Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE

Data: 2011-07-07 01:21:48
Autor: J.F
Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
UĹĽytkownik "topek"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
Pogooglalem i znalazlem artykul:
http://www.focus.de/panorama/vermischtes/verkehr-weniger-tote-mehr-unfaelle_aid_643504.html
Zginelo na niemieckich drogach 3648 osob w zeszlym roku.

Topku, a ile zginelo w 2000 r ?
Bo jesli dwa razy wiecej, a autostrad znow az tak bardzo im nie przybylo .. to moze dzisiejsze samochody lepsze ?
Ale dzisiejsze samochody z niemiec to my kupimy za 10 lat, i wtedy bedzie u nas 2000 ofiar :-)

2. Nawet jak juz powstawja to przecietnego czlowieka w Polsce nie stac bedzie zeby zaplacic 100zl w jedna strone z Katowic do Gdanska i druga stowka z powrotem. System winietkowy jak w Czechach bylby wskazany.

A nie system jak w Niemczech ? za darmo/wliczone w cene paliwa :-)

3. Nowo budowane drogi to czesto wyrob drogopodobny. Kradna prawie wszyscy.
[...]
Przeglad techniczy to w PL czesto farsa. Nie raz zdarzylo mi sie pojechac na przeglad a koles do mnie: "Dowod prosze"

I ile niebezpiecznych sytuacji miales z powodu stanu pojazdu, albo nowych wyrobow drogopodobnych?

To jakis margines jest, moja kompletnie zaniedbana scierka do samego konca miala dobre hamulce :-)

Przyznam, ze jak dluzej mnie nie ma w PL to po wjechaniu do ojczyzny w okolicach Zgorzelca, najpozniej przy wjezdzie na stary odcinek A4 przy Krzyzowej banan pt: "jestem u siebie" znika mi z twarzy.
CHAMSTWO na drogach jest po prostu o wiele wieksze. Przepasc wrecz.

Na autostradzie ? Gdzie ty tam chamstwo widzisz ?

Nawet na zatloczonych niemieckich autobahnach jezdzi sie srednio o wiele spokojniej.

Bo zatloczone ? Czy dlatego ze lepiej szkoleni w patrzeniu w lusterka ?

Brak zachowania odstepu.

No, nie ma u nas niemieckiego przepisu, ale znow - czy to takie istotne ?
Zderzenie "tylne" pojazdow to przyczyna tylko 210 czyli 5.4% zabitych.
W tym nieokreslona ilosc rowerzystow.

Niewpuszczanie innych, przy checi zmiany pasa.

Zmieniajacy ma ustapic pierwszenstwa ! :-)

Wiszenie na zderzaku.
Jechanie permantnie lewym pasem choc prawy jest pusty.

Lewym bezpieczniej !
Ale to akurat i w Niemczech sie zdarza.

Lewo-/prawoskret/jazda na wprost nie z tego pasa co sie powinno celem ominiecia kolejki.
Po prostu nie mysli sie o innym czlowieku, mysli sie tylko o sobie.

No ale jak to wyglada w Niemczech ?
Nikt nie omija w takiej sytuacji, polowa omija a dalej zamek, czy inzynierow ruchu maja lepszych i na pasie do jazdy na wprost jest identyczna kolejka ?

Pamietam jak wracalem z kumplem mieszkajacym w Wawie, ktory mnie z okecia odebral i on jezdzi wlasnie tak jak ja nieznosze. [...]
"Tomek kurwa, on tez jedzie na tej drodze i tez chce wyprzedzic, nie jestes sam, drogi ci przeciez nie zajechal, daj mu dokonczyc manewr"

A pamietasz Turbo Rolfa ?

J.

Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE