. Zbyt wielu znam takich "mikroprzedsiębiorców",
co to w okresie wzrostu i doskonałych wyników finansowych przeznaczyli
nadwyżkę na konsumpcję, a nie na inwestycje/zabezpieczenie i narzekają
jak tylko się coś pogorszy. Zresztą u wielu oczekiwania też są
delikatnie powiedziawszy irracjonalne.

(...)
rozumiesz juz ze wiekszosc martwi sie o przetrwanie a nie o wyjazd na
teneryfe w sezonie? myslenie ze kazdy ryzykuje swoje zycie i innych tez
tylko dla telewizora jest bardzo glupie i populistyczne.

Skoro w swym populistycznych hasełkach określiłeś zap*** "martwieniem
się o przetrwanie", to przyjmij do wiadomości, że potencjalne ofiary
takich zap**** też się martwią o przetrwanie (tutaj w sensie dosłownym)
i raczej takich usprawiedliwień nie zaakceptują....

Data: 2011-07-07 18:55:06
Autor: Michał Gut
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
<cut> podchodzisz troche bezkrytycznie do swoich wypowiedzi. ewentualnie nie zrozumiales mojego posta.
ja sie mam dobrze i nie mam kredytu hipotecznego. odroznij szybka jazde, agresywna, czasami niebezpieczna od zwyklego chamstwa i buractwa. jedno i drugie to nie to samo i choc zazebiaja sie, (sa buraki w kazdej grupie spolecznej) to nie maja ze soba wiekszego zwiazku.

gdy sie spiesze to nie zajezdzam nikomu drogi, nie wymuszam swiadomie na chama pierwszenstwa (co nie znaczy ze go nie wymuszam w ogole), nie trabie jak stoje w zatorze albo jak jakas sierota nie moze poradzic sobie z samochodem ktory jej zgasl, nie migam wsciekle na dwupasmowce dlugimi zeby osoba jadaca lewym pasem zwolnila go dla mnie. Generalnie nie oddzialuje na innych kierowcow bardziej negatywnie anizeli bym jechal na spokojna przejazdzke.

nie generalizuj za bardzo bo wychodza bzdury z tego.

poza tym widzisz maksymalnie 10cm od konca swojego nosa. twoje swierdzenie ze nie obchodzi cie czyjs kredyt hipoteczny jest doskonale pasujace do obrazu pokolenia ktore musi wymrzec aby cos sie zmienilo. ma czlowiek kredyt i jak go nie bedzie splacal to mu zabiora dom i zostanie z niczym. rodzina na bruku.
"mnie nie obchodzi" to typowe okreslenie wypowiadane przez zadufanych w sobie prostaków (co nie znaczy ze kieruje te slowa pod twoim adresem). mnie sie nalezy, mnie nie obchodzi, ja wymagam itd...  prawda ze znajome?
te "watpliwe kwestie ekonomiczne" sa watpliwe tylko dla ciebie. osoba ktorej te "wątpliwe kwestie ekonomiczne" dotyczą ma depresje, mysli samobojcze,siegaja agresywnie po to co mogą zeby dać sobie rade. po prostu walcza o przertrwanie. kiedys walką o przetrwanie byla obrona przed zabiciem. teraz z racji cywilizacji wyglada to juz nieco inaczej. nie masz pieniedzy? nie istniejesz. umarles, choc fizycznie jeszcze zyjesz.

nie masz ubezpieczenia? zachorujesz? kto zaplaci za leczenie?
nie masz domu? myslisz ze wiele osob obchodzi to czy masz gdzie mieszkac? to jest wlasnie podejscie jakie reprezentujesz. duzo sie od ciebie nie roznie - jak i od wszystkich tu na pms. musimy wymrzec i moze nasze dzieci badz wnuki beda bardziej "cywilizowane", o ile mozna uzyc takiego okreslenia.

jak tobie sie powinie noga - jak myslisz ile osob wyciagnie do ciebie reke? znajomi? zarty. rodzina? zdziwilbys sie pewnie...
to ze ciebie stać na życie, nie znaczy ze np. twojego sasiada problem nie dotyka. niektorzy naprawde nie maja kasy na zarcie, choc dla ciebie to przeciez taka pestka. bo w koncu ciebie stac. co cie obchodza inni i ich problemy. maja siedziec spokojnie, nie jezdzic za szybko zebys mogl sobie jezdzic spokojnie po swoim miescie.

ta dyskusje mozemy prowadzic wrecz w nieskonczonosc bo i tak nie dojdziemy do zadnych konstruktywnych wnioskow, a napewno nie takich ktore by pomogły coś szybko zmienić. ta ewolucja mentalna i ekonomiczna musi trwac dalej i ktoregos pieknego dnia zobaczysz jak zmienia sie nasz kraj. niestety to wszystko wymaga cierpliwosci.

z mojej strony eot. jesli tego nie zrozumiesz to mija sie z celem moje produkowanie kilobajtow tekstu. patrz na swiat mniej egoistycznie i miej swiadomosc ze inni maja ciezej i moze wypada im pomóc. chociazby nie przeszkadzajac.

ps. jesli uwazasz ze twoja posada jest nietykalna to albo jestes na emeryturze albo jestes nieswiadomy rzeczywistosci. kwalifikacje, doswiadczenie i umiejetnosci nie maja tu az tyle do rzeczy. roznica jest jedynie w prawdopodobienstwie z jakim mozesz zostac zwolniony - czego tobie oraz nikomu nie zycze.

sirapacz

Data: 2011-07-07 19:20:27
Autor: Cavallino
[...]

I o to chodzi.
Ale kapelusz tego nie pojmie, bo on ze swoim wleczeniem się (najczęściej pasem lewym) i blokowaniem drogi jednak oddziałuje na wszystkich wokół, co więcej - żąda żeby się przystosowali do reguł przez niego wymyślonych.

Data: 2011-07-07 20:44:09
Autor: Artur Maśląg
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
W dniu 2011-07-07 18:55, Michał Gut pisze:
(...)

No to poleciałeś...

<cut> podchodzisz troche bezkrytycznie do swoich wypowiedzi.

???

ewentualnie
nie zrozumiales mojego posta.

Zrozumiałem go dość dobrze

ja sie mam dobrze i nie mam kredytu hipotecznego.

Ale jaki to ma związek, skoro o tym pisałeś? Nie interesuje mnie, czy
to Twój kredyt, czy czyjś inny. Chodziło o uzasadnienie zap****

odroznij szybka jazde,
agresywna, czasami niebezpieczna od zwyklego chamstwa i buractwa.

A co tutaj odróżniać? Sprowadza się do tego samego na drodze.

jedno
i drugie to nie to samo i choc zazebiaja sie, (sa buraki w kazdej grupie
spolecznej) to nie maja ze soba wiekszego zwiazku.

Mają - związek jest w bezpieczeństwie innych. W tym i moim, moich
dzieci, żony, znajomych, czy nieznajomych (kolejność dowolna). Ja
usprawiedliwiam jazdę o której piszesz tylko w sytuacji wyższej
konieczności.

gdy sie spiesze to nie zajezdzam nikomu drogi, nie wymuszam swiadomie na
(...)

Ale co mają Twoje deklaracje to tego? Najpierw opisujesz mechanizm,
później go usprawiedliwiasz.

nie generalizuj za bardzo bo wychodza bzdury z tego.

Jakie bzdury? Ty właśnie generalizujesz, opisujesz pewien mechanizm,
po czym go usprawiedliwiasz.

poza tym widzisz maksymalnie 10cm od konca swojego nosa.

Widzę więcej, mam okulary, lornetkę i nawet internet.

twoje
swierdzenie ze nie obchodzi cie czyjs kredyt hipoteczny jest doskonale
pasujace do obrazu pokolenia ktore musi wymrzec aby cos sie zmienilo.

Nie no, dobry człowieku - mnie ma interesować czyjś kredyt hipoteczny?
Mnie ma interesować czyjeś życie ponad stan? Wolne żarty.

ma
czlowiek kredyt i jak go nie bedzie splacal to mu zabiora dom i zostanie
z niczym. rodzina na bruku.

Znam wiele takich wypadków - przyczyny znajdziesz w mej poprzedniej
wypowiedzi. Mimo tego, że z natury części moich poglądów jestem
socjalistą, to takie argumenty wywołują u mnie co najmniej zdziwienie.

"mnie nie obchodzi" to typowe okreslenie wypowiadane przez zadufanych w
sobie prostaków (co nie znaczy ze kieruje te slowa pod twoim adresem).

Chyba nie przeczytałeś dokładnie co napisałem, wyrywasz z kontekstu,
bądź w ogóle robisz to celowo, by pokazać mą wypowiedź w złym świetle.

mnie sie nalezy, mnie nie obchodzi, ja wymagam itd... prawda ze znajome?

Owszem, znajome, ale tyczą Twojego usprawiedliwiania pewnych zachowań,
a nie moich wypowiedzi. Gdzie Ty widzisz w moich wypowiedziach, że
ja wymagam, że mi się należy itd.? Nie, ja ciężko pracuję i naprawdę
nie interesują mnie żądania i płacze mikroprzedsiębiorców. Zupełnie
jakbym słyszał żądania związków zawodowych, czy innych podobnych grup.

te "watpliwe kwestie ekonomiczne" sa watpliwe tylko dla ciebie.

Wręcz przeciwnie.

[...]

Czy Ty naprawdę myślisz, że takie bredzenie ma usprawiedliwić zap**
po drogach?

nie masz ubezpieczenia? zachorujesz? kto zaplaci za leczenie?

Fajne hasła, tylko takie bardziej populistyczne. Żeby mieć
ubezpieczenie to nie ma w sumie żadnego problemu - wystarczy się
zatrudnić. No ja wiem, że wielu osobom się to nie opłaca, że nie
ma pracy w ich "zawodzie", że pensja za mała (a ja "studia"
skończyłem"), ale taka jest prawda. Można mieć oczywiście
kilogram uwag do systemy, jakości itd., ale w kontekście tego co
piszesz - zresztą "mikroprzedsiębiorcy" mają na to ulgi przez jakiś
czas.

nie masz domu? myslisz ze wiele osob obchodzi to czy masz gdzie
mieszkac? to jest wlasnie podejscie jakie reprezentujesz.

Bzdury Waść opowiadasz, choć faktem jest, że niespecjalnie mnie
obchodzi, czy ktoś ma dom.

duzo sie od
ciebie nie roznie - jak i od wszystkich tu na pms. musimy wymrzec i moze
nasze dzieci badz wnuki beda bardziej "cywilizowane", o ile mozna uzyc
takiego okreslenia.

O nie - różnimy się zdaje się zasadniczo w poglądach, podejściu do
życia, doświadczeniu itd. Z mentalnością zdaje się będzie podobnie. Z
tym wymieraniem to też spudłowałeś. Z tego co obserwuję, to Ty jest
przedstawicielem grupy młodych "kapitalistów-biznesmenów" o stanowisku
roszczeniowym.

jak tobie sie powinie noga - jak myslisz ile osob wyciagnie do ciebie
reke? znajomi? zarty. rodzina? zdziwilbys sie pewnie...

Ja nie - Ty pewnie tak. Zresztą bazując na tym co powiedziałeś, tym
bardziej nie powinna mnie interesować Twoja argumentacja.

to ze ciebie stać na życie, nie znaczy ze np. twojego sasiada problem
nie dotyka.

Powiedz mi jedno - mam pracować za niego? W sumie na wielu i tak
pracuję.

niektorzy naprawde nie maja kasy na zarcie, choc dla ciebie
to przeciez taka pestka.bo w koncu ciebie stac. co cie obchodza inni i
ich problemy.

Zdziwiłbyś się - nie mam jakiegoś super statusu finansowego, ale tym
co naprawdę nie mają na żarcie (czy na leczenie itd.) pomagam (my
żona, synowie, w formie dowolnej). Przelew na konto, sms-y, zbieranie
nakrętek na wózek inwalidzki itd. Ty naprawdę wiesz mało o życiu.
Zresztą...

maja siedziec spokojnie, nie jezdzic za szybko zebys mogl
sobie jezdzic spokojnie po swoim miescie.

Czytasz czasem na co odpowiadasz? Napisałem, że nikogo jego domniemana
"sytuacja finansowa" nie upoważnia do zap*** po drogach publicznych.

ta dyskusje mozemy prowadzic wrecz w nieskonczonosc bo i tak nie
dojdziemy do zadnych konstruktywnych wnioskow, a napewno nie takich
ktore by pomogły coś szybko zmienić.

Wiesz, to Twój wniosek i jak widzę Ty prezentujesz stanowisko
roszczeniowe, które tylko po cichu próbujesz ubrać i ludzkie odruchy.

ta ewolucja mentalna i ekonomiczna
musi trwac dalej i ktoregos pieknego dnia zobaczysz jak zmienia sie nasz
kraj. niestety to wszystko wymaga cierpliwosci.

Zaraz, zaraz - jeżeli chodzi o ewolucję mentalną, to jak najbardziej
masz rację. Jesteś zresztą tego przykładem. Co ciekawe - dużo bardziej
racjonalne poglądy mam ja, który żyję sporo dłużej na tym świecie.
Mam te doświadczenia nie tylko z Polski. Co do ewolucji ekonomicznej
- to proces długotrwały, ale pewnie też mam dużo trzeźwiejszy stosunek
do stanu posiadania oraz oczekiwań.

z mojej strony eot. jesli tego nie zrozumiesz to mija sie z celem moje
produkowanie kilobajtow tekstu.

Ależ produkuj te kilobajty - Twój wybór. Z ilości jakość się nie
pojawia, wartość merytoryczna podobnież. Zresztą Twoja sugestia
o moim niezrozumieniu Twoje tekstu jednoznacznie świadczy o tym,
że pewne rzeczy zakładasz z góry i raczej średnio ma sens dalsza
dyskusja.

patrz na swiat mniej egoistycznie i miej
swiadomosc ze inni maja ciezej i moze wypada im pomóc. chociazby nie
przeszkadzajac.

Wiesz, może zostań jakimś posłem? Moje podejście egoistyczne?
Egoistyczne podejście to Ty przedstawiłeś - my biedni gnębieni
mikroprzedsiębiorcy, później ludzie z kredytem hipotecznym, później
ci bez mieszkania. Za długo żyję, by takie pseudoargumenty do
mnie trafiały.

ps. jesli uwazasz ze twoja posada jest nietykalna to albo jestes na
emeryturze albo jestes nieswiadomy rzeczywistosci.

Nie jestem na emeryturze i mam pełną świadomość rzeczywistości.
Najmłodszy też nie jestem, ale czuję się młodo, choć synowie mnie
przerośli jakiś czas temu. Mało tego - nigdzie nie pisałem, że
moja posada jest nietykalna, choć prawdą jest, że w każdej z
firm gdzie pracowałem (na etat) tak było - od 1986. Jakieś ćwierć
wieku doświadczeń, a w sumie i więcej :)

kwalifikacje,
doswiadczenie i umiejetnosci nie maja tu az tyle do rzeczy.

Co Ty nie powiesz? Znaczy pracowników przyjmuję/akceptuję z klucza
partyjnego?

roznica jest
jedynie w prawdopodobienstwie z jakim mozesz zostac zwolniony - czego
tobie oraz nikomu nie zycze.

LOL - niech mnie zwalniają, na zdrowie :)

Data: 2011-07-08 10:38:27
Autor: J.F
Użytkownik "DoQ"  napisał w wiadomości
Dlatego uważam że drogi-drogami, ale po to człowiek ma mózg żeby się dostosować do otaczających go warunków. U nas niestety zawodnicy muszą nonstop udowadniać iż są lepsi niż ci poprzedzający.

Ale DoQ - dostosowuja, dostosowuja, bo i inaczej by Niemcy nie nadazyli samochodow produkowac, AC by nie bylo, a OC mielibysmy najdrozsze w europie.

Tylko troche slabo dostosowuja, i my mamy np 0.02% ryzyka, Niemcy 0.01% i to sie zamienia na dwukrotnie wyzsza wypadkowosc.
Przy czym oni maja jeszcze autostrady.

Na ktorych IMO nie potrafia dostowac predkosci, bo leje rzesisty deszcz, a oni nadal jada 150. Ale wypadkow nie ma wtedy duzo, wiec moze oni maja racje .. lub lepsze opony.

Swoja droga to ciekaw jestem ile w obecnym polskim wyniku zaslugi fotoradarow..

J.

Data: 2011-07-07 00:22:45
Autor: P_ablo
Użytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> napisał w wiadomości news:4e14d086$1news.home.net.pl...

Nie daje spokojnie dokonczyc tico manweru wyprzedzania tylko podjezdza na 2m a przy drugim tirze wali dlugimi.
Lubie kolege ale nie wytrzymalem:

Wystarczy zmienic kolegow na myslacych i nie rozroznisz w jakim kraju porusza sie na co dzien...

Jest jeszcze jedna sprawa - z jakim przystajesz takim sie stajesz... wiec uwazaj i kształć, kształć!

--
Picasso

Data: 2011-07-07 01:21:48
Autor: J.F
UĹźytkownik "topek"  napisał w wiadomości
Pogooglalem i znalazlem artykul:
http://www.focus.de/panorama/vermischtes/verkehr-weniger-tote-mehr-unfaelle_aid_643504.html
Zginelo na niemieckich drogach 3648 osob w zeszlym roku.

Topku, a ile zginelo w 2000 r ?
Bo jesli dwa razy wiecej, a autostrad znow az tak bardzo im nie przybylo .. to moze dzisiejsze samochody lepsze ?
Ale dzisiejsze samochody z niemiec to my kupimy za 10 lat, i wtedy bedzie u nas 2000 ofiar :-)

2. Nawet jak juz powstawja to przecietnego czlowieka w Polsce nie stac bedzie zeby zaplacic 100zl w jedna strone z Katowic do Gdanska i druga stowka z powrotem. System winietkowy jak w Czechach bylby wskazany.

A nie system jak w Niemczech ? za darmo/wliczone w cene paliwa :-)

[...]

I ile niebezpiecznych sytuacji miales z powodu stanu pojazdu, albo nowych wyrobow drogopodobnych?

To jakis margines jest, moja kompletnie zaniedbana scierka do samego konca miala dobre hamulce :-)

[...]

Na autostradzie ? Gdzie ty tam chamstwo widzisz ?

Nawet na zatloczonych niemieckich autobahnach jezdzi sie srednio o wiele spokojniej.

Bo zatloczone ? Czy dlatego ze lepiej szkoleni w patrzeniu w lusterka ?

Brak zachowania odstepu.

No, nie ma u nas niemieckiego przepisu, ale znow - czy to takie istotne ?
Zderzenie "tylne" pojazdow to przyczyna tylko 210 czyli 5.4% zabitych.
W tym nieokreslona ilosc rowerzystow.

Niewpuszczanie innych, przy checi zmiany pasa.

Zmieniajacy ma ustapic pierwszenstwa ! :-)

Wiszenie na zderzaku.
Jechanie permantnie lewym pasem choc prawy jest pusty.

Lewym bezpieczniej !
Ale to akurat i w Niemczech sie zdarza.

Lewo-/prawoskret/jazda na wprost nie z tego pasa co sie powinno celem ominiecia kolejki.
Po prostu nie mysli sie o innym czlowieku, mysli sie tylko o sobie.

No ale jak to wyglada w Niemczech ?
Nikt nie omija w takiej sytuacji, polowa omija a dalej zamek, czy inzynierow ruchu maja lepszych i na pasie do jazdy na wprost jest identyczna kolejka ?

[...]

A pamietasz Turbo Rolfa ?

J.

Data: 2011-07-07 09:30:26
Autor: Agent
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Mnie się wydaje że jak przybędzie autostrad i dwupasmowych dróg to poprawi się statystyka ofiar śmiertelnych ale też i opprawi kultura jazdy. Bo jak 90% trasy śmignę autostradą to te pozostałe 10% drogi nie będę miał potrzeby jechac jak debil. A teraz to jak np. jedzie się 350 km 6 lub więcej godzin to człowiek od razu szuka każdej okazji do wyprzedzania i ciśnie na gaz.
Smutekiem mnie tylko ogarnia cena autostrad i polityka odpłatności za drogi. Wczoraj postałem sobie np. w korku bo montowali na obwodnicy trójmiasta bramki do poboru opłat. Więc TiRy wjadą do miasta, spowodują jeszcze większe korki i rozpierd..ą nawierzcnię nieprzystosowaną do takich obciążeń. No po prostu pięknie. A cała ta kasa z podatku w paliwie i oplat ViaToll i tak pójdzie huj wie na co ale napewno nie na drogi. Czy nikt nie widzi że ograniczanie swobodnego transportu TiR hamuje całą gospodarkę i podraża wszystko?

Data: 2011-07-07 09:38:47
Autor: Cavallino
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:iv3nan$r8a$1news.onet.pl...
Mnie się wydaje że jak przybędzie autostrad i dwupasmowych dróg to poprawi się statystyka ofiar śmiertelnych ale też i opprawi kultura jazdy.

Dokładnie tu jest pies pogrzebany.
A Topek jak zwykle pomieszał skutki z przyczynami.

Data: 2011-07-07 10:22:02
Autor: topek
W dniu 2011-07-07 09:30, Agent pisze:
Mnie się wydaje że jak przybędzie autostrad i dwupasmowych dróg to
cut
hamuje całą gospodarkę i podraża wszystko?
Nie zgodze sie.
Chamem na drodze nie trzeba byc.
Nowe lepsze drogi nie sa lekiem na cale zlo.

Mam w rodzinie czlowieka ktory zarabia z 50k miesiecznie a mimo to kradnie mydlo z hoteli.

Mentalnosci tak szybko nie zmienisz jak jakosci drog.

Data: 2011-07-07 01:27:56
Autor: Przemek V
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
On Jul 7, 10:22 am, topek <topek-spamerom-czlon-w-...@p0st.pl-zamien-0-
na-o> wrote:

Mam w rodzinie czlowieka ktory zarabia z 50k miesiecznie a mimo to
kradnie mydlo z hoteli.

Mentalnosci tak szybko nie zmienisz jak jakosci drog.

Z hotelu można ukraść szlafrok, ręcznik, telewizor, poduszkę ale nie
mydło chyba, że wyjmuje z wózków pokojówkom.

Data: 2011-07-07 10:42:47
Autor: Robert_J
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Z hotelu można ukraść szlafrok, ręcznik, telewizor, poduszkę ale nie mydło ...

Przenośnię też można zrozumieć albo nie zrozumieć ;-)

Data: 2011-07-07 12:46:43
Autor: Agent

Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomości news:iv3riq$d1c$1news.onet.pl...
Z hotelu można ukraść szlafrok, ręcznik, telewizor, poduszkę ale nie mydło ...

Przenośnię też można zrozumieć albo nie zrozumieć ;-)

Przenośnia musi odzwierciedlać to co się chce powiedzieć.

Data: 2011-07-07 12:45:28
Autor: Agent

na-o> wrote:

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- --
Dokładnie. Przecież i tak nie dadzą go nikomu ponownie.

Data: 2011-07-07 21:03:56
Autor: topek
na-o>  wrote:

[...]

Bylo w plynie.
W pokoju byl w lazience taki duzy pojemnik na mydlo w plynie.
Uw osobnik spuszczal/przelwal to mydlo i przywozil w butelkach plastikowych do domu.

Data: 2011-07-07 21:17:36
Autor: topek
na-o> wrote:

[...]

^^^^
uF osobnik.
O boze :)
Ow mialo byc

Data: 2011-07-08 23:10:49
Autor: P_ablo
Użytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> napisał w wiadomości news:4e160322$1news.home.net.pl...

Bylo w plynie.
W pokoju byl w lazience taki duzy pojemnik na mydlo w plynie.
Uw osobnik spuszczal/przelwal to mydlo i przywozil w butelkach plastikowych do domu.

Najwyszy czas poszukac nowych znajomych...
Nie wiem czy zdajesz sobie sprwe ale o Tobie tez to nienajepiej swiadczy!

--
Picasso

Data: 2011-07-08 23:13:58
Autor: Cavallino
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:4e177260$0$2493$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ale on się właśnie szczyci takimi znajomymi, nawet Maśląga stawiał za przykład.
Pewnie to sami potakiwacze, a Ĺźe innych nie lubi to wybĂłr ma niewielki. ;-)

Data: 2011-07-09 15:21:17
Autor: topek
W dniu 2011-07-08 23:13, Cavallino pisze:

Ale on się właśnie szczyci takimi znajomymi, nawet Maśląga stawiał za
przykład.
Nie lubie mend.
A Maslag to w porzadku facet. Lubie go po prostu.
Ciebie nie.

I faktycznie szczyce sie swoimi znajomymi. Ich liczba i jakoscia.
Sam to sobie zbudowalem i pielegnuje.

Ale ty o tym ani nic nie wiesz, ani wiedziec nie musisz, ani sie nie zaliczasz.

--
topek -> jak zawsze...

Data: 2011-07-09 16:16:33
Autor: Cavallino
Użytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> napisał w wiadomości news:4e1855d6$1news.home.net.pl...
W dniu 2011-07-08 23:13, Cavallino pisze:

Ale on się właśnie szczyci takimi znajomymi, nawet Maśląga stawiał za
przykład.
Nie lubie mend.

Lubisz.
I siebie i Maśląga, inne pewnie też.

Data: 2011-07-09 19:02:24
Autor: topek
W dniu 2011-07-09 16:16, Cavallino pisze:
UĹźytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o>
[...]

Jesli Maslaga i mnie nazwiemy menda to tak.
Lubie mendy.

Skoro my jestesmy mendami to jak nazwac ciebie?
Skali brakuje.

--
topek -> ...

Data: 2011-07-09 19:25:59
Autor: Cavallino
[...]

Zwykłym człowiekiem.
Dlatego z mendami waszego kapeluszniczego pokroju się dogadać nie mogę i nawzajem.

Data: 2011-07-10 00:35:56
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-07-09, Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> wrote:

Nie lubie mend.

[...]

ROTFL.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-07-09 15:19:16
Autor: topek
W dniu 2011-07-08 23:10, P_ablo pisze:
[...]

Kolejny miszcz.

Napisalem: "Mam w rodzinie"
Umiesz czytac?

Lapy opadaja :-(

Data: 2011-07-08 23:09:12
Autor: P_ablo
[...]

Ale Topek ma jak widac samych kiepskich kolegow...

Trzeba sobie wybierac odpowiednie tlo aby siebie dowartosciowac :P

--
Picasso

Data: 2011-07-09 15:22:06
Autor: topek
W dniu 2011-07-08 23:09, P_ablo pisze:
[...]

I tak o to jakis miszcz, ktory nie potrafi czytac ze zrozumieniem, dorabia ideologie i puszcza w swiat.

Dramat.

Data: 2011-07-09 16:17:18
Autor: Cavallino
Użytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> napisał w wiadomości news:4e185607$1news.home.net.pl...
[...]

Tak, same miszcze dookoła, a Ciebie biedaka głupi świat nie rozumie.
Typowe.

Data: 2011-07-09 19:04:59
Autor: topek
W dniu 2011-07-09 16:17, Cavallino pisze:
[...]

Nie bucu,
wyraznie napisalem "Mam w rodzinie"
Wiec nie musi mnie swiat rozumiec. Wystarczy czytac to co jest napisane.
I tyle.
Przyzwoity czlowiek przyzna sie do bledu.
Ty sie do przyzwoitych nie zaliczasz.

Tak btw, jakos podobny wydajesz mi sie do mojego czlonka rodziny wspomnianego tutaj. Jego tez nie lubi nikt. Ani rodzina, ani sasiedzi, znajomych nie posiada.

Data: 2011-07-09 19:31:35
Autor: Cavallino
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Użytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> napisał w wiadomości news:

Przyzwoity czlowiek przyzna sie do bledu.

Kiedy Ci się to zdarzyło?
Bo od kiedy pamiętam, to tylko bluzgasz na każdego na lewo i prawo, jeśli śmie posiadać inne zdanie od Twojego i nigdy się ani nie przyznałeś do błędu, ani nie przeprosiłeś za zbluzganie.

Ty sie do przyzwoitych nie zaliczasz.

Tak btw, jakos podobny wydajesz mi sie do mojego czlonka rodziny wspomnianego tutaj. Jego tez nie lubi nikt.

Parafrazując Ciebie - żadna menda go nie lubi?
Noo - to musi być porządny gość, pomimo swoich odchyłów z mydłem.
I pewnie, zupełnie mu nie zależy żeby jakaś menda go lubiła.
Im szybciej to zrozumiesz tym lepiej.
Bo jesteś konkretnie żałosny z tym powtarzaniem kogo lubisz, tak jakby to był jakikolwiek wyznacznik, albo jakakolwiek wartość dodana, o ile rozumiesz co to znaczy.

A prawda jest taka, że to czy kogoś lubisz jest warte mniej więcej tyle, co to czy kundel przechodzący ulicą kogoś lubi czy nie.

Data: 2011-07-10 02:05:43
Autor: topek
W dniu 2011-07-09 19:31, Cavallino pisze:
Parafrazując Ciebie - żadna menda go nie lubi?
Noo - to musi być porządny gość, pomimo swoich odchyłów z mydłem.
Bardzo porzadny. Podobny do ciebie wiec porzadny.

I pewnie, zupełnie mu nie zależy żeby jakaś menda go lubiła.
Pewnie ze nie. Bo zwyczajnie nikt go nie lubi, nie odwiedza, nie zaprasza.
Sam sobie siedzi i jest sklocony z calym swiatem.
Ty jestes na dobrej drodze, zeby w jego wieku, byc na jego miejscu.

Im szybciej to zrozumiesz tym lepiej.
Alez ja to dobrze rozumiem.

Bo jesteś konkretnie żałosny z tym powtarzaniem kogo lubisz, tak jakby
to był jakikolwiek wyznacznik,
Dla mnie jak najbardziej.
Czy to na forum, czy w realu, lubie sie dobrze czuc dyskutujac z kims.
Tak po ludzku po prostu.
"[...] ale nawjazniesze, zeby miedzy soba dobrze sie czuc"
A ty mi po prostu smrodzisz na pmsie.

Ale ze nie mam na to wplywu wiec akceptuje.
Ale nie lubie.

Tak jak wsiadam do komunikacji miejskiej/samolotu i stoi/siedzi jakis smierdziel i zatruwa ludziom podroz. Nie mam wyjscia i musze znosic w takim czy innym przedziale czasowym.

> albo jakakolwiek wartość dodana, o ile  rozumiesz co to znaczy.
Nawet mi sie komentowac tego nie chce.

A prawda jest taka, że to czy kogoś lubisz jest warte mniej więcej tyle,
Jak pisalem dla mnie bardzo wazne.
Tak sobie ustalam z kim sie zadaje a z kim nie.
Z toba sie raz zadalem i wystarczy.

Bawiac sie w psychologa amatora twierdze, ze jestes po prostu bucem, ktorego malo kto, o ile ktokolwiek, lubi, zaprasza (powtornie), chce podtrzymywac znajomosc.
Ot taki besserwisser niesympatyczny.

co to czy kundel przechodzący ulicą kogoś lubi czy nie.
Kundel tez kogos darzy sympatia lub nie.
Ale widac dla ciebie nie ma znaczenia czy jestes lubiany czy nie. Czy otaczaja cie ludzie zyczliwi, czy tacy co cie tylko z takich czy innych powodow znosza i czekaja chwili az sie zamkniesz/pojedziesz/skonczysz.

Data: 2011-07-10 16:01:52
Autor: Cavallino
Użytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> napisał w wiadomości news:4e18ecd8$1news.home.net.pl...
W dniu 2011-07-09 19:31, Cavallino pisze:
Parafrazując Ciebie - żadna menda go nie lubi?
Noo - to musi być porządny gość, pomimo swoich odchyłów z mydłem.
Bardzo porzadny. Podobny do ciebie wiec porzadny.

Jak podobny do mnie, a różny od ciebie to porządny.

I pewnie, zupełnie mu nie zależy żeby jakaś menda go lubiła.
Pewnie ze nie.

No i super.
Brandzluj się dalej swoim medowiskiem jeśli Cię to podnieca, ale po co robisz to publicznie?

Im szybciej to zrozumiesz tym lepiej.
Alez ja to dobrze rozumiem.

Nie - jest dokładnie odwrotnie.
Nic nie rozumiesz, a raczej rozumiesz dokładnie odwrotnie.
W jednym masz rację - jak ktoś maiłby się obracać w środowisku mend twojego pokroju, to naprawdę lepiej żeby było jak piszesz, tzn. żeby siedział sobie sam w domu (co zresztą pewnie nie jest prawdą, podobnie jak 99% obserwacji które wypisujesz na tej grupie).

Bo jesteś konkretnie żałosny z tym powtarzaniem kogo lubisz, tak jakby
to był jakikolwiek wyznacznik,
Dla mnie jak najbardziej.

No właśnie.
Mendzi wyznacznik żeby się z innymi mendami kumplować.
Każdy myślący wie, że jest dokładnie odwrotnie niż Ty piszesz - czyli jak Ty coś oceniasz źle, to zapewne jest to dobre i abarot.

Czy to na forum, czy w realu, lubie sie dobrze czuc dyskutujac z kims.

Ale nikt normalny z tobą nie będzie chciał się tykać, więc jesteś skazany na towarzystwo mend twojego pokroju.
Dziwne jest tylko to, że się tym chwalisz.

A prawda jest taka, że to czy kogoś lubisz jest warte mniej więcej tyle,
Jak pisalem dla mnie bardzo wazne.

Jak już pisałem - to zachowaj to dla siebie, zamiast chwalić się byciem mendą.

Bawiac sie w psychologa amatora twierdze, ze jestes po prostu bucem,

Gdybyś był chociaż amatorem, wiedziałbyś, że to klasyczny tzw. syndrom przeniesienia.
Plus kompleks emigranta, który śmierdzi z każdego Twojego posta o Polsce.
Więc psychoanalizę najpierw zastosuj na sobie, bez wyleczenia tylko śmiecisz na grupie.

co to czy kundel przechodzący ulicą kogoś lubi czy nie.
Kundel tez kogos darzy sympatia lub nie.

No dokładnie.
Ale ma na tobą ta przewagę że na pms nie szczeka co na ten temat sądzi, jakby to kogokolwiek interesowało.

Data: 2011-07-10 23:26:39
Autor: topek
W dniu 2011-07-10 16:01, Cavallino pisze:
UĹźytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o>
cut
jakby to kogokolwiek interesowało.
Ech konik, konik.
Zali mi cie i wspolczuje, ze jestes sam jak palec w dupie.

Data: 2011-07-11 09:43:42
Autor: Cavallino
Użytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> napisał w wiadomości news:4e1a1911$1news.home.net.pl...
[...]

Znowu kompleks przeniesienia....
Cudów nie ma, ktoś kto nawija o czymś w co drugim poście, musi mieć z tym niemały problem.

Data: 2011-07-12 00:57:35
Autor: topek
W dniu 2011-07-11 09:43, Cavallino pisze:
[...]

I znow, jak zawsze, masz racje
:)

Data: 2011-07-12 09:54:44
Autor: Cavallino
[...]

Wiem i cieszę się, ze potwierdzasz, ale zamiast uprawiać grafomanię idź to leczyć.

Data: 2011-07-09 19:51:14
Autor: P.B.
Dnia Sat, 09 Jul 2011 19:04:59 +0200, topek napisał(a):

Tak btw, jakos podobny wydajesz mi sie do mojego czlonka rodziny wspomnianego tutaj. Jego tez nie lubi nikt. Ani rodzina, ani sasiedzi, znajomych nie posiada.

A może ma killfila pełnego kapeluszników? LOL

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2011-07-07 01:30:23
Autor: tadek
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
On 7 Lip, 10:22, topek <topek-spamerom-czlon-w-...@p0st.pl-zamien-0-na-
o> wrote:
W dniu 2011-07-07 09:30, Agent pisze:> Mnie się wydaje że jak przybędzie autostrad i dwupasmowych dróg to
cut

Topek masz całkowitą rację.

Data: 2011-07-07 10:30:17
Autor: Cavallino
Użytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> napisał w wiadomości news:4e156caf$1news.home.net.pl...
[...]

Jak zwykle.
Patent na jedyne słuszne i trafne poglądy.

Chamem na drodze nie trzeba byc.

Oczywiście, nikt nie mówi że trzeba, dostałeś tylko informacje o przyczynach takich skutków.

Nowe lepsze drogi nie sa lekiem na cale zlo.

Na całe pewnie nie.
Ale trzeba sprawdzić ile tego chamstwa zostałoby na sieci dwupasmowych dróg (inne nie powinny być drogami krajowymi) i wtedy ewentualnie leczyć.
O ile byłoby co - jakiś procent chamstwa zawsze pozostanie.

Data: 2011-07-07 21:03:05
Autor: topek
W dniu 2011-07-07 10:30, Cavallino pisze:
[...]

Ty jestes doprawdy zalosny.
Posiadanie wlasnego zdania nazywasz jedynie slusznymi i trafnymi pogladami?

Data: 2011-07-07 23:20:48
Autor: Cavallino
Użytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> napisał w wiadomości news:4e1602ef$1news.home.net.pl...
[...]

A nie sądzisz tak o nich?
Przyjmujesz choćby cień niepewności czy się nie mylisz?

Nie - od razu piszesz Ĺźe to nic nie da.

Data: 2011-07-07 11:37:28
Autor: Axel
"topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> wrote in message
> [...]

Mnie sie wydaje ze jak przybedzie autostrad i dwupasmowych dróg to
cut
hamuje cala gospodarke i podraza wszystko?
Nie zgodze sie.
Chamem na drodze nie trzeba byc.
Nowe lepsze drogi nie sa lekiem na cale zlo.

A ja mam namacalny przyklad: od ponad 20 lat jezdze na dzialke trasa Wwa- Wyszkow. Kilka lat temu nie dalo sie nia jezdzic w godzinach wiekszego oblozenia, bo na drodze 2x1 pas + pobocze spotykalo sie tak wielu idiotow wyprzedzajacych na trzeciego, czwartego i poboczami, ze wolalem jechac droga dluzsza o 20 km (90 zamiast 70 km), ale bez nerwow. Od czasu otwarcia trasy szybkiego ruchu od Marek do Wyszkowa - jedzie sie luksusowo, a i ludzie nauczyli sie np. ze nie jedzie sie lewym pasem, tylko po wyprzedzeniu zjezdza na prawy. Czasy dojazdu na dzialke (pomijam czas wyjazdu z Wwy, zwlaszcza, ze Trasa Torunska jest w remoncie) wrocily mi do czasow z poczatku lat 90-tych.

--
Axel

Data: 2011-07-07 12:37:42
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello topek,

Thursday, July 7, 2011, 10:22:02 AM, you wrote:

[...]

Chamem na drodze nie trzeba byc.
Nowe lepsze drogi nie sa lekiem na cale zlo.
Mam w rodzinie czlowieka ktory zarabia z 50k miesiecznie a mimo to
kradnie mydlo z hoteli.

Nie dość, że nie ma to nic do rzeczy, to jeszcze argument wyjątkowo
nietrafony - nie da się ukraść mydła w hotelu. Mydło należy do
klienta.

Mentalnosci tak szybko nie zmienisz jak jakosci drog.

Ale której mentalności? Tej, która widzi naganne zachowanie tam, gdzie
go nie ma?

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 21:01:52
Autor: topek
[...]

ma bardzo duzo.
Mowie o zakorzenionych, autmatycznych zachowaniach. Nawykach. Czy jak to nazwiesz.
Twierdze, ze gdyby jutro polska miala 5000km autostrad, darmwowych, to nadal wiele mend bedzie jezdzic jak jezdzilo.

to jeszcze argument wyjątkowo
nietrafony - nie da się ukraść mydła w hotelu. Mydło należy do
klienta.
Zapomnialem dodac, ze chodzilo o mydlo w plynie.
W hotelu byl w lazience taki dystrybutor, czy ja wiem, litrowy? na mydlo w plynie i ta osoba przywozila w butelkach po minerelnej mydlo w plynie.

Mentalnosci tak szybko nie zmienisz jak jakosci drog.
Ale której mentalności? Tej, która widzi naganne zachowanie tam, gdzie
go nie ma?
Tam gdzie jest

Data: 2011-07-07 21:17:33
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Nie zmyślaj - to naprawdę staje się żałosne.

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 21:24:41
Autor: topek
[...]

Dla mnie to bylo oczywiste.
Z rozmowy wyniklo, ze jednak dla innych jednak nie bylo to oczywiste (i mieli racje)
Stad doprecyzowanie inormacji.
Teraz romek twierdzi, ze zmyslam.

Romek, romek ty niedobry. Zdemaskowales mnie.

Data: 2011-07-07 20:24:29
Autor: z
Agent pisze:

[...]

Chwila to jednak nasz miłościwie panujący Ken na to pozwolił???
LUDZIE!!! Pamiętajcie o tym przy urnie. Nie głosujecie na mniejsze zło.
Głosujcie zgodnie ze swoim sumieniem. (choć to może być mało przekonujący argument dla lemingów)
http://www.niedlapsakielbasa.pl/

Data: 2011-07-07 10:41:46
Autor: DoQ
[...]

ATSD zwracasz im uwagę przy _każdej_ nadarzającej się okazji (np. jak staniecie sobie na światłach), czy jesteś tylko fajterem co w necie narzeka, a w realu się nie odezwie?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-07 10:56:29
Autor: Przemysław Czaja
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE

Użytkownik "DoQ"

ATSD zwracasz im uwagę przy _każdej_ nadarzającej się okazji (np. jak staniecie sobie na światłach), czy jesteś tylko fajterem co w necie narzeka, a w realu się nie odezwie?

No chyba, że chodzi o hotdogi... ;-)

Data: 2011-07-07 11:03:50
Autor: DoQ
[...]

No, chciałbym zobaczyć jak stosuje swoje porady w życiu codziennym :)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-07 21:05:38
Autor: topek
W dniu 2011-07-07 10:41, DoQ pisze:
[...]

Zawsze sie nei odzywam.
Nie milcze tez.
Trudno mi to oszacowac.

Najczesciej jak pacjent ma radio sie odzywam:
"Kolego, daj mi dokonczyc manwer wyprzedzania, ja Ci zjade"

Najczesciej pada: "spierdalaj"

Kumasz teraz?

Nie naleze do strachliwych ale do grupy karkow tez sie nie odezwe.

Cos mi chcesz udowodnic?

Data: 2011-07-07 22:40:58
Autor: DoQ
W dniu 07-07-2011 21:05, topek pisze:

Najczesciej jak pacjent ma radio sie odzywam:
"Kolego, daj mi dokonczyc manwer wyprzedzania, ja Ci zjade"
Najczesciej pada: "spierdalaj"

A... przez radio...

Nie naleze do strachliwych ale do grupy karkow tez sie nie odezwe.
Cos mi chcesz udowodnic?

A ty?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-07 23:00:53
Autor: topek
W dniu 2011-07-07 22:40, DoQ pisze:
W dniu 07-07-2011 21:05, topek pisze:

Najczesciej jak pacjent ma radio sie odzywam:
"Kolego, daj mi dokonczyc manwer wyprzedzania, ja Ci zjade"
Najczesciej pada: "spierdalaj"

A... przez radio...
Jak sobie inaczej na autostradzie wyobrazasz?

Nie naleze do strachliwych ale do grupy karkow tez sie nie odezwe.
Cos mi chcesz udowodnic?
A ty?
Ja nic.
Napewno nie w necie. Gdzie nigdy nie wiadomo kto po drugiej stronie siedzi.
Nie warte mi to wysilku.
Wsrod znajomych, przyjaciol a i owszem

Data: 2011-07-07 10:49:16
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-07-06 23:15, topek pisze:

Na polskich drogach w 2010 zginelo 3907 osob
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wypadek_drogowy

A ja pamiętam nie tak dawno, jak trąbili że ponad 6 tys...
Statystyka wciąż kiepska ale trend dobry.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2011-07-07 12:11:16
Autor: jerzy.n

 Natomiast portal http://www.policja.pl/portal/pol/8/160/Wypadki_drogowe_w_latach_1985__2008.html podaje za rok 2008 zginelo  5.437  , to naprawdę sporo ...

Data: 2011-07-07 13:30:01
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-07-07 12:11, jerzy.n pisze:

UĹźytkownik "Jakub Witkowski"<jwitkows@domena.z.sygnatury>  napisał w wiadomości news:iv3ruc$2acm$1news2.ipartners.pl...
[...]

Ale liczba jak ogólnie spada. Na początku jat 90-tych było nawet 7.9 tys!
Szczerze mówiąc, tylko 3.9 tys w 2010, to brzmi aż za dobrze w porównaniu
z dość stabilnymi latami 200x na poziomach ok 5.5

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2011-07-07 14:58:20
Autor: Hinek
[...]

Na poczatek wystarczy zakazac CB i uzywania baz danych o fotoradarach w
nawigacjach. Ruch sie od razu uspokoi! Koszt zaden.

--
Hinek

Data: 2011-07-07 15:10:55
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello Hinek,

I CKJ?

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 15:15:15
Autor: MZ
W dniu 2011-07-07 14:58, Hinek pisze:

Na poczatek wystarczy zakazac CB i uzywania baz danych o fotoradarach w
nawigacjach. Ruch sie od razu uspokoi! Koszt zaden.

Po co półśrodki, zamontować ograniczniki do 50km/h z przełącznikiem
(oczywiście każde przełączenie notyfikowane przez GPSiGSM do ITD)
pozwalającym przełączyć na wyższe limity np. w przypadku autostrady. Na
koszt kierowców oczywiście i z miesięcznym abonamentem np. 100 zł za
transmisję danych.

A tak serio, to życzę Ci spotkania, koniecznie przed sobą, kretyna który
jedzie bez CB i bez nawigacji i nagle na prostej pustej drodze daje po
heblach bo zobaczył skrzynkę z fotoradarem. To nic, że ograniczenie jest
np. do 80 a on zwalnia do 40... MoĹźe taka sytuacja Ci zweryfikuje
światopogląd i zrozumiesz, że to nie prędkość zabija (wbrew temu co
wciskają ostatnio w tv) tylko jej gwałtowne wytracenie i wynikłe z tego
przeciążenia i odkształcenia. Często dlatego że trafił się idiota z
przodu, który nie powinien nigdy wsiąść za kółko bo sobie nie radzi.

--
MZ

Data: 2011-07-07 16:17:41
Autor: Hinek
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał

Po co półśrodki, zamontować ograniczniki do 50km/h z przełącznikiem
(oczywiście każde przełączenie notyfikowane przez GPSiGSM do ITD)
pozwalającym przełączyć na wyższe limity np.

Gwarantuje ze mniej wiecej taki system - ale automatycznie egzekwujacy
mandaty - pojawi sie za pare lat. Przeciez wszystko do tego zmierza.
Pozdr

--
Hinek

Data: 2011-07-07 17:50:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Jak dobrze, że jestem stary i mam szanse tego nie dożyć...

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 19:59:59
Autor: Hinek
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał

Jak dobrze, że jestem stary i mam szanse tego nie dożyć...

Z ust mi wyjales.
Pozdr

--
Hinek

Data: 2011-07-07 22:52:07
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-07-07, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:

[...]

Dożyjesz...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-07-07 23:44:39
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello Krzysiek,

Założysz się z moją rodziną? ;P

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 23:57:05
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-07-07, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:

[...]

Sam se wykup ubezpieczenie na wypadek śmierci ;-P

A tak serio: wydaje mi się, że ostre i (dość) automatyczne karanie
kierowców nadejdzie szybko, bardzo szybko. Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-07-08 00:47:44
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Wierzysz w zwycięstwo PiSu? Po moim trupie...

--
Best regards,

Data: 2011-07-08 08:13:33
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-07-07, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:

[...]

http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Miliony-na-nowe-fotoradary,wid,12947230,wiadomosc.html?ticaid=1c9f8
To tylko jeden przypadek z czasów rządów kolesia głoszącego "tylko facet bez prawa jazdy może wydawać pieniądze na fotoradary".
To PO wprowadza ten zamordyzm przed którym ostrzegało w kampanii :)
(ale tutaj nie gadajmy więcej o polityce)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-07-07 17:14:24
Autor: jerzy.n

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

A tak serio, to życzę Ci spotkania, koniecznie przed sobą, kretyna który
jedzie bez CB i bez nawigacji i nagle na prostej pustej drodze daje po
heblach bo zobaczył skrzynkę z fotoradarem.

Oczywiście standardem powinno być zamontowane radio CB i ciągłe pytanie na
19 kanale o brak policji na trasie i "rura" , co ci tam że to wioska lub miasteczko .To według ciebie wizerunek
wzorowego  kierowcy   ?

Data: 2011-07-07 17:18:49
Autor: Cavallino
Użytkownik "jerzy.n" <j-nowicki@t-online.de> napisał w wiadomości news:

[...]

Jeśli to pozwala uniknąć i wypadków i mandatów to i owszem.
Zadowolony?

HINT: Niezależnie od tego co Ci się wydaje, kapelusznik to w ogóle nie jest kierowca.
Melepeta, furman, Ĺźyciowa niedorajda, ale nie kierowca.

Data: 2011-07-07 17:52:48
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello jerzy.n,

[...]

A według Ciebie ideał kierowcy to taki, który przestrzega ograniczeń
prędkości a resztę PoRD cznia?

--
Best regards,

Data: 2011-07-08 10:35:51
Autor: Robert_J
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
A według Ciebie ideał kierowcy to taki, który przestrzega ograniczeń
prędkości a resztę PoRD cznia?

Idealnie to powiedziałeś :-). Mnie też wkurza to, że nasi dzielni stróże prawa potrafią jedynie schować się z radarem w krzakach przy prostej, pustej drodze, a nie zauważają chamstwa, brawury i głupoty. Dziadek jadący 60/50 to pirat, ale gnojek wyprzedzający na przejściu, prawie po palcach pieszych, ale jadący 40, już im nie przeszkadza. Widzę prawie każdego dnia takie sytuacje. Żeby było śmiesznie zdarza się że niejeden raz świadkami takiego czegoś są policjanci, ale nie reagują bo im się nie chce pojechać za takim delikwentem.
Oczywiście nie zawsze, trochę generalizuję, ale niestety zatrzymania za niewielkie przekroczenie prędkości stanowią chyba 99% zatrzymań...

Data: 2011-07-07 21:29:23
Autor: topek
W dniu 2011-07-07 17:14, jerzy.n pisze:

[...]

19 kanale o brak policji na trasie i "rura" , co ci tam Ĺźe to wioska lub
miasteczko .To według ciebie wizerunek
wzorowego kierowcy ?

Jak by pan bog istnial i byl sprawiedliwy to by jezdzacych z CB przez wioske 100km/h "szybko i bezpiecznie" wzajemnie eliminowal.

Raz jeden szybki i bezpieczny rozjedzie na pasach przy szkole malego przyszlego szybkiego bezpiecznego, raz jego rozjedzie tirman jezdzacy szybko i bezpiecznie.

A ze boga nie ma, albo ma Polske w dupie, albo nie jest sprawiedliwy, to mendy sie maja dobrze.

Data: 2011-07-07 22:45:05
Autor: Artur Maśląg
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
W dniu 2011-07-07 21:29, topek pisze:
(...)
A ze boga nie ma, albo ma Polske w dupie, albo nie jest sprawiedliwy, to
mendy sie maja dobrze.

Jak ja lubię Twoje podsumowania...  :)

Data: 2011-07-09 21:34:33
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 07 Jul 2011 21:29:23 +0200, topek napisał(a):

Raz jeden szybki i bezpieczny rozjedzie na pasach przy szkole malego przyszlego szybkiego bezpiecznego, raz jego rozjedzie tirman jezdzacy szybko i bezpiecznie.

A trzeci raz dziecko przechodzące w terenie zabudowanym, po doskonale
oznakowanym przejściu zostanie śmiertelnie potrącone przez policjantów
którzy śpieszyli się do ciężkiej służby jaką jest spanie obok pracującego
fotoradaru. Nietoperek, gdzieś w czerwcu. --
     ___________ (R)

Data: 2011-07-10 11:32:33
Autor: topek
[...]

Takie rzeczy sie zdarzaja.
Po prostu wpisane w ludzka ulomna nature.
Klasyczny wypadek.
Tego nikomu nie zycze.

Zapieprzanie 100km/h przez wioske, albo wiszenie 2m za zderzakiem przy 140km/h, bo miszcz jezdzi szybko i bezpiecznie jest zachowaniem swiadomym, skurwysynskim i wymagajacym boskiej interwencji.

No ale pan Bog nie lubi juz Polski.

Data: 2011-07-10 16:04:31
Autor: Cavallino
[...]

Czyli jest dokładnie odwrotnie, zwłaszcza jak pan kapelusznik topek wlecze się autostradą 110 km/h, przez 2 km wyprzedza tiry, a potem pyszczy na pms że ktoś smiał go poganiać.
To że potem w 100 następnych postach 100 razy zmieni opis wydarzeń już samych faktów nie zmienia rzecz jasna.

No ale pan Bog

Po pierwsze - cuś takiego nie isnieje, oprócz umysłów poszkodowanych i samotnych w świecie.

nie lubi juz Polski.

LOL
Na pewno ma to związek z tym że Ty z niej wyjechałeś.....

Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE