Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE

Data: 2011-07-06 23:44:10
Autor: Micha艂 Gut
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
przy czym wiele z tego co opisales wynika wprost z kasy.
zamordyzm sowiecki i wojna spapra艂y w zasadzie 2 pokolenia polakow. Wychodzenie z ekonomicznego bagna po tej traumie zajmie jeszcze nam duzo czasu choc uwazam ze juz teraz jest calkiem dobrze w porownaniu do tego co bylo 1 czy 2 dekady temu (dalej nie moge siegnac pamiecia bom jeszcze mlody:p).
wiem jaki dystans jest pomiedzy polakami a innymi narodami bardziej rozwinietymi.

niemcy maja prezna gospodarke ale nikt nie pamieta ze a) cos niecos ze soba przywiezli z wojenki + kosztownosci zydow i innych mordowanych b) zachodnie niemcy byly po wojnie sponsorowane przez zachod.....
a polska? a polska wysy艂a艂a do ruskich cukier a oni w zamian zabierali od nas zboze. z przymrozeniem oka ale kazdy chyba wie jak to dzialalo za komuny. pare ciekawych anegdot sie osluchalem od wiekowych nauczycieli na warsztatach w moim technikum.

my dopiero od raptem 20 lat mamy cos, co mozna nazwac gospodarka. Startowalismy z duzym zadluzeniem ktore nalezy obsluzyc. teraz tez mamy co prawda ale nie takie. tamto w glownej mierze mialo uspokoic niepokoje spoleczne. nvm.

nie licz na to ze ludzie biedni, niedouczeni czesto tak sie zachowuja. sa na dorobku, z zakorzenionym gleboko egoizmem. wymrze nasze i jeszcze pewnie pokolenie naszych dzieci zanim sie to zmieni. niestety to wina przeszlosci bardziej niz samych ludzi.

cierpliwosci topek i wiecej wiary w polakow (nie dotyczy naszej tfu kadry pilkarzy). jako narod i tak sobie radzimy fenomenalnie.

dumny z bycia polakiem, obywatelem narodu niedoskonalego, skatowanego ale jednoczesnie majacego sile by sie rozwijac i przec do przodu

sirapacz

ps. statystyki sie rowniez poprawia... kwestia czasu:)

Data: 2011-07-07 10:39:44
Autor: Robert_J
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
zamordyzm sowiecki i wojna spapra艂y w zasadzie 2 pokolenia polakow.

Przesta艅 powtarza膰 t臋 idiotyczn膮, obiegow膮 opini臋, stworzon膮 by t艂umaczy膰 nasze wrodzone chamstwo i egoizm :-). Nie wiem czy wiesz, ale Polacy przez kilka wiek贸w byli pod czyim艣 (mniej lub bardziej dokuczliwym) uciskiem, nie tylko pod sowieckim po drugiej wojnie :-). A nawet jak nie byli, czyli jeszcze dawniej, te偶 nasza mentalno艣膰 by艂a podobna. "Ka偶den sobie rzepk臋 skrobie" ;-).

Data: 2011-07-07 10:53:57
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-07-07 10:39, Robert_J pisze:
zamordyzm sowiecki i wojna spapra艂y w zasadzie 2 pokolenia polakow.

Nie wiem czy wiesz, ale Polacy przez kilka wiek贸w byli pod czyim艣 (mniej lub bardziej dokuczliwym) uciskiem

A nawet je艣li nie byli jako pa艅stwo, to wi臋kszo艣膰 narodu by艂a... ch艂opami pa艅szczy藕nianymi,
a w najlepszym razie za艣ciankowymi szlachetkami - go艂odupcami

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog膮 by膰 niepowa偶ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada膰 w cz臋艣ci

Data: 2011-07-07 11:07:02
Autor: Micha艂 Gut
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
generalnie klasa robotnicza zawsze jest najliczniejsza - to akurat zadna nowosc.
slowo golodupiec jednak tu dobrze pasuje bo kazdy ciulal na nie swoim i nie dla siebei.

pamietaj jednak ze pokolenia wtedy istniejace juz dawno wymarly jak i pokolenia nastepne. zwyczaje sie pozacieraly - pozostaly drobne szczatki ktore zoastaly opisane w ksi膮偶kach i r臋kopisach.

nas w zasadzie istnieja pokolenia urodzonych w XX wieku.

Data: 2011-07-07 11:51:21
Autor: Robert_J
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
A nawet je艣li nie byli jako pa艅stwo, to wi臋kszo艣膰 narodu by艂a... ch艂opami
pa艅szczy藕nianymi,

Dok艂adnie. I tak膮 mentalno艣膰 ma du偶a cz臋艣膰 narodu niestety. Nawet nie trzeba by膰 kierowc膮, wystarczy wyj艣膰 do dowolnego lasu... Taki ch艂opek roztropek rozr贸偶nia tylko moje-niemoje, i wyp...la 艣mieci do lasu, nawet 10 metr贸w od swojego p艂otu...

a w najlepszym razie za艣ciankowymi szlachetkami - go艂odupcami

Ale za to z tzw. "honorem" ;-)). Oczywi艣cie pojmowanym na sw贸j specyficzny spos贸b ;-))

Data: 2011-07-11 09:31:06
Autor: The_EaGle
[...]

Czy przypadkiem okolice Monachium to nie by艂o jeszcze 50 lat temu jedno z najbiedniejszych miejsc w Niemczech? Bawaria to by艂o wygwizdowo i wypi... Niemiec, takie wojew贸dztwo 艣wi臋tokrzyskie (bez urazy ;) )   a teraz zdaje si臋 najzamo偶niejsza okolica... Topek potwierdzisz? ;)

A co do ch艂op贸w pa艅szczy藕nianych to w ca艂ej Europie w tym okresie istnia艂o poj臋cie ch艂opa pa艅szczy藕nianego , w Polsce szlachta by艂a procentowo najliczniejsza w Europie w stosunku do og贸艂u spo艂ecze艅stwa.

Pozdrawiam
Rafa艂

Data: 2011-07-07 10:59:49
Autor: Heraklit
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
By sobie taki dzie: 7 lipiec (czwartek), gdy o godzinie 10:39
*Robert_J* naskroba(a):

Przesta powtarza t idiotyczn, obiegow opini, stworzon by t硊maczy nasze wrodzone chamstwo i egoizm :-). Nie wiem czy wiesz, ale Polacy przez kilka wiek體 byli pod czyim (mniej lub bardziej dokuczliwym) uciskiem, nie tylko pod sowieckim po drugiej wojnie :-). A nawet jak nie byli, czyli jeszcze dawniej, te nasza mentalno舵 by砤 podobna. "Ka縟en sobie rzepk skrobie" ;-).

rzeczywi禼ie, historia Polski nie jest Twoj mocn stron. Mam tylko
nadziej, 縠 edukacja Twoja nie zako馽zy砤 si na podr阠znikach rodem z
PRL-u.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-07-07 10:53:38

Data: 2011-07-07 11:54:34
Autor: Robert_J
[...]

Pytanie czy Twoja edukacja nie opiera si li tylko na podr阠znikach napisanych po PRL-u ;-).

Data: 2011-07-07 14:07:04
Autor: Heraklit
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
By sobie taki dzie: 7 lipiec (czwartek), gdy o godzinie 11:54
*Robert_J* naskroba(a):

[...]

i na tej napisanej w czasach PRL-u, ale niezgodnej zaleceniami Partii.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-07-07 14:05:42

Data: 2011-07-07 14:25:26
Autor: Robert_J
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
i na tej napisanej w czasach PRL-u, ale niezgodnej zaleceniami Partii.

Wiesz, pytam, bo do舵 jednoznacznie oceniasz moj wiedz na podstawie jednego zdania :-). Nie mia砮m na celu wykazywanie swojej wiedzy historycznej, ale raczej zasygnalizowanie, 縠 Polacy byli zniewoleni przez du縪 d硊縮zy czas ni tylko lata powojenne XX wieku :-). I troch mnie irytuje zwalanie ca砮go naszego zacofania, ignorancji, chamstwa, sobiepa駍twa itd. tylko na "sowieck okupacj"... A niestety im m硂dszy "historyk" (czyt. taki co w PRL z jajka na jajko jeszcze skaka) tym bardziej demonizuje tamte lata... Wystarczy 縠 pos硊cham mojego dziecka, co im pani na historii w gimnazjum opowiada. Zreszt pani sama niespe硁a 30-letnia, wi阠 PRL zna tylko z "jedynie s硊sznych" ksi笨ek, kt髍ymi j raczono na studiach ;-))

Data: 2011-07-07 14:40:22
Autor: Heraklit
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
By sobie taki dzie: 7 lipiec (czwartek), gdy o godzinie 14:25
*Robert_J* naskroba(a):

[...]

je縠li po 150 latach niewoli nar骴 potrafi si zmobilizowa i wbrew
bolszewikom i Ententy utworzy niepodleg砮 pa駍two to jednak chyba
秝iadczy, 縠 by硂 to co dla nas istotnego?

[...]
kiedy nie mog砮m uwierzy w to co UB-owcy robili w obozie Jaworzno...
niestety to nie jest dyskusja na t grup:) --
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-07-07 14:26:59

Data: 2011-07-07 14:47:24
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello Heraklit,

[...]

S tacy, kt髍zy twierdz, 縠 pa駍two nie jest niepodlege i nadal
si陊aj "racz na wr骳i" zamiast "pob硂gos砤w". S te tacy, kt髍zy
maj mocne zmartwienie, czy na pewno o tak woln Polsk walczyli...

[...]

[...]

Wiesz - mnie przera縜 bardziej to, co dzia硂 si na lotnisku w
Szymanach i okolicach oraz to, 縠 po raz kolejny pozwalamy obcemu
wojsku okupowa kawa砮k naszego kraju.

Po "komunie" zbrodni spodziewa si mo縩a. "Demokracja" nie powinna
dopuszcza ani do zbrodni wojennych ani do wkraczania obcych wojsk.

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 22:26:32
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 7 Jul 2011 14:25:26 +0200, Robert_J
ale raczej zasygnalizowanie, 偶e Polacy byli zniewoleni przez du偶o d艂u偶szy czas ni偶 tylko lata powojenne XX wieku :-). I troch臋 mnie irytuje zwalanie ca艂ego naszego zacofania, ignorancji, chamstwa, sobiepa艅stwa itd. tylko na "sowieck膮 okupacj臋"...

No i w艂a艣nie bez sensu jest ta Twoja sygnalizacja, poniewa偶 stan naszych
dr贸g to w艂a艣nie wynik "zniewolenia" w latach 50-90, tylko i wy艂膮cznie,
kiedy to polska pracowa艂a na ruskich, a obrazuje to idealnie cytat pewnego
kabaretu, tworz膮cego w latach 70-88: "plan wykoany, produkcja zrobiona,
ludziom zap艂acili, produktu nima".  --
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2011-07-08 10:06:30
Autor: Robert_J
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
No i w艂a艣nie bez sensu jest ta Twoja sygnalizacja, poniewa偶 stan naszych
dr贸g to w艂a艣nie wynik "zniewolenia" w latach 50-90, tylko i wy艂膮cznie,

Co Ty gadasz? Jako艣 na ruskich nie pracujemy od 22 lat, a drogi buduje si臋 niewiele lepsze. Przyk艂ad贸w cho膰by w Szczecinie i okolicach mog臋 poda膰 na p臋czki :-). S膮 miejsca, w kt贸rych budowa drogi trwa艂a d艂u偶ej ni偶 okres jej bezusterkowego u偶ytkowania... Co, ruscy nam asfalt zabierali? Popatrz teraz, masz jaskrawy przyk艂ad z ostatnich tygodni, kiedy budowla艅cy w dzie艅 uk艂adali t艂ucze艅, a w nocy go podpieprzali i sprzedawali :-). I co? To te偶 wina ruskich? Nie wiem, mo偶e przesadzam, ale polskie spo艂ecze艅stwo da艂o sobie wm贸wi膰 (albo chcia艂o 偶eby mu wm贸wiono) 偶e samo jest idealne, tylko te ruskie skurwysyny s膮 wszystkiemu winne :-). Cz臋艣ciowo na pewno jest to prawd膮, ale tylko cz臋艣ciowo, I wcale nie jest to cz臋艣膰 tak du偶a, jak niekt贸rym si臋 wydaje...
Masz swoje zdanie, ja mam swoje. Oczywi艣cie szanuj臋 Twoje, ale si臋 z nim nie zgadzam. Drogi mamy takie jak mamy z kilku powod贸w. Jednym z najwa偶niejszych jest nasze wrodzone, wr臋cz genetycznie przypisane, brakor贸bstwo. Akurat mam okazj臋 cz臋sto wykonywa膰 instalacje na budowach. I widz臋 偶e mentalno艣膰 budowla艅ca nie zmieni艂a si臋 ani o jot臋. Robi膮 "dla siebie" albo "dla kogo艣" :-). A 偶e z regu艂y robi膮 "dla kogo艣" to efekty wszyscy znamy ;-). Drogi te偶 robi膮 "dla kogo艣", a przynajmniej tak im si臋 wydaje...

Data: 2011-07-12 11:19:46
Autor: J.F
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
U偶ytkownik "Robert_J"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup
poniewa偶 stan naszych
dr贸g to w艂a艣nie wynik "zniewolenia" w latach 50-90, tylko i wy艂膮cznie,

Co Ty gadasz? Jako艣 na ruskich nie pracujemy od 22 lat, a drogi buduje si臋 niewiele lepsze. ... Co, ruscy nam asfalt zabierali? Popatrz teraz, masz jaskrawy przyk艂ad z ostatnich tygodni, kiedy budowla艅cy w dzie艅 uk艂adali t艂ucze艅, a w nocy go podpieprzali i sprzedawali :-). I co? To te偶 wina ruskich?

A kto wie - kto nam tak pokolenia wychowal ?
To co prawda jakby nowa wariacja na temat :-)

Nie wiem, mo偶e przesadzam, ale polskie spo艂ecze艅stwo da艂o sobie wm贸wi膰 (albo chcia艂o 偶eby mu wm贸wiono) 偶e samo jest idealne, tylko te ruskie skurwysyny s膮 wszystkiemu winne :-).

No ba, zawsze to lepiej  - i dla spoleczenstwa i dla wmawiajacych :-)

[...]

Ja tam nie wiem - ale tych wybrakowanych autostrad tez nie mamy. Trudno zeby bylo bublem cos co nie jest nawet zaczete.
Ot - wychodzenie z kryzysu postkomunistycznego i kraju na autostrady nie stac ... albo wladze do d*. Po co wyplacac zasilki dla bezrobotnych - nie lepiej zeby drogi robili ?
Niemcy tez nie wiem ile by tych autostrad mieli gdyby to nie byla Hitlera recepta na bezrobocie.

J.

Data: 2011-07-07 11:04:06
Autor: Micha艂 Gut
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
tyle ze ta obiegowa opinia akurat dobrze odzwierciedla rzeczywistosc. poobserwuj ludzi. najlepiej ok 60-70 letnich.

zabory to byla inna bajka. mowimy tu o pokoleniu ktore jeszcze zyje.

Data: 2011-07-07 11:43:03
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 7 Jul 2011 10:39:44 +0200, Robert_J
Przesta艅 powtarza膰 t臋 idiotyczn膮, obiegow膮 opini臋, stworzon膮 by t艂umaczy膰 nasze wrodzone chamstwo i egoizm :-).

Chamstwo i egoizm, kt贸ry nat臋偶nia艂 w艂a艣nie w czasie "zamordyzmu
sowieckiego". Mo偶na oczywi艣cie z tym dyskutowa膰, ale fakt jest taki, 偶e
nasze pa艅stwo zosta艂o skrajnie wyniszczone, nie tylko mentalnie, ale tak偶e
gospodarczo, w tym tak偶e w艂a艣nie brakiem budowy infrastruktury drogowej --
bo niby komu na co ulice, jak samochody na kartki i to jeszcze skarpety w
przewadze, w wypasie moskwicz. Co powsta艂o za tych g贸wnianych czas贸w?
Gierk贸wka i Trasa 艁. w Warszawie, kt贸re dzisiaj dzie艅 w dzie艅 s膮
zakorkowane?

Nie wiem  czy wiesz, ale Polacy przez kilka wiek贸w byli pod czyim艣 (mniej lub bardziej dokuczliwym) uciskiem, nie tylko pod sowieckim po drugiej wojnie :-).

Ale to w艂asnie wtedy by艂a, a w艂a艣ciwie powinna by膰, budowana infrastruktura
drogowa. Wtedy by艂o jeszcze ma艂o zabudowa艅, a ziemie tanie -- ludzie
ch臋tnie sprzedawali ziemie by przenie艣膰 si臋 bli偶ej miasta. Teraz jeste艣my w
ciemnej dupie w budowaniu dr贸g, bo ekolodzy, bo pa艅szczyzna, bo...

A nawet jak nie byli, czyli jeszcze dawniej, te偶 nasza mentalno艣膰 by艂a podobna. "Ka偶den sobie rzepk臋 skrobie" ;-).

Z tym akurat si臋 zgodz臋. hehehh
http://www.youtube.com/watch?v=gQ_M3lVMNdw

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-07-07 12:24:54
Autor: Artur Ma艣l膮g
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
W dniu 2011-07-07 11:43, Myjk pisze:
(...)
Chamstwo i egoizm, kt贸ry nat臋偶nia艂 w艂a艣nie w czasie "zamordyzmu
sowieckiego". Mo偶na oczywi艣cie z tym dyskutowa膰,
(...)

Nie warto, poniewa偶 to nieprawda. "Nat臋偶nia艂" jak to okre艣li艂e艣
w czasach, kiedy "ten zamordyzm sowiecki" odchodzi艂 w przesz艂o艣膰.
Zreszt膮 Twoja wizja "tamtych czas贸w" jest bardzo p艂ytka oraz
fa艂szywa.

Data: 2011-07-07 13:04:13
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 07 Jul 2011 12:24:54 +0200, Artur Ma艣l膮g
Nie warto, poniewa偶 to nieprawda. "Nat臋偶nia艂" jak to okre艣li艂e艣
w czasach, kiedy "ten zamordyzm sowiecki" odchodzi艂 w przesz艂o艣膰.

Jak ju偶 wcze艣niej napisa艂em, zgadzam si臋 z faktem, 偶e z polakami jest co艣
"cywilizacyjnie" nie w porz膮dku. Co mimo wszystko nie zmienia faktu, 偶e
nasilenie naszych z艂ych cech to wynik, blisko p贸艂 wieku, komunistycznych
rz膮d贸w.
Zreszt膮 Twoja wizja "tamtych czas贸w" jest bardzo p艂ytka oraz
fa艂szywa.

Zatem ch臋tnie pos艂ucham co masz wi臋cej do napisania w temacie, gdy b臋dziesz
pr贸bowa艂 zaprzeczy膰, 偶e nasza dzisiejsza sytuacja spo艂eczna i drogowa, nie
jest wynikiem lat sp臋dzonych pod parasolem czerwonych.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-07-07 14:01:23
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2011-07-07 13:04, Myjk pisze:
[...]

W Polsce nie by艂o rz膮d贸w komunistycznych (mo偶e poza chwilowym dryfem
w na prze艂omie lat 40/50. Jak ju偶 to przyswoisz to by膰 mo偶e zobaczysz
co艣 wi臋cej ni偶 napisa艂e艣 we wcze艣niejszym postingu.

Data: 2011-07-07 14:14:20
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 07 Jul 2011 14:01:23 +0200, Artur Ma艣l膮g
W Polsce nie by艂o rz膮d贸w komunistycznych (mo偶e poza chwilowym dryfem
w na prze艂omie lat 40/50. Jak ju偶 to przyswoisz to by膰 mo偶e zobaczysz
co艣 wi臋cej ni偶 napisa艂e艣 we wcze艣niejszym postingu.

ROTFL

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-07-07 14:27:59
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello Myjk,

W Polsce nie by硂 rz眃體 komunistycznych (mo縠 poza chwilowym dryfem
w na prze硂mie lat 40/50. Jak ju to przyswoisz to by mo縠 zobaczysz
co wi阠ej ni napisa砮 we wcze秐iejszym postingu.
ROTFL

Z czego przylewasz? Prawd napisa. Nijak polskiego realnego
socjalizmu komunizmem nazwa nie mo縩a.

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 14:50:49
Autor: Heraklit
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
By sobie taki dzie: 7 lipiec (czwartek), gdy o godzinie 14:27 *RoMan
Mandziejewicz* naskroba(a):

przecie wywodz si z jednej ideologii.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-07-07 14:49:30

Data: 2011-07-07 15:05:30
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

W 縴ciu. Realny socjalizm to ideologia przetrwania. Okaza砤 si bardzo
skuteczna. Po wierzchu socjalizm a pod spodem ka縟y i tak robi to co
chcia.

Ile masz lat i co pami阾asz z tamtych czas體?

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 15:09:56
Autor: Heraklit
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
By sobie taki dzie: 7 lipiec (czwartek), gdy o godzinie 15:05 *RoMan
Mandziejewicz* naskroba(a):

[...]

to po co takiemu pa駍twu by a tak rozbudowany aparat bezpiecze駍twa??

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-07-07 15:06:05

Data: 2011-07-07 15:14:42
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

ROTFL! A teraz jest mniejszy? Jest jeszcze bardziej rozbudowany. I
nadal mamy bardzo dziwne "samob骿stwa"...

Odpowiedz na pytanie o wiek - nie wstyd si.

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 15:45:59
Autor: Heraklit
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
By sobie taki dzie: 7 lipiec (czwartek), gdy o godzinie 15:14 *RoMan
Mandziejewicz* naskroba(a):

to po co takiemu pa駍twu by a tak rozbudowany aparat bezpiecze駍twa??
ROTFL!
Nie uwa縜m by by硂 co 秏iesznego w dzia砤lno禼i UB/SB. Warto zajrze do
ksi笨ek to mo縠 odechce ci si 秏ia:
A. Zybertowicz, Niewidoczna w砤dza: komunistyczne pa駍two policyjne w
Polsce lat osiemdziesi眛ych,
A. Paczkowski, Terror i kontrola: funkcje aparatu bezpiecze駍twa w
systemie komunistycznym. Polska 1944?1956
Be砫zikowski R., System i paranoja. Polityka 1992 nr 24 s. 13 [Dwa
miliony pod obserwacj ? tajne s硊縝y 1944?1981]
itd...

A teraz jest mniejszy? Jest jeszcze bardziej rozbudowany. I
nadal mamy bardzo dziwne "samob骿stwa"...
podaj 紃骴硂 tych informacji.

Odpowiedz na pytanie o wiek - nie wstyd si.
nic ci do tego ile mam lat.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-07-07 15:15:55

Data: 2011-07-07 22:00:20
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 7 Jul 2011 15:05:30 +0200, RoMan Mandziejewicz
Realny socjalizm to ideologia przetrwania.

....w komuni藕mie.
Po wierzchu socjalizm a pod spodem ka偶dy i tak robi艂 to co chcia艂.

Czyli m贸wi膮c wprost: kombinowa艂. No czy偶 nie jest to chodowla chamstwa i
egoizmu, zw艂aszcza w po艂膮czeniu z nasz膮 polsk膮 natur膮?

Zreszt膮 to wszystko nie ma wi臋kszego znaczenia. Zepchn臋li艣cie dyskusj臋 na
jaki艣 boczny tor. Fakt jest taki, 偶e czy system panuj膮cy w PL do 89
nazwiemy po mi艂emu "realnym socjalizmem" czy wprost "komunizmem", to tak
czy siak od lat 50 stali艣my w miejscu i dzisiaj za to p艂acimy m.in. brakiem
infrastruktury drogowej (by wr贸ci膰 do tematu przewodniego).

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-07-07 22:13:56
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 7 Jul 2011 22:00:20 +0200, Myjk
hodowla

Ale偶 byki sadz臋 ostatnio... :/ --
Pozdor Myjk

Data: 2011-07-07 22:36:14
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2011-07-07 22:00, Myjk pisze:
Thu, 7 Jul 2011 15:05:30 +0200, RoMan Mandziejewicz

Realny socjalizm to ideologia przetrwania.

...w komuni藕mie.

W czym?

Po wierzchu socjalizm a pod spodem ka偶dy
i tak robi艂 to co chcia艂.

Czyli m贸wi膮c wprost: kombinowa艂. No czy偶 nie jest to chodowla chamstwa i
egoizmu, zw艂aszcza w po艂膮czeniu z nasz膮 polsk膮 natur膮?

Nie masz zielonego poj臋cia o tym, na czego temat tak si臋 jednoznacznie
wypowiadasz. RoMan pewnie Ci to wyja艣ni - mi ju偶 szkoda si艂. W PRL-u
nie by艂o chamstwa i egoizmu (znaczy by艂, ale nie tak jak to
przedstawiasz), a dodatkowo ci臋偶ko pisa膰 cokolwiek o polskiej naturze.
Nie masz o tym zielonego poj臋cia, ale teorie tworzysz do艣膰 absurdalne,
cho膰 medialnie chwytliwe. Typowe dla ludzi Twojego pokolenia..

Zreszt膮 to wszystko nie ma wi臋kszego znaczenia.

Naprawd臋?

Zepchn臋li艣cie dyskusj臋 na jaki艣 boczny tor.

Jaki boczny tor? My piszemy o faktach, Ty o czasach o kt贸rych zielonego
poj臋cia nie masz.

Ale偶 Ty bzdury opowiadasz.

Data: 2011-07-07 22:44:29
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 07 Jul 2011 22:36:14 +0200, Artur Ma艣l膮g
[...]

Bzdur膮 jest, 偶e przez 50 lat, gdy reszta budowa艂a DROGI zgodnie ze
wzrastaj膮c膮 liczb膮 pojazd贸w, to my stali艣my w miejscu? --
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2011-07-07 23:00:21
Autor: Przemys艂aw Czaja
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE

U偶ytkownik "Myjk"

[...]

Eeee...patrz膮c na rozw贸j sytuacji w DEMOKRATYCZNO-KAPITALISTYCZNEJ Grecji stwierdzam, 偶e jednak nasz socjalizm by艂 bardziej rozwojowy - MY kryzysu nie mamy, podobnie jak dr贸g ;-)

Data: 2011-07-07 23:43:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello Myjk,

Fakt jest taki, 縠 czy system panuj眂y w PL do 89
nazwiemy po mi砮mu "realnym socjalizmem" czy wprost "komunizmem", to tak
czy siak od lat 50 stali秏y w miejscu i dzisiaj za to p砤cimy m.in. brakiem
infrastruktury drogowej (by wr骳i do tematu przewodniego).
Ale Ty bzdury opowiadasz.
Bzdur jest, 縠 przez 50 lat, gdy reszta budowa砤 DROGI zgodnie ze
wzrastaj眂 liczb pojazd體, to my stali秏y w miejscu?

Reszta to znaczy kto? Bo Czesi budowali dopiero wtedy, jak my si o
aborcj k丑cili秏y zamiast budowa. S硂wacja dawno w strefie euro a u
nas temat aborcji zn體 na tapecie.

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 23:46:28
Autor: Cavallino
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
U縴tkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisa w wiadomo禼i news:

Reszta to znaczy kto? Bo Czesi budowali dopiero wtedy, jak my si o
aborcj k丑cili秏y zamiast budowa.

Chorwaci zacz阬i jeszcze p蠹niej, bo za czas體 k丑tni o aborcj to oni jeszcze wojn o kraj toczyli, a i tak nakrywaj nas czapk.

S硂wacja dawno w strefie euro a u
nas temat aborcji zn體 na tapecie.

Z drugiej strony ca砮 szcz甓cie 縠 i nam si nie uda硂 do tego euro, bo mieliby秏y ci昕ko jak oni z tego powodu.

Data: 2011-07-08 10:19:11
Autor: Robert_J
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Bzdur膮 jest, 偶e przez 50 lat, gdy reszta budowa艂a DROGI zgodnie ze
wzrastaj膮c膮 liczb膮 pojazd贸w, to my stali艣my w miejscu?

Mam dla Ciebie rad臋: nie ogl膮daj ju偶 telewizji i zacznij my艣le膰, a nie powiela膰 teksty gadaj膮cych g艂贸w ;-)).

Data: 2011-07-08 10:17:22
Autor: Robert_J
[...]

Nie wiem ile masz lat, ale zapewne mniej wi臋cej tyle co ja, czyli znamy ko艅c贸wk臋 PRL z autopsji :-). I zgadzam si臋 z Tob膮 偶e wi臋kszo艣膰 tu pisz膮cych zna te czasy z ksi膮偶ek, na dodatek "jedynie s艂usznych", a maj膮 najwi臋cej do powiedzenia ;-). Widz臋 jak szko艂a uczy o tych czasach, gdybym c贸rki nie prostowa艂 i nie t艂umaczy艂 jej jak wtedy by艂o, to pewnie za par臋 lat by艂aby ca艂kowicie przekonana, 偶e przed 89 rokiem to na ka偶dym rogu sta艂 komunista z cekaemem i strzela艂 do niewinnych Polak贸w id膮cych na msz臋 za ojczyzn臋...

[...]

Dok艂adnie :-). Kolega nie zauwa偶a np. faktu, 偶e wi臋kszo艣膰 pluj膮cych na ten "zbrodniczy system" zawdz臋cza mu prawie wszystko. Z wykszta艂cenie w艂膮cznie, za kt贸re na dodatek niczego nie musieli p艂aci膰. Ale to typowe ;-)

Data: 2011-07-08 12:06:34
Autor: Heraklit
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
By sobie taki dzie: 8 lipiec (pi眛ek), gdy o godzinie 10:17 *Robert_J*
naskroba(a):

Dok砤dnie :-). Kolega nie zauwa縜 np. faktu, 縠 wi阫szo舵 pluj眂ych na ten "zbrodniczy system" zawdz阠za mu prawie wszystko. Z wykszta砪enie w潮cznie, za kt髍e na dodatek niczego nie musieli p砤ci. Ale to typowe ;-)

to demagogia i to taka z "Folwarku zwierz阠ego".

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-07-08 12:03:56

Data: 2011-07-08 12:09:12
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, July 8, 2011, 12:06:34 PM, you wrote:

[...]

痑dna demagogia - proste stwierdzenie faktu.

--
Best regards,

Data: 2011-07-08 12:28:06
Autor: Heraklit
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
By sobie taki dzie: 8 lipiec (pi眛ek), gdy o godzinie 12:09 *RoMan
Mandziejewicz* naskroba(a):

[...]

fakt, 縠 za nauk si nie p砤ci硂 czesnego. A pisanie, 縠 wykszta砪enie
lub wszystko "zawdzi阠za" si systemowi to demagogia i to ogl阣nie
m體i眂.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-07-08 12:10:37

Data: 2011-07-08 13:28:51
Autor: kakmar
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Dnia 08.07.2011 Heraklit <wet_12@poczta.onet.pl> napisa艂/a:

fakt, 偶e za nauk臋 si臋 nie p艂aci艂o czesnego. A pisanie, 偶e wykszta艂cenie
lub wszystko "zawdzi臋cza" si臋 systemowi to demagogia i to ogl臋dnie
m贸wi膮c.

Nie no wypas by艂 w tej komunie, nauka za darmo, w艂adza zapewnia艂a, nawet system przyjmowania na studia, taki specjalny by艂. Jako艣膰 specjali-
st贸w wykszta艂conych w komunie przebija oczywi艣cie najlepsze 艣wiatowe uczelnie, zw艂aszcza techniczne. Komuna zapewnia艂a te偶 po studiach prac臋, tak dostawa艂o si臋 skierowanie i ju偶, 偶adnych poszukiwa艅, wysy艂ania ofert problem贸w z zatrudnieniem. Z czasem w ramach usprawnie艅 u艂atwiono tak偶e obywatelom zakupy w sklepach, drukuj膮c specjalne wskaz贸wki na ma艂ych kartonikach, co i ile na miesi膮c mo偶na sobie kupi膰.
Produkty luksusowe, takie jak auto, telewizor, czy mieszkanie sp贸艂dzielcze,
te偶 oczywi艣cie by艂y dost臋pne w specjalnie zorganizowany spos贸b, mnie np. rodzice zapisali do sp贸艂dzielni zaraz po tym jak si臋 urodzi艂em. Tak 偶ebym ju偶 przed trzydziestk膮 m贸g艂 liczy膰 na mieszkanie. Podobnie by艂o z autami.
Mo偶na by艂o sobie na kilka lat z g贸ry zaplanowa膰 jakim autem b臋dzie si臋 chcia艂o je藕dzi膰. W艂adza specjalnie wpiera艂a te偶 turystyk臋, oraz gry miejskie.
Ach te nocne wyjazdy aby ju偶 o 5 rano ustawi膰 si臋 w kolejce pod sklepem przy fabryce 偶arcia, czy p艂ytek ceramicznych, a takie zeszyty w sklepach z kolejk膮 oczekuj膮cych na p贸艂kotapczan (bardzo praktyczne wyposa偶enie w standardowym socjal metra偶u), pralk臋, czy nawet zwyk艂e buty. Jak to zacie艣nia艂o wi臋zy spo艂eczne, takie dy偶ury w, albo i przed sklepem, pilnuj膮c kolejno zeszytu i kolejki. Oczywi艣cie wi臋kszo艣膰 tych d贸br mo偶na by艂o kupi膰 inaczej, by艂y sklepy za bony/dolary, by艂y sklepy dla wybranych, i nie tylko partyjnych dzia艂aczy, czy milicji, by艂y te偶 dla g贸rnik贸w i niekt贸rych specjalnych grup zawodowych. By艂 te偶 "czarny rynek" najpierw szemrany, z czasem coraz bardziej widoczny na targowiskach i gie艂dach. Mo偶na by艂o kupi膰
"kasprzaka" w d艂ugiej kolejce z zapisami albo przez znajomo艣ci spod lady,
czy z dostaw膮 do domu po ~3x wy偶szej cenie. A jak fajnie mieli ci kt贸rzy wyjechali na kontrakty, ju偶 zwyk艂y DDR czy W臋gry by艂y b.atrakcyjne, nie wspominaj膮c o tych co si臋 za艂apali na budowy gdzie艣 dalej. Dzieci rodzica
niewiele widzia艂y, ale g艂upi d艂ugopis, pi艂ka czy pi贸rnik z "zachodu" wywo艂ywa艂y sensacje na podw贸rku. Oczywi艣cie o ile by艂o to zwyk艂e podw贸rko
a nie takie gdzie bawi艂y si臋 dzieci funkcjonariuszy, walcz膮cych o socjalistyczn膮 przysz艂o艣膰 ojczyzny i jej obywateli.
Oczywi艣cie by艂o te偶 tak 偶e mo偶na by艂o mie膰 lepiej, partia na wielu czeka艂a
z otwartymi r臋kami. By艂y zach臋ty, otwiera艂y si臋 mo偶liwo艣ci awansu itp.
Znacznie 艂atwiej by艂o te偶 w codziennym 偶yciu. Wystarczy艂o si臋 zapisa膰 偶eby dziecko nie czeka艂o 3 lata na miejsce w przedszkolu, i wiele podobnych. --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-07-08 19:12:54
Autor: Przemys艂aw Czaja
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE

U偶ytkownik "kakmar"

[...]

艁adnie wszystko opisa艂e艣 i trudno si臋 z tym nie zgodzi膰 poniewa偶 TAK BY艁O, ja poniewa偶 nie mia艂em 偶adnej styczno艣ci z UB, SB, milicj膮 czy innym dziadostwem my艣l臋 jednak o czym艣 innym...Zy艂o si臋 jednak inaczej - o narkotykach ma艂o kto wiedzia艂, nikt nie 艂azi艂 w kapturach, na dyskach si臋 prali, ale nikt nie wyci膮ga艂 no偶y, czy pistolet贸w, bezrobocie? a co to takiego? 呕y艂o si臋 SPOKOJNIEJ bez ci膮g艂ej pogoni za pieni膮dzem, ludzie ze sob膮 si臋 spotykali twarz膮 w twarz a nie na fejsbuku i nie siedzieli ca艂ymi latami przed telewizorem. I jeszcze jedno, ja pami臋tam jeszcze czasy przed kryzysem, gdy p贸艂ki w sklepie GS na wsi ugina艂y si臋 od towaru...

Pozdrawiam.

Data: 2011-07-08 21:47:53
Autor: Artur Ma艣l膮g
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
W dniu 2011-07-08 19:12, Przemys艂aw Czaja pisze:
(...)
艁adnie wszystko opisa艂e艣 i trudno si臋 z tym nie zgodzi膰 poniewa偶 TAK
BY艁O,

Nieprawda. To tylko wycinek cz臋艣ci tamtych czas贸w, do tego pokazany
do艣膰 tendencyjnie. Ma艂o tego, nikt tutaj (przynajmniej nie zauwa偶y艂em)
nie twierdzi, 偶e system by艂 艣wietny, dobry, czy te偶 chcia艂by jego
powrotu. Mia艂 swoje "ciekawostki", ale takie to czasy by艂y.

ja poniewa偶 nie mia艂em 偶adnej styczno艣ci z UB, SB, milicj膮 czy
innym dziadostwem my艣l臋 jednak o czym艣 innym...

A ja mia艂em. Z r贸偶nych przyczyn.

Zy艂o si臋 jednak inaczej - o narkotykach ma艂o kto wiedzia艂,

Nieprawda - zwyczajnie ze wzgl臋du na dost臋pno艣膰 nie by艂o to
niby jakim艣 problemem spo艂ecznym, cho膰 kompot takim si臋 sta艂.

nikt nie 艂azi艂 w kapturach, na dyskach si臋 prali, ale nikt nie wyci膮ga艂 no偶y,
> czy pistolet贸w,

Naprawd臋? Kaptury to kwestia mody, ale kastet czy sprzedanie "no偶a" nie
by艂o czym艣 bardzo dziwnym. Faktem jest, 偶e milicja troch臋 bardziej
dba艂a o porz膮dek... Relacje mi臋dzyludzkie te偶 by艂y troch臋 inne...

bezrobocie? a co to takiego?

Wiesz, 偶e to te偶 nieprawda? Mo偶e nie nazywano tego bezrobociem,
niemniej by艂o i bezrobocie "ukryte", jak te偶 bezrobocie nazywane
"lokalnymi nadwy偶kami si艂y roboczej". Tego te偶 nie podawano do
publicznej wiadomo艣ci, poniewa偶 system mia艂 realizowa膰 polityk臋
"pe艂nego zatrudnienia".

呕y艂o si臋 SPOKOJNIEJ bez ci膮g艂ej pogoni za pieni膮dzem, ludzie
ze sob膮 si臋 spotykali twarz膮 w twarz a nie na fejsbuku i nie siedzieli
ca艂ymi latami przed telewizorem.

Widzisz - ten spok贸j wynika艂 z wielu kwestii. Nie by艂o internetu,
telewizja mia艂a 1-2 programy na krzy偶. Spo艂ecze艅stwo by艂o bardziej
homogeniczne, poniewa偶 w sumie wszystkich trapi艂y te same problemy.
Nawet jak kto艣 tam mia艂 co艣 wi臋cej ni偶 przeci臋tnie, to rzadko si臋
z tym afiszowa艂, poniewa偶 to i tak by艂o wida膰. Ma艂o tego - zazwyczaj
nie by艂 wrogiem, tylko zwyczajnym koleg膮, znajomym, kt贸ry wr臋cz
ch臋tnie zaprosi艂 np. na wsp贸lne obejrzenie programu tv w kolorze :)
Cham贸w oczywi艣cie nie brakowa艂o, ale to jak zwykle. 呕y艂o si臋
spokojniej, poniewa偶 to znienawidzone pa艅stwo jednak zapewnia艂o
leczenie, minimum socjalne, nauk臋 itd. Niemniej ludzie jednak
gonili za pieni膮dzem, cho膰 zdecydowanie nie tak agresywnie jak
teraz.

I jeszcze jedno, ja pami臋tam jeszcze czasy przed kryzysem,

Ja te偶.

gdy p贸艂ki w sklepie GS na wsi ugina艂y si臋 od towaru...

Z GS-ami to w og贸le by艂a fajna sprawa. Mo偶na by艂o przypadkiem kupi膰
co艣, czego nie spos贸b by艂o kupi膰 w mie艣cie.

Data: 2011-07-08 13:34:41
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, July 8, 2011, 12:28:06 PM, you wrote:

[...]

Nie. To tez stwierdzenie faktu. Wszystko co dobre i wszystko co z砮
zawdziecza硂 si tamtemu systemowi.

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 23:38:41
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello Myjk,

Realny socjalizm to ideologia przetrwania.
...w komuni糾ie.

Ile masz lat?

Wok蟪 by硑 jakie namiastki komunizmu - w Polsce by硂 naprawd fajnie.

Najwi阠ej ko禼io丑w wybudowano "za komuny" w砤秐ie. Bieruta
podtrzymuj眂ego prymasa Hlonda podczas procesji Bo縠go Cia砤 na
filmach z tamtych lat mo縩a zobaczy.
Kto zaprosi JPII do Polski? Nie pami阾asz? "Komunista" Edward Gierek.

Pielgrzymki do Cz阺tochowy po drogach publicznych za przyzwoleniem
w砤dz. Procesje po drogach publicznych, wizyty "秝i阾ych" obraz體,
秝i阾a ko禼ielne obchodzone w 秗odkach masowego przekazu - w 縜dnym
innym kraju "komunistycznym" ko禼i蟪 katolicki nie cieszy si tak
swobod i wr阠z serwilizmem w砤dz jak w Polsce.

Formalnie istnia砤 cenzura - by砮 za komuny w Jarocinie? Wszystkie
teksty przechodzi硑. Kabarety i kabareciarze mieli swoje z硂te lata.
Wr阠z byli pieszczochami "komuny" - roz砤dowywali 秏iechem napi阾e
nastroje spo砮czne. I co z tego, 縠 Marcin Wolski je糳zi na koncerty
z w砤snym oficerem SB i jego sekretark - oficer r縜 z dowcip體
"politycznych" razem z publik.

"Komuna" w Polsce 砤godnia砤 razem z narastaj眂 skleroz Bre縩iewa -
to by ostatni przyw骴ca ZSRR, kt髍ego bali si na powa縩ie
"komuni禼i" w Polsce. Ideowc體 w Polsce praktycznie nie by硂.

Po wierzchu socjalizm a pod spodem ka縟y i tak robi to co chcia.
Czyli m體i眂 wprost: kombinowa. No czy nie jest to chodowla chamstwa i
egoizmu, zw砤szcza w po潮czeniu z nasz polsk natur?

A kto m體i o kombinowaniu? Partyjni udawali komunist體 a w s眘iedniej
parafii 秎uby brali i dzieci chrzcili. Pozostali robili co mogli, 縠by
prze縴. Pracowali i 縴li. Cz甓 kombinowa砤.

Dzisiaj nie ma kombinacji? Dopiero co przerabiali秏y spraw 99%
mieszka馽體 Przemy秎a i okolic trudni眂ych si przemytem. Potem si
okaza硂, 縠 problem dotyczy gospodarstw a nie mieszka馽體 ale to na
jedno wychodzi.

Wydaje Ci si, 縠 przed wojn wszyscy tacy uczciwi byli? Popytaj
(pra)dziadk體 - je秎i jeszcze ich masz - jak to wtedy by硂.

Zreszt to wszystko nie ma wi阫szego znaczenia. Zepchn阬i禼ie dyskusj na
jaki boczny tor. Fakt jest taki, 縠 czy system panuj眂y w PL do 89
nazwiemy po mi砮mu "realnym socjalizmem" czy wprost "komunizmem", to tak
czy siak od lat 50 stali秏y w miejscu i dzisiaj za to p砤cimy m.in. brakiem
infrastruktury drogowej (by wr骳i do tematu przewodniego).

Za brak infrastruktury podzi阫uj naszym drogim aliantom z czasu II
wojny 秝iatowej, kt髍zy zaprzedali nas ZSRR. A ZSRR nie pozwoli na
skorzystanie z planu Marshalla. Polskie w砤dze, bez wzgl阣u z jakiego
nadania, nie mia硑 tu nic do powiedzenia. Dopiero po 秏ierci doktryny
Bre縩iewa razem z jej autorem uda硂 si to rozpieprzy. Kto to zrobi?
My, Polacy. Nikt inny si nie odwa縴.

Wi阫szo舵 kasy, kt髍a z planu Marshalla mia砤 trafi do Polski posz砤
na odbudow Niemiec Zachodnich i st眃 oni maj autobahny a my musimy
nadrabia.

--
Best regards,

Data: 2011-07-08 10:21:11
Autor: Robert_J
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Ile masz lat?

Nie daj mu wi阠ej jak 20 i kilka :-). Gada jak z podr阠znika historii...

Data: 2011-07-08 10:38:17
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello Robert_J,

Friday, July 8, 2011, 10:21:11 AM, you wrote:

Ile masz lat?
Nie daj mu wi阠ej jak 20 i kilka :-). Gada jak z
podr阠znika historii...

Nie ma lepszego podr阠znika historii ni samodzielne jej prze縴cie.

--
Best regards,

Data: 2011-07-11 08:05:42
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 7 Jul 2011 23:38:41 +0200, RoMan Mandziejewicz
Ile masz lat?

31 -- Twoja ciekawo艣膰 zosta艂a zaspokojona, i tym mi艂ym akcentem zako艅cz臋.
Ci臋偶ko dyskutuje si臋 z kim艣, dla kogo podstawowym wyk艂adnikiem wiedzy i
podstawowym argumentem jest wiek i krocz膮ca za nim "m膮dro艣膰". --
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2011-07-11 09:10:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello Myjk,

Monday, July 11, 2011, 8:05:42 AM, you wrote:

Ile masz lat?
31 -- Twoja ciekawo舵 zosta砤 zaspokojona, i tym mi硑m akcentem zako馽z.
Ci昕ko dyskutuje si z kim, dla kogo podstawowym wyk砤dnikiem wiedzy i
podstawowym argumentem jest wiek i krocz眂a za nim "m眃ro舵".

Nie. Chodzi o samodzielne i bezposrednie do秝iadczenia a nie
teoretyzowanie na podstawie tego, co nauczyciel w szkole powiedzia.

Masz 31 lat czyli urodzi砮 si w 1980 roku. W 1989 roku, kiedy
sko馽zy砤 si "komuna" mia砮 zaledwie 9 lat. Nie mia砮 szany pozna
komuny bezpo秗ednio.

Szkoda, 縠 z ca砮go posta starczy硂 Ci "argumentacji" na odniesienie
si jedynie o pytanie o wiek. I 糽e si dzieje, 縠 z pogard
traktujesz to, co do秝iadczyli starsi od Ciebie.

--
Best regards,

Data: 2011-07-11 09:59:17
Autor: Robert_J
[...]

Ten post do艣膰 dobitnie 艣wiadczy o Twojej ignorancji ;-). Uwa偶asz 偶e nam chodzi o okre艣lenie czy jeste艣 od nas starszy czy m艂odszy jako potwierdzenie czyjej艣 wy偶szo艣ci? Ot贸偶 spr贸buj zrozumie膰 偶e nie o to. Raczej chodzi o fakt w miar臋 艣wiadomego prze偶ycia cho膰 kilku lat w tej "strasznej" komunie :-). A Ty, wybacz, ale w momencie 艣mierci komuny stawa艂e艣 do Komunii ;-)). Dlatego cho膰by艣 nie wiem jak si臋 stara艂 nie jeste艣 w stanie z w艂asnego do艣wiadczenia powiedzie膰 jak si臋 wtedy 偶y艂o... Ja te偶 weteranem nie jestem, ale u schy艂ku ustroju samodzielnie zarabia艂em na chlebu艣 :-)

Data: 2011-07-11 10:32:51
Autor: Axel
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
"Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> wrote in message
Ile masz lat?
31 -- Twoja ciekawosc zostala zaspokojona, i tym milym akcentem zakoncze.
Ciezko dyskutuje sie z kims, dla kogo podstawowym wykladnikiem wiedzy i
podstawowym argumentem jest wiek i kroczaca za nim "madrosc".

ROTFL!
Jak widac, zupelnie nie zrozumiales...
A o komunizmie i socjalizmie w Polsce wiesz w zasadzie tyle, ile moja corka, ktora urodzila sie w 1988 roku...

--
Axel

Data: 2011-07-07 15:26:50
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2011-07-07 14:14, Myjk pisze:
[...]

Czasem jednak warto pozna膰 histori臋, a nie powtarza膰 bezmy艣lnie to
co jest politycznie popularne, czy tez chwilowo jedynie s艂uszne...

Data: 2011-07-07 15:36:57
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 07 Jul 2011 15:26:50 +0200, Artur Ma艣l膮g
Czasem jednak warto pozna膰 histori臋, a nie powtarza膰 bezmy艣lnie to
co jest politycznie popularne, czy tez chwilowo jedynie s艂uszne...

Nazywam rzeczy po imieniu, zamiast zdrobniale -- to nie oznacza, 偶e nie
znam historii, wr臋cz przeciwnie. No, ale nadal czekam, a偶 wyja艣nisz
dlaczego wg Ciebie, np. Niemcy, w latach 1950-1990 budowali setki jak nie
tysiace km. ekspres贸wek i autostrad, a my ca艂膮 Gierk贸wk臋 i Tras臋 艁.
Przecie偶 to by艂 tak wpania艂y okres "socjalizmu realnego". --
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2011-07-07 15:42:04
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello Myjk,

Czasem jednak warto pozna histori, a nie powtarza bezmy秎nie to
co jest politycznie popularne, czy tez chwilowo jedynie s硊szne...
Nazywam rzeczy po imieniu, zamiast zdrobniale -- to nie oznacza, 縠 nie
znam historii, wr阠z przeciwnie. No, ale nadal czekam, a wyja秐isz
dlaczego wg Ciebie, np. Niemcy, w latach 1950-1990 budowali setki jak nie
tysiace km. ekspres體ek i autostrad, a my ca潮 Gierk體k i Tras .
Przecie to by tak wpania硑 okres "socjalizmu realnego".

Kt髍zy Niemcy budowali? Mo縠 NRD?

M體i Ci co "plan Marshalla"?

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 22:01:41
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 7 Jul 2011 15:42:04 +0200, RoMan Mandziejewicz
Kt贸rzy Niemcy budowali? Mo偶e NRD?

No w艂a艣nie, kt贸rzy?

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-07-07 23:39:18
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello Myjk,

Kt髍zy Niemcy budowali? Mo縠 NRD?
No w砤秐ie, kt髍zy?

Doczyta砮 dalej? Lekcj z planu Marshalla odrobile?

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 17:34:36
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2011-07-07 15:36, Myjk pisze:
[...]

To wida膰 - wr臋cz przeciwnie, 偶e przeciwnie. Inna sprawa, 偶e nie
nazywasz pewnych rzeczy po imieniu, tylko wr臋cz b艂臋dnie. Nic nie
poradz臋, 偶e w ten spos贸b si臋 wychowuje m艂odych ludzi i tak im si臋
przekazuje pewne "fakty", a nie wiedz臋.

[...]

Tak, tak, DDR-ony z ca艂膮 pewno艣ci膮. Poczytaj sobie o "Planie Marshalla"
itd.

Data: 2011-07-07 22:01:00
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 07 Jul 2011 17:34:36 +0200, Artur Ma艣l膮g
Poczytaj sobie o "Planie Marshalla" itd.

....kt贸ry nas nie dotyczy艂, bo siedzieli艣my po peleryn膮 komuch贸w?

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-07-07 23:02:11
Autor: Przemys艂aw Czaja
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE

U偶ytkownik "Myjk"

Poczytaj sobie o "Planie Marshalla" itd.

...kt贸ry nas nie dotyczy艂, bo siedzieli艣my po peleryn膮 komuch贸w?

O ile dobrze pami臋tam Polska zosta艂a objeta planem Marshalla, ale zosta艂 przez nas odrzucony i dobrze si臋 sta艂o bo omine艂y nasz wszystkie obecne kryzysy :)

Data: 2011-07-07 23:40:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello Myjk,

Poczytaj sobie o "Planie Marshalla" itd.
...kt髍y nas nie dotyczy, bo siedzieli秏y po peleryn komuch體?

Blisko. Ale nie bezpo秗ednio.

--
Best regards,

Data: 2011-07-07 14:23:18
Autor: Heraklit
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
By sobie taki dzie: 7 lipiec (czwartek), gdy o godzinie 14:01 *Artur
Ma秎眊* naskroba(a):

Jak ju wcze秐iej napisa砮m, zgadzam si z faktem, 縠 z polakami jest co
"cywilizacyjnie" nie w porz眃ku. Co mimo wszystko nie zmienia faktu, 縠
nasilenie naszych z硑ch cech to wynik, blisko p蟪 wieku, komunistycznych
rz眃體.

W Polsce nie by硂 rz眃體 komunistycznych (mo縠 poza chwilowym dryfem
w na prze硂mie lat 40/50.
pewnie tak samo by硂by Ci trudno uwierzy, 縠 Bierut by etatowym
funkcjonariuszem NKWD.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-07-07 14:18:44

Data: 2011-07-07 15:13:03
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2011-07-07 14:23, Heraklit pisze:
[...]

A co ma do tego moja wiara?

Data: 2011-07-07 15:37:48
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 07 Jul 2011 15:13:03 +0200, Artur Ma艣l膮g
A co ma do tego moja wiara?

Naprawd臋 znasz tylko jedn膮 wiar臋? :P

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-07-07 15:49:46
Autor: Heraklit
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
By sobie taki dzie: 7 lipiec (czwartek), gdy o godzinie 15:13 *Artur
Ma秎眊* naskroba(a):

[...]

moje przej陑yczenie. Mo縠 by tak: "przyj辨 do wiadomo禼i" zamiast
"uwierzy"?

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-07-07 15:47:42

Data: 2011-07-07 16:01:36
Autor: Myjk
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Thu, 7 Jul 2011 15:49:46 +0200, Heraklit
moje przej臋zyczenie. Mo偶e by膰 tak: "przyj膮膰 do wiadomo艣ci" zamiast
"uwierzy膰"?

Nie t艂umacz si臋, dobrze napisa艂e艣, to s艂owo ma par臋 znacze艅.
2. 芦przekonanie, 偶e co艣 jest s艂uszne, prawdziwe, warto艣ciowe lub 偶e co艣 si臋 spe艂ni禄

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-07-07 16:46:18
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2011-07-07 15:49, Heraklit pisze:
[...]

LOL - Ty chyba naprawd w swym za秎epieniu nie kojarzysz pewnych
fakt體.

Data: 2011-07-07 14:18:06
Autor: Heraklit
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
By sobie taki dzie: 7 lipiec (czwartek), gdy o godzinie 13:04 *Myjk*
naskroba(a):

Nie warto, poniewa to nieprawda. "Nat昕nia" jak to okre秎i砮
w czasach, kiedy "ten zamordyzm sowiecki" odchodzi w przesz硂舵.

[...]

komuni禼i w budowie socjalizmu postawili na lumpenproletariat. A
inteligencja i "Panowie" zostali wymordowani, na emigracji lub siedzia砤
w obozach. --
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-07-07 14:08:41

Data: 2011-07-07 14:29:44
Autor: Robert_J
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
...nasilenie naszych z艂ych cech to wynik, blisko p贸艂 wieku, komunistycznych
rz膮d贸w.

Wiesz? Musieli艣my chyba w jakich艣 r贸偶nych Polskach mieszka膰 ;-). Wiesz co to s膮 rz膮dy komunistyczne? Poza okresem 1944-56 trudno takowych w Polsce szuka膰, poza nielicznymi epizodami mo偶e... Troch臋 brakuje do p贸艂 wieku ;-)

Data: 2011-07-07 21:13:28
Autor: topek
[...]

Bo sa ludzie, ktorzy tez zyli pod czerwonym parasolem a mimo to zachowali klase wtedy i zachowuja sie przyzwoicie teraz.
Nie szukaja wymowek: bo kasy brak bo to czy tamto.

"Zawsze warto byc czlowiekem"

Nie wiem, moze nigdy mi nie bylo w zyciu tak zle, zeby wybierac: zaplacic prad czy kupic cos do jedzenia, ale na ta chwile wiem, ze nie bede bezmyslnym skurwysynem, ktory nei liczy sie z innymi.

"Coraz 艂atwiej dosta膰 w czerep chodz膮c nocami nieznajomymi osiedlami oj oj oj oj
Od tak zupe艂nie za nic, ju偶 si臋 nie zna granic,
Wi臋c dla ludzi poupychanych w blokach z betonowych p艂yt.
Ja tez tam by艂em z rodzin膮 klepa艂em bied臋,
Lecz nigdy nie by艂o we mnie zawi艣ci dla tych, kt贸rym wiod艂o si臋 lepiej, aha
Wi臋c dla ludzi w betonowych blokach g艂owa do g贸ry,
Wi臋cej mi艂o艣ci, a wtedy cuda spadaj膮 z nieba jak deszcz z chmury.
Ja w to wierz臋 i zawsze wierzy艂em, wi臋c nie b臋d臋 tylko prochem i py艂em
I chwastem, co przeszkadza innym wzrasta膰, ja nie jestem z tych , "

Chociaz mnie nie wpuszczaja, chociaz zajezdzaja droge, cwaniakuja, wisza na zderzaku, jada permanentnie lewym pasem, to ja sie nie przystosuje.
"Zadasz czystosci, zachowaj ja sam" :)

--
topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
"Mo偶e Oko tylko mydli oko

Data: 2011-07-07 22:14:25
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2011-07-07 21:13, topek pisze:
[...]

A o czym tu deliberowa膰? Takich ludzi jest wi臋kszo艣膰. Ka偶dy kto zna
tamte czasy z autopsji, to wie, 偶e tak by艂o. My nie 偶yli艣my w
komunizmie, tylko w do艣膰 komfortowych warunkach jak na stref臋
sowieckich wp艂yw贸w. Milicjant, jego dzieci, czy kto艣 z PZPR by艂
nam s膮siadem, przyjacielem, znajomym. Wszyscy wiedzieli艣my jak
ten system wygl膮da i tak naprawd臋 dzi臋kowali艣my polskim w艂adzom,
偶e mimo sowieckich nacisk贸w jednak pozwalaj膮 偶y膰 w spos贸b do艣膰
dowolny i otwarty. Jak kto艣 przegi膮艂 to i dosta艂 za swoje.
Socjalizm nie upad艂 z przyczyn politycznych - on upad艂 z przyczyn
ekonomicznych. ZSRR ci膮gn臋艂o od nas ile mo偶na, ale Polska to
kraj, kt贸ry jednak ma pewn膮 艣wiadomo艣膰. Doszli艣my pod koniec
lat 70 na kraniec stabilno艣ci gospodarczej i przysz艂a zima 100
lecia. To wyko艅czy艂o socjalizm - czy kto艣 tutaj pami臋ta postulaty
Solidarno艣ci z 1980?

13. Wprowadzi膰 na mi臋so i jego przetwory kartki - bony 偶ywno艣ciowe (do czasu opanowania sytuacji na rynku).
14. Obni偶y膰 wiek emerytalny dla kobiet do 55 lat, dla m臋偶czyzn do 60 lub przepracowanie w PRL 30 lat dla kobiet i 35 dla m臋偶czyzn bez wzgl臋du na wiek.
18. Wprowadzi膰 urlop macierzy艅ski p艂atny przez okres 3 lat na wychowanie dziecka.

Teraz pytanie - czy te znienawidzone w艂adze zrobi艂y nam masakr臋,
czy te偶 pozwoli艂y i u艂atwi艂y nam przemian臋 ustrojow膮?
Solidarno艣膰 tylko 偶膮da艂a...

[...]

Sporo m艂odszy jeste艣, wi臋c i do艣wiadcze艅 mniej, niemniej zgadzam si臋
z Twoj膮 argumentacj膮. Pami臋tam moj膮 Mam臋 jak p艂aka艂a, jak przyszed艂
glejt z US - w latach 70. Szczeg贸艂y to ju偶 na priv - nie chc臋 s艂ucha膰
teoretyzowania "dorobkiewicz贸w".

[...]

LOL - kiedy艣 chwasty nie mia艂y szans zaistnie膰, poniewa偶 sytuacja
ekonomiczna niespecjalnie pozwala艂a. P贸藕niej by艂o lu藕niej i by艂o r贸偶nie
:)

Chociaz mnie nie wpuszczaja, chociaz zajezdzaja droge, cwaniakuja, wisza
na zderzaku, jada permanentnie lewym pasem, to ja sie nie przystosuje.
"Zadasz czystosci, zachowaj ja sam" :)

LOL - kto艣 mi tutaj napisa艂, 偶e powinienem wymrze膰, by by艂o normalnie ;)

Data: 2011-07-11 11:19:39
Autor: Micha艂 Gut
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
LOL - kto艣 mi tutaj napisa艂, 偶e powinienem wymrze膰, by by艂o normalnie ;)

nie ty a pokolenia:)
tobie zycze 100lat zycia + to co juz przezyles;)

w nawet najbardziej cywilizowanym kraju znajda sie mendy. Chcesz by bylo lepiej? Trzeba samemu starac sie byc wzorem.

skonczcie juz tego flejma:)
jest tyle innych tematow - swiatla w dzien np;) :)))))))))))))))
sir

Data: 2011-07-08 10:28:57
Autor: J.F
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
U偶ytkownik "Micha艂 Gut"  napisa艂 w wiadomo艣ci
przy czym wiele z tego co opisales wynika wprost z kasy.
zamordyzm sowiecki i wojna spapra艂y w zasadzie 2 pokolenia polakow.

tak gwoli scislosci to samowole kultywujemy od ~900 lat, narzekalismy tez na zamordyzm prusko-niemiecki, a wystarczylo pare lat zamordyzmu murzynsko-amerykanskiego i spaprano niemiecki narod :-)

niemcy maja prezna gospodarke ale nikt nie pamieta ze a) cos niecos ze soba przywiezli z wojenki + kosztownosci zydow i innych mordowanych b) zachodnie niemcy byly po wojnie sponsorowane przez zachod.....

Nie tak duzo bylo tego sponsoringu.

Inne zachodnie kraje byly nawet mocniej sponsorowane, a autostrad maja mniej :-)

my dopiero od raptem 20 lat mamy cos, co mozna nazwac gospodarka. Startowalismy z duzym zadluzeniem ktore nalezy obsluzyc. teraz tez mamy co prawda ale nie takie.

A w liczby patrzyles ? :-)
Gierek dorobil sie 24mld $ dlugow. Jaruzelski podwoil do 41mld w 1989.
Teraz w budzet zadluza sie na dodatkowe 10mld co roku :-)

J.

Data: 2011-07-08 08:35:50
Autor: masti
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Dnia pi臋knego Fri, 08 Jul 2011 10:28:57 +0200 osobnik zwany J.F wystuka艂:

[...]

por贸wnywanie tych liczb w warto艣ciach bezwzgl臋dnych jest bez sensu.
Nie tylko warto艣膰 dolara by艂a inna ale te偶 stosunek d艂ugu do mo偶liwo艣ci sp艂aty przez pa艅stwo.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2011-07-08 10:39:54
Autor: RoMan Mandziejewicz
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
Hello J.F,

Friday, July 8, 2011, 10:28:57 AM, you wrote:

[...]

A w liczby patrzyles ? :-)
Gierek dorobil sie 24mld $ dlugow. Jaruzelski podwoil do 41mld w 1989.
Teraz w budzet zadluza sie na dodatkowe 10mld co roku :-)

Urealnij te liczby uwzgl阣niaj眂 inflacj. Mocno Ci zaskocz.

--
Best regards,

Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE